Fonds number Name of the fonds Date from Date to
Showing 21 to 40 of 1,371 entries.
Fonds number Name of the fonds Border dates Number of
files
Number of scans Unroll
all
54/18/0 Akta miasta Kłodawa 1829-1950 140 711 Unroll
I. Magistrat Miasta Kłodawy, daty skrajne: 1829-1862, sygn. 1, 1a, 1b, 134, zawartość: stan wojenny i zaburzenia krajowe, nadzór nad Ekonomią Kłodawa. II. Zarząd Miejski w Kłodawie, daty skrajne: 1919-1939 [1940], sygn. 1a, 1b, 1c , 2-33, 129-133, zawartość: wybory do rady miejskiej, komisje magistrackie, finanse, elektryfikacja, bezrobocie, sprawy wojskowe, budownictwo, zadłużenie miasta, ewidencja ludności- księgi ludności stałej, III. Der Amtskommissar in Tonningen, daty skrajne: 1939-1942, sygn. 34-39, 39a, 39b, 39c, zawartość: zarządzenia władz powiatowych, ruch ludności, spis gruntów, podatek gruntowy, finanse , IV. Zarząd Miejski w Kłodawie, daty skrajne: [1928] 1945-1950, sygn. 40-128, zawartość: organizacja władz miejskich, urzędnicy, organa samorządowe, posiedzenia: rady miejskiej, komisji rady, majątek komunalny , budżet, sprawozdania finansowe, plany gospodarcze, podatki, ulice i place, rolnictwo, rzemiosło, handel, oświata, opieka społeczna, gospodarka mieszkaniowa, majątek poniemiecki, głosowanie ludowe, statystyka gospodarcza, inwestycje, sprawy wojskowe. Number of files140
54/19/0 Akta miasta Koła 1818-1950 10 738 Unroll
0 Number of files10
54/20/0 Akta miasta Konina 1795-1950 885 1980 Unroll
1. Magistrat Policji w Koninie /Polizei Magistrat zu Konin/, daty skrajne: 1795-1806, sygn. 1, zawartość: produkcja i sprzedaż piwa. 2. Urząd municypalny miasta Konina, daty skrajne: /1800/ 1807-1866, sygn. 2-497, 850-857, 872, 884-885, zawartość: repertorium akt, sejmiki szlacheckie, cenzura , biblioteki, sprawy kościelne, szkolnictwo, budownictwo, dzierżawy, kasa miejska, poczta, rzemiosło, Towarzystwo Ogniowe, regulacja hipotek koncesja, ruch ludności, sprawy wojsk., cło, podatki., opieka zdrowotna, lekarze, porządek publiczny, epidemia cholery, szpital, więzienie, włóczęgostwo, sprawy cudzoziemców. 3. Magistrat Miasta Konin /Magistrat goroda Konina/, daty skrajne: /1818/ 1867-1914, sygn. 498-513, 873-874, zawartość: zarządzenia policyjne, ceny zboża, księgi ludności miasta, sprawy budowlane. 4. Magistrat Miasta Konina i Zarząd Miejski w Koninie, daty skrajne: /1915/1918-1939, sygn. 514-588, 875-882, zawartość: regulaminy i przepisy władz miejskich, mapa miasta z 1914 r., budownictwo, protokoły posiedzeń władz miejskich, wodociągi, szkolnictwo, budżet, podatki, sprawy wojskowe i OPL, rejestry domów oraz książki meldunkowe. 5. Zarząd Miejski w Koninie /Stadtverwaltung Konin/, daty skrajne: 1939-1944, sygn. 589-682, zawartość: zarządzenia landrata, gospodarka miasta, kasa miejska, listy transportowe więźniów i jeńców, szkolnictwo, sprawy kulturalno-oświatowe, rolnictwo i hodowla, budownictwo, przemysł i handel, rzemiosło, opieka społeczna, elektryfikacja, zarząd cmentarzem. 6. Zarząd Miejski w Koninie, daty skrajne: /1936/ 1945 – 1950: 1) Miejska Rada Narodowa, sygn. 683-707, zawartość: zarządzenia i przepisy organizacyjne, ustrój miejski. 2) Referat Organizacyjny, sygn. 708-741, 883, zawartość: sprawozdania, protokoły posiedzeń, majątek miejski, ruch ludności, statystyka gospodarcza. 3) Referat Finansowo-Budżetowy, sygn. 742-786, zawartość: budżet miejski, sprawozdania finansowe. 4) Referat Administracyjny, sygn. 787-814, zawartość: szkody wojenne, głosowanie ludowe, wybory do Sejmu, oświata, kultura i sztuka, opieka społeczna i zdrowotna. 5) Referat Techniczny, sygn. 815-849, zawartość: gospodarka mieszkaniowa i komunalna, drogi i place publiczne, budownictwo 7. Akta ewidencji ludności, daty skrajne: /1893/ 1934-1949, sygn. 858-870, zawartość: domowe książki meldunkowe. Number of files885
54/21/0 vacat - Akta miasta Ostrów Wartecki - materiały archiwalne w 2023 r. przesunięto do zespołu 54/445/0 "Akta gminy Ostrów Wartski" 0 0 Unroll
0 Number of files0
54/22/0 Akta miasta Rychwał 1824-1950 153 1433 Unroll
1. Magistrat Miasta Rychwała (Wydział Oświecenia), daty: 1824-1860, sygn. 1-3, 1a: dozór bożnicy i ubiory żydowskie (korespondencja i rachunki). 2. Zarząd Miejski w Rychwale, daty: 1825-1939, sygn. 4-17, 147-150: protokoły, budżet, podatki, opieka społeczna, bezrobocie, ruch ludności, rejestr karno-egzekucyjny, zakłady przemysłowe, rolnictwo, podatek gruntowy, rejestry mieszkańców. 3. Magistrat der Stadt Reichwald, daty: [1936] 1939-1942, sygn. 18-23, 23a, 135-143: zakłady przemysłowe, rolnictwo, podatek gruntowy. 4. Zarząd Miejski w Rychwale, daty: [1930] 1945-1950: 1) Miejska Rada Narodowa, daty: 1947-1950, sygn. 24-33: organizacja, sprawozdawczość; 2) Dział Ogólno-Organizacyjny, daty: [1930] 1945-1950, sygn. 34-56: podział administracyjny, zmiana granic, charakterystyka gospodarcza, protokoły posiedzeń Zarządu; 3) Dział Finansowo-Księgowy, daty: [1937-1939] 1945-1950, sygn. 57-82: budżet, podatek gruntowy (księgi biercze), majątek miejski. 4) Dział Gospodarki Gminnej, daty: 1945-1950, sygn. 83-111: oświata, kultura i sztuka, opieka społeczna, rolnictwo, gospodarstwa poniemieckie, spisy rolne, statystyka gospodarcza; 5) Dział Administracji Społecznej, daty: [1933-1939] 1945-1950, sygn. 112-134: służba zdrowia, sprawy narodowościowe, spis powszechny, ruch ludności, szkody wojenne, przesiedlenia, kościoły i związki wyznaniowe, gospodarka mieszkaniowa, rejestry wniosków karnych i egzekucyjnych. Number of files153
