Fonds number Name of the fonds Date from Date to
Showing 81 to 100 of 3,436 entries.
Fonds number Name of the fonds Border dates Number of
files
Number of scans Unroll
all
59/32/11 Księgarnia Spółdzielcza "Oświata" z odpowiedzialnością udziałami w Przemyślu 1945-1949 0 0 Unroll
protokoły walnych zebrań członków, posiedzeń Rady Nadzorczej i Zarządu, Komisji Rewizyjnej, sprawy organizacyjne Spółdzielni, dokumentacja finansowa, rejestr członków Spółdzielni Number of files11
59/32/12 Spółdzielcza Składnica Materiałów Piśmiennych "Ognisko" z odpowiedzialnością udziałami w Przeworsku 1941-1950 0 0 Unroll
protokoły walnych zebrań członków, posiedzeń Rady Nadzorczej i Zarządu, sprawy organizacyjne Spółdzielni, dokumentacja finansowa, rejestr członków Spółdzielni Number of files16
59/32/13 Księgarnia Spółdzielcza "Oświata" z odpowiedzialnością udziałami w Rzeszowie 1944-1949 0 0 Unroll
protokoły walnych zebrań członków, posiedzeń Rady Nadzorczej i Zarządu, Komisji Rewizyjnej, sprawy organizacyjne Spółdzielni, dokumentacja finansowa, rejestr członków Spółdzielni Number of files15
59/32/14 Księgarnia Spółdzielcza "Ognisko" z odpowiedzialnością udziałami w Sanoku 1945-1949 0 0 Unroll
protokoły walnych zebrań członków, posiedzeń Rady Nadzorczej i Zarządu, Komisji Rewizyjnej, sprawy organizacyjne Spółdzielni, dokumentacja finansowa, rejestr członków Spółdzielni Number of files9
59/32/15 Księgarnia Spółdzielcza w Tarnobrzegu 1945-1949 0 0 Unroll
protokoły posiedzeń Rady Nadzorczej, sprawy organizacyjne Spółdzielni, dokumentacja finansowa, deklaracje przystąpienia do Spółdzielni Number of files3
59/32/16 Akta Spółdzielni Wydawniczych i Księgarskich Ekspozytura w Rzeszowie 1941-1950 0 0 Unroll
0 Number of files0
59/33/0 Okręgowy Inspektorat Ochrony Skarbowej w Rzeszowie 1944-1951 18 0 Unroll
Sprawy organizacyjno - administracyjne; lata 1945 - 1947, sygn. 1 - 9; Sprawy zwalczania przestępstw skarbowych; lata 1946 - 1947, sygn. 10 - 12; Sprawy zwalczania lichwy i spekulacji; lata 1946, sygn. 13; Sprawy opieki nad mieniem poniemieckim; lata 1945 - 1947, sygn. 14 - 15; Zarządzenia władz skarbowych; lata 1947, sygn. 16; Wykazy statystyczne pracowników; Korespondencja jednostek podległych; lata 1947 - 1950, sygn. 17 - 18 (zewidencjonowano podczas skontrum). Number of files113
59/34/0 Archiwum podworskie rodziny Jaworskich Starzeńskich z Góry Ropczyckiej 1765-1871 [1933] 0 0 Unroll
I. Akta osobiste i rodzinne; lata 1771 - 1871, sygn. 1 - 28 - Spisy akt przekazywanych różnym osobom, znalezionych po Leopoldzie Kołomockim 1814 - 1845, korespondencja prywatna Jaworskich - Starzeńskich 1794 - 1836, korespondencja do Jaworskich - Starzeńskich dotycząca spraw handlowych wierzycieli, majątkowych 1771 - 1869, akta dotyczące spraw spadkowych, zestawienia majątkowe 1791 - 1835, sprawy dzierżaw majątków i podobne procesy 1791 - 1871, kwity dłużników, wykazy długów 1769 - 1851, sprawy dotyczące spraw pańszczyźnianych i innych obciążeń 1788 - 1853, sprawy wynagrodzenia za pracę pracowników dworskich, zestawienia płaconych podatków i czynszów oraz opłat dla dominium 1775 - 1871, mapy dóbr Jaworskich - Starzeńskich 1775 - 1849. II. Akta Administracyjno - Gospodarcze; lata 1765 - 1870, sygn. 29 - 218 - Operat regulacyjny wsi Brzezówka 1847 r., opisy granic miejscowości 1806 - 1857, inwentarze dóbr starostwa ropczyckiego, miasta Ropczyc, folwarków 1765 - 1866, rachunki przychodu z posiadłości gruntowych 1788 - 1821, zestawienia przychodów i rozchodów zboża 1820 - 1870, rejestry przychodów i rozchodów gorzelni 1781 - 1866, rachunki dochodów i wydatków dóbr ziemskich 1811 - 1869, tabele zbiorów 1847 - 1867, rejestry wysiewów zbóż 1817 - 1867, zestawienia parcel budowlanych 1805 - 1857. Number of files218
59/35/0 Wojewódzka Rada Związków Zawodowych w Rzeszowie 1945-1981 872 0 Unroll
Wydział Organizacyjny; lata 1950 - 1956 - Plany pracy, sprawozdania i oceny działalności, protokoły zebrań plenarnych, protokoły posiedzeń prezydium, narady i konferencje, posiedzenia zespołu kierowniczego, wybory Zarządów Okręgowych. Wydział Produkcyjny; lata 1950 - 1954 - Meldunki o przebiegu pracy na nowyc normach, zobowiazania produkcyjne, przemówienia i referaty okolicznościowe, ocena akcji rekrutacyjnej do szkół zwodowych. Wydział Socjalno - Bytowy; lata 1951 - 1954 - Sprawozdania z działalności przedszkoli prrzyzakładowych, walka ze spekulacją.Wydział Kulturalno - Oświatowy; lata 1950 - 1956 - Festiwal Dziecięcych Zespołów Artystycznych, Miesiac przyjaźni polsko - radzieckiej, Dni Kultury, sprawozdania cyfrowe i opisowe podległych jednostek. Wydział Kadr; lata 1954 - 1956 - analiza przydatności kadr związkowych, sprawozdania, informacje i oceny. Inspektor Statystyki i Informacji; lata 1951 - 1955 - Zbiorcze sprawozdania statystyczne. Wydział Finansowy; lata 1947 - 1956 - Preliminarze budżetowe, bilanse, sprawozdania finansowe, protokoły z kontroli finansowych. Number of files886
59/36/0 Urząd Wojewódzki w Rzeszowie 1944-1950 [1951] 2121 118540 Unroll
Wydział Ogólny: Oddział Organizacyjny, lata 1944–1950, 181 j.a. – okólniki i zarządzenia własne, udział Wojewody w uroczystościach oficjalnych, protokoły zebrań organizowanych w Urzędzie, sprawozdania z działalności urzędów niezespolonych, protokoły ze zjazdów starostów powiatowych, protokoły z konferencji naczelników wydziałów, protokoły z konferencji urzędów niezespolonych, materiały informacyjne dla wojewody, w tym osiągnięcia 5–lecia województwa rzeszowskiego, sprawozdania z działalności Urzędu Wojewódzkiego, sprawozdania z działalności, materiały do dzienników urzędowych województwa rzeszowskiego, sprawy organizacyjne Urzędu i starostw, szkolenia, godła i pieczęcie urzędowe, opracowania naukowo badawcze dot. województwa, podział administracyjny, sprawy przesiedleń, skargi i prośby obywateli, sprawozdania z działalności wojewody i Urzędu, plany pracy starostw; Oddział Personalny, lata 1944–1949, 25 j.a. – instrukcje i okólniki władz zwierzchnich i własne dotyczące polityki personalnej, zestawienia wójtów, burmistrzów, sekretarzy, wykazy obsady osobowej stanowisk w Urzędzie Wojewódzkim i starostwach, zestawienia pracowników wyjeżdżających na tereny wyzwolone w ramach grup operacyjnych 1945 r., odznaczenia, wykazy czynności, karty personalne pracowników; Oddział Inspekcji Starostw, lata 1944–1950, 53 j.a. – instrukcje i wytyczne władz zwierzchnich i własne, protokoły z kontroli starostw i korespondencja dotycząca realizacji zaleceń; Kancelaria Ogólna, lata 1944–1949, 23 j.a. – dzienniki podawcze, spisy pism nadsyłanych z ministerstw i władz równorzędnych; Inspektorat Statystyczny, lata 1946–1949, 15 j.a. – przepisy i zarządzenia ogólne, spisy ludności i użytków rolnych z powiatów: Brzozów, Jarosław, Lubaczów, Przemyśl, Przeworsk, Sanok 1946r., wykaz cyfrowy ludności zbiorczy 1949 r., badania statystyczne, spis ludności w powiatach 1947 r., ceny rynkowe, Oddział Podziału Administracyjnego, lata 1949–1950, 1 j.a. – zmiany siedzib i granic gmin. Wydział Społeczno – Polityczny: Oddział Polityczny, lata 1944–1950, 211 j.a. – okólniki i zarządzenia własne i władz zwierzchnich, korespondencja dotycząca wyborów do ciał ustawodawczych, wykazy statystyczne rad narodowych, ewidencja starostów, burmistrzów, wójtów, sekretarzy gmin, sołtysów, ocena referatów społeczno – politycznych starostw, korespondencja dotycząca przeprowadzenia Referendum Ludowego 1946, spis miast i osiedli, uwzględniający liczbę mieszkańców 1945, informacje o przebiegu uroczystości państwowych, meldunki jednostek podległych z dokonanych przestępstw politycznych i pospolitych, sprawozdania prokuratury dotyczące przestępczości, wykazy statystyczne przestępstw, sprawozdania periodyczne Wydziału, protokoły kontroli referatów społeczno – politycznych starostw, stowarzyszenia i związki – rejestracja, likwidacja, sprawozdania z przebiegu zgromadzeń i zjazdów, sprawy wysiedleńcze i przesiedleńcze, sprawy zmiany granicy między PRL [Polska Rzeczpospolita Ludowa] a ZSRR [Związek Socjalistycznych Republik Radzieckich] 1946, sprawy konsularne, wykazy obcokrajowców 1947, opinie o kandydatach starających się o przyjęcie do służby państwowej; Oddział Bezpieczeństwa Publicznego, lata 1944–1949, 80 j.a. – instrukcje, okólniki władz centralnych i własne, Raporty Milicji Obywatelskiej i Urzędu Bezpieczeństwa z dochodzeń, sprawy porządku publicznego, sprawozdania sytuacyjne starostw i własne, meldunki o klęskach elementarnych, rejestracja i wykazy stowarzyszeń, sprawozdania z przebiegu zgromadzeń i zjazdów, wykazy czasopism, zezwolenia na zbiórki i kwesty, komunikacja lotnicza, informacje starostw o przestępstwach, meldunki dotyczące zachowania się żołnierzy Wojska Polskiego i Armii Czerwonej; Oddział Narodowościowo – Wyznaniowy, lata 1944–1950, 51 j.a. – wysiedlenia z pasa granicznego i strefy nadgranicznej, mniejszości narodowe, instrukcje i zarządzenia władz nadrzędnych, informacje starostw o stanie liczbowym obcokrajowców, repatriacja i osadnictwo, sprawozdania jednostek podległych, korespondencja dotycząca przesiedleń, spisy ludności ukraińskiej 1945 r., ewidencja ludności, wykazy parafii, ewidencja duchownych, zakonów, wykazy innych wyznań, sekt religijnych, zezwolenia na organizowanie pielgrzymek; Oddział Społeczny, lata 1944–1950 [1951], 45 j.a. – instrukcje i okólniki, ewidencja stowarzyszeń i związków, rejestracja i likwidacja stowarzyszeń i związków, sprawy byłych volksdeutchów, ewidencja czasopism; Oddział Ochrony Przeciwpożarowej, lata 1944–1949, 10 j.a. – meldunki dotyczące sytuacji powodziowej, dotacje ministerstwa, organizacja i wykazy członków powiatowych związków straży pożarnych. Wydział Samorządowy: Oddział Administracji Samorządu, lata 1944–1949, 128 j.a. –organizacja samorządu terytorialnego, wojewódzkiego i powiatowego, podział terytorialny województwa, statystyka samorządowa – obszar, liczba mieszkańców, zmiany w podziale terytorialnym, statuty etatów służbowych w samorządzie 1948, zatrudnienie w samorządzie, sprawy bezpieczeństwa publicznego, mienie opuszczone, sprawy szpitalnictwa i zdrowia publicznego, drogownictwo, wybory członków organów wykonawczych, sprawy pracowników samorządowych, zmiany terytorialne obszarów powiatów, herby i pieczecie, zniszczenia wojenne, statuty organizacyjne miast, emerytury samorządowe; Oddział Statystyczny, lata 1946–1948, 7 j.a. – statystyka zakładów i przedsiębiorstw komunalnych, ankiety płac pracowników samorządu, kontrole Wydziału Samorządowego; Oddział Finansów i Gospodarki Komunalnej, lata 1945–1950, 94 j.a. – budżety Wojewódzkiego Związku Samorządowego i sprawozdania z ich realizacji, zatwierdzanie budżetu powiatowych związków samorządowych, nadzór nad legalnością wymiaru, poboru i egzekucji danin, nadzór nad działalnością związków komunalnych, zatwierdzanie budżetów i sprawozdań z powiatów, kredyty inwestycyjne, , wnioski o dotacje; Oddział Spraw Społecznych i Gospodarki Samorządu, lata 1944–1950, 68 j.a. – sprawozdanie z realizacji inwestycji w samorządzie, plany inwestycyjne w samorządzie, korespondencja dotycząca przyznawania kredytów inwestycyjnych, sprawy szkolnictwa, kultury i sztuki, opieki społecznej, publiczna gospodarka lokalowa; Oddział Inspekcji Samorządu, lata 1944 – 1950, 102 j.a. – plany inspekcji i sprawozdania z ich realizacji, protokoły kontroli samorządu terytorialnego; Oddział Samorządu Wojewódzkiego, lata 1945–1949, 14 j.a. – protokoły z posiedzeń Wydziału Wojewódzkiego, ewidencja członków Wydziału, korespondencja dotycząca przydziału kredytów i dotacji; Oddział Zatrudnienia, lata 1948–1949, 1 j.a. – sprawozdania i zalecenia polustracyjne. Wydział Wojskowy: Oddział Wojskowy, lata 1944–1950, 71 j.a. – sprawozdania z działalności Wydziału, protokoły kontroli referatów wojskowych starostw, kataster grobów poległych żołnierzy w czasie II wojny światowej powiecie Lubaczów 1946, informacje starostw o rozminowaniu terenu, sprawozdania starostw z rejestracji wojskowej, sprawy jeńców wojennych, kwatery dla żołnierzy Armii Czerwonej, świadczenia dla byłych wojskowych; Oddział Poborowy, lata 1944–1950, 15 j.a. – zestawienia przydzielonych kredytów na zasiłki wojenne, organizacja poboru, opieka nad żołnierzami i ich rodzinami; Oddział Wychowania Fizycznego, lata 1945–1949, 15 j.a. – sprawozdania z działalności oddziału, kontrola jednostek podległych, preliminarze budżetowe i sprawozdania z ich wykonania. Wydział Przemysłu: Oddział Ogólny, lata 1945, 1949, 7 j.a. – okólniki własne, protokoły zdawczo odbiorcze – przekazanie agend w starostwach; Oddział Planowo – Wytwórczy, lata 1944–1946, 58 j.a. – korespondencja dotycząca uruchomienia i wykazy zakładów przemysłowych, elektrowni, linii energetycznych, sprawozdania z działalności zakładów przemysłowych, Oddział Administracji Przemysłu, lata 1944–1950, 81 j.a. – ewidencja członków tymczasowych zarządów państwowych zakładów przemysłowych, wykazy osób wyjeżdżających na Ziemie Zachodnie, koncesje na prowadzenie przedsiębiorstw, rejestracja szkód wojennych, nadzór i inspekcje, sprawy przemysłu ludowego i chałupniczego, sprawozdawczość z zatrudnienia i produkcji, zatwierdzanie projektów budowy i urządzeń zakładów i warsztatów, spis cechów; Oddział Zaopatrzenia, lata 1944–1945 – plany zaopatrzenia zakładów przemysłowych, korespondencja dotycząca zaopatrzenia; Oddział Ekonomiczny, lata 1945–1947 117 j.a. – akta dotyczące przejęcia cegielni i kaflarni w Drabiniance, zestawienia czynnych zakładów przemysłowych, akta szacunkowe majątku Zakładów Tworzyw Sztucznych w Pustkowie, sprawozdania z działalności zakładów przemysłowych; Dyrekcja Przemysłu Miejscowego, lata 1945–1946, 10 j.a. – protokoły kontroli zakładów, protokoły zdawczo – odbiorcze zakładów przejętych przez Dyrekcję i wykazy zakładów przemysłowych podległych Dyrekcji; Inspektorat Przemysłu Miejscowego, 1946 r., 4 j.a. – protokoły kontroli zakładów produkcyjnych. Wydział Przemysłu i Handlu: Oddział Ogólny, lata 1944–1950, 21 j.a. – sprawozdania z działalności Wydziału i Oddziału, sprawozdania starostw, korespondencja dotycząca upaństwowienia przedsiębiorstw przemysłowych; Oddział Administracji Przemysłu, lata 1945–1950, 39 j.a. – zezwolenia na uruchamianie zakładów przemysłowych (projekty budowy i urządzeń), wykazy przedsiębiorstw podlegających upaństwowieniu, tymczasowy zarząd państwowy; Oddział Techniczny, lata 1946–1949, 6 j.a. – wykazy zakładów przemysłowych i chałupniczych, sprawy elektryfikacji; Oddział Handlu, 1947 r., 2 j.a. –wykazy cen towarów; Oddział Kontroli, lata 1944–1947, 3 j.a. – kontrole zakładów przemysłowych, korespondencja i wykazy z inwentaryzacji zakładów; Oddział Planowo – Wytwórczy, lata 1944–1947, 8 j.a. – kartoteki (opisy) majątku przedsiębiorstw, plany produkcji przemysłowej, sprawozdania zakładów ceramicznych; Oddział Zaopatrzenia, 1946 r., 1 j.a. – sprawozdania z produkcji; Oddział Ekonomiczny, lata 1945–1950, 5 j.a.; Dyrekcja Przemysłu Miejscowego, lata 1945–1948, 7 j.a. – spis przedsiębiorstw przemysłu spożywczego, upaństwowienie zakładów przemysłowych, wykazy zakładów przemysłowych. Wydział Aprowizacji: Oddział Gospodarki Zbożem i Paszami; lata 1944–1949, 21 j.a. – sprawy wymiaru i realizacji dostaw świadczeń rzeczowych, raporty o stanie zapasów zboża w młynach, zaopatrzenie młynów w materiały pędne, protokoły kontroli młynów, sprawozdania starostw o realizacji obowiązkowych dostaw; Oddział Gospodarki Mlekiem, 1944 r., 1 j.a. – realizacja obowiązkowych dostaw mleka; Oddział Przemysłu i Handlu Spożywczego, lata 1944–1945, 10 j.a. – korespondencja i raporty z produkcji browarów, gorzelni i octowni, korespondencja ze spółdzielniami rolniczo – handlowymi, wykazy artykułów spożywczych wydawanych przez UNRRA [United Nations Relief and Rehabilitation Administration, z ang. Administracja Narodów Zjednoczonych do Spraw Pomocy i Odbudowy]. Wydział Aprowizacji i Handlu: Oddział Ogólno – Organizacyjny, lata 1945–1949, 8 j.a. – sprawozdania z działalności własne, ankiety dotyczące obsady pełnomocników świadczeń rzeczowych, Oddział Planowania, lata 1945–1949, 13 j.a. – wykazy statystyczne wykonanych dostaw zbóż, sprawozdania o stanie spółdzielczości, zestawienia zbiorcze wydanych kart żywnościowych osób objętych zaopatrzeniem; Oddział Świadczeń Rzeczowych, lata 1945–1947, 45 j.a. – sprawozdania z działalności Oddziału, sprawozdania z realizacji obowiązkowych dostaw w powiatach, wykazy szkód polowych wyrządzone przez przemarsz wojsk, rozliczenie z otrzymanych towarów premiowych; Oddział Ziemiopłodów, lata 1946–1947, 5 j.a. – sprawozdania zbiorcze z rozdziału zboża na akcję siewną, zaopatrzenie w artykuły spożywcze; Oddział Produktów Zwierzęcych, lata 1944–1946, 9 j.a. – sprawozdania z działalności Oddziału, produkcji mleka, z działalności mleczarni, obowiązkowych dostaw mięsa, ankiety masarni, wykaz pszczelarzy i pasiek; Oddział Przemysłu Spożywczego, lata 1944–1947, 77 j.a. – wykazy zakładów i sprawy własnościowych przemysłu spożywczego, sprawozdania z działalności młynów, piekarni, gorzelni, olejarni i browarów, kontrola zakładów przemysłu spożywczego; Oddział Zaopatrzenia, lata 1945–1947, 14 j.a. –sprawozdania z rozdziału kart żywnościowych, zapotrzebowania zbiorcze na żywność, wykazy strat wojennych przemysłu spożywczego, zestawienia rozdziału artykułów premiowych, rozliczenia z pobranych artykułów spożywczych UNRRA [United Nations Relief and Rehabilitation Administration, z ang. Administracja Narodów Zjednoczonych do Spraw Pomocy i Odbudowy]; Oddział Kontroli, lata 1944–1946, 8 j.a. – protokoły kontroli starostw i placówek w zakresie działalności aprowizacyjnej; Oddział Handlu, lata 1945–1947, 42 j.a. – sprawozdania z działalności spółdzielni, wykazy targów, sadów, mienia opuszczonego, raporty starostw dotyczące cen, protokoły posiedzeń Wojewódzkiej Komisji Notowania Cen. Wydział Pracy i Opieki Społecznej, lata 1944–1946, 13 j.a. – sprawozdania z działalności wydziału, wykazy zakładów opiekuńczych oraz osób wysiedlonych, akacja letnia – dziecińce sezonowe, wykazy zakładów i instytucji opieki społecznej, materiały Wojewódzkiego Komitetu do walki z bandytami. Wydział Opieki Społecznej: Oddział Opieki Społecznej, lata 1944–1950, 56 j.a. – sprawozdania z działalności wydziału i jednostek podległych, organizacja zakładów opiekuńczych, statystyka i sprawozdawczość, z zakresu opieki społecznej, organizacja domów szkolenia i pracy oraz warsztatów pracy, ewidencja fundacji, protokoły posiedzeń i zjazdów, inspekcje i likwidacja zakładów i instytucji opiekuńczych; Oddział UNRRA i Rachunkowy, lata 1944–1948, 4 j.a. – rozdział darów z UNRRA [United Nations Relief and Rehabilitation Administration, z ang. Administracja Narodów Zjednoczonych do Spraw Pomocy i Odbudowy], instrukcje i rozliczenia z kredytów akcji specjalnych; Oddział Inspekcyjny, lata 1945–1949, 19 j.a. –kontrole referatów opieki społecznej poszczególnych starostw; Oddział Administracji i Gospodarki Finansowej, lata 1947–1949, 5 j.a. – okólniki i zarządzenia własne i władz nadrzędnych, sprawozdania z działalności Wydziału, akta personalne; Wojewódzki Komitet Niesienia Pomocy Powodzianom, lata 1948–1949, 4 j.a. – sprawozdania z pomocy dla powodzian, statystyka strat powodziowych. Wydział Spraw Inwalidzkich i Niesienia Pomocy Społecznej, lata 1945–1950, 5 j.a. – sprawozdania z działalności Wydziału, nadzór nad orzecznictwem Obwodowego Urzędu Inwalidzkiego, materiały w sprawie spalenia gromady Bukowsko przez banderowców, materiały Wojewódzkiego Komitetu Akcji Pomocy Zimowej. Wydział Zdrowia: Oddział Organizacyjno – Administracyjny, lata 1944–1950, 55 j.a. – instrukcje i okólniki własne i władz nadrzędnych, organizacja ośrodków zdrowia, wykazy imienne i liczbowe lekarzy, personelu szpitalnego, łóżek szpitalnych (zbiorcze i powiatowe) protokoły z kontroli szpitali i korespondencja, straty wojenne w szpitalnictwie, zestawienia dotyczące liczby leczonych pacjentów, sprawozdania z działalności Wydziału lekarzy powiatowych; Oddział Lekarski, lata 1944–1947, 24 j.a. – zezwolenia na ekshumację zwłok, nadzór nad uzdrowiskami, materiały powiatowych komisji koordynacyjnych lecznictwa, sprawozdania z działalności szpitali, ankieta dotycząca zachorowalności na gruźlicę, informacja o problemie alkoholizmu, organizacja dziecińców; Oddział Ośrodków Zdrowia i Medycyny Społecznej, lata 1945–1950, 21 j.a. – sprawozdania zbiorcze z przedsięwzięci profilaktycznych i opieki nad matką i dzieckiem, sprawy zaopatrzenia ośrodków zdrowia, przychodni w leki i urządzenia, zestawienia zbiorcze chorób; Akta zinwentaryzowane, lata 1945-1950, 721 j.a. - wykazy przedsiębiorstw samorządowych, pozwolenia na budowę wraz projektami technicznymi budynków użyteczności publicznych, obiektów sakralnych, budynków wielorodzinnych, zakładów przemysłowych pomników. Number of files4405
