Fonds number Name of the fonds Date from Date to
Showing 391 to 420 of 1,486 entries.
Fonds number Name of the fonds Border dates Number of
files
Number of scans Unroll
all
13/397/0 Akta gminy Oświęcim [1754] 1781-1954 202 0 Unroll
I. Zarząd Gminny w Oświęcimiu z lat 1928-1950 /sygn.1-123/ 1. Dział ogólno-organizacyjny z lat 1945 - 1950 /sygn.1-25/ okólniki i zarządzenia, spr. dot. organizacji Zarządu Gminnego, komitetów społecznych oraz organizacji urzędu gminnego, spr. osobowe, plany pracy i sprawozdania z działalności GRN, protokoły z zebrań Zarządu Gminnego, GRN, PGRN, z zebrań gromadzkich, z odpraw szkoleniowych pracowników, z odpraw sołtysów i poszczególnych komisji gminnych, księga uchwał, sprawozdania i zarządzenia pokontrolne, przydziały baraków po obozowych dla ludności cywilnej, świadczenia na rzecz Armii Czerwonej, parcele i przedsiębiorstwa gromadzkie 2. Dział finansowo - budżetowy z lat 1928-1950 /sygn.26-76/ zarządzenia, preliminarze budżetowe, budżet adm. gromadzki i szkolny, dzienniki główna, księgi dochodów i wydatków, zestawienia i sprawozdania rachunkowe, spr. podatkowe, księgi biercze podatku, księgi wymiaru daniny na oświatę, księga biercza podatku komunalnego i świadczenia w naturze, roczne sprawozdania rachunkowe 3. Dział gospodarki gminnej z lat 1945-1950 /sygn.77-98/ spr. budowy i konserwacji dróg i placów publicznych, wykazy zabytków przyrody i parcelowanych dworów, pałaców, zamków, opieka nad pomnikami męczeństwa, gromadzkie zespoły amatorskie, biblioteki, orzeczenia o organizacji szkół podstawowych, walka z analfabetyzmem, wytyczne i koresp. dot. opieki społ. i zdr., spr. lokalowo - mieszkaniowe, statystyka rolnicza, ankiety elektryfikacyjne 4. Dział administracyjny z lat 1936-1950 /sygn.99-123/ wytyczne i koresp. dot. USC, rejestr wydanych świadectw przynależności do gm. i wydanych dowodów tożsamości, poświadczenia obywatelstwa, spr. rehabilitacyjne III i IV grupy volkslisty, akcja przesiedleńcza na Zachód, księgi kontroli ruchu ludności, gromadzkie księgi meldunkowe, bezp. i porządek publ., spr. budowlane i aprowizacyjne, rozdzielanie darów z UNRRA II. Prezydium GRN w Oświęcimiu z lat 1950-1954 /sygn.124-175/ 1. Referat ogól no-administracyjny z lat 1950-1954 /sygn.124-155/ zarządzenia, spór podziału tryt. gm., ewidencja składu osobowego, wybory do Sejmu i rad narodowych, plany pracy i sprawozdania z działalności PGRN, wybory sołtysów i podsołtysów, dyscyplina pracy, protokoły z zebrań PGRN i sesji GRN, zebrań gromadzkich, z odpraw szkoleniowych pracowników i sołtysów, protokoły z posiedzeń komisji gminnych, protokoły i zarządzenia pokontrolne, spr. bezp. i porządku publ., karno - adm., skargi i zażalenia, ewidencja ruchu ludności, kościoły i zgromadzenia zakonne 2. Referat finansowy z lat 1951-1954 /sygn.156-165/ zarządzenia, budżet, sprawozdania z wykonania budżetu, bilanse, dzienniki główna, plany zużycia obowiązkowych świadczeń na cele publiczne 3. Referat spraw socjalnych i kulturalnych z lat 1950-1952 /sygn.166-174/ spr. dot. kultury i sztuki, zwalczanie analfabetyzmu, spr. zdrowia i opieki społ., majątku gm. i gromad, budowa i konserwacja dróg i placów publicznych, szarwarki, spr, budowlane i gospodarki komunalnej, przemysł i handel 4. Referat rolny z lat 1951-1954 /sygn. 75/ wymiana gruntów, przekazanie gruntów na cele Państwowego Muzeum w Oświęcimiu i Zakładów Chemicznych, spr. produkcji roślinnej i zwierzęcej III. Gminne organizacje społeczne z lat 1947-1954 /sygn.176-181/ protokoły z posiedzeń: Komisji Współzawodnictwa w Rolnictwie, Gminnego Komitetu Likwidacji Zadłużenia Wsi, Aktywu i Zespołu Gminnego, Gminny Komitet Budowy Domu Chłopa, pojedyncze protokoły z zebrań organizowanych w spr. adm.