Numer | Nazwa | Daty skrajne | Liczba skanów | rozwiń wszystko zwiń wszystko |
36/1/0 | Powiatowa Rada Narodowa w Chełmie | 1944-1950 | 0 | rozwiń zwiń |
| zarządzenia władz nadrzędnych i własne z lat 1944-1950 (sygn. 1-4); ewidencja członków rad narodowych, prezydiów i komisji oraz sprawy personalne pracowników samorządowych z lat 1944-1950 (sygn. 8-18, 138); protokoły z posiedzeń plenarnych i Prezydium Powiatowej Rady Narodowej w Chełmie z lat 1944-1950 (sygn. 19-28); akta Komisji Finansowo-Budżetowej z lat 1944-1950 (sygn. 29-33); akta Komisji Oświatowej z lat 1944-1950 (sygn. 34-38); akta Komisji Kontroli Społecznej z lat 1944-1950 (sygn. 39-49); akta Komisji Rolnej i Ziemskiej z lat 1944-1950 (sygn. 50-55); akta Komisji Kwalifikacyjnej z lat 1944-1950 (sygn. 56-57); akta Komisji Podatkowej z lat 1946-1950 (sygn. 58-59); akta Komisji Drogowej z lat 1944-1950 (sygn. 60-62); akta Komisji Opieki Społecznej i Zdrowia z lat 1945-1950 (sygn. 63-64); akta innych komisji z lat 1944-1950 (sygn. 65-68); sprawy społeczno-organizacyjne, sprawy zjazdów i konferencji z lat 1944-1950 (sygn. 69-74); protokoły z posiedzeń plenarnych gminnych i miejskich rad narodowych z lat 1944-1950 (sygn. 75-114); nadzór i inspekcja rad gminnych z lat 1945-1950 (sygn. 115-121, 139); sprawozdania z działalności PRN z lat 1944-1950 (sygn. 122-124); współpraca z Wydziałem Powiatowym i innymi urzędami z lat 1944-1950 (sygn. 125-133); akta dotyczące spraw gospodarczych, odznaczeń i in. z lat 1944-1950 (sygn. 134-137) Liczba jednostek w zespole: 139 |
36/2/0 | Powiatowa Rada Narodowa w Hrubieszowie | 1944-1950 | 0 | rozwiń zwiń |
| zarządzenia władz nadrzędnych i własne z lat 1944-1950 (sygn. 1-8); ewidencja członków rad narodowych, prezydiów i komisji oraz sprawy osobowe pracowników samorządowych z lat 1944-1950 (sygn. 9-18); protokoły posiedzeń plenarnych i Prezydium Powiatowej Rady Narodowej w Hrubieszowie z lat 1945-1950 (sygn. 19-28); akta Komisji Planowania z 1949 r. (sygn. 29); akta Komisji Finansowo-Budżetowej z lat 1945-1949 (sygn. 30); akta Komisji Oświatowej z lat 1944-1949 (sygn. 31-36); akta Komisji Kontroli Społecznej z lat 1946-1949 (sygn. 37-48); akta Komisji Rolnej i Ziemskiej z lat 1944-1950 (sygn. 49-53); akta Komisji Kwalifikacyjnej z lat 1948-1950 (sygn. 54-56); akta Komisji Podatkowej z lat 1946-1950 (sygn. 57-59); akta Komisji Drogowej z lat 1945-1950 (sygn. 60-61); akta Komisji Opieki Społecznej i Zdrowia z lat 1945-1949 (sygn. 62-64); akta innych komisji z lat 1944-1950 (sygn. 65); sprawy społeczno-organizacyjne, sprawy zjazdów i konferencji z lat 1944-1950 (sygn. 66-72); protokoły posiedzeń plenarnych gminnych i miejskich rad narodowych z lat 1944-1950 (sygn. 73-132); nadzór i inspekcja rad gminnych z lat 1947-1950 (sygn. 133-135); współpraca z Wydziałem Powiatowym i innymi urzędami z lat 1944-1950 (sygn. 137-143); sprawy gospodarcze, odznaczeń, zaświadczenia, poufne z lat 1944-1950 (sygn. 136, 144-160); sprawozdania z działalności Powiatowej Rady Narodowej w Hrubieszowie z lat 1944-1950 (sygn. 161-166) Liczba jednostek w zespole: 166 |
36/3/0 | Powiatowa Rada Narodowa we Włodawie | 1944-1950 | 0 | rozwiń zwiń |
