Номер фонда Название фонда Дата с Дата до
Показывается 81 в 100 из 3 436 записей.
Номер Название Крайние даты Количество
единиц
Количество сканов Разверните
все
59/32/11 Księgarnia Spółdzielcza "Oświata" z odpowiedzialnością udziałami w Przemyślu 1945-1949 0 0 Разверните
protokoły walnych zebrań członków, posiedzeń Rady Nadzorczej i Zarządu, Komisji Rewizyjnej, sprawy organizacyjne Spółdzielni, dokumentacja finansowa, rejestr członków Spółdzielni Количество единиц11
59/32/12 Spółdzielcza Składnica Materiałów Piśmiennych "Ognisko" z odpowiedzialnością udziałami w Przeworsku 1941-1950 0 0 Разверните
protokoły walnych zebrań członków, posiedzeń Rady Nadzorczej i Zarządu, sprawy organizacyjne Spółdzielni, dokumentacja finansowa, rejestr członków Spółdzielni Количество единиц16
59/32/13 Księgarnia Spółdzielcza "Oświata" z odpowiedzialnością udziałami w Rzeszowie 1944-1949 0 0 Разверните
protokoły walnych zebrań członków, posiedzeń Rady Nadzorczej i Zarządu, Komisji Rewizyjnej, sprawy organizacyjne Spółdzielni, dokumentacja finansowa, rejestr członków Spółdzielni Количество единиц15
59/32/14 Księgarnia Spółdzielcza "Ognisko" z odpowiedzialnością udziałami w Sanoku 1945-1949 0 0 Разверните
protokoły walnych zebrań członków, posiedzeń Rady Nadzorczej i Zarządu, Komisji Rewizyjnej, sprawy organizacyjne Spółdzielni, dokumentacja finansowa, rejestr członków Spółdzielni Количество единиц9
59/32/15 Księgarnia Spółdzielcza w Tarnobrzegu 1945-1949 0 0 Разверните
protokoły posiedzeń Rady Nadzorczej, sprawy organizacyjne Spółdzielni, dokumentacja finansowa, deklaracje przystąpienia do Spółdzielni Количество единиц3
59/32/16 Akta Spółdzielni Wydawniczych i Księgarskich Ekspozytura w Rzeszowie 1941-1950 0 0 Разверните
0 Количество единиц0
59/33/0 Okręgowy Inspektorat Ochrony Skarbowej w Rzeszowie 1944-1951 18 0 Разверните
Sprawy organizacyjno - administracyjne; lata 1945 - 1947, sygn. 1 - 9; Sprawy zwalczania przestępstw skarbowych; lata 1946 - 1947, sygn. 10 - 12; Sprawy zwalczania lichwy i spekulacji; lata 1946, sygn. 13; Sprawy opieki nad mieniem poniemieckim; lata 1945 - 1947, sygn. 14 - 15; Zarządzenia władz skarbowych; lata 1947, sygn. 16; Wykazy statystyczne pracowników; Korespondencja jednostek podległych; lata 1947 - 1950, sygn. 17 - 18 (zewidencjonowano podczas skontrum). Количество единиц113
59/34/0 Archiwum podworskie rodziny Jaworskich Starzeńskich z Góry Ropczyckiej 1765-1871 [1933] 0 0 Разверните
I. Akta osobiste i rodzinne; lata 1771 - 1871, sygn. 1 - 28 - Spisy akt przekazywanych różnym osobom, znalezionych po Leopoldzie Kołomockim 1814 - 1845, korespondencja prywatna Jaworskich - Starzeńskich 1794 - 1836, korespondencja do Jaworskich - Starzeńskich dotycząca spraw handlowych wierzycieli, majątkowych 1771 - 1869, akta dotyczące spraw spadkowych, zestawienia majątkowe 1791 - 1835, sprawy dzierżaw majątków i podobne procesy 1791 - 1871, kwity dłużników, wykazy długów 1769 - 1851, sprawy dotyczące spraw pańszczyźnianych i innych obciążeń 1788 - 1853, sprawy wynagrodzenia za pracę pracowników dworskich, zestawienia płaconych podatków i czynszów oraz opłat dla dominium 1775 - 1871, mapy dóbr Jaworskich - Starzeńskich 1775 - 1849. II. Akta Administracyjno - Gospodarcze; lata 1765 - 1870, sygn. 29 - 218 - Operat regulacyjny wsi Brzezówka 1847 r., opisy granic miejscowości 1806 - 1857, inwentarze dóbr starostwa ropczyckiego, miasta Ropczyc, folwarków 1765 - 1866, rachunki przychodu z posiadłości gruntowych 1788 - 1821, zestawienia przychodów i rozchodów zboża 1820 - 1870, rejestry przychodów i rozchodów gorzelni 1781 - 1866, rachunki dochodów i wydatków dóbr ziemskich 1811 - 1869, tabele zbiorów 1847 - 1867, rejestry wysiewów zbóż 1817 - 1867, zestawienia parcel budowlanych 1805 - 1857. Количество единиц218
59/35/0 Wojewódzka Rada Związków Zawodowych w Rzeszowie 1945-1981 872 0 Разверните
Wydział Organizacyjny; lata 1950 - 1956 - Plany pracy, sprawozdania i oceny działalności, protokoły zebrań plenarnych, protokoły posiedzeń prezydium, narady i konferencje, posiedzenia zespołu kierowniczego, wybory Zarządów Okręgowych. Wydział Produkcyjny; lata 1950 - 1954 - Meldunki o przebiegu pracy na nowyc normach, zobowiazania produkcyjne, przemówienia i referaty okolicznościowe, ocena akcji rekrutacyjnej do szkół zwodowych. Wydział Socjalno - Bytowy; lata 1951 - 1954 - Sprawozdania z działalności przedszkoli prrzyzakładowych, walka ze spekulacją.Wydział Kulturalno - Oświatowy; lata 1950 - 1956 - Festiwal Dziecięcych Zespołów Artystycznych, Miesiac przyjaźni polsko - radzieckiej, Dni Kultury, sprawozdania cyfrowe i opisowe podległych jednostek. Wydział Kadr; lata 1954 - 1956 - analiza przydatności kadr związkowych, sprawozdania, informacje i oceny. Inspektor Statystyki i Informacji; lata 1951 - 1955 - Zbiorcze sprawozdania statystyczne. Wydział Finansowy; lata 1947 - 1956 - Preliminarze budżetowe, bilanse, sprawozdania finansowe, protokoły z kontroli finansowych. Количество единиц886
59/36/0 Urząd Wojewódzki w Rzeszowie 1944-1950 [1951] 2121 118540 Разверните
Wydział Ogólny: Oddział Organizacyjny, lata 1944–1950, 181 j.a. – okólniki i zarządzenia własne, udział Wojewody w uroczystościach oficjalnych, protokoły zebrań organizowanych w Urzędzie, sprawozdania z działalności urzędów niezespolonych, protokoły ze zjazdów starostów powiatowych, protokoły z konferencji naczelników wydziałów, protokoły z konferencji urzędów niezespolonych, materiały informacyjne dla wojewody, w tym osiągnięcia 5–lecia województwa rzeszowskiego, sprawozdania z działalności Urzędu Wojewódzkiego, sprawozdania z działalności, materiały do dzienników urzędowych województwa rzeszowskiego, sprawy organizacyjne Urzędu i starostw, szkolenia, godła i pieczęcie urzędowe, opracowania naukowo badawcze dot. województwa, podział administracyjny, sprawy przesiedleń, skargi i prośby obywateli, sprawozdania z działalności wojewody i Urzędu, plany pracy starostw; Oddział Personalny, lata 1944–1949, 25 j.a. – instrukcje i okólniki władz zwierzchnich i własne dotyczące polityki personalnej, zestawienia wójtów, burmistrzów, sekretarzy, wykazy obsady osobowej stanowisk w Urzędzie Wojewódzkim i starostwach, zestawienia pracowników wyjeżdżających na tereny wyzwolone w ramach grup operacyjnych 1945 r., odznaczenia, wykazy czynności, karty personalne pracowników; Oddział Inspekcji Starostw, lata 1944–1950, 53 j.a. – instrukcje i wytyczne władz zwierzchnich i własne, protokoły z kontroli starostw i korespondencja dotycząca realizacji zaleceń; Kancelaria Ogólna, lata 1944–1949, 23 j.a. – dzienniki podawcze, spisy pism nadsyłanych z ministerstw i władz równorzędnych; Inspektorat Statystyczny, lata 1946–1949, 15 j.a. – przepisy i zarządzenia ogólne, spisy ludności i użytków rolnych z powiatów: Brzozów, Jarosław, Lubaczów, Przemyśl, Przeworsk, Sanok 1946r., wykaz cyfrowy ludności zbiorczy 1949 r., badania statystyczne, spis ludności w powiatach 1947 r., ceny rynkowe, Oddział Podziału Administracyjnego, lata 1949–1950, 1 j.a. – zmiany siedzib i granic gmin. Wydział Społeczno – Polityczny: Oddział Polityczny, lata 1944–1950, 211 j.a. – okólniki i zarządzenia własne i władz zwierzchnich, korespondencja dotycząca wyborów do ciał ustawodawczych, wykazy statystyczne rad narodowych, ewidencja starostów, burmistrzów, wójtów, sekretarzy gmin, sołtysów, ocena referatów społeczno – politycznych starostw, korespondencja dotycząca przeprowadzenia Referendum Ludowego 1946, spis miast i osiedli, uwzględniający liczbę mieszkańców 1945, informacje o przebiegu uroczystości państwowych, meldunki jednostek podległych z dokonanych przestępstw politycznych i pospolitych, sprawozdania prokuratury dotyczące przestępczości, wykazy statystyczne przestępstw, sprawozdania periodyczne Wydziału, protokoły kontroli referatów społeczno – politycznych starostw, stowarzyszenia i związki – rejestracja, likwidacja, sprawozdania z przebiegu zgromadzeń i zjazdów, sprawy wysiedleńcze i przesiedleńcze, sprawy zmiany granicy między PRL [Polska Rzeczpospolita Ludowa] a ZSRR [Związek Socjalistycznych Republik Radzieckich] 1946, sprawy konsularne, wykazy obcokrajowców 1947, opinie o kandydatach starających się o przyjęcie do służby państwowej; Oddział Bezpieczeństwa Publicznego, lata 1944–1949, 80 j.a. – instrukcje, okólniki władz centralnych i własne, Raporty Milicji Obywatelskiej i Urzędu Bezpieczeństwa z dochodzeń, sprawy porządku publicznego, sprawozdania sytuacyjne starostw i własne, meldunki o klęskach elementarnych, rejestracja i wykazy stowarzyszeń, sprawozdania z przebiegu zgromadzeń i zjazdów, wykazy czasopism, zezwolenia na zbiórki i kwesty, komunikacja lotnicza, informacje starostw o przestępstwach, meldunki dotyczące zachowania się żołnierzy Wojska Polskiego i Armii Czerwonej; Oddział Narodowościowo – Wyznaniowy, lata 1944–1950, 51 j.a. – wysiedlenia z pasa granicznego i strefy nadgranicznej, mniejszości narodowe, instrukcje i zarządzenia władz nadrzędnych, informacje starostw o stanie liczbowym obcokrajowców, repatriacja i osadnictwo, sprawozdania jednostek podległych, korespondencja dotycząca przesiedleń, spisy ludności ukraińskiej 1945 r., ewidencja ludności, wykazy parafii, ewidencja duchownych, zakonów, wykazy innych wyznań, sekt religijnych, zezwolenia na organizowanie pielgrzymek; Oddział Społeczny, lata 1944–1950 [1951], 45 j.a. – instrukcje i okólniki, ewidencja stowarzyszeń i związków, rejestracja i likwidacja stowarzyszeń i związków, sprawy byłych volksdeutchów, ewidencja czasopism; Oddział Ochrony Przeciwpożarowej, lata 1944–1949, 10 j.a. – meldunki dotyczące sytuacji powodziowej, dotacje ministerstwa, organizacja i wykazy członków powiatowych związków straży pożarnych. Wydział Samorządowy: Oddział Administracji Samorządu, lata 1944–1949, 128 j.a. –organizacja samorządu terytorialnego, wojewódzkiego i powiatowego, podział terytorialny