54/23/0 vacat - Akta miasta Skulsk - przekazany do Archiwum Państwowego w Poznaniu (numer zespołu 53/1118/0) 0 0 Unroll
0 Number of files0
54/24/0 vacat - Akta miasta Słupca - przekazany do Archiwum Państwowego w Poznaniu (numer zespołu 53/4303/0) 0 0 Unroll
0 Number of files0
54/25/0 Akta miasta Ślesin [1916] 1918-1950 208 164 Unroll
I. Zarząd Miejski w Ślesinie z lat /1916/ 1918-1939 /1940/. 1. Dział Ogólno-Organizacyjny, daty skrajne: /1916-1917/ 1919-1939, sygn.: 1-16, zawartość: przywrócenie praw miejskich, plan miasta, sprawy osobowe członków organów gminy, listy wyborców do Rady Miejskiej, komisje Rady Miejskiej, inwentaryzacja mienia i nieruchomości miejskich. 2. Dział Finansowo-Budżetowy, daty skrajne: 1920-1939 /1940/, sygn.: 17-46, zawartość: finanse miejskie, budżety, sprawozdania rachunkowe, ewidencje wydatków budżetowych, księgi kasowe, dzienniki główna, wymiar podatków. 3. Dział Gospodarki Gminnej, daty skrajne: 1919-1939, sygn.: 47-100, zawartość: komunikacja, szkoły i ochronki, szkolnictwo i oświata, zdrowotność, opieka społeczna, bezrobocie, uprawnienia wodne, znoszenie służebności, rolnictwo, zestawienia statystyczne, weterynaria i hodowla, przemysł i handel. 4. Dział Administracyjny, daty skrajne: 1918-1939, sygn.: 101-139, zawartość: wybory do Sejmu i Senatu, spisy wyborców, sprawy wyznaniowe, prowadzenie akt stanu cywilnego, ewidencja i kontrola ruchu ludności, wydawanie dowodów osobistych, kontrola osadzonych w areszcie miejskim, rejestracja jeńców wojennych i obywateli państw obcych, bezpieczeństwo publiczne, wojskowość i pobór do służby wojskowej, sprawy budowlane, pozwolenia na budowę, projekty budynków, aprowizacji i pomoc ofiarom powodzi. 5. Korespondencja różna, daty skrajne: 1918, 1928, sygn.: 140-141, zawartość: m.in. sprawy jeńców, wojennych, emigracja sezonowa, gospodarka miejska, uroczystości. 6. Akta stowarzyszeń i komitetów, daty skrajne: 1920, 1936-1937, sygn.: 142, 143, zawartość: dokumentacja dotycząca Zarządu Oddziału Polskiego Czerwonego Krzyża w Ślesinie, protokoły i sprawozdania Komitetu Obrony Narodowej. II. Zarząd Miejski w Ślesinie z lat /1939/ 1945-1950. 1. Miejska Rada Narodowa w Ślesinie, daty skrajne: 1947-1949, sygn.: 144-146, zawartość: protokoły posiedzeń Miejskiej Rady Narodowej i jej Prezydium, powoływanie Miejskiej Rady Narodowej, wybór Prezydium, delegowanie przedstawiciela do Powiatowej Rady Narodowej, skład personalny, skład personalny i przeprowadzone kontrole przez komisje kontroli. 2. Dział Ogólno-Organizacyjny, daty skrajne: 1947-1950, sygn.: 147-154, zawartość: wieloletnie plany inwestycyjne, protokoły i uchwały Prezydium Miejskiej Rady Narodowej, wykaz dzierżawców gruntów miejskich, dokumentacja dotycząca działalności Polskiej Partii Socjalistycznej przy Zarządzie Miejskim. 3. Dział Finansowo-Budżetowy, daty skrajne: 1945-1950, sygn.: 155-171 (brak sygn. 171), zawartość: budżety, sprawozdania rachunkowe, księgi biercze i rejestry podatkowe, wykazy gospodarstw podlegających opodatkowaniu. 4. Dział Gospodarki Gminnej, daty skrajne: 1946, 1948-1950, sygn.: 172-175, zawartość: roboty drogowo szarwarkowe, drogi i place publiczne, wykazy cen wolnorynkowych, przemysł i handel. 5. Dział Ogólno-Administracyjny, daty skrajne: 1939-1949, sygn.: 176-179, zawartość: wykazy nieruchomości, projekt budynku gospodarczego i aresztu miejskiego, rejestr wyroków sądowych i orzeczeń karnych. Dopływ z 2000 r., daty skrajne: 1932-1939, sygn.: 180-183, zawartość: rejestry mieszkańców i skorowidz do rejestru mieszkańców. Dopływ z 2004 r., daty skrajne: 1945-1949, sygn.: 184-208, zawartość: sprawy organizacyjne, protokoły posiedzeń Miejskiej Rady Narodowej i Zarządu Miejskiego, księgi dochodów i rozchodów budżetowych, budżet i jego wykonanie, sprawozdania rachunkowe. Dopływ z 2019 r., daty skrajne: 1919-1921, sygn.: 209, zawartość: rozporządzenia, obwieszczenia, ogłoszenia przekazane do podania do publicznej wiadomości. Number of files208
54/26/0 Akta miasta Tuliszków [1786] 1807-1950 [1957] 640 407 Unroll