| zarządzenia i okólniki władz nadzorczych z lat 1945-1945 (sygn. 1-8); zarządzenia i okólniki Powiatowej Rady Narodowej we Włodawie z lat 1946-1950 (sygn. 9-10); ewidencja członków rad narodowych, prezydiów i komisji oraz sprawy personalne pracowników samorządowych z lat 1944-1950 (sygn. 11-29); protokoły z posiedzeń plenarnych i Prezydium Powiatowej Rady Narodowej we Włodawie z lat 1944-1950 (sygn. 30-40); akta Komisji Planowania z lat 1945-1950 (sygn. 41-42); akta Komisji Finansowo-Budżetowej z lat 1945-1950 (sygn. 43-44); akta Komisji Oświatowej z lat 1945-1950 (sygn. 45-48); akta Komisji Kontroli Społecznej z lat 1945-1950 (sygn. 49-57); akta Komisji Rolnej i Ziemskiej z lat 1944-1950 (sygn. 58-61); akta Komisji Kwalifikacyjnej z lat 1945-1950 (sygn. 62-64); akta Komisji Podatkowej z lat 1945-1950 (sygn. 65-66); akta Komisji Drogowej z lat 1945-1950 (sygn. 67); akta Komisji Opieki Społecznej i Zdrowia z lat 1945-1950 (sygn. 68); akta Komisji Osiedleńczej z lat 1946-1950 (sygn. 69-75); akta innych komisji z lat 1944-1950 (sygn. 76-79); sprawy społeczno-organizacyjne, zjazdów i konferencji z lat 1945-1950 (sygn. 80-86); protokoły z posiedzeń plenarnych gminnych i miejskich rad narodowych z lat 1944-1950 (sygn. 87-104); nadzór i inspekcja rad gminnych z lat 1947-1949 (sygn. 105-107); współpraca z Wydziałem Powiatowym i innymi urzędami z lat 1944-1950 (sygn. 109-114); akta dotyczące spraw gospodarczych, odznaczeń z lat 1944-1950 (sygn. 108, 115-121); sprawozdania z działalności Powiatowej Rady Narodowej we Włodawie z lat 1944-1950 (sygn. 122-125) Liczba jednostek w zespole: 125 |
36/5/0 | Starostwo Powiatowe w Hrubieszowie | [1921-] 1944-1950 [1951] | 0 | rozwiń zwiń |
| referaty: Ogólno-Organizacyjny z lat 1944-1950 (sygn. 1-72, 1268); Budżetowo-Gospodarczy z lat 1944-1950 (sygn. 73-87); Społeczno-Polityczny z lat 1944-1950 (sygn. 88-167, 1265-1266); Administracyjny z lat 1944-1950 (sygn. 168-241); Karno-Administracyjny z lat 1944-1950 (sygn. 242-252); Opieki Społecznej z lat 1945-1950 (sygn. 253-296); Zdrowia z lat 1946-1949 (sygn. 297-315); Weterynaryjny z lat 1945-1946 (sygn. 316); Powiatowy Zarząd Drogowy z lat 1944-1950 (sygn. 317-420); Przemysłu i Handlu z lat 1944-1950 (sygn. 421-463); Aprowizacji z lat 1944-1950 (sygn. 464-625); Kultury i Sztuki z 1949 r. (sygn. 626); Odbudowy z lat 1947-1950 (sygn. 627-654); Powiatowy Urząd Ziemski z lat 1944-1950 (sygn. 655-809); Rolnictwa z lat 1944-1950 (sygn. 810-961, 1267); Powiatowy Inspektorat Przysposobienia Rolniczego i Wojskowego z lat 1945-1950 (sygn. 962-1021); Dział Samorządowy z lat 1945-1950 (sygn. 1022-1264) Liczba jednostek w zespole: 1268 |
36/6/0 | Starostwo Powiatowe we Włodawie | 1944-1950 [1952] | 0 | rozwiń zwiń |
| referaty: Ogólno-Organizacyjny z lat 1945-1950 (sygn. 1-58, 1076-177, 1079-1084, 1089); Budżetowo-Gospodarczy z lat 1948-1950 (sygn. 59-63); Społeczno-Polityczny z lat 1944-1950 (sygn. 64-167, 1078); Administracyjno-Prawny z lat 1945-1950[1951] (sygn. 168-240); Karno-Administracyjny z lat 1944-1950 (sygn. 241-257); Opieki Społecznej z lat 1945-1950[1951] (sygn. 258-308); Zdrowia z lat 1944-1950[1951] (sygn. 309-389); Weterynaryjny z lat 1945-1950 (sygn. 390-451); Powiatowy Zarząd Drogowy z lat 1944-1950 [1951] (sygn. 452-530, 1085-1088); Przemysłu i Handlu z lat 1944-1950 [1951] (sygn. 531-677); Aprowizacji z lat 1945-1949 (sygn. 678-699); Kultury i Sztuki z lat 1944-1948 (sygn. 700-723); Odbudowy z lat 1944-1950 (sygn. 724-849); Rolnictwa i Reform Rolnych z lat 1945-1950 (sygn. 850-853); Dział Samorządowy z lat 1944-1950[1952] (sygn. 854-1055); Gospodarki Komunalnej z lat 1949-1950[1951] (sygn. 1056-1075) Liczba jednostek w zespole: 1089 |
