Fonds number | Name of the fonds | Border dates | Number of files | Number of scans | Unroll all Roll all |
6/842/0 | Notariusz Gauza Czesław w Nowem, pow. Świecie | 1927-1938 | 49 | 0 | Unroll Roll |
| 1. Księgi akt notarialnych Number of files49 |
6/843/0 | Notariusz Jezierski Franciszek w Nowem, pow. Świecie | 1924-1929 | 27 | 0 | Unroll Roll |
| 1. Księgi akt notarialnych Number of files27 |
6/844/0 | Notariusz Kurowski Edmund w Nowem, pow. Świecie | 1930-1933 | 10 | 0 | Unroll Roll |
| 1. Księgi akt notarialnych Number of files10 |
6/845/0 | Notariusz Ofierzyński Kazimierz w Świeciu | 1930-1933 | 4 | 0 | Unroll Roll |
| 1. Księgi akt notarialnych 2. Skorowidz do akt notarialnych Number of files4 |
6/846/0 | Notariusz Paliński Roman w Świeciu | 1925-1933 | 25 | 0 | Unroll Roll |
| 1. Księgi akt notarialnych 2. Rejestr akt notarialnych 3. Skorowidze do akt notarialnych Number of files24 |
6/847/0 | Notariusz Lipke Gustaw Adolf w Świeciu | 1856 | 1 | 0 | Unroll Roll |
| 1. Księga akt notarialnych Number of files1 |
6/848/0 | Notariusz Biernacki Zbigniew w Łabiszynie, pow. Szubin | 1891-1900 | 14 | 0 | Unroll Roll |
| 1. Księgi akt notarialnych 2. Rejestry akt notarialnych 3. Skorowidze do akt notarialnych 4. Księgi depozytów Number of files14 |
6/849/0 | Notariusz Gantkowski Adam w Szubinie | 1932-1933 | 4 | 0 | Unroll Roll |
| 1. Rejestry akt notarialnych i skorowidz do akt 2. Rejestr protestów notarialnych Number of files4 |
6/850/0 | Notariusz Iglatowski Stanisław w Szubinie | [1910]1927-1938 | 33 | 0 | Unroll Roll |
| 1. Księgi akt notarialnych 2. Rejestr akt notarialnych ze skorowidzem do akt 3. Protesty wekslowe Number of files33 |
6/852/0 | Pomorska Wojewódzka Rada Narodowa w Bydgoszczy | 1945-1950 | 788 | 6 | Unroll Roll |
| 1. Referat Prezydialny (1945-1949) (21 j.a.): zarządzenia i instrukcje, wykazy członków prezydium, sprawozdania społeczno-polityczne, akta osobowe przewodniczących i wiceprzewodniczących PWRN, sprawy tajne i poufne 2. Referat Personalny (1945-1949) (5 j.a.): zarządzenia, wykazy imienne pracowników PWRN, przewodniczących PRN i MRN, inspektorów RN 3. Referat Ogólny (1945-1950) (361 j.a.): posiedzenia, planowanie i sprawozdawczość, finanse samorządu, sieć szkół i bibliotek, ochrona zdrowia, przydział ziemi, elektryfikacja, stan przemysłu, handlu i rzemiosła, sieć dróg ,obchody świąt, akcje społeczne i gospodarcze, wykazy gromad, spis ludności 4. Referat Organizacyjny (1945-1950) (265 j.a.): posiedzenia i sprawozdania rady i prezydiów rad, skład osobowy rad 5. Referat Komisji (1946-1950) (49 j.a.): posiedzenia i składy osobowe 6. Referat Odznaczeniowy (1946-1950) (37 j.a.): posiedzenia, nadawanie odznaczeń 7. Referat Mieszkaniowy (1947-1950) (7 j.a.): posiedzenia Wojewódzkiej Komisji Lokalowej, przydział mieszkań 8. Referat Kontroli Społecznej (1945-1950) (51 j.a.): zarządzenia, posiedzenia, sprawozdania, skład osobowy Wojewódzkiej Komisji Kontroli Społecznej i komisji terenowych, kontrole władz, urzędów i przedsiębiorstw 9. Referat Inspekcji (1946-1950) (18 j.a.): zarządzenia, plany pracy i sprawozdania inspektorów rad Number of files866 |
6/853/0 | Prezydium Wojewódzkiej Rady Narodowej w Bydgoszczy | [1878-1945] 1950-1973 [1975] | 14596 | 0 | Unroll Roll |
| 1. Wydział Organizacyjno-Prawny (1949-1974) (2972 j.a.): sprawy organizacyjne, posiedzenia, kontrole, plany i sprawozdania własne i jednostek podległych, wydawnictwa informacyjne, skargi i wnioski 2. Wydział Finansowy (1949-1974) (2052 j.a.): sprawozdania, analizy, budżety, bilanse, inspekcje jednostek podległych, rejestr przedsiębiorstw, podatki, inwestycje 3. Wojewódzka Komisja Planowania Gospodarczego (1949-1974) (1333 j.a.): posiedzenia, programy, plany perspektywiczne, sprawozdania, okresowe oceny, bilanse, analizy, kontrole, biuletyny, dokumentacja techniczna inwestycji 4. Wydział do Spraw Wyznań (1962-1973) (177 j.a.): sprawy organizacyjne, obsadzanie stanowisk kościelnych, erygowanie parafii 5. Wydział Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej (1949-1974) (1027 j.a.): narady, nadzór nad gospodarką komunalną i mieszkaniową, grobownictwo wojenne, wywłaszczenia, inwestycje, inwentaryzacja urządzeń komunalnych 6. Wydział Handlu (1949-1974) (1423 j.a.): opracowania statystyczne, sieć placówek handlowych i gastronomicznych, koncesje i zezwolenia, plany skupu i kontraktacji, dystrybucja towarów, kontrole jednostek 7. Wydział Kultury (1949-1974) (1286 j.a.): placówki kulturalne, programy rozwoju, kontrole jednostek podległych, stowarzyszenia i związki, ewidencja i ochrona zabytków, obchody uroczystości, imprezy 8. Wydział Przemysłu (1949-1974) (1310 j.a.): statystyka, narady, kontrola jednostek nadzorowanych, upaństwowienia, przymusowy zarząd państwowy 9. Wydział Rolnictwa i Leśnictwa (1949-1974) (2120 j.a.): plany, sprawozdania, bilanse ziemi, wykazy rolne, inwentaryzacja nieużytków, oświata rolnicza, gospodarstwa pomocnicze, hodowla zwierząt, ochrona przyrody 10. Wydział Oświaty (1949-1974) (1614 j.a.): organizacja i sieć szkół, przedszkoli, domów dziecka, kontrole, inwestycje, sprawozdania szkół, wyniki nauczania, monografia szkół, materiały informacyjne 11. Wydział Budownictwa i Architektury (1949-1974) (1471 j.a.): sprawy organizacyjne, sprawozdania, protokoły posiedzeń, inwentaryzacja, sprawy dotyczące lokalizacji, dokumentacja techniczna 12. Wydział Kultury Fizycznej i Turystyki (1949-1974) (871 j.a.): posiedzenia, komisje, sprawozdania podległych komitetów i kół sportowych, imprezy sportowe, baza turystyczna, kalendarze sportowe, wyniki 13. Wydział Zatrudnienia (1957-1970) (264 j.a.): narady, plany, sprawozdania, analizy stanu i ruchu zatrudnionych, rynek pracy, sprawy rent i opieki społecznej 14. Wydział Zdrowia i Opieki Społecznej (1949-1974) (523 j.a.): narady, plany i sprawozdania podległych placówek, opieka nad szkołami, programy zdrowotne, profilaktyka, nadzór nad dystrybucją leków 15. Wydział Spraw Wewnętrznych (1949-1974) (3800 j.a.): sprawy organizacyjne, zmiany imion i nazwisk, odtwarzanie i zmiany aktów usc, legalizacja i likwidacja stowarzyszeń, sprawy dotyczące obywatelstwa i repatriacji, wyjazdy za granicę, ludność cygańska, wywłaszczenia 16. Wydział Kadr i Szkolenia (1949-1974) (140 j.a.): sprawy organizacyjne, etaty, stan kadr w województwie 17. Wydział Skupu (1950-1964) (60 j.a.): analizy ekonomiczne, realizacja obowiązkowych dostaw, kontrola punktów skupu 