Promocja czytelnictwa i oświaty na plakacie, afiszu i okładce w pierwszej połowie XX w.

Data dodania
28.06.2022

Skany (15)

  • Obraz 1 z kolekcji "Promocja czytelnictwa i oświaty na plakacie, afiszu i okładce w pierwszej połowie XX w."
  • Obraz 2 z kolekcji "Promocja czytelnictwa i oświaty na plakacie, afiszu i okładce w pierwszej połowie XX w."
  • Obraz 3 z kolekcji "Promocja czytelnictwa i oświaty na plakacie, afiszu i okładce w pierwszej połowie XX w."
  • Obraz 4 z kolekcji "Promocja czytelnictwa i oświaty na plakacie, afiszu i okładce w pierwszej połowie XX w."
  • Obraz 5 z kolekcji "Promocja czytelnictwa i oświaty na plakacie, afiszu i okładce w pierwszej połowie XX w."
  • Obraz 6 z kolekcji "Promocja czytelnictwa i oświaty na plakacie, afiszu i okładce w pierwszej połowie XX w."
  • Obraz 7 z kolekcji "Promocja czytelnictwa i oświaty na plakacie, afiszu i okładce w pierwszej połowie XX w."
  • Obraz 8 z kolekcji "Promocja czytelnictwa i oświaty na plakacie, afiszu i okładce w pierwszej połowie XX w."
  • Obraz 9 z kolekcji "Promocja czytelnictwa i oświaty na plakacie, afiszu i okładce w pierwszej połowie XX w."
  • Obraz 10 z kolekcji "Promocja czytelnictwa i oświaty na plakacie, afiszu i okładce w pierwszej połowie XX w."
  • Obraz 11 z kolekcji "Promocja czytelnictwa i oświaty na plakacie, afiszu i okładce w pierwszej połowie XX w."
  • Obraz 12 z kolekcji "Promocja czytelnictwa i oświaty na plakacie, afiszu i okładce w pierwszej połowie XX w."
  • Obraz 13 z kolekcji "Promocja czytelnictwa i oświaty na plakacie, afiszu i okładce w pierwszej połowie XX w."
  • Obraz 14 z kolekcji "Promocja czytelnictwa i oświaty na plakacie, afiszu i okładce w pierwszej połowie XX w."
  • Obraz 15 z kolekcji "Promocja czytelnictwa i oświaty na plakacie, afiszu i okładce w pierwszej połowie XX w."

Opis

W pierwszej połowie XX w. dużą wagę zaczęto przykładać do poprawy wykształcenia oraz zwalczania analfabetyzmu. Sprzyjała temu prowadzona na coraz szerszą skalę działalność wydawnicza, której efektem było wydawanie coraz większej ilości książek i czasopism. W okresie międzywojnia w Polsce prowadzono zakrojoną na szeroka skalę akcje promującą i propagującą czytelnictwo w jak najszerszych kręgach społecznych. Służyć temu miały plakaty, których autorami byli tacy graficy i malarze jak: Konstanty Kietlicz-Rajski, Edmund Bartłomiejczyk, Emil Lindemau czy Michał Bylina. Zaprezentowane plakaty, okładki czasopism oraz afisze pochodzą z zespołu o numerze 632 Zbiór afiszów i druków ulotnych o sygnaturach: 451, 456, 457, 460, 461, 464, 465, 466, 467, 471, 472, 473, 474, 476, 481