1. Magistrat Miasta Tuliszkowa, daty skrajne: [1786] 1807-1866, sygn.: 1-173, zawartość: sprawy wyznaniowe, majątek kościelny, szkolnictwo, kasa miejska, utrzymanie dróg i mostów, dzierżawy, opieka społeczna, szpitalnictwo, towarzystwo ogniowe. 2. Magistrat goroda Tuliszkova, daty skrajne: 1867-1870, sygn.: 174-230, zawartość: zarządzenia władz nadrzędnych, finanse, budżet, kasa miejska, podatki, sprawy wojskowe, przepisy porządkowe, sprawy karne. 3. Osada Tuliszkov, daty skrajne: 1872-1914, sygn.: 231-237, zawartość: opis historyczny osady z 1890 r., księga podatków, kasa miejska. 4. Magistrat miasta Tuliszkowa, daty skrajne: [1911] 1918-1935 [1939], sygn.: 238-452, 630-631, 636-638, zawartość: zarządzenia, budżet miasta, finanse, szkolnictwo, oświata, ewidencja rezerwistów, dzienniki korespondencyjne magistratu. 5. Amtsbezirk Tulischkow. Stadt und Land, daty skrajne: [1939] 1940-1945, sygn.: 453-515, zawartość: zarządzenia aprowizacyjne, wykazy zakładów przemysłowych i handlowych, plany gospodarcze. niemiecka lista narodowa, żydzi, sprawy, wojskowe, szkolnictwo. 6. Zarząd Miejski w Tuliszkowie: 6.1. Dział Ogólno-Organizacyjny, daty skrajne: 1946-1950, sygn.: 516-535 (brak sygn. 525), zawartość: sprawy personalne, protokoły, księga uchwał prezydium, majątek komunalny, przedsiębiorstwa miejskie. 6.2. Dział Finansowo-Budzetowy, daty skrajne: 1945-1950, sygn.: 536-578, zawartość: budżety, sprawozdania rachunkowe, podatek gruntowy, rejestr gospodarstw. 6.3. Dział Gospodarki Gminnej, daty skrajne: 1945-1950, sygn.: 579-588, zawartość: drogi i place publiczne, rolnictwo, przemysł, handel, statystyka gospodarcza. 6.4. Dział Administracji Społecznej, daty skrajne: 1945-1950, sygn.: 589-613, 639-641, zawartość: oświata, kultura i sztuka, zdrowie publiczne, akcje sanitarno-porzadkowe, komitet opieki społecznej, szkody wojenne, akta stanu cywilnego - zestawienia, narodowy spis powszechny 1950 r. - zestawienia, ruch ludności, sprawy wyznaniowe, budownictwo, ewidencja koni. 7. Księgi ludności stałej i rejestry mieszkańców, daty skrajne: 1854-1932, sygn.: 614-629, 632-635, zawartość: księgi ludności stałej, rejestry mieszkańców. Number of files640
54/27/0 Akta miasta Turek 1801-1950 [1951] 2248 4816 Unroll
I. Magistrat Turek, daty: 1801, sygn.: 1, zawartość: sprawy skarbowe. II. Magistrat Miasta Turku 1. Akta Urzędu Municypalnego i Magistratu, daty: /1556/1807-1867/1924/, sygn.: 2-163, 33a, 108a, zawartość: sprawy organizacji władz miejskich handel, rzemiosło, szkolnictwo, majątek miejski, sprawy kościelne, Żydzi, budowa i konserwacja dróg, kasa miejska regulacja hipotek, Towarzystwo ogniowe, propinacja, umowy dzierżawne, ruch ludności, statystyka policyjna. 2. Akta Burmistrza miasta Turku, daty: 1828-1867/1870/, sygn.: 164-220, zawartość: opieka na nieletnimi, sprawy spadkowe. III. Magistrat Uezdnogo Goroda Tureka 1. Otdielenie Administrativnoe, daty: 1867-1914/1928/, sygn.: 221-739, 268a, 288a, 357a,, zawartość: sprawy organizacyjne, rzemiosło, handel, zabezpieczenia ogniowe, podatek grunt., sprawy wyznaniowe, utrzymanie i konserwacja dróg, placów i mostów, szkolnictwo, Żydzi, sprawy wojskowe, kasa miejska, regulacja hipotek, ochrona zdrowia, opieka społeczna, 2. Otdielenie Policejskoe, daty: 1866-1867, 1892-1914, sygn.: 740-788, 788a, 776a, zawartość: kary policyjne, sprawy cudzoziemców, areszty, zwalczanie cholery, przepisy porządkowe. 3. Turekskaja gorodskaja kassa, daty: 1867-1914/1916/, sygn.: 789-908, zawartość: budżet, podatki, dochody i rozchody, sprawozdania rachunkowe,. IV. Magistrat Der Stadt Turek /Magistrat Miasta Turku/, daty: /1912/1914-1918/1919/ 1. Władze miejskie i urzędowanie, daty: 1914-1919, sygn.: 909-914, 2. Sprawy budżetowe i podatki, daty: 1915-1919, sygn.: 915-924, 3. Elektrownia miejska, daty: 1916-1919, sygn.: 925-934, 4. Łaźnia miejska przy Elektrowni, daty: 1917-1919, sygn.: 935-937, 5. Zakład odwszawiania, daty: 1917-1918, sygn.: 930, 6. Budowa i utrzymanie budynków użyteczności publicznej, daty: 1912-1919, sygn.: 939-943, zawartość: szpital, Dom Starców. 7. Budowa i utrzymanie dróg, ulic i studzien, daty: 1915-1918, sygn.: 944-948, zawartość: oświetlenie, oczyszczanie. 8. Szkoły, daty: 1915-1919, sygn.: 949-958, zawartość: szkoły katolickie, ewangelickie, żydowskie, szkoła handlowa, sprawy nauczycieli. 9. Sprawy kościelne i wyznaniowe, daty: 1915-1918, sygn.: 959-963, 10. Sprawy biednych, daty: 1915-1919, sygn.: 964-967, 11. Policja, daty: 1915-1919, sygn.: 968-969, 12. Handel, przemyśl, rzemiosło, daty: 1914-1919, sygn.: 970-975, zawartość: zakłady przemysłowe. 13. Poszukiwanie pracy, daty: 1915-1919, sygn.: 976, 14. Zezwolenia na budowę, daty: 1916-1919, sygn.: 977, 15. Bezpieczeństwo przeciwpożarowe, straże pożarne, daty: 1915-1919, sygn.: 978-979, 16. Policja sanitarna, lekarze, felczerzy, akuszerki, daty: 1915-1919, sygn.: 980-985, 17. Sprawy obyczajowe, daty: 1915-1918, sygn.: 986, 18. Stowarzyszenia, daty: 1915-1919, sygn.: 987, 19. Statystyka, sprawy meldunkowe i mieszkaniowe, daty: 1915-1919, sygn.: 988-992, 20. Poczta, daty: 1915-1919, sygn.: 993, 21. Sadownictwo, daty: 1915-1919, sygn.: 994, 22. Aprowizacja i szkody wojenne, daty: 1915-1919, sygn.: 995-1003, 1003a, zawartość: rekwizycje metali, zaopatrzenie miasta w żywność. 23. Dzienniki podawcze, daty: 1915-1918, sygn.: 1004-1010, V. Magistrat Miasta Turku, daty: /1637/1919-1939/1940/, 1. Akta spraw, daty: 1919-1940, sygn.: 1011-1374,1145a, zawartość: szpitalnictwo, szkolnictwo, sprawy polityczno-społeczne, opieka społeczna, straż pożarna, sprawy kościelno-wyznaniowe budżet, spis ludności, podatki, budownictwo, handel, przemyśl, rzemiosło, drogi, bezrobocie. 