Urząd Miasta i Powiatu Świdnica

Reference code
84/473/0
Number of series
0
Number of scans
0

Content:

Część opracowana: 1.Biuro Ogólno-Organizacyjne, [1969]1973-1975, sygn. 1-11 (decyzje Naczelnika Miasta i Powiatu, wnioski i postulaty wyborców i ich realizacja, statut organizacyjny Urzędu Miasta i Powiatu, schemat organizacyjny wydziałów Urzędu Miasta i Powiatu, protokoły z narad kierowników wydziałów i jednostek równorzędnych, skargi i wnioski, rejestr odznaczeń państwowych, zestawienia etatów i funduszu płac oraz analizy stanu zatrudnienia w wydziałach Urzędu Miasta i Powiatu, wykazy pracowników i zestawienia etatów), 2.Biuro Rady Narodowej Miasta i Powiatu, 1973-1975, sygn. 12-31 (kwestionariusze radnych, protokoły sesji Rady Narodowej Miasta i Powiatu, interpelacje radnych, protokoły, plany pracy, informacje, sprawozdania z działalności komisji rady, protokoły posiedzeń Prezydium Rady Narodowej Miasta i Powiatu, materiały na posiedzenia Prezydium Rady Narodowej Miasta i Powiatu, plany pracy i informacje z działalności Samorządu Mieszkańców z terenu miasta i powiatu, sprawozdawczość statystyczna dotycząca składu osobowego prezydiów i stałych komisji rad narodowych), 3.Miejska i Powiatowa Komisja Planowania Gospodarczego, 1974-1975, sygn. 32-35 (protokoły i wnioski Kolegium Miejskiej i Powiatowej Komisji Planowania Gospodarczego, analizy i informacje z wykonania planu gospodarczego za I półrocze 1974, 1975 roku, plany i sprawozdania z realizacji czynów społecznych), 4.Wydział Finansowy, 1974-1975, sygn. 36-67 (organizacja wewnętrzna i zakres działania wydziału, plany pracy wydziału, planowanie wpłat na budżet terenowy i wykonanie, planowanie dochodów budżetowych z podatków i opłat, zbiorcze plany działalności socjalnej i bytowej, sprawozdawczość z zakresu podatków i opłat, prawozdawczość o stanie i ruchu środków trawałych, gospodarowania funduszem mieszkaniowym, działalności socjalnej, sprawozdawczość z finansowania inwestycji i kapitalnych remontów, sprawozdawczość z wydatków na rzecz pozarolniczej gospodarki nieuspołecznionej, sprawozdania liczbowe o sposobie załatwienia skarg i wniosków, kontrole jednostek podległych w zakresie zobowiązań pieniężnych od rolników, budżet zbiorczy i jednostkowy, plany jednostkowe dochodów i wydatków budżetowych, plany jednostkowe dochodów przedsiębiorstw gospodarki uspołecznionej - budżet terenowy, decyzje i uchwały dotyczące zmian w budżecie, sprawozdania opisowe z realizacji budżetu, sprawozdawczość o dochodach budżetowych, ewidencja wydatków limitowanych - jednostki budżetowe, gospodarka pozabudżetowa, wykazy przedsiębiorstw Budżetu Centralnego znajdujących się na terenie miasta i powiatu, plany rewizji finansowo-księgowych oraz sprawozdania z ich realizacji), 5.Wydział Oświaty, Wychowania i Kultury, 1973-1975, sygn. 68-88 (projekty organizacyjne szkół podstawowych z terenu miasta i powiatu, projekt organizacyjny Zasadniczej Szkoły Zawodowej Specjalnej, sprawozdawczość dotycząca szkół specjalnych, sprawozdawczość dotycząca liceów ogólnokształcących, sprawozdawczość dotycząca liceów ogólnokształcących i szkół podstawowych dla pracujących, sprawozdawczość statystyczna i opisowa dotycząca wczasów zimowych dla dzieci i młodzieży, sprawozdawczość o stanie i ruchu zatrudnienia, sprawozdawczość z wykonanych inwestycji i kapitalnych remontów, dane statystyczne dotyczące ruchu uczniów i wyników klasyfikacji w roku szkolnym, plany pracy wizytatorów przedmiotów metodycznych, protokoły i sprawozdania z inspekcji i wizytacji placówek oświatowo-wychowawczych z terenu powiatu, protokoły z kontroli gmin w zakresie kultury i oświaty, skargi i wnioiski oraz sprawozdania ze sposobu ich załatwienia), 6.Wydział Spraw Wewnętrznych, 1974, sygn. 89 (akta spraw o wykroczenia), 7.Wydział Rolnictwa, Leśnictwa i Skupu, 1974-1975, sygn. 90-97 (program rozwoju rolnictwa gmin z terenu powiatu na lata 1975-1980, plany zadrzewień i sprawozdania z ich wykonania, plany skupu i kontraktacji, sprawozdawczość dotycząca skupu produktów rolnych, organizacja produkcji podstwawowej (produkcja roślinna)), 8.Wydział Gospodarki Komunalnej i Komunikacji, 1974-1975, sygn. 98-103 (plany i sprawozdania z realizacji czynów społecznych, sprawozdawczość z zakresu gospodarki komunalnej i mieszkaniowej, sprawozdawczość o zasobach lokalowych, karty ewidencyjne zieleni miejskiej miasta Świdnica, skargi i wnioski, protokoły z kontroli w jednostkach podległych i nadzorowanych), 9.Wydział Spraw Lokalowych, 1974-1975, sygn. 104 (sprawozdawczość z zakresu spraw lokalowych), 10.Wydział Handlu, Przemysłu i Usług, 1974-1975, sygn. 105-110 (protokoły z posiedzeń Zespołu Mięsnego i narad odbytych w Wydziale Handlu, Przemysłu i Usług, program rozwoju sieci usługowej, gastronomicznej i detalicznej na terenie powiatu w latach 1976-1990, plany w zakresie handlu i usług, sprawozdawczość ze stanu zakładów rzemieślniczych, kontrole zakładów handlowych, przemysłowych i usługowych), 11.Wydział Zdrowia i Opieki Społecznej, sygn. 1974-1975, sygn. 111-115 (struktura organizacyjna wydziału oraz analiza stanu zatrudnienia, plany i sprawozdania z realizacji czynów społecznych, sprawozdawczość dootycząca zatrudnienia i funduszu płac, sprawozdawczość dotycząca zatrudnienia i absencji chorobowej, program rozwoju ochrony zdrowia i opieki społecznej w powiecie do roku 1990), 12.Wydział Zatrudnienia i Spraw Socjalnych, 1974-1975, sygn. 116-120 (badania, analizy, oceny, informacje z zakresu sytuacji na rynku pracy, sprawozdawczość i informacje z zakresu pośrednictwa pracy i werbunku siły roboczej, sprawozdawczość o przyjętych pracownikach na podstawie zezwoleń Wydziału Zatrudnienia i Spraw Socjalnych, sprawozdawczość, informacje dotyczące wykorzystania funduszu interwencyjnego). Część nieopracowana: -nab. nr 2267, 2016 rok; 30 j.a., 0,40 mb - dokumentacja aktowa: przekazywanie gruntów w użytkowanie wieczyste (miasto Świdnica), sprzedaż nieruchomości (miasto Świdnica), planowanie, sprawozdawczość - rozwój gospodarczy miasta i powiatu.