18. Wydział Komunikacji (1950-1973) (40 j.a.): przewozy, roboty mostowe, warsztaty szybowcowe, drogownictwo - organizacja zarządu dróg lokalnych, sprawozdania, inwestycje, kontrole, analizy wypadków 19. Wydział Budżetowo-Gospodarczy (1950-1973) (234 j.a.): plany, sprawozdania budżetowe, bilanse, posiedzenia, planowanie i realizacja inwestycji 20. Wojewódzki Zarząd Wodno-Melioracyjny (1950-1955) (612 j.a.): plany i realizacja robót wodno-melioracyjnych, dokumentacja techniczna 21. Wydział Statystyki (1956-1962) (121 j.a.): analizy, spisy, sprawozdania zbiorcze rolne, handlowe, szkolne, kalkulacje i cenniki, zaopatrzenie rynku 22. Wojewódzka Komisja Cen (1955-1974) (60 j.a.): protokoły posiedzeń, kalkulacje i cenniki na artykuły, stan zaopatrzenia rynku 23. Wydział Gospodarki Wodnej i Ochrony Środowiska (1958-1972) (120 j.a.) 24. Mapy (t.1) serie I-VIII Wojewódzka Komisja Planowania Gospodarczego (175 j.a): podział administracyjny, zaludnienie, osadnictwo, rolnictwo, komunikacja IX - Wydział Geodezyjny ( (1 j.a.), X. Wojewódzki Zarząd Wodno-Melioracyjny (7 j.a.) 25. Mapy (t.2) serie: XI- Wojewódzka Pracownia Urbanistyczna (1966-1969 (11 j.a) plany zabudowy obszaru Maksymilianowo, Myślęcinek, Niemcz, Osielsko i Żołędowo, XII- Mapy topograficzne Wydziału Rolnictwa i Leśnictwa ( [1878-1945]1950-1973) (365 j.a.): mapy przeglądowe-osnów geodezyjnych, zdjęć wysokościowych, pokrycia mapowego 26. Akta osobowe (150 j.a.) Number of files25902 |
6/854/0 | Starostwo Powiatowe Bydgoskie | 1945-1950 | 800 | 0 | Unroll Roll |
| 1. Referat Organizacyjny (1945-1950) (9 j.a.): sprawy reprezentacyjne, konferencje, zebrania i zjazdy burmistrzów, wójtów i starostów, kontrole 2. Referat Administracyjno-Prawny (1946-1950) (65 j.a.): spisy ludności, zmiany narodowości, imion i nazwisk, postępowanie przymusowe, nadzór nad usc, spółki wodne, związki wałowe 3. Referat Społeczno-Polityczny (1945-1950) (567 j.a.): sprawozdania sytuacyjne, wybory wójtów i burmistrzów, organizacja stronnictw, stowarzyszeń społeczno-politycznych, sportowych, młodzieżowych, repatrianci, pozbawianie obywatelstwa polskiego, osadnictwo, przestępczość, bezpieczeństwo na drogach 4. Referat Szkód Wojennych (1945-1949) (58 j.a.): kartoteka i rejestry szkód wojennych 5. Referat Przemysłu i Handlu (1946-1950) (49 j.a.): sprawozdania statystyczne, wykazy przedsiębiorstw przemysłowo-handlowych, zakładów rzemieślniczych, cechy i zrzeszenia przemysłowe, udzielanie koncesji 6. Referat Zdrowia (1947-1950) (59 j.a.): ewidencja i sprawozdania ośrodków zdrowia, poradni, szczepienia 7. Referat Budowlany (1945-1950) (270 j.a.): zarządzenia, sprawozdania, ekshumacje, wykazy grobów, szkice sytuacyjne 8. Oddział Samorządowy (1945-1950) (88 j.a.) 8.1. Referat Samorządowy - Ogólny (32): składy osobowe i sprawozdania z działalności rad narodowych, działalność komisji i komitetów, wykazy gospodarstw poniemieckich i porzuconych 8.2. Referat Opieki Społecznej (4 j.a.): żebractwo i włóczęgostwo, subwencje na opiekę społeczną 8.3. Referat Pożarnictwa (15 j.a.): wykazy straży pożarnych i ich członków, ćwiczenia, kontrole 8.4. Referat Gospodarki Komunalnej (7 j.a.): plany gospodarcze i inwestycyjne, sprawozdania statystyczne 8.5. Referat Gospodarki Mieszkaniowej (1 j.a.): wpłaty na Fundusz Gospodarki Mieszkaniowej 8.6. Referat Inwestycji (3 j.a.): plany i sprawozdania 8.7. Referat Drogowy (Powiatowy Zarząd Drogowy) (26 j.a.): budżety, rejony drogowe, naprawy mostów, przebudowa i budowa dróg 9. Referat Wojskowy (1945-1948) (3 j.a.): sprawy PW i WF, zasiłki wojskowe, opieka nad zdemobilizowanymi 10. Inspektorat Przysposobienia Rolniczo-Wojskowego (1945-1949) (4 j.a.): ewidencja pracowników, wykazy Niemców z obozu w Potulicach kierowanych do pracy 11. Inspektorat Oświaty Rolniczej (1945-1950) (21 j.a.): zarządzenia, sprawozdania z działalności, wykazy ośrodków oświatowych 12. Powiatowe Biuro Odbudowy (1949-1949) (1 j.a.): sprawozdania inwestycyjne 13. Referat Pomiarów (1945-1949) (1 j.a.): wykazy czynności pracowników 14. Powiatowy Związek Samorządowy w Bydgoszczy (1945-1950) (18 j.a.): budżety roczne, sprawozdania sytuacyjne, budżety Bydgoskich Kolei Powiatowych Number of files1272 |
6/855/0 | Powiatowa Rada Narodowa w Bydgoszczy | 1945-1950 | 146 | 0 | Unroll Roll |
| Wybory, posiedzenia, sprawozdania, składy osobowe rad, działalność komisji i komitetów, kontrole, wykazy przedsiębiorstw, listy ławników, repatriacja, melioracje, radiofonizacja, uroczystości masowe. Number of files146 |
6/856/0 | Wydział Powiatowy w Bydgoszczy | 1945-1950 | 18 | 0 | Unroll Roll |
| 1. Referat Organizacyjny (1945-1950) (9 j.a.): posiedzenia, skład osobowy, wykaz burmistrzów i wójtów powiatu bydgoskiego 2. Referat Ogólny (1945) (9 j.a.): wybory, posiedzenia i sprawozdania z działalności rad, wykazy członków gminnych rad, stypendia dla studentów UMK w Toruniu Number of files18 |
6/857/0 | Prezydium Powiatowej Rady Narodowej i Urząd Powiatowy w Bydgoszczy | 1950-1975 | 0 | 0 | Unroll Roll |
| I. PPRN w Bydgoszczy 1. Wydział Organizacyjno-Prawny (1950-1973): wybory do rad narodowych, protokoły sesji i posiedzeń prezydium, ewidencja członków PPRN i niższych szczebli, uchwały PRN, działalność komisji i samorządu mieszkańców, wybory sołtysów 2. Wydział Budżetowo-Gospodarczy (1950-1974): normatywy, plany, sprawozdania statystyczne, narady, kontrole, skargi i wnioski 3. Powiatowa Komisja Planowania Gospodarczego (1950-1973): posiedzenia, programy działania, budżet powiatu, plany pracy i gospodarcze, spisy rolne i powszechne, lokalizacja węzła telekomunikacyjnego, stacjonowanie wojsk radzieckich 4. Wydział Finansowy (1951-1974): sprawy organizacyjne, zarządzenia, konferencje i narady pracownicze, preliminarze wydatków, plany, sprawozdania i analizy z wykonania budżetu 5. Wydział Budownictwa i Architektury (1967-1971): Terenowy Zespół Usług Projektowych, rozbudowa Centralnego Więzienia w Potulicach, Zakładów "Belma", linia teletechniczna Bydgoszcz-Szczecinek-Koszalin 6. Wydział Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej (1951-1973): sprawy organizacyjne, plany pracy i sprawozdania, narady, szkolenia, rewizje i kontrole finansowo-księgowe, zaopatrzenie ludności w wodę, studnie awaryjne 7. Wydział Rolnictwa i Leśnictwa (1953-1972): organizacja, narady pracowników, plany i sprawozdania, wykazy gruntów i lasów, rejonizacja upraw, spółdzielnie produkcyjne, plany inwestycyjne, rozwój