Kuratorium Oświaty w Tarnobrzegu

Reference code
24/1175/0
Number of series
0
Number of scans
0

Content:

1. Nazwa zespołu: Materiały Archiwalne Kuratorium Oświaty w Tarnobrzegu 2. Daty skrajne akt: (1990-1999) 3. Granice terytorialne zespołu: obszar działania Kuratorium Oświaty w Tarnobrzegu obejmował całe województwo tarnobrzeskie w jego granicach administracyjnych. 4. Rozmiar zespołu: 9,5 mb 5. Ilość jednostek archiwalnych: 677 6. Informacje dotyczące przepisów kancelaryjnych i archiwalnych obowiązujących w Kuratorium: W b. Kuratorium Oświaty w Tarnobrzegu były stosowane: a) instrukcja kancelaryjna dla rządowej administracji ogólnej – wprowadzona w życie zarządzeniem nr 15 Ministra-Szefa Urzędu Rady Ministrów z dnia 19.07.1990 r. w sprawie wykonywania czynności kancelaryjnych w urzędach terenowych organów administracji rządowej, b) jednolity rzeczowy wykaz akt dla terenowych organów rządowej administracji specjalnej ds. oświaty – wprowadzony w życie .zarządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1.01.1992 r. W latach 1990-1991 stosowano jednolity rzeczowy wykaz akt dla terenowych organów administracji państwowej wprowadzony zarządzeniem nr 36 Ministra Administracji, Gospodarki Terenowej i Ochrony Środowiska z dnia 12.12.1975 r. w sprawie ustalenia jednolitego rzeczowego wykazu akt dla urzędów terenowych organów administracji państwowej, c) instrukcja archiwalna dla rządowej administracji – wprowadzona zarządzeniem nr 7 Ministra-Szefa Urzędu Rady Ministrów z dnia 13.03.1991 r. w sprawne organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych oraz zasad i trybu postępowania z dokumentacją w urzędach terenowych organów rządowej administracji ogólnej. Układ akt kuratorium Oświaty w Tarnobrzegu: Grupa 0 - ORGANIZACJA I ZARZĄDZANIE 1) Akta Rady Pracowniczej. 2) Konferencje zjazdy i narady organizowane przez Kuratorium. 3) Organizacja Kuratorium. 4) Akty normatywne własne. 5) Dokumentacja dotycząca interpretacji przepisów prawnych. 6) Plany pracy Kuratorium Oświaty. 7) Sprawozdawczość Kuratorium Oświaty. 8) Plany i sprawozdawczość jednostek podległych i podporządkowanych. 9) Dokumentacja rozpatrywanych skarg i wniosków a) sprawozdawczość dotycząca rozpatrywanych skarg i wniosków, b) rejestry skarg i wniosków, c) zachowana dokumentacja dotycząca rozpatrywanych skarg i wniosków. 10) Kontakty z mediami. a) wycinki prasowe, b) materiały dotyczące krytyki prasowej. 11) Wydawnictwa własne. a) odnalezione numery miesięcznika „ Silva Rerum”, b) odnalezione jednorazowe wydawnictwo pt. „ Stan i doskonalenie systemu zarządzania oświatą w województwie tarnobrzeskim” Tarnobrzeg 1996r. 12) Dokumentacja z kontroli zewnętrznych przeprowadzonych w Kuratorium. Grupa 1-KADRY 1) Dokumentacja dotycząca nadawania odznaczeń państwowych nauczycielom. 2) Dokumentacja dotycząca nadawania nauczycielom nagród Kuratora i nagród Ministra Edukacji Narodowej. 3) Dokumentacja dotycząca szkolenia i doskonalenia kadr pedagogicznych. 4) Regulamin Funduszu Socjalnego. 5) Własne przepisy dotyczące BHP. 6) Dokumentacja dotycząca wypadków. a) analizy wypadków, b) dokumentacja wypadków przy pracy, c) dokumentacja dotycząca wypadków uczniów. Grupa 2 - ŚRODKI RZECZOWE 1) Dokumentacja dotycząca przejęcia przez Kuratorium przyzakładowych szkół zawodowych, Dokumentacja dotycząca przekazywania szkół jednostkom organizacyjnym samorządu terytorialnego. 2) Materiały dotyczące obiektów szkolnych zniszczonych podczas II wojny światowej i okupacji niemieckiej. Grupa 3 - FINANSE, EKONOMIKA 1) Budżety. 2) Bilanse, sprawozdawczość finansowa i gospodarcza. Grupa 4 -OŚWIATA, WYCHOWANIE 1) Wytyczne organizacyjno - programowe dla jednostek podległych i podporządkowanych. 2) Planowanie rozwoju szkół i placówek oświatowo - wychowawczych. 3) Organizacja i sieć szkół i placówek oświatowo - wychowawczych. 4) Ewidencja placówek oświatowo - wychowawczych. 