36/7/0 | Powiatowy Urząd Ziemski w Chełmie | 1944-1947[1950] | 0 | rozwiń zwiń |
| działy: administracja z lat 1944-1947 (sygn. 1-21); sprawy prawne z lat 1946-1947 (sygn. 22); finanse z lat 1945-1946 (sygn. 23-28); urządzenia rolne z lat 1944-1947 (sygn. 29-44); rolnictwo z lat 1945-1947 (sygn. 45-47); fundusz Ziemi z lat 1944-1947 (sygn. 48-50); oświata rolnicza - charakterystyki ośrodków rolnych z lat 1944-1947[-1950] (sygn. 51-58); komisje ziemskie – powiatowa i gminne z lat 1946-1947 (sygn. 59); korespondencja z lat 1944-1947 (sygn. 60-62); sprawozdawczość i statystyka z lat 1945-1947 (sygn. 63-64) Liczba jednostek w zespole: 107 |
36/8/0 | Urząd Skarbowy w Chełmie | [1920-1943]1944-1950 | 0 | rozwiń zwiń |
| działy: I. Kancelaria - pisma okólne dotyczące prowadzenia kancelarii urzędu z lat 1946-1947 (sygn. 1); pisma okólne dotyczące prowadzenia spraw pracowników urzędu z lat 1946-1947 (sygn. 2); nadzór i kontrola skarbowa z lat 1946-1949 (sygn. 3); protokoły przeprowadzanych kontroli z 1949 r. (sygn. 4); ankiety budżetowo-samorządowe i wykonanie budżetów z lat 1947-1949 (sygn. 5); II. Wymiarowy - okólniki w sprawach podatkowych z lat 1946-1949 (sygn. 6-9); akta przeprowadzanych klasyfikacji ziemi gmin: Olchowiec, Siedliszcze, Wojsławice, Żmudź z lat 1926-1942 (sygn. 9a-9d; 4 j.a.); akcja wymiarowa podatku gruntowego z lat 1946-1949 (sygn. 10); statuty podatkowe MRN w Chełmie z 1946 r. (sygn. 11); protokoły z posiedzeń Powiatowej Komisji Podatku Gruntowego w Chełmie z lat 1946-1949 (sygn. 12); kataster do podatków dworskich na 1920 rok z 1920 r. (sygn. 13); rejestr wymiarowy dworskiego podatku gruntowego na lata 1931-1932 z 1931 r. (sygn. 13a); rejestr wymiarowy dworskiego podatku gruntowego z lat 1933-1934 (sygn. 14); rejestr wymiarowy podatku gruntowego z gruntów podmiejskich i włościańskiego na lata 1931-1932 z 1931 r. (sygn. 14a); rejestry wymiarowe podatków z lat 1933-1950 (sygn. 15-112); III. Egzekucyjny - ewidencja zajęć wierzytelności z lat 1936-1939 (sygn. 113); IV. Rachunkowo-Kasowy z lat 1943-1948 (sygn. 114-189); zaświadczenia Urzędu Skarbowego w Chełmie dotyczące zgłoszeń majątku ruchomego i nieruchomości po osobach zmarłych z lat 1944-1947, 1949 (sygn. 190-193) Liczba jednostek w zespole: 199 |
36/9/0 | Urząd Skarbowy w Hrubieszowie | [1922-1943]1944-1950 | 0 | rozwiń zwiń |
| działy: Ogólny z lat [1922-1943]1944-1940 (sygn. 1-93, 147, 209, 217, 219, 220, 222, 230, 231, 234-250, 257-261, 263); Wymiarowy z lat [1935-]1944-1950 (sygn. 94-144, 223-229, 251-257); Rachunkowo-Kasowy z lat [1939-]1944-1950 (sygn. 146, 148-208, 216, 221, 232); Egzekucyjny z lat 1929-1948 (sygn. 245, 210-215, 233, 262, 264) Liczba jednostek w zespole: 264 |
36/10/0 | Urząd Skarbowy we Włodawie | [1931-1943]1944-1950 | 0 | rozwiń zwiń |
| Kasa Skarbowa we Włodawie z 1931 r. (sygn. 134); dokumentacja z działów: Ogólny z lat 1946-1949 (sygn. 135-139); Wymiarowy z lat [1940, 1943]1944-1950 (sygn. 1-64); Rachunkowo-Kasowy z lat [1940-1943]1944-1950 (sygn. 65-133); Egzekucyjny z lat 1947-1949 (sygn. 140-145) Liczba jednostek w zespole: 145 |