59/37/0 Akta Gminy Ropczyce powiat Dębica 1937-1954 [1954] 53 0 Unroll
Akta z okresu 1939–1944: Zarząd Gminny w Ropczycach, lata 1942–1945, sygn. 2–5 – Rejestry podatku gruntowego. Akta z okresu 1944–1954: 1. Akta Zarządu Gminnego w Ropczycach, lata 1944–1950 – Dział Ogólno – Organizacyjny, lata 1945–1950, sygn. 6–10 – protokoły posiedzeń Gminnej Rady Narodowej, Prezydium, narad i odpraw; Dział Finansowo – Budżetowy, lata 1945–1950, sygn. 11–24 – budżety Gminy, sprawozdania z realizacji budżetów, sprawozdania z poboru podatku gruntowego; Prezydium Gminnej Rady Narodowej w Ropczycach, lata 1950–1954 – Referat Ogólno – Administracyjny, lata 1950–1953, sygn. 25–39 – protokoły posiedzeń Gminnej Rady Narodowej, prezydium, komisji, protokoły z zebrań gromadzkich, narad sołtysów, podział terytorialny 1952; Referat Finansowo – Budżetowy, lata 1950–1953, sygn. 40–46 – budżety, sprawozdania z realizacji budżetu, sprawy gospodarki komunalnej; Referat Spraw Socjalnych i Kulturalnych, lata 1950–1953, sygn. 47 – Korespondencja dotycząca rozwoju kultury; Referat Rolnictwa, lata 1950–1953, sygn. 48–50 – statystyka rolnicza, korespondencja dotycząca poradnictwa rolnego. Akta zinwentaryzowane, lata 1949–1954 [1954], sygn. 51–53 – protokoły sesji Gminnej Rady Narodowej, klasyfikacja gruntów, sprawy meldunkowe. Number of files53
59/38/0 Zakłady Włókiennicze Przemysłu Terenowego w Rzeszowie z/s w Głogowie Małopolskim 1917-2001 522 0 Unroll
Akta Spółki do roku 1939 - korespondencja Rady Nadzorczej, niekompletne protokoły z posiedzeń Rady, sprawozdania finansowe, zaproszenia, skład Rady, bilanse za lata 1931 - 1939; Akta z okresu 1939 - 1944 - materiały dotyczące zatrudniani - imienne listy pracowników, sprawozdania z działalności, korespondencja handlowa, materiały dotyczące kontroli, bilanse; Akta z okresu po roku 1944 - materiały dotyczące majątku Zakładu i szkód wojennych, regulamin pracy plany i sprawozdania z wykonania produkcji, sprawozdania z działalności Przedsiębiorstwa, plany zatrudnienia i płac, bilanse, protokoły kontroli. Number of files525
59/39/0 Okręgowe Towarzystwo Rolnicze w Rzeszowie 1917-1944 13 0 Unroll
Zespół otwierają protokoły Walnych Zgromadzeń członków i posiedzeń Zarządu z lat 1927 - 1943. Po nich umiejscowiono sprawozdania z działalności Towarzystwa za lata 1937 i 1938. Pierwszą grupę akt zespołu zamyka sprawozdanie z działalności Lwowskiej Izby Rolniczej za rok budżetowy 1936/37. Tytuł jednostki sugeruje nam, że jest to tylko sprawozdanie finansowe. W istocie rzeczy tak nie jest, ponieważ mamy tu do czynienia ze sprawozdaniem ujmującym całokształt działalności Izby. Następne cztery jednostki należy określić jako materiały dot. organizacji i działalności samorządu wiejskiego i zrzeszeń współpracujących z różnymi jego formami. W tych jednostkach znajdują się wytyczne własne i władz zwierzchnich, organizacji młodzieżowych i poszczególnych kółek, wykazy członków kółek rolniczych, ramowy statut składnicy w Rzeszowie. W aktach zespołu znajdują się materiały dotyczące specjalistycznych działów produkcji rolnej, takich jak: sadownictwo, ogrodnictwo i pszczelarstwo. Zespół zamykają akta z okresu okupacji hitlerowskiej, wśród nich materiały dotyczące działalności kółek rolniczych, zestawienia powierzchni użytkowej, wykazy kontyngentów, protokoły zebrań kółek rolniczych, oraz pisma władz okupacyjnych dotyczące kółek. Number of files13
59/40/0 Związek Samopomocy Chłopskiej Zarząd Powiatowy w Rzeszowie 1944-1956 53 0 Unroll
1. Wydział Rolny; lata 1947 - 1956, sygn. 1 - 11 - Akta dotyczące działalności Referatu Kobiecego, protokoły posiedzeń zarządów gminnych rad kobiecych; Sprawy osadnictwa; Protokoły posiedzeń kół gospodyń wiejskich; Statystyka rolna. 2. Wydział Kulturalno - Oświatowy; lata 1948 - 1956, sygn. 12 - 19 - Akta dotyczące działalności świetlic; Sprawozdania z działalności kulturalno - Oświatowej 1951 - 1956. 3. Wydział Finansowy; lata 1950 - 1952, sygn. 20 - Budżety, bilanse. 4. Wydział Kadr; lata 1946 - 1955, sygn. 21 - Ewidencja członków zarządów gminnych. 5. Wydział Organizacyjny; lata 1945 - 1956, sygn. 22 - 53 - Protokoły posiedzeń prezesów i sekretarzy; Sprawozdania i plany pracy Zarządu Powiatowego; Protokoły zebrań gminnych. Number of files54
59/41/0 Starostwo Powiatowe w Rzeszowie [1889] 1939-1944 140 0 Unroll
Urząd Spraw Wewnętrznych, lata 1940–1944, sygn. 1–92 – zarządzenia Starosty, Urzędu Powierniczego i organizacji gospodarczych, budżety powiatowe, budżety i sprawozdania finansowe szpitala, miasta Rzeszowa i poszczególnych gmin powiatu, sprawozdania finansowe, wykazy dochodów z majątków gromadzkich, obsada stanowisk w zarządach gminnych, Imienne zestawienia obsady stanowisk burmistrzów, wójtów, sołtysów, choroby zakaźne – statystyka zachorowań, statystyka ludności, akta personalne pracowników polskich, opieka nad biednymi i wysiedlonymi; Urząd ds. Gospodarki, lata 1940–1944, sygn. 93–98 – wykazy rzemieślników i kupców, położnych, młynów, gorzelni, fabryk marmolady, karty samochodowe; Urząd ds. Wyżywienia i Rolnictwa, lata 1940–194, sygn. 99–121 – arkusze posiadłości gruntowej, własności gminnej, scalanie gruntów, poletka doświadczalne, poradnictwo paszowe, hodowla koni, opieka weterynaryjna, spisy rolne, kontyngenty, zniszczenia upraw przez wojsko 1941–1942; Urząd ds. Szkół, lata 1941–1944, sygn. 122–130 – budżety szkół zawodowych i sprawozdania finansowe. Powiatowy Związek Gmin, sygn. 1940–1944, sygn. 131–141 – sprawozdania z działalności Powiatowego Związku Gmin, protokoły z kontroli działalności poszczególnych gmin, lustracje gromad. akta zinwentaryzowane,1941 r., sygn. 142 – program gospodarczy dla lasu. Number of files141
59/42/0 Państwowe Studium Administracyjne w Rzeszowie 1944-1951 33 0 Unroll
Sprawy organizacyjne i podstawowych funkcji studium; lata 1944 - 1951, sygn. 1 - 8 - Korespondencja z Ministerstwem Administracji Publicznej i Prezydium Rady Ministrów; Statut; Sprawozdania z działalności 1945 - 1951; Protokoły z posiedzeń Rady Wykładowców. Organizowanie kursów; lata 1944 - 1951, sygn. 9 -33 - Katalogi egzaminacyjne; Kwestionariusze; Sprawy wykładowców i egzaminów; akta osobowe; Akta Związku Akademickiej Młodzieży i Koła ZMP. Number of files33
59/43/0 Prezydium Wojewódzkiej Rady Narodowej w Rzeszowie [1912,1917,1932-1950] 1950-1973 [1974-1978] 23785 106553 Unroll
Wydział Organizacyjno – Prawny, lata 1950–1973, sygn. 1–2494 – Okólniki zarządzenia jednostek nadrzędnych i własne, organizacja i obsada wydziałów, zakres działania, sprawy organizacji gromadzkich (sołtysów), organizacja i zakres działania organów prezydiów powiatowych, miejskich i gminnych rad narodowych, protokoły odpraw i konferencji różnych ciał kolegialnych, sprawy zmian granic jednostek administracyjnych, podział administracyjny – zestawienia ilości mieszkańców i obszaru, zmiany nazw miejscowości, ulic i ich ewidencja, dane statystyczne dotyczące ludności, wykazy kościołów, klasztorów, księży, sprawozdania statystyczne, biuletyny informacyjne i inne wydawnictwa Prezydium, historie miast i miasteczek oraz kroniki i monografie, normatywy kancelaryjne, dane dotyczące zatrudnienia oraz zasady pracy i płacy, odznaczenia – wnioski i decyzje komisji odznaczeń, sprawozdania dotyczące sytuacji wsi, działalności PGR [Państwowe Gospodarstwo Rolne] i spółdzielni produkcyjnych, organizacji zjednoczeń, niektórych likwidowanych zakładów pracy i urzędów, przemówienia i referaty, realizacja uchwał władz lokalnych oraz Komitetu Centralnego i Komitetu Wojewódzkiego PZPR [Polska Zjednoczona Partia Robotnicza], wybory do rad narodowych, Sejmu, ławników sądowych, wykazy postulatów i wniosków wyborczych oraz sprawozdania z ich realizacji, kartoteki radnych i radnych odwołanych, materiały dotyczące organizacji, przebiegu sesji Wojewódzkiej Rady Narodowej oraz uchwały i ich realizacja, protokoły posiedzeń komisji różnych branż, uchwały i ich realizacja, sprawozdania z działalności Wojewódzkiej Rady Narodowej, rad narodowych terenowych i ich organów, skargi i zażalenia, analizy i realizacja, materiały z kontroli organów Wojewódzkiej Rady Narodowej i rad narodowych niższego stopnia; Oddział Prawny, lata 1950 – 1971, sygn. 2495–2753 – opiniowanie projektów prawnych, nadzór nad działalnością komórek prawnych prezydiów powiatowych i miejskich rad narodowych, materiały z kontroli oceny planów gospodarczych województwa oraz działalności poszczególnych gałęzi gospodarki, plany i programy rozwoju różnych dziedzin życia gospodarczego, min zagospodarowania Bieszczad, rozwoju Rzeszowa, biuletyny informacyjne. Wojewódzka Komisja Planowania Gospodarczego: Oddział Planów Zbiorczych, lata 1950–1973, sygn. 2754–3157 – zarządzenia i instrukcje, wskaźniki i dane do planów rocznych i wieloletnich, plany gospodarcze wojewódzkie i sprawozdania