5) Organizacja pracy w szkołach i placówkach oświatowo — wychowawczych i opiekuńczych a) organizacja pracy - szkoły i placówki oświatowo - wychowawcze, b) organizacja pracy - przedszkola, c) organizacja pracy - szkoły, d) organizacja pracy - szkoły podstawowe, e) organizacja pracy - licea ogólnokształcące, f) organizacja pracy - szkoły zawodowe, g) organizacja pracy - szkoły specjalne i ośrodki szkolno - wychowawcze, h) organizacja pracy - ośrodki adopcyjno - opiekuńcze, i) organizacja pracy - pogotowia opiekuńcze, młodzieżowe ośrodki wychowawcze, domy dziecka, j) organizacja pracy - rodzinne domy dziecka, k) organizacja pracy - szkoły niepubliczne i niepubliczne placówki oświatowe, l) organizacja pracy - Parlament Dzieci i Młodzieży, Rzecznik Praw Ucznia 6) Nadzór pedagogiczny. a) nadzór pedagogiczny - szkoły i placówki oświatowo - wychowawcze, b) nadzór pedagogiczny - przedszkola, c) nadzór pedagogiczny - szkoły podstawowe, d) nadzór pedagogiczny - licea ogólnokształcące, e) nadzór pedagogiczny - placówki wypoczynku dzieci i młodzieży, f) nadzór pedagogiczny - rodziny zastępcze, ośrodki adopcyjno-opiekuńcze, rodzinne domy dziecka, poradnie. 7) Nauczanie religii w szkołach. 8) Nadawanie szkołom patronów i sztandarów. 9) Eksperymenty dydaktyczno - wychowawcze i organizacyjne w szkołach i placówkach oświatowo - wychowawczych. 10) Wyniki nauczania, wyniki egzaminów, promowanie, klasyfikacja. IV. Zawartość zespołu Grupa 0 - ORGANIZACJA I ZARZĄDZANIE (1990-1998) - zawiera dokumenty dotyczące organizacji i zarządzania Kuratorium Oświaty w Tarnobrzegu. 1) Akta Rady Pracowniczej (1991-1993) Ta podgrupa zawiera protokoły z narad pracowników Kuratorium Oświaty, protokoły z posiedzenia Rady Pracowniczej, Regulamin Funduszu Socjalnego i Zakładowej Działalności Socjalnej Pracowników Kuratorium Oświaty, Regulamin Pracy Kuratorium Oświaty, decyzje Kuratora Oświaty w sprawie awansów i uposażenia pracowników. 2) Konferencje, zjazdy i narady organizowane przez Kuratorium (1991-1998) Podgrupa zawiera dokumentację dotyczącą konferencji, zjazdów i narad organizowanych przez Kuratorium Oświaty, protokoły spotkań Dyrektorów Wydziałów i Kuratorów Oświaty, dokumentację dotyczącą narad z dyrektorami i głównymi księgowymi jednostek oraz protokoły i dokumentację dotyczącą spotkań Kuratora Oświaty. 3) Organizacja kuratorium (1990-1999) Znajdują się tutaj: statuty, schematy, regulaminy organizacyjne Kuratorium, wykazy szkół i przedszkoli, dokumenty związane z organizacją podległych jednostek administracji szkolnej, zarządzenia wojewody tarnobrzeskiego i zarządzenia własne. 4) Akty normatywne własne (1990-1998) Ta podgrupa zawiera: zarządzenia i decyzje Kuratora Oświaty, porozumienia, decyzje oraz akty utworzenia i likwidacji szkół i placówek oświatowo - wychowawczych, zarządzenia dotyczące organizacji podległych jednostek administracji szkolnej, decyzje Kuratora Oświaty w sprawie skierowania uczniów do klas i placówek specjalnych. 5) Dokumentacja dotycząca interpretacji przepisów prawnych (1991-1996) W tej podgrupie znajdują się dokumenty dotyczące interpretacji przepisów prawnych przez Kuratorium Oświaty oraz interpretacji przepisów prawnych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. 6) Plany pracy Kuratorium Oświaty (1991-1998) Podgrupa zawiera: plany pracy Kuratorium Oświaty, harmonogramy kontroli prowadzonych w szkołach i placówkach, plany działalności wizytatorów, sprawozdania z realizacji planów pracy. 7) Sprawozdawczość Kuratorium Oświaty (1990-1998) 8) Podgrupa zawiera: plany, sprawozdania, opracowania statystyczne dotyczące stanu zatrudnienia nauczycieli i innych pracowników oświaty w województwie, sprawozdania z przeglądu szkół i przedszkoli, plany nadzoru pedagogicznego Kuratorium Oświaty przez poszczególne wydziały oraz przez poszczególnych wizytatorów, zestawienia zaleceń powizytacyjnych dla szkół i przedszkoli, harmonogramy kontroli realizacji zadań w zakresie obronnym w szkołach województwa tarnobrzeskiego. 