Bestandssignatur | Bestandsname | Laufzeit | Anzahl der Einheiten | Anzahl der Scans | Alles erweitern Alles verstecken |
6/183/0 | Wydział Powiatowy w Szubinie | [1861-1918] 1919-1939 | 804 | 0 | erweitern verstecken |
| 1. Referat Organizacyjny: zarządzenia, organizacja zakładów, sprawy personalne, uposażenia, ubezpieczenia, pożyczki, sprawy dyscyplinarne 2. Referat Ogólny: uchwały, wybory i posiedzenia sejmiku powiatowego, samorząd powiatowy, powiatowa kasa komunalna, sprawy administracyjno-sporne, przewłaszczenia, sądy polubowne i rozjemcze, komisariaty obwodowe, kary policyjne, więzienia policyjne 3. Referat Gospodarczy: budżety, administracja budynków własnych, kupno i przetarg nieruchomości 4. Referat Rachuby: pożyczki 5. Referat Podatkowy: statystyka podatkowa, pobór podatku, opłaty administracyjne 6. Referat Gminny: spisy miejscowości, budżety gmin, sprawozdania rachunkowe, wybory gminne, sprawy usc, obszary dworskie, ich przełożeni 7. Referat Drogowy: sieć dróg powiatowych, utrzymanie i budowa dróg, linii kolejowych i mostów, kosztorysy, dostawy materiałów 8. Referat Oświatowo-Kulturalny: subwencje i zapomogi na cele oświatowe, przysposobienie rolnicze młodzieży, wystawy 9. Referat Zdrowia Publicznego: sprawy sanitarne, nieszczęśliwe wypadki, ewidencja położnych 10. Referat Opieki Społecznej: działalność komisji opieki społecznej, sprawy ubogich i inwalidów wojennych, zakłady dobroczynne, szpitale, wydatki 11. Referat Rolny: oświata rolnicza, melioracje, szkoły rolnicze, zapomogi, łowiectwo, ogrodnictwo 12. Referat Weterynaryjny: lekarze 13. Referat Budowlany: subwencje, koncesje, zakłady przemysłowe i handlowe 14. Referat Spraw Pożarniczych: zarządzenia, statuty straży 15. Referat Funduszu Pracy: zarządzenia, wykazy i wypłaty dla bezrobotnych, zasiłki Anzahl der Einheiten793 |
6/184/0 | Wydział Powiatowy w Tucholi | [1822-1873] 1873-1920 [1922] | 792 | 0 | erweitern verstecken |
| 1. Organizacja, działalność, sejmik powiatowy: struktura, kompetencje, obrady, posiedzenia 2. Przedstawicielstwo gminy w wydziale i sejmiku: wybory 3. Zmiany terytorialne gmin: zarządzanie terenem 4. Nadzór administracyjny nad podległymi jednostkami-okręgi wójtowskie, sołectwa, obszary dworskie, stosunki gminne: zarządzenia, administracja powiatem, korespondencja 5. Sprawy finansowe-pożyczkowe i podatkowe: pożyczki-zezwolenia, egzekucja podatków 6. Sprawy wodno-melioracyjne: regulacja rzek, melioracje, towarzystwa melioracyjne 7. Zalesienia: szkółki leśne, administracja lasami 8. Dysmembracje: zarządzenia 9. Osadnictwo i kolonizacja: rejestracja kolonizatorów, zezwolenia, wykup ziemi z rąk polskich 10. Budowa dróg i szos: budowa sieci komunikacyjnej, nadzór 11. Wykup terenów i budowa linii kolejowych: rozwój sieci kolejowej, budowa trakcji 12. Przemysł, wytwórczość, handel: nadzór państwowy, zezwolenia, koncesje 13. Elektryfikacja: działalność towarzystw elektryfikacyjnych, centrale 14. Sprawy zdrowotne i opieka społeczna: stan zdrowotny, szpitalnictwo, działalność charytatywna 15. Sprawy szkolne: budowa szkół, subwencje 16. Sprawy pożarnictwa: towarzystwa i sprzęt pożarniczy 17. Akta procesowe: sprawy sporne, zarządzenia, decyzje, wnioski 18. Dokumentacja techniczna - projekty dróg i gmachu Sejmiku Powiatowego w Tucholi (t.2) Anzahl der Einheiten788 |
6/185/0 | Wydział Powiatowy w Tucholi | [1876-1919] 1920-1939 | 824 | 0 | erweitern verstecken |
| 1. Referat Ogólno-Administracyjny: protokoły i sprawozdania, wybory, oświata i organizacje rolnicze, sprawozdania szkół, oświata pozaszkolna, kursy, powiatowe związki międzykomunalne 2. Referat Podatkowy: subwencje, zapomogi, pożyczki, podatki, wykazy podatników, kasa oszczędności 3. Referat Lustracyjny: budżety, sprawozdania rachunkowe, wybory, likwidacja obszarów dworskich, wójtostwa, statystyka ruchu naturalnego, sprawy usc 4. Referat Opieki Społecznej: rejestracja bezrobotnych, zasiłki, zakłady opieki, radcy sierot, położnictwo i zdrowie publiczne 5. Referat Techniczny: drogi i ich utrzymanie, projekty, pomiary ruchu, lasy, przewłaszczenia gruntów, budowa kolei, automobilklub Anzahl der Einheiten820 |
6/186/0 | Wydział Powiatowy w Wyrzysku | [1861]1873-1920 | 0 | 0 | erweitern verstecken |
| I. Zarząd i administracja powiatem: sprawy państwowe i prowincji, sejmik powiatowy, wydział powiatowy, państwowa kasa komunalna i oszczędnościowa, budżety, podatki, budowa kolei żelaznych, szos i dróg, sprawy ubogich, dobroczynność, zakłady opiekuńcze II. Sprawy dotyczące powiatu, gmin i obszarów dworskich: zarządzenia policyjne, policja przemysłowa i weterynaryjna, dysmembracje, wywłaszczenia, nadzór policyjny nad rybołówstwem i myślistwem, sprawy dotyczące usc, szkół III. Sprawozdawczość administracyjna i sprawy sporne: nadzór nad gminami i samodzielnymi obszarami dworskimi, kontrole towarzystw wodnych, komisje obwodowe IV. Sprawy małej kolei i sprawy publiczne: kredyty na budowę Anzahl der Einheiten323 |
6/187/0 | Wydział Powiatowy w Wyrzysku | [1900-1919] 1920-1939 | 469 | 0 | erweitern verstecken |