z ich realizacji, materiały z kontroli wykonania planów gospodarczych, Bieszczady – plan zagospodarowania i ocena realizacji, ankiety dotyczące realizacji produkcji roślinnej, ciała kolegialne Komisji i ich działalność, bilanse siły roboczej, realizacja czynów społecznych, problemowe opracowania monograficzne; Dział Statystyki, lata 1950–1973, sygn. 3158–3192 – zarządzenia, sprawozdania dotyczące stanu technicznego urządzeń w zakładach pracy, zatrudnienia, inwestycji, funkcjonowania placówek oświatowo – wychowawczych i upowszechniania kultury, zestawienia statystyczne ludności według powiatów; Dział Inwestycji i Budownictwa, lata 1950–1973, sygn. 3193–3575 – zarządzenia, decyzje i opinie gospodarcze dotyczące inwestycji i bilansowania rozdziału robót, plany inwestycyjne i remontów kapitalnych oraz sprawozdania z ich wykonania, inwentaryzacje inwestycji, bilanse materiałów budowlanych i robót, protokoły posiedzeń Komisji Inwestycji i Komisji Oceny Projektów Inwestycyjnych dla poszczególnych działów gospodarki; Dział Lokalizacji 1948–1973, sygn. 3576–3792 – instrukcje i zarządzenia, podział administracyjny województwa, decyzje o sprawach lokalizacyjnych, zaświadczenia o lokalizacji ogólnej i szczegółowej, ewidencja obiektów nieczynnych oraz zabytków budownictwa i przyrody, fizjografii i zasoby surowcowe, lokalizacje ważniejszych inwestycji, problemowe opracowania monograficzne; Dział Rozwoju Gospodarki Powiatów, lata 1957–1969, sygn. 3793–3844 – zarządzenia, plany rozwoju gospodarczego, działalność Zespołu Terenowej Koordynacji Inwestycji, kooperacja zakładów przemysłu kluczowego i terenowego; Dział Przemysłu i Usług, lata 1949–1973, sygn. 3845–4028 – Zarządzenia i okólniki, plany produkcji różnych branż i usług oraz sprawozdania z realizacji, inwentaryzacje środków trwałych, problemowe opracowania monograficzne w zakresie przemysłu i usług, bilansowanie zdolności produkcyjnej; Dział Rolnictwa i Leśnictwa, lata 1948–1971, sygn. 4029–4295 – zarządzenia, współzawodnictwo w rolnictwie, plany gospodarcze dla rolnictwa – wojewódzkie i dla poszczególnych powiatów, inwestycje i budżet rolnictwa, sprawozdania z wykonania planów, bilanse ziemi, paszowe, zbóż, drzew owocowych, przebudowa ustroju rolnego, statystyka powierzchni użytków rolnych i leśnych, struktura gospodarstw chłopskich, produkcja zwierzęca, wyniki akcji siewnej i żniwnej, gospodarstwa państwowe w poszczególnych powiatach, zagospodarowanie terenów górskich elektryfikacja wsi, zestawienia dotyczące lasów, łąk, pastwisk, stawów rybnych, oceny warunków meteorologicznych województwa, problemowe opracowania monograficzne; Dział Geologii, lata 1963–1967, sygn. 4296–4333 – plany prac geologicznych, rejestracja robót geologicznych, bilanse zasobów surowców mineralnych, wody mineralne i uzdrowiska, uprawnienia geologiczne; Dział Transportu i Łączności, lata 1951–1961, sygn. 4334–4426 – zarządzenia i instrukcje, plany w zakresie dróg, telekomunikacji i radiofonii, przewozów oraz sprawozdania z ich realizacji, organizacja jesiennych akcji przewozów, PKP – zmiany; Dział Obrotu Towarowego, lata 1949–1963, sygn. 4427–4509 – zarządzenia, plany obrotu towarowego i sprawozdania, inwentaryzacja sieci punktów sprzedaży detalicznej i obiektów magazynowych, wykazy cen, bilanse pieniężnych dochodów i wydatków ludności; Dział Urządzeń Kulturalnych i Socjalnych, lata 1949–1961, sygn. 4510–4540 – plany i statystyka w zakresie oświaty i kultury oraz sprawozdania z ich realizacji, mapy obwodów szkolnych; Dział Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej, lata 1951–1969, sygn. 4541–4669, 4671-4679 – instrukcje i zarządzenia, plany inwestycyjne i kapitalnych remontów, plany zatrudnienia, zestawienia dotyczące remontów, sprawozdania z wykonania planów finansowych, rozdzielniki mieszkaniowe, uchwały i sprawozdania z realizacji akcji zagospodarowania Bieszczad, przebudowa sieci wodociągowo – kanalizacyjnej Rzeszowa; Dział Finansów, lata 1950–1957, sygn. 4680–4727 – instrukcje i zarządzenia, preliminarze budżetowe i gospodarcze dla województwa, analizy finansowe, bilanse dochodów i wydatków ludności; Dział Organizacji i Instruktażu, lata 1950–1968, sygn. 4728–4819 – uchwały i zarządzenia, plany pracy Komisji i sprawozdania z ich realizacji, protokoły kontroli działalności Komisji i jednostek podległych, kursy i szkolenia, problemowe opracowania monograficzne, przekazanie terenów dla wojska, zatrudnienie żołnierzy przy budowie dróg w Bieszczadach. Wydział Finansowy: Oddział Wymiaru Podatku, lata 1950–1973, sygn. 4820–5162 – zarządzenia i okólniki organizacja jednostek podległych, plany wpływów podatkowych, roczne i okresowe plany finansowe oraz sprawozdania z ich realizacji, analizy dotyczące różnych rodzajów pobieranych podatków (od wynagrodzeń, obrotu wyrobami tytoniowymi, nabycia praw majątkowych, działalności gospodarczej przedsiębiorstw), zestawienia wymiarowe i statystyczne, dane o opodatkowaniu kościelnych osób prawnych, sprawozdania z czynności egzekucyjnych protokoły z kontroli jednostek podległych, plany finansowania inwestycji i sprawozdania z realizacji, skargi i zażalenia; Oddział Poboru Podatku, lata 1950–1973, sygn. 5163–5283 – okólniki i zarządzenia, plany wpływów podatkowych z: gospodarki nieuspołecznionej, podatków terenowych od ludności, od kościelnych osób prawnych i osób duchownych oraz sprawozdania z realizacji analizy wyników czynności egzekucyjnych, ulgi i umorzenia; Oddział Budżetowy, lata 1950–1973, sygn. 5284–5625 – zarządzenia, sprawozdania dotyczące planów dochodów państwowych, z realizacji inwestycji, budżety jednostkowe województwa i sprawozdania z realizacji, zestawienia otwartych kredytów, preliminarze ośrodków specjalnych, akta dotyczące kontroli zewnętrznych oraz jednostek podległych w zakresie dochodów państwowych, rejestry przedsiębiorstw, protokoły z narad; Odział Karno – Skarbowy, lata 1950–1969, sygn. 5626–5658 – zarządzenia, analizy spraw karno –skarbowych, statystyka i analizy dotyczące spraw karno skarbowych orzeczenia karne odwoławcze; Oddział Centralnej Księgowości, lata 1951–1972, sygn. 5659–5706 – okólniki i zarządzenia, plany i sprawozdania z realizacji, sprawozdania statystyczne, inspekcje w jednostkach nadzorowanych, organizacja Wojewódzkiej komisji Orzekającej – orzeczenia w sprawach o naruszenie dyscypliny budżetowej; Oddział Ogólny, lata 1950–1973, sygn. 5707–5965 –zarządzenia własne i jednostek nadrzędnych, zbiorcze plany finansowe i preliminarze zakładów budżetowych – skarbowych urzędów komorniczych, własne i jednostek podległych oraz sprawozdania z realizacji, bilanse zamknięcia, historia Izby Skarbowej (1950 r.), plany i sprawozdania z działalności Wydziału, sprawozdawczość i statystyka dotycząca zatrudnienia, funduszu płac, organizacja wydziału protokoły z narad, materiały na posiedzenia organów kolegialnych, lustracje Urzędów Skarbowych, sprawozdania z kontroli jednostki własnej i jednostek podległych, rejestry i analizy skarg i wniosków. Wydział Oświaty: Oddział Liceów Ogólnokształcących, lata 1951–1973, sygn. 5966–6429 – przepisy i zarządzenia, plany pracy i sprawozdania z ich wykonania, organizacja szkół różnych szczebli i placówek wychowawczych, sieć szkolna, organizacje młodzieżowe, przedszkola i szkoły z ukraińskim językiem nauczania, uniwersytety powszechne i robotnicze, obowiązek szkolny, egzaminy dojrzałości, wyniki nauczania w różnych typach szkół, sieć przedszkoli "Caritas", nauczanie religii w szkołach i punktach katechetycznych, konferencje nauczycieli, wizytacje i inspekcje różnych placówek oświatowych; Oddział Szkolnictwa Zawodowego, lata 1950–1973, sygn. 6430–6695 – przepisy i zarządzenia, plany pracy, plany inwestycji – szkoły zawodowe, internaty, plany techniczno – przemysłowe, sprawozdania z realizacji, statystyka, sprawozdania powizytacyjne zasadniczych szkół zawodowych i techników, przydziały czynności, organizacja szkół i placówek oświatowych oraz warsztatów szkolnych, plany i wyniki nauczania, egzaminy w zakresie nauki zawodu, praktyki uczniowskie, ośrodki dokształcania zawodowego, bezpieczeństwo i higiena pracy w szkołach; Oddział Opieki nad Dzieckiem, lata 1950–1973, sygn. 6696–6902 – przepisy i zarządzenia, plany pracy i sprawozdania z ich realizacji, sprawozdania statystyczne, sprawozdania powizytacyjne z kolonii i obozów, kontrole placówek podległych, ewidencja nauczycieli; Oddział Szkolnictwa i Doskonalenia Kadr, lata 1950–1972, sygn. 6903–7053 – zarządzenia, plany pracy i sprawozdania z ich wykonania, sprawozdawczość statystyczna protokoły z konferencji oraz wizytacji i kontroli, organizacja i sieć szkół, placówek wychowawczych, Studium Nauczycielskiego, WSP [Wyższa Szkoła Pedagogiczna], dokształcanie nauczycieli, wyniki nauczania, egzaminy kwalifikacyjne; Dział Ogólno – Administracyjny, lata 1950–1973, sygn. 7054–8094 – zarządzenia i przepisy, poszukiwania dzieci radzieckich (1951 r.), plany pracy Wydziału oraz plany w zakresie szkolnictwa i opieki nad dzieckiem, preliminarze wydatków i dochodów, plany inwestycyjne, sprawozdania z realizacji planów, sprawozdawczość statystyczna, szkolnictwo zawodowe i resortowe – sprawozdania i statystyka, nauczanie religii w szkołach – statystyka kadry i ruch służbowy, organizacja administracji szkolnej oraz Kuratorium Okręgu Szkolnego (1969 r.), protokoły z konferencji i narad, kolegiów kuratora, sprawozdania powizytacyjne szkół i placówek wychowawczych, zarządzanie nieruchomościami szkolnymi; Dział Spraw Osobowych, lata 1950–1972, sygn. 8095–8214 – orzeczenia rehabilitacyjne nauczycieli i pracowników oświaty, sprawy dyscyplinarne kierowników i nauczycieli szkół, sprawy polityki personalnej, skargi i zażalenia. Wydział Kultury: Oddział Administracyjny, lata 1950–1963, sygn. 8215–8305 –zarządzenia, organizacja własnej jednostki, plany i sprawozdania z ich realizacji, plany