9) Plany i sprawozdawczość jednostek podległych i podporządkowanych (1991-1998) W tej podgrupie znajdują się: plany pracy, sprawozdania Oddziałów Zamiejscowych, rejonowe zestawienia organizacji szkół, sprawozdania o stanie zatrudnienia w poszczególnych szkołach, sprawozdania i opracowania dyrektorów szkół dotyczące działalności placówek, plany finansowe zatrudnienia i płac. 10) Dokumentacja rozpatrywanych skarg i wniosków (1975-1998) a) sprawozdawczość dotycząca rozpatrywanych skarg i wniosków (1990-1998) Ta seria akt zawiera: informacje z załatwiania skarg i wniosków, zestawienia sposobu rozpatrzenia i załatwiania skarg i wniosków, analizę i ocenę sposobu rozpatrywania i załatwiania skarg, wniosków i listów obywateli oraz całą dokumentację dotyczącą rozpatrywanych skarg i wniosków. b) rejestry skarg i wniosków (1975-1998) Seria zawiera dwie teczki zawierające zeszyty z rejestrem skarg i wniosków w poszczególnych latach. Rejestr jest sporządzony w postaci tabeli, która zawiera szczegółowe informacje dotyczące rozpatrywanych spraw. c) zachowana dokumentacja dotycząca rozpatrywanych skarg i wniosków (1991-1998) Seria zawiera dokumentację dotyczącą poszczególnych skarg i wniosków jak również dokumenty, które zostały wykorzystane przy rozpatrywaniu spraw. 11) Kontakty z mediami (1992) a) wycinki prasowe (1992) Teczka zawiera wycinki prasowe dotyczące działalności Kuratorium Oświaty oraz działalności placówek oświatowych. b) materiały dotyczące krytyki prasowej (1992) Teczka zawiera artykuł z Gazety Wyborczej z 1992r. dotyczący krytyki reformy oświaty oraz artykuł i sprostowanie Kuratorium Oświaty dotyczące konferencji dyrektorów szkół w Zaklikowie. 12) Wydawnictwa własne (1995) a) odnalezione numery wydawnictwa miesięcznika „ Silva Rerum” (1995) Teczka zawiera dwa egzemplarze miesięcznika Silva Rerum - Pismo Kuratorium Oświaty i Ośrodka Doskonalenia Pedagogicznego w Tarnobrzegu z 1995 roku. b) odnalezione jednorazowe wydawnictwo pt. „ Stan i doskonalenie systemu zarządzania oświatą w województwie tarnobrzeskim” Tarnobrzeg 1996r. (1996) Opracowanie zawiera informacje dotyczące: stanu oświaty w województwie tarnobrzeskim, efektywności kształcenia, perspektyw rozwoju tarnobrzeskiej oświaty. W dokumencie przedstawiono również efekty pracy szkół i placówek, wypoczynek dzieci i młodzieży, poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne, realizację przysposobienia obronnego i nauki religii w szkołach, proces przekazywania gminom szkół podstawowych i działalności instytucji nadzorujących system oświaty w województwie. 13) Dokumentacja z kontroli zewnętrznych przeprowadzonych w Kuratorium (1991-1998) Ta podgrupa zawiera: wyniki, protokoły, sprawozdania dotyczące kontroli skarbowych przeprowadzanych w Kuratorium, kontroli państwowej z Najwyższej Izby Kontroli, kontroli Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Zawarte są tu również wskazania ministerstwa Edukacji Narodowej w sprawie zasad gospodarowania środkami budżetowymi, protokoły z narad pokontrolnych, materiały dla kontroli. Grupa - KADRY (1976-1997) - zawiera dokumenty dotyczące spraw kadrowych nauczycieli oraz pracowników Kuratorium Oświaty. 1) Dokumentacja dotycząca nadawania odznaczeń państwowych nauczycielom (1990) Podgrupa zawiera notatki informacyjne dotyczące nauczycieli wytypowanych do odznaczeń państwowych, oświadczenia inspektorów oświaty otwierające dorobek zawodowy nauczycieli, wnioski o nadanie odznaczenia. 2) Dokumentacja dotycząca nadawania nauczycielom nagród Kuratora i nagród Ministra Edukacji Narodowej (1976-1991) Podgrupa zawiera: wykazy nauczycieli proponowanych do przyznania nagrody, listy pracowników, którzy otrzymali nagrody, protokoły z rozdziału nagród, pisma Urzędu Wojewódzkiego oraz Ministerstwa Edukacji Narodowej dotyczące zasad przyznawania nagród. 