| 1. Referat Organizacyjny: statystyka ludności powiatu, inwestycje związków komunalnych, ankiety gospodarcze, akta personalne 2. Referat Ogólny: wybory do sejmiku powiatowego, komunalna kasa oszczędności, przewłaszczenia 3. Referat Spraw Gospodarczych: budżety, pożyczki 4. Referat Rachuby: pożyczki samorządowe 5. Referat Podatkowy: wymiar i pobór podatku 6. Referat Spraw Gminnych: rady i zarządy gminne, wybory gminne, obszary dworskie, majątki, budżety miast i gmin, sprawozdania rachunkowe, lustracje, sprawy usc 7. Referat Drogowy: spółka budowy dróg, komunikacja, koleje państwowe 8. Referat Kulturalno-Oświatowy: sprawy szkolne, zakłady i ochronki, oświata pozaszkolna, oświata rolnicza, wychowanie fizyczne, obrona przeciwgazowa 9. Referat Zdrowia Publicznego: sprawy sanitarne, lecznice i przychodnie, lekarze 10. Referat Opieki Społecznej: ewidencja personelu, optanci polscy z Niemiec, kolonie 11. Referat Rolny: statystyka produkcji rolnej, wystawy rolnicze, rybołówstwo, spółki melioracyjne i drenarskie, oświata rolnicza, ogrodnictwo 12. Referat Weterynaryjny: lekarze 13. Referat Pożarniczy: działalność straży pożarnej 14. Referat Budowlany: kosztorys boiska sportowego 15. Fundusz Pracy: pośrednictwo pracy, ewidencja i zatrudnianie bezrobotnych Anzahl der Einheiten453 |
6/188/0 | Akta miasta Barcina, pow. Szubin | 1564-1939 [1944] | 25 | 387 | erweitern verstecken |
| I. Akta staropolskie (2 j.a.): księga wójtowska i burmistrzowska II. Akta z lat (1772-1939) [1944] 1. Majątek miejski (7 j.a.): budynki i grunty (dzierżawa i sprzedaż), więzienie miejskie 2. Kanalizacja (1 j.a.): odwadnianie, utrzymanie urządzeń 3. Sprawy kościelne, szpitalne i legaty (7 j.a.): dochody kościoła, dozór kościelny, budowy, fundacje, ubodzy 4. Akta nadzoru budowlanego (3 j.a.): budownictwo, rozbudowa miasta, plan miasta 5 Procesy miasta (1 j.a.): podział wspólnot, pastwiska, rybołówstwo 6. Ewidencja ludności (4 j.a.): listy dusz Anzahl der Einheiten25 |
6/189/0 | Akta miasta Bydgoszczy | 1559-1945 [1946-1950] | 16281 | 12742 | erweitern verstecken |
| 1. Archiwalia sprzed 1792 r. 1.1. Dokumenty (7 j.a.; 1573-1791): nadania wójtostwa bydgoskiego, proces o las 1.2. Księgi (16 j.a.): przywilejów miejskich (1 j.a.; XVI w. -1759), radzieckie (2 j.a.; 1671-1730), ławnicze (9 j.a.; 1559-1671), testamentów mieszczan (1 j.a.; 1581-1620), ekonomiczna miasta (1 j.a.; 1742-1765), oszacowanie majątku po mieszczanach (1 j.a.; 1750 r.), akta podwójciego (1 j.a.; 1750-1764) 1.3. Inne archiwalia (3 j.a.): lustracje i inwentarze starostwa i wójtostwa bydgoskiego 1661-1766 (4 j.a.), najstarsze dokumenty Bydgoszczy wydane przez Wuttkego w 1861 r. 2. Akta z lat (1775-1815) [1827] 2.1. Sprawy polityczne i wyznaniowe: organizacja i zarządzenia rady miejskiej, akty hołdownicze, wizyty króla, przystąpienie do konfederacji Generalnej Królestwa Polskiego, klasztory i duchowieństwo, dochody i dzierżawy gruntów kościelnych, szpital św. Stanisława, loża masońska 2.2. Sprawy gospodarczo-finasowe: dzierżawa gruntów, kanał, młyny, mennica, mury miejskie 2.3. Sprawy procesowe: patronat nad kościołem, lasy Bocianowa, administracja solna 3. Akta z lat (1815-1920) 3.1. Administracja komunalna: wybory do sejmu pruskiego, organizacja, posiedzenia i uchwały rady i magistratu, władze, urzędnicy, statystyka miasta, ruch ludności, włączenie gmin do miasta, stowarzyszenia, budowy miejskie (stary ratusz, teatr), prasa i literatura polska, wojskowość, drogi wodne, album fotograficzny władz miejskich, obchody świąt i rocznic, biurowość i archiwum 3.2. Administracja kościelna: synody prowincjonalne, parafia katolicka (patronat, zarząd, finanse, grunty, procesy), kościół Jezuitów, budynki klasztoru Klarysek, budowa kościołów 3.3. Administracja finansowa: budżety, finanse, kontrakty, podatki, długi miasta, pożyczki, legaty i stypendia, fundacje, kasa oszczędności, recesy, grunty miejskie (kupno, sprzedaż, dzierżawa), biblioteka 3.4. Administracja budowlana: finanse, rozbudowa miasta, budynki użyteczności publicznej, budowa i utrzymanie linii kolejowych, dworca, mostów, dróg i ulic, szlaków wodnych (Brda), ochrona przyrody, dokumentacja poszczególnych ulic 3.5. Administracja szkolna: organizacja, przejęcie szkół przez władze polskie, deputacja szkolna, majątek i finanse szkół, statystyka szkół i uczniów, budowa i utrzymanie budynków, programy szkolne, nauczyciele, konferencje i kursy nauczycielskie, projekt utworzenia uniwersytetu, akta poszczególnych szkół 3.6. Administracja wojskowa: przepisy, zakwaterowanie, mobilizacja i demobilizacja, szpitale wojskowe, koszary, twierdza w Toruniu, lotnisko, informacje o wojnach 1870 r. i 1914-1918 3.7. Administracja policyjna: zarządzenia, organizacja policji, obywatele miasta (1773-1872), Żydzi, obywatelstwo miejskie, organizacje i stowarzyszenia, spółki i zgromadzenia, polskie banki ludowe, partie narodowe, księgarnie i prasa, cenzura, zwalczanie polskości, socjaldemokracja, sąd przemysłowy, handel i rzemiosło, cechy, koncesje przemysłowe i budowlane, tramwaje