Wyszukiwanie zaawansowane Przeglądaj kolekcje

Filtry

Zwiń

Filtruj wyniki

Data/okres

  • 8

  • 4

  • 3

  • 2

  • 1

  • 1

  • 0

  • 1

Prawa autorskie

  • 1

  • 0

  • 1

  • 0

Nie wiesz jak wyszukać?

W sekcji Jak wyszukać znajdziesz wszystkie potrzebne informacje

6

1

1

0

0

4

0

0

0

0

Zapisz swoje wyniki wyszukiwania. Będziesz miał łatwy do nich dostęp w historii zapisanych wyszukiwań.

Wyniki

Ćwiczenia sanitarne - niesienie pozorantki na noszach.

rok/lata:

1940 - 1944

indeksy:

#medycyna #kobiety #wojsko #wojna światowa II

opis:

tagi:

sygnatura:

3/21/0/-/250/2

archiwum:

Narodowe Archiwum Cyfrowe

Demonstracja możliwości samolotu Lublin R-XVI - ćwiczenia sanitarne.

rok/lata:

1938/05

indeksy:

#Warszawa #dary #Polski Czerwony Krzyż #lotnictwo wojskowe #służba zdrowia

opis:

tagi:

sygnatura:

3/1/0/7/3080/1

archiwum:

Narodowe Archiwum Cyfrowe

Frombork. Ćwiczenia sanitarne ekipy Czerwonego Krzyża.

rok/lata:

1902-1902

indeksy:

#Frombork #Niemiecki Czerwony Krzyż #Fotografie #Organizacje paramilitarne #Stowarzyszenia

opis:

tagi:

sygnatura:

10/1152/0/-/319

archiwum:

Archiwum Państwowe w Gdańsku

Ćwiczenia przeciwgazowe i sanitarne Przysposobienia Wojskowego Kobiet

rok/lata:

1939/08/18

indeksy:

opis:

Fragmenty ćwiczeń sanitarnych i przeciwgazowych.

tagi:

sygnatura:

3/1/0/7/3124

archiwum:

Narodowe Archiwum Cyfrowe

A więc wojna!

opis:

Sierpień i wrzesień 1939 roku - ostatnie dni pokoju, pierwsze dni wojny na podstawie zbiorów NAC.

tagi:

#Gdańsk #kampania wrześniowa #Warszawa #Kraków #Katowice

archiwum:

-

A więc wojna!

[Obwieszczenie Prezydenta miasta Pabianic w sprawie porządkowania strychów pod względem bezpieczeństwa przeciwpożarowego]

rok/lata:

1938

indeksy:

#obrona cywilna - ćwiczenia #Pabianice (miasto) #Futyma, B. (prezydent miasta Pabianic) #przepisy sanitarne

opis:

OBWIESZCZENIE/ w przedmiocie uporządkowania strychów pod względem bezpieczeństwa/ przeciwpożarowego w związku z obrrona przeciwlotniczą

tagi:

sygnatura:

39/603/0/1.3/1275

archiwum:

Archiwum Państwowe w Łodzi

Starostwo Powiatowe w Rawiczu

rok/lata:

[1896] 1919-1939

opis:

Tom I inwentarza I. Referat Ogólny - sprawy Urzędu Likwidacyjnego, Urzędu Rozjemczego i Trybunału Rozjemczego, X-lecie Państwa Polskiego, flota morska II. Referat Organizacyjny - sprawy organizacyjne Starostwa, zmiana granic powiatu, wybory do rad miejskich, wybory sołtysów III. Referat Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego - sprawozdania sytuacyjne, partie polityczne, stowarzyszenia, związki, sprawy narodowościowe, prasa, zgromadzenia, zjazdy, wiece, strajki, klęski elementarne, powodzie, pożary, policja państwowa, wyszynk napoi alkoholowych, pobyt w strefie granicznej, wysiedlanie, optanci, paszporty, sprawy meldunkowe, amunicja, kwesty, widowiska, filmy, drogi publiczne IV. Referat Administracyjny - opcja, urzędnicy stanu cywilnego, sprawy przemysłu, melioracja, łowiectwo i rybołówstwo, sprawy kościelne, szkolne, kulturalne, postępowanie administracyjne V. Referat Opieki Społecznej - opieka społeczna, pośrednictwo pracy, ubezpieczenia VI. Referat Sanitarny - zwalczanie chorób, sprawy sanitarne, personel medyczny, cmentarze VII. Referat Wojskowy - przepisy, pobór, przegląd koni, ćwiczenia wojskowe, kwaterunek wojskowy, mobilizacja, dezercje VIII. Referat Rolnictwa i reform Rolnych - sprawy rolne i leśne, osadnictwo, sprawy likwidacyjne, parcelacje, obrót gruntami, uwłaszczenie, organizacje rolnicze, hodowla, uprawy Tom II inwentarza Referat Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego - sprawozdania sytuacyjne, sprawozdania i meldunki z działalności partii politycznych i organizacji społecznych, nadzór nad drukami, kwesty i zbiorki, zawiadomienia o zawodach sportowych Referat Administracyjny - okólniki wojewody, sprawy personalne, sprawy obywatelstwa, ewidencja obcokrajowców, policja komunalna, organizacja posterunków policji, areszty, spisy kościołów, nieruchomości ziemskie kościoła, tranzyt kolejowy Referat Budowlany - skorowidz przedmiotowy, zarząd nieruchomościami państwowymi, projektowanie nowych budynków, remonty budynków państwowych, budynki kościelne, wytwarzanie cegieł, cmentarze wojenne, sprawy policyjno-budowlane, opinie techniczne

sygnatura:

34/4/0

archiwum:

Archiwum Państwowe w Lesznie

brak skanów/zdjęć

Akta miasta Święciechowa

rok/lata:

1759-1949

opis:

1. Sprawy ogólnopaństwowe i krajowe (1824-1935) - organizacja władz, wybory, święta, odznaczenia 2. Podatki państwowe i krajowe (1857-1935) - rozporządzenia, pożyczka państwowa, eksport i import towarów, wymiar podatków 3. Sprawy prawne i sądowe (1860-1935) - sędziowie podatki, testamenty 4. Komunikacja (1847-1935) - kolej, poczta, telegraf, urząd katastralny 5. Sprawy wojskowe (1874-1935) - pobór, ćwiczenia, odroczenia, mobilizacja, uchylanie się od służby wojskowej, inwalidzi 6. Statystyka (1881-1932) - ludność, biedni, przemysł, rzemiosło, rolnictwo 7. Ochrona pracy i ubezpieczenia od wypadków (1884-1935) - inwalidzi, nieszczęśliwe wypadki, ubezpieczenia, ochrona pracowników, bezrobocie 8. Zabytki i podstawy prawne miasta (1759, 1828-1935) - kronika, zabytki, archiwum, związek miast, statystyka, właściciele nieruchomości, zarządzenia, ogłoszenia 9. Władze miejskie i pracownicy miejscy (1797-1935) - magistrat, rada miejska, pracownicy 10. Finanse miejskie i podatki komunalne (1847-1939) - budżet, sprawy kasowe, inwentarz miasta, podatki 11. Administracja majątkiem miejskim (1826-1938) - nieruchomości miejskie, zatargi graniczne, dzierżawy 12. Utrzymanie ulic i dróg miejskich (1840-1934) - świadczenia drogowe, utrzymanie, oświetlenie 13. Sprawy szkolne i kościelne (1796 -1938) - budynki, majątek, korporacje, podatki, serwituty, księża, grunty szkolne, podatek, mieszkania nauczycieli, budowa szkoły, nauczyciele, wychowanie fizyczne 14. Fundacje, legaty, darowizny, instytucje dobroczynne (1829-1937) - fundacje, legaty, schronisko dla starców, dom sióstr elżbietanek, ochronka 15. Opieka społeczna i bezrobotni (1863-1935) - zarządzenia, wsparcia, kasa chorych 16. Ubezpieczenia, rzemiosło i handel (1855-1938) - Kasa Chorych, szkoła dokształcająca, targi, jarmarki, cech rzeźnicki, ubezpieczenie miasta w wecie 17. Organizacja policji i urządzenia policyjne (1859-1935) - rozporządzenia, organizacja, areszt 18. Nadzór nad bezpieczeństwem publicznym (1855-1935) - partie, strajki, sprawy obywatelstwa, listy gończe, cudzoziemcy 19. Nadzór nad porządkiem w sprawach wodnych, rolnych (1873-1935) - badania wody, wałęsające się psy 20. Nadzór nad budownictwem i bezpieczeństwo pożarowe (1797-1935) - zarządzenia, zezwolenia budowlane, straż pożarna, sprawy kominiarskie, ubezpieczenia 21. Nadzór nad zabawami (1924-1935) - wnioski o urządzanie zabaw 22. Sprawy sanitarne i zdrowotności ludzi (1845-1935) - choroby zakaźne i inne, zakłady lecznicze, opiekuńcze, akuszerki, czystość, staranie o lekarza, lecznictwo pokątne, szczepienia, pogrzeby 23. Nadzór nad obyczajowością i moralnością (1837-1931) - nierząd, palenie tytoniu przez nieletnich, pijaństwo, dzieci nieślubne 24. Sprawy weterynaryjne (1875-1936) - ubój zwierząt, zarazy 25. Nadzór nad rzemiosłem, przemysłem, handlem (1845-1937) - przepisy, zarządzenia, zwalczanie drożyzny, koncesje, gospody, zabawy publiczne, przedstawienia, rewizje miar i wag, nadzór nad zakładami przemysłowymi, wiatraki, piekarnie 26. Nadzór nad ruchem ludności (1846-1938) - raporty, obwieszczenia, zarządzenia, meldunki 27. Nadzór nad ruchem drogowym i sprawy komunikacji (1874-1935) - przepisy porządkowe 28. Nadzór nad stowarzyszeniami i prasą (1878-1935) - stowarzyszenia, zakaz rozpowszechniania druków antypaństwowych 29. Nadzór nad rolnictwem, leśnictwem i gospodarką wodną (1838-1935) - popieranie rolnictwa, hodowla, szkodniki, łowiectwo, spółki wodne 30. Nadzór nad religijnością (1851-1933) - święta kościelne 31. Akta personalne biednych (1866-1923) 32. Akta personalne policyjne osób karanych (1850-1933) 33. Akta z okresu okupacji hitlerowskiej (1939-1940) - okólniki, zarządzenia, kredyty, stowarzyszenia

sygnatura:

34/31/0

archiwum:

Archiwum Państwowe w Lesznie

brak skanów/zdjęć

Akta m. Inowrocławia

rok/lata:

1421 - 1733;1779 - 1945[1961]

opis:

Okres staropolski – dokumenty wystawione przez królów: Zygmunta I w 1523 r., Augusta II, Stefana Batorego, Zygmunta III Wazę, Jana Kazimierza, Jana III Sobieskiego, Augusta II oraz Stanisława Augusta - w depozycie w AP w Bydgoszczy Magistrat ( 1779-1919) I. Sprawy ogólno-organizacyjne: wybory do Landtagu, urzędnicy państwowi, wyborcy, ordynacje sądowe, ordynacja gminna (1850 r.) i miejska (1853 r.), zjazdy miast Prowincji Poznańskiej, ordery i odznaczenia, statystyka, podatki, straty materialne mieszkańców w 1807 r., przestępczość, dzienniki spraw tajnych II. Miejska rada: zarządzenia, składy osobowe rady, posiedzenia, obwody wyborcze i wyborcy, protokólarz gminy Szymborze (1892-1913) i Deputacji Budowlanej (1896-1898) III. Podatki, sprawy finansowe: przepisy, budżety, kontrole kasy miejskiej, pobór podatków IV. Ewidencja ludności, sprawy meldunkowe:listy mieszkańców miasta z lat 1814, 1816, 1835, 1844, 1853, 1864, 1874, 1882 i 1892 V. Opieki społeczna: zarządzenia, ordynacje, statut szpitala, miejska kasa chorych, przytułek, dotacje, pomoc dla rodzin żołnierzy i inwalidów VI. Sprawy budowlane: koncesje budowlane, ratusz, budowa linii kolejowej i domów mieszkalnych, zabudowa placów, utrzymanie ulic, pomniki VII. Zakłady miejskie: zarządzenia policyjne, gazownia, elektrownia, budowa zajezdni i linii tramwajowej, plany sytuacyjne, rozbudowa uzdrowiska, kontrola stanu sanitarnego, ujęcie wody w Trzaskach VIII. Urzędy i urzędnicy: wybory burmistrzów, sekretarze i radcy miejscy, niżsi urzędnicy, architekt, policjanci, rendanci kasy, egzekutorzy, personel pomocniczy IX. Sprawy własnościowe: zakup i dzierżawa gruntów, umowy, łąki klasztorne, „Kozłówka”, zakłady komunalne, plany nieruchomości, wykazy działek, zmiany właścicieli, opłaty X. Ubezpieczenie od ognia: zarządzenia, ordynacje, opisy nieruchomości, zniszczenia budynków, wykazy właścicieli, pożar w Szymborzu (1813 r.) XI. Przemysł, handel, rzemiosło, cechy: piekarnie, młyny, wiatraki, koncesje na prowadzenie handlu, egzaminy czeladnicze, budowa kopalni soli w Górze, dzierżawa i wykup gruntów kopalnianych, poszukiwania złóż, wydobycie torfu XII. Żydzi: statut gminy wyznaniowej, wybory władz, kontrole, naturalizacja, utworzenie szkoły, uczniowie, rejestr faktów stanu zywilnego, cmentarz XIV. Sprawy sądów: organizacja, wypisy z rejestru sądowego, Sąd Kupców i Sąd Przemysłowy w Inowrocławiu, sądy polubowne XV. Sprawy kościelne, franciszkanie: budowa kościołów, budynki parafialne, grunty klasztorne, kontrole kasy XVI. Rolnictwo, łowiectwo, sprawy leśne: rozporządzenia, handel dziczyzną XVII. Zdrowie, sprawy sanitarne: powołanie lekarza, choroby zakaźne, budowa baraków XVIII. Sprawy wojskowe, I wojna światowa: zarządzenia, wykazy poborowych, ćwiczenia wojskowe, mobilizacja w 1914 r., aprowizacja, zakwaterowanie, zaopatrzenie wojska podczas wojny, wykazy koni, pomoc rodzinom żołnierzy XIX. Stowarzyszenia, towarzystwa: statuty, członkowie, korespondencja m. innymi - Czerwony Krzyż, Towarzystwo Zapobiegania Gruźlicy, „Sokół, Ewangelische Jungfrau-Verein,”Straż”, Towarzystwo Muzyczno-Orkiestrowe w Inowrocławiu XX. Szkoły, nauczyciele, biblioteki: budowa szkół, budżety, nauczyciele, szkolnictwo wyznaniowe, dokształcające, gimnazjum, szkółki niedzielne, uczniowie, programy nauczania XXI. Sprawy procesowe: akta procesów między miastem i mieszkańcami XXII. Sprawy policyjne: zarządzenia, rejestr kar, przestępczość, włóczęgostwo XXIII. Ulice, place, mosty, linie kolejowe: zarządzenia, zakup gruntów, budowa, remonty, zadrzewianie XXIV. Targi, jarmarki, ceny, żywność: umowy, zaopatrzenie w żywność XXV. Kasa Chorych, nieszczęśliwe wypadki, inwalidztwo: zarządzenia, nieszczęśliwe wypadki, ubezpieczenia, choroby, inwalidztwo, sprawy sporne, kontrole XXVI. Sprawy stanu cywilnego: zapowiedzi, zgłoszenia urodzeń, zgony Zarząd Miejski 1919-1939: I. Dział Ogólno-Organizacyjny: okólniki, herb, majątek miasta, urzędnicy, orzecznictwo, wydzielenie miasta z powiatu, sprawy hipoteczne, zakłady komunalne, nieruchomości i właściciele gruntów, obrót gruntami, (m.in. Huta Szkła, strzelnica w Mątwach, Zakłady Sodowe, młyn Grabskiego), budowa ulic, ogródki działkowe II. Dział Finansowo-Budżetowy: budżety, zadłużenie miasta, finanse zakładów komunalnych, pożyczki, dotacje, rachunki, opłaty administracyjne, komunalna kasa oszczędności, banki, pobór podatków, ubezpieczenie budynków, kontrole III. Dział Gospodarki Gminnej: rozbudowa zakładów przyrodoleczniczych, stan sanitarny miasta, badania wody, melioracje IV. Dział Administracyjny: stowarzyszenia, partie i stronnictwa polityczne, sprawozdania sytuacyjne, cudzoziemcy, statystyka, oszacowanie budynków, rozbudowa elektrowni, spis właścicieli domów, budowa lotniska, zezwolenia na koncerty i zgromadzenia, cechy, strajki, święta narodowe, sprawy wojskowe, opieka nad rodzinami żołnierzy, pobór, spisy koni, drogi państwowe i wojewódzkie, kary policyjne i sądowe, sprawy karne i procesowe, opieka społeczna, bezrobocie, utrzymanie ulic, działalność komitetów: Rozbudowy Miasta oraz Budowy Pomnika J. Kasprowicza Magistrat (1939-1945): budżety, urzędnicy, budynki mieszkalne, grunty miejskie, pobór podatków, zaopatrzenie w żywność Akta osobowe: pracownicy Magistratu, kartoteka meldunkowa, niemiecka lista narodowa Akta budowlane, fotografie (1883-1945[1959]) - dokumentacja techniczna, pozwolenia budowlane, korespondencja