województwa, statystyka samorządowa – obszar, liczba mieszkańców, zmiany w podziale terytorialnym, statuty etatów służbowych w samorządzie 1948, zatrudnienie w samorządzie, sprawy bezpieczeństwa publicznego, mienie opuszczone, sprawy szpitalnictwa i zdrowia publicznego, drogownictwo, wybory członków organów wykonawczych, sprawy pracowników samorządowych, zmiany terytorialne obszarów powiatów, herby i pieczecie, zniszczenia wojenne, statuty organizacyjne miast, emerytury samorządowe; Oddział Statystyczny, lata 1946–1948, 7 j.a. – statystyka zakładów i przedsiębiorstw komunalnych, ankiety płac pracowników samorządu, kontrole Wydziału Samorządowego; Oddział Finansów i Gospodarki Komunalnej, lata 1945–1950, 94 j.a. – budżety Wojewódzkiego Związku Samorządowego i sprawozdania z ich realizacji, zatwierdzanie budżetu powiatowych związków samorządowych, nadzór nad legalnością wymiaru, poboru i egzekucji danin, nadzór nad działalnością związków komunalnych, zatwierdzanie budżetów i sprawozdań z powiatów, kredyty inwestycyjne, , wnioski o dotacje; Oddział Spraw Społecznych i Gospodarki Samorządu, lata 1944–1950, 68 j.a. – sprawozdanie z realizacji inwestycji w samorządzie, plany inwestycyjne w samorządzie, korespondencja dotycząca przyznawania kredytów inwestycyjnych, sprawy szkolnictwa, kultury i sztuki, opieki społecznej, publiczna gospodarka lokalowa; Oddział Inspekcji Samorządu, lata 1944 – 1950, 102 j.a. – plany inspekcji i sprawozdania z ich realizacji, protokoły kontroli samorządu terytorialnego; Oddział Samorządu Wojewódzkiego, lata 1945–1949, 14 j.a. – protokoły z posiedzeń Wydziału Wojewódzkiego, ewidencja członków Wydziału, korespondencja dotycząca przydziału kredytów i dotacji; Oddział Zatrudnienia, lata 1948–1949, 1 j.a. – sprawozdania i zalecenia polustracyjne. Wydział Wojskowy: Oddział Wojskowy, lata 1944–1950, 71 j.a. – sprawozdania z działalności Wydziału, protokoły kontroli referatów wojskowych starostw, kataster grobów poległych żołnierzy w czasie II wojny światowej powiecie Lubaczów 1946, informacje starostw o rozminowaniu terenu, sprawozdania starostw z rejestracji wojskowej, sprawy jeńców wojennych, kwatery dla żołnierzy Armii Czerwonej, świadczenia dla byłych wojskowych; Oddział Poborowy, lata 1944–1950, 15 j.a. – zestawienia przydzielonych kredytów na zasiłki wojenne, organizacja poboru, opieka nad żołnierzami i ich rodzinami; Oddział Wychowania Fizycznego, lata 1945–1949, 15 j.a. – sprawozdania z działalności oddziału, kontrola jednostek podległych, preliminarze budżetowe i sprawozdania z ich wykonania. Wydział Przemysłu: Oddział Ogólny, lata 1945, 1949, 7 j.a. – okólniki własne, protokoły zdawczo odbiorcze – przekazanie agend w starostwach; Oddział Planowo – Wytwórczy, lata 1944–1946, 58 j.a. – korespondencja dotycząca uruchomienia i wykazy zakładów przemysłowych, elektrowni, linii energetycznych, sprawozdania z działalności zakładów przemysłowych, Oddział Administracji Przemysłu, lata 1944–1950, 81 j.a. – ewidencja członków tymczasowych zarządów państwowych zakładów przemysłowych, wykazy osób wyjeżdżających na Ziemie Zachodnie, koncesje na prowadzenie przedsiębiorstw, rejestracja szkód wojennych, nadzór i inspekcje, sprawy przemysłu ludowego i chałupniczego, sprawozdawczość z zatrudnienia i produkcji, zatwierdzanie projektów budowy i urządzeń zakładów i warsztatów, spis cechów; Oddział Zaopatrzenia, lata 1944–1945 – plany zaopatrzenia zakładów przemysłowych, korespondencja dotycząca zaopatrzenia; Oddział Ekonomiczny, lata 1945–1947 117 j.a. – akta dotyczące przejęcia cegielni i kaflarni w Drabiniance, zestawienia czynnych zakładów przemysłowych, akta szacunkowe majątku Zakładów Tworzyw Sztucznych w Pustkowie, sprawozdania z działalności zakładów przemysłowych; Dyrekcja Przemysłu Miejscowego, lata 1945–1946, 10 j.a. – protokoły kontroli zakładów, protokoły zdawczo – odbiorcze zakładów przejętych przez Dyrekcję i wykazy zakładów przemysłowych podległych Dyrekcji; Inspektorat Przemysłu Miejscowego, 1946 r., 4 j.a. – protokoły kontroli zakładów produkcyjnych. Wydział Przemysłu i Handlu: Oddział Ogólny, lata 1944–1950, 21 j.a. – sprawozdania z działalności Wydziału i Oddziału, sprawozdania starostw, korespondencja dotycząca upaństwowienia przedsiębiorstw przemysłowych; Oddział Administracji Przemysłu, lata 1945–1950, 39 j.a. – zezwolenia na uruchamianie zakładów przemysłowych (projekty budowy i urządzeń), wykazy przedsiębiorstw podlegających upaństwowieniu, tymczasowy zarząd państwowy; Oddział Techniczny, lata 1946–1949, 6 j.a. – wykazy zakładów przemysłowych i chałupniczych, sprawy elektryfikacji; Oddział Handlu, 1947 r., 2 j.a. –wykazy cen towarów; Oddział Kontroli, lata 1944–1947, 3 j.a. – kontrole zakładów przemysłowych, korespondencja i wykazy z inwentaryzacji zakładów; Oddział Planowo – Wytwórczy, lata 1944–1947, 8 j.a. – kartoteki (opisy) majątku przedsiębiorstw, plany produkcji przemysłowej, sprawozdania zakładów ceramicznych; Oddział Zaopatrzenia, 1946 r., 1 j.a. – sprawozdania z produkcji; Oddział Ekonomiczny, lata 1945–1950, 5 j.a.; Dyrekcja Przemysłu Miejscowego, lata 1945–1948, 7 j.a. – spis przedsiębiorstw przemysłu spożywczego, upaństwowienie zakładów przemysłowych, wykazy zakładów przemysłowych. Wydział Aprowizacji: Oddział Gospodarki Zbożem i Paszami; lata 1944–1949, 21 j.a. – sprawy wymiaru i realizacji dostaw świadczeń rzeczowych, raporty o stanie zapasów zboża w młynach, zaopatrzenie młynów w materiały pędne, protokoły kontroli młynów, sprawozdania starostw o realizacji obowiązkowych dostaw; Oddział Gospodarki Mlekiem, 1944 r., 1 j.a. – realizacja obowiązkowych dostaw mleka; Oddział Przemysłu i Handlu Spożywczego, lata 1944–1945, 10 j.a. – korespondencja i raporty z produkcji browarów, gorzelni i octowni, korespondencja ze spółdzielniami rolniczo – handlowymi, wykazy artykułów spożywczych wydawanych przez UNRRA [United Nations Relief and Rehabilitation Administration, z ang. Administracja Narodów Zjednoczonych do Spraw Pomocy i Odbudowy]. Wydział Aprowizacji i Handlu: Oddział Ogólno – Organizacyjny, lata 1945–1949, 8 j.a. – sprawozdania z działalności własne, ankiety dotyczące obsady pełnomocników świadczeń rzeczowych, Oddział Planowania, lata 1945–1949, 13 j.a. – wykazy statystyczne wykonanych dostaw zbóż, sprawozdania o stanie spółdzielczości, zestawienia zbiorcze wydanych kart żywnościowych osób objętych zaopatrzeniem; Oddział Świadczeń Rzeczowych, lata 1945–1947, 45 j.a. – sprawozdania z działalności Oddziału, sprawozdania z realizacji obowiązkowych dostaw w powiatach, wykazy szkód polowych wyrządzone przez przemarsz wojsk, rozliczenie z otrzymanych towarów premiowych; Oddział Ziemiopłodów, lata 1946–1947, 5 j.a. – sprawozdania zbiorcze z rozdziału zboża na akcję siewną, zaopatrzenie w artykuły spożywcze; Oddział Produktów Zwierzęcych, lata 1944–1946, 9 j.a. – sprawozdania z działalności Oddziału, produkcji mleka, z działalności mleczarni, obowiązkowych dostaw mięsa, ankiety masarni, wykaz pszczelarzy i pasiek; Oddział Przemysłu Spożywczego, lata 1944–1947, 77 j.a. – wykazy zakładów i sprawy własnościowych przemysłu spożywczego, sprawozdania z działalności młynów, piekarni, gorzelni, olejarni i browarów, kontrola zakładów przemysłu spożywczego; Oddział Zaopatrzenia, lata 1945–1947, 14 j.a. –sprawozdania z rozdziału kart żywnościowych, zapotrzebowania zbiorcze na żywność, wykazy strat wojennych przemysłu spożywczego, zestawienia rozdziału artykułów premiowych, rozliczenia z pobranych artykułów spożywczych UNRRA [United Nations Relief and Rehabilitation Administration, z ang. Administracja Narodów Zjednoczonych do Spraw Pomocy i Odbudowy]; Oddział Kontroli, lata 1944–1946, 8 j.a. – protokoły kontroli starostw i placówek w zakresie działalności aprowizacyjnej; Oddział Handlu, lata 1945–1947, 42 j.a. – sprawozdania z działalności spółdzielni, wykazy targów, sadów, mienia opuszczonego, raporty starostw dotyczące cen, protokoły posiedzeń Wojewódzkiej Komisji Notowania Cen. Wydział Pracy i Opieki Społecznej, lata 1944–1946, 13 j.a. – sprawozdania z działalności wydziału, wykazy zakładów opiekuńczych oraz osób wysiedlonych, akacja letnia – dziecińce sezonowe, wykazy zakładów i instytucji opieki społecznej, materiały Wojewódzkiego Komitetu do walki z bandytami. Wydział Opieki Społecznej: Oddział Opieki Społecznej, lata 1944–1950, 56 j.a. – sprawozdania z działalności wydziału i jednostek podległych, organizacja zakładów opiekuńczych, statystyka i sprawozdawczość, z zakresu opieki społecznej, organizacja domów szkolenia i pracy oraz warsztatów pracy, ewidencja fundacji, protokoły posiedzeń i zjazdów, inspekcje i likwidacja zakładów i instytucji opiekuńczych; Oddział UNRRA i Rachunkowy, lata 1944–1948, 4 j.a. – rozdział darów z UNRRA [United Nations Relief and Rehabilitation Administration, z ang. Administracja Narodów Zjednoczonych do Spraw Pomocy i Odbudowy], instrukcje i rozliczenia z kredytów akcji specjalnych; Oddział Inspekcyjny, lata 1945–1949, 19 j.a. –kontrole referatów opieki społecznej poszczególnych starostw; Oddział Administracji i Gospodarki Finansowej, lata 1947–1949, 5 j.a. – okólniki i zarządzenia własne i władz nadrzędnych, sprawozdania z działalności Wydziału, akta personalne; Wojewódzki Komitet Niesienia Pomocy Powodzianom, lata 1948–1949, 4 j.a. – sprawozdania z pomocy dla powodzian, statystyka strat powodziowych. Wydział Spraw Inwalidzkich i Niesienia Pomocy Społecznej, lata 1945–1950, 5 j.a. – sprawozdania z działalności Wydziału, nadzór nad orzecznictwem Obwodowego Urzędu Inwalidzkiego, materiały w sprawie spalenia gromady Bukowsko przez banderowców, materiały Wojewódzkiego Komitetu Akcji Pomocy Zimowej. Wydział Zdrowia: Oddział Organizacyjno – Administracyjny, lata 1944–1950, 55 j.a. – instrukcje i okólniki własne i władz nadrzędnych, organizacja ośrodków zdrowia, wykazy imienne i liczbowe lekarzy, personelu szpitalnego, łóżek szpitalnych (zbiorcze i powiatowe) protokoły z kontroli szpitali i korespondencja, straty wojenne w szpitalnictwie, zestawienia dotyczące liczby leczonych pacjentów, sprawozdania z działalności Wydziału lekarzy powiatowych; Oddział Lekarski, lata 1944–1947, 24 j.a. – zezwolenia na ekshumację zwłok, nadzór nad uzdrowiskami, materiały powiatowych komisji koordynacyjnych lecznictwa, sprawozdania z działalności szpitali, ankieta dotycząca zachorowalności na gruźlicę, informacja o problemie alkoholizmu, organizacja dziecińców; Oddział Ośrodków Zdrowia i Medycyny Społecznej, lata 1945–1950, 21 j.a. – sprawozdania zbiorcze z przedsięwzięci profilaktycznych i opieki nad matką i dzieckiem, sprawy zaopatrzenia ośrodków zdrowia, przychodni w leki i urządzenia, zestawienia zbiorcze chorób; Akta zinwentaryzowane, lata 1945-1950, 721 j.a. - wykazy przedsiębiorstw samorządowych, pozwolenia na budowę wraz projektami technicznymi budynków użyteczności publicznych, obiektów sakralnych, budynków wielorodzinnych, zakładów przemysłowych pomników. Количество единиц4405
