Fonds number | Name of the fonds | Border dates | Number of files | Number of scans | Unroll all Roll all |
6/119/0 | Komunalna Kasa Oszczędności miasta Nowego w Nowem, pow. Świecie | 1927-1935 | 0 | 0 | Unroll Roll |
| Statut, protokoły posiedzeń zarządu kasy, księga pożyczek hipotecznych, bilans, lista członków. Number of files10 |
6/120/0 | Komunalna Kasa Oszczędności Powiatu Wyrzyskiego w Wyrzysku | 1921-1939 | 154 | 0 | Unroll Roll |
| 1. Akta główne: statuty, protokoły posiedzeń, sprawozdania z działalności, statystyka, rewizje, odpisy posiedzeń Sejmiku Powiatowego w Wyrzysku 2. Inwentury 3. Bilanse miesięczne i roczne 4. Listy hipoteczne Number of files154 |
6/121/0 | Komunalna Kasa Oszczędności Województwa Pomorskiego w Toruniu | 1925-1939 [1945-1950] | 114 | 0 | Unroll Roll |
| 1. Wydział Krajowy i Dyrekcja Pomorskiej Kasy Pożyczkowej w Toruniu: uchwały i protokoły posiedzeń, protokoły posiedzeń Pomorskiego Sejmiku Wojewódzkiego w Toruniu 2. Organizacja Komunalnej Kasy Oszczędności Województwa Pomorskiego w Toruniu: instrukcje, regulaminy, okólniki, statut, rejestracja kasy 3. Budowa gmachu dla Komunalnej Kasy Oszczędności Województwa Pomorskiego w Toruniu: posiedzenia komitetu budowy, konkurs na projekt, plany wykonawcze, kolaudacja odbioru 4. Sprawozdania z działalności, statystyka, kontrole 5. Bilanse 6. Kredyty (banki, komunalne kasy oszczędności, samorząd miejski, powiatowy i podległe przedsiębiorstwa, instytucje wyznaniowe i stowarzyszenia, osoby prywatne): pożyczki i kredyty, układy konwersyjne 7. Likwidacja: przejęcie majątku, likwidacja długów, rekwizycja depozytów Number of files114 |
6/122/0 | vacat - Urząd Pośrednictwa Pracy w Grudziądzu - przekazany do AP w Toruniu | | 0 | 0 | Unroll Roll |
| 0 Number of files0 |
6/123/0 | vacat - Urząd Pośrednictwa Pracy w Toruniu - przekazany do AP w Toruniu | | 0 | 0 | Unroll Roll |
| 0 Number of files0 |
6/124/0 | Inspekcja Przemysłowa w Inowrocławiu | [1857] 1894-1920 [1931] | 63 | 0 | Unroll Roll |
| 1. Wystawy przemysłowe: badanie materiałów, wskaźniki cen 2. Sądy przemysłowe: zatrudnianie kobiet i młodocianych, położenie robotników 3. Robotnicy: regulaminy pracy, strajki, lokauty, wypadki przy pracy, kontakty z organizacjami branżowymi 4. Zezwolenia na zakładanie przedsiębiortstw i instalację kotłów Number of files63 |
6/125/0 | Inspekcja Pracy 55 Obwodu w Inowrocławiu | [1904] 1919-1934 | 6 | 0 | Unroll Roll |
| Zażalenia robotników rolnych, zezwolenia na urządzenie zakładów przemysłowych i warsztatów rzemieślniczych. Number of files6 |
6/126/0 | Archiwum Państwowe w Poznaniu Oddział w Bydgoszczy | [1910] 1924-1939 | 98 | 0 | Unroll Roll |
| Przepisy archiwalne, działalność (sprawozdania i statystyka), teren działania oddziału, przejmowanie i scalanie akt, porządkowanie, udostępnianie i wypożyczanie archiwaliów, kwerendy, biblioteka, gmach i inwentura, archiwum Komisji Generalnej, biurowość, akta osobowe. Number of files98 |
6/127/0 | Archiwum Rzeszy w Gdańsku Oddział w Bydgoszczy | 1939-1945 | 105 | 0 | Unroll Roll |
| Finanse, rozmieszczanie zasobu, przejmowanie i scalanie akt, gromadzenie, przechowywanie, brakowanie i udostępnianie akt, pomoce archiwalne, prace naukowe, biblioteka, utrzymanie i wyposażenie budynku, przebudowa magazynów, akta osobowe. Number of files149 |
6/128/0 | Dyrekcja Poczt i Telegrafów w Bydgoszczy | [1903] 1926-1939 | 3119 | 0 | Unroll Roll |
| 1. Organizacja sieci pocztowej (11j.a.): instrukcje, regulaminy urzędu, podziały czynności, spisy agencji i urzędów, przesyłki zagraniczne 2. Organizacja urzędów pocztowych (9 j.a.): plany wymiany poczty w kraju i zagranicą, rozkłady jazdy autobusów, pociągów, lotów samolotów, organizowanie konwoju zbrojnego 3. Materiały statystyczne i pokontrolne (2 j.a.): dane statystyczne o ruchu telekomunikacyjnym, kontrole ambulansów, zestawienie rentowności 4. Defraudacje (2 j.a.): fałszerstwa książeczek oszczędnościowych, nadużycia pracowników poczty 5. Skargi i zażalenia (1 j.a.) 6. Debity, konfiskaty i komunikaty prasowe (1937-1939) (2 j.a.): wykazy skonfiskowanych druków, biuletyny prasowe 7. Akta osobowe urzędników pocztowych (3300 j.a.) Number of files3328 |
