Fonds number Name of the fonds Date from Date to
Showing 1,141 to 1,200 of 3,833 entries.
Fonds number Name of the fonds Border dates Number of
files
Number of scans Unroll
all
6/842/0 Notariusz Gauza Czesław w Nowem, pow. Świecie 1927-1938 49 0 Unroll
1. Księgi akt notarialnych Number of files49
6/843/0 Notariusz Jezierski Franciszek w Nowem, pow. Świecie 1924-1929 27 0 Unroll
1. Księgi akt notarialnych Number of files27
6/844/0 Notariusz Kurowski Edmund w Nowem, pow. Świecie 1930-1933 10 0 Unroll
1. Księgi akt notarialnych Number of files10
6/845/0 Notariusz Ofierzyński Kazimierz w Świeciu 1930-1933 4 0 Unroll
1. Księgi akt notarialnych 2. Skorowidz do akt notarialnych Number of files4
6/846/0 Notariusz Paliński Roman w Świeciu 1925-1933 25 0 Unroll
1. Księgi akt notarialnych 2. Rejestr akt notarialnych 3. Skorowidze do akt notarialnych Number of files24
6/847/0 Notariusz Lipke Gustaw Adolf w Świeciu 1856 1 0 Unroll
1. Księga akt notarialnych Number of files1
6/848/0 Notariusz Biernacki Zbigniew w Łabiszynie, pow. Szubin 1891-1900 14 0 Unroll
1. Księgi akt notarialnych 2. Rejestry akt notarialnych 3. Skorowidze do akt notarialnych 4. Księgi depozytów Number of files14
6/849/0 Notariusz Gantkowski Adam w Szubinie 1932-1933 4 0 Unroll
1. Rejestry akt notarialnych i skorowidz do akt 2. Rejestr protestów notarialnych Number of files4
6/850/0 Notariusz Iglatowski Stanisław w Szubinie [1910]1927-1938 33 0 Unroll
1. Księgi akt notarialnych 2. Rejestr akt notarialnych ze skorowidzem do akt 3. Protesty wekslowe Number of files33
6/852/0 Pomorska Wojewódzka Rada Narodowa w Bydgoszczy 1945-1950 788 6 Unroll
1. Referat Prezydialny (1945-1949) (21 j.a.): zarządzenia i instrukcje, wykazy członków prezydium, sprawozdania społeczno-polityczne, akta osobowe przewodniczących i wiceprzewodniczących PWRN, sprawy tajne i poufne 2. Referat Personalny (1945-1949) (5 j.a.): zarządzenia, wykazy imienne pracowników PWRN, przewodniczących PRN i MRN, inspektorów RN 3. Referat Ogólny (1945-1950) (361 j.a.): posiedzenia, planowanie i sprawozdawczość, finanse samorządu, sieć szkół i bibliotek, ochrona zdrowia, przydział ziemi, elektryfikacja, stan przemysłu, handlu i rzemiosła, sieć dróg ,obchody świąt, akcje społeczne i gospodarcze, wykazy gromad, spis ludności 4. Referat Organizacyjny (1945-1950) (265 j.a.): posiedzenia i sprawozdania rady i prezydiów rad, skład osobowy rad 5. Referat Komisji (1946-1950) (49 j.a.): posiedzenia i składy osobowe 6. Referat Odznaczeniowy (1946-1950) (37 j.a.): posiedzenia, nadawanie odznaczeń 7. Referat Mieszkaniowy (1947-1950) (7 j.a.): posiedzenia Wojewódzkiej Komisji Lokalowej, przydział mieszkań 8. Referat Kontroli Społecznej (1945-1950) (51 j.a.): zarządzenia, posiedzenia, sprawozdania, skład osobowy Wojewódzkiej Komisji Kontroli Społecznej i komisji terenowych, kontrole władz, urzędów i przedsiębiorstw 9. Referat Inspekcji (1946-1950) (18 j.a.): zarządzenia, plany pracy i sprawozdania inspektorów rad Number of files866
6/853/0 Prezydium Wojewódzkiej Rady Narodowej w Bydgoszczy [1878-1945] 1950-1973 [1975] 14596 0 Unroll
1. Wydział Organizacyjno-Prawny (1949-1974) (2972 j.a.): sprawy organizacyjne, posiedzenia, kontrole, plany i sprawozdania własne i jednostek podległych, wydawnictwa informacyjne, skargi i wnioski 2. Wydział Finansowy (1949-1974) (2052 j.a.): sprawozdania, analizy, budżety, bilanse, inspekcje jednostek podległych, rejestr przedsiębiorstw, podatki, inwestycje 3. Wojewódzka Komisja Planowania Gospodarczego (1949-1974) (1333 j.a.): posiedzenia, programy, plany perspektywiczne, sprawozdania, okresowe oceny, bilanse, analizy, kontrole, biuletyny, dokumentacja techniczna inwestycji 4. Wydział do Spraw Wyznań (1962-1973) (177 j.a.): sprawy organizacyjne, obsadzanie stanowisk kościelnych, erygowanie parafii 5. Wydział Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej (1949-1974) (1027 j.a.): narady, nadzór nad gospodarką komunalną i mieszkaniową, grobownictwo wojenne, wywłaszczenia, inwestycje, inwentaryzacja urządzeń komunalnych 6. Wydział Handlu (1949-1974) (1423 j.a.): opracowania statystyczne, sieć placówek handlowych i gastronomicznych, koncesje i zezwolenia, plany skupu i kontraktacji, dystrybucja towarów, kontrole jednostek 7. Wydział Kultury (1949-1974) (1286 j.a.): placówki kulturalne, programy rozwoju, kontrole jednostek podległych, stowarzyszenia i związki, ewidencja i ochrona zabytków, obchody uroczystości, imprezy 8. Wydział Przemysłu (1949-1974) (1310 j.a.): statystyka, narady, kontrola jednostek nadzorowanych, upaństwowienia, przymusowy zarząd państwowy 9. Wydział Rolnictwa i Leśnictwa (1949-1974) (2120 j.a.): plany, sprawozdania, bilanse ziemi, wykazy rolne, inwentaryzacja nieużytków, oświata rolnicza, gospodarstwa pomocnicze, hodowla zwierząt, ochrona przyrody 10. Wydział Oświaty (1949-1974) (1614 j.a.): organizacja i sieć szkół, przedszkoli, domów dziecka, kontrole, inwestycje, sprawozdania szkół, wyniki nauczania, monografia szkół, materiały informacyjne 11. Wydział Budownictwa i Architektury (1949-1974) (1471 j.a.): sprawy organizacyjne, sprawozdania, protokoły posiedzeń, inwentaryzacja, sprawy dotyczące lokalizacji, dokumentacja techniczna 12. Wydział Kultury Fizycznej i Turystyki (1949-1974) (871 j.a.): posiedzenia, komisje, sprawozdania podległych komitetów i kół sportowych, imprezy sportowe, baza turystyczna, kalendarze sportowe, wyniki 13. Wydział Zatrudnienia (1957-1970) (264 j.a.): narady, plany, sprawozdania, analizy stanu i ruchu zatrudnionych, rynek pracy, sprawy rent i opieki społecznej 14. Wydział Zdrowia i Opieki Społecznej (1949-1974) (523 j.a.): narady, plany i sprawozdania podległych placówek, opieka nad szkołami, programy zdrowotne, profilaktyka, nadzór nad dystrybucją leków 15. Wydział Spraw Wewnętrznych (1949-1974) (3800 j.a.): sprawy organizacyjne, zmiany imion i nazwisk, odtwarzanie i zmiany aktów usc, legalizacja i likwidacja stowarzyszeń, sprawy dotyczące obywatelstwa i repatriacji, wyjazdy za granicę, ludność cygańska, wywłaszczenia 16. Wydział Kadr i Szkolenia (1949-1974) (140 j.a.): sprawy organizacyjne, etaty, stan kadr w województwie 17. Wydział Skupu (1950-1964) (60 j.a.): analizy ekonomiczne, realizacja obowiązkowych dostaw, kontrola punktów skupu 18. Wydział