36/11/0 | Rejonowy Urząd Likwidacyjny w Chełmie | [1940]1944-1951[1952] | 0 | rozwiń zwiń |
| Dział I. Ogólny, referaty: Administracyjno-Gospodarczy, Finansowy z lat 1945-1951 (sygn. 1-113, 1048-1053); Dział II. Likwidacyjny, referaty: Ewidencyjny, Kwalifikacji Prawnej, Szacunkowy, Nieruchomości, Podreferat Przemysłowy, Ruchomości z lat [1940]1944-1951[1952], sygn. (114-589, 567-660, 662-1047, 1054); Dział III. Egzekucyjny z lat 1945-1951 (sygn. 590-566, 661) Liczba jednostek w zespole: 1054 |
36/12/0 | Urząd Celny w Chełmie | 1945-1954 [1955] | 0 | rozwiń zwiń |
| karta A: działy: Ogólny z lat 1946-1952 (sygn. 1-19); Rejestracyjno-Rewizyjny z lat 1950-1951 (sygn. 20-28); Rachunkowo-Kasowy z lat 1945-1950 (sygn. 29-32); karta B: korespondencja ogólna Urzędu Celnego w Chełmie (Dorohusku) z lat 1949-1955 (9 j.a.) Liczba jednostek w zespole: 41 |
36/13/0 | Inspektorat Szkolny w Chełmie | [1897]1944-1950[1958] | 0 | rozwiń zwiń |
| część I. Akta nauczycieli, szkół, bibliotek z lat [1916]1944-1951 (sygn. 1-277, 1277); zastosowano układ inwentarza w kolejności alfabetycznej haseł według wykazu akt. Materiały są częściowo przemieszane pod względem rzeczowym i chronologicznym. część II. Akta osobowe nauczycieli z lat 1900-1950[1958] (sygn. 285-1276); Liczba jednostek w zespole: 1277 |
36/14/0 | Inspektorat Szkolny we Włodawie | [1920-1943] 1944-1950 [1951-1961] | 0 | rozwiń zwiń |
| część I. Akta nauczycieli, szkół, bibliotek z lat [1920-] 1939-1950 [1951-1955] - sygn. 1-307; zastosowano układ inwentarza w kolejności alfabetycznej haseł według wykazu akt. Materiały są przemieszane pod względem rzeczowym i chronologicznym. Trudno określić sygnaturę dla poszczególnych grup rzeczowych akt; część II. Akta osobowe nauczycieli z lat [1913-1943] 1944-1950 [1951-1961] - sygn. 1-281 Liczba jednostek w zespole: 588 |
36/15/0 | Chrześcijańskie Towarzystwo Dobroczynności w Chełmie | 1918-1954 | 0 | rozwiń zwiń |
| sprawy organizacyjno-administracyjne z lat 1918-1954 (sygn. 1-13); sprawy finansowe z lat 1918-1952 (sygn. 14-54) Liczba jednostek w zespole: 54 |
36/16/0 | Powiatowa Kasa Chorych w Chełmie | 1920-1937 | 0 | rozwiń zwiń |
| działy: Administracyjny z lat 1920-1937 (sygn. 1-74); Lekarski z lat 1926-1933 (sygn. 75-84); Finansowy z lat 1925-1934 (sygn. 85-146) Liczba jednostek w zespole: 146 |
36/17/0 | Rada Główna Opiekuńcza Polski Komitet Opiekuńczy w Hrubieszowie | 1940-1944 | 0 | rozwiń zwiń |
| referaty: Ogólny, Organizacyjno-Inspekcyjny, Finansowo-Gospodarczy, Opiekuńczy z lat 1940-1944 (sygn. 1-54) - układ akt w inwentarzu jest przemieszany. Liczba jednostek w zespole: 54 |
36/18/0 | Powiatowy Komitet Opieki Społecznej w Chełmie | 1944-1948 | 0 | rozwiń zwiń |
| referaty: Ogólny z lat 1944-1948 (sygn. 1-8); Organizacyjno-Inspekcyjny z lat 1946-1947 (sygn. 9); Finansowo-Gospodarczy z lat 1945-1947 (sygn. 10-12); Opiekuńczy z lat 1944-1948 (sygn. 13-19). W materiałach znajdują się protokoły poinspekcyjne, preliminarze budżetowe i sprawozdania kasowe oraz sprawy - pomocy zimowej, schroniska dla bezdomnych, kuchni oraz kolonii i półkolonii. Liczba jednostek w zespole: 19 |
36/19/0 | Powiatowy Komitet Opieki Społecznej w Hrubieszowie | 1944-1949 | 0 | rozwiń zwiń |