elektryczne, izba handlowa, gospodarka miasta w latach wojny 1914-1918, żegluga, poczta, kinematografia, służba zdrowia i opieka społeczna, opieka diakonisek, szpitale, weterynaria, obchody świąt i rocznic 3.8. Zarząd Budownictwa Podziemnego: przepisy, oczyszczalnia, wodociągi i kanalizacja, urządzenia wodno-sanitarne, ogrody i parki 3.9. Przedsiębiorstwa miejskie: oczyszczalnia, młyny, rzeźnia, hala targowa, gazownia, zarząd zieleni miejskiej, straż pożarna, cmentarze, grobownictwo wojenne 4. Zarząd Miejski w Bydgoszczy (1920-1939) 4.1. Wydział I Spraw Ogólnych: przejęcie władzy w 1920 r., reprezentacja prezydenta miasta, pieczęć i herb miasta, uchwały magistratu, organizacja i posiedzenia rady miejskiej, komisji i deputacji, urzędnicy, stan i obszar miasta, sądownictwo, zatrudnienie, strajki, bezrobocie, jeńcy, reemigranci, wydawnictwa urzędowe, obchody świąt i rocznic 4.2. Wydział II Spraw Finansowo-Gospodarczy: budżety, pożyczki, hipoteki, fundacje, wierzytelności, rozwój terytorialny miasta, nieruchomości miejskie, elektrownia, kościół (parafia katolicka, gmina ewangelicka i żydowska), lotnisko wojskowe, sprawy sporne 4.3. Wydział III Powiatowa Władza Administracji Ogólnej: organizacja policji, obywatelstwo, opcje, cudzoziemcy, stowarzyszenia niemieckie, wiece i zebrania, plebiscyt, inwigilacja, cenzura, prześladowania Polaków w Niemczech, szkolnictwo niemieckie, mienie niemieckie, zakłady przemysłowe (uruchamianie) 4. 4. Wydziały III i IV Zdrowia Publicznego i Opieki Społecznej: żywność (badanie), grobownictwo 4.5. Oddział oświaty i kultury: statystyka szkolna, organizacja nauczania, upaństwowienia szkół, finanse, posiedzenia rad pedagogicznych, nauczyciele, szkoły prywatne, kursy zawodowe, zjazdy oświatowe, biblioteki szkolne, oświata pozaszkolna, muzeum miejskie, archiwum, „Przegląd Bydgoski”, poszczególne szkoły 4. 6. Wydział VII Ewidencji Ludności: kartoteki meldunkowe mieszkańców miasta (1930-1940, 1945-1953) 4.7. Wydział VIII Budownictwa Naziemnego : herb miasta, rozbudowa, statystyka budowlana, osiedla mieszkaniowe, budynki miejskie, spółdzielnia budowlana, budowa ulic, koleje, zakłady przemysłowe, grunty (parcelacja, sprzedaż), ogrody jordanowskie, zabytki, pomniki, cmentarze 4.8. Wydział Budownictwa Podziemnego: bilanse, kanalizacja, stacje pomp, koleje (budowa i utrzymanie), kanał żeglugowy Gopło - Wisła 4.9. Przedsiębiorstwa Miejskie: budżety, działalność zakładów (gazownia, rzeźnia i targowisko, straż pożarna, zakład oczyszczania, kasa pomocy leczniczej, zarząd ogrodów) 4.10. Urząd Mieszkaniowy: statystyka, mieszkalnictwo 4.11. Urząd Pracy (j.a.): rynek pracy, bezrobocie 5. Akta z lat (1939-1945) 5.1. Ogólna administracja i sprawy personalne: przepisy, polscy urzędnicy, rynek pracy, ubezpieczenia, polscy jeńcy wojenni i internowani, miejscowości, niemiecka lista narodowa, wydawnictwa urzędowe, biurowość 5.2. Policja: sprawozdania sytuacyjne, przepisy przeciwpożarowe 5.3. Sprawy szkolne : szkolnictwo mniejszości, nauczyciele 5.4. Kultura i pielęgnowanie wspólnoty: stowarzyszenia kulturalno-naukowe, kultura niemiecka (artyści, muzeum, prasa o Bydgoszczy, opinie Niemców z września 1939 r., wydawnictwa statystyczne) 5.5. Opieka społeczna i pomoc młodzieży: placówki, statystyka 5.6. Sprawy zdrowotne i sport: zakłady lecznicze, szpital, lekarze sądowi, organizacje sportowe, usc 5.7. Sprawy budowlane, mieszkaniowe i osadnicze: gospodarka mieszkaniowa, mieszkalnictwo, gazownia, elektrownia 5.8. Administracja publicznymi zakładami i sprawy gospodarcze: rzeźnia miejska 5.9. Przedsiębiorstwa miejskie: elektrownia, kolejka, ogrody miejskie 5.10. Sprawy finansowe i podatkowe: budżety, majątek i długi miasta, podatki i opłaty, kasa oszczędności, finanse przedsiębiorstw miejskich, dzierżawy i najem mieszkań, akta gruntowe posesji 5.11. Rada Miejska: posiedzenia 5.12 Akta osobowe: urzędnicy i pracownicy miejscy 6. Księgi ewidencji mieszkańców: Bydgoszczy (1837-1872) i gmin: Małe Bartodzieje (1860-1935), Bartodzieje Wielkie (1865-1936), Biedaszkowo (1869-1936), Bielawy (1867-1935), Bielice Nowe (1869-1935), Bielice Stare (1876-1936), Brdyujście [Deutsch Fordon] (1890-1936), Czyżkówko (1867-1935), Czyżkówko Dolne (1876), Glinki (1876-1935), Gorzyszkowo (1954-1881), Jachcice (1866-1935), Kapuściska Dolne (1870-1935), Kapuściska Małe (1892-1935), Siernieczek (1857-1936), Kapusciska Wielkie (1882-1935), Zimne Wody (1864-1935), Czersko Polskie (1895-1935), Miedzyń (1892-1935), Okole (1860-1935), Pawłówek (1864-1935), Rupienica (1867-1935), Skrzetusko-Szretery (1869-1936), Szwederowo (1834-1935), Wilczak (1856-1936) 7. Akta zezwoleń budowlanych (187–1945) [1950]: poszczególne nieruchomości 8. Kartografiki: plany ogólne miasta i przedmieść 9. Dokumentacja techniczna: budynki użyteczności publicznej, kościoły, obiekty wojskowe i sportowe, przedsiębiorstwa miejskie, budynki mieszkalne Anzahl der Einheiten58608 |
6/190/0 | Akta miasta Fordonu, pow. Bydgoszcz | 1413-1944 | 913 | 2571 | erweitern verstecken |