Komunikacji (1950-1973) (40 j.a.): przewozy, roboty mostowe, warsztaty szybowcowe, drogownictwo - organizacja zarządu dróg lokalnych, sprawozdania, inwestycje, kontrole, analizy wypadków 19. Wydział Budżetowo-Gospodarczy (1950-1973) (234 j.a.): plany, sprawozdania budżetowe, bilanse, posiedzenia, planowanie i realizacja inwestycji 20. Wojewódzki Zarząd Wodno-Melioracyjny (1950-1955) (612 j.a.): plany i realizacja robót wodno-melioracyjnych, dokumentacja techniczna 21. Wydział Statystyki (1956-1962) (121 j.a.): analizy, spisy, sprawozdania zbiorcze rolne, handlowe, szkolne, kalkulacje i cenniki, zaopatrzenie rynku 22. Wojewódzka Komisja Cen (1955-1974) (60 j.a.): protokoły posiedzeń, kalkulacje i cenniki na artykuły, stan zaopatrzenia rynku 23. Wydział Gospodarki Wodnej i Ochrony Środowiska (1958-1972) (120 j.a.) 24. Mapy (t.1) serie I-VIII Wojewódzka Komisja Planowania Gospodarczego (175 j.a): podział administracyjny, zaludnienie, osadnictwo, rolnictwo, komunikacja IX - Wydział Geodezyjny ( (1 j.a.), X. Wojewódzki Zarząd Wodno-Melioracyjny (7 j.a.) 25. Mapy (t.2) serie: XI- Wojewódzka Pracownia Urbanistyczna (1966-1969 (11 j.a) plany zabudowy obszaru Maksymilianowo, Myślęcinek, Niemcz, Osielsko i Żołędowo, XII- Mapy topograficzne Wydziału Rolnictwa i Leśnictwa ( [1878-1945]1950-1973) (365 j.a.): mapy przeglądowe-osnów geodezyjnych, zdjęć wysokościowych, pokrycia mapowego 26. Akta osobowe (150 j.a.) Number of files25902
6/854/0 Starostwo Powiatowe Bydgoskie 1945-1950 800 0 Unroll
1. Referat Organizacyjny (1945-1950) (9 j.a.): sprawy reprezentacyjne, konferencje, zebrania i zjazdy burmistrzów, wójtów i starostów, kontrole 2. Referat Administracyjno-Prawny (1946-1950) (65 j.a.): spisy ludności, zmiany narodowości, imion i nazwisk, postępowanie przymusowe, nadzór nad usc, spółki wodne, związki wałowe 3. Referat Społeczno-Polityczny (1945-1950) (567 j.a.): sprawozdania sytuacyjne, wybory wójtów i burmistrzów, organizacja stronnictw, stowarzyszeń społeczno-politycznych, sportowych, młodzieżowych, repatrianci, pozbawianie obywatelstwa polskiego, osadnictwo, przestępczość, bezpieczeństwo na drogach 4. Referat Szkód Wojennych (1945-1949) (58 j.a.): kartoteka i rejestry szkód wojennych 5. Referat Przemysłu i Handlu (1946-1950) (49 j.a.): sprawozdania statystyczne, wykazy przedsiębiorstw przemysłowo-handlowych, zakładów rzemieślniczych, cechy i zrzeszenia przemysłowe, udzielanie koncesji 6. Referat Zdrowia (1947-1950) (59 j.a.): ewidencja i sprawozdania ośrodków zdrowia, poradni, szczepienia 7. Referat Budowlany (1945-1950) (270 j.a.): zarządzenia, sprawozdania, ekshumacje, wykazy grobów, szkice sytuacyjne 8. Oddział Samorządowy (1945-1950) (88 j.a.) 8.1. Referat Samorządowy - Ogólny (32): składy osobowe i sprawozdania z działalności rad narodowych, działalność komisji i komitetów, wykazy gospodarstw poniemieckich i porzuconych 8.2. Referat Opieki Społecznej (4 j.a.): żebractwo i włóczęgostwo, subwencje na opiekę społeczną 8.3. Referat Pożarnictwa (15 j.a.): wykazy straży pożarnych i ich członków, ćwiczenia, kontrole 8.4. Referat Gospodarki Komunalnej (7 j.a.): plany gospodarcze i inwestycyjne, sprawozdania statystyczne 8.5. Referat Gospodarki Mieszkaniowej (1 j.a.): wpłaty na Fundusz Gospodarki Mieszkaniowej 8.6. Referat Inwestycji (3 j.a.): plany i sprawozdania 8.7. Referat Drogowy (Powiatowy Zarząd Drogowy) (26 j.a.): budżety, rejony drogowe, naprawy mostów, przebudowa i budowa dróg 9. Referat Wojskowy (1945-1948) (3 j.a.): sprawy PW i WF, zasiłki wojskowe, opieka nad zdemobilizowanymi 10. Inspektorat Przysposobienia Rolniczo-Wojskowego (1945-1949) (4 j.a.): ewidencja pracowników, wykazy Niemców z obozu w Potulicach kierowanych do pracy 11. Inspektorat Oświaty Rolniczej (1945-1950) (21 j.a.): zarządzenia, sprawozdania z działalności, wykazy ośrodków oświatowych 12. Powiatowe Biuro Odbudowy (1949-1949) (1 j.a.): sprawozdania inwestycyjne 13. Referat Pomiarów (1945-1949) (1 j.a.): wykazy czynności pracowników 14. Powiatowy Związek Samorządowy w Bydgoszczy (1945-1950) (18 j.a.): budżety roczne, sprawozdania sytuacyjne, budżety Bydgoskich Kolei Powiatowych Number of files1272
6/855/0 Powiatowa Rada Narodowa w Bydgoszczy 1945-1950 146 0 Unroll
Wybory, posiedzenia, sprawozdania, składy osobowe rad, działalność komisji i komitetów, kontrole, wykazy przedsiębiorstw, listy ławników, repatriacja, melioracje, radiofonizacja, uroczystości masowe. Number of files146
6/856/0 Wydział Powiatowy w Bydgoszczy 1945-1950 18 0 Unroll
1. Referat Organizacyjny (1945-1950) (9 j.a.): posiedzenia, skład osobowy, wykaz burmistrzów i wójtów powiatu bydgoskiego 2. Referat Ogólny (1945) (9 j.a.): wybory, posiedzenia i sprawozdania z działalności rad, wykazy członków gminnych rad, stypendia dla studentów UMK w Toruniu Number of files18
6/857/0 Prezydium Powiatowej Rady Narodowej i Urząd Powiatowy w Bydgoszczy 1950-1975 0 0 Unroll
I. PPRN w Bydgoszczy 1. Wydział Organizacyjno-Prawny (1950-1973): wybory do rad narodowych, protokoły sesji i posiedzeń prezydium, ewidencja członków PPRN i niższych szczebli, uchwały PRN, działalność komisji i samorządu mieszkańców, wybory sołtysów 2. Wydział Budżetowo-Gospodarczy (1950-1974): normatywy, plany, sprawozdania statystyczne, narady, kontrole, skargi i wnioski 3. Powiatowa Komisja Planowania Gospodarczego (1950-1973): posiedzenia, programy działania, budżet powiatu, plany pracy i gospodarcze, spisy rolne i powszechne, lokalizacja węzła telekomunikacyjnego, stacjonowanie wojsk radzieckich 4. Wydział Finansowy (1951-1974): sprawy organizacyjne, zarządzenia, konferencje i narady pracownicze, preliminarze wydatków, plany, sprawozdania i analizy z wykonania budżetu 5. Wydział Budownictwa i Architektury (1967-1971): Terenowy Zespół Usług Projektowych, rozbudowa Centralnego Więzienia w Potulicach, Zakładów "Belma", linia teletechniczna Bydgoszcz-Szczecinek-Koszalin 6. Wydział Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej (1951-1973): sprawy organizacyjne, plany pracy i sprawozdania, narady, szkolenia, rewizje i kontrole finansowo-księgowe, zaopatrzenie ludności w wodę, studnie awaryjne 7. Wydział Rolnictwa i Leśnictwa (1953-1972): organizacja, narady pracowników, plany i sprawozdania, wykazy gruntów i lasów, rejonizacja upraw, spółdzielnie