2. Wybory do Rady Miejskiej, daty: 1919-1934, sygn.: 1375-1391, 3. Protokolarze posiedzeń, daty: 1919-1939, sygn.: 1392-1404, zawartość: Rady Miejskiej, Magistratu, Inspekcji Mieszkaniowej. 4. Akta ewidencji ludności, daty: 1919-1931/1939/, sygn.: 1725-2163, zawartość: Domowe książki meldunkowe, rejestr mieszkańców. VI. Der Bürgermeister der Stadt Turek, daty: /1937/1940-1945, 1. Plan miasta Turek, daty: 1942, sygn.: 1405, 2. Zarządzenia, daty: 1941-1944, sygn.: 1406-1410, 3. Sprawy organizacyjne, daty: 1941-1944, sygn.: 1411, 4. Dom Niemiecki, daty: 1940-1944, sygn.: 1412-1414, 5. Akta personalne, daty: 1943-1944, sygn.: 1415-1425, 6. Ubezpieczenia na życie, daty: 1940-1943, sygn.: 1426, 7. Budżet , podatki, księgowość, daty: 1941-1944, sygn.: 1427-1428, 1713-1724, 8. Sprawy gruntowe, daty: 1937-1944, sygn.: 1429-1433, 9. Ulice, daty: 1941-1944, sygn.: 1434-1437, 10. Kanalizacja, daty: 1940-1941, sygn.: 1438-1443, 11. Sprawy budowlane, daty: 1941-1944, sygn.: 1444-1463, zawartość: plany miasta , plany techniczne kosztorysy. 12. Akta stanu cywilnego, daty: 1941-1944, sygn.: 1464-1469, 13. Sprawy meldunkowe i mieszkaniowe, daty: 1941-1944, sygn.: 1470-1480, 14. Szpital, daty: 1941-1943, sygn.: 1481, 15. Cmentarze, daty: 1941-1943, sygn.: 1482-1486, 16. Elektrownia, daty: 1942, sygn.: 1487, 17. Rzeźnia, daty: 1941-1944, sygn.: 1488-1493, 18. Szkoła muzyczna, daty: 1942-1943, sygn.: 1494, 19. Stowarzyszenia, daty: 1941-1945, sygn.: 1945-1500, VII. Zarząd Miejski w Turku, daty: 1945-1950, 1. Miejska Rada Narodowa, daty: 1948-1950, sygn.: 1501-1508, 1698, zawartość: powołanie MRN, Zarząd Miasta, Komisja Kontroli Społecznej, posiedzenie MRN. 2. Referat Organizacyjny, daty: 1945-1950, sygn.: 1509-1573, 1699,, zawartość: sprawy personalne, protokóły posiedzeń MRN, księgi uchwal, plany pracy roczne, majątek gminy, elektrownia miejska, ogrodnictwo miejskie. 3. Referat Finansowo- Budżetowy, daty: 1945-1950, sygn.: 1574-1627, 1709-1712,, zawartość: budżety, plany finansowo-gospodarcze, Podatek gruntowy, wykaz osób posiadających gospodarstwa, księgi główne. 4. Referat Gospodarki Komunalnej, daty: 1945-1950, sygn.: 1628-1641, zawartość: konserwacja i utrzymanie ulic, dróg i placów, rolnictwo, weterynaria, hodowla, handel, przemyśl, rzemiosło. 5. Referat Administracji Społecznej, daty: 1945-1950, sygn.: 1642-1967, 1700-1701, zawartość: szkolnictwo, oświata, kultura, likwidacja analfabetyzmu, opieka społeczna, akta stanu cywilnego, wybory do Sejmu, spis ludności, org. młodzieżowe (ZHP, ZMW) bezpieczeństwo i porządek publiczny, szkody wojenne, rehabilitacja. Number of files2248
54/28/0 vacat - Akta miasta Wilczyn - przekazany do Archiwum Państwowego w Poznaniu (numer zespołu 53/1119/0) 0 0 Unroll
0 Number of files0
54/29/0 Akta miasta Władysławów [1917] 1918-1933 [1934] 14 0 Unroll
1. Wykaz zaślubionych, urodzin, zgonów, daty: 1917-1933 [1934], sygn.: 1, 14. 2. Wojskowość, pobór rekruta, daty: 1927, sygn.: 2. 3. Rolnictwo - komasacja, melioracja gruntów, ochrona lasów, daty: 1929-1933, sygn.: 3-5. 4. Statystyka gospodarcza: produkcji rolnej, rzemiosła, daty: 1920-1933, sygn.: 6-10. 5. Ewidencje ludności, daty: 1919-1933 [1934], sygn.: 11-13, zawartość: ksiegi ludnosci stałej, skorowidz do ksiąg. Number of files14
54/30/0 vacat - Akta miasta Zagórów - przekazany do Archiwum Państwowego w Poznaniu (numer zespołu 53/1421/0) 0 0 Unroll
0 Number of files0
54/31/0 Akta gminy Budzisław 1926-1954 127 0 Unroll
Zespół archiwalny jest zespołem złożonym, obejmującym zachowane materiały archiwalne wytworzone i zgromadzone przez władze gminy Budzisław. Zespół zachowany jest szczątkowo - brak materiałów z okresu zaboru rosyjskiego (1864-1914), okupacji niemieckiej w czasie pierwszej wojny światowej (1914-1918) i praktycznie z okresu drugiej wojny światowej (1939-1945), a z okresu II Rzeczypospolitej (1918-1939) zachowały się jedynie niekompletne zbiory ksiąg rachunkowych, rejestrów podatkowych i innych rejestrów kancelaryjnych oraz nieliczne teczki rzeczowe. Stosunkowo lepiej zachowane są materiały z okresu powojennego (1945-1954), jednakże i w tym przypadku stopień zachowania jest fragmentaryczny. W strukturze inwentarza archiwalnego wydzielono serie i podserie: 1. Wójt gminy Budzisław (1918-1933), daty skrajne: 1927-1933 [1946], 11 j.a.: księgi rachunkowe kasy gminnej oraz księgi i rejestry podatkowe (w dwóch księgach - sygnatury: 9 i 10 - powtórnie wykorzystywanych po 1945 r., znajduje się rejestr przemiału zbóż z 1946 r.). 