6/129/0 | Dyrekcja Lasów Państwowych w Bydgoszczy | [1889] 1920-1932 | 1126 | 0 | Unroll Roll |
| 1. Sprawy organizacyjno-finansowe 2. Sprawy nadleśnictw Number of files1119 |
6/130/0 | vacat - Dyrekcja Lasów Państwowych w Toruniu - przekazany do AP w Toruniu | | 0 | 0 | Unroll Roll |
| 0 Number of files0 |
6/131/0 | Nadleśnictwo Bąkowo, pow. Świecie | 1817-1818 | 2 | 0 | Unroll Roll |
| Policja leśna, dożywianie dzikich zwierząt. Number of files2 |
6/132/0 | Nadleśnictwo Bydgoszcz | 1905-1920 | 6 | 0 | Unroll Roll |
| Rewizje granic, drogi leśne, pożary. Number of files6 |
6/133/0 | Nadleśnictwo Cisy, pow. Chojnice | 1845-1919 | 15 | 0 | Unroll Roll |
| Budowle leśne, licytacje i dzierżawy, pożary, wynagrodzenie i gratyfikacje urzędników leśnych. Number of files15 |
6/135/0 | Nadleśnictwo Chojnice | 1904-1920 | 6 | 0 | Unroll Roll |
| Plany zalesień, budowa domów mieszkalnych i gospodarczych. Number of files6 |
6/136/0 | Nadleśnictwo Glinki, pow. Bydgoszcz | 1847-1919 | 75 | 0 | Unroll Roll |
| Sprawy administracyjne leśnictw, uprawnienia leśne, budowa dróg leśnych, domów mieszkalnych i gospodarczych, pobór drewna, polowania, pożary. Number of files75 |
6/137/0 | Nadleśnictwo Jachcice, pow. Bydgoszcz | 1836-1920 | 54 | 0 | Unroll Roll |
| Granice nadleśnictw, obrót areałem leśnym, leśnictwa, drogi leśne, zalesienia, łowiectwo, pobór drewna, ekspoloatacja łąk, pożary, budynki administracyjne, tory kolejowe, ćwiczenia na poligonie, personalia. Number of files54 |
6/138/0 | Nadleśnictwo Klosnowo, pow. Chojnice | 1809-1920 | 11 | 0 | Unroll Roll |
| Sprawozdania z działalności, budowa dróg leśnych, pobór drewna, kontrole leśnictw, wykorzystanie wód i rybołówstwo. Number of files11 |
6/141/0 | Nadleśnictwo Nowe, pow. Świecie | 1804-1820 | 10 | 0 | Unroll Roll |
| Sprawozdania z działalności, budżety, wykup gruntów, zalesienia, budowa domów mieszkalnych, budynków administracyjnych i dróg leśnych, pobór i sprzedaż drewna, kontrole leśnictw, wykorzystanie wód i rybołówstwo, łowiectwo, melioracje, dzierżawa łąk, personalia. Number of files10 |
6/142/0 | Nadleśnictwo Osusznica, pow. Tuchola | 1919-1924 | 3 | 0 | Unroll Roll |
| Dzierżawa gruntów, pobór i sprzedaż drewna, łowiectwo, personalia. Number of files3 |
6/143/0 | Nadleśnictwo Państwowe Parszyn, pow. Chojnice | 1890-1892 | 3 | 0 | Unroll Roll |
| Budowa dróg leśnych, pobór i sprzedaż drewna. Number of files3 |
6/144/0 | Nadleśnictwo Państwowe Przewodnik, pow. Świecie | 1920-1924 | 104 | 0 | Unroll Roll |
| Sprawozdania z działalności, budżety, wykup gruntów, zalesienia, budowa domów mieszkalnych, budynków administracyjnych i dróg leśnych, pobór i sprzedaż drewna, kontrole leśnictw, wykorzystanie wód i rybołówstwo, łowiectwo, melioracje, dzierżawa łąk, personalia. Number of files104 |
6/145/0 | Nadleśnictwo Przymuszewo, pow. Chojnice | 1866-1918 | 41 | 0 | Unroll Roll |
| Sprawozdania z działalności, budżety, wykup gruntów, zalesienia, budowa domów mieszkalnych, budynków administracyjnych i dróg leśnych, pobór i sprzedaż drewna, kontrole leśnictw, wykorzystanie wód i rybołówstwo, łowiectwo, melioracje, dzierżawa łąk, personalia. Number of files41 |
6/146/0 | Nadleśnictwo Sarnia Góra, pow. Tuchola | 1897-1908 | 1 | 0 | Unroll Roll |
| Budowa dróg leśnych. Number of files1 |
6/149/0 | Nadleśnictwo Wtelno, pow. Bydgoszcz | 1885-1890 | 1 | 0 | Unroll Roll |
| Leśnictwo w Tryszczynie. Number of files1 |
6/150/0 | Liga Obrony Powietrznej i Przeciwgazowej Komitet Powiatowy w Sępólnie Krajeńskim | 1924-1939 | 23 | 0 | Unroll Roll |