produkcyjne, plany inwestycyjne, rozwój rolnictwa, przekazywanie nieruchomości, skargi, wnioski 8. Wydział Skupu dla Powiatu i Miasta Bydgoszczy (1955-1972): organizacja, normatywy, protokoły posiedzeń, kontrole jednostek podległych, wymiar podatku i zestawienia gruntów, plany kontraktacji i skupu produktów rolnych 9. Wydział Oświaty (1953-1961): organizacja i sprawozdania szkół, ruch i frekwencja uczniów, punkty katechetyczne, sprawy budynków katolickich, sprawy finansowe 10. Wydział Przemysłu, Handlu i Usług (1945-1973): organizacja jednostek podległych, planowanie w handlu, gastronomii, rzemiośle, struktura gospodarczo-społeczna powiatu, ewidencja zakładów rzemieślniczych i placówek handlowych, zaopatrzenie, kontrole, skargi i wnioski 11. Wydział Spraw Wewnętrznych (1950-1973): plany pracy i sprawozdania z działalności, repatriacja, ludność cygańska, poszukiwania osób zaginionych, zmiana nazwisk, sprawy meldunkowe, wywłaszczenia, ewidencja stowarzyszeń, sprawy usc, wykazy miejscowości powiatu 12. Wydział Zatrudnienia i Spraw Socjalnych (1958-1961): zatrudnianie pracowników, kontrole 13. Wydział Zdrowia (1951-1968): preliminarze wydatków wydziału, akcja sanitarno-porządkowa na terenie powiatu 14. Wydział Statystyczny (1956-1960): sprawy organizacyne, sprawozdania z wykonania produkcji, ruch budowlany, rozwój rzemiosła, zatrudnianie w Wojewódzkim Areszcie Śledczym, inwestycje w "Belmie", czyny społeczne 15. Powiatowy Zakład Weterynarii (1963-1971): plany i sprawozdania finansowe 16. Rada Zakładowa Związków Zawodowych Pracowników Państwowych i Społecznych (1949-1971): protokoły posiedzeń, zebrań walnych i sprawozdawczo-wyborczych 17. Wydział Komunikacji (1970): kontrola pojazdów mechanicznych 18. Powiatowy Komitet Kultury Fizycznej i Turystyki (1958-1959): upowszechnianie sportu i kultury fizycznej na terenie powiatu II. Biuro Powiatowej Rady Narodowej w Bydgoszczy (1973-1975): sprawy organizacyjne, zarządzenia, protokoły sesji, wybory do rad, wykazy radnych, spotkania z wyborcami, szkolenia, współpraca z instytucjami i organizacjami III. Urząd Powiatowy w Bydgoszczy 1. Biuro Ogólno-Organizacyjne (1973-1975): organizacja, plany pracy, narady i konferencje, działalność komisji, kontrole jednostek podległych 2. Powiatowa Komisja Planowania (1973-1975): posiedzenia kolegium, zagospodarowanie przestrzenne, plany rozwoju rolnictwa, leśnictwa, przemysłu, urządzenia komunalne, charakterystyka powiatu 3. Wydział Spraw Wewnętrznych (1950-1975): sprawy dotyczące obronności, pobór do wojska, działalność kleru 4. Wydział Finansowy (1972-1975): budżety, etaty, kontrole 5. Wydział Rolnictwa, Leśnictwa i Skupu (1957-1975): plany produkcji roślinnej i zwierzęcej, sprawozdania z zakresu rolnictwa, leśnictwa i skupu, rejestr kółek rolniczych 6. Wydział Gospodarki Komunalnej, Przestrzennej Ochrony Środowiska i Komunikacji (1973-1975): plany inwestycyjne, zasoby mieszkaniowe, kapitalne remonty, zieleń miejska, oczyszczanie miasta, kontrole, ewidencja dróg, miejsca pamięci narodowej, likwidacja cmentarzy, projekt linii kablowej, rurociągu Włocławek-Bydgoszcz 7. Wydział Oświaty i Wychowania oraz Kultury (1973-1975): zasady gospodarki finansowej, plan jednostkowy dochodów i wydatków, organizacja szkoły dla pracujących w Potulicach i domu dziecka w Trzemiętowie 8. Wydział Handlu, Przemysłu i Usług (1973-1975): plany i sprawozdania, kontrola podległych organów, plan sieci sklepów, zaopatrzenie, zezwolenia na wykonywanie rzemiosła, wycinki prasowe, skargi 9. Powiatowy Sztab Wojskowy (1970-1972): sprawy organizacyjne, działalność Powiatowego Komitetu Obrony 10. Naczelnik Powiatu (1974): działalność ks. Stanisława Klasy, sprawy dotyczące funkcjonariuszy MO pow. bydgoskiego 11. Kancelaria Tajna (1974): kontrole, protokoły niszczenia i przekazywania akt tajnych 12. Dokumentacja budowlana: plany zagospodarowania i projekty wyznaczania terenów budowlanych 13. Akta osobowe Number of files6032
6/858/0 Starostwo Powiatowe Szubińskie 1945-1950 252 0 Unroll
1. Referat Ogólny (1948-1948) (4 j.a.): inspekcje, opieka nad lasami, zebrania Powiatowego Komitetu Odbudowy Wsi, odbudowa Warszawy 2. Referat Organizacyjny (1945-1949) (15 j.a.): sprawozdania z działalności starostwa i samorządu terytorialnego, zebrania władz i urzędów niezespolonych, podział terytorialny 3. Referat Społeczno-Polityczny (1945-1950) (193 j.a.): przesiedlanie ludności na Ziemie Odzyskane, osiedlanie repatriantów, pozbawianie obywatelstwa polskiego, wykazy stronnictw politycznych i stowarzyszeń, jednostek MO, pracowników rad narodowych 4. Referat Przemysłu i Handlu (1948-1948) (2 j.a.): produkcja mleka, skup zboża 5. Referat Rolnictwa (1949-1949) (8 j.a.): klasyfikacja gruntów 6. Referat Ogólno-Samorządowy (1945-1950) (46 j.a.): posiedzenia rad narodowych i zarządów gminnych, podatek komunalny, wykazy gospodarstw, zalesienia nieużytków, subwencje na działalność towarzystw i związków społeczno-politycznych, kulturalnych 7. Referat Inspekcji (1945-1949) (56 j.a.): organizowanie rad narodowych i samorządu gminnego, posiedzenia, składy osobowe rad i zarządów gminnych, majątki miast i gmin 8. Referat Podatkowy (1945-1950) (18 j.a.): pobór podatku komunalnego i gruntowego 9. Referat Opieki Społecznej (1948-1950) (6 j.a.): ewidencja instytucji opiekuńczych, wykazy opiekunów społecznych 10. Referat Rachunkowo-Kasowy (1946-1950) (8 j.a.): budżety i sprawozdania miast i gmin, wpłaty na Premiową Pożyczkę Odbudowy Kraju 11. Powiatowy Związek Samorządowy w Szubinie (1945-1950) (13 j.a.): posiedzenia i skład rad narodowych, wybory do Sejmu Ustawodawczego 12. Referat Oświaty (1947-1948) (5 j.a.): sprawozdania komisji oświatowych, stypendia gimnazjalne, wizytacje kursów, oświaty dla dorosłych 13. Referat Budżetowy (1945-1950) (29 j.a.): budżety, sprawozdania, akcja oszczędnościowa 14. Referat Inwestycji (1948) (1 j.a.): plany inwestycyjne 15. Dokumentacja techniczna. Number of files421
6/859/0 Powiatowa Rada Narodowa w Szubinie i Wydział Powiatowy w Szubinie 1945-1950 44 0 Unroll
1. Powiatowa Rada Narodowa (1945-1950) (36 j.a.): posiedzenia rady i prezydium, składy osobowe rady, sprawozdania z działalności PRN i rad podległych, działalność komisji, komitetów społecznych i kulturalnych 2. Wydział Powiatowy (1945-1947) 1(7 j.a.): posiedzenia, pobór podatku komunalnego, działalność gminnych komisji mleczarskich, akta budowalne Number of files53