rolnictwa, przekazywanie nieruchomości, skargi, wnioski 8. Wydział Skupu dla Powiatu i Miasta Bydgoszczy (1955-1972): organizacja, normatywy, protokoły posiedzeń, kontrole jednostek podległych, wymiar podatku i zestawienia gruntów, plany kontraktacji i skupu produktów rolnych 9. Wydział Oświaty (1953-1961): organizacja i sprawozdania szkół, ruch i frekwencja uczniów, punkty katechetyczne, sprawy budynków katolickich, sprawy finansowe 10. Wydział Przemysłu, Handlu i Usług (1945-1973): organizacja jednostek podległych, planowanie w handlu, gastronomii, rzemiośle, struktura gospodarczo-społeczna powiatu, ewidencja zakładów rzemieślniczych i placówek handlowych, zaopatrzenie, kontrole, skargi i wnioski 11. Wydział Spraw Wewnętrznych (1950-1973): plany pracy i sprawozdania z działalności, repatriacja, ludność cygańska, poszukiwania osób zaginionych, zmiana nazwisk, sprawy meldunkowe, wywłaszczenia, ewidencja stowarzyszeń, sprawy usc, wykazy miejscowości powiatu 12. Wydział Zatrudnienia i Spraw Socjalnych (1958-1961): zatrudnianie pracowników, kontrole 13. Wydział Zdrowia (1951-1968): preliminarze wydatków wydziału, akcja sanitarno-porządkowa na terenie powiatu 14. Wydział Statystyczny (1956-1960): sprawy organizacyne, sprawozdania z wykonania produkcji, ruch budowlany, rozwój rzemiosła, zatrudnianie w Wojewódzkim Areszcie Śledczym, inwestycje w "Belmie", czyny społeczne 15. Powiatowy Zakład Weterynarii (1963-1971): plany i sprawozdania finansowe 16. Rada Zakładowa Związków Zawodowych Pracowników Państwowych i Społecznych (1949-1971): protokoły posiedzeń, zebrań walnych i sprawozdawczo-wyborczych 17. Wydział Komunikacji (1970): kontrola pojazdów mechanicznych 18. Powiatowy Komitet Kultury Fizycznej i Turystyki (1958-1959): upowszechnianie sportu i kultury fizycznej na terenie powiatu II. Biuro Powiatowej Rady Narodowej w Bydgoszczy (1973-1975): sprawy organizacyjne, zarządzenia, protokoły sesji, wybory do rad, wykazy radnych, spotkania z wyborcami, szkolenia, współpraca z instytucjami i organizacjami III. Urząd Powiatowy w Bydgoszczy 1. Biuro Ogólno-Organizacyjne (1973-1975): organizacja, plany pracy, narady i konferencje, działalność komisji, kontrole jednostek podległych 2. Powiatowa Komisja Planowania (1973-1975): posiedzenia kolegium, zagospodarowanie przestrzenne, plany rozwoju rolnictwa, leśnictwa, przemysłu, urządzenia komunalne, charakterystyka powiatu 3. Wydział Spraw Wewnętrznych (1950-1975): sprawy dotyczące obronności, pobór do wojska, działalność kleru 4. Wydział Finansowy (1972-1975): budżety, etaty, kontrole 5. Wydział Rolnictwa, Leśnictwa i Skupu (1957-1975): plany produkcji roślinnej i zwierzęcej, sprawozdania z zakresu rolnictwa, leśnictwa i skupu, rejestr kółek rolniczych 6. Wydział Gospodarki Komunalnej, Przestrzennej Ochrony Środowiska i Komunikacji (1973-1975): plany inwestycyjne, zasoby mieszkaniowe, kapitalne remonty, zieleń miejska, oczyszczanie miasta, kontrole, ewidencja dróg, miejsca pamięci narodowej, likwidacja cmentarzy, projekt linii kablowej, rurociągu Włocławek-Bydgoszcz 7. Wydział Oświaty i Wychowania oraz Kultury (1973-1975): zasady gospodarki finansowej, plan jednostkowy dochodów i wydatków, organizacja szkoły dla pracujących w Potulicach i domu dziecka w Trzemiętowie 8. Wydział Handlu, Przemysłu i Usług (1973-1975): plany i sprawozdania, kontrola podległych organów, plan sieci sklepów, zaopatrzenie, zezwolenia na wykonywanie rzemiosła, wycinki prasowe, skargi 9. Powiatowy Sztab Wojskowy (1970-1972): sprawy organizacyjne, działalność Powiatowego Komitetu Obrony 10. Naczelnik Powiatu (1974): działalność ks. Stanisława Klasy, sprawy dotyczące funkcjonariuszy MO pow. bydgoskiego 11. Kancelaria Tajna (1974): kontrole, protokoły niszczenia i przekazywania akt tajnych 12. Dokumentacja budowlana: plany zagospodarowania i projekty wyznaczania terenów budowlanych 13. Akta osobowe Number of files6032 |
6/858/0 | Starostwo Powiatowe Szubińskie | 1945-1950 | 252 | 0 | Unroll Roll |
| 1. Referat Ogólny (1948-1948) (4 j.a.): inspekcje, opieka nad lasami, zebrania Powiatowego Komitetu Odbudowy Wsi, odbudowa Warszawy 2. Referat Organizacyjny (1945-1949) (15 j.a.): sprawozdania z działalności starostwa i samorządu terytorialnego, zebrania władz i urzędów niezespolonych, podział terytorialny 3. Referat Społeczno-Polityczny (1945-1950) (193 j.a.): przesiedlanie ludności na Ziemie Odzyskane, osiedlanie repatriantów, pozbawianie obywatelstwa polskiego, wykazy stronnictw politycznych i stowarzyszeń, jednostek MO, pracowników rad narodowych 4. Referat Przemysłu i Handlu (1948-1948) (2 j.a.): produkcja mleka, skup zboża 5. Referat Rolnictwa (1949-1949) (8 j.a.): klasyfikacja gruntów 6. Referat Ogólno-Samorządowy (1945-1950) (46 j.a.): posiedzenia rad narodowych i zarządów gminnych, podatek komunalny, wykazy gospodarstw, zalesienia nieużytków, subwencje na działalność towarzystw i związków społeczno-politycznych, kulturalnych 7. Referat Inspekcji (1945-1949) (56 j.a.): organizowanie rad narodowych i samorządu gminnego, posiedzenia, składy osobowe rad i zarządów gminnych, majątki miast i gmin 8. Referat Podatkowy (1945-1950) (18 j.a.): pobór podatku komunalnego i gruntowego 9. Referat Opieki Społecznej (1948-1950) (6 j.a.): ewidencja instytucji opiekuńczych, wykazy opiekunów społecznych 10. Referat Rachunkowo-Kasowy (1946-1950) (8 j.a.): budżety i sprawozdania miast i gmin, wpłaty na Premiową Pożyczkę Odbudowy Kraju 11. Powiatowy Związek Samorządowy w Szubinie (1945-1950) (13 j.a.): posiedzenia i skład rad narodowych, wybory do Sejmu Ustawodawczego 12. Referat Oświaty (1947-1948) (5 j.a.): sprawozdania komisji oświatowych, stypendia gimnazjalne, wizytacje kursów, oświaty dla dorosłych 13. Referat Budżetowy (1945-1950) (29 j.a.): budżety, sprawozdania, akcja oszczędnościowa 14. Referat Inwestycji (1948) (1 j.a.): plany inwestycyjne 15. Dokumentacja techniczna. Number of files421 |
6/859/0 | Powiatowa Rada Narodowa w Szubinie i Wydział Powiatowy w Szubinie | 1945-1950 | 44 | 0 | Unroll Roll |
| 1. Powiatowa Rada Narodowa (1945-1950) (36 j.a.): posiedzenia rady i prezydium, składy osobowe rady, sprawozdania z działalności PRN i rad podległych, działalność komisji, komitetów społecznych i kulturalnych 2. Wydział Powiatowy (1945-1947) 1(7 j.a.): posiedzenia, pobór podatku komunalnego, działalność gminnych komisji mleczarskich, akta budowalne Number of files53 |