| 1. Pomorska Liga Obrony Powietrznej Państwa: wytyczne władz nadrzędnych, materiały propagandowe 2. Organizacja i działalność komitetu: protokoły posiedzeń, sprawozdania, wytyczne władz nadrzędnych 3. Instruktor powiatowy OPG: plany pracy, materiały propagandowe i szkoleniowe, wykazy sprzętu 4. Sprawy finansowo-budżetowe komitetu: budżety, sprawozdania finansowe komitetu i władz wojewódzkich 5. Koła gminne i szkolne: organizacja, protokoły posiedzeń, sprawozdania, szkolenia i konkursy 6. Działalność propagandowa, szkolenia: sprawozdania, programy, instrukcje, plakaty, 7. Drużyny odkażające: kursy, sprzęt 8. Budownictwo przeciwlotnicze: skrypt dla projektantów 9. Obrona przeciwlotnicza i przeciwgazowa w powiecie: zarządzenia starosty 10. Fundusz im. Żwirki i Wigury 11. Kursy i ćwiczenia: programy, uczestnicy Number of files23 |
6/151/0 | Państwowy Urząd Budownictwa Naziemnego w Świeciu | [1842-1919] 1920-1931 | 27 | 0 | Unroll Roll |
| 1. Budowle szkolne: budowy i remonty szkół w powiecie (sygn. 1-10) 2. Budowle domenalne: budowa szkoły, umowa z wykonawcami (sygn. 11) 3. Budowle dla pracowników leśnych: remonty, budowy domów mieszkalnych dla pracowników (sygn. 12-27) Number of files25 |
6/152/0 | Państwowy Urząd Budownictwa Naziemnego w Żninie | [1907-1919] 1920-1932 | 13 | 0 | Unroll Roll |
| 1. Generalia: mapy topograficzne, sieć triangulacyjna, wycena gruntów pod zabudowę, rozbudowa miasta, spółdzielnie mieszkaniowe 2. Sprawy ogólno-administracyjne: działalność inspekcji, wykazy budów 3. Budowle kościelne: cmentarze - ewidencja poległych w I wojnie światowej i w powstaniu wielkopolskim Number of files13 |
6/153/0 | Prefekt Departamentu Bydgoskiego Księstwa Warszawskiego w Bydgoszczy | [1783-1807] 1808-1815 [1819] | 23 | 1815 | Unroll Roll |
| Przywileje miasta Torunia, podatek czopowy, organizacja szpitali w Bydgoszczy, Mroczy, Koronowie i Szubinie, zapisy testamentowe dla szpitala w Toruniu, leczenie chorych, przepisy w sprawie handlu solą, emigracja do Rosji, koszty utrzymania i konserwacji śluz i Kanału Bydgoskiego. Number of files23 |
6/154/0 | Dyrekcja Okręgowa Kolei Państwowych w Toruniu | 1920-1939 | 80 | 0 | Unroll Roll |
| 1. Dyrekcja: zarządzenia, struktura organizacyjna DOKP, wykazy pracowników 2. Finanse i administracja: zarządzenia i instrukcje w sprawach finansowych, wpływy i rozchody 3. Sprawy personalne: okólniki i instrukcje w sprawach osobowych, wykazy imienne stanu zatrudnienia, listy płac 4. Zabezpieczenie i mobilizacja: instrukcje, telegramy dotyczące ewakuacji 5. Taryfy i przewozy: zarządzenia, okólniki, instrukcje, regulaminy 6. Budownictwo i modernizacja: instrukcje, konferencje, regulaminy, tabele przelotności węzłów Toruń, Działdowo, Piła, mapa dróg powiatu lipnowskiego, oszczędność i racjonalizacja Number of files80 |
6/155/0 | Podprefektury Departamentu Bydgoskiego - zbiór szczątków zespołów | [1806] 1807-1815 | 0 | 0 | Unroll Roll |
| I. Podprefektura Bydgoszcz: organizacja wewnętrzna magistratu w Łabiszynie, skargi na burmistrzów łabiszyńskich II. Podprefektura Inowrocław: organizacja pospolitego ruszenia w powiecie inowrocławskim III. Podprefektura w Wałczu: proklamacje, zaburzenia w Pile Number of files5 |
6/155/1 | Podprefektura w Bydgoszczy | 1809-1815 | 1 | 0 | Unroll Roll |
| 0 Number of files1 |
6/155/2 | Podprefektura w Inowrocławiu | [1806]1807-1815 | 1 | 0 | Unroll Roll |
| 0 Number of files1 |
6/155/3 | Podprefektura w Wałczu | 1811-1814 | 3 | 0 | Unroll Roll |
| 0 Number of files3 |
6/157/0 | Okręgowa Komenda Policji Państwowej w Toruniu | [1919] 1920-1939 | 1648 | 0 | Unroll Roll |
| 1. Organizacja i funkcjonowanie 2. Sprawowanie nadzoru nad partiami, organizacjami społecznymi i zawodowymi oraz mniejszościami narodowymi 3. Inwigilacja organizacji i osób narodowości polskiej i obcej podejrzanych o działalność antypolską i szpiegowską 4. Mniejszości narodowe 5. Zapewnienie bezpieczeństwa i porządku publicznego: sprawozdania i raporty sytuacyjne 6. Prasa i ruch wydawniczy 7. Ruch graniczny 8. Akta osobowe policjantów Number of files1645 |
6/158/0 | Urząd Opieki nad Weteranami i Rodzinami Poległych w Bydgoszczy | [1888] 1939-1945 | 2743 | 0 | Unroll Roll |
| Teczki dotyczące poszczególnych osób w układzie alfabetycznym; zawierają dane o konkretnych podopiecznych, ich losie w czasie wojny, dokumentację medyczną i finansową. Number of files2743 |
6/159/0 | Urząd Budownictwa Naziemnego w Bydgoszczy | 1853-1920 | 202 | 0 | Unroll Roll |