| 1. Archiwalia staropolskie (22 j.a.): dokumenty (2 j.a.; 1566 r., 1700 r.): transumpty przywilejów dla miasta, m.in. z 4 VII 1424 r.; księgi: burmistrzowskie i radzieckie (2 j.a.; 1675-1764), procesów czarownic (1j.a.; 1675-1711), landwójtowsko-ławnicze (14j.a.; 1660-1775), luzy z ksiąg miejskich (2j.a.; 1689-1771), luźne wypisy z ksiąg grodzkich (1j.a.; 1688-1793) 2. Magistrat (1772-1920) (357 j.a.): ustawy miejskie, wybory do Reichstagu, wybory i posiedzenia rady i magistratu, urzędnicy, majątek miasta, budżety, dochody i wydatki, podatki, mieszkańcy (1939-1945), Polacy, cudzoziemcy, socjaldemokracja i ruch polski, organizacje i stowarzyszenia, strajki, zgromadzenia, sądy rozjemcze, przyłączanie gmin, przemysł, rzemiosło i cechy, grunty i parcele budowlane, właściciele domów, koncesje budowlane, utrzymanie budynków, hipoteki, rolnictwo, separacje, przewłaszczenia, rybołówstwo i łowiectwo, budowa i utrzymanie kolei, dróg, mostów i ulic, drogi wodne, szkoły (statystyka, zarządy, szkoły prywatne, wyznaniowe, dokształcające), kościół (parafia katolicka, budowa kościoła i szkoły, baptyści, gmina żydowska - władze gminy, finanse, akta metrykalne), pomoc społeczna (aprowizacja, bezrobotni, opieka diakonisek, opieka nad dziećmi i młodzieżą), przestępczość, ochrona zdrowia (szpital, personel, epidemie, apteki i drogerie), wojskowość (pomiary, poborowi, jeńcy, polegli, dezercje, szpiegostwo), straż miejska i pożarna, biurowość 3. Zarząd Miejski Fordonu (1920-1939) 3.1. Dział Ogólno-Organizacyjny (477 j.a.): wybory, posiedzenia rady miejskiej i magistratu, urzędnicy, udział w związkach miast, rozbudowa miasta, nieruchomości i przedsiębiorstwa miejskie, kontrole 3.2. Dział Gospodarki Gminnej ( j.a.): optanci, przemysł, rzemiosło, cechy, gospodarka rolna i leśna, kontrola miar i wag, szkoły (władze, personel, utrzymanie), budowa dróg i ulic, działalność kulturalno-oświatowa, zabytki, opieka społeczna i sanitarna (zakłady, domy opieki, personel, zapomogi, bezrobotni) 3.3. Dział Administracyjny (j.a.): wybory parlamentarne, ruch ludności, księgi meldunkowe, optanci, mniejszość niemiecka, sąd rozjemczy, stowarzyszenia, zgromadzenia, sprawozdania sytuacyjne, kościół, koncesje budowlane, wojskowość (ewidencja), straż pożarna, ceny, obchody świąt i rocznic 4. Zarząd Miejski (1939-1945) (17 j.a.): podatki, polscy mieszkańcy, zezwolenia budowlane, gospodarstwa rolne, pobór do wojska, żołnierze polscy Anzahl der Einheiten909 |
6/191/0 | Akta miasta Kcyni, pow. Szubin | 1761-1939 | 380 | 0 | erweitern verstecken |
| 1. Archiwalia sprzed 1772 r. (3 j.a.): dokument Augusta III (potwierdzenie przywilejów nadanych przez poprzednich królów polskich), księga grodzka z 1724 r. (przywileje królewskie, nadanie praw), ekstrakt z księgi burmistrzowskiej (dekret komisarski) 2. Akta z lat (1825-1939) (377 j.a.): wybory, posiedzenia magistratu i rady miejskiej, urzędnicy, finanse i budżety, majątek, księgi meldunkowe (1850-1939), bezpieczeństwo publiczne (organizacje niemieckie, sekty, organizacje polityczno-społeczne, ruch monarchistyczny), budowa szkół, budynków miejskich i prywatnych, zakładów przemysłowych, kościołów, ochrona zdrowia, kronika miejska Anzahl der Einheiten380 |
6/193/0 | Akta miasta Łabiszyna, pow. Szubin | [1678] 1896-1942 | 97 | 0 | erweitern verstecken |
| 1. Archiwalia staropolskie (1 j.a.): dokument - ordynacja miejska 2. Akta okresu pruskiego (10 j.a.): inwentarz miasta, zameldowania, kataster, gazownia i rzeźnia, zezwolenia budowlane, szkoła żydowska 3. Zarząd Miejski (1920-1939) (77 j.a.): statuty miejskie, wybory i posiedzenia rady miejskiej i magistratu, urzędnicy, budżety, bilanse, majątek miasta, ludność, podatki, wójtostwa w powiecie, sądownictwo, zmiany własności, właściciele nieruchomości, szkoła, kościół, polskie i niemieckie organizacje, rzeźnia i gazownia, koncesje, statystyka budowlana i rolna, kanał Warta-Gopło-Wisła, wojskowość, stan sanitarny, bezrobocie, usc, obchody świąt Anzahl der Einheiten97 |
6/194/0 | Akta miasta Łobżenicy, pow. Wyrzysk | 1567-1939 | 967 | 6448 | erweitern verstecken |
| 1.Archiwalia staropolskie 1.1. Dokumenty pergaminowe (4 j.a.): przywilej Józefa Stefana Radolińskiego dla miasta (ustrój i uposażenia, uprawnienia Radolińskich, obowiązki Żydów) oraz 3 dokumenty Gruzińskich: (założenie na gruntach wsi Swarzędzie miasta Drzymałów), Stefana Gruzińskiego (kościół ewangelicki, założenie cmentarza w Łobżenicy) 1.2. Księgi burmistrzowskie i wójtowskie (43 j.a.): ordynacja miasta, księgi: burmistrzowskie i wójtowskie (1567-1763), wójtowskie i ławnicze (1571-1771) 1.3. Varia (6 j.a.): księga skarbowa miasta (1747-1774), księga metrykalna wspólnoty braci czeskich (1622-1677), varia i dissoluta 2. Magistrat Łobżenicy 2.1. Akta ogólne (204 j.a.): organizacja władz, urzędnicy, naturalizacja, emigracja, osadnictwo, koloniści niemieccy, podatki, wykup ziemi, sądownictwo, kościół, szkoły, czytelnictwo, wojskowość, monety i miary, rolnictwo, leśnictwo, rybołówstwo, opieka społeczna i ochrona zdrowia, policja drogowa, pożary 2.2. Sprawy