59/37/0 Akta Gminy Ropczyce powiat Dębica 1937-1954 [1954] 53 0 Разверните
Akta z okresu 1939–1944: Zarząd Gminny w Ropczycach, lata 1942–1945, sygn. 2–5 – Rejestry podatku gruntowego. Akta z okresu 1944–1954: 1. Akta Zarządu Gminnego w Ropczycach, lata 1944–1950 – Dział Ogólno – Organizacyjny, lata 1945–1950, sygn. 6–10 – protokoły posiedzeń Gminnej Rady Narodowej, Prezydium, narad i odpraw; Dział Finansowo – Budżetowy, lata 1945–1950, sygn. 11–24 – budżety Gminy, sprawozdania z realizacji budżetów, sprawozdania z poboru podatku gruntowego; Prezydium Gminnej Rady Narodowej w Ropczycach, lata 1950–1954 – Referat Ogólno – Administracyjny, lata 1950–1953, sygn. 25–39 – protokoły posiedzeń Gminnej Rady Narodowej, prezydium, komisji, protokoły z zebrań gromadzkich, narad sołtysów, podział terytorialny 1952; Referat Finansowo – Budżetowy, lata 1950–1953, sygn. 40–46 – budżety, sprawozdania z realizacji budżetu, sprawy gospodarki komunalnej; Referat Spraw Socjalnych i Kulturalnych, lata 1950–1953, sygn. 47 – Korespondencja dotycząca rozwoju kultury; Referat Rolnictwa, lata 1950–1953, sygn. 48–50 – statystyka rolnicza, korespondencja dotycząca poradnictwa rolnego. Akta zinwentaryzowane, lata 1949–1954 [1954], sygn. 51–53 – protokoły sesji Gminnej Rady Narodowej, klasyfikacja gruntów, sprawy meldunkowe. Количество единиц53
59/38/0 Zakłady Włókiennicze Przemysłu Terenowego w Rzeszowie z/s w Głogowie Małopolskim 1917-2001 522 0 Разверните
Akta Spółki do roku 1939 - korespondencja Rady Nadzorczej, niekompletne protokoły z posiedzeń Rady, sprawozdania finansowe, zaproszenia, skład Rady, bilanse za lata 1931 - 1939; Akta z okresu 1939 - 1944 - materiały dotyczące zatrudniani - imienne listy pracowników, sprawozdania z działalności, korespondencja handlowa, materiały dotyczące kontroli, bilanse; Akta z okresu po roku 1944 - materiały dotyczące majątku Zakładu i szkód wojennych, regulamin pracy plany i sprawozdania z wykonania produkcji, sprawozdania z działalności Przedsiębiorstwa, plany zatrudnienia i płac, bilanse, protokoły kontroli. Количество единиц525
59/39/0 Okręgowe Towarzystwo Rolnicze w Rzeszowie 1917-1944 13 0 Разверните
Zespół otwierają protokoły Walnych Zgromadzeń członków i posiedzeń Zarządu z lat 1927 - 1943. Po nich umiejscowiono sprawozdania z działalności Towarzystwa za lata 1937 i 1938. Pierwszą grupę akt zespołu zamyka sprawozdanie z działalności Lwowskiej Izby Rolniczej za rok budżetowy 1936/37. Tytuł jednostki sugeruje nam, że jest to tylko sprawozdanie finansowe. W istocie rzeczy tak nie jest, ponieważ mamy tu do czynienia ze sprawozdaniem ujmującym całokształt działalności Izby. Następne cztery jednostki należy określić jako materiały dot. organizacji i działalności samorządu wiejskiego i zrzeszeń współpracujących z różnymi jego formami. W tych jednostkach znajdują się wytyczne własne i władz zwierzchnich, organizacji młodzieżowych i poszczególnych kółek, wykazy członków kółek rolniczych, ramowy statut składnicy w Rzeszowie. W aktach zespołu znajdują się materiały dotyczące specjalistycznych działów produkcji rolnej, takich jak: sadownictwo, ogrodnictwo i pszczelarstwo. Zespół zamykają akta z okresu okupacji hitlerowskiej, wśród nich materiały dotyczące działalności kółek rolniczych, zestawienia powierzchni użytkowej, wykazy kontyngentów, protokoły zebrań kółek rolniczych, oraz pisma władz okupacyjnych dotyczące kółek. Количество единиц13
59/40/0 Związek Samopomocy Chłopskiej Zarząd Powiatowy w Rzeszowie 1944-1956 53 0 Разверните
1. Wydział Rolny; lata 1947 - 1956, sygn. 1 - 11 - Akta dotyczące działalności Referatu Kobiecego, protokoły posiedzeń zarządów gminnych rad kobiecych; Sprawy osadnictwa; Protokoły posiedzeń kół gospodyń wiejskich; Statystyka rolna. 2. Wydział Kulturalno - Oświatowy; lata 1948 - 1956, sygn. 12 - 19 - Akta dotyczące działalności świetlic; Sprawozdania z działalności kulturalno - Oświatowej 1951 - 1956. 3. Wydział Finansowy; lata 1950 - 1952, sygn. 20 - Budżety, bilanse. 4. Wydział Kadr; lata 1946 - 1955, sygn. 21 - Ewidencja członków zarządów gminnych. 5. Wydział Organizacyjny; lata 1945 - 1956, sygn. 22 - 53 - Protokoły posiedzeń prezesów i sekretarzy; Sprawozdania i plany pracy Zarządu Powiatowego; Protokoły zebrań gminnych. Количество единиц54
59/41/0 Starostwo Powiatowe w Rzeszowie [1889] 1939-1944 140 0 Разверните
Urząd Spraw Wewnętrznych, lata 1940–1944, sygn. 1–92 – zarządzenia Starosty, Urzędu Powierniczego i organizacji gospodarczych, budżety powiatowe, budżety i sprawozdania finansowe szpitala, miasta Rzeszowa i poszczególnych gmin powiatu, sprawozdania finansowe, wykazy dochodów z majątków gromadzkich, obsada stanowisk w zarządach gminnych, Imienne zestawienia obsady stanowisk burmistrzów, wójtów, sołtysów, choroby zakaźne – statystyka zachorowań, statystyka ludności, akta personalne pracowników polskich, opieka nad biednymi i wysiedlonymi; Urząd ds. Gospodarki, lata 1940–1944, sygn. 93–98 – wykazy rzemieślników i kupców, położnych, młynów, gorzelni, fabryk marmolady, karty samochodowe; Urząd ds. Wyżywienia i Rolnictwa, lata 1940–194, sygn. 99–121 – arkusze posiadłości gruntowej, własności gminnej, scalanie gruntów, poletka doświadczalne, poradnictwo paszowe, hodowla koni, opieka weterynaryjna, spisy rolne, kontyngenty, zniszczenia upraw przez wojsko 1941–1942; Urząd ds. Szkół, lata 1941–1944, sygn. 122–130 – budżety szkół zawodowych i sprawozdania finansowe. Powiatowy Związek Gmin, sygn. 1940–1944, sygn. 131–141 – sprawozdania z działalności Powiatowego Związku Gmin, protokoły z kontroli działalności poszczególnych gmin, lustracje gromad. akta zinwentaryzowane,1941 r., sygn. 142 – program gospodarczy dla lasu. Количество единиц141
59/42/0 Państwowe Studium Administracyjne w Rzeszowie 1944-1951 33 0 Разверните
Sprawy organizacyjne i podstawowych funkcji studium; lata 1944 - 1951, sygn. 1 - 8 - Korespondencja z Ministerstwem Administracji Publicznej i Prezydium Rady Ministrów; Statut; Sprawozdania z działalności 1945 - 1951; Protokoły z posiedzeń Rady Wykładowców. Organizowanie kursów; lata 1944 - 1951, sygn. 9 -33 - Katalogi egzaminacyjne; Kwestionariusze; Sprawy wykładowców i egzaminów; akta osobowe; Akta Związku Akademickiej Młodzieży i Koła ZMP. Количество единиц33
59/43/0 Prezydium Wojewódzkiej Rady Narodowej w Rzeszowie [1912,1917,1932-1950] 1950-1973 [1974-1978] 23785 106553 Разверните
Wydział Organizacyjno – Prawny, lata 1950–1973, sygn. 1–2494 – Okólniki zarządzenia jednostek nadrzędnych i własne, organizacja i obsada wydziałów, zakres działania, sprawy organizacji gromadzkich (sołtysów), organizacja i zakres działania organów prezydiów powiatowych, miejskich i gminnych rad narodowych, protokoły odpraw i konferencji różnych ciał kolegialnych, sprawy zmian granic jednostek administracyjnych, podział administracyjny – zestawienia ilości mieszkańców i obszaru, zmiany nazw miejscowości, ulic i ich ewidencja, dane statystyczne dotyczące ludności, wykazy kościołów, klasztorów, księży, sprawozdania statystyczne, biuletyny informacyjne i inne wydawnictwa Prezydium, historie miast i miasteczek oraz kroniki i monografie, normatywy kancelaryjne, dane dotyczące zatrudnienia oraz zasady pracy i płacy, odznaczenia – wnioski i decyzje komisji odznaczeń, sprawozdania dotyczące sytuacji wsi, działalności PGR [Państwowe Gospodarstwo Rolne] i spółdzielni produkcyjnych, organizacji zjednoczeń, niektórych likwidowanych zakładów pracy i urzędów, przemówienia i referaty, realizacja uchwał władz lokalnych oraz Komitetu Centralnego i Komitetu Wojewódzkiego PZPR [Polska Zjednoczona Partia Robotnicza], wybory do rad narodowych, Sejmu, ławników sądowych, wykazy postulatów i wniosków wyborczych oraz sprawozdania z ich realizacji, kartoteki radnych i radnych odwołanych, materiały dotyczące organizacji, przebiegu sesji Wojewódzkiej Rady Narodowej oraz uchwały i ich realizacja, protokoły posiedzeń komisji różnych branż, uchwały i ich realizacja, sprawozdania z działalności Wojewódzkiej Rady Narodowej, rad narodowych terenowych i ich organów, skargi i zażalenia, analizy i realizacja, materiały z kontroli organów Wojewódzkiej Rady Narodowej i rad narodowych niższego stopnia; Oddział Prawny, lata 1950 – 1971, sygn. 2495–2753 – opiniowanie projektów prawnych, nadzór nad działalnością komórek prawnych prezydiów powiatowych i miejskich rad narodowych, materiały z kontroli oceny planów gospodarczych województwa oraz działalności poszczególnych gałęzi gospodarki, plany i programy rozwoju różnych dziedzin życia gospodarczego, min zagospodarowania Bieszczad, rozwoju Rzeszowa, biuletyny informacyjne. Wojewódzka Komisja Planowania Gospodarczego: Oddział Planów Zbiorczych, lata 1950–1973, sygn. 2754–3157 – zarządzenia i instrukcje, wskaźniki i dane do planów rocznych i