Zespół
Zawartość:
Bilanse, oceny biegłego księgowego, zarządzenia, komunikaty, instrukcje, pisma okólne, regulaminy, analizy kadr i zatrudnienia, analizy działalności gospodarczej, kompleksowe analizy techniczno-ekonomiczne, analizy działalności gospodarczej (1951-1979, sygn. 1-222); Dzienniki okrętowe: m/s „Busko-Zdrój”, „Florian Ceynowa”, „Bolesław Chrobry”, „Duszniki Zdrój”, „Dzieci Polskie”, Antoni Garnuszewski”, „Gdańsk”’ „Gdańsk II”, „Heweliusz”, Iwonicz Zdrój”, „Władysław Jagiełło”, „Hugo Kołłątaj”, „Mikołaj Kopernik”, „ Kraków”, „Krzywousty”, „Lechistan II”, „Łokietek”, „Matejko”, „Monte Cassino”, Polonica”, „Mikołaj Rej”, „Profesor Rylke”, „Sienkiewicz”, „Generał Sikorski”, „Władysław Sikorski”, „Bolesław Śmiały”, „Warszawa” , „Wyspiański”, Zygmunt August”, „Zygmunt III Waza” (1954-1997, sygn. 223-1305);
Dzieje twórcy:
Polskie Linie Oceaniczne (PLO) są spadkobiercą polskich towarzystw żeglugowych, działających przed wojną: Żegluga Polska S.A., Polsko-Brytyjskie Towarzystwo Okrętowe, Gdynia-Ameryka Linie Żeglugowe (GAL). W warunkach wojennych zarząd floty wymienionych armatorów państwowych przejęło przedsiębiorstwo Gdynia-Ameryka Linie Żeglugowe z siedzibą w Londynie. Po wojnie siedzibę przedsiębiorstwa przeniesiono z powrotem do Gdyni. Z dniem 01.01.1951 r. nastąpiła likwidacja GAL-u, a jednocześnie dokonano podziału kompetencji i kierunków działalności żeglugowej. Zarządzeniem Ministra Żeglugi z 02.01.1951 r. powołano Polskie Linie Oceaniczne w Gdyni i Polską Żeglugę Morską w Szczecinie. Ponadto powołano specjalistyczne przedsiębiorstwo ratownicze: Polskie Ratownictwo Okrętowe w Gdyni. Równolegle utworzono Centralny Zarząd Polskiej Marynarki Handlowej w Gdyni (działający do 1957 r.), który w imieniu Ministerstwa Żeglugi sprawował bezpośredni nadzór na działalnością żeglugową. W toku rozwoju przedsiębiorstwa PLO przejęło wszystkie linie żeglugowe, w tym również promy, zajmujące się przewozem ładunków drobnicowych i pasażerów. Flota PLO funkcjonowała w ramach czterech zakładów eksploatacyjnych, działających według geograficznych zasięgów działania: Linii Amerykańskich, Afrykańskich i Śródziemnomorskich, Azjatyckich i Australijskich oraz Europejskich i Żeglugi Promowej. W ramach PLO obsługiwane były też trzy linie pasażerskie (wśród nich eksploatowany był „Stefan Batory”). Ponadto przedsiębiorstw posiadało spółki agencyjne za granicą m.in.: Gdynia America Lines Ltd. (GAL) w Londynie, PSAL w Antwerpii, Gdynia America Line w Nowym Jorku. W latach 90-tych XX wieku po zmianie systemu gospodarczego PLO popadło w kłopoty finansowe, w 1994 r. zostały przekształcone w spółkę akcyjną Skarbu Państwa, stanowiącą holding kilku wyodrębnionych spółkę w których 100-procentowe udziały posiadało PLO.
Daty skrajne:
1951-1997
Klasyfikacja:
Nazwa twórcy:
Daty:
1951-1991.
Nazwa dawna:
Nazwa obcojęzyczna:
Języki:
Dostępność:
Ogółem jednostek archiwalnych:
1305
Ogółem opracowanych jednostek archiwalnych:
0
Ogółem jednostek archiwalnych bez ewidencji:
0
Ogółem metrów bieżących
25.0
Ogółem opracowanych metrów bieżących
0.0
Ogółem metrów bieżących bez ewidencji
0.0
Ogółem jednostek archiwalnych:
0
Ogółem plików :
0
Ogółem rozmiar (w MB):
0.0
Ogółem dokumentów
0
Ogółem spraw
0
Ogółem klas
0
Ogółem jednostek archiwalnych:
0.0
Ogółem metrów bieżących:
0.0
Daty skrajne dokumentacji niearchiwalnej:
Nazwa | Inwentarz skarbowy | Uwagi |
---|---|---|
spis zdawczo-odbiorczy | Tak |
APG 2213