państwowe (245 j.a.): związki komunalne, ławnicy, ruch ludności, zameldowania, stowarzyszenia robotników, gmina żydowska (władze, członkowie, podatki), cenzura, biblioteka, podatki, handel, przemysł, budownictwo, utrzymanie szos i dróg, rolnictwo, rybołówstwo, myślistwo, weterynaria, ochrona zdrowia, opieka społeczna, stan sanitarny miasta, pożary 2.3. Sprawy komunalne (176 j.a.): rada miejska, urzędnicy, finanse, przedsiębiorstwa i grunty miejskie, dzierżawy, procesy, budowa kościołów i szkół, szkoły wyznaniowe, drogownictwo, szpital miejski, opieka społeczna 2.4. Urząd Stanu Cywilnego (39 j.a.): zarządzenia, ofiary wojny 3. Zarząd Miejski w Łobżenicy 3.1. Dział I sprawy organizacyjne (43.ja. ): ustrój miasta i obwodu gminnego, majątek gminy, udział w związkach miast, urzędnicy, samorząd, zakłady miejskie (gazownia, rzeźnia, wodociągi), kasa oszczędności, biurowość 3.2. Dział II finansowo-budżetowy (43 j.a.): budżety, dochody gminne i państwowe 3.3. Dział III gospodarka gminna (68 j.a.): przemysł, handel, rolnictwo (hodowla, uprawa), szkoły (statystyka, szkoły wyznaniowe, wydziałowa, rzemieślnicza), drogi i place publiczne, ochrona zdrowia (szpital, personel), opieka społeczna (nad matką i dzieckiem, zapomogi, opieka lekarska, szpitale, pośrednictwo pracy), stan sanitarny miasta, weterynaria 3.4. Dział IV administracyjny (82 j.a.): posiedzenia władz, działalność zarządu, rozbudowa miasta, wyborcy, ruch ludności, zameldowania, repatriacja, obywatelstwo, aprowizacja, bezpieczeństwo i porządek publiczny, przekraczanie granicy, kościół (ewangelicki, gmina żydowska), stowarzyszenia, organizacje niemieckie, wojskowość (pobór, organizacje paramilitarne), przestępczość, usc, radiofonia, turystyka, pożary Anzahl der Einheiten956 |
6/195/0 | Akta miasta Nakła, pow. Wyrzysk | [1661] 1774-1945 [1954] | 984 | 0 | erweitern verstecken |
| 1. Akta staropolskie (2 j.a.): dokument z 1661 r. (potwierdzenie wcześniejszych praw i przywilejów miasta), odpis lustracji miasta z 1661 r. 2. Magistrat miasta (201 j.a.): posiedzenia rady i magistratu, urzędnicy, budżety, Żydzi, księgi i kartoteki meldunkowe (1857-1920), gospodarka, podatki i opłaty miejskie, dzierżawy, przedsiębiorstwa miejskie, żwirownia, rzemiosło, cechy, handel, separacja i podział gruntów, budowa domów, utrzymanie ulic, kolei, mostów i ulic, garnizon, szkoły (dozór szkolny, nauczyciele, organizacje oświatowe), powstanie 1863 r. (przesyłka kos, grupy zbrojne), powstanie 1918-1919, ochrona zdrowia 3. Zarząd Miejski (1920-1939) (110 j.a.): posiedzenia rady i magistratu, urzędnicy, majątek i dochody miasta, statystyka i obszar miasta, utworzenie powiatu (projekt), kartoteka meldunkowa (1920-1939), przedsiębiorstwa miejskie (rzeźnia, wodociągi, elektrownia, targowisko), budownictwo (ratusz, stadion, budynki mieszkalne), budowa i utrzymanie dróg i ulic, historia miasta 4. Zarząd Miejski (1939-1945) (224 j.a.): organizacja, posiedzenia władz, urzędnicy, finanse, statystyka mieszkańców, Cyganie, osiedlanie Niemców, cudzoziemcy, handel i przemysł (zarząd polskimi przedsiębiorstwami), budownictwo (statystyka, ulice, mosty, ochronki, baraki dla Polaków, mieszkalnictwo), parcele i zakłady miejskie (gazownia, wodociągi, kanalizacja, rzeźnia), szkoły (budynki, nauczyciele, pomoce nauczania), placówki kultury i oświaty (film, radio, szkoła muzyczna, biblioteka), straż pożarna, biurowość i archiwum 5. Dokumentacja techniczna 1910-1943 (47 j.a.) 6. Akta budowlane (1885-1915) (360 j.a.): zezwolenia budowlane z dokumentacją techniczną 7. Dokumentacha kartograficz\na (3 j,.a,) 7. Fotografia (1 j.a) Anzahl der Einheiten983 |
6/196/0 | Akta miasta Nowego, pow. Świecie | 1350, 1416-1944 | 1712 | 30430 | erweitern verstecken |
| 1. Archiwalia sprzed 1772 r.(155 j.a.) 1.1. Księgi (114 j.a.): kopie przywilejów (1 j.a.: 1528-1766), rachunkowe (w tym księga kamlarska - zestawienia dochodów i wydatków miasta) (4 j.a.; 1552-1766), radzieckie - protokoły rady miejskiej (31 j.a.; 1599-1771), ławnicze (1416-1773) 1.2. Varia staropolskie (41 j.a.): odpisy przywilejów królewskich innych dokumentów, korespondencja z miastami i osobistościami, dekrety, zobowiązania miast, inwentarze nieruchomości miejskich, zobowiązania miasta wobec klasztoru Franciszkanów, testamenty, spory, procesy czarownic, przywilej dla apteki w Chojnicach 2. Magistrat (1772- 1920) (623 j.a.) 2.1. Registratura Komunalna (397 j.a.): zarządzenia, budżet i majątek, finanse, kasa oszczędności, samorząd (wybory, wyborcy, posiedzenia, kompetencje), utworzenie powiatu (projekt), podatnicy, podatki, mieszkańcy (1873-1890), nieruchomości, kościół (gmina kościelna, budynki, gmina żydowska - władze, członkowie, akta metrykalne, szkoła), szkoły (statystyka, komisja szkolna, budowa, dzieci, nauczyciele), budownictwo, rzeźnia, szpital, leśnictwo, łowiectwo, rybołówstwo, żegluga na Wiśle, prom, opieka społeczna, ochrona przeciwpowodziowa i przeciwpożarowa 2.2. Dział Policyjny (219 j.a.): administracja, organizacja landwehry, migracje, polskie związki i