Przedsiębiorstwo Przemysłowo-Usługowego Rybołówstwa Morskiego "Transocean" S.A. w Szczecinie

Sygnatura
65/1413/0
Liczba serii
117
Liczba skanów
0

Zawartość:

I. Organizacja, 1968-2001, 236 j.a. (sygn. 1-236) - organizacja przedsiębiorstwa: statuty (sygn. 1-4), regulaminy organizacyjne (sygn. 5-10), materiały dot. organizacji CHZR (sygn. 11), inne materiały dot. organizacji "Transoceanu" (sygn. 12-17); rejestracja przedsiębiorstwa (sygn. 18-23); materiały władz spółki (regulaminy, protokoły posiedzeń, sprawozdania): Walnego Zgromadzenie Wspólników/Akcjonariuszy (sygn. 26-28), Rady Nadzorczej (sygn. 29-47), Zarządu (sygn. 48-57); prywatyzacja przedsiębiorstwa (sygn. 58-73); funkcjonowanie przedsiębiorstwa: - zarządzenia wewnętrzne, pisma okólne, polecenia służbowe, decyzje (sygn. 74-127), regulaminy i instrukcje (sygn. 128-175, 230, 232-235), protokoły narad Kolegium Dyrekcyjnego (sygn. 176-192), protokoły kontroli (193-204), sprawozdania z zagranicznych wyjazdów służbowych (sygn. 205, 206), porozumienia, umowy i ugody dot. czarterów i obsługi floty, z bankami zagranicznymi oraz zasad zatrudnienia i płac (sygn. 208-217), zakładowe systemy wynagradzania (sygn. 220-229, 231, 236), załatwianie skarg i wniosków oraz krytyka prasowa (sygn. 207), materiały reklamowe (sygn. 218), znaki towarowe (sygn. 219), materiał dot. wpływu zmian w organizacji przedsiębiorstwa na stan zatrudnienia i liczbę stanowisk pracy (sygn. 24), obsada stanowisk kierowniczych w latach 1990-1995 (sygn. 25). II. Planowanie, 1969-1999, 49 j.a. (sygn. 237-285) - plany perspektywiczne (sygn. 237-240), plany wieloletnie (sygn. 241, 242), roczne plany techniczno-ekonomiczne (sygn. 243-257, 261, 263, 264), inne plany roczne (sygn. 258-260, 262, 265-285). III. Sprawozdawczość, 1968-2001, 184 j.a. (sygn. 286-468, 597) - analizy ekonomiczne: działalności przedsiębiorstwa (sygn. 286-308) i działalności transportowo-spedycyjnej (sygn. 309-315), analizy eksploatacji floty pomocniczej (sygn. 316-323), inne analizy (sygn. 324-334),sprawozdania: z działalności opisowe (sygn. 335-342, 347,406, 432, 433), z produkcji (sygn. 343-346, 348-350, 369, 373, 378, 390, 392, 403), z wykonania planu kosztów i realizacji usług (sygn. 351-354, 370, 379), ze sprzedaży (sygn. 366, 367, 371, 374, 375, 383, 384, 395-399), z zaopatrzenia rynku (sygn. 363, 368, 381, 385, 387, 391), dot. eksportu (sygn. 357-359), dot. rozliczenia czasu pracy i stanu jednostek pływających (sygn. 355, 356, 380, 393, 402), dot. transportu lądowego (sygn. 372, 386, 394, 407, 411), dot. zużycia ryb na cele niekonsumpcyjne (sygn. 360-362, 364), dot. zatrudnienia i funduszu płac (sygn. 412-428), inne (sygn. 365, 376, 377, 382, 388, 389, 404, 405, 408-410, 429-431, 434), sprawozdania finansowe - bilanse (sygn. 435-464, 597), z przychodów, kosztów i wyników finansowych (sygn. 400, 401, 467, 468), inne (sygn. 465, 466). IV. Bezpieczeństwo i higiena pracy, 1969-2000, 9 j.a. (sygn. 469-477) - programy