sygnatura:

7/57/0

archiwum:

Archiwum Państwowe w Bydgoszczy Oddział w Inowrocławiu

brak skanów/zdjęć

Rejencja Szczecińska

rok/lata:

[1684] 1801-1945

opis:

I. Wydział Prezydialny 13477 j.a.: 1. Ustawodawstwo1809-1921; sygn. 1-61; 61 j.a. - zarządzenia władz państwowych, odpisy ustaw i pism okólnych, zarządzenia policyjne i finansowe. 2. Admnistracja państwem 1803-1921; sygn. 62-171a(sygn. 110a, 110b, 110c, 110d, 110e,171a); 116 j.a. - kontakty z innymi państwami, granice, zwierzchnie urzędy państwowe. 3. Organizacja rejencji 1808-1895; sygn. 172-516(sygn. 325a ); 345 j.a. - rozporządzenia i przepisy, zatrudnianie urzędników, sprawy finansowe, akta personalne, nadzór nad administracją powiatową i urzędami policyjnymi, sprawy dyscyplinarne. 4. Dwór królewski 1810-1917; sygn. 517-581; 65 j.a. - podróże, zgony i śluby członków rodziny królewskiej, odznaczenia, jubileusze, nadawanie szlachectwa. 5. Administracja regaliami 1809-1875; sygn. 582-675; 94 j.a. - eksploatacja solanek, poczta, loterie, opłaty skarbowe, podatki, informacje o produkcji przemysłowej. 6. Nadzór nad korporacjami 1810-1902; sygn. 676-737; 62 j.a. - zadłużenia majątków, bezpieczeństwo we wsiach, młynarze, dotacje państwowe, związki samorządowe, stowarzyszenia kombatanckie, gospodarstwa rolne. 7. Nadzór nad fundacjami i stowarzyszeniami [1762] 1801-1943; sygn. 738-1105b(sygn. 777a, 951a, 1105a, 1105b); 372 j.a. - szpitale powiatowe, fundacje, szkoły, sierocińce, kontrole rachunków, stypendia, rejestracja stowarzyszeń. 8. Statystyka 1809-1938; sygn. 1106-1731; 626 j.a. - mapy, zmiany nazw miejscowości, tabele statystyczne według powiatów, ludność, mapy rejencji ich sporządzanie i przechowywanie. 9. Samorząd prowincji 1809-1928; sygn. 1732-1742; 11 j.a. - spisy stanów, podziały majątków ziemskich, wykazy urzędników, administracja samorządowa. 10. Sejmy krajowe 1806-1935; sygn. 1742a-1870a(1742b, 1742c, 1742d, 1870a); 133 j.a. -, zarządzenia i przepisy, wybory do sejmików komunalnych i prowincjonalnych, sejmu pruskiego i Reichstagu, wybory prezydenckie. 11. Ustawodawstwo samorządowe 1814-1944; sygn. 1871-1951; 81 j.a. - zarządzenia i ustawy dotyczące prowincji i powiatów, granice powiatów i gmin, regulacje granic na wodach. 12. Nadzór nad samorządem w domenach państwowych (amtach) 1811-1877; sygn. 1952-2102(sygn. 2041a, 2041b, 2041c); 154 j.a. - sądy, sołtysi, nowe podatki, policja, sprawy komunalne. 13. Nadzór nad samorządem w powiatach 1810-1943; sygn. 2103-2479(sygn. 2346a, 2346b, 2346c, 2346d, 2349a, 2349b, 2349c, 2349d, 2392a); 386 j.a. - sejmiki powiatowe, posiedzenia i uchwały wydziałów powiatowych, sprawozdania, urzędnicy administracji powiatowej i gminnej, sprawy kasowo–budżetowe, zadłużenia, kredyty, podatki, cła. 14. Nadzór nad samorządem wiejskim [1786] 1801-1892; sygn. 2479a-2542 (sygn. 2512a, 2534a); 66 j.a. - uchwała o samorządzie wiejskim, sołtysi, sądy wiejskie, dobra rycerskie, uchwały gmin. 15. Nadzór nad samorządem miejskim [1763] 1801-1944; sygn. 2543-3739 (sygn. 2678a, 3151a, 3151b, 3277a, 3420a); 1202 j.a. - ordynacje miejskie, zarządzenia, wybory władz samorządowych, radni, gospodarka, cechy, prawa obywatelskie, archiwa i biblioteki, finanse miast, kasy, dotacje, plany finansowe, podatki, nadzór nad samorządem w poszczególnych miastach. 