2. Zarząd Gminny gminy Budzisław (1934-1939), daty skrajne: [1926] 1934-1939, 14 j.a.: 2.1. Dział Ogólno-Organizacyjny, daty skrajne: 1934-1937, 2 j.a.: instrukcje, wytyczne i zalecenia dotyczące spraw osobowych, protokoły wyborów sołtysów, korespondencja w sprawach m.in. zatrudniania i zwalniania pracowników, płac i ubezpieczeń oraz zaopatrzenia emerytalnego pracowników, protokoły posiedzeń Zarządu Gminnego; 2.2. Dział Finansowo-Budżetowy, daty skrajne: [1931] 1934-1939, 10 j.a.: korespondencja dotycząca wykonania budżetu, w tym sprawozdania okresowe, korespondencja dotycząca m.in. poboru składek ubezpieczeniowych, zgłaszania zdarzeń i szacunku strat, wykazy osób podlegających ubezpieczeniu, księga sum przechodnich i pozabudżetowych, rejestry wymiarowe i księgi biercze (sprzed 1934 r. pochodzą wpisy do księgi kontynuowanej w okresie późniejszym); 2.3. Dział Gospodarki Gminnej, daty skrajne: [1926] 1934-1936, 1 j.a.: rejestr szarwarku prowadzony w latach 1926-1936; 2.4. Dział Administracyjny, daty skrajne: 1934-1937, 1 j.a.: rejestr wyroków sądowych, orzeczeń karnych władz administracyjnych oraz kar, nakładanych przez wójta. 3. Komisarz obwodu Budzisław - Ehrenfeld (1939-1945), daty skrajne: 1939-1941, 1 j.a.: księga podatkowa. 4. Zarząd Gminny gminy Budzisław (1945-1950), daty skrajne: 1945-1950, 42 j.a.: 4.1. Dział Ogólno-Organizacyjny, daty skrajne: 1946-1950, 15 j.a.: wytyczne i zalecenia w sprawach organizacyjnych, informacje statystyczne o gminie, korespondencja dotycząca m.in. oznakowania budynków urzędowych, prenumeraty dzienników urzędowych, organizacji, metod i narzędzi pracy biurowej, instrukcje, wytyczne i zalecenia w sprawach osobowych, protokoły wyborów sołtysów, wykazy członków gminnej rady narodowej i pracowników zarządu gminnego, korespondencja w sprawach m.in. zatrudniania i zwalniania pracowników, płac i ubezpieczeń pracowników, protokoły posiedzeń gminnej rady narodowej, prezydium rady i zarządu gminnego, protokoły odpraw służbowych sołtysów, sprawozdania okresowe i doraźne z działalności gminnej rady narodowej, prezydium rady i zarządu gminnego, protokoły kontroli, zalecenia pokontrolne i ich realizacja, wytyczne i zalecenia dotyczące majątku gminy i gromad, korespondencja w sprawach dysponowania majątkiem gminy, umowy cywilno-prawne na wykonanie prac na rzecz gminy, odpisy protokołów posiedzeń gminnej rady narodowej i zarządu gminnego w sprawach dotyczących majątku gminy; 4.2. Dział Finansowo-Budżetowy, daty skrajne: 1945-1950, 15 j.a.: budżety i roczne sprawozdania rachunkowe, księgi rachunkowe kasy gminnej; 4.3. Dział Gospodarki Gminnej, daty skrajne: 1949-1950, 1 j.a.: klasyfikacja gruntów; 4.4. Dział Administracji Społecznej, daty skrajne: 1949, 1 j.a.: instrukcje, wytyczne i zalecenia, korespondencja dotycząca eksploatacji i utrzymania szkół, placówek kulturalnych, bibliotek, walki z analfabetyzmem, sprawozdawczość; 4.5. Dział Administracyjny, daty skrajne: 1945-1950, 10 j.a.: sprawy dotyczące: poszukiwania i ustalania miejsc pobytu osób, udzielania informacji z prowadzonej ewidencji ludności, wytyczne i zalecenia, informacje statystyczne o stanie i ruchu ludności, wykazy mieszkańców poszczególnych gromad, instrukcje, wytyczne, zalecenia dotyczące spraw wojskowych, informacje o kwaterach dostarczonych Armii Czerwonej, spisy poborowych, instrukcje, wytyczne, zalecenia w sprawach budowlanych, sprawozdawczość, w tym sprawozdania o ruchu budowlanym, sprawy wydawania pozwoleń na budowę. 5. Prezydium Gminnej Rady Narodowej w Budzisławiu (1950-1954), daty skrajne: 1950-1954, 31 j.a.: 5.1. Referat Ogólno-Administracyjny, daty skrajne: 1950-1954, 24 j.a.: 5.1.1. Sprawy ustrojowe i organizacyjne, daty skrajne: 1954, 2 j.a.: instrukcje, wytyczne i zalecenia oraz korespondencja w sprawach organizacyjnych dotyczące wyborów do rad narodowych oraz protokół zdawczo-odbiorczy przekazania Prezydium Powiatowej Rady Narodowej w Kole agend wymiaru i poboru podatku gruntowego i Społecznego Funduszu Oszczędnościowego "B", protokoły posiedzeń (sesji) gminnej rady narodowej, jej prezydium i komisji, protokoły posiedzeń aktywu gminnego, w tym zespołu gminnego i narad sołtysów, sprawozdania z działalności gminnej rady narodowej i jej organów, instrukcje, wytyczne, zalecenia, informacje statystyczne, wykazy radnych, korespondencja dotycząca organizacji pracy organów gminy, przekazywania protokołów posiedzeń, oświadczenia i zaświadczenia pracowników do celów uzyskania zasiłków rodzinnych, wytyczne i zalecenia w sprawach współzawodnictwa i racjonalizacji pracy, podjęte zobowiązania indywidualne i zbiorowe, w tym protokoły i uchwały zebrań gromadzkich oraz zebrań gromadzkich i zjazdów gminnych Związku Samopomocy Chłopskiej, sprawozdania z przebiegu współzawodnictwa w różnych obszarach, protokoły kontroli i zarządzenia pokontrolne oraz ich realizacja, spisy wyborców w wyborach do Sejmu, wytyczne i zalecenia w sprawach budowlanych, korespondencja, sprawozdawczość, w tym sprawozdania o ruchu budowlanym, sprawy dotyczące: poszukiwania i ustalania miejsc pobytu osób, udzielania informacji z prowadzonej ewidencji ludności, wytyczne i zalecenia, sprawozdania statystyczne o stanie i ruchu ludności, wykazy gromad i miejscowości, wykazy mieszkańców, realizacja skarg i zażaleń; 