Prezydium Powiatowej Rady Narodowej i Urząd Powiatowy w Goleniowie

Номер документа
67/60/0
Количество серий
14
Количество сканов
0

содержание:

1. WYDZIAŁ ORGANIZACYJNO-PRAWNY: sygn. 1-427 (427 j.a.), lata 1954-1975: protokoły sesji PRN (sygn. 1-44, lata 1954-1975); uchwały PRN, rejestry uchwał, sprawozdania z wykonania uchwał, sprawozdania z działalności PRN (sygn. 45-48, lata 1959-1969); zespoły i kluby radnych, Konwent Seniorów (sygn. 49-64, lata 1957, 1965-1974); akta komisji stałych (sygn. 65-220, lata 1955-1975); zespoły i komitety doraźne (sygn. 221-223, lata 1955, 1967-1973); spotkania radnych z wyborcami, realizacja programów wyborczych, wnioski i interpelacje radnych (sygn. 224-240, lata 1957-1965, 1969-1975); protokoły posiedzeń Prezydium PRN (sygn. 241-333, lata 1954-1975); uchwały Prezydium PRN (sygn. 334-337, lata 1960-1973); podział terytorialny powiatu (sygn. 338-341, lata 1954-1969); zarządzenia Przewodniczącego PPRN, zarządzenia Naczelnika Powiatu (sygn. 342-350; lata 1968-1975); organizacja Urzędu (sygn. 351-364, lata 1955, 1970-1975); konferencje, zjazdy i narady organizowane przez PPRN i Naczelnika Powiatu (sygn. 365-375, lata 1968-1974); informacje, sprawozdania i opracowania tematyczne (sygn. 376-385, lata 1955-1973); nadzór nad działalnością jednostek podporządkowanych i podległych, współdziałanie z organizacjami społeczno-politycznymi (sygn. 386-423, lata 1958-1975); skargi, wnioski, zażalenia (sygn. 424-427, lata 1959-1960, 1969, 1973-1974). 2. WYDZIAŁ BUDŻETOWO-GOSPODARCZY: sygn. 428-439 (12 j.a.), lata 1955, 1959-1967: protokoły rewizji działalności finansowo-gospodarczej Wydziału (sygn. 428, lata 1959-1963); rewizje przeprowadzane przez Wydział (sygn. 429, lata 1962-1963); preliminarze budżetowe (sygn. 430-439, lata 1955, 1960-1967). 3. POWIATOWA KOMISJA PLANOWANIA GOSPODARCZEGO: sygn. 440-609 (170 j.a.), lata 1954-1975: protokoły posiedzeń PKPG, sprawozdania z działalności PKPG (sygn. 440-449, lata 1955-1962, 1973-1974); plany wieloletnie (sygn. 450-464, lata 1954-1975); bilanse siły roboczej (sygn. 465-476, lata 1957-1971); roczne plany gospodarcze: zbiorcze powiatu, plany miast, gromad i gmin (sygn. 477-530, lata 1955-1975); analizy i sprawozdania z wykonania powiatowego planu gospodarczego (sygn. 531-563, lata 1955-1975); czyny społeczne (sygn. 564-567, lata 1965-1975); informacje doraźne, opracowania tematyczne, ankiety, charakterystyki (sygn. 568-609, lata 1954-1975). 4. WYDZIAŁ STATYSTYKI: sygn. 610-687 (78 j.a.), lata 1954-1962: plany pracy i sprawozdania Statystyka Powiatowego (sygn. 610-612, lata 1955-1959); Narodowy Spis Powszechny (sygn. 613, lata 1960 r.); sprawozdania statystyczne z zakresu ludności (sygn. 614-615, lata 1954-1959); statystyka rolna, spisy rolne 1954, 1957, 1958 r. (sygn. 616-649, lata 1954-1959); pozostałe sprawozdania statystyczne, informacje i opracowania (sygn. 650-687, lata 1954-1962). 5. WYDZIAŁ FINANSOWY: sygn. 688-803 (116 j.a.), lata 1955-1975: sprawy organizacyjne Wydziału (sygn. 688-690, lata 1965, 1967-1973); budżety zbiorcze i jednostkowe powiatu, analizy i sprawozdania z wykonania budżetu (sygn. 691-774, lata 1955-1974); bilanse i sprawozdania przedsiębiorstw (sygn. 775-779, lata 1963, 1972-1973); podatki i opłaty (sygn. 780-785, lata 1956-1975); protokoły kontroli i rewizji (sygn. 786-803, lata 1956, 1963-1975). 6. WYDZIAŁ OŚWIATY I KULTURY: sygn. 804-925 (122 j.a.), lata 1951-1975: sprawy organizacyjne Wydziału, protokoły kontroli, plany pracy (sygn. 804-812, lata 1968-1975); budżet Wydziału i jego wykonanie (sygn. 813-819, lata 1962-1974); plany wieloletnie (sygn. 820-823, lata 1969-1975); sprawozdawczość GUS, informacje tematyczne (dot. M. in. Nauczania religii, reorganizacji szkolnictwa), akta szkół (sygn. 824-923, lata 1951-1975); skargi i zażalenia (sygn. 924-925, lata 1972, 1974). 