16. Żegluga 1801-1935; sygn. 3740-4233 (sygn. 3753a, 3808a, 3968a, 3968b, 4027a); 499 j.a. - budownictwo wodne, porty, pilotaż, ruch statków, administracja morska, żegluga rzeczna, pogłębianie dróg wodnych, stany wód, opieka lekarska, opłaty administracyjne, policja wodna, żegluga pasażerska, żeglarstwo, wraki, ratownictwo morskie, szkolnictwo, budowa portu w Świnoujściu, budowa statków, szkody sztormowe i wojenne. 17. Handel 1823-1944; sygn. 4234-4299; 66 j.a. - jarmarki, kontrola cen, zrzeszenia, jarmarki w poszczególnych powiatach, wymiana z zagranicą, przewozy towarów drogą morską. 18. Rzemiosło [1794] 1801-1944; sygn. 4300-4965(sygn. 4300a, 4746a); 668 j.a. - zarządzenia i przepisy, szkolnictwo zawodowe, szkolenie inwalidów, dokształcanie rzemieślników, dotacje do szkół zawodowych, nauczyciele, plany nauczania, komisje egzaminacyjne, uczniowie, czeladnicy, karty rzemieślnicze, Izba Rzemieślnicza, rzemiosło w poszczególnych miastach i powiatach. 19. Komunikacja [1752] 1801-1944; sygn. 4966-6375 (sygn. 5871a, 5916a, 5951a, 5993a, 6018a, 6018b, 6018c, 6031a); 1418 j.a. - koleje szerokotorowe, taryfy, pracownicy, administracja kolejowa, rozkłady jazdy, budowa linii kolejowych między poszczególnymi miejscowościami, koleje wąskotorowe, pożyczki państwowe, dotacje, wypadki, transporty wojska, koleje prywatne, budowa, naprawa oraz utrzymanie dróg i mostów w poszczególnych powiatach i miastach, zarządzenia, finanse, ruch drogowy, oświetlanie ulic, służby drogowe, plany autostrady, nadzór policyjny nad drogami, drogi tranzytowe, komunikacja autobusowa, nauka jazdy, spółki przewozowe, linie tramwajowe, komunikacja lotnicza. 20. Poczta 1809-1880; sygn. 6376-6380; 5 j.a. - zarządzenia i przepisy, opłaty pocztowe. 21. Telegraf 1845-1942; sygn. 6381-6390; 10 j.a. - budowa i wykorzystanie państwowych linii telegraficznych. 22. Rolnictwo [1784] 1801-1931; sygn. 6391-6784(sygn. 6440a, 6440b, 6441a, 6447a, 6467a, 6467b, 6542a, 6779a, 6779b); 403 j.a. - zarządzenia, parcelacja, ceny zbóż, uprawy i plony, zapomogi, uprawy doświadczalne, sprzedaż gruntów, organizacje i towarzystwa rolnicze, Akademia Rolnicza, Izby Rolnicze, kolonizacja i osadnictwo, Bank Rolny, kasy rolnicze, regulacja stosunków własnościowych, regulacja powinności, wywłaszczenia, ogrodnictwo, sadownictwo, szkolnictwo rolne, jeńcy wojenni zatrudniani w rolnictwie, pszczelarstwo, hodowla, choroby zwierząt, rzemiosło wiejskie. 23. Leśnictwo 1809-1920; sygn. 6785-6813; 29 j.a. - myślistwo, wywóz drewna, zalesiania, dotacje, Towarzystwo Ochrony Lasów, zezwolenia na odstrzał zwierzyny leśnej, szkody wyrządzane przez dziki. 24. Melioracje [1779] 1801-1928; sygn. 6814-7193a(sygn. 6892a, 6949a, 6988a, 6993a, 7171a, 7193a); 386 j.a. - fundusz melioracyjny, zagospodarowanie nieużytków, torfowiska, kanały melioracyjne, regulacje rzek i strumieni, finanse, spółki wodne, melioracje na terenie poszczególnych powiatów, utrzymywanie rowów melioracyjnych, melioracja Iny, Płoni, Rzędowy, skargi. 25. Gospodarka wodna 1806-1908; sygn. 7194-7241; 48 j.a. - stany wód, zanieczyszczenia, umacnianie brzegów Odry. 26. Kanalizacja 1895-1932; sygn. 7242-7255; 14 j.a. - budowa kanalizacji, wodociągi. 