5.2. Referat Finansowo-Budżetowy, daty skrajne: 1950, 3 j.a.: budżety oraz księgi rachunkowe kasy gminnej; 5.3. Referat Rolny, daty skrajne: 1950-1951, 2 j.a.: wytyczne i zalecenia, sprawy dotyczące m.in.: obrotu nieruchomościami rolnymi, w tym gospodarstw poniemieckich, produkcji roślinnej i zwierzęcej, akcji specjalnych (siewnej, żniwnej, omłotowej), ochrony roślin, tępienia chwastów i szkodników roślin, szkód rolniczych, melioracji i przeciwdziałania powodziom, informacje i sprawozdania statystyczne, w tym spis rolny, itp.; 5.4. Referat Spraw Socjalnych i Kulturalnych, daty skrajne: 1950-1953, 2 j.a.: sprawy oświaty, kultury i sztuki, w tym: instrukcje, wytyczne i zalecenia, sprawy dotyczące m.in.: eksploatacji i utrzymania szkół, placówek kulturalnych, bibliotek, walki z analfabetyzmem, informacje i sprawozdania statystyczne, itp. 6. Ewidencja ludności, daty skrajne: 1932-1954, 24 j.a.: rejestry domów, księgi kontroli ruchu ludności, gromadzkie książki meldunkowe. 7. Gminna Kasa Pożyczkowo-Oszczędnościowa gminy Budzisław, daty skrajne: 1928-1943, 1 j.a.: księga dziennik-główna. 8. Wakaty: opisy jednostek archiwalnych przesuniętych do innych zespołów archiwalnych (3 opisy). Number of files124
54/32/0 Akta gminy Chełmno 1927-1954 129 97 Unroll
Zespół archiwalny jest zespołem złożonym, obejmującym zachowane materiały archiwalne wytworzone i zgromadzone przez władze gminy Chełmno. Zespół zachowany jest szczątkowo - brak materiałów z okresu zaboru rosyjskiego (1864-1914), okupacji niemieckiej w czasie pierwszej wojny światowej (1914-1918) i praktycznie z okresu drugiej wojny światowej (1939-1945), a z okresu II Rzeczypospolitej (1918-1939) zachowały się jedynie pojedyncze jednostki. Stosunkowo lepiej zachowane są materiały z okresu powojennego (1945-1954), jednakże i w tym przypadku stopień zachowania jest fragmentaryczny. W strukturze inwentarza archiwalnego wydzielono serie i podserie: 1. Zarząd Gminny gminy Chełmno (1934-1939), daty skrajne: [1927] 1934-1939, 4 j.a.: 1.1. Dział Ogólno-Organizacyjny, daty skrajne: [1927] 1934-1939, 1 j.a.: protokoły odpraw sołtysów (od 1927 r. ); 1.2. Dział Finansowo-Budżetowy, daty skrajne: [1927] 1934-1937, 2 j.a.: rejestr podatkowy (od 1927 r.) oraz rejestr wniosków egzekucyjnych; 1.3. Dział Gospodarki Gminnej, daty skrajne: 1939, 1 j.a.: sprawy rolnictwa, w tym korespondencja, gromadzkie wykazy posiadaczy płodów rolnych z października 1939 r. 2. Komisarz obwodu Chełmno / Kulmhof (1939-1945), daty skrajne: [1937] 1939-1941, 2 j.a.: księga podatkowa oraz rejestr wydanych kart zgonów (od 1937 r.). 3. Zarząd Gminny gminy Chełmno (1945-1950), daty skrajne: [1939] 1945-1950, 60 j.a.: 3.1. Dział Ogólno-Organizacyjny, daty skrajne: 1945-1950, 13 j.a.: sprawy osobowe, protokoły posiedzeń gminnej rady narodowej, komisji i prezydium rady oraz zarządu gminnego, sprawy dotyczące stosunku Prezydium Powiatowej Rady Narodowej w Kole i Starosty Powiatowego Kolskiego do protokołów posiedzeń i chwał gminnej rady narodowej, organizacji posiedzeń, zjazdów wójtów, zebrań sołtysów, informacje o działalności organów gminy, sprawy dotyczące inwestycji, umowy na wykonanie robót, umowy dzierżawy, dokumenty dotyczące nabywania nieruchomości przez gminę oraz likwidacji obciążeń sprzed 1939 r., sprawy poufne, w tym m.in. listy kwalifikacyjne pracowników zarządu gminnego, opinie, miesięczne sprawozdania sytuacyjne; 3.2. Dział Finansowo-Budżetowy, daty skrajne: [1939] 1945-1950, 21 j.a.: budżety i roczne sprawozdania rachunkowe, księgi rachunkowe kasy gminnej i rejestry podatkowe (w tym prowadzone w latach 1939-1941 i następnie kontynuowane od 1945 r.); 3.3. Dział Gospodarki Gminnej, daty skrajne: 1945-1950, 9 j.a.: sprawy dotyczące dróg i placów publicznych, m.in.: utrzymania dróg, szarwarku, przeciwdziałania powodzi i likwidacji skutków powodzi, sprawy dotyczące rolnictwa, w tym wytyczne dotyczące obowiązkowych dostaw, wykazy gospodarstw, gospodarstw poniemieckich, reformy rolnej, statystyki produkcji rolnej, szkód rolniczych, akcji siewnej, tępienia chwastów i szkodników roślin, melioracji; 3.4. Dział Administracji Społecznej, daty skrajne: 1945-1949, 6 j.a.: sprawy dotyczące oświaty, kultury i sztuki, w tym okólniki i zarządzenia władz nadrzędnych, korespondencja, sprawy eksploatacji i utrzymania placówek oświatowych, kulturalnych, bibliotek, walki z analfabetyzmem; 3.5. Dział Administracyjny, daty skrajne: 1946-1950, 11 j.a.: sprawy ogólne, w tym dotyczące spisu ludności, referendum ludowego, wyborów do Sejmu z 1947 r., wydawania zaświadczeń, sprawy ewidencji ludności, w tym dotyczące poszukiwania i ustalania miejsc pobytu osób, pomocy prawnej, udzielania informacji z prowadzonej ewidencji ludności, dowody zmiany miejsca zamieszkania, instrukcje i wytyczne, sprawozdania o stanie i ruchu ludności, rejestry wydanych tymczasowych zaświadczeń tożsamości, sprawy budowlane w tym dotyczące grobów żołnierzy radzieckich, sprawozdania o ruchu budowlanym, instrukcje i wytyczne, pozwolenia na budowę. 