| referaty: Ogólny, Finansowo-Gospodarczy z lat 1944-1949 (sygn. 1-48) - protokóły posiedzeń Zarządu, zarządzenia i okólniki władz nadrzędnych, ewidencja i rozdział darów z UNRRA, sprawy majątku PKOS w Hrubieszowie oraz sprawy punktów rozdzielczych i ich zaopatrzenie. Ze względu na przemieszanie materiałów nie ustalono sygnatury dla poszczególnych referatów. Liczba jednostek w zespole: 48 |
36/20/0 | Powiatowy Komitet Opieki Społecznej we Włodawie | [1942-1943]1944-1949 | 0 | rozwiń zwiń |
| referaty: Ogólny z lat 1946-1949 (sygn. 1-20) - okólniki i zarządzenia, protokóły posiedzeń Zarządu, plany pracy i sprawozdania z działalności oraz sprawy personalne; Organizacyjno-Inspekcyjny z lat 1942-1949 (sygn. 21-24) - akta RGO sprawozdania, protokóły Inspektora WKOS; Finansowo-Gospodarczy z lat 1944-1949 (sygn. 25-40) - preliminarze, bilanse i sprawozdania budżetowe, księgi kasowe, książki magazynowe, protokóły przyjęcia darów, sprawy kuchni i akcji pomocy zimowej Liczba jednostek w zespole: 40 |
36/21/0 | Polski Czerwony Krzyż Oddział w Hrubieszowie | 1931-1946 | 0 | rozwiń zwiń |
| sprawy ogólno-organizacyjne z lat 1931-1946 (sygn. 3, 14-22, 24, 39-45); sprawy finansowo-gospodarcze z lat 1935-1947 (sygn. 29-38); sprawy pomocy lekarskiej, opieki nad jeńcami i uchodźcami z lat 1937-1946 (sygn. 1, 2, 4-13, 23, 25-28) Liczba jednostek w zespole: 45 |
36/22/0 | Szpital św. Mikołaja w Chełmie | 1915-1949 | 0 | rozwiń zwiń |
| działy: Ogólny z lat 1921-1947 (sygn. 1-22); Finansowo-Gospodarczy z lat 1926-1946 (sygn. 23-105, 134-163); Administracyjny z lat 1917-1949 (sygn. 106-133); Akta Ekspozytury do Walki z Epidemiami w Kowlu z lat 1924-1931 (sygn. 164) Liczba jednostek w zespole: 164 |
36/23/0 | Szpital Sejmikowy w Dorohusku pow. Chełm | 1926-1934 | 0 | rozwiń zwiń |
| zachowały się akta: sekretarza-rachmistrza z lat 1929-1934 (sygn. 1-5); intendenta-kasjera z lat 1926-1932 (sygn. 6-12) Liczba jednostek w zespole: 12 |
36/24/0 | Akta aptek powiatu chełmskiego - zbiór szczątków zespołów | 1922-1950 | 0 | rozwiń zwiń |
| 24/1 Apteka Józefa Papużyńskiego w Chełmie korespodencja i okólniki z lat 1922-1940, 1947-1950 (sygn. 1-4); dzienniki główna z lat 1940-1950 (sygn. 5-10); inwentarze leków z lat 1938-1946 (sygn. 11-12); przychód i rozchód środków odurzających z lat 1931, 1938-1942 (sygn. 13-16); sposób sporządzania leków z lat 1933-1938 (sygn. 17); 24/2 Apteka spadkobierców Feliksa Gency w Dorohusku, pow. Chełm korespondencja z lat 1945-1949 (sygn. 1); akta finansowe apteki z lat 1946-1948 (sygn. 2-5); spis inwentarza lekarstw apteki z lat 1946-1948 (sygn. 6-9); remanent apteki z lat 1940, 1943 (sygn. 10-11); księgi kontroli lekarstw z lat 1942-1943, 1948-1949 (sygn. 12-13, 15), książka laboratoryjna z lat 1946-1949 (sygn. 14) 24/3 Apteka Stanisława Makiełły w Chełmie inwentarz z lat 1939-1942 (sygn. 1); bilanse i sprawy finansowe z lat 1939-1950 (sygn. 2) Liczba jednostek w zespole: 34 |
36/24/1 | Apteka Stanisława Makiełły w Chełmie | 1939-1950 | 0 | rozwiń zwiń |
| Liczba jednostek w zespole: 2 |
36/24/2 | Apteka Józefa Papużyńskiego w Chełmie | 1922-1950 | 0 | rozwiń zwiń |
| Liczba jednostek w zespole: 17 |
36/24/3 | Apteka spadkobierców Feliksa Gency w Dorohusku | 1940-1949 | 0 | rozwiń zwiń |
| Liczba jednostek w zespole: 15 |
36/25/0 | Wydział Powiatowy w Chełmie | 1918-1944 | 0 | rozwiń zwiń |