wieloletnich, plany gospodarcze wojewódzkie i sprawozdania z ich realizacji, materiały z kontroli wykonania planów gospodarczych, Bieszczady – plan zagospodarowania i ocena realizacji, ankiety dotyczące realizacji produkcji roślinnej, ciała kolegialne Komisji i ich działalność, bilanse siły roboczej, realizacja czynów społecznych, problemowe opracowania monograficzne; Dział Statystyki, lata 1950–1973, sygn. 3158–3192 – zarządzenia, sprawozdania dotyczące stanu technicznego urządzeń w zakładach pracy, zatrudnienia, inwestycji, funkcjonowania placówek oświatowo – wychowawczych i upowszechniania kultury, zestawienia statystyczne ludności według powiatów; Dział Inwestycji i Budownictwa, lata 1950–1973, sygn. 3193–3575 – zarządzenia, decyzje i opinie gospodarcze dotyczące inwestycji i bilansowania rozdziału robót, plany inwestycyjne i remontów kapitalnych oraz sprawozdania z ich wykonania, inwentaryzacje inwestycji, bilanse materiałów budowlanych i robót, protokoły posiedzeń Komisji Inwestycji i Komisji Oceny Projektów Inwestycyjnych dla poszczególnych działów gospodarki; Dział Lokalizacji 1948–1973, sygn. 3576–3792 – instrukcje i zarządzenia, podział administracyjny województwa, decyzje o sprawach lokalizacyjnych, zaświadczenia o lokalizacji ogólnej i szczegółowej, ewidencja obiektów nieczynnych oraz zabytków budownictwa i przyrody, fizjografii i zasoby surowcowe, lokalizacje ważniejszych inwestycji, problemowe opracowania monograficzne; Dział Rozwoju Gospodarki Powiatów, lata 1957–1969, sygn. 3793–3844 – zarządzenia, plany rozwoju gospodarczego, działalność Zespołu Terenowej Koordynacji Inwestycji, kooperacja zakładów przemysłu kluczowego i terenowego; Dział Przemysłu i Usług, lata 1949–1973, sygn. 3845–4028 – Zarządzenia i okólniki, plany produkcji różnych branż i usług oraz sprawozdania z realizacji, inwentaryzacje środków trwałych, problemowe opracowania monograficzne w zakresie przemysłu i usług, bilansowanie zdolności produkcyjnej; Dział Rolnictwa i Leśnictwa, lata 1948–1971, sygn. 4029–4295 – zarządzenia, współzawodnictwo w rolnictwie, plany gospodarcze dla rolnictwa – wojewódzkie i dla poszczególnych powiatów, inwestycje i budżet rolnictwa, sprawozdania z wykonania planów, bilanse ziemi, paszowe, zbóż, drzew owocowych, przebudowa ustroju rolnego, statystyka powierzchni użytków rolnych i leśnych, struktura gospodarstw chłopskich, produkcja zwierzęca, wyniki akcji siewnej i żniwnej, gospodarstwa państwowe w poszczególnych powiatach, zagospodarowanie terenów górskich elektryfikacja wsi, zestawienia dotyczące lasów, łąk, pastwisk, stawów rybnych, oceny warunków meteorologicznych województwa, problemowe opracowania monograficzne; Dział Geologii, lata 1963–1967, sygn. 4296–4333 – plany prac geologicznych, rejestracja robót geologicznych, bilanse zasobów surowców mineralnych, wody mineralne i uzdrowiska, uprawnienia geologiczne; Dział Transportu i Łączności, lata 1951–1961, sygn. 4334–4426 – zarządzenia i instrukcje, plany w zakresie dróg, telekomunikacji i radiofonii, przewozów oraz sprawozdania z ich realizacji, organizacja jesiennych akcji przewozów, PKP – zmiany; Dział Obrotu Towarowego, lata 1949–1963, sygn. 4427–4509 – zarządzenia, plany obrotu towarowego i sprawozdania, inwentaryzacja sieci punktów sprzedaży detalicznej i obiektów magazynowych, wykazy cen, bilanse pieniężnych dochodów i wydatków ludności; Dział Urządzeń Kulturalnych i Socjalnych, lata 1949–1961, sygn. 4510–4540 – plany i statystyka w zakresie oświaty i kultury oraz sprawozdania z ich realizacji, mapy obwodów szkolnych; Dział Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej, lata 1951–1969, sygn. 4541–4669, 4671-4679 – instrukcje i zarządzenia, plany inwestycyjne i kapitalnych remontów, plany zatrudnienia, zestawienia dotyczące remontów, sprawozdania z wykonania planów finansowych, rozdzielniki mieszkaniowe, uchwały i sprawozdania z realizacji akcji zagospodarowania Bieszczad, przebudowa sieci wodociągowo – kanalizacyjnej Rzeszowa; Dział Finansów, lata 1950–1957, sygn. 4680–4727 – instrukcje i zarządzenia, preliminarze budżetowe i gospodarcze dla województwa, analizy finansowe, bilanse dochodów i wydatków ludności; Dział Organizacji i Instruktażu, lata 1950–1968, sygn. 4728–4819 – uchwały i zarządzenia, plany pracy Komisji i sprawozdania z ich realizacji, protokoły kontroli działalności Komisji i jednostek podległych, kursy i szkolenia, problemowe opracowania monograficzne, przekazanie terenów dla wojska, zatrudnienie żołnierzy przy budowie dróg w Bieszczadach. Wydział Finansowy: Oddział Wymiaru Podatku, lata 1950–1973, sygn. 4820–5162 – zarządzenia i okólniki organizacja jednostek podległych, plany wpływów podatkowych, roczne i okresowe plany finansowe oraz sprawozdania z ich realizacji, analizy dotyczące różnych rodzajów pobieranych podatków (od wynagrodzeń, obrotu wyrobami tytoniowymi, nabycia praw majątkowych, działalności gospodarczej przedsiębiorstw), zestawienia wymiarowe i statystyczne, dane o opodatkowaniu kościelnych osób prawnych, sprawozdania z czynności egzekucyjnych protokoły z kontroli jednostek podległych, plany finansowania inwestycji i sprawozdania z realizacji, skargi i zażalenia; Oddział Poboru Podatku, lata 1950–1973, sygn. 5163–5283 – okólniki i zarządzenia, plany wpływów podatkowych z: gospodarki nieuspołecznionej, podatków terenowych od ludności, od kościelnych osób prawnych i osób duchownych oraz sprawozdania z realizacji analizy wyników czynności egzekucyjnych, ulgi i umorzenia; Oddział Budżetowy, lata 1950–1973, sygn. 5284–5625 – zarządzenia, sprawozdania dotyczące planów dochodów państwowych, z realizacji inwestycji, budżety jednostkowe województwa i sprawozdania z realizacji, zestawienia otwartych kredytów, preliminarze ośrodków specjalnych, akta dotyczące kontroli zewnętrznych oraz jednostek podległych w zakresie dochodów państwowych, rejestry przedsiębiorstw, protokoły z narad; Odział Karno – Skarbowy, lata 1950–1969, sygn. 5626–5658 – zarządzenia, analizy spraw karno –skarbowych, statystyka i analizy dotyczące spraw karno skarbowych orzeczenia karne odwoławcze; Oddział Centralnej Księgowości, lata 1951–1972, sygn. 5659–5706 – okólniki i zarządzenia, plany i sprawozdania z realizacji, sprawozdania statystyczne, inspekcje w jednostkach nadzorowanych, organizacja Wojewódzkiej komisji Orzekającej – orzeczenia w sprawach o naruszenie dyscypliny budżetowej; Oddział Ogólny, lata 1950–1973, sygn. 5707–5965 –zarządzenia własne i jednostek nadrzędnych, zbiorcze plany finansowe i preliminarze zakładów budżetowych – skarbowych urzędów komorniczych, własne i jednostek podległych oraz sprawozdania z realizacji, bilanse zamknięcia, historia Izby Skarbowej (1950 r.), plany i sprawozdania z działalności Wydziału, sprawozdawczość i statystyka dotycząca zatrudnienia, funduszu płac, organizacja wydziału protokoły z narad, materiały na posiedzenia organów kolegialnych, lustracje Urzędów Skarbowych, sprawozdania z kontroli jednostki własnej i jednostek podległych, rejestry i analizy skarg i wniosków. Wydział Oświaty: Oddział Liceów Ogólnokształcących, lata 1951–1973, sygn. 5966–6429 – przepisy i zarządzenia, plany pracy i sprawozdania z ich wykonania, organizacja szkół różnych szczebli i placówek wychowawczych, sieć szkolna, organizacje młodzieżowe, przedszkola i szkoły z ukraińskim językiem nauczania, uniwersytety powszechne i robotnicze, obowiązek szkolny, egzaminy dojrzałości, wyniki nauczania w różnych typach szkół, sieć przedszkoli "Caritas", nauczanie religii w szkołach i punktach katechetycznych, konferencje nauczycieli, wizytacje i inspekcje różnych placówek oświatowych; Oddział Szkolnictwa Zawodowego, lata 1950–1973, sygn. 6430–6695 – przepisy i zarządzenia, plany pracy, plany inwestycji – szkoły zawodowe, internaty, plany techniczno – przemysłowe, sprawozdania z realizacji, statystyka, sprawozdania powizytacyjne zasadniczych szkół zawodowych i techników, przydziały czynności, organizacja szkół i placówek oświatowych oraz warsztatów szkolnych, plany i wyniki nauczania, egzaminy w zakresie nauki zawodu, praktyki uczniowskie, ośrodki dokształcania zawodowego, bezpieczeństwo i higiena pracy w szkołach; Oddział Opieki nad Dzieckiem, lata 1950–1973, sygn. 6696–6902 – przepisy i zarządzenia, plany pracy i sprawozdania z ich realizacji, sprawozdania statystyczne, sprawozdania powizytacyjne z kolonii i obozów, kontrole placówek podległych, ewidencja nauczycieli; Oddział Szkolnictwa i Doskonalenia Kadr, lata 1950–1972, sygn. 6903–7053 – zarządzenia, plany pracy i sprawozdania z ich wykonania, sprawozdawczość statystyczna protokoły z konferencji oraz wizytacji i kontroli, organizacja i sieć szkół, placówek wychowawczych, Studium Nauczycielskiego, WSP [Wyższa Szkoła Pedagogiczna], dokształcanie nauczycieli, wyniki nauczania, egzaminy kwalifikacyjne; Dział Ogólno – Administracyjny, lata 1950–1973, sygn. 7054–8094 – zarządzenia i przepisy, poszukiwania dzieci radzieckich (1951 r.), plany pracy Wydziału oraz plany w zakresie szkolnictwa i opieki nad dzieckiem, preliminarze wydatków i dochodów, plany inwestycyjne, sprawozdania z realizacji planów, sprawozdawczość statystyczna, szkolnictwo zawodowe i resortowe – sprawozdania i statystyka, nauczanie religii w szkołach – statystyka kadry i ruch służbowy, organizacja administracji szkolnej oraz Kuratorium Okręgu Szkolnego (1969 r.), protokoły z konferencji i narad, kolegiów kuratora, sprawozdania powizytacyjne szkół i placówek wychowawczych, zarządzanie nieruchomościami szkolnymi; Dział Spraw Osobowych, lata 1950–1972, sygn. 8095–8214 – orzeczenia rehabilitacyjne nauczycieli i pracowników oświaty, sprawy dyscyplinarne kierowników i nauczycieli szkół, sprawy polityki personalnej, skargi i zażalenia. Wydział Kultury: Oddział Administracyjny, lata 1950–1963, sygn. 8215–8305 –zarządzenia, organizacja własnej jednostki, plany i sprawozdania