inwestycyjne i sprawozdania z realizacji (m. in.. budowa stacji telewizyjnej, domów kultury) zarządzenia pokontrolne; Oddział Ogólno – Organizacyjny, lata 1958–1973, sygn. 8306–8419 – zarządzenia, organizacja własnej jednostki i jednostek podległych, plany pracy i sprawozdania, statystyka, protokoły z kontroli, protokoły ze zjazdów i konferencji, gospodarka nieruchomościami; Oddział Planowania i Budżetu, lata 1959–1973, sygn. 8420–8565 – zarządzenia, planowanie i sprawozdawczość, statystyka, preliminarze budżetowe, bilanse, rewizje, dokumentacja techniczna obiektów nietypowych; Oddział Upowszechniania, lata 1950–1973, sygn. 8566–8924 – zarządzenia, organizacja jednostek poległych, planowanie i sprawozdawczość, protokoły z kontroli i rewizji, organizacja i upowszechnianie różnych form sztuki i działalności artystycznej, programy, teki wydawnicze, biuletyny; Samodzielny Referat Bibliotek, lata 1950–1967, sygn. 8925–9003– zarządzenia, plany i sprawozdania bibliotek publicznych, preliminarze budżetowe, sieć bibliotek, wyniki badań dotyczących czytelnictwa, organizacja konkursów i wystaw, protokoły z selekcji – wycofanie niektórych książek z księgozbiorów (1952–1955), protokoły z kontroli, ewidencja pracowników bibliotek; Wojewódzki Konserwator Zabytków, lata 1950–1973, sygn. 9004–9291 – zarządzenia i okólniki m.in. dotyczące realizacji uchwały Prezydium Rządu nr 666 w sprawie najmowania obiektów zabytkowych na cele gospodarcze, sprawozdania różnych komisji m. in. do spraw zagospodarowania obiektów zabytkowych, plany i wykazy robót konserwatorskich oraz sprawozdania realizacji, protokoły ze zjazdów i konferencji, protokoły z kontroli, rejestry zabytków, organizacja i działalność muzeów różnych typów, ochrona przyrody – parki, aleje, cmentarze, pomniki, użytkowanie i zagospodarowanie zabytków. Wydział Spraw Wewnętrznych: Oddział Karno – Administracyjny, lata 1959–1973, sygn. 9292–9420 – zarządzenia, instrukcje, wyjaśnienia, sprawozdania z wyboru i działalności ciał kolegialnych m. in. kolegiów karno –administracyjnych, sprawozdania dotyczące zgromadzeń, wykonania ustawy o amnestii, plany i sprawozdania własne i jednostek podległych, protokoły z kontroli, akta dotyczące współpracy z organami zawiadamiającym tj. prokuraturą MO [Milicja Obywatelska], PIH [Państwowa Inspekcja Handlowa] i innymi, protokoły z narad; Oddział Prawno – Administracyjny, lata 1947–1972, sygn. 9421–9623 – zarządzenia, organizacja i zakres działania USW [Urząd Spraw Wewnętrznych] i WSW [Wojskowa Służba Wewnętrzna], plany pracy i sprawozdania, kontrole jednostek podległych, USC [Urząd Stanu Cywilnego] – organizacja, personel, kontrole i instruktaż, odtwarzanie i ustalanie treści aktów stanu cywilnego, spraw obywatelstwa, zmiany imion i nazwisk; Oddział Spraw Społecznych, lata 1945–1974, sygn. 9624–10316 – zarządzenia protokoły dotyczące rejestracji i likwidacji i organizacji stowarzyszeń m. in. kółek rolniczych, klubów i związków sportowych, kół łowieckich, ochotniczych straży pożarnych, hodowców oraz towarzystw i stowarzyszeń w tym repatrianckich, religijnych, narodowościowych, rzemieślniczych, naukowych, sprawozdania ze zgromadzeń i zbiórek publicznych, akta dotyczące problemów repatrianckich, emigracji, przesiedleń oraz spraw narodowościowych, korespondencja z konsulatami państw obcych w Polsce, decyzje o odznaczeniach, zezwolenia na zamieszkanie w strefie nadgranicznej oraz gospodarka nieruchomościami; Oddział Wojskowy, lata 1950–1972, sygn. 10317–10400 – organizacja Wydziału Wojskowego Urzędu Wojewódzkiego – plany i sprawozdania z jego działalności oraz jednostek podległych, nabywanie i finansowanie nieruchomości dla wojska, sprawozdania z poboru i odroczeń ewidencja dróg i pojazdów, zestawienia szkód powstałych w wyniku przemarszu wojsk radzieckich, protokoły z narad i odpraw; Wojewódzka Komenda Straży Pożarnych, lata 1953–1968, sygn. 10401–10481 – zarządzenia, statystyka dotycząca organizacji i działalności straży, protokoły z dochodzeń pożarowych; Oddział Ewidencji i Kontroli Ruchu Ludności, lata 1950–1965, sygn. 10482–10545 – zarządzenia, biuletyny informacyjne, i sprawozdania i statystyka o stanie i ruchu ludności, nadzór nad jednostkami podległymi, skarg i wnioski, poszukiwania osób zaginionych, dokumentacja dotycząca wyborów do Sejmu i rad narodowych, ewidencja ludności; Oddział Organizacyjno –Administracyjny, lata 1951–1969, sygn. 10546–10761 – zarządzenia, normatywy kancelaryjne, organizacja i zakres działania USW [Urząd Spraw Wewnętrznych] i jednostek podległych, plany pracy i sprawozdania opisowe, statystyczne, preliminarze budżetowe, protokoły z kontroli, skargi i wnioski, akta dotyczące działalności organizacji wyznaniowych i osób stanu duchownego, wybory do Sejmu (1952 r.), sprawy personalne. Wydział Rolnictwa i Leśnictwa: Oddział Produkcji Roślinnej, lata 1950–1973, sygn. 10762–10878 – plany i sprawozdania dotyczące produkcji roślinnej, plany rozwoju rolnictwa, budżety i sprawozdania finansowe, wytyczne i wskaźniki, organizacja produkcji roślinnej – różnych działów, protokoły z kontroli, struktury upraw, nawożenie, protokoły z narad, działalność zrzeszeń plantatorów, protokoły, statuty, sprawozdania; Odział Produkcji Zwierzęcej, lata 1950–1974, sygn. 10879–11016 – uchwały i zarządzenia, plany pracy i sprawozdania, statystyka dotycząca produkcji zwierzęcej, spisy obór, bydła, trzody chlewnej, drobiu, owiec, bilanse paszowe sprawy hodowli ryb, pszczelarstwo, działalność zrzeszeń hodowców, statuty protokoły, sprawozdania, protokoły z narad i konferencji; Oddział Weterynarii, lata 1950–1964, sygn. 11017–11095 – zarządzenia, organizacja służby weterynaryjnej, protokoły z narad, budżety i sprawozdania finansowe, protokoły z kontroli, statystyka chorób zwierzęcych i szczepień ochronnych, nadzór nad eksportem zwierząt; Oddział Urządzeń Rolnych, lata [1942] 1950–1965, sygn. 11096–11832 – operaty pomiarowe, orzecznictwo i nadzór w sprawach katastru, materiały dotyczące granicy państwa (1950–1955), pomiary użytków i zasiewów, uwłaszczenia, administracja rzeczowa oraz finansowa nieruchomości skarbu państwa, spółdzielnie produkcyjne i ich likwidacja, przejmowanie i decyzje w sprawie dóbr tzw. martwej ręki, administracja i dyspozycja lasami, badania klasyfikacji gruntów – zestawienia, osadnictwo i dyspozycje gruntami, budynkami na terenach poukraińskich oraz przejęcie i przydziały majątków poniemieckich, protokoły posiedzeń Państwowej Komisji Ziemskiej dotyczące parcelacji, akcji przesiedleńczej, działalność spółdzielni produkcyjnych, zarządzenia pokontrolne, planowanie i sprawozdawczość, sprawy regulacji i scalania gruntów, wykazy resztówek, obiekty przemysłu rolnego, rejestry skarg i zażaleń, orzecznictwo sądowe w sprawach obrotu ziemią, dokumentacja prawna dotycząca zapory w Solinie, kopalni siarki w Tarnobrzegu, przesiedlenia, dokumentacja z konferencji i zjazdów; Oddział Księgowości, 1969 r., sygn. 11833 – bilans budżetu centralnego za rok 1968; Oddział Kadr, lata 1963–1967, sygn. 11834–11845 – zarządzenia i regulaminy, sprawozdania z zatrudnienia i płac; Oddział Administracyjno –Gospodarczy, lata 1966–1969, sygn. 11841–11843 – zarządzenia, materiały statystyczne; Oddział Pracowni Reprodukcji i Map, lata 1962–1968, sygn. 11844–11849 –sprawy organizacji, materiały dotyczące przekazania gruntów na rzecz różnych instytucji; Oddział Wojewódzkiej Komisji Ziemskiej, lata 1961–1970, sygn. 11850–11853 – organizacja, protokoły z posiedzeń Komisji; Oddział Zespołu Inspektorów, lata 1963–1972, sygn. 11854–11907 – projekty techniczne, kontrola i odbiór robót, kosztorysy, skargi i wnioski; Oddział Planowania i Ekonomiki, lata 1962–1974, sygn. 11908–12022 –zarządzenia i nadzór nad organizacja jednostek podległych, planowanie i sprawozdawczość, protokoły z narad i odpraw, zagospodarowanie powiatów południowo –wschodnich, teczki obiektów, wydawnictwa, skargi; Oddział Ewidencji Gruntów, lata 1959–1974, sygn. 12023–12195 – zarządzenia, planowanie i sprawozdawczość, protokoły z kontroli, podziały administracyjne, podziały terenów budowlanych, orzecznictwo i nadzór w sprawach ewidencji gruntów, skargi i odwołania; Oddział Klasyfikacji Gruntów, lata 1961–1972, sygn. 12196–12291 –przepisy, organizacja własnej jednostki, planowanie i sprawozdawczość, protokoły pokontrolne, współpraca z organami powiatowych rad narodowych i innymi instytucjami, zatrudnienie i płace, skargi i wnioski; Oddział Państwowego Funduszu Ziemi, lata 1962–1975, sygn. 12292–12611 – zarządzenia, planowanie i sprawozdawczość, materiały pokontrolne, administracja rzeczowa i finansowa nieruchomości Państwowego Funduszu Ziemi, nadzór nad realizacją ulg i pomocy dla nabywców gruntów, skargi i wnioski; Oddział Obrotu Ziemią i Nieruchomościami, lata 1950–1973, sygn. 12612–12737 – plany i sprawozdania z realizacji, protokoły z kontroli, sprawy uwłaszczeń, szacunek gospodarstw rolnych i wyliczenia ekwiwalentu, przejmowanie na rzecz państwa nieruchomości oraz ich zagospodarowanie, skargi i wnioski; Oddział Geodezji i Regulacji Rolnych, lata 1958–1971, sygn. 12738–12866 – przepisy, planowanie i sprawozdawczość, sprawy urządzenia terenów i regulacji gruntów, prace geodezyjno – pomiarowe, skargi i wnioski; Dział Organizacji Terenów Rolnych, lata 1961–1972, sygn. 12867–12980 –zarządzenia, planowanie i sprawozdawczość, protokoły z narad, zalecenia i protokoły jednostki własnej i jednostek podległych, zmiany granic miast i wsi, analizy planów zagospodarowania przestrzennego, rejestry gruntów podlegających rekultywacji, ochrona użytków rolnych, skargi i odwołania; Dział Pomiarów, lata 1950–1961, sygn. 12981–13162 – zarządzenia i decyzje, planowanie i sprawozdawczość z wykonawstwa robót geodezyjnych, księgi i inwentarzowe map, sprawy urządzenia terenów, segregacji gruntów, terenów leśnych, orzecznictwo i nadzór prawno – geodezyjny, wykaz