3) Dokumentacja dotycząca szkolenia i doskonalenia kadr pedagogicznych (1991-1997) Ta podgrupa zawiera jedną teczkę Aplikacja administracyjna, w której znajdują się harmonogramy aplikacji administracyjnej osób przewidzianych do zatrudnienia na stanowisku starszego wizytatora, starszego inspektora, starszego referenta, protokoły z egzaminów aplikacyjnych oraz opinie o przebiegu aplikacji. Pozostałe teczki dotyczą organizacji szkolenia i doskonalenia zawodowego pracowników własnych i pracowników jednostek podległych. Teczki zawierają: oferty Ministerstwa Edukacji Narodowej, Centralnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli, Instytutu Kultury, wyższych uczelni, ośrodków doskonalenia zawodowego, Kuratorium Oświaty dotyczące różnych form doskonalenia pracowników takie jak: kursy, szkolenia, narady, konferencje, studia podyplomowe, studia magisterskie oraz programy form doskonalenia. W teczkach znajdują się również: zgłoszenia, skierowania na formy doskonalenia zawodowego, zestawienia nauczycieli, którzy rozpoczęli doskonalenie zawodowe. 4) Regulamin Funduszu Socjalnego (1992) Teczka zawiera regulamin Zakładowego Funduszu Socjalnego i Zakładowej Działalności Socjalnej Pracowników Kuratorium Oświaty w Tarnobrzegu. 5) Własne przepisy dotyczące BHP (1992-1994) W teczce znajdują się dokumenty dotyczące przepisów bhp oraz przepisów przeciwpożarowych, pisma Kuratora Oświaty zawierające tematykę wizytacji w zakresie bhp, pisma zawierające odpowiedź Kuratora Oświaty dotyczące spraw związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy oraz przestrzeganiem przepisów przeciwpożarowych. Znajdują się również dokumenty dotyczące spraw związanych z bezpieczeństwem ruchu drogowego. 6) Dokumentacja dotycząca wypadków (1991-1997) a) Analiza wypadków (1991-1997) Teczka zawiera roczne sprawozdania zawierające analizę i ocenę wypadków uczniów. b) Dokumentacja wypadków przy pracy (1994-1995) Teczka wypadki przy pracy zawiera dokumenty dotyczące wypadków przy pracy takie jak: karty wypadków, protokoły z przesłuchania świadków, protokoły wypadków, karty zgłoszenia wypadku w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych. c) Dokumentacja dotycząca wypadków uczniów (1995-1996) Dokumentacja zawarta w teczkach zawiera; protokoły ustalenia okoliczności i przyczyn wypadku uczniów, protokoły przesłuchania świadków, zaświadczenia lekarskie, karty zgłoszenia wypadku w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych, protokoły przesłuchania poszkodowanego. Grupa 2 — ŚRODKI RZECZOWE (1990—1998)— zawiera dokumenty dotyczące przejęcia i przekazania szkół. 1) Dokumentacja dotycząca przejęcia przez Kuratorium przyzakładowych szkół zawodowych (1990-1995) Ta podgrupa zawiera dokumentację związaną z przejęciem szkół przyzakładowych od przedsiębiorstw przez Kuratorium Oświaty. Znajdują się tu dokumenty takie jak: umowy między zakładami pracy a Kuratorium Oświaty dotyczące przejęcia szkół przyzakładowych, protokoły zdawczo - odbiorcze, notatki służbowe, decyzje przekazania gruntu i budynków, wycena środków trwałych warsztatów i przekazywanych budynków, wykazy i wycenę środków nietrwałych, wypisy aktów notarialnych. 2) Dokumentacja dotycząca przekazywania szkól jednostkom organizacyjnym samorządu terytorialnego (1993-1998) Teczki zawierają: harmonogram prac i czynności związanych z przekazywaniem szkól podstawowych samorządom terytorialnym w województwie tarnobrzeskim, decyzje, protokoły przekazania składników mienia ruchomego szkół podstawowych, arkusze spisu z natury, wykazy dotyczące przekazania szkół podstawowych jednostkom samorządu terytorialnego. 