7. POWIATOWY KOMITET KULTURY FIZYCZNEJ I TURYSTYKI: sygn. 926-935(10 j.a.), lata 1965-1975: protokoły posiedzeń PKKFiT (sygn. 926, lata 1969-1971); plany i sprawozdania, budżety (sygn. 927-935, lata 1965-1975). 8. WYDZIAŁ SPRAW WEWNĘTRZNYCH: sygn. 936-977 (42 j.a.), lata 1954-1976: sprawy organizacyjne, plany pracy, zarządzenia kierownika WSW, kontrole (sygn. 936-942, lata 1967-1975); zgromadzenia i stowarzyszenia – ewidencja i nadzór (sygn. 943-961, lata 1957-1976); sprawy EKRL, ludność cygańska (sygn. 962-967, lata 1965-1968); sprawy wyznaniowe (sygn. 968-973, lata 1954-1957); informacje i sprawozdania tematyczne (sygn. 974-977, lata 1962-1971). 9. WYDZIAŁ ROLNICTWA I LEŚNICTWA: sygn. 978-1130 (153 j.a.), lata 1945-1976: sprawy organizacyjne, wykazy akt, protokoły kontroli (sygn. 978-984, lata 1964-1974); budżety Wydziału i ich realizacja (sygn. 985-987, lata 1961-1966); plany wieloletnie i roczne, sprawozdania z ich realizacji (sygn. 988-1010, lata 1954-1976); nadzór nad PGR, akta RSP (sygn. 1011-1085, lata 1950-1975); ewidencja gruntów (sygn. 1086-1102, lata 1945-1973); leśnictwo (sygn. 1103-1130, lata 1955-1973). 10. WYDZIAŁ GOSPODARKI KOMUNALNEJ I MIESZKANIOWEJ: sygn. 1131-1173 (43 j.a.), lata 1951-1975: sprawy organizacyjne Wydziału, zakresy czynności, wykazy akt (sygn. 1131-1134, lata 1970-1975); plany, budżety, sprawozdania z ich realizacji (sygn. 1135-1152, lata 1954-1973); sprawozdania GUS, analizy ruchu budowlanego (sygn. 1153-1157, lata 1956-1975); protokoły kontroli (sygn. 1158-1160, lata 1962-1973); sprawozdania jednostek podległych Wydziałowi (sygn. 1161-1165, lata 1954-1971); ochrona zabytków; cmentarze; informacje i opracowania tematyczne, Kronika Wydziału Komunikacji (sygn. 1166-1173, lata 1951-1973). 11. WYDZIAŁ PRZEMYSŁU, HANDLU I USŁUG: sygn. 1174-1212 (39 j.a.), lata 1954-1975: sprawy organizacyjne Wydziału, organa kolegialne (sygn. 1174-1175, lata 1960-1965, 1970-1972); plany i programy wieloletnie i roczne, sprawozdania z ich wykonania (sygn. 1176-1193, lata 1954-1975); nadzór nad jednostkami podległymi i podporządkowanymi – wykazy, sprawozdania (sygn. 1194-1209, lata 1963-1974); skargi i wnioski (sygn. 1210-1212, lata 1964-1972). 12. WYDZIAŁ ZDROWIA I OPIEKI SPOŁECZNEJ: sygn. 1213-1238 (26 j.a.), lata 1955-1973: plany i sprawozdania z działalności placówek służby zdrowia (sygn. 1213-1224, lata 1955-1973); wykazy kadry medycznej (sygn. 1225-1226, lata 1964, 1966); pomoc społeczna (sygn. 1227-1229, lata 1963-1970); protokoły kontroli (sygn. 1230-1234, lata 1970-1973); informacje i opracowania tematyczne (sygn. 1235-1238, lata 1970-1973). 13. WYDZIAŁ ZATRUDNIENIA I SPRAW SOCJALNYCH: sygn. 1239-1255 (17 j.a.), lata 1957-1975: sprawy organizacyjne, protokoły narad, plany pracy (sygn. 1239-1242, lata 1959, 1967-1970, 1975); sprawozdawczość GUS (sygn. 1243-1248, lata 1957-1975); protokoły kontroli (sygn. 1249-1252, lata 1967-1970); informacje i analizy, opracowania tematyczne (sygn. 1253-1255, lata 1967-1975). 14. Akta osobowe: sygn. 1256-1260 (5 j.a.), lata 1955-1960; akta osobowe pracowników zatrudnionych w poszczególnych referatach; sygn. 1261-1559 (299 j.a.), lata 1951-1963; akta osobowe pracowników zatrudnionych placówkach kulturalno-oświatowych. 15. Dopływ 2022: sygn. 1560-1567 (8 j.a.), lata 1959-1969; akta osobowe pracowników jednostki własnej i jej podległych