6/860/0 Prezydium Powiatowej Rady Narodowej w Szubinie i Urząd Powiatowy w Szubinie 1950-1975 946 0 Unroll
I. PPRN w Szubinie 1. Wydział Organizacyjno-Prawny (1950-1973) (313 j.a.): protokoły sesji, posiedzeń prezydium i komisji, zarządzenia, zebrania wiejskie, wybory sołtysów, wykazy ilościowe mieszkańców 2. Wydział Budżetowo-Gospodarczy (1953-1973) (38 j.a.): plany i sprawozdania finansowe, wydatki budżetowe 3. Powiatowa Komisja Planowania Gospodarczego (1950-1975) (120 j.a.): plany społeczno-gospodarcze, sprawozdania i analizy, opracowania dotyczące przemysłu, handlu, rolnictwa i leśnictwa, czyny społeczne 4. Wydział Finansowy (1949-1973) (145 j.a.): plany i sprawozdania finansowe, budżety, bilanse zbiorcze i jednostkowe 5. Wydział Budownictwa, Urbanistyki i Architektury (1950-1975) (40 j.a.): budżety, sprawozdania z działalności, decyzje lokalizacyjne, planowanie przestrzenne 6. Wydział Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej (1951-1973) (13 j.a.): organizacja przedsiębiorstw, programy rozwoju, inwestycje i kapitalne remonty, 7. Wydział Rolnictwa i Leśnictwa (1946-1975) (66 j.a.): plany zagospodarowania terenu, klasyfikacja gruntów 8. Wydział Komunikacji (1958-1959, 1963) (2 j.a.): sprawozdania finansowe, bilanse 9. Wydział Oświaty i Kultury (1964) (1 j.a.): programy rozwoju kultury 10. Wydział Pracy i Pomocy Społecznej (1952) (1 j.a.): sprawy budżetowo-gospodarcze 11. Wydział Przemysłu, Handlu i Usług (1945-1975) (13 j.a.): programy rozwoju, sprawozdania, analizy ekonomiczne, ewidencja zakładów usługowych, obowiązkowe dostawy, czyny społeczne 12. Wydział Skupu (1959-1966, 1968-1972) (4 j.a.): sprawozdania, analizy z realizacji obowiązkowych dostaw i skupu 13. Wydział Spraw Wewnętrznych (1948-1975) (108 j.a.): kontrole, zmiany imion i nazwisk, odtwarzanie dokumentów stanu cywilnego 14. Wydział Zatrudnienia (1967-1973) (7 j.a.): analizy ekonomiczne, kontrole II. Biuro Powiatowej Rady Narodowej (1974-1975) (9 j.a.): regulaminy, wytyczne, struktura osobowa, organizacja szkoleń III. Urząd Powiatowy w Szubinie 1. Biuro Ogólno-Organizacyjne (1969-1975) (11 j.a.): zarządzenia, decyzje naczelnika powiatu, organizacja urzędów miast i gmin, kontrole, samorząd mieszkańców, 2. Powiatowa Komisja Planowania Gospodarczego (1973-1975) (9 j.a.): plany przestrzenno-gospodarcze i społeczne, oceny sytuacji gospodarczej 3. Wydział Finansowy (1972-1975) (6 j.a.): budżety, sprawozdanie finansowe, fundusz gromadzki, podatek gruntowy, 4. Wydział Spraw Wewnętrznych (1959-1975) (15 j.a.): kontrole USC, plany i sprawozdania, rejestry stowarzyszeń i związków, poświadczenia obywatelstwa 5. Wydział Gospodarki Komunalnej, Przestrzennej, Ochrony Środowiska i Komunikacji (1950-1975) (11 j.a.): inwestycje i remonty, plany budownictwa, cmentarze 6. Wydział Handlu, Przemysłu i Usług (1973-1975) (6 j.a.): plany, sprawozdania, analizy 7. Wydział Zatrudnienia i Spraw Socjalnych (1974-1975) (2 j.a.): analizy, statystyka Number of files946
6/861/0 Starostwo Powiatowe Świeckie 1945-1950 410 0 Unroll
1. Referat Ogólny (1945-1949) (25 j.a.): sprawy reprezentacyjne, akcje społeczne, przejmowanie mienia poniemieckiego, grobownictwo, ekshumacje 2. Referat Organizacyjny (1945-1950) (28 j.a.): zjazdy wójtów i starostów, wykazy pracowników i akta osobowe, podział administracyjny, zmiany nazw miejscowości 3. Referat Budżetowo-Gospodarczy (1945-1948) (2 j.a.): budżet na rok 1949, uposażenie pracowników 4. Referat Administracyjno-Prawny (1945-1950) (962 j.a.): wykazy pracowników, przejęcia gospodarstw poniemieckich, postępowanie przymusowe, nadanie, uznanie i zwolnienie z obywatelstwa, rehabilitacje, zmiana imion i nazwisk, spółki wodno-kanalizacyjne, wodne, związki wałowe, poszukiwanie zaginionych, klęski żywiołowe 5. Referat Społeczno-Polityczny (1945-1949) (48 j.a.): stowarzyszenia i stronnictwa polityczne, strajki, sprawozdania sytuacyjne, obwody wyborcze, klęski żywiołowe, przestępczość, osadnictwo, repatriacja, wykazy cudzoziemców, bezrobocie, spisy ludności, aresztowania, prośby o zwolnienie 6. Referat Karno-Administracyjny (1948-1948) (1 j.a.): sprawozdania 7. Referat Szkód Wojennych (1945-1946) (2 j.a.): rejestracja szkód wojennych, straty osobowe 8. Referat Przemysłu i Handlu (1945-1948) (16 j.a.): sprawozdania statystyczne, budowa obiektów przemysłowych, wykaz zakładów przemysłowych, upaństwowienia, działalność Pełnomocnika ds. Gospodarki Komitetu Ekonomicznego Rady Ministrów 9. Referat Kultury i Sztuki (1945-1949) (8 j.a.): ochrona zabytków, straty w kulturze na Pomorzu, imprezy estradowe, sztuka ludowa 10. Referat Zdrowia (1945-1950) (13 j.a.): nadzór nad zakładami leczniczymi i placówkami sanitarnymi, grobownictwo, higiena publiczna, badania dzieci, działalność Powiatowej Rady Zdrowia 11. Referat Weterynaryjny (1945-1948) (11 j.a.): przeglądy stanu zwierząt, statystyka uboju, choroby zwierząt 12. Referat Aprowizacji (1945-1948) (9 j.a.): statystyka, kontrola młynów, inwentaryzacja magazynów żywnościowych 13. Referat Budowlany (1946-1949) (23 j.a.): sprawozdania, kredyty państwowe, zarządzanie nieruchomościami państwowymi, odbudowa miasta, grobownictwo wojenne, szkody wojenne 14. Referat Rolnictwa (1949-1949) (1 j.a.): wykazy właścicieli nieużytków rolnych 15. Referat Finansów Rolnych (1949-1950) (1 j.a.): skup produktów rolnych 16. Inspektorat Powiatowy Świadczeń Rzeczowych (1945-1945) (20 j.a.): wykazy pracowników, kontrole, wykazy zakładów przemysłowych i młynów, straty w rolnictwie, dostawy płodów rolnych 17. Referat Ogólno-Samorządowy (1946-1950) (26 j.a.): uchwały, wykazy podległych zakładów, upaństwowienia, akcja oszczędzania, przydział gospodarstw repatriantom, elektryfikacja wsi 18. Referat Inspekcji (1945-1950) (62 j.a.): posiedzenia gminnych rad narodowych, burmistrzów, sołtysów i wójtów, kontrole zarządów gminnych i miejskich, ewidencja radnych, majątki gmin i gromad, zmiana granic gmin i gromad 19. Referat Opieki Społecznej (1945-1949) (12 j.a.): sprawozdania statystyczne, ewidencja personelu i pensjonariuszy, pomoc stała 20. Referat Rachunkowo-Kasowy (1948-1950) (20 j.a.): budżety Powiatowego Związku Samorządowego, sprawozdania budżetowe 21. Referat Inwestycji (1947-1950) (6 j.a.): plany inwestycyjne, plan 6-letni 22. Referat Pożarnictwa (1948-1948) (1 j.a.): instrukcje, okólniki 23. Powiatowy Komitet Przeciwpowodziowy (1947-1947) (16 j.a.): posiedzenia, zabezpieczenia wałów na Wiśle, obiekty zagrożone, ewakuacja w czasie powodzi 24. Referat Pomiarów (1949-1950) (14 j.a.): dane topograficzne powiatu, wyciągi z matrykuł gromad 25. Referat Gospodarki Komunalnej ([1947] 1949-1950) (1 j.a.): usługi komunalne świadczone na rzecz wojsk radzieckich 26. Referat Komunikacji (1945-1950) (1 j.a.): złom powojenny na terenie powiatu Number of files1332