3) Materiały dotyczące obiektów szkolnych zniszczonych podczas II wojny światowej i okupacji niemieckiej (1994-1995) W teczce znajdują się: oświadczenia jednostek samorządu terytorialnego, oświadczenia dyrektorów, oświadczenia prywatnych osób, protokoły posiedzenia Rad Pedagogicznych zawierające informację o obiektach szkolnych, które uległy zniszczeniu w czasie II wojny światowej. Teczka zawiera również wykaz obiektów oświatowych, które uległy zniszczeniu w czasie II wojny światowej. Grupa 3 - FINANSE, EKONOMIKA (1990-1999) - zawiera dokumenty dotyczące budżetu, bilansów i sprawozdawczości finansowej i gospodarczej. 1) Budżety (1997-1999) Ta podgrupa zawiera dokumenty dotyczące budżetu Kuratorium Oświaty takie jak: plany, sprawozdania z realizacji planów, wnioski dotyczące zmian w budżecie, projekty inwestycyjne, projekty budżetu, rozliczenie planu inwestycyjnego, korespondencja, analiza kosztów. Znajdują się również materiały do projektu budżetu państwa na 1998r., plany rzeczowe Kuratorium Oświaty na 1998r., decyzje wojewody związane z budżetem, materiały Ministerstwa Edukacji Narodowej dotyczące budżetu, materiały do projektu budżetu państwa na 1998r., projekt budżetu na 1999r., plany rzeczowe do projektu budżetu państwa na 1999r. 2) Bilanse, sprawozdawczość finansowa i gospodarcza (1990-1999) W tej podgrupie znajdują się bilanse jednostek budżetowych, bilanse gospodarstw pomocniczych. Teczki zawierają plany finansowe zatrudnienia i płac, plany i sprawozdania perspektywiczne wieloletnie, roczne, miesięczne, półroczne. Znajdują się również dokumenty dotyczące inwentaryzacji majątku trwałego i przedmiotów nietrwałych Kuratorium Oświaty w Tarnobrzegu ( spisy, protokoły) Grupa 4 - OŚWIATA, WYCHOWANIE (1985-1999) - zawiera dokumentację dotyczącą pracy szkół, placówek oświatowo - wychowawczych i opiekuńczych. 1) Wytyczne organizacyjno - programowe dla jednostek podległych i podporządkowanych (1985-1998.) W tej podgrupie znajduje się teczka zawierająca wystąpienia pokontrolne Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w Opatowie dotyczące kontroli w placówkach podlegających Kuratorium Oświaty. Pozostałe teczki zawierają wytyczne organizacyjno - programowe Kuratorium Oświaty dla szkół, placówek, naczelników oddziałów zamiejscowych Kuratorium Oświaty. 2) Planowanie rozwoju szkół i placówek oświatowo - wychowawczych (1995-1997) W teczkach znajdują się: plany wydatków budżetowych Kuratorium Oświaty, pisma dotyczące zmian w planach wydatków budżetowych, analiza wykonania planu budżetu, zestawienia zobowiązań budżetowych, projekt budżetu państwa ( oświata i wychowanie), wskazówki Ministerstwa Edukacji Narodowej dotyczące zasad gospodarowania środkamibudżetowymi, pisma dotyczące przejęcia przez miasta i gminy szkół i placówek oświatowych. 3) Organizacja i sieć szkół i placówek oświatowo - wychowawczych (1991-1998) Teczki zawierają dokumenty dotyczące uruchamiania i likwidowania szkół i przedszkoli, informację o stanie szkół i przedszkoli, wykazy stanu kadrowego w placówkach, wykazy szkół i przedszkoli, projekty organizacyjne, informację o subwencji oświatowej, wnioski o wydanie orzeczenia organizacyjnego, orzeczenia organizacyjne placówek oświatowych, protokoły spotkań z przedstawicielami samorządów lokalnych w sprawie organizacji sieci szkół. 4) Ewidencja placówek oświatowo - wychowawczych (1990-1998) Podgrupa zawiera dwie księgi „ Ewidencja szkół niepublicznych posiadających i nie posiadających uprawnienia szkół publicznych”. 