poprawy i analizy stanu bhp (sygn. 469, 470, 473), rejestry i sprawozdania z wypadków przy pracy, w tym śmiertelnych (sygn. 471, 472, 474-477). V. Tabor pływający, 1972-2000, 75 j.a. (sygn. 478-552) - informacje ogólne (sygn. 478, 481), umowy (sygn. 479, 480, 482, 506), analizy rejsowe i sprawozdania z rejsów (sygn. 484-505, 507), kontrola statków (sygn. 508), rejestracja i sprzedaż statków (sygn. 483, 509-530, 535-552), protokoły posiedzeń zespołu klasyfikacyjnego ds. sprzedaży statków (sygn. 531-534). VI. Zakładowa Służba Informacyjna, 1979-1981, 3 j.a. (sygn. 553-555) - biuletyny. VII. Samorząd pracowniczy i związki zawodowe, 1968-1992, 41 j.a. (sygn. 556-596) - materiały (regulaminy, protokoły posiedzeń, uchwały, składy osbowe): Konferencji Samorządu Robotniczego (sygn. 556-571), Samorządu Pracowniczego/Załogi (sygn. 572-574), Rady Zakładowej (sygn. 587-594), Rady Pracowniczej (sygn. 575-585), Delegatów Samorządu Załogi (sygn. 586), Związku Zawodowego Pracowników PPURM "Transocean" (sygn. 595, 596). VIII. Spółki krajowe i zagraniczne, 1971-2001, 142 j.a. (sygn. 598-739) - informacje ogólne (sygn. 598-600), spółki cypryjskie (sygn. 601-608), spółki liberyjskie (sygn. 609-618), spółki liberyjsko-cypryjskie (sygn. 619-643), APM Trans Sp. z o.o. w Warszawie (sygn. 644), Chłodnicze Przewozy Morskie Sp. z o.o. w Szczecinie (sygn. 645-659), Dalekowschodnia Kompania Inwestycyjno-Handlowa Sp. z o.o. w Warszawie (sygn. 660), Euro-Odra Sp. z o.o. w Świnoujściu (sygn. 661-665), Transocean Auto-Transport Sp. z o.o. w Szczecinie (sygn. 666-668), Transocean Freezer Co. Ltd. (sygn. 669-673), Transocean Fruits Co. Ltd. Cypr (sygn. 674-678), Transocean Kociewie Co. Ltd. Cypr (sygn. 679-684), Transocean Powiśle Co. Ltd. Cypr (sygn. 685-688), Transocean Reefere Co. Ltd. Liberia (sygn. 689-695), Transocean Shipping Co. Ltd. Cypr (sygn. 696-701), Transocean Spedition Sp. z o.o. w Szczecinie (sygn. 702-704), Transocean Supply Sp. z o.o. w Szczecinie (sygn. 705), Transocean Trading Sp. z o.o. w Szczecinie (sygn. 706, 707), Transocean Transport Service Sp. z o.o. w Gdyni (sygn. 708-710), Translabour Sp. z o.o. w Szczecinie (sygn. 711-716), Usługi Maklerskie "Termofracht" Sp. z o.o. w Szczecinie (sygn. 717-739). IX. Dzienniki okrętowe i maszynowe statków, 1982-2001, 827 j.a. (sygn. 740-1566) - m/s "Buran" (sygn. 740-772), m/s "Gryf Pomorski" (sygn. 773-789), m/s "Halniak" (sygn. 790-817), m/s "Harmattan" (sygn. 818-848, 1566), m/s "Kaszuby II" (sygn. 849-885), m/s "Kociewie" (sygn. 886-985, 1565), m/s "Kurpie" (sygn. 986-1070), m/s "Lewanter" (sygn. 1071, 1072), m/s "Mazury" (sygn. 1073-1101), m/s "Podlasie" (sygn. 1102-1165), m/s "Pomorze" (sygn. 1166-1184), m/s "Powiśle" (sygn. 1185-1273), m/s "Roztocze" (sygn. 1274-1341), m/s "Solano" (sygn. 1342-1377), m/s "Terral" (sygn. 1378-1407), m/s "Tornado" (sygn. 1408-1445, m/s "Wineta" (sygn. 1446-1482), m/s "Zonda" (sygn. 1483-1525), m/s "Żuławy" (sygn. 1526-1564).