6/862/0 Powiatowa Rada Narodowa w Świeciu 1945-1950 140 0 Unroll
Wybory, posiedzenia rad, składy osobowe, spis przedsiębiorstw i warsztatów rzemieślniczych, działalność komisji, biblioteki, obchody świąt. Number of files140
6/863/0 Wydział Powiatowy w Świeciu 1945-1950 278 0 Unroll
1. Referat Samorządowo-Ogólny (1945-1949) (57 j.a.): posiedzenia, skład PRN i komisji 2. Referat Inspekcji (1945-1949) (158 j.a.): inspekcje i kontrole miast i gmin - protokoły, materiały, preliminarze, budżety, sprawozdania rachunkowe gmin -kontrole, sprawozdania 3. Referat Opieki Społecznej (1945-1948) (14 j.a.): protokoły komisji, ewidencja instytucji opiekuńczych, preliminarze, statystyka, lustracje 4. Referat Rachunkowo-Kasowy (1945-1950) (10 j.a.): budżety i uchwały budżetowe, sprawozdania finansowe 5. Referat Pożarnictwa (1945-1948) (24 j.a.): organizacja, plany pracy, wyszkolenie, statystyka pożarowa 6. Referat Budownictwa (1945-1947) (15 j.a.): nadzór techniczny, budowa i remonty, zarząd nieruchomości, szkody wojenne, grobownictwo, pomniki Number of files278
6/864/0 Prezydium Powiatowej Rady Narodowej i Urząd Powiatowy w Świeciu 1945-1975 3235 0 Unroll
1. Wydział Organizacyjno-Prawny (1946-1975) (734 j.a.): sprawy organizacyjne, wybory do Sejmu, rad narodowych, ławników, działalność komisji, plany pracy, sprawozdania z działalności, podział administracyjny powiatu, wydawnictwa własne, sprawy pracownicze, skargi i wnioski 2. Wydział Budżetowo-Gospodarczy (1945-1975) (55 j.a.): sprawy organizacyjne, sprawozdania statystyczne, kontrole zewnętrzne i w jednostkach podległych, analizy wykonania budżetu, normatywy kancelaryjne 3. Powiatowa Komisja Planowania Gospodarczego (1950-1975) (253 j.a.): posiedzenia, uchwały, plany gospodarcze, bilanse, demografia, zagospodarowanie terenu, lokalizacje, kontrole 4. Wydział Finansowy (1949-1975) (137 j.a.): podatki wiejskie, budżety, analizy, bilanse, inwestycje, kapitalne remonty, inspekcje i kontrole 5. Wydział Oświaty i Kultury (1950-1975) (420 j.a.): plany pracy, sprawozdania z działalności, organizacja i sieć szkół, placówek kulturalno-oświatowych, oświata dorosłych, imprezy masowe, ewidencja i ochrona zabytków 6. Powiatowy Komitet Kultury Fizycznej i Turystyki (1949-1974) (142 j.a.): protokoły posiedzeń prezydium i komisji, plany finansowe i gospodarcze, imprezy sportowe i turystyczne, analizy problemowe, notatki prasowe 7. Wydział Spraw Wewnętrznych (1950-1975) (97 j.a.): plany, sprawozdania, kontrola orzecznictwa karno-administracyjnego, działalność usc, zmiana imion i nazwisk, repatriacja, wywłaszczenia, nadzór nad stowarzyszeniami, sprawy wyznaniowe 8. Powiatowa Komenda Straży Pożarnych (1949-1974) (101 j.a.): konferencje, narady, odprawy, organizacja straży pożarnych w powiecie, statystyka pożarów, kontrole, sprawy finansowe, inwestycje, zaopatrzenie 9. Wydział Skupu (1947-1975) (100 j.a.): protokoły posiedzeń, organizacja punktów skupu, kontraktacje, obowiązkowe dostawy, Fundusz Rozwoju Rolnictwa, kontrole, skargi i wnioski 10. Wydział Rolnictwa i Leśnictwa (1950-1975) (279 j.a.): sprawy organizacyjne, wykazy gospodarstw rolnych, ewidencja lasów i rejonów łowieckich, plany produkcji roślinnej i zwierzęcej, sprawozdania z działalności spółdzielni produkcyjnych i kółek rolniczych, akcje żniwne i siewne, inwestycje 11. Wydział Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej (1947-1975) (275 j.a.): sprawy organizacyjne, zjazdy, konferencje, plany geodezyjne i urbanistyczne, techniczno-ekonomiczne przedsiębiorstw, sprawozdania, kapitalne remonty, cmentarze i groby wojenne, sprawy pracownicze i finansowe, kontrole 12. Wydział Budownictwa Urbanistyki i Architektury (1950-1975) (32 j.a.): akty normatywne, narady i odprawy, planowanie i statystyka, lokalizacje obiektów sakralnych, wojskowych i użyteczności publicznej, katastrofy i wypadki budowlane, skargi i wnioski 13. Wydział Komunikacji (1950-1974) (35 j.a.): sprawy organizacyjne, protokoły zebrań i narad, planowanie, sprawozdawczość i statystyka, kontrole i inspekcje 14. Wydział Handlu Przemysłu i Usług (1946-1975) (177 j.a.): zjazdy, konferencje, narady, ewidencja zakładów rzemieślniczych, przemysłowych, produkcyjno-usługowych, plany, sprawozdania i analizy działalności przedsiębiorstw państwowych, kontrole, skargi i wnioski 15. Wydział Zdrowia i Opieki Społecznej (1950-1975) (300 j.a.): sprawy organizacyjne, zjazdy, konferencje, narady, plany i sprawozdania, ochrona zdrowia, profilaktyka, statystyka zgonów i urodzeń, kontrole, sprawy personalne 16. Wydział Zatrudnienia (1950-1974) (99 j.a.): protokoły narad i odpraw, plany zatrudnienia, sprawozdania, bilanse siły roboczej, fundusz interwencyjny, skargi i zażalenia Number of files3236
6/865/0 Starostwo Powiatowe Wyrzyskie 1945-1950 [1951] 314 0 Unroll