-gospod. IV. Dopływy 1997 Akta z lat [1754] 1781-1869, 1929-1953 /sygn.182-189/ księgi gromadzkie Monowic, Starych Stawów, Grojca i Włosienicy, metryka gruntowa Starych Stawów, protokół parcelowy Brzezinki, dziennik podawczy gminy Stare Stawy V. Akta Kat. B50 Zmiana kategorii w 2006 r. na kat. A w 2006 r. Akta z lat 1945-1953 /sygn.190-196/ akta osobowe, zezwolenia na budowę VI. Dopływ 2005 opracowany w 2006 r. Akta z lat 1876 - 1919 /sygn.197/ Księga gromadzka z Grojca VII. Dopływy 2006 Akta lat 1948-1953 /sygn.198-202 / Protokoły z sesji Rady, wykazy członków GRN, księga biercza podatków, wykazy posiadaczy nieruchomości. VIII. Dopływy 2010 Akta lat 1945-1952 /sygn.203 / Księga meldunkowa gromady Włosienica. Number of files203
13/398/0 Akta gminy Wilamowice 1845-1954 44 0 Unroll
I. Prezydium GRN w Wilamowicach z lat [1949-1950] 1951-1954 /sygn.1-32/ 1. Referat ogólno-administracyjny z lat [1949-1950] 1951-1954 sygn.1-22/ zarządzenia, sprawy. podziału terytorialnego gminy, plany pracy i sprawozdania z działalności GRN, wybory sołtysów i podsołtysów oraz GRN, spr. osob. protokoły z zebrań PGRN, GRN, gromadzkich i gminnych komisji, kontrole i protokoły powizytacyjne, wytyczne i koresp. dot. aprowizacji i porządku publ., spr. karno-adm., opinie o mieszkańcach gminy, wykazy księży i zakonników, zaświadczenia o przynależności do gminy 2. Referat finansowy z lat 1951-1954 /sygn.23/ miesięczne sprawozdania o podatku gruntowym 3. Referat spraw socjalnych i kulturalnych z lat 1951-1954 /sygn.24-31/ programy uroczystości kulturalnych, koresp. w spr. zdrowia i pomocy społ., majątku gminy i gromad, wykazy parków i zieleńców, szarwarki, sprawy budowlane, gospodarki komunalnej i mieszkaniowej, przedsiębiorstwa gminne 4. Referat rolny z lat 1951-1954 /sygn.32/ zarządzenia, komunikaty, zestawienia, spr. produkcji i ochrony roślin oraz hodowli bydła i koni. II. Gminne organizacje społeczne z lat 1951 - 1954 /sygn.33-38/ protokoły z zebrań: ZZ Pracowników Państwowych, Obywatelskiej Komisji Podatkowej, Aktywu i Zespołu Gminnego, Gminnego Komitetu Obrońców Pokoju, pojedyncze protokoły z zebrań organizowanych przez komitety gospodarcze III. Dopływy 1996 Akta z lat 1845, 1886 /sygn.39-40/ protokoły parcelowe Hecznarowic i Starej Wsi IV. Dopływ 2010. Akta z lat 1952-1954 /sygn.42-44/ Spisy wyborców z gromady Pisarzowice, umowy dzierżawne z mieszkańcami Pisarzowic. IV. Dopływ 2009 r. akta z lat 1948, 1953 /sygn.41/ Akta dotyczące parcelacji majątków. Number of files44
13/399/0 Akta gminy Zator 1868-1954 315 0 Unroll
I. Zarząd Gminy w Zatorze z lat 1931-1950 /sygn.1-91/ 1. Dział ogólno-administracyjny z lat 1935-1939, 1945-1950 /sygn.1-27/ zarządzenia, spr. ustalenia granic miedzy gromadami, plany pracy i sprawozdania z działalności GRN, wybory wójta, ławników, członków rady gminnej i komisji gminnej, wykazy imienne Zarządu i Rady Gminnej, statut etatów służbowych, księgi protokołów i uchwał Zarządu Gminnego i Rady Gminnej, protokoły z zebrań GRN, PGRN, z sesji rady, z zebrań gromadzkich, z sesji sołtysów i komisji gminnych, protokoły i zarządzenia pokontrolne 2. Dział finansowo-budżetowy z lat 1934-1939, 