About the Creator:

Urząd Miasta i Powiatu w Świdnicy powstał w oparciu o: art. 99 ustawy z dnia 25 stycznia 1958 roku o Radach Narodowych (Dz. U. nr 47, poz. 277), rozporządzenie Rady Ministrów oraz statut organizacyjny Urzędu Miasta i Powiatu wydanego w oparciu o Zarządzenie nr 18/74 Naczelnika Miasta i Powiatu Świdnica z 28 marca 1974 roku. W skład Urzędu Miasta i Powiatu wchodziły następujące Wydziały: 1.Biuro Ogólno-Organizacyjne, 2.Powiatowa Komisja Planowania, 3.Wydział Finansowy, 4.Wydział Oświaty i Wychowania oraz Kultury, 5.Wydział Kultury Fizycznej i Turystyki, 6.Wydział Spraw Wewnętrznych, 7.Wydział Rolnictwa, Leśnictwa i Skupu, 8.Wydział Gospodarki komunalnej i Komunikacji, 9.Wydział Gospodarki Przestrzennej i Ochrony Środowiska, 10.Wydział Handlu, Przemysłu I Usług, 11.Wydział Zdrowia i Opieki Społecznej, 12.Wydział Zatrudnienia i Spraw Socjalnych, 13.Powiatowa Komenda Straży Pożarnych, 14.Wydział Spraw Lokalowych, 15.Urząd Stanu Cywilnego. Odrębna jednostką organizacyjną w Urzędzie Miasta i Powiatu było Biuro Rady Narodowej Miasta i Powiatu kierowane przez dyrektora podporządkowanego Przewodniczącemu Rady Narodowej Miasta i Powiatu. Urząd Miasta i Powiatu zakończył swoją działalność w czerwcu 1975 roku, w związku z reformą administracyjną kraju zakładającą likwidacje powiatów.

Border dates:

[1946] 1973 - 1975 [1990]

Classification:

Creator's name:

Dates:

1946-1972, 1973-1975, 1975-1990.

Former name:

Foreign language name:

Languages:

Availability:

Total archival files:

150

Total archival files processed:

120

Total archival files without records:

0

Total linear metres

2.0

Total linear metres processed

2.0

Total linear metres without records

0.0

Total archival files:

0

Total files:

0

Total size (in MB):

0.0

Total documents

0

Total cases

0

Total classes

0

Total archival files:

0.0

Total running meters :

0.0

Dates of non-archival documentation :

Name Quantity Inventory uwagi
Approved book inventory Tak 120 j.a.
Delivery and acceptance list Tak 30 j.a.