6/860/0 | Prezydium Powiatowej Rady Narodowej w Szubinie i Urząd Powiatowy w Szubinie | 1950-1975 | 946 | 0 | Unroll Roll |
| I. PPRN w Szubinie 1. Wydział Organizacyjno-Prawny (1950-1973) (313 j.a.): protokoły sesji, posiedzeń prezydium i komisji, zarządzenia, zebrania wiejskie, wybory sołtysów, wykazy ilościowe mieszkańców 2. Wydział Budżetowo-Gospodarczy (1953-1973) (38 j.a.): plany i sprawozdania finansowe, wydatki budżetowe 3. Powiatowa Komisja Planowania Gospodarczego (1950-1975) (120 j.a.): plany społeczno-gospodarcze, sprawozdania i analizy, opracowania dotyczące przemysłu, handlu, rolnictwa i leśnictwa, czyny społeczne 4. Wydział Finansowy (1949-1973) (145 j.a.): plany i sprawozdania finansowe, budżety, bilanse zbiorcze i jednostkowe 5. Wydział Budownictwa, Urbanistyki i Architektury (1950-1975) (40 j.a.): budżety, sprawozdania z działalności, decyzje lokalizacyjne, planowanie przestrzenne 6. Wydział Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej (1951-1973) (13 j.a.): organizacja przedsiębiorstw, programy rozwoju, inwestycje i kapitalne remonty, 7. Wydział Rolnictwa i Leśnictwa (1946-1975) (66 j.a.): plany zagospodarowania terenu, klasyfikacja gruntów 8. Wydział Komunikacji (1958-1959, 1963) (2 j.a.): sprawozdania finansowe, bilanse 9. Wydział Oświaty i Kultury (1964) (1 j.a.): programy rozwoju kultury 10. Wydział Pracy i Pomocy Społecznej (1952) (1 j.a.): sprawy budżetowo-gospodarcze 11. Wydział Przemysłu, Handlu i Usług (1945-1975) (13 j.a.): programy rozwoju, sprawozdania, analizy ekonomiczne, ewidencja zakładów usługowych, obowiązkowe dostawy, czyny społeczne 12. Wydział Skupu (1959-1966, 1968-1972) (4 j.a.): sprawozdania, analizy z realizacji obowiązkowych dostaw i skupu 13. Wydział Spraw Wewnętrznych (1948-1975) (108 j.a.): kontrole, zmiany imion i nazwisk, odtwarzanie dokumentów stanu cywilnego 14. Wydział Zatrudnienia (1967-1973) (7 j.a.): analizy ekonomiczne, kontrole II. Biuro Powiatowej Rady Narodowej (1974-1975) (9 j.a.): regulaminy, wytyczne, struktura osobowa, organizacja szkoleń III. Urząd Powiatowy w Szubinie 1. Biuro Ogólno-Organizacyjne (1969-1975) (11 j.a.): zarządzenia, decyzje naczelnika powiatu, organizacja urzędów miast i gmin, kontrole, samorząd mieszkańców, 2. Powiatowa Komisja Planowania Gospodarczego (1973-1975) (9 j.a.): plany przestrzenno-gospodarcze i społeczne, oceny sytuacji gospodarczej 3. Wydział Finansowy (1972-1975) (6 j.a.): budżety, sprawozdanie finansowe, fundusz gromadzki, podatek gruntowy, 4. Wydział Spraw Wewnętrznych (1959-1975) (15 j.a.): kontrole USC, plany i sprawozdania, rejestry stowarzyszeń i związków, poświadczenia obywatelstwa 5. Wydział Gospodarki Komunalnej, Przestrzennej, Ochrony Środowiska i Komunikacji (1950-1975) (11 j.a.): inwestycje i remonty, plany budownictwa, cmentarze 6. Wydział Handlu, Przemysłu i Usług (1973-1975) (6 j.a.): plany, sprawozdania, analizy 7. Wydział Zatrudnienia i Spraw Socjalnych (1974-1975) (2 j.a.): analizy, statystyka Number of files946 |
6/861/0 | Starostwo Powiatowe Świeckie | 1945-1950 | 410 | 0 | Unroll Roll |
| 1. Referat Ogólny (1945-1949) (25 j.a.): sprawy reprezentacyjne, akcje społeczne, przejmowanie mienia poniemieckiego, grobownictwo, ekshumacje 2. Referat Organizacyjny (1945-1950) (28 j.a.): zjazdy wójtów i starostów, wykazy pracowników i akta osobowe, podział administracyjny, zmiany nazw miejscowości 3. Referat Budżetowo-Gospodarczy (1945-1948) (2 j.a.): budżet na rok 1949, uposażenie pracowników 4. Referat Administracyjno-Prawny (1945-1950) (962 j.a.): wykazy pracowników, przejęcia gospodarstw poniemieckich, postępowanie przymusowe, nadanie, uznanie i zwolnienie z obywatelstwa, rehabilitacje, zmiana imion i nazwisk, spółki wodno-kanalizacyjne, wodne, związki wałowe, poszukiwanie zaginionych, klęski żywiołowe 5. Referat Społeczno-Polityczny (1945-1949) (48 j.a.): stowarzyszenia i stronnictwa polityczne, strajki, sprawozdania sytuacyjne, obwody wyborcze, klęski żywiołowe, przestępczość, osadnictwo, repatriacja, wykazy cudzoziemców, bezrobocie, spisy ludności, aresztowania, prośby o zwolnienie 6. Referat Karno-Administracyjny (1948-1948) (1 j.a.): sprawozdania 7. Referat Szkód Wojennych (1945-1946) (2 j.a.): rejestracja szkód wojennych, straty osobowe 8. Referat Przemysłu i Handlu (1945-1948) (16 j.a.): sprawozdania statystyczne, budowa obiektów przemysłowych, wykaz zakładów przemysłowych, upaństwowienia, działalność Pełnomocnika ds. Gospodarki Komitetu Ekonomicznego Rady Ministrów 9. Referat Kultury i Sztuki (1945-1949) (8 j.a.): ochrona zabytków, straty w kulturze na Pomorzu, imprezy estradowe, sztuka ludowa 10. Referat Zdrowia (1945-1950) (13 j.a.): nadzór nad zakładami leczniczymi i placówkami sanitarnymi, grobownictwo, higiena publiczna, badania dzieci, działalność Powiatowej Rady Zdrowia 11. Referat Weterynaryjny (1945-1948) (11 j.a.): przeglądy stanu zwierząt, statystyka uboju, choroby zwierząt 12. Referat Aprowizacji (1945-1948) (9 j.a.): statystyka, kontrola młynów, inwentaryzacja magazynów żywnościowych 13. Referat Budowlany (1946-1949) (23 j.a.): sprawozdania, kredyty państwowe, zarządzanie nieruchomościami państwowymi, odbudowa miasta, grobownictwo wojenne, szkody wojenne 14. Referat Rolnictwa (1949-1949) (1 j.a.): wykazy właścicieli nieużytków rolnych 15. Referat Finansów Rolnych (1949-1950) (1 j.a.): skup produktów rolnych 16. Inspektorat Powiatowy Świadczeń Rzeczowych (1945-1945) (20 j.a.): wykazy pracowników, kontrole, wykazy zakładów przemysłowych i młynów, straty w rolnictwie, dostawy płodów rolnych 17. Referat Ogólno-Samorządowy (1946-1950) (26 j.a.): uchwały, wykazy podległych zakładów, upaństwowienia, akcja oszczędzania, przydział gospodarstw repatriantom, elektryfikacja wsi 18. Referat Inspekcji (1945-1950) (62 j.a.): posiedzenia gminnych rad narodowych, burmistrzów, sołtysów i wójtów, kontrole zarządów gminnych i miejskich, ewidencja radnych, majątki gmin i gromad, zmiana granic gmin i gromad 19. Referat Opieki Społecznej (1945-1949) (12 j.a.): sprawozdania statystyczne, ewidencja personelu i pensjonariuszy, pomoc stała 20. Referat Rachunkowo-Kasowy (1948-1950) (20 j.a.): budżety Powiatowego Związku Samorządowego, sprawozdania budżetowe 21. Referat Inwestycji (1947-1950) (6 j.a.): plany inwestycyjne, plan 6-letni 22. Referat Pożarnictwa (1948-1948) (1 j.a.): instrukcje, okólniki 23. Powiatowy Komitet Przeciwpowodziowy (1947-1947) (16 j.a.): posiedzenia, zabezpieczenia wałów na Wiśle, obiekty zagrożone, ewakuacja w czasie powodzi 24. Referat Pomiarów (1949-1950) (14 j.a.): dane topograficzne powiatu, wyciągi z matrykuł gromad 25. Referat Gospodarki Komunalnej ([1947] 1949-1950) (1 j.a.): usługi komunalne świadczone na rzecz wojsk radzieckich 26. Referat Komunikacji (1945-1950) (1 j.a.): złom powojenny na terenie powiatu Number of files1332 |