majątków poniemieckich i poukraińskich, ewidencja granic i powierzchni terytorium, zmiany granic państwa, skargi i wnioski; Oddział Wodno – Melioracyjny, lata [1949] 1950–1960, sygn. 13163–13186 – sprawozdawczość, dokumentacja projektowo –kosztorysowa melioracji łąk i regulacji potoków; Oddział Leśnictwa, lata 1951–1973, sygn. 13187–13630 – zarządzenia, plany gospodarcze dotyczące lasów niepaństwowych i łowiectwa oraz sprawozdania z ich realizacji, statystyka, protokoły z konferencji i narad, inwentaryzacje lasów chłopskich, mapy gospodarcze lasów, zadrzewienie, decyzje w sprawach wspólnot gruntowych, podziały województwa na obwody łowieckie (mapy) i nadzór, akcje łowieckie, inwentaryzacje zwierzyny łownej, protokoły z kontroli jednostek podległych i nadzorowanych; Odział Spółdzielni Produkcyjnych, lata 1950–1968, sygn. 13631–13765 – zarządzenia i instrukcje, organizacja spółdzielni i analizy dotyczące działalności, uchwały w sprawach dotacji, rozliczenie spółdzielni likwidowanych, skargi i zażalenia; Oddział Państwowych Ośrodków Maszynowych, lata 1951–1958, sygn. 13766–13919 – zarządzenia, wykazy POM [Państwowy Ośrodek Maszynowy], plany pracy i sprawozdania, oceny kampanii rolnych, bilanse, protokoły z zebrań sprawozdawczo – wyborczych POM [Państwowy Ośrodek Maszynowy], narad, kontroli, wykazy pracowników zarządów; Oddział Wojewódzkiego Konserwatora Przyrody, lata 1955–1973, sygn. 13920–13971 – uchwały i zarządzenia, wykazy jednostek podległych w sprawach drzewostanu i przyrody, plany i sprawozdania dotyczące rezerwatów i pomników przyrody, mapy i zdjęcia rezerwatów oraz obiektów przyrody, protokoły z kontroli, analizy skarg i wniosków; Inspektorat Zaopatrzenia Rolnictwa i Wsi w Wodę, lata 1959–1970, sygn. 13972–13976 –zarządzenia, analizy stanu urządzeń komunalnych wsi, plany pracy i sprawozdania; Oddział Oświaty Rolniczej, lata 1945–1974, sygn. 13977–14114 – zarządzenia, programy nauczania i plany organizacji roku szkolnego, plany pracy i sprawozdania z ich realizacji, protokoły z narad i konferencji, organizacja kursów rolniczych, protokoły z wizytacji, gospodarowanie nieruchomościami, dokumenty dotyczące likwidacji szkół; Oddział Planowania Inwestycji; lata 1950–1973, sygn. 14115–14234 – instrukcje i zarządzenia, plany inwestycyjne i sprawozdania z realizacji, kredyty inwestycyjne i sprawozdania finansowe, materiały dotyczące kontroli własnej jednostki i jednostek podległych; Oddział Finansów Rolnych, lata 1944–1973, sygn. 14235–14457 – zarządzenia, zestawienia i bilanse Państwowego Funduszu Ziemi, sprawozdania i analizy finansowe własne oraz jednostek podległych, wykazy obiektów przemysłu rolnego i ich zagospodarowanie (przejmowanie w zarząd), przejmowanie nieruchomości ziemskich, decyzje w sprawach mniejszości narodowościowych, administrowanie dobrami martwej ręki, finansowanie inwestycji i kapitalnych remontów; Oddział Organizacyjno – Administracyjny, lata 1948–1973, sygn. 14458–14586 – zarządzenia i instrukcje, planowanie i sprawozdawczość, organizowanie powszechnej samoobrony, analizy dotyczące szkód powstałych w wyniku przemarszu wojsk radzieckich, kontrola Wydziału i jednostek podległych, analizy skarg i wniosków. Wydział Skupu: Oddział Planowania i Sprawozdawczości, lata 1959–1973, sygn. 14587–14755 – zarządzenia, plany kontraktacji i skupu produkcji roślinnej i zwierzęcej oraz sprawozdania z realizacji, zestawienia zbiorcze dotyczące areału upraw, obowiązkowych dostaw zbóż, ziemniaków, zwierząt rzeźnych, analizy ekonomiczne i inne dotyczące skupu; Oddział Organizacji Skupu i Kontraktacji, lata 1959–1973, sygn. 14756–14885 – składy osobowe i protokoły z zebrań różnych komisji zajmujących się skupem; Oddział Kontroli i Instruktażu, lata 1959–1973, sygn. 14886–14925 – organizacja Wydziału i jednostek podległych, organizacja pracy, skargi i wnioski, protokoły z kontroli jednostek niższego stopnia. Samodzielny Oddział Geologii, lata 1956–1972, sygn. 14926–14989 – akty normatywne, protokoły posiedzeń Wojewódzkiej Komisji Geologicznej, bilanse zasobów surowców mineralnych i kopalin, sprawozdania z zatwierdzonych projektów badań geologicznych, zezwolenia na eksploatację złóż. Inspektorat Zaopatrzenia Rolnictwa i Wsi w Wodę, lata 1963–1973, sygn. 14990–15098 – informacje i programy zaopatrzenia wsi w wodę, organizacja własnej jednostki, plany pracy i sprawozdania z realizacji, plany inwestycyjne i sprawozdawczość, sprawozdania z czynów społecznych, protokoły z kontroli, zestawienia dotyczące urządzeń wodociągowych. Wydział Gospodarki Wodnej i Ochrony Powietrznej: Oddział Prawny, lata 1958–1973, sygn. 15099–15253 – zarządzenia i okólniki, decyzje w sprawach ochrony środowiska, organizacja jednostki własnej i podległych, plany pracy i sprawozdawczość, bilanse wodne, sprawozdania ze spraw karnych za naruszenie prawa wodnego, opinie zespołów rzeczoznawców, protokoły z kontroli i lustracji, sprawozdania i protokoły dotyczące działalności spółek wodnych, pozwolenia wodno – prawne, decyzje w sprawach wykorzystania ścieków, pracy młynów i urządzeń przewozowych przez rzeki, ekspertyzy dotyczące zanieczyszczeń powietrza; Oddział Laboratorium Badania Wód i Ścieków, lata 1952–1953, sygn. 15254–15481 –zarządzenia, informacje o ochronie wód, plany pracy i sprawozdania z ich wykonania, opracowania analityczne dotyczące odprowadzanych ścieków, charakterystyki stanu wód, protokoły z kontroli gospodarki wodno – ściekowej, opracowania dotyczące zanieczyszczenia poszczególnych rzek województwa rzeszowskiego, ewidencja źródeł zanieczyszczeń; Oddział Nadzoru Technicznego, lata 1952–1973, sygn. 15482–15544 – wskaźniki i normatywy w sprawach czystości wód, analizy i zestawienia porównawcze czystości wód, protokoły kontroli jednostki własnej i jednostek podległych oraz działalności służb w zakładach pracy, dokumentacja techniczna urządzeń wodno – kanalizacyjnych w miastach i zakładach pracy, skargi i zażalenia; Oddział Geologii, lata 1968–1973, sygn. 15545–1572 – przepisy prawne, plany pracy i sprawozdania, ewidencja złóż, opinie dotyczące projektów geologicznych, surowcowych oraz hydrogeologicznych; Wojewódzki Komitet Przeciwpowodziowy, lata 1946–1973, sygn. 15573–15583 – organizacja własna i jednostek podległych, sprawozdawczość, mapy określające zagrożenia powodziowe, programy ochrony przeciwpowodziowej; Oddział Urbanistyki i Architektury, lata 1972–1973, sygn. 15584–15605 – akceptacja planów realizacyjnych, kontrola jednostek podległych, plany i programy zagospodarowania przestrzennego, protokoły z narad. Wydział Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej: Oddział Organizacyjno –Administracyjny, lata 1950–1973, sygn. 15606–15758 – zarządzenia, organizacja Wydziału i jednostek podległych, protokoły z zebrań, plany pracy i sprawozdawczość, plany gospodarcze i inwestycyjne dotyczące urządzeń komunalnych oraz sprawozdania z ich realizacji, wykazy zatrudnionych pracowników; Oddział Zatrudnienia, lata 1956–1963, sygn. 15759–15781 – plany funduszu płac i sprawozdania dotyczące jego realizacji, sprawozdania statystyczne z zatrudnienia i funduszu płac, wykazy zatrudnionych w jednostkach podległych; Oddział Ekonomiczny, lata 1950–1973, sygn. 15782–15987 – sprawozdawczość dotycząca wypadków przy pracy, współzawodnictwa i wynalazczości pracowniczej, opracowania statystyczne, analizy obrotu nieruchomościami oraz z eksploatacji przedsiębiorstw, budżety i sprawozdania finansowe, analizy skarg i wniosków, protokoły i zarządzenia pokontrolne własnej jednostki i jednostek podległych, szkolenia pracowników, nadzór nad rozliczeniem osób przesiedlonych w ramach akcji HT [Hrubieszów – Tomaszów], zabezpieczenie mostów, starówek, organizacja konkursu "Mistrz Gospodarności; Oddział Gospodarki Mieszkaniowej, Terenów i Remontów, lata 1948–1972, sygn. 15988–16365 – instrukcje i zarządzenia, plany pracy i budżety oraz sprawozdania z ich realizacji, dokumentacja techniczna dotycząca budowy urządzeń komunalnych (wodociągi, kanalizacja, łaźnie, hotele, itp.), plany remontów i ich rozliczenie, materiały z kontroli jednostki własnej i jednostek podległych, protokoły z ekshumacji zwłok żołnierzy radzieckich i polskich, plany cmentarzy; Oddział Spraw Lokalowych, lata 1950–1973, sygn. 16366–16493 – protokoły posiedzeń Wojewódzkiej Komisji Lokalowej, zarządzenia dotyczące zasobów mieszkań i ich rozdziału oraz obrotu nieruchomościami, zażalenia w sprawach przydziału mieszkań, protokoły z kontroli jednostki własnej i podległych; Oddział Terenów i Geodezji, lata 1953–1973, sygn. 16494–16608 – akty normatywne, plany robót geodezyjnych oraz sprawozdania, opracowania statystyczne, wykazy mienia opuszczonego, podział miast na strefy nierolnicze i rolnicze, sprawozdania z kontroli i zarządzenia pokontrolne; Wojewódzki Zarząd Miejskich Przedsiębiorstw Remontowo –Budowlanych, lata 1952–1956, sygn. 16609–16695 – plany dotyczące wykonania remontów oraz plany techniczno – produkcyjno – finansowe i sprawozdania z ich realizacji, sprawozdania dotyczące zatrudnienia i norm pracy, bilanse, protokoły z kontroli; Wojewódzki Zarząd Przedsiębiorstw i Urządzeń Komunalnych, lata 1952–1957, sygn. 16696–16858 – organizacja przedsiębiorstw, plany urządzeń komunalnych i ich realizacja, sprawozdawczość i statystyka, analizy gospodarcze, protokoły i zalecenia pokontrolne, ewidencja zakładów, sprawy BHP [Bezpieczeństwo i Higiena Pracy]. Wydział Budownictwa, Urbanistyki i Architektury: Oddział Ogólny, lata 1950–1972, sygn. 16859–17184 –przepisy i zarządzenia, organizacja jednostki własnej i jednostek podległych, plany w zakresie budownictwa i sprawozdania z ich realizacji, preliminarze budżetowe i sprawozdania finansowe, statystyka, analizy ekonomiczne i inne, protokoły z kontroli własnej i jednostki i, jednostek podległych, protokoły z posiedzeń komisji i narad, wnioski i postulaty wyborcze; Oddział