| 1. Sprawy ogólno-budowlane: instrukcje i wytyczne dotyczące zatrudnienia, kwalifikacji, dokształcania i wynagradzania pracowników, postępowanie karne wobec firm i pracowników 2. Budowle kościelne: umowy, kosztorysy robót, rozliczenia prac budowlanych, remontów i wyposażenia obiektów sakralnych 3. Budowle szkolne: budowa i remonty szkół, kontrola przebiegu robót 4. Budowle domenalne: umowy, kosztorysy prac budowlanych 5. Budowle leśne: umowy, kosztorysy, opisy budynków, dokumentacja techniczna 6. Dokumentacja techniczna obiektów Number of files202 |
6/160/0 | Urząd Budownictwa Naziemnego w Chojnicach | 1821-1918 | 292 | 0 | Unroll Roll |
| 1. Generalia: wykazy zabytków w powiecie, sieć triangulacyjna, spisy dróg, osiedli, linii tramwajowych 2. Budowle kościelne: stan budowli, budowa, prace remontowo-restauratorskie, wyposażenie liturgiczne, opinie konserwatora 3. Budowle szkolne: budowa, remonty - kosztorysy, przeróbki budowlane szkół 4. Budowle domenalne: opisy budynków, kosztorysy robót budowlanych 5. Budowle pracowników leśnych: wykazy budów i remontów, spis budynków, bezpłatny przydział drewna budowlanego 6. Budowle administracji państwowej: przepisy dotyczące wykonawstwa robót, opisy budynków i ich wyposażenia, kosztorysy 7. Budowa dróg: opisy dróg, wykazy dróg w Regencji Kwidzyńskiej, kontrola przebiegu prac, wynagrodzenie robotników 8. Budowa mostów: kontrola i wykaz mostów, śluz, tam w powiecie 9. Dokumentacja techniczna obiektów Number of files303 |
6/161/0 | Urząd Budownictwa Naziemnego w Nakle, pow. Wyrzysk | 1842-1916 | 77 | 0 | Unroll Roll |
| 1. Generalia: subsydia na rzecz budowy kościoła i szkół 2. Budowle kościelne: budowa i wyposażenie kościoła 3. Budowle szkolne: budowa, remonty, lustracje budynków szkolnych 4. Budowle domenalne: zakup i inwentaryzacja budynków 5. Budowle pracowników leśnych: przejęcie budynku 6. Budowle administracji państwowej: opis, roboty wykończeniowe 7. Budowa dróg: wykaz wydatków, rozliczenia budowy dróg 8. Budowa mostów: przebudowa mostów drewnianych na żelazne Number of files77 |
6/162/0 | Urząd Budownictwa Naziemnego w Świeciu | 1817-1920 | 235 | 0 | Unroll Roll |
| 1. Budowle szkolne: budowy, przeróbki budowlane w budynkach szkolnych i mieszkaniach nauczycieli 2. Budowle domenalne: remonty, odbudowa pogorzelisk 3. Budowle dla pracowników leśnych: remonty, przeróbki budowlane 4. Budowa mostów: umowa z wykonawcą Number of files235 |
6/163/0 | Urząd Budownictwa Naziemnego w Szubinie/Żninie | 1836-1919 [1925] | 128 | 0 | Unroll Roll |
| 1. Generalia: instrukcja dotycząca wykonania map, wykazy budów, ochrona i opieka nad zabytkami 2. Sprawy ogólno-administracyjne: zatrudnienie, przepisy ws. wynagrodzenia 3. Budowle kościelne: remonty 4. Budowle szkolne: budowa szkół i mieszkań dla nauczycieli 5. Budowle domenalne: opisy, szacunki budynków, inwentaryzacja 6. Budowle pracowników leśnych i uprawnienia drzewne: abluicje drewna budowlanego, opisy budynków 7. Budowle administracyjne: przeróbki budowlane 8. Budowa dróg: subsydia samorządu powiatowego, kosztorysy robót 9. Sprawy melioracyjne: wykaz akt, instrukcja dotycząca robót melioracyjnych 10. Dokumentacja techniczna obiektów Number of files128 |
6/164/0 | Urząd Budownictwa Wodnego w Bydgoszczy | [1781] 1790-1920 [1924] | 2695 | 0 | Unroll Roll |
| 1. Sprawy ogólno-administracyjne: ochrona i opieka nad zabytkami, sprawy sporne, regulacja funkcjonowania administracji, kompetencje i terytorialny zakres działania 2. Personel: pracownicy biurowi i techniczni, nadzór rzeczny, załogi statków i promów, robotnicy - zatrudnienie, wynagrodzenie, kwalifikacje, odznaczenia, egzaminy dla służby budownictwa wodnego, awanse, mobilizacja, sprawy socjalne, ubezpieczenia, renty, kasy chorych 3. Majątek Urzędu Budownictwa Wodnego: - grunty i obszary wodne: zakup i dzierżawa, odszkodowania - budynki służbowe: budowy, remonty, utrzymanie - budowle wodne - rybołówstwo: zarządzenia i wytyczne, hodowla i ochrona ryb, plan Brdy - sprzęt budowlany, tabor pływający i materiał