6/862/0 | Powiatowa Rada Narodowa w Świeciu | 1945-1950 | 140 | 0 | Unroll Roll |
| Wybory, posiedzenia rad, składy osobowe, spis przedsiębiorstw i warsztatów rzemieślniczych, działalność komisji, biblioteki, obchody świąt. Number of files140 |
6/863/0 | Wydział Powiatowy w Świeciu | 1945-1950 | 278 | 0 | Unroll Roll |
| 1. Referat Samorządowo-Ogólny (1945-1949) (57 j.a.): posiedzenia, skład PRN i komisji 2. Referat Inspekcji (1945-1949) (158 j.a.): inspekcje i kontrole miast i gmin - protokoły, materiały, preliminarze, budżety, sprawozdania rachunkowe gmin -kontrole, sprawozdania 3. Referat Opieki Społecznej (1945-1948) (14 j.a.): protokoły komisji, ewidencja instytucji opiekuńczych, preliminarze, statystyka, lustracje 4. Referat Rachunkowo-Kasowy (1945-1950) (10 j.a.): budżety i uchwały budżetowe, sprawozdania finansowe 5. Referat Pożarnictwa (1945-1948) (24 j.a.): organizacja, plany pracy, wyszkolenie, statystyka pożarowa 6. Referat Budownictwa (1945-1947) (15 j.a.): nadzór techniczny, budowa i remonty, zarząd nieruchomości, szkody wojenne, grobownictwo, pomniki Number of files278 |
6/864/0 | Prezydium Powiatowej Rady Narodowej i Urząd Powiatowy w Świeciu | 1945-1975 | 3235 | 0 | Unroll Roll |
| 1. Wydział Organizacyjno-Prawny (1946-1975) (734 j.a.): sprawy organizacyjne, wybory do Sejmu, rad narodowych, ławników, działalność komisji, plany pracy, sprawozdania z działalności, podział administracyjny powiatu, wydawnictwa własne, sprawy pracownicze, skargi i wnioski 2. Wydział Budżetowo-Gospodarczy (1945-1975) (55 j.a.): sprawy organizacyjne, sprawozdania statystyczne, kontrole zewnętrzne i w jednostkach podległych, analizy wykonania budżetu, normatywy kancelaryjne 3. Powiatowa Komisja Planowania Gospodarczego (1950-1975) (253 j.a.): posiedzenia, uchwały, plany gospodarcze, bilanse, demografia, zagospodarowanie terenu, lokalizacje, kontrole 4. Wydział Finansowy (1949-1975) (137 j.a.): podatki wiejskie, budżety, analizy, bilanse, inwestycje, kapitalne remonty, inspekcje i kontrole 5. Wydział Oświaty i Kultury (1950-1975) (420 j.a.): plany pracy, sprawozdania z działalności, organizacja i sieć szkół, placówek kulturalno-oświatowych, oświata dorosłych, imprezy masowe, ewidencja i ochrona zabytków 6. Powiatowy Komitet Kultury Fizycznej i Turystyki (1949-1974) (142 j.a.): protokoły posiedzeń prezydium i komisji, plany finansowe i gospodarcze, imprezy sportowe i turystyczne, analizy problemowe, notatki prasowe 7. Wydział Spraw Wewnętrznych (1950-1975) (97 j.a.): plany, sprawozdania, kontrola orzecznictwa karno-administracyjnego, działalność usc, zmiana imion i nazwisk, repatriacja, wywłaszczenia, nadzór nad stowarzyszeniami, sprawy wyznaniowe 8. Powiatowa Komenda Straży Pożarnych (1949-1974) (101 j.a.): konferencje, narady, odprawy, organizacja straży pożarnych w powiecie, statystyka pożarów, kontrole, sprawy finansowe, inwestycje, zaopatrzenie 9. Wydział Skupu (1947-1975) (100 j.a.): protokoły posiedzeń, organizacja punktów skupu, kontraktacje, obowiązkowe dostawy, Fundusz Rozwoju Rolnictwa, kontrole, skargi i wnioski 10. Wydział Rolnictwa i Leśnictwa (1950-1975) (279 j.a.): sprawy organizacyjne, wykazy gospodarstw rolnych, ewidencja lasów i rejonów łowieckich, plany produkcji roślinnej i zwierzęcej, sprawozdania z działalności spółdzielni produkcyjnych i kółek rolniczych, akcje żniwne i siewne, inwestycje 11. Wydział Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej (1947-1975) (275 j.a.): sprawy organizacyjne, zjazdy, konferencje, plany geodezyjne i urbanistyczne, techniczno-ekonomiczne przedsiębiorstw, sprawozdania, kapitalne remonty, cmentarze i groby wojenne, sprawy pracownicze i finansowe, kontrole 12. Wydział Budownictwa Urbanistyki i Architektury (1950-1975) (32 j.a.): akty normatywne, narady i odprawy, planowanie i statystyka, lokalizacje obiektów sakralnych, wojskowych i użyteczności publicznej, katastrofy i wypadki budowlane, skargi i wnioski 13. Wydział Komunikacji (1950-1974) (35 j.a.): sprawy organizacyjne, protokoły zebrań i narad, planowanie, sprawozdawczość i statystyka, kontrole i inspekcje 14. Wydział Handlu Przemysłu i Usług (1946-1975) (177 j.a.): zjazdy, konferencje, narady, ewidencja zakładów rzemieślniczych, przemysłowych, produkcyjno-usługowych, plany, sprawozdania i analizy działalności przedsiębiorstw państwowych, kontrole, skargi i wnioski 15. Wydział Zdrowia i Opieki Społecznej (1950-1975) (300 j.a.): sprawy organizacyjne, zjazdy, konferencje, narady, plany i sprawozdania, ochrona zdrowia, profilaktyka, statystyka zgonów i urodzeń, kontrole, sprawy personalne 16. Wydział Zatrudnienia (1950-1974) (99 j.a.): protokoły narad i odpraw, plany zatrudnienia, sprawozdania, bilanse siły roboczej, fundusz interwencyjny, skargi i zażalenia Number of files3236 |
6/865/0 | Starostwo Powiatowe Wyrzyskie | 1945-1950 [1951] | 314 | 0 | Unroll Roll |
| 1. Referat Ogólny (1946-1949) (19 j.a.): sprawy reprezentacyjne, zjazdy starostów, organizacje społeczne, akcje społeczne, zażalenia 2. Referat Organizacyjny (1945-1950) (26 j.a.): sprawy organizacyjne, sprawozdania z działalności, podział terytorialny, szkolenia pracowników, sprawy osobowe 3. Referat Budżetowo-Gospodarczy (1946-1947) (4 j.a.): budżet Powiatowego Związku Samorządowego, sprawy pracownicze 4. Referat Administracyjno-Prawny (1945-1950) (244 j.a.): kontrole, nadzór nad usc, nadawanie i pozbawianie obywatelstwa, ustalenia imion i nazwisk, przewłaszczenie nieruchomości 5. Referat Społeczno-Polityczny (1945-1949) (25 j.a.): głosowanie ludowe, nadzór nad stowarzyszeniami, aresztowania, wykazy cudzoziemców, sprawy wyznaniowe, osiedlenia, świadectwa moralności, podział administracyjny 6. Inspektorat Przysposobienia Rolniczego i Wojskowego (1948-1948) (8 j.a.): zebrania, plany, szkoły przysposobienia rolniczego, szkolenia, kontrole 7. Referat Przemysłu i Handlu (1946-1948) (11 j.a.): udzielanie licencji, zrzeszenia, cechy, nadzór nad działalnością przedsiębiorstw 8. Referat Zdrowia (1947-1949) (7 j.a.): sprawozdania i