z ich realizacji, plany inwestycyjne i sprawozdania z realizacji (m. in.. budowa stacji telewizyjnej, domów kultury) zarządzenia pokontrolne; Oddział Ogólno – Organizacyjny, lata 1958–1973, sygn. 8306–8419 – zarządzenia, organizacja własnej jednostki i jednostek podległych, plany pracy i sprawozdania, statystyka, protokoły z kontroli, protokoły ze zjazdów i konferencji, gospodarka nieruchomościami; Oddział Planowania i Budżetu, lata 1959–1973, sygn. 8420–8565 – zarządzenia, planowanie i sprawozdawczość, statystyka, preliminarze budżetowe, bilanse, rewizje, dokumentacja techniczna obiektów nietypowych; Oddział Upowszechniania, lata 1950–1973, sygn. 8566–8924 – zarządzenia, organizacja jednostek poległych, planowanie i sprawozdawczość, protokoły z kontroli i rewizji, organizacja i upowszechnianie różnych form sztuki i działalności artystycznej, programy, teki wydawnicze, biuletyny; Samodzielny Referat Bibliotek, lata 1950–1967, sygn. 8925–9003– zarządzenia, plany i sprawozdania bibliotek publicznych, preliminarze budżetowe, sieć bibliotek, wyniki badań dotyczących czytelnictwa, organizacja konkursów i wystaw, protokoły z selekcji – wycofanie niektórych książek z księgozbiorów (1952–1955), protokoły z kontroli, ewidencja pracowników bibliotek; Wojewódzki Konserwator Zabytków, lata 1950–1973, sygn. 9004–9291 – zarządzenia i okólniki m.in. dotyczące realizacji uchwały Prezydium Rządu nr 666 w sprawie najmowania obiektów zabytkowych na cele gospodarcze, sprawozdania różnych komisji m. in. do spraw zagospodarowania obiektów zabytkowych, plany i wykazy robót konserwatorskich oraz sprawozdania realizacji, protokoły ze zjazdów i konferencji, protokoły z kontroli, rejestry zabytków, organizacja i działalność muzeów różnych typów, ochrona przyrody – parki, aleje, cmentarze, pomniki, użytkowanie i zagospodarowanie zabytków. Wydział Spraw Wewnętrznych: Oddział Karno – Administracyjny, lata 1959–1973, sygn. 9292–9420 – zarządzenia, instrukcje, wyjaśnienia, sprawozdania z wyboru i działalności ciał kolegialnych m. in. kolegiów karno –administracyjnych, sprawozdania dotyczące zgromadzeń, wykonania ustawy o amnestii, plany i sprawozdania własne i jednostek podległych, protokoły z kontroli, akta dotyczące współpracy z organami zawiadamiającym tj. prokuraturą MO [Milicja Obywatelska], PIH [Państwowa Inspekcja Handlowa] i innymi, protokoły z narad; Oddział Prawno – Administracyjny, lata 1947–1972, sygn. 9421–9623 – zarządzenia, organizacja i zakres działania USW [Urząd Spraw Wewnętrznych] i WSW [Wojskowa Służba Wewnętrzna], plany pracy i sprawozdania, kontrole jednostek podległych, USC [Urząd Stanu Cywilnego] – organizacja, personel, kontrole i instruktaż, odtwarzanie i ustalanie treści aktów stanu cywilnego, spraw obywatelstwa, zmiany imion i nazwisk; Oddział Spraw Społecznych, lata 1945–1974, sygn. 9624–10316 – zarządzenia protokoły dotyczące rejestracji i likwidacji i organizacji stowarzyszeń m. in. kółek rolniczych, klubów i związków sportowych, kół łowieckich, ochotniczych straży pożarnych, hodowców oraz towarzystw i stowarzyszeń w tym repatrianckich, religijnych, narodowościowych, rzemieślniczych, naukowych, sprawozdania ze zgromadzeń i zbiórek publicznych, akta dotyczące problemów repatrianckich, emigracji, przesiedleń oraz spraw narodowościowych, korespondencja z konsulatami państw obcych w Polsce, decyzje o odznaczeniach, zezwolenia na zamieszkanie w strefie nadgranicznej oraz gospodarka nieruchomościami; Oddział Wojskowy, lata 1950–1972, sygn. 10317–10400 – organizacja Wydziału Wojskowego Urzędu Wojewódzkiego – plany i sprawozdania z jego działalności oraz jednostek podległych, nabywanie i finansowanie nieruchomości dla wojska, sprawozdania z poboru i odroczeń ewidencja dróg i pojazdów, zestawienia szkód powstałych w wyniku przemarszu wojsk radzieckich, protokoły z narad i odpraw; Wojewódzka Komenda Straży Pożarnych, lata 1953–1968, sygn. 10401–10481 – zarządzenia, statystyka dotycząca organizacji i działalności straży, protokoły z dochodzeń pożarowych; Oddział Ewidencji i Kontroli Ruchu Ludności, lata 1950–1965, sygn. 10482–10545 – zarządzenia, biuletyny informacyjne, i sprawozdania i statystyka o stanie i ruchu ludności, nadzór nad jednostkami podległymi, skarg i wnioski, poszukiwania osób zaginionych, dokumentacja dotycząca wyborów do Sejmu i rad narodowych, ewidencja ludności; Oddział Organizacyjno –Administracyjny, lata 1951–1969, sygn. 10546–10761 – zarządzenia, normatywy kancelaryjne, organizacja i zakres działania USW [Urząd Spraw Wewnętrznych] i jednostek podległych, plany pracy i sprawozdania opisowe, statystyczne, preliminarze budżetowe, protokoły z kontroli, skargi i wnioski, akta dotyczące działalności organizacji wyznaniowych i osób stanu duchownego, wybory do Sejmu (1952 r.), sprawy personalne. Wydział Rolnictwa i Leśnictwa: Oddział Produkcji Roślinnej, lata 1950–1973, sygn. 10762–10878 – plany i sprawozdania dotyczące produkcji roślinnej, plany rozwoju rolnictwa, budżety i sprawozdania finansowe, wytyczne i wskaźniki, organizacja produkcji roślinnej – różnych działów, protokoły z kontroli, struktury upraw, nawożenie, protokoły z narad, działalność zrzeszeń plantatorów, protokoły, statuty, sprawozdania; Odział Produkcji Zwierzęcej, lata 1950–1974, sygn. 10879–11016 – uchwały i zarządzenia, plany pracy i sprawozdania, statystyka dotycząca produkcji zwierzęcej, spisy obór, bydła, trzody chlewnej, drobiu, owiec, bilanse paszowe sprawy hodowli ryb, pszczelarstwo, działalność zrzeszeń hodowców, statuty protokoły, sprawozdania, protokoły z narad i konferencji; Oddział Weterynarii, lata 1950–1964, sygn. 11017–11095 – zarządzenia, organizacja służby weterynaryjnej, protokoły z narad, budżety i sprawozdania finansowe, protokoły z kontroli, statystyka chorób zwierzęcych i szczepień ochronnych, nadzór nad eksportem zwierząt; Oddział Urządzeń Rolnych, lata [1942] 1950–1965, sygn. 11096–11832 – operaty pomiarowe, orzecznictwo i nadzór w sprawach katastru, materiały dotyczące granicy państwa (1950–1955), pomiary użytków i zasiewów, uwłaszczenia, administracja rzeczowa oraz finansowa nieruchomości skarbu państwa, spółdzielnie produkcyjne i ich likwidacja, przejmowanie i decyzje w sprawie dóbr tzw. martwej ręki, administracja i dyspozycja lasami, badania klasyfikacji gruntów – zestawienia, osadnictwo i dyspozycje gruntami, budynkami na terenach poukraińskich oraz przejęcie i przydziały majątków poniemieckich, protokoły posiedzeń Państwowej Komisji Ziemskiej dotyczące parcelacji, akcji przesiedleńczej, działalność spółdzielni produkcyjnych, zarządzenia pokontrolne, planowanie i sprawozdawczość, sprawy regulacji i scalania gruntów, wykazy resztówek, obiekty przemysłu rolnego, rejestry skarg i zażaleń, orzecznictwo sądowe w sprawach obrotu ziemią, dokumentacja prawna dotycząca zapory w Solinie, kopalni siarki w Tarnobrzegu, przesiedlenia, dokumentacja z konferencji i zjazdów; Oddział Księgowości, 1969 r., sygn. 11833 – bilans budżetu centralnego za rok 1968; Oddział Kadr, lata 1963–1967, sygn. 11834–11845 – zarządzenia i regulaminy, sprawozdania z zatrudnienia i płac; Oddział Administracyjno –Gospodarczy, lata 1966–1969, sygn. 11841–11843 – zarządzenia, materiały statystyczne; Oddział Pracowni Reprodukcji i Map, lata 1962–1968, sygn. 11844–11849 –sprawy organizacji, materiały dotyczące przekazania gruntów na rzecz różnych instytucji; Oddział Wojewódzkiej Komisji Ziemskiej, lata 1961–1970, sygn. 11850–11853 – organizacja, protokoły z posiedzeń Komisji; Oddział Zespołu Inspektorów, lata 1963–1972, sygn. 11854–11907 – projekty techniczne, kontrola i odbiór robót, kosztorysy, skargi i wnioski; Oddział Planowania i Ekonomiki, lata 1962–1974, sygn. 11908–12022 –zarządzenia i nadzór nad organizacja jednostek podległych, planowanie i sprawozdawczość, protokoły z narad i odpraw, zagospodarowanie powiatów południowo –wschodnich, teczki obiektów, wydawnictwa, skargi; Oddział Ewidencji Gruntów, lata 1959–1974, sygn. 12023–12195 – zarządzenia, planowanie i sprawozdawczość, protokoły z kontroli, podziały administracyjne, podziały terenów budowlanych, orzecznictwo i nadzór w sprawach ewidencji gruntów, skargi i odwołania; Oddział Klasyfikacji Gruntów, lata 1961–1972, sygn. 12196–12291 –przepisy, organizacja własnej jednostki, planowanie i sprawozdawczość, protokoły pokontrolne, współpraca z organami powiatowych rad narodowych i innymi instytucjami, zatrudnienie i płace, skargi i wnioski; Oddział Państwowego Funduszu Ziemi, lata 1962–1975, sygn. 12292–12611 – zarządzenia, planowanie i sprawozdawczość, materiały pokontrolne, administracja rzeczowa i finansowa nieruchomości Państwowego Funduszu Ziemi, nadzór nad realizacją ulg i pomocy dla nabywców gruntów, skargi i wnioski; Oddział Obrotu Ziemią i Nieruchomościami, lata 1950–1973, sygn. 12612–12737 – plany i sprawozdania z realizacji, protokoły z kontroli, sprawy uwłaszczeń, szacunek gospodarstw rolnych i wyliczenia ekwiwalentu, przejmowanie na rzecz państwa nieruchomości oraz ich zagospodarowanie, skargi i wnioski; Oddział Geodezji i Regulacji Rolnych, lata 1958–1971, sygn. 12738–12866 – przepisy, planowanie i sprawozdawczość, sprawy urządzenia terenów i regulacji gruntów, prace geodezyjno – pomiarowe, skargi i wnioski; Dział Organizacji Terenów Rolnych, lata 1961–1972, sygn. 12867–12980 –zarządzenia, planowanie i sprawozdawczość, protokoły z narad, zalecenia i protokoły jednostki własnej i jednostek podległych, zmiany granic miast i wsi, analizy planów zagospodarowania przestrzennego, rejestry gruntów podlegających rekultywacji, ochrona użytków rolnych, skargi i odwołania; Dział Pomiarów, lata 1950–1961, sygn. 12981–13162 – zarządzenia i decyzje, planowanie i sprawozdawczość z wykonawstwa robót geodezyjnych, księgi i inwentarzowe map, sprawy urządzenia terenów, segregacji gruntów, terenów leśnych, orzecznictwo i nadzór