1945-1950 /sygn.28-45/ budżet adm., księgi dochodów i wydatków budżetowych, księgi sum przechodnich, sprawozdania z wykonania budżetu, statut opłat adm., księgi biercze, sprawozdania okresowe ze stanu zatrudnienia i wypłat 3. Dział gospodarki gminnej z lat 1935, 1943-1950 /sygn.46-52/ spr. ogólno-gospodarcze, księga inwentarzowa, ewidencja grobów wojennych, orzeczenia w spr. organizacji szkół podstawowych, spr. zdrowia i opieki społ., statystyka rolna 4. Dział administracyjny z lat 1931-1950 /sygn.53-91/ ewidencja majątków kościelnych i klasztornych, wykazy sekt religijnych, ewidencja obywateli sowieckich zamieszkałych w gminie, narodowy spis powszechny, rejestr wydanych dowodów osobistych, rejestry i skorowidze do rejestru mieszkańców, księgi kontroli ruchu ludności, spr. wojskowe, dane statystyczne dot. budownictwa, aprowizacja, rejestr nakazów karnych, Sąd Polubowny II. Prezydium GRN w Zatorze z lat [1935-1950] 1951-1954 /sygn.92-141/ 1. Referat ogólno-administracyjny z lat [1948-1950] 1951-1954 /sygn.92-130/ zarządzenia, spr. podziału teryt. gm., wybory do rad narodowych, plany pracy i sprawozdania z działalności GRN, wybory sołtysów i podsołtysów, sprawy osobowe., protokoły z zebrań PGRN i sesji GRN, zebrań gromadzkich, protokoły z posiedzeń poszczególnych komisji gminnych, protokoły i zarządzenia pokontrolne, spr. bezp. i porządku publ., karno - adm., wykazy domów parafialnych i pielgrzymek do Kalwarii Zebrzydowskiej, księgi meldunkowe 2. Referat finansowy z lat 1951-1954 /sygn.131-132/ plan wykonania preliminarza dochodów GRN, bilans 3. Referat spraw socjalnych i kulturalnych z lat [1935-1950] 1951-1954 /sygn.133-139/ spr. kulturalno-oświatowe, m. in. zabytkowe dwory w Graboszycach i Smolicach, spr. zdrowia i opieki społ., dane statystyczne dot. gminy, drogi i place publiczne, sprawy budowlane 4. Referat wojskowy z lat [1949-1950] 1951-1952 /sygn.140/ wykaz stanu hufca gminnego PO "Służba Polsce", luźna korespondencja dot. PO "SP" 5. Referat rolny z lat 1951-1954 /sygn.141/ akcja przesiedleńcza, produkcja roślinna, wykazy pni pszczelich III. Gminne organizacje społeczne z lat 1945,1947-1954 /sygn.142-151/ protokoły z zebrań: Aktywu i Zespołu Gminnego Komisji Współzawodnictwa w Rolnictwie, Gminnego Komitetu likwidacji Zadłużenia Wsi, działalność Gminnego Komitetu Budowy ZSL, Gminnego Komitetu Obrońców Pokoju, ZMP, TPPR, pojedyncze protokoły z zebrań org. przez różne komitety w spr. adm. - gosp. IV Dopływy 1997 Akta z lat 1902-1916, 1927-1944 /sygn. 152-244/ księga protokołów gminy Podolsze, rejestry spraw, wybory do Sejmu, rady powiatowej i gminnej, urzędowanie ciał samorządowych, kontrola zarządu, majątek gminy, budżety i sprawozdania rachunkowe /poszczególne gromady/, księgi biercze podatków, księgi kontowe i kasowe /poszczególne gromady/, koresp. w spr. ośw., zdrowia i sanitarnych, budowy dróg, świadczeń drogowych, spr. bezrobocia, rolnictwa, weterynarii i hodowli, budownictwa, przemysłu i handlu, ewidencja i kontrola ruchu ludności, spr. wojskowe /gł. spr. socjalne wojskowych/, zaciąg do Junackich Hufców Pracy, spr. karno - adm. V. Zmiana Kat. B50 na kat. A w 2006 r. Akta z lat 1935-1954 /sygn.245-250/ akta osobowe, zezwolenia na budowę VI. Dopływy 2006 Akta z lat 1935-1953 /sygn.251-286/ 1. Zezwolenia na budowę z lat 1935-1951 /sygn. 251/ 2. Zarząd Gminny i Gminna Rada Narodowa z lat 1945-1950 /sygn.252-269/ budżet gminy, sprawozdania rachunkowe, księgi biercze podatków, dzienniki główna, 3. Prezydium Gminnej Rady Narodowej z lat 1950-1953 /sygn.270-286/ budżet gminy, dziennik główna, wykazy posiadaczy gospodarstw VII. Przesunięcia z 2008 r. z lat 1936-1938 /sygn.287-290/ podania o wydanie dowodów osobistych VIII. Przesunięcia z 2009 r. z lat 1868-1939 /sygn.291-315/ Korespondencja dotycząca spraw finansowych i ewidencji ludności (1868... 