statystyka, higiena publiczna, sprawy sanitarno-porządkowe, ekshumacje, choroby 9. Referat Budowlany (1945-1950) (27 j.a.): budżety, kredyty inwestycyjne, zakłady i budynki użyteczności publicznej, przedsiębiorstwa budowlane, grobownictwo wojenne, zniszczenia, odbudowa, pozwolenia na budowę, nadzór budowlany 10. Powiatowe Biuro Odbudowy (1947-1949) (11 j.a.): kredyty inwestycyjne, pozwolenia na budowę, działalność Powiatowej Komisji i Komitetu Obudowy Wsi 11. Referat Pomiarów (1946-1947) (3 j.a.): statystyka pomiarów, sprawy administracyjno-organizacyjne 12. Referat Rolnictwa i Urządzeń Rolnych (1947-1950) (46 j.a.): parcelacja, klasyfikacja gruntów, osadnictwo, gospodarstwa poniemieckie, Państwowy Fundusz Ziemi, Powiatowa Komisja Ziemska, osadnictwo, obrót ziemią, spółki wodne 13. Referat Wodno-Melioracyjny (1946-1950) (19 j.a.): uprawnienia wodne, podatki gminne, melioracje, spółki wodne i drenarskie 14. Dział Samorządowy 14.1 Referat Samorządowo-Ogólny (1945-1948) (24 j.a.): posiedzenia, sprawozdania rachunkowe, skład osobowy członków i pracowników wydziału, kontrole, majątki opuszczone i poniemieckie, szkody wojenne, koleje powiatowe, akcje społeczne 14.2 Referat Inspekcji (1945-1950) (54 j.a.): posiedzenia, budżety i majątki gminne, organizacja samorządu gminnego, inspekcje gmin, wybory członków zarządów gminnych, miejskich i sołtysów, zebrania wójtów i burmistrzów, podział terytorialny 14.3 Referat Opieki Społecznej (1945-1950) (11 j.a.): sprawozdania, fundacje, zapisy, darowizny na cele opieki społecznej, działalność ośrodków opieki społecznej 15. Powiatowy Związek Samorządowy (19461949) (4 j.a.) 16. Zarząd Gminny Wyrzysk (1949-1950) (12 j.a.) Number of files555 |
6/866/0 | Powiatowa Rada Narodowa w Wyrzysku | 1945-1950 [1951] | 49 | 0 | Unroll Roll |
| Posiedzenia rady, prezydium i rad podległych, posiedzenia komisji i sprawozdania z działalności, ewidencja członków, wybory do Sejmu, kontrole, tartak w Osieku. 1. Sprawy ogólne i organizacyjne (sygn. 1-31) 2. Sprawy kontroli (sygn. 32-41) 3. Sprawy oświaty (sygn. 42-44) 4. Sprawy rolnictwa (sygn. 45-46) 5. Sprawy finansowe (sygn. 47-49) Number of files49 |
6/867/0 | Wydział Powiatowy w Wyrzysku | 1945-1950 | 254 | 0 | Unroll Roll |
| 1. Referat Samorządowo-Ogólny (1947-1950) (6 j.a.): posiedzenia, skład PRN i komisji 2. Referat Inspekcji (1946-1950) (8 j.a.): plany, sprawozdania z działalności referatu, kontrole, dotacje i pożyczki, zmiana granic gmin i gromad, odznaczenia, sprawy pracownicze 3. Referat Prezydiów Rad Narodowych (1945-1949) (70 j.a.): posiedzenia, sprawozdania z działalności rad narodowych z powiatu 4. Referat Rachunkowo-Finansowy (1945-1950) (170 j.a.): budżety, sprawozdania rachunkowe Powiatowego Związku Samorządowego, podległych przedsiębiorstw i zakładów oraz organów samorządu terytorialnego Number of files254 |
6/868/0 | Gminna Rada Narodowa w Bydgoszczy Wsi, pow. Bydgoszcz | 1945-1952 | 129 | 0 | Unroll Roll |
| Posiedzenia zarządu i rady, budżety, konferencje i ewidencja sołtysów, przydział gospodarstw, powroty z niewoli, straty wojenne, uznanie za zmarłego, repatrianci, sprawy weterynaryjne, hodowla, produkcja rolna, komitety rodzicielskie i opiekuńcze, osoby przybywające i opuszczające gminę, bezpieczeństwo i porządek publiczny, sprawy usc. Number of files129 |
6/869/0 | Gminna Rada Narodowa w Dąbrówce Nowej, pow. Bydgoszcz | 1945-1951 | 12 | 0 | Unroll Roll |
| Posiedzenia zarządu i rady, budżety i sprawozdania rachunkowe, osoby przybywające i opuszczające gminę. Number of files12 |
6/870/0 | Gminna Rada Narodowa w Dobrczu, pow. Bydgoszcz | 1945-1954 | 91 | 0 | Unroll Roll |
| Posiedzenia zarządu i rady, sprawozdania z działalności, budżety, sołtysi i podsołtysi, zebrania wiejskie, kontrole gmin, podatek gruntowy, organizowanie szkół, dzieci niemieckie, wybory do Sejmu, opinie o Niemcach, bezpieczeństwo i porządek publiczny, szkody wojenne, osoby przybywające i opuszczające gminę. Number of files91 |
6/871/0 | Gminna Rada Narodowa w Koronowie Wsi, pow. Bydgoszcz | 1945-1954 | 27 | 0 | Unroll Roll |
| Posiedzenia zarządu i rady, budżety, zebrania gromadzkie, wykazy gospodarstw rolnych, kwalifikacje gruntów, osoby przybywające i opuszczające gminę, sprawy usc. Number of files27 |
6/872/0 | Gminna Rada Narodowa w Mąkowarsku, pow. Bydgoszcz | 1945-1954 | 28 | 0 | Unroll Roll |
| Posiedzenia zarządu i rady, sprawozdania z działalności, budżety, gospodarstwa opuszczone, ekshumacje, lasy prywatne, straty wojenne, pszczelarstwo, osiedlenia, osoby przybywające i opuszczające gminę, obowiązkowe dostawy. Number of files28 |
6/873/0 | Gminna Rada Narodowa w Osielsku, pow. Bydgoszcz | 1922, 1945-1954, 1956 | 94 | 0 | Unroll Roll |
| Posiedzenia zarządu i rady, budżety, zebrania wiejskie, sołtysi, ludność gminy, rehabilitacja, repatriacja, straty wojenne, osoby przybywające i opuszczające gminę, księgi meldunkowe gromad. Number of files93 |
6/874/0 | Gminna Rada Narodowa w Ślesinie, pow. Bydgoszcz | 1945-1954 | 106 | 0 | Unroll Roll |
| Posiedzenia zarządu i rady, budżety, zebrania wiejskie, sołtysi, wymiar podatku, gospodarstwa, melioracje, pszczelarstwo, warsztaty rzemieślnicze i przemysłowe, straty wojenne, ekshumacje, osoby przybywające i opuszczające gminę, świetlice, zabytki, produkcja roślinna i zwierzęca, imprezy oświatowe. Number of files107 |
6/875/0 | Gminna Rada Narodowa w Solcu Kujawskim, pow. Bydgoszcz | 1945-1954 | 81 | 0 | Unroll Roll |
| Posiedzenia zarządu i rady, sprawozdania z działalności, budżety, osoby przybywające i opuszczające gminę, obowiązkowe dostawy, melioracje, sołtysi, podatek gruntowy, gospodarstwa poniemieckie, ekshumacje, cmentarze, bezpieczeństwo i porządek publiczny, podatek gruntowy, obchody świąt. Number of files81 |
6/876/0 | Gminna Rada Narodowa w Wierzchucinie, pow. Bydgoszcz | 1945-1954 | 88 | 0 | Unroll Roll |
| Posiedzenia zarządu i rady, budżety, zebrania wiejskie, sołtysi, podatek gruntowy, drogi i place publiczne, szkoły, statystyka rolna, rzemiosło i przemysł, straty wojenne, ekshumacje, osoby przybywające i opuszczające gminę, bezpieczeństwo i porządek publiczny. Number of files88 |
6/877/0 | Gminna Rada Narodowa we Wtelnie, pow. Bydgoszcz | 1820, 1945-1955 | 39 | 0 | Unroll Roll |
| 1. Zarząd Gminny (1945-1950) (12 j.a.): posiedzenia, budżety gromady, ludność gminy, szkoły 2. Rada Gminy (1945-1954) (27 j.a.): posiedzenia, budżety, podział administracyjny gminy, podatek, wykazy gospodarstw, osoby przybywające i opuszczające gminę Number of files39 |