stowarzyszenia, cenzura, przemysł, handel, rzemiosło, przewłaszczenia, egzekucje należności, pośrednictwo pracy, patronat nad kościołem, utrzymanie dróg i ulic, opieka sanitarna 2.3. Urząd Stanu Cywilnego (7 j.a.): akta zbiorcze, wykazy zgonów (1910-1920) 3. Zarząd Miejski (1920-1939) 813 j.a. 3.1. Referat Ogólny (128 j.a.): przepisy, wybory parlamentarne, magistratu, rady miasta i komisji, posiedzenia, pieczęcie, obszar miasta, urzędnicy, udział w związkach miast, honorowi obywatele, odznaczenia, cenzura, Niemcy, straż celna, przewrót 1926 r., placówki i sprawy zagraniczne, statystyka gospodarcza, zaopatrzenie ludności, kontrole, szkoła wydziałowa, turystyka, usc, obchody świąt i rocznic, biurowość i archiwum, kronika miasta 3.2. Referat Rachunkowo-Kasowy (138 j.a.): budżety, finanse i dochody miasta, pożyczki, podatnicy, podatki, egzekucje administracyjne, przymusowe przetargi, skarbowość, kasy pożyczkowe 3.3. Referat Gospodarczo-Techniczny (207 j.a.): nieruchomości miejskie, rozbudowa miasta, zakłady miejskie (gazownia, wodociągi, kanalizacja, rzeźnia, targowisko), elektryfikacja, szkoły (organizacja i utrzymanie, rada szkolna, nauczyciele, przedszkole, ochronka), dzierżawa gruntów, budowy i utrzymanie (kolej, drogi i place, kanały, jeziora, żegluga śródlądowa, prom przez Wisłę), grunty (dzierżawa), ochrona zdrowia (szpital miejski, statystyka, kasa chorych), kasa oszczędności, gospodarka leśna, łowiectwo, zabytki, targi meblowe, informacja o mieście 3.4. Referat Administracyjny (184 j.a.): wybory parlamentarne, ewidencja i ruch ludności, zameldowania (1818-1939), obywatelstwo, cudzoziemcy, optanci, ruch graniczny, koloniści niemieccy, reemigranci do Niemiec, bezpieczeństwo i porządek publiczny, postępowanie karno-administracyjne i ogólno-administracyjne (język urzędowy, wywiady urzędowe, majątek mieszkańców), organizacje i towarzystwa polskie i niemieckie (m.in. wojskowe, polityczne, upiększania miasta, gimnastyczne, inwalidów, młodzieży i studentów, rolnicze, rzemieślnicze, kupieckie, kulturalno-oświatowe), kościół (gmina żydowska, parafia katolicka), przemysł (zakłady budowlane, mleczarnie, fabryka mebli), handel, rzemiosło, cechy, targi meblowe, rolnictwo (statystyka, grunty, spółki wodne, rybołówstwo, łowiectwo, sadownictwo i ogrodnictwo, majątki niemieckie, granice nieruchomości, zmiany własności), wojskowość (pobór, mobilizacja, przysposobienie wojskowe i wychowanie fizyczne, konie i środki przewozowe), aprowizacja, ceny, turystyka, policja leśna i polna, stan sanitarny miasta, weterynaria, straż pożarna, cmentarze 3.5. Referat Opieki Społecznej (51 j.a.): normatywy, rada opieki społecznej, radca sierot, zapomogi, inwalidzi wojenni, przytułki, bezrobotni, prace doraźne, eksmisje, kuchnia ludowa, fundacje 4. Zarząd Miejski (1939-1945) (106 j.a.): budżety, rozwój przestrzenny miasta, narodowość mieszkańców, polska policja, sądownictwo, wojsko niemieckie, dzierżawy, podatki, gospodarka leśna, przemysł, rzemiosło i handel, zakłady i urządzenia miejskie (gazownia, kanalizacja i wodociągi, rzeźnia, szpital), mienie polskie, budownictwo, mieszkalnictwo, stan sanitarny miasta, ochrona zdrowia, opieka społeczna, zniszczenia wojenne Anzahl der Einheiten1701 |
6/197/0 | Akta miasta Solca Kujawskiego, pow. Bydgoszcz | 1670-1945 | 1968 | 0 | erweitern verstecken |
| 1. Dokumenty pergaminowe (3 j.a.): przywileje króla Augusta II, Jana III Sobieskiego i Michała Korybuta Wiśniowieckiego (potwierdzenie i transumpt wcześniejszych przywilejów dla miasta, w tym Przemysława, księcia kujawskiego) 2. Magistrat w Solcu Kujawskim 2.1. Sprawy administracyjno-organizacyjne (87 j.a): ordynacja miejska, statuty, organizacja i działalność magistratu, obywatelstwo, zameldowania (1848-1912), granice miasta, biurowość i archiwum 2.2. Sprawy finansowe (111 j.a.): budżety, dochody i rozchody, podatki, mieszkańcy, powódź, odszkodowania 2.3. Sprawy prawne i hipoteczne (81 j.a.): sądownictwo, sędzia polubowny (sprawy spadkowe, opiekuńcze, własnościowe, finansowe, dzierżawy, spory graniczne) 2.4. Sprawy bezpieczeństwa publicznego (116 j.a.): przepisy, posiadanie broni, przekraczanie granicy, ruch ludności, cudzoziemcy, mieszkańcy Przyłubia i Wypalenisk, wydalenia za granicę, cenzura, biblioteki, cechy, przestępczość, wojskowość (pobór, rekruci żydowscy, obrona terytorialna, rezerwiści, inwalidzi) 2.5. Sprawy stowarzyszeń (31 j.a.): stowarzyszenia polityczne i towarzystwa (m.in. wojskowe, robotnicze, śpiewacze, kulturalne, bractwo kurkowe) 2.6. Sprawy żydowskie (12 j.a.): statystyka, osiedlanie w mieście, członkowie gminy, finanse, gospodarka 2.7. Sprawy przemysłu, rzemiosła i handlu, budowlane, drogi (224 j.a.): przepisy, deputacja ds. budowlanych, zakłady (młyn, tartak, fabryka papy, gazownia, elektrownia, rzeźnia, wodociągi i kanalizacja), zezwolenia budowlane, handel, cechy, szkoła, straż pożarna 2.8. Statystyka, sprawy rolne i leśne (58 j.a.): statystyka (ludność, produkcja rolna i zwierzęca, przemysł), weterynaria, osady rentowe, gospodarka leśna, łowiectwo 2.9. Sprawy lecznictwa i opieki społecznej (27 j.a.): ochrona zdrowia i opieka społeczna (personel, choroby, lekarstwa, apteka, inwalidzi wojenni) 2.10. Sprawy pożarnictwa (30 j.a.): straż pożarna, statystyka pożarów, straty, ubezpieczenia 2.11. Sprawy szkolne i kościelne (od 1805 r.