История создателя:

Powiat goleniowski został utworzony rozporządzeniem Rady Ministrów z 11.VIII. 1954 r. (Dz.U. 1954 r. nr 49 poz. 248). W skład nowo utworzonego powiatu weszły dwa miasta (Goleniów i Maszewo), 8 gromad z powiatu nowogardzkiego oraz 5 gromad z powiatu kamieńskiego. Prezydium PRN w Goleniowie działało na mocy ustawy z 20.III.1950 r. o terenowych organach jednolitej władzy państwowej. Zgodnie z ustawą marcową rady narodowe skupiały funkcje uchwałodawcze oraz funkcje samorządu terytorialnego. Najważniejszymi ich kompetencjami było kierowanie na swoim terenie działalnością gospodarczą, społeczną i kulturalną, uchwalanie terenowych planów gospodarczych, kontrolowanie działalności przedsiębiorstw i instytucji. Organem pomocniczym rady były komisje powoływane dla określonych dziedzin działalności rady. Powołano również prezydium rady, skupiające obok funkcji wewnątrzustrojowych rady (przygotowanie i zwoływanie sesji) również funkcje wykonawcze władzy państwowej. Poszczególnymi dziedzinami spraw należących do właściwości rady zarządzały wydziały prezydium. 25.I.1958 r. uchwalona została nowa ustawa o radach narodowych (tzw. ustawa styczniowa: Dz.U. nr 5 poz. 16). Podstawową nowością jaką ustawa ta wprowadziła było stworzenie w systemie rad jednoosobowego organu administracji państwowej w postaci stanowiska kierownika wydziału. System administracyjny uległ dalszemu skomplikowaniu w 1963 r. Nowela do ustawy styczniowej (Dz.U. 1963 r., nr 29 poz.172) znacznie rozszerzyła kompetencje komisji rad narodowych. Konieczne okazało się przeprowadzenie reform ustroju administracji terytorialnej. Na mocy uchwały nr XV/116/72 WRN w Szczecinie z 7.XII.1972 r. powiat goleniowski został podzielony na 5 gmin: Goleniów, Lubczyna, Maszewo, Przybiernów i Stepnica. Ustawa z 22.XI.1973 r. o zmianie Konstytucji rozgraniczyła funkcje przedstawicielskie i wykonawcze organów władzy. Ustanowiła, że terenowym organem władzy państwowej stała się rada narodowa, zaś terenowym organem administracji państwowej - naczelnik (na szczeblu powiatu był to naczelnik powiatu, wykonujący zadania przy pomocy podległego sobie urzędu powiatowego). Prezydium rady stało się organem wewnętrznym rady narodowej. Ustawa z 28.V.1975 r. wprowadziła 2-stopniowy podział administracyjny Państwa. 1.VI.1975 r. zostały zniesione powiaty. Tym samym swoją działalność zakończyły Powiatowa Rada Narodowa i Urząd Powiatowy w Goleniowie

Крайние даты:

[1945] 1954-1975 [1976]

классификация:

administracja ogólna

Имя создателя:

Даты:

1945-1954, 1954-1975, 1975-1976.

Бывшее название:

Название иноязычные:

Языки:

polski

Наличие:

Полностью доступный

Всего архивных единиц:

1567

Всего разработанных архивных единиц:

1559

Всего архивных единиц без записей :

0

Всего текущих материалов

15.35

Ogółem opracowanych materiałów bieżących

15.3

Всего разработанных текущих материалов

0.0

Всего архивных единиц:

0

ogolem.plikow:

0

ogolem.rozmiar:

0.0

ogolem.dokumentow

0

ogolem.spraw

0

ogolem.klas

0

Всего архивных единиц:

0.0

Всего погонных метров:

0.0

Крайние даты неархивной документации:

Имя Казначейский инвентарь uwagi
электронный архивный инвентарь рабочий Nie
электронный архивный инвентарь утвержденный Tak