| administracja ogólna z lat 1927-1943 (sygn. 1-8); rachuba i sprawozdawczość z lat 1930-1943 (sygn. 9-34); majątek komunalny z lat 1918-1944 (sygn. 35-39); sprawy opieki społecznej, oświaty, sprawy rolne, straży pożarnej oraz działalności kas oszczędności z lat 1920-1938 (sygn. 40-45); akta osobowe pracowników Wydziału Powiatowego w Chełmie z lat 1920-1944 (sygn. 46-115) Liczba jednostek w zespole: 115 |
36/27/0 | Akta miasta Dubienki | [1773]1850-1915 | 0 | rozwiń zwiń |
| rejestry klasyfikacyjne i pomiarowe gruntów miejskich, opisy posiadłości, książka rachunkowa, protokóły szkód wojennych z lat [1773]1850-1915 (sygn. 1-6) Liczba jednostek w zespole: 6 |
36/28/0 | Akta miasta Hrubieszowa | 1864-1950[1951] | 15146 | rozwiń zwiń |
| 1. Akta magistratu Hrubieszowa, 1864-1914, sygn. (1-6); 2. Okres II Rzeczypospolitej (1918-1939): sprawy organizacyjne z lat 1927-1939[-1947] (sygn. 7-11); sprawy budżetowo-finansowe z lat 1918-1939 (sygn. 12-59, 197, 204, 206); sprawy gospodarcze z lat 1924-1926, 1930-1934 (sygn. 60-62); 3. Okres okupacji niemieckiej (1939-1944): sprawy organizacyjne z lat 1940-1943 (sygn. 63-66); sprawy budżetowo-finansowe z lat 1940-1944[-1950] (sygn. 67-88, 198, 199, 202-203, 208); sprawy wewnętrzno-administracyjne z lat 1940-1944 (sygn. 89-91); 4. Okres powojenny (1944-1950): sprawy organizacyjne z lat 1944-1950 (sygn. 92-100); sprawy budżetowo-finansowe z lat 1944-1950[1951] (sygn. 108-131, 205, 207-208 ); sprawy gospodarcze z lat 1944-1949 (sygn. 132-137, 209-212); sprawy wewnętrzno-administracyjne z lat 1944-1950 (sygn. 138-149); 5. Księgi ludności miasta Hrubieszowa z lat [1876-]1900-1915, 1923, 1937 (sygn. 150-196); 6. Sprawy personalne pracowników Zarządu Miejskiego z lat 1948-1949 (sygn. 200); zbiór dowodów stwierdzających tożsamość osób z lat 1920-1918 (sygn. 201); Liczba jednostek w zespole: 212 |
36/29/0 | Powiatowy Urząd Ziemski w Krasnymstawie | 1944-1947[1950] | 0 | rozwiń zwiń |
| rejestry pomiarowe majątków oraz akta i korespondencja dotycząca parcelacji majątków z lat 1944-1947[1950] (sygn. 1-29) Liczba jednostek w zespole: 29 |
36/30/0 | Akta miasta Włodawy | 1837-1950[-1951] | 0 | rozwiń zwiń |
| Akta Magistratu miasta Włodawy z lat 1837, 1915 (sygn - 1, 201); Zarząd Miejski we Włodawie, Miejska Rada Narodowa we Włodawie z lat 1944-1950[-1951] (sygn. 2-201) Liczba jednostek w zespole: 227 |
36/31/0 | Akta gminy Bukowa w Sawinie | 1900-1954 | 0 | rozwiń zwiń |
| działy: Ogólno-Organizacyjny z lat 1930-1954 (sygn. 1-4, 43-106); Finansowo-Budżetowy z lat 1921-1922, 1927-1954 (sygn. 5-16, 107-205); Gospodarki Gminnej z lat 1927-1939, 1944-1954 (sygn. 17-24, 206-236); Administracyjny (sprawy poruczone) z lat 1900, 1904, 1925, 1939, 1941-1954 (sygn. 25-42, 237-304) Liczba jednostek w zespole: 305 |
36/32/0 | Akta gminy Krzywiczki w Pokrówce | 1864-1954 | 0 | rozwiń zwiń |
| Akta sprzed 1944 roku (sygn. 1-21, 343-344); Dział I Ogólno-Organizacyjny (sygn. 22-101, 342); Dział II Finansowo-Budżetowy (sygn. 102-194); Dział III Gospodarki Gminnej (sygn. 195-229); Dział Administracji Społecznej (sygn. 230-247); Dział V Administracyjny (sprawy poruczone) (sygn. 248-341, 345) Liczba jednostek w zespole: 345 |
36/33/0 | Akta gminy Olchowiec w Wierzbicy | 1833-1954 [1955] | 0 | rozwiń zwiń |