-124 j.a.): szkolnictwo (statystyka, deputacja szkolna, budowa i utrzymanie szkół, szkoły wyznaniowe i prywatne, nauczyciele, biblioteki ludowe), budowa kościołów, jezuici, gmina i cmentarz żydowski, akta metrykalne Żydów 3. Zarząd Miejski w Solcu Kujawskim (1920-1939) 3.1. Sprawy administracyjno-organizacyjne (65 j.a.): godło i obszar miasta, ordynacja miejska, wybory parlamentarne, magistratu i rady miejskiej, posiedzenia, działalność, urzędnicy, odznaczenia, wyborcy, radiofonia, poczta, telegraf i telefon, kronika miasta 3.2. Sprawy finansowe (75 j.a.): budżety, majątek, pożyczki, kasa oszczędności, nieruchomości miejskie, podatki 3.3. Statystyka (23 j.a.): statystyka ludnościowa, rolna i przemysłowa, ewidencja i ruch mieszkańców, ludność Przyłubia Polskiego, zmiany nazwisk 3.4. Sprawy prawne i hipoteczne (39 j.a.): wybory ławników, postępowanie karno-administracyjne, resocjalizacja młodzieży, mieszkalnictwo, spory graniczne, hipoteki, grunty i nieruchomości miejskie (obrót), przewłaszczenia, darowizny i spadki, fundacje 3.5. Sprawy bezpieczeństwa publicznego (69 j.a.): organizacja, policja: (sanitarna, wodna, budowlana, polna, leśna), bezpieczeństwo publiczne, zamieszki i strajki, organizacje i stowarzyszenia, mniejszość niemiecka, ewangelicka gmina wyznaniowa, pogranicze (emigracja i reemigracja), ruch komunistyczny, wojskowość (zakwaterowanie, pobór, rezerwiści, pospolite ruszenie, dezercje, inwalidzi wojenni), grobownictwo wojenne (1914-1918), pomoc społeczna, obchody świąt i rocznic 3.6. Sprawy stowarzyszeń i żydowskie (30 j.a.): gmina żydowska (synagoga, budżet, urodzenia 1823-1858, nauczanie religii), stowarzyszenia (m.in. sportowe i turystyczne, śpiewacze, hobbystyczne, wojskowe) 3.7. Sprawy przemysłu, handlu i rzemiosła (218 j.a.): rozbudowa miasta, zakłady przemysłowe, budownictwo, elektrownia i gazownia miejska, piekarnia, cukiernia, budowa i utrzymanie ulic, targowisko, ceny, zezwolenia na poszczególne budowy 3.8. Sprawy komunikacji (13 j.a.): taryfy, kolej i kolejka, prom przez Wisłę, powodzie 3.9. Sprawy rolne i leśne (42 j.a.): mieszkańcy, parcelacja, pomiary, zwierzęta gospodarskie, gospodarstwa rolne, produkcja roślinna, rybołówstwo, ogrodnictwo i pszczelarstwo, leśnictwo, łowiectwo 3.10. Sprawy lecznictwa, opieki społecznej i ubezpieczeń (56 j.a.): opieka zdrowotna (placówki, personel, sprzedaż lekarstw, apteka i drogeria, szczepienia), opieka społeczna (zakłady, zapomogi, renty, ubezpieczenia) 3.11. Sprawy Funduszu Pracy (11 j.a.): gospodarka, robotnicy rolni, praca cudzoziemców, bezrobocie 3.12. Sprawy pożarnictwa (11 j.a.): straż pożarna, statystyka pożarów, ubezpieczenia 3.13. Sprawy szkolne, kościelne i kultury (59 j.a.): szkoły i wychowanie (rada szkolna, budowa i utrzymanie szkół, nauczyciele, biblioteki, wychowanie fizyczne i przysposobienie wojskowe), kościoły (statystyka duchownych, sekty religijne, cmentarz), obchody świąt 4. Zarząd Miejski 1939-1945 4.1. Ogólna administracja (46 j.a.): władze w mieście i w powiecie, urzędnicy, życie społeczno-polityczne, spisy i statystyka ludnościowa, zmiany nazwisk, zatrudnianie polskich robotników, aprowizacja, niemiecka lista narodowa, poszukiwania akt polskich urzędów 4.2. Zarząd policyjny (37 j.a.): rozporządzenia (godzina policyjna, cenzura, sekty religijne, cudzoziemcy, zwalczanie polskości, prawo karne dla Żydów i Polaków), aresztowania, posiadanie broni, jeńcy, podatki, przestępczość, przymusowa praca, wojskowość (pobór, kwatery, poligon, dezercje, obrona przeciwlotnicza), niemiecka lista narodowa (opinie o wpisanych) 4.3. Policja: przemysłowa (13 j.a.): przedsiębiorstwa miejskie, zaopatrzenie w żywność i środki codziennego użytku, praca w DAG w Łęgnowie, gospodarstwach rolnych, łowiectwo; specjalna (2 j.a.): zezwolenia budowlane 4.4. Obrona terytorialna i przeciwlotnicza (14 j.a.): ćwiczenia Selbschutzu, schrony, obrona przeciwpożarowa 4.5. Administracja szkolna (10 j.a.): budynki, nauczyciele, szkoły zawodowe 4.7. Sprawy kultury (10 j.a.): rozstrzelani w 1939 r., archiwa kościoła katolickiego, przekazanie akt do bydgoskiego archiwum, zabezpieczanie akt metrykalnych, biblioteka, radiostacja, teatr, imprezy kulturalne i sportowe 4.8. Opieka społeczna i pomoc młodzieży (17 j.a.): osadnictwo, pomoc społeczna, zapomogi, renty, inwalidzi 4.9. Sprawy budowlane, mieszkaniowe i osadnicze (17 j.a.): wysiedlenia, mieszkalnictwo, budowa i utrzymanie dróg i ulic 4.10. Sprawy gospodarcze (81 j.a.): grunty miejskie, mienie polskie i żydowskie, zakłady miejskie (cegielnia, gazownia, rzeźnia), reglamentacja żywności i artykułów codziennego użytku, ceny, gospodarka leśna, prawo wodne, pożary 4.11. Administracja finansowa i podatkowa (32 j.a.): majątek miasta, podatki, podatnicy, mienie polskie, polscy robotnicy, pracodawcy, przemysł i handel, kościoły 4.12. Urząd Stanu Cywilnego (10 ja.): tłumaczenie polskich akt, zgony żołnierzy niemieckich, statystyka 4.13. Niemiecka lista narodowa (13 j.a.): przepisy, wnioski 5. Fotografie ( 1 j.fot.): Solec w latach 1939-1945 6. Kartografiki (14.a.): kanalizacja, węzeł kolejowy, widok miasta z lotu ptaka, zabudowa rynku, plan obozu 7. Dokumentacja techniczna (24 j.a.) Anzahl der Einheiten1950 |