prawno – geodezyjny, wykaz majątków poniemieckich i poukraińskich, ewidencja granic i powierzchni terytorium, zmiany granic państwa, skargi i wnioski; Oddział Wodno – Melioracyjny, lata [1949] 1950–1960, sygn. 13163–13186 – sprawozdawczość, dokumentacja projektowo –kosztorysowa melioracji łąk i regulacji potoków; Oddział Leśnictwa, lata 1951–1973, sygn. 13187–13630 – zarządzenia, plany gospodarcze dotyczące lasów niepaństwowych i łowiectwa oraz sprawozdania z ich realizacji, statystyka, protokoły z konferencji i narad, inwentaryzacje lasów chłopskich, mapy gospodarcze lasów, zadrzewienie, decyzje w sprawach wspólnot gruntowych, podziały województwa na obwody łowieckie (mapy) i nadzór, akcje łowieckie, inwentaryzacje zwierzyny łownej, protokoły z kontroli jednostek podległych i nadzorowanych; Odział Spółdzielni Produkcyjnych, lata 1950–1968, sygn. 13631–13765 – zarządzenia i instrukcje, organizacja spółdzielni i analizy dotyczące działalności, uchwały w sprawach dotacji, rozliczenie spółdzielni likwidowanych, skargi i zażalenia; Oddział Państwowych Ośrodków Maszynowych, lata 1951–1958, sygn. 13766–13919 – zarządzenia, wykazy POM [Państwowy Ośrodek Maszynowy], plany pracy i sprawozdania, oceny kampanii rolnych, bilanse, protokoły z zebrań sprawozdawczo – wyborczych POM [Państwowy Ośrodek Maszynowy], narad, kontroli, wykazy pracowników zarządów; Oddział Wojewódzkiego Konserwatora Przyrody, lata 1955–1973, sygn. 13920–13971 – uchwały i zarządzenia, wykazy jednostek podległych w sprawach drzewostanu i przyrody, plany i sprawozdania dotyczące rezerwatów i pomników przyrody, mapy i zdjęcia rezerwatów oraz obiektów przyrody, protokoły z kontroli, analizy skarg i wniosków; Inspektorat Zaopatrzenia Rolnictwa i Wsi w Wodę, lata 1959–1970, sygn. 13972–13976 –zarządzenia, analizy stanu urządzeń komunalnych wsi, plany pracy i sprawozdania; Oddział Oświaty Rolniczej, lata 1945–1974, sygn. 13977–14114 – zarządzenia, programy nauczania i plany organizacji roku szkolnego, plany pracy i sprawozdania z ich realizacji, protokoły z narad i konferencji, organizacja kursów rolniczych, protokoły z wizytacji, gospodarowanie nieruchomościami, dokumenty dotyczące likwidacji szkół; Oddział Planowania Inwestycji; lata 1950–1973, sygn. 14115–14234 – instrukcje i zarządzenia, plany inwestycyjne i sprawozdania z realizacji, kredyty inwestycyjne i sprawozdania finansowe, materiały dotyczące kontroli własnej jednostki i jednostek podległych; Oddział Finansów Rolnych, lata 1944–1973, sygn. 14235–14457 – zarządzenia, zestawienia i bilanse Państwowego Funduszu Ziemi, sprawozdania i analizy finansowe własne oraz jednostek podległych, wykazy obiektów przemysłu rolnego i ich zagospodarowanie (przejmowanie w zarząd), przejmowanie nieruchomości ziemskich, decyzje w sprawach mniejszości narodowościowych, administrowanie dobrami martwej ręki, finansowanie inwestycji i kapitalnych remontów; Oddział Organizacyjno – Administracyjny, lata 1948–1973, sygn. 14458–14586 – zarządzenia i instrukcje, planowanie i sprawozdawczość, organizowanie powszechnej samoobrony, analizy dotyczące szkód powstałych w wyniku przemarszu wojsk radzieckich, kontrola Wydziału i jednostek podległych, analizy skarg i wniosków. Wydział Skupu: Oddział Planowania i Sprawozdawczości, lata 1959–1973, sygn. 14587–14755 – zarządzenia, plany kontraktacji i skupu produkcji roślinnej i zwierzęcej oraz sprawozdania z realizacji, zestawienia zbiorcze dotyczące areału upraw, obowiązkowych dostaw zbóż, ziemniaków, zwierząt rzeźnych, analizy ekonomiczne i inne dotyczące skupu; Oddział Organizacji Skupu i Kontraktacji, lata 1959–1973, sygn. 14756–14885 – składy osobowe i protokoły z zebrań różnych komisji zajmujących się skupem; Oddział Kontroli i Instruktażu, lata 1959–1973, sygn. 14886–14925 – organizacja Wydziału i jednostek podległych, organizacja pracy, skargi i wnioski, protokoły z kontroli jednostek niższego stopnia. Samodzielny Oddział Geologii, lata 1956–1972, sygn. 14926–14989 – akty normatywne, protokoły posiedzeń Wojewódzkiej Komisji Geologicznej, bilanse zasobów surowców mineralnych i kopalin, sprawozdania z zatwierdzonych projektów badań geologicznych, zezwolenia na eksploatację złóż. Inspektorat Zaopatrzenia Rolnictwa i Wsi w Wodę, lata 1963–1973, sygn. 14990–15098 – informacje i programy zaopatrzenia wsi w wodę, organizacja własnej jednostki, plany pracy i sprawozdania z realizacji, plany inwestycyjne i sprawozdawczość, sprawozdania z czynów społecznych, protokoły z kontroli, zestawienia dotyczące urządzeń wodociągowych. Wydział Gospodarki Wodnej i Ochrony Powietrznej: Oddział Prawny, lata 1958–1973, sygn. 15099–15253 – zarządzenia i okólniki, decyzje w sprawach ochrony środowiska, organizacja jednostki własnej i podległych, plany pracy i sprawozdawczość, bilanse wodne, sprawozdania ze spraw karnych za naruszenie prawa wodnego, opinie zespołów rzeczoznawców, protokoły z kontroli i lustracji, sprawozdania i protokoły dotyczące działalności spółek wodnych, pozwolenia wodno – prawne, decyzje w sprawach wykorzystania ścieków, pracy młynów i urządzeń przewozowych przez rzeki, ekspertyzy dotyczące zanieczyszczeń powietrza; Oddział Laboratorium Badania Wód i Ścieków, lata 1952–1953, sygn. 15254–15481 –zarządzenia, informacje o ochronie wód, plany pracy i sprawozdania z ich wykonania, opracowania analityczne dotyczące odprowadzanych ścieków, charakterystyki stanu wód, protokoły z kontroli gospodarki wodno – ściekowej, opracowania dotyczące zanieczyszczenia poszczególnych rzek województwa rzeszowskiego, ewidencja źródeł zanieczyszczeń; Oddział Nadzoru Technicznego, lata 1952–1973, sygn. 15482–15544 – wskaźniki i normatywy w sprawach czystości wód, analizy i zestawienia porównawcze czystości wód, protokoły kontroli jednostki własnej i jednostek podległych oraz działalności służb w zakładach pracy, dokumentacja techniczna urządzeń wodno – kanalizacyjnych w miastach i zakładach pracy, skargi i zażalenia; Oddział Geologii, lata 1968–1973, sygn. 15545–1572 – przepisy prawne, plany pracy i sprawozdania, ewidencja złóż, opinie dotyczące projektów geologicznych, surowcowych oraz hydrogeologicznych; Wojewódzki Komitet Przeciwpowodziowy, lata 1946–1973, sygn. 15573–15583 – organizacja własna i jednostek podległych, sprawozdawczość, mapy określające zagrożenia powodziowe, programy ochrony przeciwpowodziowej; Oddział Urbanistyki i Architektury, lata 1972–1973, sygn. 15584–15605 – akceptacja planów realizacyjnych, kontrola jednostek podległych, plany i programy zagospodarowania przestrzennego, protokoły z narad. Wydział Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej: Oddział Organizacyjno –Administracyjny, lata 1950–1973, sygn. 15606–15758 – zarządzenia, organizacja Wydziału i jednostek podległych, protokoły z zebrań, plany pracy i sprawozdawczość, plany gospodarcze i inwestycyjne dotyczące urządzeń komunalnych oraz sprawozdania z ich realizacji, wykazy zatrudnionych pracowników; Oddział Zatrudnienia, lata 1956–1963, sygn. 15759–15781 – plany funduszu płac i sprawozdania dotyczące jego realizacji, sprawozdania statystyczne z zatrudnienia i funduszu płac, wykazy zatrudnionych w jednostkach podległych; Oddział Ekonomiczny, lata 1950–1973, sygn. 15782–15987 – sprawozdawczość dotycząca wypadków przy pracy, współzawodnictwa i wynalazczości pracowniczej, opracowania statystyczne, analizy obrotu nieruchomościami oraz z eksploatacji przedsiębiorstw, budżety i sprawozdania finansowe, analizy skarg i wniosków, protokoły i zarządzenia pokontrolne własnej jednostki i jednostek podległych, szkolenia pracowników, nadzór nad rozliczeniem osób przesiedlonych w ramach akcji HT [Hrubieszów – Tomaszów], zabezpieczenie mostów, starówek, organizacja konkursu "Mistrz Gospodarności; Oddział Gospodarki Mieszkaniowej, Terenów i Remontów, lata 1948–1972, sygn. 15988–16365 – instrukcje i zarządzenia, plany pracy i budżety oraz sprawozdania z ich realizacji, dokumentacja techniczna dotycząca budowy urządzeń komunalnych (wodociągi, kanalizacja, łaźnie, hotele, itp.), plany remontów i ich rozliczenie, materiały z kontroli jednostki własnej i jednostek podległych, protokoły z ekshumacji zwłok żołnierzy radzieckich i polskich, plany cmentarzy; Oddział Spraw Lokalowych, lata 1950–1973, sygn. 16366–16493 – protokoły posiedzeń Wojewódzkiej Komisji Lokalowej, zarządzenia dotyczące zasobów mieszkań i ich rozdziału oraz obrotu nieruchomościami, zażalenia w sprawach przydziału mieszkań, protokoły z kontroli jednostki własnej i podległych; Oddział Terenów i Geodezji, lata 1953–1973, sygn. 16494–16608 – akty normatywne, plany robót geodezyjnych oraz sprawozdania, opracowania statystyczne, wykazy mienia opuszczonego, podział miast na strefy nierolnicze i rolnicze, sprawozdania z kontroli i zarządzenia pokontrolne; Wojewódzki Zarząd Miejskich Przedsiębiorstw Remontowo –Budowlanych, lata 1952–1956, sygn. 16609–16695 – plany dotyczące wykonania remontów oraz plany techniczno – produkcyjno – finansowe i sprawozdania z ich realizacji, sprawozdania dotyczące zatrudnienia i norm pracy, bilanse, protokoły z kontroli; Wojewódzki Zarząd Przedsiębiorstw i Urządzeń Komunalnych, lata 1952–1957, sygn. 16696–16858 – organizacja przedsiębiorstw, plany urządzeń komunalnych i ich realizacja, sprawozdawczość i statystyka, analizy gospodarcze, protokoły i zalecenia pokontrolne, ewidencja zakładów, sprawy BHP [Bezpieczeństwo i Higiena Pracy]. Wydział Budownictwa, Urbanistyki i Architektury: Oddział Ogólny, lata 1950–1972, sygn. 16859–17184 –przepisy i zarządzenia, organizacja jednostki własnej i jednostek podległych, plany w zakresie budownictwa i sprawozdania z ich realizacji, preliminarze budżetowe i sprawozdania finansowe, statystyka, analizy ekonomiczne i inne, protokoły z kontroli własnej i jednostki i, jednostek podległych, protokoły z posiedzeń komisji i narad, wnioski i postulaty wyborcze; Oddział