6/878/0 | Gminna Rada Narodowa w Barcinie Wsi, pow. Szubin | 1945-1953 | 35 | 0 | Unroll Roll |
| Posiedzenia zarządu, rady i prezydium, planowanie i inwestycje, budżety, burmistrzowie i wójtowie, kredyty, szkolnictwo, akta osobowe Number of files44 |
6/879/0 | Gminna Rada Narodowa w Chomętowie, pow. Szubin | 1945-1954 | 63 | 0 | Unroll Roll |
| Posiedzenia zarządu, rady i prezydium, uchwały, plany pracy, budżety, sołtysi i podsołtysi, zebrania gromadzkie, zasiewy, projekty budowlane, łąki, księga wieczysta Chomętowa. Number of files63 |
6/880/0 | Gminna Rada Narodowa w Królikowie, pow. Szubin | 1945-1954 | 66 | 0 | Unroll Roll |
| Posiedzenia zarządu i rady, budżety, sprawozdania, projekty budowlane, elektryfikacja. Number of files63 |
6/881/0 | Gminna Rada Narodowa w Łabiszynie, pow. Szubin | 1945-1953 | 41 | 0 | Unroll Roll |
| Posiedzenia zarządu, rady i prezydium, uchwały, budżety, sprawozdania, kontrole, statystyka obsiewów. Number of files41 |
6/882/0 | Gminna Rada Narodowa w Łankowicach, pow. Szubin | 1945-1952 [1955] | 68 | 0 | Unroll Roll |
| Posiedzenia zarządu, rady i prezydium, zjazdy, plany pracy, sprawozdania, budżety, sołtysi i podsołtysi, projekty budowlane, akta osobowe Number of files68 |
6/883/0 | Gminna Rada Narodowa w Samoklęskach Małych, pow. Szubin | 1945-1954 | 39 | 0 | Unroll Roll |
| Posiedzenia zarządu, rady i prezydium, skład osobowy rady, budżety, narady sołtysów i wójtów, szkolnictwo. Number of files85 |
6/884/0 | Gminna Rada Narodowa w Sipiorach, pow. Szubin | 1945-1954 | 57 | 0 | Unroll Roll |
| Posiedzenia zarządu, rady i prezydium, uchwały, plany finansowe, sprawozdania, budżety, majątek gminy, zebrania gromadzkie, zniszczenia wojenne, aprowizacja, podatki, szkoły, sołtysi, biblioteki. Number of files57 |
6/885/0 | Gminna Rada Narodowa w Bukowcu, pow. Świecie | 1945-1950 | 54 | 0 | Unroll Roll |
| Posiedzenia zarządu, rady i prezydium, budżety, pozwolenia na budowę, sprawy mieszkaniowe, pomiary, wybory do Sejmu, wymiar podatku gruntowego, działalność spółki wodnej, ochotniczej straży pożarnej, pożyczka rozwoju sił Polski. Number of files54 |
6/886/0 | Gminna Rada Narodowa w Drzycimiu, pow. Świecie | 1948-1950 | 15 | 0 | Unroll Roll |
| Budżety, sprawozdania rachunkowe. Number of files15 |
6/887/0 | Gminna Rada Narodowa w Grucznie, pow. Świecie | 1945-1954 | 83 | 0 | Unroll Roll |
| Posiedzenia zarządu, rady i prezydium, budżety, sprawozdania sytuacyjne, zebrania sołtysów i podsołtysów, podział administracyjny, zniszczenia wojenne, powierzchnie użytkowe, zwierzęta gospodarskie, skup zboża, melioracje, działalność Komitetu Obrońców Pokoju, Ligi Przyjaciół Żołnierza, obowiązkowe dostawy, sprawy usc. Number of files83 |
6/888/0 | Gminna Rada Narodowa w Grupie, pow. Świecie | 1945-1954 | 36 | 0 | Unroll Roll |
| Posiedzenia zarządu, rady i prezydium, budżety, sprawozdania sytuacyjne, zebrania sołtysów i podsołtysów, podział administracyjny, zniszczenia wojenne, powierzchnie użytkowe, zwierzęta gospodarskie, skup zboża, melioracje, działalność komitetu obrońców pokoju, Ligi Przyjaciół Żołnierza, obowiązkowe dostawy, sprawy usc. Number of files36 |
6/890/0 | Gminna Rada Narodowa w Lipinkach, pow. Świecie | 1945-1954 | 30 | 0 | Unroll Roll |
| Posiedzenia zarządu, rady i prezydium, budżety. Number of files30 |
6/891/0 | Gminna Rada Narodowa w Lnianie, pow. Świecie | 1945-1954 | 51 | 0 | Unroll Roll |
| Posiedzenia zarządu, rady i prezydium, budżety, sołtysi, zebrania wiejskie, gospodarstwa poniemieckie, szkody wojenne, skup zboża, sprawy usc. Number of files51 |
6/892/0 | Gminna Rada Narodowa w Nowem, pow. Świecie | 1945-1954 | 85 | 0 | Unroll Roll |
| Posiedzenia zarządu, rady i prezydium, budżety, kontrole, majątek gminy, narady sołtysów, gospodarstwa poniemieckie, ludność gminy, walka z analfabetyzmem, bezpieczeństwo i porządek publiczny, szkoły, budownictwo, grunty, podatki. Number of files87 |
6/893/0 | Gminna Rada Narodowa w Osiu, pow. Świecie | 1945-1954 | 46 | 0 | Unroll Roll |
| Posiedzenia zarządu, rady i prezydium, budżety, kontrole, sołtysi, podział terytorialny i administracyjny, gospodarstwa poniemieckie, sprawy kościelne, elektrownia wodna Żur. Number of files46 |
6/894/0 | Gminna Rada Narodowa w Pruszczu, pow. Świecie | 1945-1954 | 51 | 0 | Unroll Roll |
| Posiedzenia zarządu, rady i prezydium, budżety, mienie pożydowskie i poniemieckie, sołtysi, wymeldowania Niemców, podatki, obowiązkowe dostawy, melioracje, budowa szkoły w Pruszczu. Number of files51 |
6/895/0 | Gminna Rada Narodowa w Świeciu Wsi, pow. Świecie | 1945-1954 | 73 | 0 | Unroll Roll |
| Posiedzenia zarządu, rady i prezydium, budżety, kontrole, majątek gminy, narady sołtysów, melioracje, obowiązkowe dostawy, grunty, wykazy gospodarstw rolnych i zakładów przemysłowych, mienie pożydowskie i poniemieckie, podatki, melioracje, działalność komitetu obrońców pokoju. Number of files73 |
6/896/0 | Gminna Rada Narodowa w Świekatowie, pow. Świecie | 1945-1955 | 51 | 0 | Unroll Roll |
| Posiedzenia zarządu, rady i prezydium, budżety, zebrania gromadzkie, sołtysi, podział terytorialny, podatki, wykaz gospodarstw rolnych, ekshumacje, dostawy obowiązkowe, sprawy usc. Number of files51 |
6/897/0 | Gminna Rada Narodowa w Serocku, pow. Świecie | 1945-1954 | 38 | 0 | Unroll Roll |
| Posiedzenia zarządu, rady i prezydium, budżety, kontrole, narady sołtysów, ludność gminy, gospodarstwa poniemieckie, repatriacja, majątek kościelny, grobownictwo wojenne. Number of files38 |
6/898/0 | Gminna Rada Narodowa w Warlubiu, pow. Świecie | 1945-1954 | 101 | 0 | Unroll Roll |
| Posiedzenia zarządu, rady i prezydium, budżety, wybory do rad, podział terytorialny, bezpieczeństwo publiczne, grobownictwo wojenne, mienie poniemieckie, sołtysi, odznaczenia, podatki, osiedlenia, obowiązkowe dostawy, sprawy usc. Number of files98 |
6/899/0 | Zarząd Miejski w Bydgoszczy | [1928] 1945-1950 [1952] | 751 | 1329 | Unroll Roll |