1. Referat Ogólny (1946-1949) (19 j.a.): sprawy reprezentacyjne, zjazdy starostów, organizacje społeczne, akcje społeczne, zażalenia 2. Referat Organizacyjny (1945-1950) (26 j.a.): sprawy organizacyjne, sprawozdania z działalności, podział terytorialny, szkolenia pracowników, sprawy osobowe 3. Referat Budżetowo-Gospodarczy (1946-1947) (4 j.a.): budżet Powiatowego Związku Samorządowego, sprawy pracownicze 4. Referat Administracyjno-Prawny (1945-1950) (244 j.a.): kontrole, nadzór nad usc, nadawanie i pozbawianie obywatelstwa, ustalenia imion i nazwisk, przewłaszczenie nieruchomości 5. Referat Społeczno-Polityczny (1945-1949) (25 j.a.): głosowanie ludowe, nadzór nad stowarzyszeniami, aresztowania, wykazy cudzoziemców, sprawy wyznaniowe, osiedlenia, świadectwa moralności, podział administracyjny 6. Inspektorat Przysposobienia Rolniczego i Wojskowego (1948-1948) (8 j.a.): zebrania, plany, szkoły przysposobienia rolniczego, szkolenia, kontrole 7. Referat Przemysłu i Handlu (1946-1948) (11 j.a.): udzielanie licencji, zrzeszenia, cechy, nadzór nad działalnością przedsiębiorstw 8. Referat Zdrowia (1947-1949) (7 j.a.): sprawozdania i statystyka, higiena publiczna, sprawy sanitarno-porządkowe, ekshumacje, choroby 9. Referat Budowlany (1945-1950) (27 j.a.): budżety, kredyty inwestycyjne, zakłady i budynki użyteczności publicznej, przedsiębiorstwa budowlane, grobownictwo wojenne, zniszczenia, odbudowa, pozwolenia na budowę, nadzór budowlany 10. Powiatowe Biuro Odbudowy (1947-1949) (11 j.a.): kredyty inwestycyjne, pozwolenia na budowę, działalność Powiatowej Komisji i Komitetu Obudowy Wsi 11. Referat Pomiarów (1946-1947) (3 j.a.): statystyka pomiarów, sprawy administracyjno-organizacyjne 12. Referat Rolnictwa i Urządzeń Rolnych (1947-1950) (46 j.a.): parcelacja, klasyfikacja gruntów, osadnictwo, gospodarstwa poniemieckie, Państwowy Fundusz Ziemi, Powiatowa Komisja Ziemska, osadnictwo, obrót ziemią, spółki wodne 13. Referat Wodno-Melioracyjny (1946-1950) (19 j.a.): uprawnienia wodne, podatki gminne, melioracje, spółki wodne i drenarskie 14. Dział Samorządowy 14.1 Referat Samorządowo-Ogólny (1945-1948) (24 j.a.): posiedzenia, sprawozdania rachunkowe, skład osobowy członków i pracowników wydziału, kontrole, majątki opuszczone i poniemieckie, szkody wojenne, koleje powiatowe, akcje społeczne 14.2 Referat Inspekcji (1945-1950) (54 j.a.): posiedzenia, budżety i majątki gminne, organizacja samorządu gminnego, inspekcje gmin, wybory członków zarządów gminnych, miejskich i sołtysów, zebrania wójtów i burmistrzów, podział terytorialny 14.3 Referat Opieki Społecznej (1945-1950) (11 j.a.): sprawozdania, fundacje, zapisy, darowizny na cele opieki społecznej, działalność ośrodków opieki społecznej 15. Powiatowy Związek Samorządowy (19461949) (4 j.a.) 16. Zarząd Gminny Wyrzysk (1949-1950) (12 j.a.) Number of files555
6/866/0 Powiatowa Rada Narodowa w Wyrzysku 1945-1950 [1951] 49 0 Unroll
Posiedzenia rady, prezydium i rad podległych, posiedzenia komisji i sprawozdania z działalności, ewidencja członków, wybory do Sejmu, kontrole, tartak w Osieku. 1. Sprawy ogólne i organizacyjne (sygn. 1-31) 2. Sprawy kontroli (sygn. 32-41) 3. Sprawy oświaty (sygn. 42-44) 4. Sprawy rolnictwa (sygn. 45-46) 5. Sprawy finansowe (sygn. 47-49) Number of files49
6/867/0 Wydział Powiatowy w Wyrzysku 1945-1950 254 0 Unroll
1. Referat Samorządowo-Ogólny (1947-1950) (6 j.a.): posiedzenia, skład PRN i komisji 2. Referat Inspekcji (1946-1950) (8 j.a.): plany, sprawozdania z działalności referatu, kontrole, dotacje i pożyczki, zmiana granic gmin i gromad, odznaczenia, sprawy pracownicze 3. Referat Prezydiów Rad Narodowych (1945-1949) (70 j.a.): posiedzenia, sprawozdania z działalności rad narodowych z powiatu 4. Referat Rachunkowo-Finansowy (1945-1950) (170 j.a.): budżety, sprawozdania rachunkowe Powiatowego Związku Samorządowego, podległych przedsiębiorstw i zakładów oraz organów samorządu terytorialnego Number of files254
6/868/0 Gminna Rada Narodowa w Bydgoszczy Wsi, pow. Bydgoszcz 1945-1952 129 0 Unroll
Posiedzenia zarządu i rady, budżety, konferencje i ewidencja sołtysów, przydział gospodarstw, powroty z niewoli, straty wojenne, uznanie za zmarłego, repatrianci, sprawy weterynaryjne, hodowla, produkcja rolna, komitety rodzicielskie i opiekuńcze, osoby przybywające i opuszczające gminę, bezpieczeństwo i porządek publiczny, sprawy usc. Number of files129
6/869/0 Gminna Rada Narodowa w Dąbrówce Nowej, pow. Bydgoszcz 1945-1951 12 0 Unroll
Posiedzenia zarządu i rady, budżety i sprawozdania rachunkowe, osoby przybywające i opuszczające gminę. Number of files12
6/870/0 Gminna Rada Narodowa w Dobrczu, pow. Bydgoszcz 1945-1954 91 0 Unroll
Posiedzenia zarządu i rady, sprawozdania z działalności, budżety, sołtysi i podsołtysi, zebrania wiejskie, kontrole gmin, podatek gruntowy, organizowanie szkół, dzieci niemieckie, wybory do Sejmu, opinie o Niemcach, bezpieczeństwo i porządek publiczny, szkody wojenne, osoby przybywające i opuszczające gminę. Number of files91
6/871/0 Gminna Rada Narodowa w Koronowie Wsi, pow. Bydgoszcz 1945-1954 27 0 Unroll
Posiedzenia zarządu i rady, budżety, zebrania gromadzkie, wykazy gospodarstw rolnych, kwalifikacje gruntów, osoby przybywające i opuszczające gminę, sprawy usc. Number of files27
6/872/0 Gminna Rada Narodowa w Mąkowarsku, pow. Bydgoszcz 1945-1954 28 0 Unroll
Posiedzenia zarządu i rady, sprawozdania z działalności, budżety, gospodarstwa opuszczone, ekshumacje, lasy prywatne, straty wojenne, pszczelarstwo, osiedlenia, osoby przybywające i opuszczające gminę, obowiązkowe dostawy. Number of files28
6/873/0 Gminna Rada Narodowa w Osielsku, pow. Bydgoszcz 1922, 1945-1954, 1956 94 0 Unroll
Posiedzenia zarządu i rady, budżety, zebrania wiejskie, sołtysi, ludność gminy, rehabilitacja, repatriacja, straty wojenne, osoby przybywające i opuszczające gminę, księgi meldunkowe gromad. Number of files93
6/874/0 Gminna Rada Narodowa w Ślesinie, pow. Bydgoszcz 1945-1954 106 0 Unroll
Posiedzenia zarządu i rady, budżety, zebrania wiejskie, sołtysi, wymiar podatku, gospodarstwa, melioracje, pszczelarstwo, warsztaty rzemieślnicze i przemysłowe, straty wojenne, ekshumacje, osoby przybywające i opuszczające gminę, świetlice, zabytki, produkcja roślinna i zwierzęca, imprezy oświatowe. Number of files107
6/875/0 Gminna Rada Narodowa w Solcu Kujawskim, pow. Bydgoszcz 1945-1954 81 0 Unroll
Posiedzenia zarządu i rady, sprawozdania z działalności, budżety, osoby przybywające i opuszczające gminę, obowiązkowe dostawy, melioracje, sołtysi, podatek gruntowy, gospodarstwa poniemieckie, ekshumacje, cmentarze, bezpieczeństwo i porządek publiczny, podatek gruntowy, obchody świąt. Number of files81
6/876/0 Gminna Rada Narodowa w Wierzchucinie, pow. Bydgoszcz 1945-1954 88 0 Unroll
Posiedzenia zarządu i rady, budżety, zebrania wiejskie, sołtysi, podatek gruntowy, drogi i place publiczne, szkoły, statystyka rolna, rzemiosło i przemysł, straty wojenne, ekshumacje, osoby przybywające i opuszczające gminę, bezpieczeństwo i porządek publiczny. Number of files88
6/877/0 Gminna Rada Narodowa we Wtelnie, pow. Bydgoszcz 1820, 1945-1955 39 0 Unroll