pędny: wykazy sprzętu, kontrola odcinków wodnych, wykaz statków żeglugi rzecznej, wykorzystanie promów 4. Budżet Urzędu Budownictwa Wodnego: - fundusze na budownictwo wodne: kosztorysy, umowy z wykonawcami robót - płace pracowników i koszty biurowe - dochody - opłaty kanałowe, śluzowe, podatki: wnioski, wyciągi katastralne dotyczące opodatkowania nieruchomości 5. Ustawodawstwo wodne: - przepisy rzeczno-policyjne: instrukcje i zarządzenia w sprawach wodnych, akta rozpraw w sprawach utonięć - sprawy sporne lądowo-wodne: ustalenie granic gruntów, uznanie sądowe granic - uprawnienia wodne: zezwolenia policyjne na budowę urządzeń wodnych i korzystanie z plaż, rurociągów - wpisy do księgi wodnej 6. Budowa i utrzymanie dróg wodnych: - zarządzenia, instrukcje dotyczące budowli wodnych - rozbudowa portu w Brdyujściu: dostawy materiałów budowlanych, naprawa brzegów, regulacja, instalacja elektryczna - utrzymanie urządzeń wodnych na Kanale Bydgoskim: regulacja, spiętrzenia wody, budowa urządzeń wodnych - budowa urządzeń wodnych na Brdzie: powiększenie portu w Brdyujściu, pogłębienie rzeki, budowa śluz, prace ziemne - utrzymanie urządzeń wodnych na Noteci: regulacja, umacnianie brzegów, budowa urządzeń, pogłębianie - utrzymanie urządzeń na Wiśle: przebudowa śluzy, powiększenie portu w Bydgoszczy, ruch statków, spław drewna - Kanał Bydgoski: rozbudowa, regulacja, budowa śluz, umowy z wykonawcami - porty i przystanie, baseny rybackie: wykorzystanie portu ładunkowego na Noteci przez Barcin, zezwolenia na użytkowanie portów - zakłady przemysłowe: spiętrzenia wody dla młynów, budowa tartaku, cukrownie - zużycie wody - drogi, koleje, mosty: zarządzenia dotyczące budowy dróg bitych, wykazy mostów, kosztorysy prac budowlanych - przedsiębiorstwa komunalne: plany, kosztorysy budowlane - urzadzenia ściekowe, nawadniające, instalacja telefoniczna: budowa, remonty, zanieczyszczenia wód, odwadnianie łąk nadnoteckich, działalność spółek wodnych - odszkodowania w związku z budową Kanału Bydgoskiego: sprawy sporne 7. Żegluga i spław: - przepisy rzeczno-żeglarskie: nadzór policyjny - taryfy opłat kanału żeglugowego: instrukcje dotyczące opłat, wykazy statków i tratew, pobór opłaty kanałowej - śluzowanie statków: nadzór nad śluzami, opłaty - stan żeglugi na poszczególnych odcinkach rzecznych: zanieczyszczenie Brdy, żeglowność Noteci, sprawy sporne, kontrola statków - cechowanie, rejestracja statków - znakowanie dróg wodnych, flagi statków: oznakowanie trasy na Gople - statystyka żeglugi i spławu: wykazy statków z towarami, transporty drewna, ruch statków parowych, żegluga holownicza - poruczenia dla szyprów ze strony urzędów, awarie statków: pomiary i opracowania kartograficzne 8. Studia hydrometeorologiczne, pomiary, wodowskazy, powódź: - studia hydrometeorologiczne - pomiary: niwelacja terenu nad dolną Brdą, obliczenie poligonometryczne - kontrola stanu wód, wodowskazy: odczyty - wały ochronne, powódź: budowa wałów, pogłębienie koryta rzeki 9. Spisy akt Number of files2695 |
6/165/0 | Państwowy Zarząd Wodny w Bydgoszczy | [1862] 1920-1939 [1940] | 167 | 0 | Unroll Roll |
| 1. Sprawy ogólno-administracyjne: instrukcja katastralna dotycząca pomiarów 2. Sprawy personalne: ewidencja, nauka zawodu, renty, zapomogi 3. Majątek Zarządu Wodnego: grunty i budynki, obszary wodne i rybackie, sprzęt pływający - przejęcie mienia, dzierżawa, taryfy przewozowe 4. Ustawodawstwo wodne: uprawnienia wodne 5. Budownictwo wodne: zarządzenia, instrukcje, roboty wodne, projekty, kosztorysy, wykaz portów i mostów-statystyka, fotografie 6. Żegluga i spław: ustawa wodna, taryfy opłat na Noteci, zezwolenia, uprawnienia dla Lloyda Bydgoskiego, raporty wodowskazowe, powodzie, szkody Number of files279 |
6/167/0 | Urząd Budownictwa Melioracyjnego w Bydgoszczy | 1858-1919,1920 | 89 | 0 | Unroll Roll |
| 1. Generalia 2. Regulacja strumieni 3. Drenowanie gruntów 5. Nawadnianie i odwadnianie gruntów 6. Kartografiki Number of files89 |
6/168/0 | Państwowy Urząd Melioracyjny w Bydgoszczy | [1856-1919] 1920-1939 | 111 | 0 | Unroll Roll |