Nadzoru Budowlanego, lata 1958–1973, sygn. 17185–17367 – tworzenie i likwidacja przedsiębiorstw budowlano – montażowych, ewidencja przedsiębiorstw, wdrażanie postępu technicznego, decyzje zatwierdzające plany realizacyjne i informacyjne o terenie, lokalizacje inwestycji, produkcja materiałów budowlanych, planowanie i sprawozdawczość, protokoły i zalecenia dla jednostek kontrolowanych, ewidencja wypadków, analiza skarg i wniosków; Oddział Budownictwa Wiejskiego, lata 1953–1972, sygn. 17368–17409 – zarządzenia, programy rozwoju budownictwa wiejskiego, wdrażanie postępu w budownictwie wiejskim, organizacja konkursu "Złota Wiecha"; Oddział Urbanistyki, lata 1953–1975, sygn. 17410–17567 – zezwolenia na budowę obiektów sakralnych, organizacja jednostki własnej i jednostek nadzorowanych, plany pracy i sprawozdania z ich realizacji, protokoły z posiedzeń komisji, zebrań i narad, informacje dotyczące likwidacji zniszczeń wojennych w budownictwie, zatwierdzanie planów zagospodarowania przestrzennego, inwentaryzacje urbanistyczne miast; Oddział Geologii, lata 1958–1961, sygn. 17568–17593 – plany prac geologicznych, zatwierdzanie projektów dokumentacji geologicznej, ewidencja złóż surowców, kopalin, wód mineralnych, rejestr i opiniowanie odkryć geologicznych. Wydział Przemysłu: Oddział Organizacyjno – Administracyjny, lata 1948–1970, sygn. 17594–17783 – okólniki i zarządzenia, struktura i zakres działania Wydziału, plany pracy i sprawozdania z ich realizacji, wykazy warsztatów i punktów usługowych, budżety oraz sprawozdania finansowe własne i zakładów przemysłowych, protokoły z narad, protokoły z kontroli, ewidencja zakładów rzemieślniczych i przemysłu prywatnego, spółdzielczego, koncesji, akta dotyczące likwidacji przedsiębiorstw, zakładów rzemieślniczych i punktów usługowych; Oddział Planowania, lata 1950–1961, sygn. 17784–18173 – akty normatywne, protokoły posiedzeń Komisji Opiniodawczej, wytyczne do planów, plany pracy własne i jednostek podległych - zakładów przemysłowych państwowych i spółdzielczych oraz analizy i sprawozdania z realizacji, statystyka, protokoły z nadzoru wykonania planów, protokoły narad; Oddział Administracji Przemysłowej, lata [1917] 1946–1972, sygn. 18174–18640 – zarządzenia, zasady organizacji rzemiosła, plany i sprawozdania z ich realizacji, sprawozdania statystyczne, protokoły z kontroli, ewidencja przedsiębiorstw i punktów usługowych, rejestry zezwoleń na prowadzenie działalności gospodarczej oraz teczki dotyczące poszczególnych zakładów; Oddział Inwestycji, lata 1951–1970, sygn. 18641–18816 – zarządzenia, plany inwestycyjne i harmonogramy prac, sprawozdania z realizacji, analizy efektywności, zagospodarowanie Bieszczad, dokumentacja projektowa i prawna różnych inwestycji, ewidencja inwestycji różnych branż; Oddział Ekonomiczny, lata 1950–1972, sygn. 18817–19117 –zarządzenia, organizacja oddziału i jednostek przemysłu drobnego, ewidencja przedsiębiorstw i zakładów, przejmowanie i przekazywanie nieruchomości, plany produkcyjne zakładów podległych i sprawozdania z ich realizacji, likwidacja zakładów przemysłu terenowego protokoły kontroli, analizy ekonomiczne; Oddział Zaopatrzenia i zbytu, lata 1952–1971, sygn. 19118–19234 –okólniki i zarządzenia badania zapotrzebowania rynku miejscowego na produkty drobnej wytwórczości, plany zaopatrzenia i zbytu oraz sprawozdawczość, eksport, targi i reklama, protokoły z kontroli; Oddział Koordynacji Usług, lata 1963–1970, sygn. 19235–19265 – zarządzenia, plany i programy rozwoju usług, sprawozdania i analizy, bilanse zdolności produkcji, protokoły z kontroli; Oddział Kadr i Szkolenia, lata 1951–1955, sygn. 19266–19280 – sprawozdawczość dotycząca szkolenia zawodowego, analizy i ocena kadr kierowniczych. Wydział Handlu: Oddział Organizacyjno – Administracyjny, lata 1949–1973, sygn. 19281–19530 –zarządzenia, informacje o strukturze i zakresie działania handlu, organizacja Wydziału i jednostek podległych, protokoły z posiedzeń komisji branżowych rozdzielniki artykułów spożywczych i przemysłowych, plany rozwoju sieci handlowej i gastronomicznej oraz sprawozdania z ich realizacji, sprawozdania dotyczące działalności handlu prywatnego, zezwolenia na prowadzenie handlu prywatnego, pozwolenia oraz sieć punktów sprzedaży napojów alkoholowych, protokoły z odpraw i narad, protokoły i zalecenia pokontrolne; Oddział Planowania, lata 1955–1973, sygn. 19531–19784 – Zarządzenia, programy i plany rozwoju sieci zakładów usługowych i placówek handlowych różnych branż oraz sprawozdania z ich realizacji, analizy ekonomiczne, wykazy sieci punktów skupu i sprzedaży, protokoły z kontroli, protokoły z odpraw i narad; Oddział Przemysłu Gastronomicznego, lata 1962–1967, sygn. 19785–19795 – programy rozwoju sieci zakładów gastronomicznych, plany pracy, analizy i sprawozdania z realizacji; Oddział Cen, lata 1951–1960, sygn. 19796–19837 – sprawozdania z działalności handlu, ewidencja targów i jarmarków, protokoły posiedzeń komisji kalkulacyjno –cennikowej, analizy cen artykułów różnych branż, cenniki; Oddział Finansowo – Budżetowy, lata 1951–1973, sygn. 19838–19906 – preliminarze budżetowe i sprawozdania finansowe, protokoły z kontroli, wytyczne inwestycyjne oraz plany finansowania inwestycji i sprawozdania dotyczące ich realizacji; Oddział Usług, 1973 r., sygn. 19907–19920 –lokalizacja sieci handlowych, skargi i wnioski, protokoły z narad i odpraw. Wydział Komunikacji: Oddział Ruchu Drogowego, lata 1950–1972, sygn. 19921–19997 –zarządzenia, mapy z podziałem dróg, projekty budowy dróg w Bieszczadach, plany budowy dróg i sprawozdania z ich realizacji, budowa i konserwacja mostów, analizy dotyczące ruchu drogowego, sprawozdania z wypadków drogowych, protokoły kontroli; Oddział Gospodarki Samochodowej, lata 1950–1969, sygn. 19998–20076 – akty normatywne, plany pracy Wydziału i sprawozdania z realizacji, sprawozdania o pojazdach mechanicznych wg powiatów, protokoły kontroli, wytyczne dla inspektorów gospodarki samochodowej i sprawozdania z działalności, ewidencja i rejestracja pojazdów; Oddział Przewozów, lata 1950–1972, sygn. 20077–20142 – zarządzenia, statystyka dotycząca przewozów, protokoły z posiedzeń i sprawozdania Komisji Koordynacyjnej Przewozów, protokoły kontroli jednostek podległych i nadzorowanych, sprawozdania z narad; Oddział Dróg Lokalnych, lata 1949–1972, sygn. 20143–20385 – zarządzenia, organizacja i kontrola jednostek podległych, materiały dotyczące działalności Komisji Komunikacji, plany budowy i utrzymania dróg oraz sprawozdania dotyczące ich realizacji, w tym dróg w Bieszczadach, protokoły z kontroli inwestycji, analizy skarg i wniosków, realizacja "czynów drogowych", zestawienia szkód powodziowych w obiektach drogowych i mostowych, ewidencja dróg i mostów, budowa i eksploatacja kamieniołomów. Wydział Statystyki: Oddział Organizacji i Inspekcji, lata 1953–1962, sygn. 20386–20439 – zarządzenia, organizacja Wydziału i jednostek podległych, sprawozdania statystyczne z różnych dziedzin gospodarki, plany inspekcji i sprawozdania, protokoły z narad i szkoleń; Oddział Statystyki Gospodarczej, lata 1952–1962, sygn. 20440–20854 – przepisy prawne, sprawozdania statystyczne różnych przedsiębiorstw i branż gospodarczych oraz sprawozdania dotyczące zatrudnienia i plac, zestawienia ze spisów rolnych; Oddział Statystyki Społecznej, lata 1953–1962, sygn. 20855–20928 –sprawozdania z ruchu ludności, statystyka zdrowotności, pomocy społecznej, oświaty, kultury, szkolnictwa, zatrudnienia. Wydział Wyznań: Oddział Ogólno – Organizacyjny, lata 1952–1973, sygn. 20929–21122 – akty normatywne, charakterystyki działalności różnych wyznań, wykazy kościołów i cerkwi w poszczególnych powiatach, materiały dotyczące zgromadzeń religijnych, pielgrzymek, handlu dewocjonaliami, skargi i zażalenia, zezwolenia na budowę obiektów sakralnych, remonty, przekazywanie cerkwi, zestawienia zabytków o charakterze sakralnym, przejmowanie nieruchomości kościelnych na własność skarbu państwa, darowizny i spadkobrania, sprawozdania dotyczące zaległości podatkowych kleru, otwieranie, zamykanie i likwidacja cmentarzy, plany pracy i sprawozdania z działalności Wydziału; Oddział Wyznań Rzymskokatolickich, lata 1949–1973, sygn. 21123–21272 – sprawy związane z ustrojem i działalnością kościoła rzymskokatolickiego oraz organizacjami świeckich katolików, informacje o działalności kleru, wykazy kościołów, kaplic, domów zakonnych, sprawozdania z przebiegu uroczystości kościelnych, wykazy księży, obsadzanie stanowisk kościelnych, materiały dotyczące seminariów duchownych i osób nauczających religii, zezwolenia na prowadzenie nauki religii; Oddział Wyznań Nie – rzymskokatolickich, lata 1952–1973, sygn. 21273–21372 – działalność i ustrój związków religijnych nie – rzymskokatolickich i ich instytucji, sprawy cerkwi prawosławnej i greckokatolickiej, organizowanie nowych placówek nie – rzymskokatolickich oraz zmiany granic parafii, wykazy obiektów sakralnych i cmentarzy wyznaniowych, gospodarka nieruchomościami różnych wyznań –przejmowanie na rzecz skarbu państwa i przekazywanie nowym użytkownikom; Oddział Stowarzyszeń Wyznaniowych, lata 1953–1973, sygn. 21373–21466 – ewidencja i rejestracja zakonów, wykazy osób należących do zakonów, sprawy poszczególnych zakonów i nadzór nad ich działalnością, rejestry stowarzyszeń religijnych, nieruchomości zakonów. Wojewódzki Komitet Kultury Fizycznej i Turystyki: Oddział Organizacyjny, lata 1949–1969, sygn. 21467–21622 – zarządzenia i uchwały, protokoły z posiedzeń, plany pracy i sprawozdania z realizacji, oceny i analizy dotyczące działalności zrzeszeń sportowych i kultury fizycznej, protokoły kontroli oceny działalności klubów sportowych; Oddział Wychowania Fizycznego i Sportu, lata 1952–1966, sygn. 21623–21686 – zarządzenia, protokoły z zebrań, sprawozdania dotyczące imprez sportowych oraz stanu wychowania fizycznego w