5) Organizacja pracy w szkołach i placówkach oświatowo - wychowawczych i opiekuńczych (1988-1999) a) organizacja pracy - szkoły i placówki oświatowo wychowawcze (1989-1998) Teczki zawierają korespondencję Kuratorium Oświaty z placówkami, arkusze organizacyjne, aneksy do arkuszy organizacyjnych przedszkoli, szkół podstawowych, szkół średnich, poradni wychowawczo-zawodowych, pogotowia opiekuńczego, specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, burs, internatów, domów dziecka, specjalistycznych poradni diagnostyczno-terapeutycznych. Znajduje się tu również teczka dotycząca organizacji pracy w Ośrodku Doskonalenia Pedagogicznego w Tarnobrzegu oraz teczka dotycząca organizacji pracy w Ognisku Pracy Pozaszkolnej - Alternatywa. b) organizacja pracy - przedszkola (1991-1995) Teczki zawierają projekty organizacyjne przedszkoli, aneksy do projektów organizacyjnych. c) organizacja pracy - szkoły (1990-1999) Teczki zawierają projekty organizacyjne szkół różnego typu, oraz aneksy do projektów. Znajdują się tu również arkusze zatrudnienia nauczycieli, przydziały czynności nauczycielom, wykazy nauczycieli. d) organizacja pracy - szkoły podstawowe (1988-1997) Teczki zawierają projekty organizacyjne szkół podstawowych, aneksy do projektów, przydział przedmiotów nauczania, godzin lekcyjnych i zajęć dodatkowych. Znajdują się również porozumienia pomiędzy Kuratorem Oświaty i Wychowania a dyrektorami szkół podstawowych. e) organizacja pracy - licea ogólnokształcące (1990-1999) Teczki zawierają projekty organizacyjne liceów ogólnokształcących, aneksy do projektów organizacyjnych. Znajdują się również dokumenty dotyczące stypendiów umożliwiających kształcenie za granicą w collegach i uczelniach wyższych uczniów liceów ogólnokształcących. f) organizacja pracy - szkoły zawodowe (1991-1998) Teczki zawierają projekty organizacyjne, aneksy do projektów organizacyjnych szkół zawodowych takich jak: zasadnicze szkoły zawodowe, technika zawodowe, licea zawodowe i policealne szkoły zawodowe. Teczki zawierają również wykazy nauczycieli, korespondencję Kuratorium Oświaty ze szkołami, wykazy nauczycieli, przydziały czynności nauczycielom, statuty, ramowe plany nauczania, arkusze zatrudniania nauczycieli, decyzje Kuratora Oświaty. g) organizacja pracy - szkoły specjalne i ośrodki szkolno - wychowawcze (1991-1998) Teczki zawierają projekty organizacyjne i inne dokumenty związane z organizacją pracy w szkołach specjalnych, ośrodkach szkolno - wychowawczych, specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych. h) organizacja pracy - ośrodki adopcyjno - opiekuńcze (1995-1998) Ta seria dokumentów zawiera plany pracy ośrodków adopcyjno - opiekuńczych, sprawozdania z realizacji planów pracy, korespondencję Kuratorium Oświaty dotyczącą funkcjonowania placówek, akt założycielski Publicznego Ośrodka Adopcyjno - Opiekuńczego w Tarnobrzegu. i) organizacja pracy - pogotowia opiekuńcze, młodzieżowe ośrodki wychowawcze, domy dziecka (1989-1997) Teczki zawierają projekty organizacyjne placówek opiekuńczo-wychowawczych oraz aneksy do projektów organizacyjnych. j) organizacja pracy - rodzinne domy dziecka (1991-1998) Dokumentacja zawiera: plany pracy, plany wydatków rodzinnych domów dziecka, decyzje Kuratora Oświaty w sprawie powołania rodzinnych domów dziecka, pisma Kuratorium Oświaty dotyczące funkcjonowania placówek, protokoły narad poświęconych organizacji pracy rodzinnych domów dziecka, statuty, informacje na temat dzieci, tematykę przeglądów i kontroli, spostrzeżenia i uwagi z kontroli warunków wychowawczych w rodzinnych domach dziecka. k) organizacja pracy - szkoły niepubliczne i niepubliczne placówki oświatowe (1990-1998) Teczki zawierają: dokumentację dotyczącą powołania szkół niepublicznych i niepublicznych placówek oświatowych, statuty placówek, korespondencję Kuratorium Oświaty, ewidencję szkół niepublicznych posiadających i nie posiadających uprawnienia szkół publicznych, dokumenty związane z funkcjonowaniem placówek. l) organizacja pracy - Parlament Dzieci i Młodzieży, Rzecznik Praw Ucznia (1997-1998) Pierwsza teczka zawiera: programy sesji Parlamentu Dzieci i Młodzieży, Projekt Konstytucji Ucznia, protokoły spotkań. Druga teczka zawiera dokumenty dotyczące pracy Rzecznika Praw Ucznia. Znajdują się również plany pracy, harmonogramy i sprawozdania z realizacji zadań starszego wizytatora do spraw koordynacji i nadzoru nad przestrzeganiem praw ucznia i praw dziecka, raporty z konferencji. Opracowanie „Promocja praw ucznia w szkole” – Anna Gardynik. 