| Akta sprzed 1944 r. (sygn. 1-22); Dział Ogólno-Organizacyjny (sygn. 23-72, 267-268); Dział Finansowo-Budżetowy (sygn. 73-180); Dział Gospodarki Gminnej (sygn. 181-204, 214); Dział Administracji Społecznej (sygn. 205-2013) 6.V. Dział Administracyjny - sprawy poruczone (sygn. 215-266) Liczba jednostek w zespole: 268 |
36/34/0 | Akta gminy Pawłów | 1887-1954 | 0 | rozwiń zwiń |
| działy: Ogólno-Organizacyjny z lat 1916-1921, 1923-1954 (sygn. 1-9); Finansowo-Budżetowy z lat 1917, 1925, 1927-1935, 1937-1954 (sygn. 10-15, 19-25, 27, 97-132, 163-168, 172-211, 241-245, 247-256); Gospodarki Gminnej z lat 1887, 1938-1939, 1944 (sygn. 28-30, 257-276); Administracji Społecznej z lat 1944-1954 (sygn. 277-286); Administracyjny (sprawy poruczone) z lat 1915, 1919-1925, 1933-1935, 1938, 1942-1954 (sygn. 31-38, 287-329, 334-363) Liczba jednostek w zespole: 297 |
36/35/0 | Akta gminy Rakołupy w Leśniowicach | 1942-1954 | 0 | rozwiń zwiń |
| działy: Ogólno-Organizacyjny z lat 1944-1954 (sygn. 5-56); Finansowo-Budżetowy z lat 1942-1954 (sygn. 1-4, 44-91, 119-125, 129, 131-157, 178-182, 184-190); Gospodarki Gminnej z lat 1945-1954 (sygn. 191-217); Administracji Społecznej z lat 1945-1954 (sygn. 218-227); Administracyjny (sprawy poruczone) z lat 1945-1954 (sygn. 228-310) Liczba jednostek w zespole: 250 |
36/37/0 | Akta gminy Siedliszcze | 1909-1954 [1955] | 0 | rozwiń zwiń |
| akta do 1944 r.: I. Dział Ogólno-Organizacyjny (sygn. 1-44), II. Dział Finansowo-Budżetowy (sygn. 45-91); III. Dział Gospodarki Gminnej (sygn. 91-128); IV. Dział Administracyjny - sprawy poruczone (sygn. 129-160); po 1944 r. I Dział Ogólno-Organizacyjny (sygn. 161-233), II. Dział Finansowo-Budżetowy (sygn. 234-330, 462-495); III. Dział Gospodarki Gminnej (sygn. 321-361); IV. Dział Administracji Społecznej (sygn. 362-383); IV. Dział Administracyjny - sprawy poruczone (sygn. 384-461) Liczba jednostek w zespole: 495 |
36/38/0 | Akta gminy Staw | 1900-1954 | 0 | rozwiń zwiń |
| akta sprzed 1918 r. - 1900, 1909-1915 (sygn. 1-5, 14a-14l); działy: Ogólno-Organizacyjny z lat 1936, 1944-1954 (sygn. 6, 15-107); Finansowo-Budżetowy z lat 1945-1954 (sygn. 7-11, 108-254); Gospodarki Gminnej z lat 1913-1919, 1945-1954 (sygn. 12, 255-282); Administracji Społecznej z lat 1947-1954 (sygn. 283-295); Administracyjny (sprawy poruczone) z lat 1944-1954 (sygn. 13-14, 296-384) Liczba jednostek w zespole: 378 |
36/43/0 | Akta gminy Żmudź | 1870-1954 | 0 | rozwiń zwiń |
| działy: Ogólno-Organizacyjny z lat 1921-1939, 1944-1954 (sygn. 1-21, 168-217); Finansowo-Budżetowy z lat 1928-1954 (sygn. 22-50, 59-64, 66-68, 70-84, 220-244, 272-311, 333-339); Gospodarki Gminnej z lat 1911-1941, 1945-1954 (sygn. 85-98, 340-363, 414); Administracji Społecznej z lat 1944-1953 (sygn. 364-377, 415-416); Administracyjny (sprawy poruczone) z lat 1870, 1877, 1901, 1904, 1913, 1932-1954 (sygn. 99-133k, 134-167, 378-413) Liczba jednostek w zespole: 369 |
36/44/0 | Akta gminy Bełz | 1937-1951 | 0 | rozwiń zwiń |
| protokół parcelowy gromady Leszczków, bez daty (sygn. 1); budżet zakładu opiekuńczego „Domu ubogich” na rok 1937/1938 z 1937 r. (sygn. 2); budżet przedsiębiorstwa miejskiego rzeźni na rok 1937/1938 z 1937 r. (sygn. 3); budżet administracyjny na rok 1937/1938 z 1937 r. (sygn. 4); roczne sprawozdanie rachunkowe za rok 1937/1938 z 1938 r. (sygn. 5); dział Ogólno-Organizacyjny - protokoły sesji rady, posiedzeń prezydium, sprawozdania z lat 1950-1951 (sygn. 6-9, 44); dział Finansowo-Budżetowy - preliminarze budżetowe, budżety, roczne sprawozdania rachunkowe oraz rejestry wymiarowe podatku gruntowego z 1950 r. (sygn. 10-41); dział Administracyjny - wykazy ludności ukraińskiej z 1944 r. (sygn. 42-43) Liczba jednostek w zespole: 44 |