szkołach, opieka lekarska w sporcie, sprawy nadzoru i kontroli nad działalnością instytucji i organizacji kultury fizycznej i sportu; Oddział Turystyki, lata 1954–1969, sygn. 21687–21720 –działalność komisji turystyki i konkursowych, plany zagospodarowania turystycznego oraz sprawozdania z realizacji, ewidencja schronisk i obozowisk, protokoły z narad; Oddział Finansowy, lata 1950–1973, sygn. 21721–21771 – uchwały i zarządzenia, preliminarze kosztów imprez sportowych i sprawozdania finansowe, sprawozdania inwestycyjne, protokoły i zarządzenia z kontroli finansowych. Wydział Zdrowia: Oddział Profilaktyki i Lecznictwa, lata 1950–1973, sygn. 21772–21960 – akty normatywne, materiały informacyjne, organizacja zakładów pomocy podstawowej i specjalistycznej, protokoły z posiedzeń zespołów specjalistycznych i konsultantów wojewódzkich, ewidencja zakładów lecznictwa otwartego i zamkniętego, sprawozdawczość i statystyka dotycząca opieki zdrowotnej, protokoły kontroli jednostki własnej i jednostek podległych, protokoły z narad i odpraw; Oddział Statystyki, lata 1951–1968, sygn. 21961–22110 – sprawozdania dotyczące działalności placówek medycznych różnych specjalizacji, zarządzenia pokontrolne, rozmieszczenie kadr medycznych na terenie województwa, sprawozdani statystyczne i analityczne z różnych placówek i pionów opieki zdrowotnej; Oddział Pomocy Społecznej, lata 1951–1973, sygn. 22111–22198 – zarządzenia, plany pracy i sprawozdania z realizacji, nadzór nad zakładami pomocy społecznej rehabilitacji inwalidów, protokoły z kontroli jednostek podległych, ewidencja i działalność opiekunów społecznych, protokoły z konferencji i odpraw, materiały dotyczące związku inwalidów i spółdzielczości pracy; Oddział Planowania i Budżetu, lata 1951–1973, sygn. 22199–22268 – akty normatywne, plany gospodarcze i sprawozdania z ich realizacji, budżety i sprawozdania finansowe; Oddział Inwestycji, lata 1952–1967, sygn. 22269–22341 – zarządzenia, plany inwestycyjne i sprawozdania z ich realizacji, plany czynów społecznych i ich wykonanie; Oddział Organizacyjno – Administracyjny, lata 1956–1973, sygn. 22342–22452 – okólniki i zarządzenia, normatywy kancelaryjne, organizacja własnej jednostki i jednostek podległych, protokoły z narad i posiedzeń ciał kolegialnych, plany pracy wydziału i sprawozdania z ich realizacji, skargi i wnioski, protokoły kontroli; Oddział Kadr i Szkolenia, lata 1951–1971, sygn. 22453–22491 –okólniki i zarządzenia, plany pracy i sprawozdawczość, rejestry kadr służby zdrowia, nadawanie uprawnień specjalisty, skargi i zażalenia; Samodzielny Referat Wojskowy, lata 1952–1970, sygn. 22492–22512 –wykazy pracowników służby zdrowia dla sił zbrojnych, zatrudnienie kapelanów, dokumentacja obiektów, sprzętu służb Terenowej Obrony Przeciwlotniczej. Wydział Zatrudnienia: Oddział Ogólno – Administracyjny, lata 1951–1969, sygn. 22513–22564 – zarządzenia, plany pracy i sprawozdania z realizacji, protokoły kontroli własnej jednostki i jednostek podległych, skargi i zażalenia; Oddział Funduszu Interwencyjnego, lata 1957–1974, sygn. 22565–22637 – zarządzenia, analizy i sprawozdania dotyczące realizacji funduszu interwencyjnego, plany pracy i sprawozdania z wykorzystania środków interwencyjnych, protokoły z narad, zarządzenia pokontrolne, przysposobienie zawodowe; Oddział Pośrednictwa i Werbunku, lata 1950–1973, sygn. 22638–22745 – uchwały i zarządzenia, biuletyny informacyjne i sprawozdania dotyczące akcji werbunkowych, planowanie i sprawozdawczość w zakresie pośrednictwa pracy, protokoły z kontroli jednostek podległych, sprawy zatrudnienia kobiet, absolwentów szkół różnych typów, zatrudnianie repatriantów, skargi i wnioski; Oddział Analiz Ekonomicznych, lata 1960–1973, sygn. 22746–22789 – sprawozdania i analizy dotyczące pośrednictwa pracy, bilanse siły roboczej, zatrudnienie absolwentów szkół różnych typów i młodocianych; Oddział Pomocy Społecznej, lata 1959–1961, sygn. 22790–22801 – pomoc społeczna, dorosłym, protokoły z kontroli jednostek podległych, nadzór nad zakładami opieki społecznej. Wydział Kadr i Szkolenia: Oddział Osobowy, lata 1950–1957, sygn. 22802–202825 – zarządzenia, sprawozdawczość i statystyka dotycząca zatrudnienia w radach narodowych, wykazy obsady osobowej wydziałów powiatowych rad narodowych; Oddział Ewidencji, lata 1950–1958, sygn. 22826–22844 –zarządzenia, sprawozdania o stanie zatrudnienia i funduszu płac w administracji państwowej różnych szczebli; Oddział Szkolenia, lata [1945] 1949–1956, sygn. 22845–22851 – szkolenie pracowników – okólniki i instrukcje, sprawozdania z realizacji; Oddział Socjalny, lata 1950–1953, sygn. 22852–22861 –plany i sprawozdania z akcji socjalnej. Wydział Szkoleniowy, lata 1951–1962, sygn. 22862–22879 –okólniki zarządzenia dotyczące powołania i organizacji ośrodka szkoleniowego Prezydium Wojewódzkiej Rady Narodowej, sprawozdania i plany dotyczące organizowanych kursów i konferencji. Wydział Pracy Rent i Pomocy Społecznej: Oddział Ogólno – Administracyjny, lata 1948–1959, sygn. 22880–22963 – uchwały i zarządzenia, organizacja Wydziału i jednostek podległych, plany pracy i sprawozdania z wykonania, budżety i sprawozdania finansowe, protokoły z kontroli jednostek podległych; Oddział Pomocy Społecznej, lata 1950–1957, sygn. 22964–23004 – zarządzenia, plany inwestycyjne w zakresie obiektów pomocy społecznej i sprawozdania z realizacji, sprawozdania z działalności zakładów pomocy społecznej, protokoły z kontroli jednostek podległych. Wojewódzki Zarząd Młynów, lata 1950–1958, sygn. 23005–23121 – ustawy i zarządzenia, ewidencja młynów, sprawozdania z działalności młynów gospodarczych państwowych, wykazy młynów do likwidacji, przejmowanie młynów prywatnych na własność państwa. Wojewódzka Komisja Cen, lata 1955–1975, sygn. 23122–23239 – akty normatywne, organizacja i działalność Komisji, protokoły z posiedzeń zespołów doradczych ds. cen, analizy rynku cen, sprawozdania z notowań cen, cenniki i decyzje cenowe, analizy ekonomiczne, protokoły z kontroli przestrzegania obowiązujących cen w terenie, protokoły z narad i odpraw. Rada Zakładowa Związku Zawodowego Pracowników Państwowych i Społecznych, lata 1954–1975, sygn. 23240–23255 –plany pracy i sprawozdania z działalności, protokoły z zebrań. Wydział Budżetowo – Gospodarczy: Oddział Ogólny, lata 1952–1973, sygn. 23256–23336 – zarządzenia, organizacja i zakres działania Wydziału, plany pracy i sprawozdania z realizacji, protokoły z kontroli, protokoły z narad, analiza skarg i wniosków; Oddział Budżetowo – Księgowy, lata 1952–1973, sygn. 23337–23446 – okólniki i zarządzenia, plany pracy i sprawozdawczość, sprawozdania z wykonania budżetów, bilanse, protokoły z kontroli; Oddział Gospodarczy, lata 1947–1972, sygn. 23447–23490 – akty normatywne, plany pracy i sprawozdania z ich realizacji, sprawozdania z kontroli jednostek podległych; Oddział Transportu, lata 1950–1969, sygn. 23491–23530 – zarządzenia, planowanie i sprawozdawczość, analizy dotyczące gospodarki środkami transportu, protokoły z kontroli, protokoły z narad i odpraw; Oddział Archiwum, lata 1946–1973, sygn. 23531–23554 –instrukcje kancelaryjne, zarządzenia dotyczące rzeczowego wykazu akt. Akta zinwentaryzowane, lata 1945–1975, sygn. 23555–24260 – przejęcia młynów na rzecz skarbu państwa, rejestry poboru składek przymusowego ubezpieczenia, materiały dotyczące osadnictwa, przejęcie nieruchomości przez skarb państwa, ewidencja i kontrola ruchu ludności, Narodowy Spis Powszechny 1950 r., 1960 r., sprawozdawczość dotycząca inwestycji i budownictwa, oświaty, służby zdrowia, handlu, zasobów mieszkaniowych, materiały dotyczące zagospodarowania przestrzennego miast, regionów, miejscowości, mapy gospodarcze i topograficzne poszczególnych miejscowości, powiatów, sprawozdania z realizacji czynów społecznych, budowy i utrzymania dróg lokalnych, realizacji inwestycji, z zatrudnienia, zaopatrzenia materiałowego, wypadków przy pracy, transportu, ochrony powietrza atmosferycznego, rejestry kółek rolniczych, ochotniczych straży pożarnych, stowarzyszeń i związków, regulacja własności gospodarstw rolnych w trybie przepisów ustawy z 26 października 1971 r., scalenia gruntów, ewidencja pieczęci i pieczątek. Количество единиц24891
59/44/0 Polski Czerwony Krzyż Zarząd Wojewódzki w Rzeszowie 1939-1991 731 0 Разверните
Akta z okresu 1939–1944, sygn. 1–11 – zarządzenia władz zwierzchnich, sprawozdania z działalności Oddziału, ewidencja strat wojennych, wykazy poległych, opieka nad repatriantami i jeńcami wojennymi, poszukiwania osób zaginionych. Wydział Ogólny, lata 1945–1954, sygn. 13–34, 38–77, 79–94 – plany pracy, sprawozdania z działalności, protokoły z lustracji oddziałów, preliminarze budżetowe i sprawozdania finansowe, zarządzenia polustracyjne, sprawozdania Zarządu Oddziału Wojewódzkiego z działalności społeczno – wychowawczej. akta zinwentaryzowane, lata 1944–1991, sygn. 95–762 – zjazdy wojewódzkie i powiatowe, posiedzenia Zarządu Oddziału Wojewódzkiego i Prezydium, komisji problemowych, narady, posiedzenia zarządów terenowych, organizacja pomocy podczas klęsk żywiołowych, plany pracy, sprawozdania i oceny działalności, sprawozdania statystyczne, plany finansowe i bilanse, kontrole Oddziału Wojewódzkiego i oddziałów terenowych, sprawy organizacyjne, korespondencja z oddziałami terenowymi, sprawy poszukiwania osób zaginionych, materiały Zasadniczej Szkoły Medyczna Asystentek Pielęgniarskich w Przemyślu, Szkoły Medycznej Asystentek Pielęgniarskich PCK w Rzeszowie. Количество единиц755
59/45/0 Wojewódzki Związek Ogrodniczy w Rzeszowie 1945-1948 5 0 Разверните
Lata 1945 - 1948; sygn. 1 - 5 - Protokoły posiedzeń Zarządu, akta dotyczące bieżącej działalności, ankieta w sprawie stanu gospodarstw ogrodniczych. Количество единиц5
59/46/0 Miejskie Gimnazjum Koedukacyjne w Błażowej 1944-1947 11 0 Разверните
0 Количество единиц11
Показывается 81 в 100 из 3 436 записей.