Nadzoru Budowlanego, lata 1958–1973, sygn. 17185–17367 – tworzenie i likwidacja przedsiębiorstw budowlano – montażowych, ewidencja przedsiębiorstw, wdrażanie postępu technicznego, decyzje zatwierdzające plany realizacyjne i informacyjne o terenie, lokalizacje inwestycji, produkcja materiałów budowlanych, planowanie i sprawozdawczość, protokoły i zalecenia dla jednostek kontrolowanych, ewidencja wypadków, analiza skarg i wniosków; Oddział Budownictwa Wiejskiego, lata 1953–1972, sygn. 17368–17409 – zarządzenia, programy rozwoju budownictwa wiejskiego, wdrażanie postępu w budownictwie wiejskim, organizacja konkursu "Złota Wiecha"; Oddział Urbanistyki, lata 1953–1975, sygn. 17410–17567 – zezwolenia na budowę obiektów sakralnych, organizacja jednostki własnej i jednostek nadzorowanych, plany pracy i sprawozdania z ich realizacji, protokoły z posiedzeń komisji, zebrań i narad, informacje dotyczące likwidacji zniszczeń wojennych w budownictwie, zatwierdzanie planów zagospodarowania przestrzennego, inwentaryzacje urbanistyczne miast; Oddział Geologii, lata 1958–1961, sygn. 17568–17593 – plany prac geologicznych, zatwierdzanie projektów dokumentacji geologicznej, ewidencja złóż surowców, kopalin, wód mineralnych, rejestr i opiniowanie odkryć geologicznych. Wydział Przemysłu: Oddział Organizacyjno – Administracyjny, lata 1948–1970, sygn. 17594–17783 – okólniki i zarządzenia, struktura i zakres działania Wydziału, plany pracy i sprawozdania z ich realizacji, wykazy warsztatów i punktów usługowych, budżety oraz sprawozdania finansowe własne i zakładów przemysłowych, protokoły z narad, protokoły z kontroli, ewidencja zakładów rzemieślniczych i przemysłu prywatnego, spółdzielczego, koncesji, akta dotyczące likwidacji przedsiębiorstw, zakładów rzemieślniczych i punktów usługowych; Oddział Planowania, lata 1950–1961, sygn. 17784–18173 – akty normatywne, protokoły posiedzeń Komisji Opiniodawczej, wytyczne do planów, plany pracy własne i jednostek podległych - zakładów przemysłowych państwowych i spółdzielczych oraz analizy i sprawozdania z realizacji, statystyka, protokoły z nadzoru wykonania planów, protokoły narad; Oddział Administracji Przemysłowej, lata [1917] 1946–1972, sygn. 18174–18640 – zarządzenia, zasady organizacji rzemiosła, plany i sprawozdania z ich realizacji, sprawozdania statystyczne, protokoły z kontroli, ewidencja przedsiębiorstw i punktów usługowych, rejestry zezwoleń na prowadzenie działalności gospodarczej oraz teczki dotyczące poszczególnych zakładów; Oddział Inwestycji, lata 1951–1970, sygn. 18641–18816 – zarządzenia, plany inwestycyjne i harmonogramy prac, sprawozdania z realizacji, analizy efektywności, zagospodarowanie Bieszczad, dokumentacja projektowa i prawna różnych inwestycji, ewidencja inwestycji różnych branż; Oddział Ekonomiczny, lata 1950–1972, sygn. 18817–19117 –zarządzenia, organizacja oddziału i jednostek przemysłu drobnego, ewidencja przedsiębiorstw i zakładów, przejmowanie i przekazywanie nieruchomości, plany produkcyjne zakładów podległych i sprawozdania z ich realizacji, likwidacja zakładów przemysłu terenowego protokoły kontroli, analizy ekonomiczne; Oddział Zaopatrzenia i zbytu, lata 1952–1971, sygn. 19118–19234 –okólniki i zarządzenia badania zapotrzebowania rynku miejscowego na produkty drobnej wytwórczości, plany zaopatrzenia i zbytu oraz sprawozdawczość, eksport, targi i reklama, protokoły z kontroli; Oddział Koordynacji Usług, lata 1963–1970, sygn. 19235–19265 – zarządzenia, plany i programy rozwoju usług, sprawozdania i analizy, bilanse zdolności produkcji, protokoły z kontroli; Oddział Kadr i Szkolenia, lata 1951–1955, sygn. 19266–19280 – sprawozdawczość dotycząca szkolenia zawodowego, analizy i ocena kadr kierowniczych. Wydział Handlu: Oddział Organizacyjno – Administracyjny, lata 1949–1973, sygn. 19281–19530 –zarządzenia, informacje o strukturze i zakresie działania handlu, organizacja Wydziału i jednostek podległych, protokoły z posiedzeń komisji branżowych rozdzielniki artykułów spożywczych i przemysłowych, plany rozwoju sieci handlowej i gastronomicznej oraz sprawozdania z ich realizacji, sprawozdania dotyczące działalności handlu prywatnego, zezwolenia na prowadzenie handlu prywatnego, pozwolenia oraz sieć punktów sprzedaży napojów alkoholowych, protokoły z odpraw i narad, protokoły i zalecenia pokontrolne; Oddział Planowania, lata 1955–1973, sygn. 19531–19784 – Zarządzenia, programy i plany rozwoju sieci zakładów usługowych i placówek handlowych różnych branż oraz sprawozdania z ich realizacji, analizy ekonomiczne, wykazy sieci punktów skupu i sprzedaży, protokoły z kontroli, protokoły z odpraw i narad; Oddział Przemysłu Gastronomicznego, lata 1962–1967, sygn. 19785–19795 – programy rozwoju sieci zakładów gastronomicznych, plany pracy, analizy i sprawozdania z realizacji; Oddział Cen, lata 1951–1960, sygn. 19796–19837 – sprawozdania z działalności handlu, ewidencja targów i jarmarków, protokoły posiedzeń komisji kalkulacyjno –cennikowej, analizy cen artykułów różnych branż, cenniki; Oddział Finansowo – Budżetowy, lata 1951–1973, sygn. 19838–19906 – preliminarze budżetowe i sprawozdania finansowe, protokoły z kontroli, wytyczne inwestycyjne oraz plany finansowania inwestycji i sprawozdania dotyczące ich realizacji; Oddział Usług, 1973 r., sygn. 19907–19920 –lokalizacja sieci handlowych, skargi i wnioski, protokoły z narad i odpraw. Wydział Komunikacji: Oddział Ruchu Drogowego, lata 1950–1972, sygn. 19921–19997 –zarządzenia, mapy z podziałem dróg, projekty budowy dróg w Bieszczadach, plany budowy dróg i sprawozdania z ich realizacji, budowa i konserwacja mostów, analizy dotyczące ruchu drogowego, sprawozdania z wypadków drogowych, protokoły kontroli; Oddział Gospodarki Samochodowej, lata 1950–1969, sygn. 19998–20076 – akty normatywne, plany pracy Wydziału i sprawozdania z realizacji, sprawozdania o pojazdach mechanicznych wg powiatów, protokoły kontroli, wytyczne dla inspektorów gospodarki samochodowej i sprawozdania z działalności, ewidencja i rejestracja pojazdów; Oddział Przewozów, lata 1950–1972, sygn. 20077–20142 – zarządzenia, statystyka dotycząca przewozów, protokoły z posiedzeń i sprawozdania Komisji Koordynacyjnej Przewozów, protokoły kontroli jednostek podległych i nadzorowanych, sprawozdania z narad; Oddział Dróg Lokalnych, lata 1949–1972, sygn. 20143–20385 – zarządzenia, organizacja i kontrola jednostek podległych, materiały dotyczące działalności Komisji Komunikacji, plany budowy i utrzymania dróg oraz sprawozdania dotyczące ich realizacji, w tym dróg w Bieszczadach, protokoły z kontroli inwestycji, analizy skarg i wniosków, realizacja "czynów drogowych", zestawienia szkód powodziowych w obiektach drogowych i mostowych, ewidencja dróg i mostów, budowa i eksploatacja kamieniołomów. Wydział Statystyki: Oddział Organizacji i Inspekcji, lata 1953–1962, sygn. 20386–20439 – zarządzenia, organizacja Wydziału i jednostek podległych, sprawozdania statystyczne z różnych dziedzin gospodarki, plany inspekcji i sprawozdania, protokoły z narad i szkoleń; Oddział Statystyki Gospodarczej, lata 1952–1962, sygn. 20440–20854 – przepisy prawne, sprawozdania statystyczne różnych przedsiębiorstw i branż gospodarczych oraz sprawozdania dotyczące zatrudnienia i plac, zestawienia ze spisów rolnych; Oddział Statystyki Społecznej, lata 1953–1962, sygn. 20855–20928 –sprawozdania z ruchu ludności, statystyka zdrowotności, pomocy społecznej, oświaty, kultury, szkolnictwa, zatrudnienia. Wydział Wyznań: Oddział Ogólno – Organizacyjny, lata 1952–1973, sygn. 20929–21122 – akty normatywne, charakterystyki działalności różnych wyznań, wykazy kościołów i cerkwi w poszczególnych powiatach, materiały dotyczące zgromadzeń religijnych, pielgrzymek, handlu dewocjonaliami, skargi i zażalenia, zezwolenia na budowę obiektów sakralnych, remonty, przekazywanie cerkwi, zestawienia zabytków o charakterze sakralnym, przejmowanie nieruchomości kościelnych na własność skarbu państwa, darowizny i spadkobrania, sprawozdania dotyczące zaległości podatkowych kleru, otwieranie, zamykanie i likwidacja cmentarzy, plany pracy i sprawozdania z działalności Wydziału; Oddział Wyznań Rzymskokatolickich, lata 1949–1973, sygn. 21123–21272 – sprawy związane z ustrojem i działalnością kościoła rzymskokatolickiego oraz organizacjami świeckich katolików, informacje o działalności kleru, wykazy kościołów, kaplic, domów zakonnych, sprawozdania z przebiegu uroczystości kościelnych, wykazy księży, obsadzanie stanowisk kościelnych, materiały dotyczące seminariów duchownych i osób nauczających religii, zezwolenia na prowadzenie nauki religii; Oddział Wyznań Nie – rzymskokatolickich, lata 1952–1973, sygn. 21273–21372 – działalność i ustrój związków religijnych nie – rzymskokatolickich i ich instytucji, sprawy cerkwi prawosławnej i greckokatolickiej, organizowanie nowych placówek nie – rzymskokatolickich oraz zmiany granic parafii, wykazy obiektów sakralnych i cmentarzy wyznaniowych, gospodarka nieruchomościami różnych wyznań –przejmowanie na rzecz skarbu państwa i przekazywanie nowym użytkownikom; Oddział Stowarzyszeń Wyznaniowych, lata 1953–1973, sygn. 21373–21466 – ewidencja i rejestracja zakonów, wykazy osób należących do zakonów, sprawy poszczególnych zakonów i nadzór nad ich działalnością, rejestry stowarzyszeń religijnych, nieruchomości zakonów. Wojewódzki Komitet Kultury Fizycznej i Turystyki: Oddział Organizacyjny, lata 1949–1969, sygn. 21467–21622 – zarządzenia i uchwały, protokoły z posiedzeń, plany pracy i sprawozdania z realizacji, oceny i analizy dotyczące działalności zrzeszeń sportowych i kultury fizycznej, protokoły kontroli oceny działalności klubów sportowych; Oddział Wychowania Fizycznego i Sportu, lata 1952–1966, sygn. 21623–21686 – zarządzenia, protokoły z zebrań, sprawozdania dotyczące imprez sportowych oraz stanu wychowania fizycznego