Dzieje twórcy:

Przedsiębiorstwo Przemysłowo-Usługowego Rybołówstwa Morskiego "Transocean" w Szczecinie powstało w 1975 r. na bazie Centrali Handlowej Zbytu Ryb w Szczecinie (dalej CHZR). Rozpoczęła ona działalność z dniem 1 I 1968 r. na mocy zarządzenia nr 94 ministra żeglugi z dnia 30 XII 1967 r. Do podstawowych zadań CHRZ należały: zakup od krajowych podmiotów gospodarczych zajmujących się połowem ryb (przesiębiorstwa państwowe i spółdzielnie) świeżych, mrożonych i solonych ryb morskich oraz produktów rybnych (tran, mączka rybna, pasze i odpady rybne), zakup ryb importowanych przez Biuro Handlu Zagranicznego "Rybex", sprzedaż ryb, przetworów i odpadów rybnych odbiorcom rynkowym i przetwórniom, magazynowanie ryb i przetworów rybnych w magazynach własnych i obcych oraz organizacja i prowadzenie ekspedycji towarów będących przedmiotem działalności transportem kołowym lub kolejowym. Zwierzchni nadzór nad CHZR sprawowało Ministerstwo Żeglugi i Gospodarki Wodnej poprzez dyrektora Zjednoczenia Gospodarki Rybnej (dalej ZGR). Na czele przedsiębiorstwa stał dyrektor, powoływany i odwoływany przez ministra żeglugi w porozumieniu z naczelnym dyrektorem ZGR. Dyrektor CHZR do pomocy miał zastępców, których liczbę ustalał dyrektor ZGR. Siedziba CHZR znajdowała się przy w Szczecinie, przy ul. Odrowąża 1. Dyrektor CHZR mógł za zgodą dyrektora ZGR tworzyć placówki terenowe, które utworzone zostały w: Gdyni, Władysławowie, Gdańsku, Łebie, Helu, Darłowie, Kołobrzegu, Ustce, Świnoujściu, Szczecinie i Dziwnowie. W 1975 r. CHRZ przekazana została flota usługowa Przedsiębiorstwa Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich "Gryf" w Szczecinie, skutkiem czego było przekształcenie Centrali, na mocy zarządzenia nr 45 ministra handlu zagraniczneg i gospodarki morskiej z dnia 26 VI 1975 r., w Przedsiębiorstwo Przemysłowo-Usługowego Rybołówstwa Morskiego "Transocean" w Szczecinie. Do podstawowych zadań "Transoceanu" należały: obrót rybami morskimi i ich przetworami, przetwórstwo rybne oraz świadczenie usług rybackich i transportowych. Realizowane one były poprzez: przeładunek i przewozy ryb orazich przetworów statkami i samochodami niskich temperatur na terenie kraju i za granicą, zakup ryb i ich przetworów na łowiskach i na lądzie, przetwarzanie surowca rybnego na morzu, sprzedaż ryb i ich przetworów odbiorcom rynkowym, przetwórniom i przedsiębiorstwom handlu zagranicznego, gromadzenie rezerw produktów rybnych na potrzeby rynku i przetwórstwa, zaopatrywanie statków łowczych wżywność, wodę, materiały do produkcji (sól, opakowania) oraz świadczenie na ich rzecz róznych usług (remonty awaryjne, łaczność radiowa, pomoc medyczna), spedycja ryb i ich prztworów, świadczenie usług transportowych morskich i lądowych w zakresie przewozu ryb i ich przetworów na rzecz przedsiębiorstw zgrupowanych w ZGR, organizowanie za granicą, na zlecenie ZGR, lądowych baz zaopatrzeniowo-wyposażeniowych dla potrzeb rybołówstwa. Zwierzchni nadzór nad "Transoceanem" sprawował minister handlu zagranicznego i gospodarki morskiej poprzez dyrektora naczelnegoZGR. Po likwidacji w 1983 r. ZGR nadzór nad przedsiębiorstwem sprawował bezpośrednio