| 1. Spółki wodne, melioracyjne, drenarskie ( 55 j.a.) 2. Sprawy wodno-sporne ( 41 j.a.) 3. Obiekty hydrologiczne, młyny (5 j.a.) Number of files111 |
6/169/0 | Inspekcja Wodna - Urząd Budownictwa Wodnego w Nakle, pow. Wyrzysk | [1792] 1890-1919 | 408 | 0 | Unroll Roll |
| Administracja, ustawodawstwo wodne, finanse (budżety, dochody, wydatki, kredyty), majątek państwowy (nieruchomości, dzierżawy łąk), budownictwo wodne (Kanał Bydgoski, Noteć, utrzymanie dróg wodnych i urządzeń), żegluga i spław (ruch, kontrole, pomiary statków i stanu wód, badania hydrometeorologiczne), rybołówstwo (pozwolenia, dochodzenia, procesy), powodzie. Number of files408 |
6/170/0 | Inspekcja Dróg Wodnych w Nakle, pow. Wyrzysk | [1898] 1920-1925 | 25 | 0 | Unroll Roll |
| 1. Przejęcie Inspekcji Dróg Wodnych w Nakle przez władze polskie 2. Zatrudnienie i płace 3. Utrzymanie dróg wodnych 4. Sprawy mostów 5. Rybołówstwo Number of files25 |
6/171/0 | Komenda Wojewódzka Zachodniej Straży Obywatelskiej na Pomorzu w Grudziądzu | 1920-1921 | 131 | 10251 | Unroll Roll |
| 1. Komenda Wojewódzka Zachodniej Straży Obywatelskiej Pomorze - Grudziądz: rozkazy, organizacja ZSO, raporty komend powiatowych w sprawach organizacyjnych i sytuacji gospodarczo-politycznej w powiecie, statystyka posiadanej broni, sprawy finansowo-gospodarcze 2. Komenda Powiatowa Zachodniej Straży Obywatelskiej - Brodnica: imienne spisy członków baonu Górzno, raporty, dziennik podawczy 3. Komenda Powiatowa Zachodniej Straży Obywatelskiej - Chojnice: raporty baonów o stanie liczbowym, sytuacji politycznej, pracach oświatowych, imienne wykazy członków ZSO, dziennik podawczy 4. Komenda Powiatowa Zachodniej Straży Obywatelskiej - Działdowo: spisy imienne członków, raporty w sprawach organizacyjnych i o działalności 5. Komenda Powiatowa Zachodniej Straży Obywatelskiej - Grudziądz miasto: listy imienne członków, sprawy organizacyjne, rozkazy, raporty o sytuacji politycznej i aprowizacyjnej 6. Komenda Powiatowa Zachodniej Straży Obywatelskiej - Grudziądz wieś: organizacja ZSO, nominacja dowódców i ich wykazy, rozkazy, spisy członków, sprawozdania o sytuacji politycznej, wykazy zasłużonych członków, odznaczenia 7. Komenda Powiatowa Zachodniej Straży Obywatelskiej - Kartuzy: spisy dowódców, raporty 8. Komenda Powiatowa Zachodniej Straży Obywatelskiej - Kościerzyna: rozkazy, obwieszczenia, raporty o stanie gospodarczym i sytuacji politycznej powiatu 9. Komenda Baonu II Straży Obywatelskiej - Nowe Miasto: rozkazy, spisy imienne członków 10. Komenda Powiatowa Zachodniej Straży Obywatelskiej - Puck: dziennik podawczy 11. Komenda Powiatowa Zachodniej Straży Obywatelskiej - Starogard: meldunki sytuacyjne, rozkazy, spisy imienne członków 12. Komenda Powiatowa Zachodniej Straży Obywatelskiej - Tczew: rozkazy w sprawach organizacyjnych, spisy członków, meldunki sytuacyjne, sprawozdania z wieców, raporty do podległych baonów 13. Komenda Powiatowa Zachodniej Straży Obywatelskiej - Toruń miasto i wieś: raporty z działalności i spraw finansowo-gospodarczych, rozkazy do podległych baonów, spis mężczyzn w wieku 18-50 lat w Chełmży 14. Komenda Powiatowa Zachodniej Straży Obywatelskiej - Tuchola: meldunki w sprawach organizacyjnych, spisy członków, reklamacje 15. Komenda Powiatowa Zachodniej Straży Obywatelskiej - Wejherowo: raporty w sprawach organizacyjnych, imienne spisy członków 16. Druki wydawane przez Komendę Główną Zachodniej Straży Obywatelskiej w Poznaniu: "Tygodnik Oświatowy", "Obywatel" 17. Komenda Powiatowa Zachodniej Straży Obywatelskiej - Lubawa: raporty w sprawach organizacyjnych, imienne spisy członków Number of files131 |
6/172/0 | vacat - Okręgowa Komisja Wyborcza do Sejmu Nr 30 w Grudziądzu - przekazany do AP w Toruniu | | 0 | 0 | Unroll Roll |
| 0 Number of files0 |
6/173/0 | Wydział Obwodowy Rejencji w Bydgoszczy | 1889-1919 [1920] | 65 | 0 | Unroll Roll |
| 1. Sprawy organizacyjne 2. Nadzór nad samorządem 3. Opiniowanie aktów prawnych 4. Sprawy sporne 5. Sprawy niesporne - opiniowanie decyzji Number of files65 |