27. Komunikacja wodna 1863-1943; sygn. 7256-7264; 9 j.a. - dotacje na utrzymanie dróg wodnych, żegluga śródlądowa i morska, tor wodny Szczecin–Świnoujście, utrzymanie nabrzeży, ruch statków. 28. Budownictwo [1736] 1801-1942; sygn. 7265-7791(sygn. 7413a, 7415a, 7489a, 7658a); 531 j.a. - zarządzenia, nadzór budowlany, urzędnicy, sprawozdania, kontrola prac budowlanych, projekty, kosztorysy, zażalenia, budownictwo przemysłowe, mieszkaniowe, wiejskie, budowa ratuszów, gmachów publicznych, szkół i sądów, zabytki, pomniki, Zamek Książąt Pomorskich. 29. Przemysł 1808-1944; sygn. 7792-7874(sygn. 7813a, 7813b); 85 j.a. - fabryki, manufaktury, hodowla jedwabników, drzewa morwowe, ceny wełny, tytoń, cukrownie, huty, młyny, wystawa wyrobów krajowych, nadzór nad fabrykami, wypadki przy pracy. 30. Elektrownie 1886-1942; sygn. 7876-7901 (sygn. 7875-opuszczony numer); 26 j.a. - zakładanie sieci elektrycznej, sieć wysokiego napięcia, podstacje. 31. Medycyna i weterynaria [1742] 1801-1945; sygn. 7902-8259(sygn. 7925a, 7946a, 7957a, 7957b, 7970a, 7975a, 7975b, 7975c, 7975d, 7975e, 7976a, 8073a, 8231a, 8231b); 372 j.a. - organizacja urzędów zdrowia, finanse, sprawozdania, lekarze, aptekarze, sterylizacje, zapomogi, choroby dziedziczne, sprawy sanitarne w portach, organizacja służby zdrowia, szpitale i zakłady lecznicze, lecznictwo prywatne, apteki i drogerie, uzdrowiska nadmorskie, akuszerki, opieka nad niemowlętami, stan sanitarny, walka z alkoholizmem, weterynaria. 32. Nadzór nad środkami spożywczymi 1802-1935; sygn. 8260-8346; 87 j.a. - transport, zaopatrzenie, ceny, magazyny, produkcja piwa, wina, handel rybami, mięsem i mlekiem, sprzedaż i ceny chleba. 33. Opieka społeczna 1802-1944; sygn. 8347-8559(sygn. 8347a, 8347b, 8360a); 215 j.a. - zarządzenia, utrzymanie domów dla ubogich, zapomogi, zbiórki pieniędzy, opieka nad chorymi umysłowo, sierocińce, stypendia, opieka nad młodzieżą i dziećmi, domy poprawcze, młodociani przestępcy, ubezpieczenia, kasy zapomogowe, nadzór nad moralnością i dobrymi obyczajami. 34. Prasa 1806-1933; sygn. 8560-8603(sygn. 8565a, 8565b, 8593a); 47 j.a. - cenzura, kultura, zakazane druki, cenzura pism, wydawnictwa, teatr, cyrk, lokale rozrywkowe, ochrona zebrań, nadzór nad widowiskami i koncertami, zabytki, muzea, pomniki. 35. Sądownictwo 1842-1943; sygn. 8604-8640; 37 j.a. - spory, sprawy spadkowe. 36. Rybołówstwo 1813-1931; sygn. 8641-8843; 203 j.a. - ustawy, zarządzenia, połowy ryb na wodach śródlądowych i morskich, sprzęt rybacki, stowarzyszenia rybaków, statki rybackie, handel rybami, ceny, ubezpieczenia, zarybianie, targ rybny w Szczecinie, przetwórstwo ryb. 37. Policja 1811-1943; sygn. 8844-10013(sygn. 9386a, 9537a, 9537b, 9537c, 9537d, 9537e, 9655a, 9655b, 9823a); 1179 j.a. - zarządzenia, godło państwowe, flagi, podróże dostojników państwowych, zdrady państwa, podział na okręgi policyjne, mianowania urzędników, odznaczenia, kontrola broni, zamieszki, urzędy policyjne, organizacja i reorganizacje policji, administracja policyjna w powiatach, miastach i miejscowościach wypoczynkowych, kąpieliska, zieleńce, bezdomni, urzędnicy policji, zażalenia, wydawanie dowodów osobistych, nabywanie obywatelstwa pruskiego, wydalanie z Rzeszy, obcokrajowcy, nadzór nad cudzoziemcami, zezwolenia na pracę cudzoziemców, emigracja do poszczególnych państw, paszporty, włóczęgostwo, więzienia, zakłady poprawcze, domy opieki nad dziećmi. 