1885), koperty z ankietami osób zamieszkujących w gminie wraz z arkuszami zbiorczymi i podaniami o wydanie dowodów osobistych. Number of files315
13/400/0 Akta gminy Andrychów 1720-1954 189 0 Unroll
I. Zarząd Gminny w Andrychowie z lat 1935-1940, 1943-1950 /sygn.1-96/ 1. Dział ogólno-organizacyjny z lat 1945-1959 /sygn.1-24/ zarządzenia i koresp. w spr. organizacyjnych., sprawy osobowe członków GRN i komisji, kwestionariusze. osobowe pracowników gminy, księgi protokołów z posiedzeń Zarządu Gminnego i GRN, protokoły z posiedzeń Gminnej Komisji Oświatowej, wybory sołtysów, protokoły kontroli, spr. dot. majątku gmin i gromad, spisy spraw 2. Dział finansowo-budżetowy z lat 1935-1940, 1945-1950 /sygn.25-55/ koresp. w spr. finansowych, preliminarz budżet., budżety adm., księga główna, dzienniki główne, księgi dochodów i wydatków budżet., księgi kasowe i kontowe, wykaz wierzycieli, sprawozdania finansowe, zarządzenia i koresp. w spr. ogólno - gospod. 3. Dział gospodarki gminnej z lat 1945-1950 /sygn.56-85/ spr. naprawy dróg i szarwarków, koresp. w spr. kulturalno - oświat., orzeczenia w spr. organizacji szkół podst., stypendia, walka z analfabetyzmem, kolonie, akcje sanitarno - porządkowe, opieki społ., zestawienia statystyczne gminy, spr. rolnictwa, leśnictwa i weterynarii, handlu i elektryfikacji wsi 4. Dział administracyjny z lat 1943-1950 /sygn.86-91/ spr. obywateli, którzy podpisali Volkslistę, ewidencja i kontrola ruchu ludności, budown. mieszkaniowe, spr. sądowe 5. Mapy i plany z lat 1943 /sygn.92-96/ mapy i plany obejmujące tereny gminy Andrychów II. Prezydium GRN w Andrychowie z lat 1950-1954 /sygn.97-159/ 1. Referat ogólno-administracyjny z lat 1951-1954 /sygn.97-120/ spr. organizacyjne, osobowe pracowników gminnych, protokoły z posiedzeń GRN, PGRN i poszcz. komisji gminnych, wybory sołtysów, protokoły pokontrolne, rejestr skarg i zażaleń 2. Referat finansowy z lat 1951-1954 /sygn.121-132/ koresp. w spr. finansowych, preliminarz wydatków, budżet adm., karty dochodów i wydatków, księgi różnych sum pozabudżetowych., księga sum depozytowych, księgi kasowe, sprawozdania finansowe 3. Referat spraw socjalnych i kulturalnych z lat 1951-1954 /sygn.133-144/ okólniki i korespondencja dot. spr. kulturalno-ośw., opieki społ., spr. ogólno-gospod., elektryfikacji gminy, dróg i szarwarków, budownictwa i spraw lokalowych 4. Referat rolny z lat 1950-1954 /sygn.145-159/ spr. akcji przesiedleńczej, statystyka rolna, spr. POM, spr. rolne, leśne, weterynaryjne III. Gminne organizacje społeczne z lat 1948-1949 /sygn.160-161/ koresp.dot. Tow. Przyjaźni Polsko - Radzieckiej, protokoły z posiedzeń gromadzkich rad gospodarczych IV Dopływy do zespołu z lat 1869-1886 /sygn.162/ księga uchwał gminy wsi Andrychów V. Akta osobowe, budowlane i podatkowe z lat 1946-1954 /sygn.163-180/ akta osobowe, zezwolenia na budowę, rejestry obowiązkowych dostaw, podatkowe VI. Przesunięcia z 2010 r. akta z lat, 1948-1954 /sygn.181-190/ Księgi wymiaru podatków i świadczeń (Rzyki, Sułkowice), sprawy elektryfikacji. VII. Nabyte do zespołu (2024 r.) z lat 1720-1867 /sygn.191,192/ Księgi gromadzkie (wiejskie) wsi Andrychów i Targanice oraz Rzyki Number of files192