6) Nadzór pedagogiczny (1989-1999) a) nadzór pedagogiczny - szkoły i placówki oświatowo - wychowawcze (1989-1999) Teczki zawierają: harmonogramy wizytacji, programy wizytacji, protokoły wizytacji i kontroli, zarządzenia pokontrolne i sprawozdania z ich realizacji, arkusze hospitacyjne, karty oceny pracy. Kontrola dotyczy wszystkich placówek podległych Kuratorium Oświaty. W teczkach znajdują się również materiały i opracowania wykorzystywane w czasie wizytacji. b) nadzór pedagogiczny - przedszkola (1993-1998) Ta seria akt zawiera dokumenty dotyczące kontroli w przedszkolach takie jak: harmonogramy wizytacji, programy wizytacji i sprawozdania z ich realizacji, arkusze hospitacyjne, korespondencję dotyczącą wizytacji. Akta są ułożone według rejonów: Janów Lubelski, Opatów, Sandomierz, Stalowa Wola, Staszów, Tarnobrzeg. c) nadzór pedagogiczny - szkoły podstawowe (1991-1998) Teczki zawierają: harmonogramy wizytacji, programy wizytacji, sprawozdania z ich realizacji i inne dokumenty dotyczące kontroli. Teczki są ułożone według rejonów: Janów Lubelski, Opatów, Sandomierz, Stalowa Wola, Staszów, Tarnobrzeg. d) nadzór pedagogiczny - licea ogólnokształcące (1992-1997) Teczki zawierają: harmonogramy wizytacji, programy wizytacji, sprawozdania z ich realizacji i inne dokumenty dotyczące kontroli. e) nadzór pedagogiczny - placówki wy spoczynku dzieci i młodzieży (1994-1998) Dokumentacja zawiera: protokoły kontrolno - lustracyjne, notatki służbowe, sprawozdania z wizytacji. f) nadzór pedagogiczny - rodziny zastępcze, ośrodki adopcyjno - opiekuńcze, rodzinne domy dziecka, domy dziecka, poradnie (1990-1998) Teczki zawierają: tematykę przeglądów i kontroli, sprawozdania powizytacyjne, notatki służbowe oraz inną dokumentację dotyczącą nadzoru pedagogicznego. 7) Nauczanie religii w szkołach (1990-1991) Ta podgrupa zawiera jedną teczkę dotyczącą nauczania religii w szkołach i przedszkolach. W teczce znajduje się pismo z listą mianowanych wizytatorów, uzupełnienie pisma, pismo zawierające podziękowania za współpracę ze szkołą podstawową nr 11 w Stalowej Woli. 8) Nadawanie szkołom patronów i sztandarów (1987-1997) W teczkach znajdują się: wykaz placówek, którym nadano imiona patrona, wnioski o nadanie imienia szkołom, protokoły posiedzeń komisji w sprawie nazwy patrona szkoły, decyzje Kuratora Oświaty w sprawie rezygnacji z imienia patrona, decyzje Kuratora Oświaty w sprawie nadania imienia patrona szkoły. 9) Eksperymenty dydaktyczno - wychowawcze i organizacyjne w szkołach i placówkach oświatowo-wychowawczych (1991-1998) W teczkach znajdują się materiały dotyczące: wdrażania innowacji pedagogicznych, opracowania metodyczne dotyczące wdrażania innowacji pedagogicznych, programy klas autorskich, opinie o programach innowacyjnych, karty informacyjne innowacji oraz rejestr zatwierdzonych programów autorskich realizowanych w szkołach. 10) Wyniki nauczania, wyniki egzaminów, promowanie, klasyfikacja (1990-1998) Teczki zawierają: zestawienia wyników klasyfikacji i promocji uczniów, zestawienia ocen ze sprawowania, zestawienia wyników nauczania, analizę wyników nauczania przeprowadzoną przez szkoły, analizę wyników nauczania w oparciu o badania przeprowadzone przez Kuratorium Oświaty, wyniki egzaminów wstępnych, informacje o wynikach rekrutacji. W teczkach dotyczących egzaminów maturalnych znajdują się: zgłoszenia nauczycieli do pracy w komisji egzaminów szkolnych, wykazy nauczycieli zgłoszonych do pracy w Wojewódzkiej Komisji Egzaminów Szkolnych, protokoły z posiedzeń Wojewódzkiej Komisji Egzaminów Szkolnych, oświadczenia członków komisji o zachowaniu tajemnicy, zestawienia wyników egzaminów dojrzałości. W teczce Ocena egzaminu nauki zawodu znajdują się: ocena egzaminów nauki zawodu i efektywności pracy dydaktycznej, zestawienia wyników egzaminów z nauki zawodu.