1. Zarząd Gminny (1945-1950) (12 j.a.): posiedzenia, budżety gromady, ludność gminy, szkoły 2. Rada Gminy (1945-1954) (27 j.a.): posiedzenia, budżety, podział administracyjny gminy, podatek, wykazy gospodarstw, osoby przybywające i opuszczające gminę Number of files39
6/878/0 Gminna Rada Narodowa w Barcinie Wsi, pow. Szubin 1945-1953 35 0 Unroll
Posiedzenia zarządu, rady i prezydium, planowanie i inwestycje, budżety, burmistrzowie i wójtowie, kredyty, szkolnictwo, akta osobowe Number of files44
6/879/0 Gminna Rada Narodowa w Chomętowie, pow. Szubin 1945-1954 63 0 Unroll
Posiedzenia zarządu, rady i prezydium, uchwały, plany pracy, budżety, sołtysi i podsołtysi, zebrania gromadzkie, zasiewy, projekty budowlane, łąki, księga wieczysta Chomętowa. Number of files63
6/880/0 Gminna Rada Narodowa w Królikowie, pow. Szubin 1945-1954 66 0 Unroll
Posiedzenia zarządu i rady, budżety, sprawozdania, projekty budowlane, elektryfikacja. Number of files63
6/881/0 Gminna Rada Narodowa w Łabiszynie, pow. Szubin 1945-1953 41 0 Unroll
Posiedzenia zarządu, rady i prezydium, uchwały, budżety, sprawozdania, kontrole, statystyka obsiewów. Number of files41
6/882/0 Gminna Rada Narodowa w Łankowicach, pow. Szubin 1945-1952 [1955] 68 0 Unroll
Posiedzenia zarządu, rady i prezydium, zjazdy, plany pracy, sprawozdania, budżety, sołtysi i podsołtysi, projekty budowlane, akta osobowe Number of files68
6/883/0 Gminna Rada Narodowa w Samoklęskach Małych, pow. Szubin 1945-1954 39 0 Unroll
Posiedzenia zarządu, rady i prezydium, skład osobowy rady, budżety, narady sołtysów i wójtów, szkolnictwo. Number of files85
6/884/0 Gminna Rada Narodowa w Sipiorach, pow. Szubin 1945-1954 57 0 Unroll
Posiedzenia zarządu, rady i prezydium, uchwały, plany finansowe, sprawozdania, budżety, majątek gminy, zebrania gromadzkie, zniszczenia wojenne, aprowizacja, podatki, szkoły, sołtysi, biblioteki. Number of files57
6/885/0 Gminna Rada Narodowa w Bukowcu, pow. Świecie 1945-1950 54 0 Unroll
Posiedzenia zarządu, rady i prezydium, budżety, pozwolenia na budowę, sprawy mieszkaniowe, pomiary, wybory do Sejmu, wymiar podatku gruntowego, działalność spółki wodnej, ochotniczej straży pożarnej, pożyczka rozwoju sił Polski. Number of files54
6/886/0 Gminna Rada Narodowa w Drzycimiu, pow. Świecie 1948-1950 15 0 Unroll
Budżety, sprawozdania rachunkowe. Number of files15
6/887/0 Gminna Rada Narodowa w Grucznie, pow. Świecie 1945-1954 83 0 Unroll
Posiedzenia zarządu, rady i prezydium, budżety, sprawozdania sytuacyjne, zebrania sołtysów i podsołtysów, podział administracyjny, zniszczenia wojenne, powierzchnie użytkowe, zwierzęta gospodarskie, skup zboża, melioracje, działalność Komitetu Obrońców Pokoju, Ligi Przyjaciół Żołnierza, obowiązkowe dostawy, sprawy usc. Number of files83
6/888/0 Gminna Rada Narodowa w Grupie, pow. Świecie 1945-1954 36 0 Unroll
Posiedzenia zarządu, rady i prezydium, budżety, sprawozdania sytuacyjne, zebrania sołtysów i podsołtysów, podział administracyjny, zniszczenia wojenne, powierzchnie użytkowe, zwierzęta gospodarskie, skup zboża, melioracje, działalność komitetu obrońców pokoju, Ligi Przyjaciół Żołnierza, obowiązkowe dostawy, sprawy usc. Number of files36
6/890/0 Gminna Rada Narodowa w Lipinkach, pow. Świecie 1945-1954 30 0 Unroll
Posiedzenia zarządu, rady i prezydium, budżety. Number of files30
6/891/0 Gminna Rada Narodowa w Lnianie, pow. Świecie 1945-1954 51 0 Unroll
Posiedzenia zarządu, rady i prezydium, budżety, sołtysi, zebrania wiejskie, gospodarstwa poniemieckie, szkody wojenne, skup zboża, sprawy usc. Number of files51
6/892/0 Gminna Rada Narodowa w Nowem, pow. Świecie 1945-1954 85 0 Unroll
Posiedzenia zarządu, rady i prezydium, budżety, kontrole, majątek gminy, narady sołtysów, gospodarstwa poniemieckie, ludność gminy, walka z analfabetyzmem, bezpieczeństwo i porządek publiczny, szkoły, budownictwo, grunty, podatki. Number of files87
6/893/0 Gminna Rada Narodowa w Osiu, pow. Świecie 1945-1954 46 0 Unroll
Posiedzenia zarządu, rady i prezydium, budżety, kontrole, sołtysi, podział terytorialny i administracyjny, gospodarstwa poniemieckie, sprawy kościelne, elektrownia wodna Żur. Number of files46
6/894/0 Gminna Rada Narodowa w Pruszczu, pow. Świecie 1945-1954 51 0 Unroll
Posiedzenia zarządu, rady i prezydium, budżety, mienie pożydowskie i poniemieckie, sołtysi, wymeldowania Niemców, podatki, obowiązkowe dostawy, melioracje, budowa szkoły w Pruszczu. Number of files51
6/895/0 Gminna Rada Narodowa w Świeciu Wsi, pow. Świecie 1945-1954 73 0 Unroll
Posiedzenia zarządu, rady i prezydium, budżety, kontrole, majątek gminy, narady sołtysów, melioracje, obowiązkowe dostawy, grunty, wykazy gospodarstw rolnych i zakładów przemysłowych, mienie pożydowskie i poniemieckie, podatki, melioracje, działalność komitetu obrońców pokoju. Number of files73
6/896/0 Gminna Rada Narodowa w Świekatowie, pow. Świecie 1945-1955 51 0 Unroll
Posiedzenia zarządu, rady i prezydium, budżety, zebrania gromadzkie, sołtysi, podział terytorialny, podatki, wykaz gospodarstw rolnych, ekshumacje, dostawy obowiązkowe, sprawy usc. Number of files51
6/897/0 Gminna Rada Narodowa w Serocku, pow. Świecie 1945-1954 38 0 Unroll
Posiedzenia zarządu, rady i prezydium, budżety, kontrole, narady sołtysów, ludność gminy, gospodarstwa poniemieckie, repatriacja, majątek kościelny, grobownictwo wojenne. Number of files38
6/898/0 Gminna Rada Narodowa w Warlubiu, pow. Świecie 1945-1954 101 0 Unroll
Posiedzenia zarządu, rady i prezydium, budżety, wybory do rad, podział terytorialny, bezpieczeństwo publiczne, grobownictwo wojenne, mienie poniemieckie, sołtysi, odznaczenia, podatki, osiedlenia, obowiązkowe dostawy, sprawy usc. Number of files98
6/899/0 Zarząd Miejski w Bydgoszczy [1928] 1945-1950 [1952] 751 1329 Unroll