6/174/0 | Wydział Powiatowy w Bydgoszczy | [1853] 1874-1920 [1923] | 90 | 0 | Unroll Roll |
| 1. Ogólne sprawy organizacyjno-administracyjne w zakresie dróg, szos i mostów: przepisy dotyczące budowy dróg i szos, uchwały sejmiku powiatowego, kredyty i pomoc finansowa, nabywanie terenów i wyznaczanie granic pod budowę dróg i szos 2. Kataster dróg i mostów w powiecie bydgoskim: wykazy dróg i szos państwowych i samorządowych 3. Budowa dróg i mostów w powiecie bydgoskim: budowa i utrzymanie dróg i mostów, budowa drogi Bydgoszcz-Toruń 4. Dokumentacja techniczna - projekty dróg i przejazdów kolejowych (t.2) Number of files90 |
6/175/0 | Wydział Powiatowy w Bydgoszczy | 1920-1939, 1940 | 274 | 0 | Unroll Roll |
| 1. Protokoły posiedzeń wydziału powiatowego 2. Protokoły posiedzeń (sejmiku) rady powiatowej 3. Protokoły posiedzeń komisji przewłaszczeniowej 4. Protokoły posiedzeń Rady Administracyjnej Kolejki Powiatowej 5. Budżety i sprawozdania rachunkowe 6. Budowa i utrzymanie dróg Number of files274 |
6/176/0 | Wydział Powiatowy w Chojnicach | [1828-1873] 1874-1920 | 813 | 0 | Unroll Roll |
| 1. Wydział Powiatowy: organizacja, wybory, urzędnicy, zarządzanie powiatem, sejmik powiatowy 2. Sprawy finansowe, pożyczkowe i podatkowe: statystyka, pobór podatków 3. Sprawy wodno-melioracyjne: spółki wodne i melioracyjne, tworzenie spółek regulacyjnych, osuszanie, sprawy sporne 4. Dysmembracje 5. Sprawy osadnictwa: zakładanie kolonii na gruntach rentowych 6. Sprawy zdrowotne i opieki społecznej: lekarze, akuszerki, kontrola ludności 7. Budowa dróg i szos, wykup terenów pod budowę linii kolejowych 8. Organizacje związkowe: związki zawodowe 9. Urząd stanu cywilnego: prowadzenie rejestrów 10. Sprawy gospodarcze z okresu I wojny światowej: sprawozdania z handlu i zaopatrzenia w artykuły żywnościowe Number of files813 |
6/177/0 | Wydział Powiatowy w Chojnicach | [1873] 1920-1939 | 2149 | 0 | Unroll Roll |
| 1. Referat Ogólno-Administracyjny: ordynacja powiatowa, spisy gmin, miejscowości i obszarów dworskich, wybory sejmiku wojewódzkiego, powiatowego, deputowanych powiatu i rad gminnych, spisy wyborców, działalność samorządu powiatowego, nominacje wójtów, obwody wójtowskie, przełożeni obszarów dworskich, granice terytorialne i nazwy gmin 2. Referat Prezydialno-Gospodarczy: sprawy budżetowo-finansowe powiatu, działalność kasy komunalnej i oszczędnościowej, majątek powiatu, ordynacja gmin, sołectw i obszarów dworskich, lustracje sołectw i obwodów wójtowskich, sprawy usc 3. Referat Gospodarczy: spółki wodne i melioracyjne, budowa i utrzymanie dróg i mostów, koncesje, budowa kolei, ordynacja rolnicza i przemysłowa, osadnictwo, sprawy medyczne i sanitarne, rybołówstwo i łowiectwo 4. Referat Opieki Społecznej: zasiłki, subwencje, opieka nad chorymi i sierotami, sprawy mieszkaniowe 5. Referat Podatkowy: pobór podatków i opłat komunalnych, ubezpieczenia 6. Zakład Ubezpieczeń od Wypadków w Rolnictwie: wykazy przedsiębiorstw rolnych i leśnych, pobór składek Number of files2133 |
6/178/0 | vacat - Wydział Powiatowy w Grudziądzu - przekazany do AP w Toruniu | | 0 | 0 | Unroll Roll |
| 0 Number of files0 |
6/179/0 | Wydział Powiatowy w Sępólnie Krajeńskim | [1906-1919] 1920-1939 | 1133 | 0 | Unroll Roll |
| 1. Wydział Ogólno-Organizacyjny: sprawy administracyjne i personalne, wybory i posiedzenia sejmiku, wydziału powiatowego i deputowanych powiatowych, działalność powiatowej kasy oszczędności i powiatowej kasy komunalnej, przewłaszczenia, ewidencja nieruchomości podlegających likwidacji, przymusowy wykup majątków niemieckich 2. Wydział Spraw Gminnych: zmiana podziału administracyjnego, zebrania burmistrzów, wójtów i sołtysów, statystyka i spisy ludności, wybory i skład władz miejskich i gminnych, lustracje magistratów, mianowanie wójtów, obwody wójtowskie, finanse gmin, władze i gospodarka gmin i gromad, ławnicy sądowi, sprawy usc 3. Wydział Spraw Opieki Społecznej i Zdrowotno-Sanitarnych: organizacja opieki, subwencje, ubodzy gminni, utrzymanie i personel szpitala powiatowego i apteki, nadzór nad aptekami i