4. Prezydium Gminnej Rady Narodowej w Chełmnie (1950-1954), daty skrajne: [1945] 1950-1954, 49 j.a.: 4.1. Referat Ogólno-Administracyjny, daty skrajne: [1945] 1950-1954, 28 j.a.: sprawy organizacyjne, podziału administracyjnego, protokoły posiedzeń (sesji) gminnej rady narodowej, jej prezydium i komisji, protokoły narad sołtysów (od 1945 r.), sprawy ewidencji ludności, wyborów do Sejmu i rad narodowych, w tym spisy wyborców, spisu powszechnego, budowlane (sprawozdania o ruchu budowlanym), skargi i zażalenia, dokumentacja Gminnego Komitetu Obrońców Pokoju; 4.2. Referat Finansowo-Budżetowy, daty skrajne: 1950-1954, 10 j.a.: budżety, instrukcje, wytyczne i zalecenia dotyczące planowania i wykonania budżetu, korespondencja w sprawach wykonania budżetu, sprawozdania z wykonania budżetu, księgi i dokumentacja rachunkowa; 4.3. Referat Rolny, daty skrajne: [1949] 1950-1953, 4 j.a.: sprawy dotyczące klasyfikacji gruntów (od 1949 r.), akcji specjalnych (siewnej, żniwnej, omłotowej), osadnictwa rolnego, sprawozdania statystyczne; 4.4. Referat Spraw Socjalnych i Kulturalnych, daty skrajne: [1949] 1950-1954, 7 j.a.: sprawy oświaty, kultury i sztuki, w tym dotyczące eksploatacji i utrzymania placówek oświatowych, walki z analfabetyzmem (od 1949 r.). 5. Ewidencja ludności, daty skrajne: 1945-1951, 8 j.a.: księgi kontroli ruchu ludności, gromadzkie książki meldunkowe. 6. Gminna Kasa Pożyczkowo-Oszczędnościowa gminy Chełmno, daty skrajne: 1928-1943, 4 j.a.: księga dziennik-główna, księga pożyczek oraz dokumentacja udzielonych pożyczek. 7. Wakaty: opisy jednostek archiwalnych przesuniętych do innych zespołów archiwalnych (2 opisy). Number of files127
54/33/0 Akta gminy Czołowo (powiat kolski) [1868] 1910-1954 388 0 Unroll
0 Number of files387
54/34/0 Akta gminy Krzykosy 1921-1954 108 12 Unroll
Zespół archiwalny jest zespołem złożonym, obejmującym zachowane materiały archiwalne wytworzone i zgromadzone przez władze gminy Krzykosy. Zespół zachowany jest szczątkowo - brak materiałów z okresu zaboru rosyjskiego (1864-1914), okupacji niemieckiej w czasie pierwszej wojny światowej (1914-1918) oraz z okresu drugiej wojny światowej (1939-1945), a z okresu II Rzeczypospolitej (1918-1939) zachowały się pojedyncze jednostki. Stosunkowo lepiej zachowane są materiały z okresu powojennego (1945-1954), jednakże i w tym przypadku stopień zachowania jest fragmentaryczny. W strukturze inwentarza archiwalnego wydzielono serie i podserie: 1. Wójt gminy Krzykosy (1918-1933), daty skrajne: 1921-1933 (1946), 3 j.a.: protokoły posiedzeń rady gminnej, opis nieruchomości należących do parafii Kościoła Rzymskokatolickiego w Borysławicach Kościelnych, księga-główna. 2. Zarząd Gminny gminy Krzykosy (1934-1939), daty skrajne: (1923) 1934-1939 (1946), 17 j.a.: 2.1. Dział Ogólno-Organizacyjny, daty skrajne: 1934-1939 (1945), 2 j.a.: sprawy organizacyjne, sprawy kontroli, w tym protokoły z kontroli; 2.2. Dział Finansowo-Budżetowy, daty skrajne: (1930) 1934-1939 (1946), 9 j.a.: budżet gminy, księgi rachunkowe i rejestry podatkowe; 2.3. Dział Gospodarki Gminnej, daty skrajne: (1923) 1934-1939, 4 j.a.: sprawy dzierżawy ziemi szkolnej, sprawy świadczeń w naturze (szarwarku), ewidencja zakładów przemysłowych i handlowych; 2.4. Dział Administracyjny, daty skrajne: 1934-1938, 2 j.a.: okólniki i zarządzenia władz zwierzchnich dotyczące spraw wojskowych, spisy wyborców. 3. Zarząd Gminny gminy Krzykosy (1945-1950), daty skrajne: 1945-1950, 37 j.a.: 3.1. Dział Ogólno-Organizacyjny, daty skrajne: 1945-1950, 12 j.a.: sprawy organizacyjne - podział pracy w zarządzie gminnym, sprawy osobowe członków organów gminy i pracowników gminnych, w tym wybory członków gminnej rady narodowej, rad gromadzkich i wybory sołtysów i podsołtysów, sprawy zebrań i urzędowania ciał samorządowych, w tym protokoły posiedzeń zarządu gminnego, sprawy zarządzania majątkiem gminy i gromad, sprawy kontroli, w tym protokoły z kontroli, sprawy różne, sprawy poufne, w tym sprawozdania sytuacyjne; 3.2. Dział Finansowo-Budżetowy, daty skrajne: 1945-1949, 8 j.a.: budżety gminy i ich realizacja, sprawy kredytów i zapomóg; 3.3. Dział Gospodarki Gminnej, daty skrajne: 1945-1949, 3 j.a.: sprawy dróg i placów publicznych, sprawy rolne, w tym sprawy spisu rolnego oraz protokoły przejęcia majątków ziemskich na cele reformy rolnej, protokoły objęcia gospodarstw rolnych poniemieckich; 3.4. Dział Administracji Społecznej, daty skrajne: 1946-1949, 4 j.a.: sprawy oświaty, kultury i sztuki oraz sprawy opieki społecznej; 3.5. Dział Administracyjny, daty skrajne: 1945-1949, 10 j.a.: sprawy ogólno-administracyjne, w tym dotyczące referendum ludowego oraz szkód wojennych, sprawy akt stanu cywilnego i wyznaniowe, sprawy ewidencji i kontroli ruchu ludności, w tym dotyczące powszechnego spisu ludności, wykazy mieszkańców poszczególnych gromad, spisy mężczyzn z roczników od 1911 do 1926, sprawy sądowe. 