About the Creator:

Kuratorium Oświaty w Tarnobrzegu zostało wydzielone ze struktur organizacyjnych Urzędu Wojewódzkiego w Tarnobrzegu z dniem 26.05.1990 r. zgodnie z Ustawą z dnia 17.05.1990 r. o zmianie ustawy o rozwoju systemu oświaty i wychowania oraz ustawy - Karta Nauczyciela (Dz.U. nr 34, poz. 197). Zgodnie z ustawą z dnia 7.09.1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. nr 95, poz. 425) dla organu administracji rządowej specjalnej ds. oświaty wprowadzono nazwę „Kuratorium Oświaty”. Statut Kuratorium Oświaty w Tarnobrzegu został nadany zarządzeniem nr 11/92 Kuratora Oświaty w Tarnobrzegu z dnia 23.03.1992 r. W ramach Kuratorium Oświaty w Tarnobrzegu w latach 1992-1998 funkcjonowały następujące komórki organizacyjne: 1) Wydział Kadr i Organizacji 2) Wydział Kształcenia Ogólnego z Oddziałami Zamiejscowymi w Janowie Lubelskim, w Opatowie, w Sandomierzu, w Stalowej Woli i w Staszowie 3) Wydział Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego 4) Wydział Wychowania i Opieki oraz Kształcenia Specjalnego 5 Wydział Ekonomiczny 6) Samodzielne stanowisko ds. Obronnych 7) Starszy Wizytator ds. Koordynacji Działań nad Przestrzeganiem Praw Ucznia - Rzecznik Praw Ucznia (od kwietnia 1997 r.) W październiku 1998 r. wcześniej działające wydziały: Kształcenia Ogólnego, Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego zostały połączone w jeden Wydział Kształcenia posiadający Oddziały Zamiejscowe w Janowie Lubelskim, w Opatowie, w Sandomierzu, w Stalowej Woli i w Staszowie. Natomiast dotychczasowy Wydział Wychowania i Opieki oraz Kształcenia Specjalnego przyjął nową nazwę: Wydział Opieki, Wychowania i Kształcenia Specjalnego. Pozostałe komórki organizacyjne nie uległy zmianom. Obszar działania Kuratorium Oświaty w Tarnobrzegu obejmował całe województwo tarnobrzeskie w jego granicach administracyjnych. Jednostką nadrzędną dla Kuratorium Oświaty w Tarnobrzegu był Minister Edukacji Narodowej. Kuratorium Oświaty w Tarnobrzegu będące jednostką organizacyjną rządowej administracji specjalnej ds. oświaty zakończyło działalność z końcem roku 1998 w związki z reformą podziału administracyjnego kraju i likwidacją województwa tarnobrzeskiego. Na bazie zlikwidowanego Kuratorium Oświaty w Tarnobrzegu na początku 1999 r. utworzono Kuratorium Oświaty w Rzeszowie Oddział Zamiejscowy w Tarnobrzegu, a od 24.07.2013 r. będący wewnętrzną komórką organizacyjną Wydziału Nadzoru Pedagogicznego - Oddział Nadzoru Pedagogicznego w Tarnobrzegu. Obecnie Kuratorium Oświaty w Rzeszowie jest państwową jednostką budżetową wchodzącą w skład zespolonej administracji rządowej w województwie podkarpackim, jako wyodrębniona jednostka organizacyjna. Kuratorium jest aparatem pomocniczym kuratora służącym do wykonywania jego zadań i kompetencji. Kurator w imieniu Wojewody wykonuje zadania i kompetencje w zakresie oświaty określone w ustawie o systemie oświaty, ustawie Karta Nauczyciela oraz przepisach odrębnych. Akta Kuratorium Oświaty w Tarnobrzegu zostały przewiezione do archiwum zakładowego PUW w Rzeszowie Delegatura w Tarnobrzegu przy ul. M. Dąbrowskiej 6A na podstawie zgody znak: DG.V-2020/24/02 Dyrektora Generalnego Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego w Rzeszowie z dnia 19.08.2002 r. na udostępnienie miejsca do złożenia dokumentów archiwalnych odziedziczonych przez Kuratorium Oświaty w Rzeszowie. Akta były przechowywane na parterze w pomieszczeniu archiwum nr 2 ułożone na metalowych regałach. Pomieszczenie ma całodobowy monitoring, instalację alarmową p-poż. i przeciwwłamaniową. Jest wyposażone w gaśnicę proszkową, okratowane okna i metalowe drzwi. Dokumentacja przechowywana w archiwum zakładowym była porządkowana i ewidencjonowana wyłącznie we własnym zakresie. Dotychczas nie przekazywano do archiwum państwowego żadnych akt kat. „A” Kuratorium Oświaty w Tarnobrzegu. Na podstawie kontroli problemowej archiwum zakładowego znak: 402-11/2011 przeprowadzonej przez w dniu 11 maja 2011 roku przez mgr Stefana Solanin - Kustosza w Archiwum Państwowym w Kielcach Oddział w Sandomierzu oraz protokołu z ekspertyzy archiwalnej przeprowadzono prace porządkowe i ewidencyjne przechowywanych w archiwum zakładowym akt kategorii „A” wykorzystując wskazówki ujęte w protokole z kontroli problemowej. W wyniku prac porządkowych akta zostały przygotowane do przekazania do właściwego archiwum państwowego.

Border dates:

[1975] 1990-1999

Classification:

administracja ogólna

Creator's name:

Dates:

1975-1990, 1990-1999.

Former name:

Foreign language name:

Languages:

Availability:

Available in full

Total archival files:

680

Total archival files processed:

680

Total archival files without records:

0

Total linear metres

8.4

Total linear metres processed

8.4

Total linear metres without records

0.0

Total archival files:

0

Total files:

0

Total size (in MB):

0.0

Total documents

0

Total cases

0

Total classes

0

Total archival files:

0.0

Total running meters :

0.0

Dates of non-archival documentation :

Name Quantity Inventory uwagi
Delivery and acceptance list Nie