w szkołach, opieka lekarska w sporcie, sprawy nadzoru i kontroli nad działalnością instytucji i organizacji kultury fizycznej i sportu; Oddział Turystyki, lata 1954–1969, sygn. 21687–21720 –działalność komisji turystyki i konkursowych, plany zagospodarowania turystycznego oraz sprawozdania z realizacji, ewidencja schronisk i obozowisk, protokoły z narad; Oddział Finansowy, lata 1950–1973, sygn. 21721–21771 – uchwały i zarządzenia, preliminarze kosztów imprez sportowych i sprawozdania finansowe, sprawozdania inwestycyjne, protokoły i zarządzenia z kontroli finansowych. Wydział Zdrowia: Oddział Profilaktyki i Lecznictwa, lata 1950–1973, sygn. 21772–21960 – akty normatywne, materiały informacyjne, organizacja zakładów pomocy podstawowej i specjalistycznej, protokoły z posiedzeń zespołów specjalistycznych i konsultantów wojewódzkich, ewidencja zakładów lecznictwa otwartego i zamkniętego, sprawozdawczość i statystyka dotycząca opieki zdrowotnej, protokoły kontroli jednostki własnej i jednostek podległych, protokoły z narad i odpraw; Oddział Statystyki, lata 1951–1968, sygn. 21961–22110 – sprawozdania dotyczące działalności placówek medycznych różnych specjalizacji, zarządzenia pokontrolne, rozmieszczenie kadr medycznych na terenie województwa, sprawozdani statystyczne i analityczne z różnych placówek i pionów opieki zdrowotnej; Oddział Pomocy Społecznej, lata 1951–1973, sygn. 22111–22198 – zarządzenia, plany pracy i sprawozdania z realizacji, nadzór nad zakładami pomocy społecznej rehabilitacji inwalidów, protokoły z kontroli jednostek podległych, ewidencja i działalność opiekunów społecznych, protokoły z konferencji i odpraw, materiały dotyczące związku inwalidów i spółdzielczości pracy; Oddział Planowania i Budżetu, lata 1951–1973, sygn. 22199–22268 – akty normatywne, plany gospodarcze i sprawozdania z ich realizacji, budżety i sprawozdania finansowe; Oddział Inwestycji, lata 1952–1967, sygn. 22269–22341 – zarządzenia, plany inwestycyjne i sprawozdania z ich realizacji, plany czynów społecznych i ich wykonanie; Oddział Organizacyjno – Administracyjny, lata 1956–1973, sygn. 22342–22452 – okólniki i zarządzenia, normatywy kancelaryjne, organizacja własnej jednostki i jednostek podległych, protokoły z narad i posiedzeń ciał kolegialnych, plany pracy wydziału i sprawozdania z ich realizacji, skargi i wnioski, protokoły kontroli; Oddział Kadr i Szkolenia, lata 1951–1971, sygn. 22453–22491 –okólniki i zarządzenia, plany pracy i sprawozdawczość, rejestry kadr służby zdrowia, nadawanie uprawnień specjalisty, skargi i zażalenia; Samodzielny Referat Wojskowy, lata 1952–1970, sygn. 22492–22512 –wykazy pracowników służby zdrowia dla sił zbrojnych, zatrudnienie kapelanów, dokumentacja obiektów, sprzętu służb Terenowej Obrony Przeciwlotniczej. Wydział Zatrudnienia: Oddział Ogólno – Administracyjny, lata 1951–1969, sygn. 22513–22564 – zarządzenia, plany pracy i sprawozdania z realizacji, protokoły kontroli własnej jednostki i jednostek podległych, skargi i zażalenia; Oddział Funduszu Interwencyjnego, lata 1957–1974, sygn. 22565–22637 – zarządzenia, analizy i sprawozdania dotyczące realizacji funduszu interwencyjnego, plany pracy i sprawozdania z wykorzystania środków interwencyjnych, protokoły z narad, zarządzenia pokontrolne, przysposobienie zawodowe; Oddział Pośrednictwa i Werbunku, lata 1950–1973, sygn. 22638–22745 – uchwały i zarządzenia, biuletyny informacyjne i sprawozdania dotyczące akcji werbunkowych, planowanie i sprawozdawczość w zakresie pośrednictwa pracy, protokoły z kontroli jednostek podległych, sprawy zatrudnienia kobiet, absolwentów szkół różnych typów, zatrudnianie repatriantów, skargi i wnioski; Oddział Analiz Ekonomicznych, lata 1960–1973, sygn. 22746–22789 – sprawozdania i analizy dotyczące pośrednictwa pracy, bilanse siły roboczej, zatrudnienie absolwentów szkół różnych typów i młodocianych; Oddział Pomocy Społecznej, lata 1959–1961, sygn. 22790–22801 – pomoc społeczna, dorosłym, protokoły z kontroli jednostek podległych, nadzór nad zakładami opieki społecznej. Wydział Kadr i Szkolenia: Oddział Osobowy, lata 1950–1957, sygn. 22802–202825 – zarządzenia, sprawozdawczość i statystyka dotycząca zatrudnienia w radach narodowych, wykazy obsady osobowej wydziałów powiatowych rad narodowych; Oddział Ewidencji, lata 1950–1958, sygn. 22826–22844 –zarządzenia, sprawozdania o stanie zatrudnienia i funduszu płac w administracji państwowej różnych szczebli; Oddział Szkolenia, lata [1945] 1949–1956, sygn. 22845–22851 – szkolenie pracowników – okólniki i instrukcje, sprawozdania z realizacji; Oddział Socjalny, lata 1950–1953, sygn. 22852–22861 –plany i sprawozdania z akcji socjalnej. Wydział Szkoleniowy, lata 1951–1962, sygn. 22862–22879 –okólniki zarządzenia dotyczące powołania i organizacji ośrodka szkoleniowego Prezydium Wojewódzkiej Rady Narodowej, sprawozdania i plany dotyczące organizowanych kursów i konferencji. Wydział Pracy Rent i Pomocy Społecznej: Oddział Ogólno – Administracyjny, lata 1948–1959, sygn. 22880–22963 – uchwały i zarządzenia, organizacja Wydziału i jednostek podległych, plany pracy i sprawozdania z wykonania, budżety i sprawozdania finansowe, protokoły z kontroli jednostek podległych; Oddział Pomocy Społecznej, lata 1950–1957, sygn. 22964–23004 – zarządzenia, plany inwestycyjne w zakresie obiektów pomocy społecznej i sprawozdania z realizacji, sprawozdania z działalności zakładów pomocy społecznej, protokoły z kontroli jednostek podległych. Wojewódzki Zarząd Młynów, lata 1950–1958, sygn. 23005–23121 – ustawy i zarządzenia, ewidencja młynów, sprawozdania z działalności młynów gospodarczych państwowych, wykazy młynów do likwidacji, przejmowanie młynów prywatnych na własność państwa. Wojewódzka Komisja Cen, lata 1955–1975, sygn. 23122–23239 – akty normatywne, organizacja i działalność Komisji, protokoły z posiedzeń zespołów doradczych ds. cen, analizy rynku cen, sprawozdania z notowań cen, cenniki i decyzje cenowe, analizy ekonomiczne, protokoły z kontroli przestrzegania obowiązujących cen w terenie, protokoły z narad i odpraw. Rada Zakładowa Związku Zawodowego Pracowników Państwowych i Społecznych, lata 1954–1975, sygn. 23240–23255 –plany pracy i sprawozdania z działalności, protokoły z zebrań. Wydział Budżetowo – Gospodarczy: Oddział Ogólny, lata 1952–1973, sygn. 23256–23336 – zarządzenia, organizacja i zakres działania Wydziału, plany pracy i sprawozdania z realizacji, protokoły z kontroli, protokoły z narad, analiza skarg i wniosków; Oddział Budżetowo – Księgowy, lata 1952–1973, sygn. 23337–23446 – okólniki i zarządzenia, plany pracy i sprawozdawczość, sprawozdania z wykonania budżetów, bilanse, protokoły z kontroli; Oddział Gospodarczy, lata 1947–1972, sygn. 23447–23490 – akty normatywne, plany pracy i sprawozdania z ich realizacji, sprawozdania z kontroli jednostek podległych; Oddział Transportu, lata 1950–1969, sygn. 23491–23530 – zarządzenia, planowanie i sprawozdawczość, analizy dotyczące gospodarki środkami transportu, protokoły z kontroli, protokoły z narad i odpraw; Oddział Archiwum, lata 1946–1973, sygn. 23531–23554 –instrukcje kancelaryjne, zarządzenia dotyczące rzeczowego wykazu akt. Akta zinwentaryzowane, lata 1945–1975, sygn. 23555–24260 – przejęcia młynów na rzecz skarbu państwa, rejestry poboru składek przymusowego ubezpieczenia, materiały dotyczące osadnictwa, przejęcie nieruchomości przez skarb państwa, ewidencja i kontrola ruchu ludności, Narodowy Spis Powszechny 1950 r., 1960 r., sprawozdawczość dotycząca inwestycji i budownictwa, oświaty, służby zdrowia, handlu, zasobów mieszkaniowych, materiały dotyczące zagospodarowania przestrzennego miast, regionów, miejscowości, mapy gospodarcze i topograficzne poszczególnych miejscowości, powiatów, sprawozdania z realizacji czynów społecznych, budowy i utrzymania dróg lokalnych, realizacji inwestycji, z zatrudnienia, zaopatrzenia materiałowego, wypadków przy pracy, transportu, ochrony powietrza atmosferycznego, rejestry kółek rolniczych, ochotniczych straży pożarnych, stowarzyszeń i związków, regulacja własności gospodarstw rolnych w trybie przepisów ustawy z 26 października 1971 r., scalenia gruntów, ewidencja pieczęci i pieczątek. Number of files24891
59/44/0 Polski Czerwony Krzyż Zarząd Wojewódzki w Rzeszowie 1939-1991 731 0 Unroll
Akta z okresu 1939–1944, sygn. 1–11 – zarządzenia władz zwierzchnich, sprawozdania z działalności Oddziału, ewidencja strat wojennych, wykazy poległych, opieka nad repatriantami i jeńcami wojennymi, poszukiwania osób zaginionych. Wydział Ogólny, lata 1945–1954, sygn. 13–34, 38–77, 79–94 – plany pracy, sprawozdania z działalności, protokoły z lustracji oddziałów, preliminarze budżetowe i sprawozdania finansowe, zarządzenia polustracyjne, sprawozdania Zarządu Oddziału Wojewódzkiego z działalności społeczno – wychowawczej. akta zinwentaryzowane, lata 1944–1991, sygn. 95–762 – zjazdy wojewódzkie i powiatowe, posiedzenia Zarządu Oddziału Wojewódzkiego i Prezydium, komisji problemowych, narady, posiedzenia zarządów terenowych, organizacja pomocy podczas klęsk żywiołowych, plany pracy, sprawozdania i oceny działalności, sprawozdania statystyczne, plany finansowe i bilanse, kontrole Oddziału Wojewódzkiego i oddziałów terenowych, sprawy organizacyjne, korespondencja z oddziałami terenowymi, sprawy poszukiwania osób zaginionych, materiały Zasadniczej Szkoły Medyczna Asystentek Pielęgniarskich w Przemyślu, Szkoły Medycznej Asystentek Pielęgniarskich PCK w Rzeszowie. Number of files755
59/45/0 Wojewódzki Związek Ogrodniczy w Rzeszowie 1945-1948 5 0 Unroll
Lata 1945 - 1948; sygn. 1 - 5 - Protokoły posiedzeń Zarządu, akta dotyczące bieżącej działalności, ankieta w sprawie stanu gospodarstw ogrodniczych. Number of files5
59/46/0 Miejskie Gimnazjum Koedukacyjne w Błażowej 1944-1947 11 0 Unroll
0 Number of files11
Showing 81 to 100 of 3,436 entries.