4. Prezydium Gminnej Rady Narodowej w Krzykosach (1950-1954), daty skrajne: (1945) 1950-1954, 26 j.a.: 4.1. Referat Ogólno-Administracyjny, daty skrajne: (1945) 1950-1954, 13 j.a.: sprawy osobowe pracowników prezydium, protokoły posiedzeń komisji gminnej rady narodowej, protokoły zebrań aktywu gminnego i gromadzkiego, sprawy zarządzania majątkiem gminy i gromad, sprawy dróg i placów publicznych, sprawy statystyki, w tym Narodowego Spisu Powszechnego z 1950 r., sprawy kontroli, w tym protokoły kontroli, sprawy wyborów do Sejmu Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej, w tym spisy wyborców, sprawy ewidencji i kontroli ruchu ludności; 4.2. Referat Finansowy, daty skrajne: 1951-1952, 2 j.a.: budżet gminy i jego realizacja; 4.3. Referat Rolny, daty skrajne: 1951-1954, 4 j.a.: sprawy rolne, w tym dotyczące spisu rolnego, administrowania resztówkami z majątków ziemskich, przejmowanie użytków rolnych niecałkowicie zagospodarowanych; 4.4. Referat Spraw Socjalnych i Kulturalnych, daty skrajne: (1949) 1950-1953, 7 j.a.: sprawy oświaty, kultury i sztuki, sprawy gospodarki komunalnej i mieszkaniowej, sprawy budowlane. 5. Ewidencja ludności, daty skrajne: 1948-1951, 8 j.a.: gromadzkie książki meldunkowe, księga kontroli ruchu ludności - rejestr osób przybywających do gminy oraz zawiadomienia o zmianie miejsca zamieszkania. 6. Gminna Kasa Pożyczkowo-Oszczędnościowa gminy Krzykosy, daty skrajne: 1928-1943, 4 j.a.: księgi pożyczek i wkładek (oszczędności) oraz przykładowa książeczka oszczędnościowa. 7. Wakaty: opisy jednostek archiwalnych przesuniętych do innych zespołów archiwalnych (13 opisów). Number of files95
54/35/0 Akta gminy Izbica Kujawska (powiat kolski) [1848] 1862-1954 1708 0 Unroll
0 Number of files1707
54/36/0 Akta gminy Karszew 1941-1954 108 0 Unroll
Zespół archiwalny jest zespołem złożonym, obejmującym zachowane materiały archiwalne wytworzone i zgromadzone przez władze gminy Karszew. Zespół zachowany jest szczątkowo - brak materiałów z okresu zaboru rosyjskiego (1864-1914), okupacji niemieckiej w czasie pierwszej wojny światowej (1914-1918), II Rzeczypospolitej (1918-1939) oraz praktycznie z okresu drugiej wojny światowej (1939-1945). W zespole zachowały się w zasadzie jedynie materiały z okresu powojennego (1945-1954), jednakże stopień ich zachowania jest fragmentaryczny. W strukturze inwentarza archiwalnego wydzielono serie i podserie: 1. Komisarz obwodu Karszew / Karschin (1939-1943), daty skrajne: 1941, 1 j.a.: akta kasy obwodu Karszew, w tym korespondencja w sprawach poboru podatków i składek. 2. Zarząd Gminny gminy Karszew (1945-1950), daty skrajne: 1945-1950, 69 j.a.: 2.1. Dział Ogólno-Organizacyjny, daty skrajne: 1945-1950, 25 j.a.: sprawy organizacyjne, sprawy osobowe członków organów gminy i pracowników gminnych, sprawy zebrań i urzędowania ciał samorządowych, w tym protokoły posiedzeń gminnej rady narodowej, jej prezydium i komisji, protokoły posiedzeń zarządu gminnego, protokoły odpraw sołtysów, sprawy kontroli, w tym protokoły kontroli, sprawy zarządzania majątkiem gminy i gromad; 2.2. Dział Finansowo-Budżetowy, daty skrajne: 1945-1949, 15 j.a.: budżety gminy i ich realizacja, sprawy dotyczące planowania i wykonania budżetów, sprawy przymusowych ubezpieczeń rzeczowych, księgi rachunkowe - księgi dziennik-główna; 2.3. Dział Gospodarki Gminnej, daty skrajne: 1945-1949, 9 j.a.: sprawy dróg i placów publicznych, sprawy rolnictwa; 2.4. Dział Administracji Społecznej, daty skrajne: 1945-1949, 4 j.a.: sprawy oświaty, kultury i sztuki; 2.5. Dział Administracyjny, daty skrajne: 1946-1949, 16 j.a.: sprawy ogólno-administracyjne, w tym dotyczące referendum ludowego i wyborów do Sejmu Ustawodawczego, sprawy ewidencji i kontroli ruchu ludności, sprawy budowlane, sprawy aprowizacji, akt erekcyjny uroczystości poświęcenia samochodu strażackiego dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Karszewie. 3. Prezydium Gminnej Rady Narodowej w Karszewie (1950-1954), daty skrajne: (1948) 1950-1954, 38 j.a.: 3.1. Referat Ogólno-Administracyjny, daty skrajne: (1948) 1950-1953, 15 j.a.: protokoły posiedzeń gminnej rady narodowej, jej prezydium i komisji, protokoły odpraw sołtysów, protokoły zebrań aktywu gminnego i gromadzkiego, sprawy kontroli, w tym protokoły przeprowadzonych kontroli, sprawy wyborów do Sejmu Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej, sprawy skarg i zażaleń; 3.2. Referat Finansowy, daty skrajne: 1950-1953, 8 j.a.: preliminarze budżetowe i budżety, sprawy organizacyjne Obywatelskiej Komisji Podatkowej, księgi rachunkowe - księga dziennik-główna; 3.3. Referat Rolny, daty skrajne: 1950-1954, 7 j.a.: sprawy rolnictwa, w tym produkcji roślinnej i zwierzęcej, spółdzielczości produkcyjnej, przebudowy ustroju rolnego; 3.4. Referat Spraw Socjalnych i Kulturalnych, daty skrajne: (1949) 1950-1954, 8 j.a.: sprawy oświaty, kultury i sztuki, sprawy gospodarki komunalnej, sprawy budowlane. Number of files108
54/37/0 Akta gminy Kłodawa (powiat kolski) 1817-1954 177 0 Unroll
0 Number of files177
Showing 21 to 40 of 1,371 entries.