Perły przedwojennej kinematografii - materiały ulotne

Datum der Zugabe
02.08.2023
Autor der Sammlung

Scans (53)

  • image.from.collection.number "Perły przedwojennej kinematografii - materiały ulotne111"

    Sygnatura:
    35/632/0/5.2/1264

    Jadwiga Smosarska i Adam Brodzisz w filmie "Na Sybir"

  • image.from.collection.number "Perły przedwojennej kinematografii - materiały ulotne111"

    Sygnatura:
    35/632/0/5.2/1264

    Jadwiga Smosarska i Adam Brodzisz w filmie "Na Sybir"

  • image.from.collection.number "Perły przedwojennej kinematografii - materiały ulotne111"

    Sygnatura:
    35/632/0/5.2/1264

    Jadwiga Smosarska i Adam Brodzisz w filmie "Na Sybir"

  • image.from.collection.number "Perły przedwojennej kinematografii - materiały ulotne111"

    Sygnatura:
    35/632/0/5.2/1265

    "Pieśń serca". Dramat tak wielki, jak serce ludzkie

  • image.from.collection.number "Perły przedwojennej kinematografii - materiały ulotne111"

    Sygnatura:
    35/632/0/5.2/1265

    "Pieśń serca". Dramat tak wielki, jak serce ludzkie

  • image.from.collection.number "Perły przedwojennej kinematografii - materiały ulotne111"

    Sygnatura:
    35/632/0/5.2/1265

    "Pieśń serca". Dramat tak wielki, jak serce ludzkie

  • image.from.collection.number "Perły przedwojennej kinematografii - materiały ulotne111"

    Sygnatura:
    35/632/0/5.2/1266

    Warner Bros First National przedstawia film "Casino de Paris". Role główne Al Jolson i Ruby Keeler

  • image.from.collection.number "Perły przedwojennej kinematografii - materiały ulotne111"

    Sygnatura:
    35/632/0/5.2/1266

    Warner Bros First National przedstawia film "Casino de Paris". Role główne Al Jolson i Ruby Keeler

  • image.from.collection.number "Perły przedwojennej kinematografii - materiały ulotne111"

    Sygnatura:
    35/632/0/5.2/1266

    Warner Bros First National przedstawia film "Casino de Paris". Role główne Al Jolson i Ruby Keeler

  • image.from.collection.number "Perły przedwojennej kinematografii - materiały ulotne111"

    Sygnatura:
    35/632/0/5.2/1266

    Warner Bros First National przedstawia film "Casino de Paris". Role główne Al Jolson i Ruby Keeler

  • image.from.collection.number "Perły przedwojennej kinematografii - materiały ulotne111"

    Sygnatura:
    35/632/0/5.2/1267

    "Krystyna"

  • image.from.collection.number "Perły przedwojennej kinematografii - materiały ulotne111"

    Sygnatura:
    35/632/0/5.2/1267

    "Krystyna"

  • image.from.collection.number "Perły przedwojennej kinematografii - materiały ulotne111"

    Sygnatura:
    35/632/0/5.2/1267

    "Krystyna"

  • image.from.collection.number "Perły przedwojennej kinematografii - materiały ulotne111"

    Sygnatura:
    35/632/0/5.2/1267

    "Krystyna"

  • image.from.collection.number "Perły przedwojennej kinematografii - materiały ulotne111"

    Sygnatura:
    35/632/0/5.2/1267

    "Krystyna"

  • image.from.collection.number "Perły przedwojennej kinematografii - materiały ulotne111"

    Sygnatura:
    35/632/0/5.2/1268

    Bal w Operze

Zeige 1 bis 15 von 53 Einträgen.

Verzeichnung

Od czasów upowszechnienia się wynalazku braci Lumiere, zauważalny był dynamiczny rozwój kinematografii. Początkowo, niejako z pewna dozą niepewności, krótkie filmy były jedynie przygrywką do przedstawień teatralnych. Mimo krótkiego czasu trwania bardzo szybko stały się magnesem przyciągającym widzów, co poskutkowało powstaniem miejsc, których głównym celem byłą projekcja filmów. W Lublinie, jeszcze w czasie zaborów powstało pierwsze stałe kino. W 1907 r. z inicjatywy Romualda Makowskiego na Starym Mieście przy ulicy Jezuickiej w gmachu Teatru Starego założono Theatre Optique Parisien. Było to jedno z pierwszych stałych kin na terenie Królestwa Kongresowego. Okres międzywojnia przyniósł znaczny postęp jeśli chodzi o liczbę kino-teatrów na terenie Lublina. Działało ich sześć, z czego dwa najbardziej znamienite Corso i Apollo przyciągały największe rzesze widzów. Oba również wyróżniały się spośród innych. Corso było pierwszym w pełni udźwiękowionym kinem w Lublinie, natomiast w Apollo w czasie przerw obsługa rozpylała na widowni wodę kolońską. Uwagę przykuwał też migający neon Apollo. Oba kina miały najbardziej ambitny i bogaty repertuar, toteż ich seanse były reklamowane w „Expresie Lubelski” i „Głosie”. Kolportowano również materiały ulotne, które obecnie znajdują się w zasobie Archiwum Państwowego w Lublinie. Zaprezentowane materiały pochodzą z zespołu o numerze 632 Zbiór afiszów i druków ulotnych o sygnaturach: 1264, 1265, 1266, 1267, 1268, 1269, 1270, 1271, 1272, 1273, 1274, 1275, 1276

Tags

Benutzer-Tags Indizes, die von Archiven gesendet werden