minister resortu gospodarki morskiej. Na czele "Transocenau" stał dyrektor, powoływany i odwoływany w imieniu ministra żeglugi przez naczelnego dyrektora ZGR, zaś po likwidacji ZGR bezpośrednio przez ministra. Dyrektorowi "Transoceanu" podlegali zastępcy, których na jego wniosek powoływał i odwoływał dyrektor naczelny ZGR. Do 1996 r. siedziba "Transocenau" znajdowała się przy w Szczecinie, przy ul. Odrowąża 1, w siedzibie jego poprzedniczki (CHZR). W 1996 r. przeniesiona została na ul. Chmielewskiego 23, gdzie znajdowała sie do końca istniena przedsiębiorstwa. "Transocean", analogicznie do CHZR, posiadał oddziały terenowe oraz dwa zakłady budżetowe: Zakład Transportu Spedycyjnego w Gdyni i w Szczecinie (ten ostatni na ul. Południowej 15). Na mocy decyzji nr 4 ministra transportu i gospodarki morskiej z dnia 7 II 1994 r. wprowadzone zostało w "Transoceanie" postępowanie naprawcze, które miał realizować zarząd komisaryczny. Zarząd komisaryczny trwał do kwietnia 1996 r. Z dniem 19 IV tego roku "Transocean" przekształcony został w jednoosobową spółkę skarbu państwa, co znalazło odbicie w nazwie przedsiębiorstwa, która otrzymała brzmienie: Przedsiębiorstwo Przemysłowo-Usługowego Rybołówstwa Morskiego "Transocean" S.A. w Szczecinie (dalej "Transocean" S.A.). W efekcie dalszych przekształceń własnościowych wydzielone zostały z "Transoceanu"S.A. samodzielne podmioty gospodarcze (spółki z o.o.) zarządzające w imieniu, na rzecz i na jej rachunek wyodrębnionymi sferami działalności tj. transportem morskim, transportem samochodowym, spedycją samochodową, handlem oraz obsługą pracowniczą. Oprócz nich "Transocean" S.A. była właścicielem 6 spółek zagranicznych (4 cypryjskich i 2 liberyjskich), które były właścicielami statków-chłodnicowców. Ponadto spółka posiadała udziały w dwóch innych spółkach: DSS Luxembourg (25,04 %) i Euro-Odra Sp. Z o.o. W Świnoujściu (21,66 %). W okresie od kwietnia 1996 r. władzami "Transoceanu" S.A. stały się: Walne Zgromadzenie Wspólników, Rada Nadzorcza i Zarząd Spółki. W 2000 r. "Transocean" S.A. ogłosiłaupadłość, która zapoczątkowała proces jej likwidacji. W chwili przekształcenia "Transoceanu" w spółkę akcyjną przedsiębiorstwo było właścicielem 6 statków-chłodnicowców oraz 68 zestawów samochodowych z naczepami chłodniczymi (58) i plandekowymi (10).

Daty skrajne:

1968-2001

Klasyfikacja:

Nazwa twórcy:

Centrala Handlowa Zbytu Ryb w Szczecinie; Przedsiębiorstwo Przemysłowo-Usługowego Rybołówstwa Morskiego "Transocean" w Szczecinie

Daty:

1968-2001.

Nazwa dawna:

Nazwa obcojęzyczna:

Języki:

Dostępność:

Ogółem jednostek archiwalnych:

1566

Ogółem opracowanych jednostek archiwalnych:

1566

Ogółem jednostek archiwalnych bez ewidencji:

0

Ogółem metrów bieżących

20.0

Ogółem opracowanych metrów bieżących

20.2

Ogółem metrów bieżących bez ewidencji

0.0

Ogółem jednostek archiwalnych:

0

Ogółem plików :

0

Ogółem rozmiar (w MB):

0.0

Ogółem dokumentów

0

Ogółem spraw

0

Ogółem klas

0

Ogółem jednostek archiwalnych:

0.0

Ogółem metrów bieżących:

0.0

Daty skrajne dokumentacji niearchiwalnej:

Nazwa Inwentarz skarbowy Uwagi
inwentarz książkowy zatwierdzony Tak w bazie IZA