| 1. Biuro Zarządu (1946-1950) (11 j.a.): statut, posiedzenia, uchwały, komunikaty prasowe 2. Wydział Ogólny (1945-1950) (71 j.a.): posiedzenia, sprawozdania, sprawy wojskowe, szkolnictwo, grobownictwo wojenne, odbudowa Teatru Miejskiego, zmiany nazw ulic i placów 3. Referat Szkód Wojennych (1945-1949) (182 j.a.): rejestry, kwestionariusze szkód wojennych 4. Wydział Planowania i Kontroli (1945-1950) (17 j.a.): inwestycje, sprawozdania, plany finansowo-gospodarcze zakładów przemysłowych 5. Wydział Finansowy (1928-1951) (95 j.a.): budżety, bilanse, szkody wojenne, pożyczki hipoteczne, budowa Teatru Miejskiego 6. Wydział Podatkowy (1945-1950) (5 j.a.): karty rejestracyjne przedsiębiorstw, podatki 7. Wydział Ewidencji Ludności - Oddział Statystyki (1945-1950) (60 j.a.): statystyka ludności, zakłady przemysłowe i rzemieślnicze, ceny, ewidencja Polaków deportowanych do ZSRR, pozbawianie obywatelstwa polskiego 8. Wydział Przemysłu i Handlu (1945-1952) (171 j.a.): zakłady handlowe, plany sytuacyjne hurtowni, tartaków, zakładów rzemieślniczych, piekarni, stolarni, przymusowy zarząd, sprawozdania, urządzenia zakładów 9. Wydział Aprowizacji (1945-1949) (11 j.a.): sprawozdania, karty żywnościowe 10. Wydział Zdrowia (1945-1950) (18 j.a.): statuty szpitali, personel medyczny 11. Wydział Opieki Społecznej (1945-1950) (12 j.a.): domy dziecka, repatriacja, statystyka 12. Wydział Kultury i Sztuki (1945-1950) (26 j.a.): placówki kulturalno-oświatowe, imprezy, ulice i place 13. Oddział Własności Miejskich (1945-1949) (6 j.a.): nieruchomości, majątki opuszczone 14. Miejskie Zakłady Zaopatrzenia (1945-1949) (16 j.a.): sprawozdania i bilanse majątków, zakładów przemysłowych 15. Administracja Nieruchomości Porzuconych i Opuszczonych (1945-1949) (9 j.a.): wykazy nieruchomości, wojsko radzieckie 16. Komisje i Komitety (1945-1950) (28 j.a.): kulturalno-oświatowe, społeczne, do spraw kościelnych, obchody rocznic, konkurs na hejnał, Wystawa Rzemiosła i Handlu 17. Pozbawienie obywatelstwa polskiego (1945-1952) (583 j.a.) 18. Wydział Spraw Wewnętrznych (1945-1949) (12 j.a.) Number of files1340 |
6/900/0 | Prezydium Miejskiej Rady Narodowej w Bydgoszczy | [1941] 1950-1973 [1974] | 1983 | 0 | Unroll Roll |
| 1. Wydział Ogólny (1947-1974) (605 j.a.): organizacja, zarządzenia, posiedzenia prezydium, sesji, komisji, Konwentu Seniorów, realizacja uchwał, narady, ewidencja radnych, plany pracy i sprawozdania, kontrole, sprawy odznaczeń, materiały o mieście, kontakty z Reggio Emilia 2. Wydział Finansowy (1949-1974) (34 j.a.): plany finansowo-gospodarcze, analizy ekonomiczne, inspekcje finansowe, wykazy etatów, sprawozdania, 3. Wydział Budżetowo-Gospodarczy (1950-1973) (48 j.a.): zarządzenia, plany, sprawozdania i analizy budżetowe, realizacja budżetu, bilanse 4. Miejska Komisja Planowania Gospodarczego (1945-1982) (286 j.a.): zarządzenia, plany i sprawozdania gospodarcze, budownictwo mieszkaniowe, bilanse siły roboczej, potrzeby inwestycyjne, sprawy personalne, skargi i wnioski 5. Wydział Spraw Wewnetrznych (1945-1973) (101 j.a.): sprawozdania z działalności, bezpieczeństwo publiczne, pobór do wojska, działalność Kościoła, zmiany nazwisk, opinie o mieszkańcach, ludność cygańska, inwestycje i obiekty wojskowe-Kapuściska, Biedaszkowo, sprawy TOPL, kancelarie tajne 6. Wydział Kultury (1948-1970) (14 j.a.): program rozwoju, plany i sprawozdania z działalności Domu Kultury, budowa Pomnika Wdzięczności, film dok. o IX 1939 r. 7. Wydział Oświaty (1945-1974) (213 j.a.): zarządzenia, narady, plany i sprawozdania finansowe, z wykonania planu zatrudnienia i funduszu płac, inwestycje, wizytacje szkół i przedszkoli, działalność ośrodka metodycznego, czyny społeczne, sprawy BHP, wypadki uczniów 8. Wydział Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej (1941-1973) (32 j.a.): plany gospodarcze techniczno-eksploatacyjne, gospodarczo-finansowe, inwestycji, dochodów i wydatków budżetowych, bilanse, spis ulic miasta 9. Wydział Spraw Lokalowych (1941-1962) (6 j.a.): zarządzenia, plany i sprawozdania z działalności, plany przydziału mieszkań 10. Wydział Handlu (1945-1973) (42 j.a.): Komisja do Walki ze Spekulacją i Nadużyciami w Handlu, rejestr przedsięborstw handlowych i gastronomicznych, zaopatrzenie i żywienie zbiorowe, preliminarze budżetowe i bilanse, inwestycje, powołanie Miejskiego Przedsiębiorstwa Handlu Mięsem 11. Wydział Przemysłu (1945-1973) (376 j.a.): rejestr zakładów przemysłowych, koncesji i kart rzemieślniczych, ocena przemysłu terenowego 12. Wydział Zdrowia (1950-1970) (48 j.a.): zarządzenia, plany i sprawozdania z zatrudnienia, budżety i sprawozdania budżetowe, bilanse, akcja przeciwpowodziowa, sprawozdania placówek podległych, wykazy jednostek służby zdrowia, inwestycje, skargi i wnioski 13. Wydział Zatrudnienia i Spraw Socjalnych (1950-1969) (84 j.a.): instrukcje, plany i sprawozdania, analizy rynku pracy, sprawy dotyczące inwalidów, przyuczanie do zawodu, kontrole hoteli robotniczych, 14. Miejski Komitet Kultury Fizycznej i Turystyki (1950-1980) (70 j.a.): posiedzenia prezydium i Zespołu Koordynacji Turystyki, rozbudowa bazy sportowej i turystycznej, finanse, działalność sekcji i kół sportowych, sprawozdania z imprez sportowych i turystycznych, wykazy sędziów i kadry instruktorskiej 15. Wydział Budownictwa, Urbanistyki i Architektury (1949-1972) (6 j.a.): rys historyczny Urzędu Budowlenego w Bydgoszczy, plany pracy, materiały dot. przebudowy linii tramwajowych oraz budowy osiedli, mapy przebudowy ulic. Number of files1983 |
6/901/0 | Zarząd Miejski w Fordonie, pow. Bydgoszcz | 1945-1950 [1951] | 296 | 0 | Unroll Roll |
| 1. Referat Ogólno-Organizacyjny (1945-1950) (25 j.a.): posiedzenia, mienie poniemieckie, grunty, repatrianci 2. Referat Ogólno-Gospodarczy (1946-1950) (7 j.a.): gospodarstwa rolne, zwierzęta gospodarskie, opieka społeczna 3. Referat Finansowo-Budżetowy (1945-1950) (11 j.a.): budżety, nieruchomości, gospodarstwa rolne, zakłady przemysłowe 4. Referat Podatkowy (1949-1949) (2 j.a.): przedsiębiorstwa i zakłady rzemieślnicze, podatki 5. Referat Wojskowy i USC (1947-1950) (6 j.a.): sprawy wojskowe, sprawozdania, akta zbiorcze usc 6. Ewidencja ludności (1945-1950) (245 j.a.): książki meldunkowe Number of files296 |
6/902/0 | Miejska Rada Narodowa w Fordonie, pow. Bydgoszcz | 1945-1950 [1951] | 12 | 0 | Unroll Roll |
| Posiedzenia, uchwały. Number of files12 |
6/903/0 | Prezydium Miejskiej Rady Narodowej w Fordonie, pow. Bydgoszcz | 1950-1972 | 381 | 0 | Unroll Roll |
| Posiedzenia, skład osobowy rady i prezydium, działalność komisji i komitetów, wybory do Sejmu w 1972 r., plany gospodarcze, budżety, podatki, sprawy sanitarne, podział administracyjny miasta, kronika miasta, działalność Ligi Przyjaciół Żołnierza, księgi kontroli ruchu ludności, akta osobowe i dokumentacja techniczna. Number of files381 |