38. Ochrona przeciw pożarowa 1805-1814; sygn. 10014-10096(sygn. 10018a, 10018b); 85 j.a. - zakazy palenia tytoniu, zabezpieczanie kominów, odszkodowania, straż pożarna, ubezpieczenia, statystyka. 39. Urzędy stanu cywilnego 1813-1945; sygn. 10097-10131(sygn. 10097a); 36 j.a. - ewidencja ludności, statystyka, adopcje dzieci, zmiana nazwisk. 40. Opieka nad robotnikami 1901-1932; sygn. 10132-10408 (sygn. 10171a); 278 j.a. - ustawodawstwo, bezrobotni, ubezpieczenia, wypadki, renty, roboty interwencyjne przy melioracji, roboty publiczne przy budowie dróg, kolei, lotniska, obiektów sportowych, kanalizacji. 41. Policja bezpieczeństwa 1806-1944; sygn. 10409-10696(sygn. 10437a, 10455a, 10457a, 10460a, 10463a); 293 j.a. - handel bronią, rejestry kar, rozruchy polityczne, transport jeńców, zjazdy organizacji politycznych, policja wewnętrzna, szpiegostwo, azyle, ulotki, organizacja służby bezpieczeństwa, tłumienie rozruchów, strajki, socjaldemokraci, anarchiści, komuniści, partie polityczne, nadzór policyjny w miastach. 42. Instytucje komunalne 1917-1941; sygn. 10697-10702; 6 j.a. - kontrola wodociągów, opieka społeczna, banki, pożyczki. 43. Bractwa kurkowe 1810-1930; sygn. 10703-10715; 13 j.a. - organizacja i działalność bractw kurkowych w Dąbiu (Altdamm), Anklamie, Baniach (Bahn), Dobrej Nowogardzkiej (Daber), Demminie, Widuchowej (Fiddichow), Chociwlu (Freienwalde), Goleniowie (Gollnow), Kamieniu Pomorskim (Kammin i/P.) i Pasewalku. 44. Konkubinaty 1810-1928; sygn. 10716-10718; 3 j.a. - nadzór policyjny. 45. Mennictwo 1810-1867; sygn. 10719-10730; 12 j.a. - listy zastawne, fałszerstwa, wycofywanie uszkodzonych pieniędzy z obiegu. 46. Gminy żydowskie 1808-1938; sygn. 10731-10773 (sygn. 10771a, 10771b, 10771c); 46 j.a. - ludność żydowska na Pomorzu, spisy, budowa synagog, obrzędy, małżeństwa, udział w handlu i rzemiośle. 47. Gmina żydowska w Szczecinie 1933-1941; sygn. 10774-10777; 4 j.a. - likwidacja, sprzedaż nieruchomości. 48. Służba 1882-1906; sygn. 10778-10780; 3 j.a. - sprawy służby domowej. 49. Finanse 1805-1939; sygn. 10781-11359 (sygn. 10854a); 580 j.a. - podatki, banki, depozyty, pożyczki, spadki, konfiskaty majątku, likwidacja podatku od mąki, podatek dochodowy, obrotowy, dotacje, Główna Kasa Rejencyjna, kasy oszczędnościowe, sprawy katastralne. 50. Koncesje [1792] 1801-1871; sygn. 11360-11955; 596 j.a. - sprawy przemysłowe, sprawozdania, spisy młynów, handel drzewem, koncesje dla domokrążców, fabryki, tartaki, browary, winiarnie, drukarnie, olejarnie, cegielnie, koncesje na prowadzenie różnej działalności gospodarczej. 51. Policja polityczna 1924-1943; sygn. 11956-12211; 256 j.a. - zebrania polityczne, spory między partiami, szpiegostwo, działalność Polonii, zezwolenia na broń. 52. Żandarmeria 1849-1945; sygn. 12212-12235; 24 j.a. - gestapo, akta personalne oficerów żandarmerii, szkolenia, obsada personalna, przebieg służby, zarządzenia gestapo, poszukiwania, aresztowanie komunistów w Szczecinie. 