6/198/0 | Akta miasta Szubina | 1780-1940 | 767 | 0 | erweitern verstecken |
| 1. Magistrat w Szubinie (601 j.a.) 1.1. Sprawy ogólno-administracyjne (116 j.a.): wybory (burmistrz, magistrat), posiedzenia i uchwały rady, budżety, urzędnicy, obywatele, zakłady miejskie (elektrownia, rzeźnia, urządzenia komunalne), budowy, kolej 1.2. Sprawy szkolne i kościelne (12 j.a.): finanse, kościoły, szkoły wyznaniowe 1.3. Sprawy wojskowe (22 j.a.): obrona kraju, pobór, reklamacje, zapomogi, konie 1.4. Sprawy podatkowe i opłaty stemplowe (19 j.a.): opłaty, podatki, szacunek podatków 1.5. Poczta (3 j.a.): telegraf 1.6. Sprawy policyjne (304 j.a.): policja polityczna (bezpieczeństwo publiczne, wybory parlamentarne, polscy emisariusze i uciekinierzy, emigracja, agitacja), budowlana (koncesje), ogniowa (ubezpieczenia), wodna, mostowa i drogowa (budowa i utrzymanie), policja obyczajowa, księgi meldunkowe (1861-1901, 1920-1932, 1940-1943), gmina żydowska (władze, budżety, członkowie), przemysł, handel, rzemiosło, łowiectwo, rybołówstwo, leśnictwo, rolnictwo, kółka i stowarzyszenia rolnicze, hodowla, towarzystwa (m.in. przemysłowe, robotnicze, śpiewacze, gimnastyczne), ochrona zdrowia (personel, szczepienia, apteki), opieka społeczna, usc 2. Zarząd Miejski Szubina (1920-1939) (163 j.a.): wybory parlamentarne, rady, ławników i przysięgłych, organizacja administracji, urzędnicy, finanse, podatki, emigracja, reemigranci z Niemiec, cudzoziemcy, statystyka ludnościowa, działalność antypaństwowa, stowarzyszenia, przemysł, rzemiosło, cechy, łowiectwo, ogrodnictwo i pszczelarstwo, grunty, budynki i zakłady miejskie (elektrownia, rzeźnia), szkoły, kościół, wojskowość (garnizon, mobilizacja, obrona powietrzna i przeciwgazowa), straż pożarna, zabytki, bezrobocie, opieka społeczna 3. Zarząd Miejski Szubina (1939-1944) (2 j.a): ewidencja i stratystyka ludności, praktyki religijne Anzahl der Einheiten767 |
6/199/0 | Akta miasta Świecia | 1827-1944 [1945-1946] | 224 | 0 | erweitern verstecken |
| 1. Magistrat w Świeciu (72 j.a.): urzędnicy, majątek, finanse, dzierżawy, mieszkańcy, cudzoziemcy, oświata, cechy, budowa (linie kolejowe, dworzec, drogi), plan miasta, kościół farny (zapisy, nadania, legaty - wyciągi), zakłady miejskie (elektrownia, wodociągi, kanalizacja), elektrownia w Gródku, wojskowość (garnizon, szpital wojskowy), opieka społeczna i lekarska, akta budowlane poszczególnych posesji 2. Zarząd Miejski Świecia (118 j.a.): wybory - parlamentarne, rady, magistratu i sejmiku powiatowego, budżety, podatki, majątek miasta, ewidencja i ruch mieszkańców, statystyka ludnościowa, budowlana i rolna, przemysł ludowy, rzemiosło, cechy, stowarzyszenia (m.in. wojskowe, kombatanckie, sportowe, środowiskowe), nieruchomości, grunty i zakłady miejskie (elektrownia, rzeźnia, wodociągi), utrzymanie koszar, dróg i ulic, szkoła rolnicza, opieka społeczna, ochrona zdrowia, straż pożarna, cmentarz, akta budowlane poszczególnych posesji 3. Zarząd Miejski (1939-1944) (4 ja.): szpital (chorzy, szczepienia) 4. Dokumentacja techniczna (20 j.a.): ratusz, szkoła, most, budynki, zakłady i urządzenia miejskie 5. Kartografiki (8 j.a.): plany miasta z lat 1788-1945 Anzahl der Einheiten223 |
6/200/0 | Akta miasta Wyrzyska | 1839-1939 | 142 | 0 | erweitern verstecken |
| 1. Magistrat (9 j.a.): budżet miasta, budownictwo, hipoteki, nieruchomości, cechy 2. Zarząd Miejski (131 j.a.): posiedzenia, majątek, budżety, podatki, bezpieczeństwo publiczne, zgromadzenia i stowarzyszenia, prasa, Żydzi, koloniści, cudzoziemcy, emigracja i reemigracja, aprowizacja, przedsiębiorstwa miejskie, statystyka przemysłowa, przemysł i rzemiosło, handel, zezwolenia budowlane, mieszkalnictwo, poczta i kolej, rolnictwo, łowiectwo, szkolnictwo, wojskowość, opieka społeczna, weterynaria, straż pożarna, obchody świąt narodowych, usc. Anzahl der Einheiten142 |
6/201/0 | Akta miasta Wysokiej, pow. Wyrzysk | 1848-1939 | 34 | 0 | erweitern verstecken |
| Budżet, bezpieczeństwo publiczne, organizacje i zgromadzenia, podatki, koncesje budowlane, mieszkalnictwo, wojskowość, opieka społeczna i ochrona zdrowia. Anzahl der Einheiten33 |
6/202/0 | Akta gmin powiatu świeckiego - zbiór szczątków zespołów | [1836] 1838-1935 [1939] | 0 | 0 | erweitern verstecken |
| 1. Akta gminy Jeżewo: protokoły posiedzeń Rady Gminnej 2. Akta gminy Osie: protokoły posiedzeń Zarządu Gminnego, uchwały 3. Akta gminy Warlubie: protokoły posiedzeń Gminnej Komisji Opieki Społecznej Anzahl der Einheiten4 |
6/202/1 | Akta gminy Jeżewo | 1939- 1939 | 0 | 0 | erweitern verstecken |
| 0 Anzahl der Einheiten1 |