Akta gminy Skoki (pow. wągrowiecki)

Sygnatura
92/84/0
Liczba serii
20
Liczba skanów
2832

Zawartość:

Akta w zespole ułożono według następujących po sobie urzędów szczebla gminnego. W ramach poszczególnych urzędów akta ułożono w grupach rzeczowych. 1. Districtsamt - sygn. 1 - 5; z lat 1834 - 1919; sprawy szkolnictwa 2. Komisariat Obwodowy i Wójtostwo Obwodowe - sygn. 6 - 15; z lat 1921 - 1933; sprawy budownictwa, polityczne 3. Zarząd Gminny - sygn. 16 - 133; z lat [1922 - 1934] 1934 - 1939; a. Dział Ogólno-Organizacyjny - sygn. 16 - 62; z lat [1922 - 1934] 1934 - 1939; uchwały Rady Gminnej, sprawy wyborcze b. Dział Finansowo-Budżetowy - sygn. 63 - 123, 238; z lat [1933 - 1934] 1934 - 1939; budżety, roczne sprawozdania rachunkowe c. Dział Gospodarki Gminnej - sygn. 124; z roku 1936; sprawy opieki społecznej d. Dział Administracji Społecznej - sygn. 125 - 129; z lat 1935 - 1939; sprawy oświaty, kultury i sztuki, szkolnictwa e. Dział Administracyjny - sygn. 130 - 133; z lat 1934 - 1939; ewidencja i kontrola ruchu ludności 42. Zarząd Gminny - sygn. 134 - 180; z lat 1945 - 1950 a. Dział Ogólno-Organizacyjny - sygn. 134 - 156; z lat 1945 - 1950; protokoły z zebrań gminnych organów kolegialnych b. Dział Finansowo-Budżetowy - sygn. 157 - 166, 239; z lat 1945 - 1950; budżety c. Dział Gospodarki Gminnej - sygn. 167 - 174; z lat 1945 - 1950; sprawy majątku gminnego, statystyki rolne d. Dział Administracji Społecznej - sygn. 175 - 176; z lat 1948 - 1949; Służba Polsce, walka z analfabetyzmem e. Dział Administracyjny - sygn. 177 - 180; z lat 1945 - 1950; ewidencja i kontrola ludności 5. Prezydium Gminnej Rady Narodowej - sygn. 181 - 237; z lat 1951 - 1954 a. Referat Ogólno-Administracyjny - sygn. 181 - 217; z lat 1951 - 1954; protokoły z zebrań gminnych organów kolegialnych, ewidencja ludności b. Referat Finansowy - sygn. 218 - 225; z lat 1951 - 1954; budżety c. Referat Socjalno-Kulturalny - sygn. 226 - 227; z lat 1951 - 1953; walka z analfabetyzmem d. Referat Rolny - sygn. 228 - 237; z lat 1951 - 1954; statystyki rolne 6. Księgi meldunkowe - sygn. 240 - 333; z lat 1858 - 1954 Brak: 237 (scontrum '97)

Dzieje twórcy:

Administracja samorządowa szczebla gminnego po raz pierwszy zorganizowana została na ziemiach polskich w okresie Księstwa Warszawskiego. Działajace od tego momentu władze gminne (wójt, sołtys, rada) pochodziły bądź z mianowania przez przedstawicieli administracji rządowej bądź wymagały zatwierdzenia przez tych przedstawicieli. Zakres kompetencji władz gminnych dotyczył szeroko rozumianego funkcjonowania gminy. Kilkakrotnie ulegał on zmianom, podobnie jak zmieniały się granice oddziaływania terytorialnego poszczególnych, następujących po sobie urzędów. Najważniejszych zmian dokonano w latach: 1833, 1836, 1891, 1919, 1928, 1933, 1935, 1945, 1950. Ostatecznie samorząd gminny zlikwidowano w 1950 r., a jego kompetencje przejęły terenowe jednolite organy administracji państwowej - prezydia gminnych rad narodowych, działające do 1954 r.

Daty skrajne:

1834 - 1954

Klasyfikacja:

administracja ogólna

Nazwa twórcy:

Daty:

1834-1954.

Nazwa dawna:

Gmina Skoki

Nazwa obcojęzyczna:

Języki:

polski, niemiecki

Dostępność:

Udostępniany w całości

Ogółem jednostek archiwalnych:

332

Ogółem opracowanych jednostek archiwalnych:

332

Ogółem jednostek archiwalnych bez ewidencji:

0

Ogółem metrów bieżących

3.78

Ogółem opracowanych metrów bieżących

3.78

Ogółem metrów bieżących bez ewidencji

0.0

Ogółem jednostek archiwalnych:

0

Ogółem plików :

0

Ogółem rozmiar (w MB):

0.0

Ogółem dokumentów

0

Ogółem spraw

0

Ogółem klas

0

Ogółem jednostek archiwalnych:

0.0

Ogółem metrów bieżących:

0.0

Daty skrajne dokumentacji niearchiwalnej:

Nazwa Inwentarz skarbowy Uwagi
inwentarz książkowy zatwierdzony Tak