1. Biuro Zarządu (1946-1950) (11 j.a.): statut, posiedzenia, uchwały, komunikaty prasowe 2. Wydział Ogólny (1945-1950) (71 j.a.): posiedzenia, sprawozdania, sprawy wojskowe, szkolnictwo, grobownictwo wojenne, odbudowa Teatru Miejskiego, zmiany nazw ulic i placów 3. Referat Szkód Wojennych (1945-1949) (182 j.a.): rejestry, kwestionariusze szkód wojennych 4. Wydział Planowania i Kontroli (1945-1950) (17 j.a.): inwestycje, sprawozdania, plany finansowo-gospodarcze zakładów przemysłowych 5. Wydział Finansowy (1928-1951) (95 j.a.): budżety, bilanse, szkody wojenne, pożyczki hipoteczne, budowa Teatru Miejskiego 6. Wydział Podatkowy (1945-1950) (5 j.a.): karty rejestracyjne przedsiębiorstw, podatki 7. Wydział Ewidencji Ludności - Oddział Statystyki (1945-1950) (60 j.a.): statystyka ludności, zakłady przemysłowe i rzemieślnicze, ceny, ewidencja Polaków deportowanych do ZSRR, pozbawianie obywatelstwa polskiego 8. Wydział Przemysłu i Handlu (1945-1952) (171 j.a.): zakłady handlowe, plany sytuacyjne hurtowni, tartaków, zakładów rzemieślniczych, piekarni, stolarni, przymusowy zarząd, sprawozdania, urządzenia zakładów 9. Wydział Aprowizacji (1945-1949) (11 j.a.): sprawozdania, karty żywnościowe 10. Wydział Zdrowia (1945-1950) (18 j.a.): statuty szpitali, personel medyczny 11. Wydział Opieki Społecznej (1945-1950) (12 j.a.): domy dziecka, repatriacja, statystyka 12. Wydział Kultury i Sztuki (1945-1950) (26 j.a.): placówki kulturalno-oświatowe, imprezy, ulice i place 13. Oddział Własności Miejskich (1945-1949) (6 j.a.): nieruchomości, majątki opuszczone 14. Miejskie Zakłady Zaopatrzenia (1945-1949) (16 j.a.): sprawozdania i bilanse majątków, zakładów przemysłowych 15. Administracja Nieruchomości Porzuconych i Opuszczonych (1945-1949) (9 j.a.): wykazy nieruchomości, wojsko radzieckie 16. Komisje i Komitety (1945-1950) (28 j.a.): kulturalno-oświatowe, społeczne, do spraw kościelnych, obchody rocznic, konkurs na hejnał, Wystawa Rzemiosła i Handlu 17. Pozbawienie obywatelstwa polskiego (1945-1952) (583 j.a.) 18. Wydział Spraw Wewnętrznych (1945-1949) (12 j.a.) Number of files1340
6/900/0 Prezydium Miejskiej Rady Narodowej w Bydgoszczy [1941] 1950-1973 [1974] 1983 0 Unroll
1. Wydział Ogólny (1947-1974) (605 j.a.): organizacja, zarządzenia, posiedzenia prezydium, sesji, komisji, Konwentu Seniorów, realizacja uchwał, narady, ewidencja radnych, plany pracy i sprawozdania, kontrole, sprawy odznaczeń, materiały o mieście, kontakty z Reggio Emilia 2. Wydział Finansowy (1949-1974) (34 j.a.): plany finansowo-gospodarcze, analizy ekonomiczne, inspekcje finansowe, wykazy etatów, sprawozdania, 3. Wydział Budżetowo-Gospodarczy (1950-1973) (48 j.a.): zarządzenia, plany, sprawozdania i analizy budżetowe, realizacja budżetu, bilanse 4. Miejska Komisja Planowania Gospodarczego (1945-1982) (286 j.a.): zarządzenia, plany i sprawozdania gospodarcze, budownictwo mieszkaniowe, bilanse siły roboczej, potrzeby inwestycyjne, sprawy personalne, skargi i wnioski 5. Wydział Spraw Wewnetrznych (1945-1973) (101 j.a.): sprawozdania z działalności, bezpieczeństwo publiczne, pobór do wojska, działalność Kościoła, zmiany nazwisk, opinie o mieszkańcach, ludność cygańska, inwestycje i obiekty wojskowe-Kapuściska, Biedaszkowo, sprawy TOPL, kancelarie tajne 6. Wydział Kultury (1948-1970) (14 j.a.): program rozwoju, plany i sprawozdania z działalności Domu Kultury, budowa Pomnika Wdzięczności, film dok. o IX 1939 r. 7. Wydział Oświaty (1945-1974) (213 j.a.): zarządzenia, narady, plany i sprawozdania finansowe, z wykonania planu zatrudnienia i funduszu płac, inwestycje, wizytacje szkół i przedszkoli, działalność ośrodka metodycznego, czyny społeczne, sprawy BHP, wypadki uczniów 8. Wydział Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej (1941-1973) (32 j.a.): plany gospodarcze techniczno-eksploatacyjne, gospodarczo-finansowe, inwestycji, dochodów i wydatków budżetowych, bilanse, spis ulic miasta 9. Wydział Spraw Lokalowych (1941-1962) (6 j.a.): zarządzenia, plany i sprawozdania z działalności, plany przydziału mieszkań 10. Wydział Handlu (1945-1973) (42 j.a.): Komisja do Walki ze Spekulacją i Nadużyciami w Handlu, rejestr przedsięborstw handlowych i gastronomicznych, zaopatrzenie i żywienie zbiorowe, preliminarze budżetowe i bilanse, inwestycje, powołanie Miejskiego Przedsiębiorstwa Handlu Mięsem 11. Wydział Przemysłu (1945-1973) (376 j.a.): rejestr zakładów przemysłowych, koncesji i kart rzemieślniczych, ocena przemysłu terenowego 12. Wydział Zdrowia (1950-1970) (48 j.a.): zarządzenia, plany i sprawozdania z zatrudnienia, budżety i sprawozdania budżetowe, bilanse, akcja przeciwpowodziowa, sprawozdania placówek podległych, wykazy jednostek służby zdrowia, inwestycje, skargi i wnioski 13. Wydział Zatrudnienia i Spraw Socjalnych (1950-1969) (84 j.a.): instrukcje, plany i sprawozdania, analizy rynku pracy, sprawy dotyczące inwalidów, przyuczanie do zawodu, kontrole hoteli robotniczych, 14. Miejski Komitet Kultury Fizycznej i Turystyki (1950-1980) (70 j.a.): posiedzenia prezydium i Zespołu Koordynacji Turystyki, rozbudowa bazy sportowej i turystycznej, finanse, działalność sekcji i kół sportowych, sprawozdania z imprez sportowych i turystycznych, wykazy sędziów i kadry instruktorskiej 15. Wydział Budownictwa, Urbanistyki i Architektury (1949-1972) (6 j.a.): rys historyczny Urzędu Budowlenego w Bydgoszczy, plany pracy, materiały dot. przebudowy linii tramwajowych oraz budowy osiedli, mapy przebudowy ulic. Number of files1983
6/901/0 Zarząd Miejski w Fordonie, pow. Bydgoszcz 1945-1950 [1951] 296 0 Unroll
1. Referat Ogólno-Organizacyjny (1945-1950) (25 j.a.): posiedzenia, mienie poniemieckie, grunty, repatrianci 2. Referat Ogólno-Gospodarczy (1946-1950) (7 j.a.): gospodarstwa rolne, zwierzęta gospodarskie, opieka społeczna 3. Referat Finansowo-Budżetowy (1945-1950) (11 j.a.): budżety, nieruchomości, gospodarstwa rolne, zakłady przemysłowe 4. Referat Podatkowy (1949-1949) (2 j.a.): przedsiębiorstwa i zakłady rzemieślnicze, podatki 5. Referat Wojskowy i USC (1947-1950) (6 j.a.): sprawy wojskowe, sprawozdania, akta zbiorcze usc 6. Ewidencja ludności (1945-1950) (245 j.a.): książki meldunkowe Number of files296
6/902/0 Miejska Rada Narodowa w Fordonie, pow. Bydgoszcz 1945-1950 [1951] 12 0 Unroll
Posiedzenia, uchwały. Number of files12
6/903/0 Prezydium Miejskiej Rady Narodowej w Fordonie, pow. Bydgoszcz 1950-1972 381 0 Unroll
Posiedzenia, skład osobowy rady i prezydium, działalność komisji i komitetów, wybory do Sejmu w 1972 r., plany gospodarcze, budżety, podatki, sprawy sanitarne, podział administracyjny miasta, kronika miasta, działalność Ligi Przyjaciół Żołnierza, księgi kontroli ruchu ludności, akta osobowe i dokumentacja techniczna. Number of files381
Showing 1,141 to 1,200 of 3,833 entries.