drogeriami, kursy dla położnych 4. Wydział Spraw Kulturalno-Oświatowych: budowa i utrzymanie szkół i przedszkoli, oświata pozaszkolna, kolonie, turystyka, wystawy, subwencje na działalność PCK 5. Wydział Drogowo-Budowlany: wykazy i utrzymanie dróg państwowych, wojewódzkich, powiatowych i gminnych, statystyka ruchu budowlanego, elektryfikacja, działalność straży pożarnej 6. Oddział Rachunkowo-Podatkowy: sprawy majątkowo-budżetowe, pobór podatków, subwencje dla organizacji i stowarzyszeń, stypendia 7. Sprawy rolnictwa, leśnictwa i przemysłu: statystyka i ewidencja rolna i leśna, subwencje dla rolnictwa, parcelacja, oświata rolnicza, zalesianie, statystyka zakładów przemysłowych i handlowych, działalność Pomorskiej Izby Rolniczej i Okręgowego Urzędu Ziemskiego 8. Fundusz Pracy: pomoc i zatrudnianie bezrobotnych Number of files1130 |
6/180/0 | Wydział Powiatowy w Świeciu | [1813] 1873-1920 [1928] | 416 | 0 | Unroll Roll |
| 1. Wybory do parlamentu pruskiego 2. Sejmik Powiatowy: porządek obrad, wykazy członków, protokoły posiedzeń 3. Wydział Powiatowy: protokoły posiedzeń, sprawozdania administracyjne, budowa gmachu dla wydziału 4. Sprawy gminne, osiedleńcze i komunalne: organizacja gmin, wybory członków samorządu gminnego, tworzenie włości rentowych, sprawy komunalne gmin, regulacja stosunków wiejskich, tworzenie obwodów wójtowskich 5. Sprawy kasowe gmin: zmiany granic gmin 6. Ciężary komunalne: podatki 7. Urzędy stanu cywilnego: administracja, sprawy organizacyjne, kontrole, naturalizacja 8. Szosy, drogi, koleje: budowa, rozbudowa i utrzymanie, wykup parcel pod budowę dróg i kolei 9. Sprawy zdrowia: rozbudowa szpitala w Świeciu, akuszerki, apteki 10. Sprawy weterynaryjne: rakarnia, spisy koni, bydła i trzody chlewnej 11. Skargi i sprawy sporne: spory administracyjne 12. Sprawy wodno-melioracyjne: powodzie i odszkodowania, odwadnianie gruntów, spółki wodne 13. Szkoły i kościoły: budowa 14. Sprawy osobowe i dyscypilnarne: dochodzenia dyscypilnarne Number of files414 |
6/181/0 | Wydział Powiatowy w Świeciu | [1868] 1920-1939 | 862 | 0 | Unroll Roll |
| 1. Referat Organizacyjny: statuty powiatowe, administracja powiatu, granice powiatu, spisy miejscowości, statystyka ogólna, sprawy personalne 2. Referat Ogólny: wybory do Sejmu, senatu, sejmiku wojewódzkiego, posiedzenia i uchwały, działalność komunalnej kasy oszczędności, powiatowej kasy komunalnej i banku powiatowego, Związek Powiatów Województwa Pomorskiego, elektryfikacja 3. Referat Gospodarczy: budżety i sprawozdania rachunkowe powiatu, majątek i przedsiębiorstwa, instytucje kredytowe, podatki 4. Referat Spraw Gminnych: obsada stanowisk, budżety, lustracje, obszary dworskie - mianowanie przełożonych i wójtów, spisy wójtów, obwody wójtowskie, sprawy usc 5. Referat Budowlano-Drogowy: spółki budowlane, statystyka ruchu budowlanego, utrzymanie dróg i mostów, koleje państwowe i regionalne 6. Referat Rolny: statystyka rolna, oświata rolnicza, spółdzielnie, kredyty, towarzystwa rolnicze, melioracje 7. Referat Kulturalno-Oświatowy: utrzymanie i statystyka szkół i nauczycieli, stypendia i praktyki, organizacje i stowarzyszenia, obchody świąt, turystyka i wystawy 8. Referat Sanitarny: organizacja i regulamin szpitala powiatowego, nadzór sanitarny, opieka nad ubogimi, statystyka położnych 9. Referat Opieki Społecznej: zakłady opiekuńcze, ewidencja pensjonariuszy, statystyka poległych w I wojnie światowej, zapomogi i ubezpieczenia, zatrudnienie inwalidów wojennych 10. Referat Funduszu Pracy: ewidencja bezrobotnych, zasiłki Number of files848 |
6/182/0 | Wydział Powiatowy w Szubinie | [1862-1873] 1874-1919 | 57 | 0 | Unroll Roll |
| 1. Organizacja i zarządzanie: zarządzenia, protokoły, statystyka 2. Finanse i podatki: pożyczki, rejestry składek, rejestry podatkowe 3. Osadnictwo: sprawy sporne, wykup ziemi 4. Budowa dróg i mostów: zarządzenia, protokoły, kosztorysy dotyczące budowy i modernizacji dróg, sprawy personalne 5. Sprawy sanitarne, opieki społecznej, legaty: nadzór sanitarny, działalność charytatywna - zarządzenia Number of files54 |