36/45/0 | Akta gminy Białopole | 1869-1954 | 0 | rozwiń zwiń |
| 1918-1939 Dział I. Ogólno-Organizacyjny (sygn. 1-2); Dział II. Finansowo-Budżetowy (sygn. 3-7); Dział V. Administracyjny (sprawy poruczone) (sygn. 8-15); 1939-1944 Dział II. Finansowo-Budżetowy (sygn. 16-18); Dział V. Administracyjny (sprawy poruczone) (sygn. 19); 1944-1954 Dział I. Ogólno-Organizacyjny (sygn. 20-69); Dział II. Finansowo-Budżetowy (sygn. 70-139); Dział III. Gospodarki Gminnej (sygn. 140-165); Dział IV. Administracji Społecznej (sygn. 166-172); Dział V. Administracyjny (sprawy poruczone) (sygn. 173-192); Liczba jednostek w zespole: 192 |
36/46/0 | Akta gminy Chłopiatyn | 1951-1954 | 0 | rozwiń zwiń |
| działy: Ogólno-Organizacyjny - protokoły sesji Gminnej Rady Narodowej oraz posiedzeń Prezydium GRN w Chłopiatynie z lat 1951-1954 (sygn. 1-3, 23-25), Gminny Komitet Obchodu Święta Ludowego, Gminny Komitet Odbudowy Warszawy; Zespół Gminny gminy Chłopiatyn z lat 1952-1953 (sygn. 4), korespondencja ogólna - sprawy organizacji sesji rady i posiedzeń prezydium z lat 1951-1954 (sygn. 5), protokół zebrania gromadzkiego w Chłopiatynie z 1954 r. (sygn. 6); Finansowo-Budżetowy - korespondencja budżetowa z lat 1951-1954 (sygn. 7-8), budżety na lata 1952-1954 z lat 1951-1954 (sygn. 9-11), roczne sprawozdanie rachunkowe z wykonania budżetu byłej gminy Bełz za rok 1950 (sygn. 12), rejestry wymiarowe podatku gruntowego z lat 1951-1953 (sygn. 13-19, 26), księgi biercze podatku gruntowego za lata 1953-1954 gminy Chłopiatyn (sygn. 20-21); Administracyjny (sprawy poruczone) - sprawy organizacji wyborów z 1952 r. (sygn. 22) Liczba jednostek w zespole: 26 |
36/47/0 | Akta gminy Chorobrów | 1941-1952 | 0 | rozwiń zwiń |
| działy: Ogólno-Organizacyjny z lat 1945-1951 (sygn. 1-72, 389); Finansowo-Budżetowy z lat 1945-1951 (sygn. 73-97, 99, 116-148b, 150-151, 156-163); Gospodarki Gminnej z lat 1944-1924 (sygn. 164-246); Administracji Społecznej z lat 1944-1952 (sygn. 247-282); Administracyjny (sprawy poruczone) z lat 1941-1951 (sygn. 283-349, 354-388) Liczba jednostek w zespole: 384 |
36/48/0 | Akta gminy Dubienka | 1928-1954 | 0 | rozwiń zwiń |
| działy: Ogólno-Organizacyjny z lat 1928-1929, 1945-1946, 1950-1954 (sygn. 1-8); Finansowo-Budżetowy z lat 1945-1954 (sygn. 9-55); Administracyjny (sprawy poruczone), bez daty (sygn. 56-57) Liczba jednostek w zespole: 57 |
36/51/0 | Akta gminy Horodło | 1913-1954 | 0 | rozwiń zwiń |
| część I - działy: Ogólno-Organizacyjny z lat 1923-1940 (sygn. 1-4); Finansowo-Budżetowy z lat 1924-1925, 1928, 1932-1944 (sygn. 5-23); Administracyjny (sprawy poruczone) z lat 1913-1914, 1939, (sygn. 24-25); część II - działy: Ogólno-Organizacyjny z lat 1945-1954 (sygn. 1-41); Finansowo-Budżetowy z lat 1944-1954 (sygn. 42-69, 77-82, 103-106, 117-150, 162-165); Gospodarki Gminnej z lat 1947-1951, 1953-1954 (sygn. 167-174); Administracji Społecznej z lat 1948-1953 (sygn. 175-179); Administracyjny (sprawy poruczone) z lat 1933, 1947, 1950-1954 (sygn. 180-197) Liczba jednostek w zespole: 212 |