Zespół
Content:
Zarządzenia Prezesa 1956-1989 (4 j.a.), Plany prac 1961-1980 (2 j.a.), Sprawozdania z działalności 1956-1989 (11 j.a.), Sprawozdania statystyczne 1974-1986 (3 j.a.), Kontrole zewnętrzne 1979-1989 (1 j.a.), Postępowanie arbitrażowe 1956-1991 (236 j.a.)
About the Creator:
Okręgowa Komisja Arbitrażowa (OKA) w Opolu rozpoczęła działalność 01.01.1956 r. na podstawie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 29.10.1955 r. Wcześniej spory między jednostkami z terenu województwa opolskiego objęte właściwością komisji arbitrażowych rozpoznawała Okręgowa Komisja Arbitrażowa w Katowicach. Okręgowa Komisja Arbitrażowa w Opolu rozpoznawała: -sprawy w przypadku, gdy na terenie województwa opolskiego znajdowała się siedziba strony pozwanej lub miejsce wykonania umowy -spory przedumowne z powództwa jednostki, która miała swą siedzibę na terenie województwa opolskiego -spory przedumowne przekazane przez Główną Komisję Arbitrażową. Orzeczenia Komisji wydawane były na rozprawach prowadzonych w siedzibie komisji lub w siedzibie uczestników sporu bądź też jednoosobowo bez wezwania stron na posiedzeniu Komisji. Komisja prowadziła też działalność pozaorzeczniczą polegającą głównie na opracowywaniu problemów życia gospodarczego w celu wyeliminowania nieprawidłowości oraz porządkowania procesów gospodarczych a przede wszystkim działania systemu umownego. Organizacja OKA w Opolu opierała się na zasadach określonych przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z 03.05.1960 r. Szczegółowe zasady organizacji wewnętrznej ustalone zostały zarządzeniem Prezesa OKA nr 2 z dnia 28.02.1966 r. Całokształtem prac Komisji kierował Prezes, który w ramach swoich obowiązków ustalał półroczne plany pracy, przyjmował i zwalniał pracowników, wydawał zarządzenia proceduralne ( o sprostowaniu orzeczeń, o wstrzymaniu ich wykonalności, zarządzenia egzekucyjne oraz w sprawie zabezpieczenia roszczeń). W ramach OKA działały ponadto: -Sekretariat prezydialny -Zespół Ogólny -Zespół Sporny Kolejne zarządzenie w sprawie organizacji i podziału pracy Komisji Prezesa OKA w Opolu wydał dnia 30.06.1973 r. Przewidywało ono podział w ramach OKA na: -Zespół Obrotu Towarowego -Biuro OKA Zarządzenie nr 1/76 Prezesa OKA w Opolu z dnia 15.05.1976 r. w sprawie organizacji i podziału pracy Komisji dokonało podziału na: -Wydział Orzecznictwa i Profilaktyki -Wydział Administracyjno-Budżetowy Zarządzenie nr 3/78 Prezesa OKA w Opolu z dnia 30.08.1978 r. w sprawie organizacji i zakresu działania komórek organizacyjnych Komisji dodało Samodzielne stanowisko pracy ds. obsługi prawnej Zgodnie z zarządzeniem nr 5/87 Prezesa OKA w Opolu z dnia 23.12.1987 r. w sprawie regulaminu organizacyjnego OKA w Opolu kierował Prezes przy pomocy wiceprezesa i głównego księgowego. W skład OKA wchodziły: -Wydział Orzecznictwa i Analiz Gospodarczych -Wydział Administracyjno-Budżetowy. OKA prowadziła stosownie do swej właściwości działalność orzeczniczą, profilaktyczno-sygnalizacyjną, opracowywała analizy gospodarcze, upowszechniała znajomość prawa w zakresie stosunków między jednostkami gospodarki uspołecznionej, prowadziła aplikację radcowską i listę radców prawnych, współpracowała z jednostkami gospodarki uspołecznionej oraz terenowymi organami administracji państwowej. Okręgowa Komisja Arbitrażowa w Opolu zakończyła działalność w 1989 r.
Border dates:
1956-1989 [1991]
Classification:
Creator's name:
Dates:
1956-1989, 1956-1989, 1991-1991, 1991-1991.
Former name:
Foreign language name:
Languages:
Availability:
Total archival files:
257
Total archival files processed:
257
Total archival files without records:
0
Total linear metres
2.0
Total linear metres processed
2.2
Total linear metres without records
0.0
Total archival files:
0
Total files:
0
Total size (in MB):
0.0
Total documents
0
Total cases
0
Total classes
0
Total archival files:
0.0
Total running meters :
0.0
Dates of non-archival documentation :
Name | Quantity Inventory | uwagi |
---|---|---|
Draft electronic archive inventory | Nie | |
Approved book inventory | Tak | |
Draft electronic archive inventory | Nie | |
Approved book inventory | Tak |
Baza danych IZA 5.0.