53. Militaria [1692] 1801-1945; sygn. 12236-13351 (sygn. 12307a, 12377a, 12377b, 12377c, 12393a, 12782a, 12845a, 12845b, 12890a, 12890b, 12890c, 13117a, 13117b, 13316a, 13316b); 1131 j.a. - ustawodawstwo, przepisy dotyczące służby wojskowej, akta zgonów żołnierzy, demobilizacja, kadry oficerskie, odznaczenia, dyscyplina, kary za szpiegostwo i zbrodnie, inwalidzi, zapomogi, odszkodowania wojenne, kantony, listy dezerterów, opieka lekarska nad żołnierzami, zwolnienia z wojska, pobory, spisy oficerów, kwaterunki, umocnienia i fortyfikacje, aprowizacja i zaopatrzenie wojsk, przemarsze i podwody, ćwiczenia wojskowe, finanse i rachunki, pierwsza wojna światowa, towarzystwa kombatanckie. II. Wydział Szkół i Kościołów 7584 j.a. 1. Administracja ogólna 1814-1931; sygn. 1-14b (sygn. 14a, 14b); 16 j.a. - instrukcje, podziały czynności, spisy książek i map, wykazy szkół, kontrole finansowe, podatek kościelny, spisy nauczycieli, związki szkolne. 2. Synody [1684] 1801-1944; sygn. 15-7133 (sygn. 2493a, 3224a, 5466a, 5466b); 7123 j.a. - synody kościoła protestanckiego w różnych miastach Pomorza: Altenkirchen, Dąbiu, Anklamie, Baniach, Barth, Dobrej Nowogardzkiej, Demminie, Franzburgu, Chociwlu, Gartz a/O., Garz a/R., Goleniowie, Gryficach (Greifenberg), Gryfinie (Greifenhagen), Greifswaldzie, Grimmen, Dobrzanach (Jakobshagen), Kamieniu Pomorskim, Kołbaczu (Kolbatz), Łobzie (Labes), Loitz, Nowogardzie (Naugard), Golczewie, Pasewalku, Penkun, Pyrzycach (Pyritz), Resku (Regenwalde), Richtenbergu, Stargardzie Szczecińskim (Stargard i/P.), Szczecinie, Stralsundzie, Trzebiatowie nad Regą (Treptow a/R.), Treptow a/T., Usedom, Uckermünde, Wierzbnie (Werben), Wolgast, Wolinie (Wollin). 3. Szkoły 1811-1945; sygn. 7134-7304; 171 j.a. - szkoły podstawowe i ludowe, dyscyplina szkolna, wizytacje, biblioteki, inspekcje szkolne, deputacje szkolne w miastach, dokształcanie nauczycieli, egzaminy nauczycielskie, ubezpieczenia chorobowe, wychowanie fizyczne, szkolnictwo dla dziewcząt, seminaria nauczycielskie. 4. Dochody nauczycieli i duchownych 1816-1944; sygn. 7305-7331; 27 j.a. - dzierżawy gruntów szkolnych i kościelnych, ogrody przyszkolne, hodowla jedwabników, obciążenia szkół i kościoła, służba wojskowa nauczycieli. 5. Uposażenia nauczycieli i duchownych 1810-1929; sygn. 7332-7496; 165 j.a. - kontrole rachunków kościelnych i szkolnych, wynagrodzenia nauczycieli, budżety szkół, fundacje i zapomogi, opłaty, etaty administracyjne w szkołach. 6. Budownictwo szkolne 1814-1911; sygn. 7497-7506; 10 j.a. - budowa, remonty i utrzymanie budynków szkolnych i kościelnych, fundusze na budowę, wykazy kościołów objętych patronatem królewskim, ubezpieczenia. 7. Kolekty i zapomogi dla nauczycieli i ich rodzin 1811-1932; sygn. 7507-7569; 63 j.a. - emerytowani nauczyciele, fundusz na zapomogi, schronisko dla dziewcząt, zakład dla ociemniałych, fundacje, stypendia. 8. Pomoce kancelaryjne 1857-1928; sygn. 7570-7578; 9 j.a. - dzienniki konceptów i korespondencyjne. III. Wydział Domen i Lasów 9770 j.a. 1. Administracja ogólna 1811-1933; sygn. 1-78(sygn. 35a, 56a, 56b); 81 j.a. - ustawodawstwo, opiniowanie zarządzeń, dzierżawa i sprzedaż gruntów, ubezpieczenia przeciw pożarowe, daniny na cele kościelne i szkolne, meliorac

sygnatura:

65/92/0

archiwum:

Archiwum Państwowe w Szczecinie

Rejencja Szczecińska

Liczba skanów: 1068

Nie możesz znaleźć szukanego materiału? Spróbuj wyszukać za pomocą wyszukiwarki zaawansowanej Może warto przejrzeć konkretne archiwa:
Możesz też przeglądać kolekcje Jeśli cały czas nie możesz znaleźć interesującego cię materiału zobacz Jak szukać