13/401/0 Akta gminy Brzeźnica 1929-1954 [1955-1961] 57 0 Unroll
I. Zarząd gminny w Brzeźnicy z lat 1932-1933, 1943-1948 /sygn.1-9/ 1. Dział ogólno-organizacyjny z lat 1945-1948 /sygn.1-2/ zarządzenia, okólniki, instrukcje, spr. osobowe pracowników gminnych 2. Dział finansowo - budżetowy z lat 1943-1945 /sygn.3-8/ księgi biercze podatku grunt. 3. Dział administracyjny z lat 1932-1933 /sygn.9/ skorowidz do rejestru mieszkańców gminy Półwieś II. Prezydium GRN w Brzeźnicy z lat 1950-1954 /sygn.10-25/ 1. Referat ogólno-administracyjny z lat 1950-1954 /sygn.10-23/ zarządzenia, okólniki, instrukcje, plany i sprawozdania. PGRN, komisji i rady, protokoły z posiedzeń GRN, uchwały PGRN, wybory sołtysów i podsołtysów, spr. osobowe pracowników gminnych, protokoły z zebrań gromadzkich, protokoły i rejestr spraw karno - adm., skargi i zażalenia, interwencje prasy i radia 2. Referat finansowy z lat 1952 /sygn.24/ dziennik główna 3. Referat rolny z lat 1952 /sygn.25/ ankieta sprawozdawcza z zebrania w spr. obowiązkowych dostaw zboża III. Gminne organizacje społeczne z lat 1951-1953 /sygn.26-27/ protokoły z zebrań okazyjnych, spr. KO Frontu Narodowego IV. Dopływy 1987 Akta z lat 1950-1954 /sygn.28-31/ protokoły sesji GRN w Brzeźnicy, koresp. dot. budżetu, inf. dot. kultury i ośw., referat opracowany z okazji rocznicy rewolucji paźdź. V. Dopływy 2006 Akta z lat 1951-1959 /sygn.32-33/ książki meldunkowe gromady Lgota VI. Listy płac pracowników PGRN w Brzeźnicy / z lat 1952-1953 /sygn.34/ VII. Dopływy 2012, akta z lat 1931-1945 /sygn.35-39/ Rejestry mieszkańców wsi Jaśkowice, Marcyporęba, Kopytówka, Kossowa. VIII. Dopływy 2020, akta z lat 1951-1959 /sygn.40-57/. Książki meldunkowe gromad Brzeźnica, Kopytówka, Kossowa, Marcyporęba, Paszkóka, Sosnowice, arkusze klasyfikacyjne gruntów. IX. Dopływ 2023, akta z lat 1929-1936 /sygn. 58/. Korespondencja w sprawie scalenia gruntów miejscowości Sosnowice Number of files58
13/402/0 Akta gminy Budzów 1946-1954 149 0 Unroll
I. Zarząd Gminny w Budzowie z lat 1946-1950 /sygn.1-55/ 1. Dział ogólno-organizacyjny z lat 1946-1950 /sygn.1-16/ zarządzenia, okólniki, instrukcje, spr. podziału adm., sprawozdania sytuacyjne, kwestionariusze osobowe, protokoły posiedzeń Zarządu Gminnego, GRN, komisji i z odpraw prac. gminnych, sprawozdania i zarządzenia poinspekcyjne, księga inspekcyjna, spis przedsiębiorstw samorządowych 2. Dział finansowo-księgowy z lat 1946-1950 /sygn.17-26/ statuty dot. spr. finans., koresp., preliminarz, budżety adm., dzienniki główna, roczne sprawozdania finans. 3. Dział gospodarki gminnej z lat 1946-1950 /sygn.27-47/ statuty robót szarwarkowych, orzeczenia w spr. organizacji szkół podst., spr. szkolnictwa i walki z analfabetyzmem, spr. opieki społ., klasyfikacja gruntów, statystyka i pomiary, akcja osiedleńcza, koresp. w spr. rolnictwa, leśnictwa i weterynarii, rzemiosła i handlu, elektryfikacji wsi 4. Dział administracyjny z lat 1946-1950 /sygn.48-55/ spr. USC, księgi kontroli ruchu ludn., zarządzenia i koresp. w spr. sportowych, budowl., sadowych, rejestr spr. karno - adm. II. Prezydium GRN w Budzowie z lat 1950-1954 /sygn.56-125/ 1. Referat ogólno-administracyjny z lat 1951-1954 /sygn.56-95/ zarządzenia, okólniki, instrukcje, koresp. w spr. organiz., spr. podziału adm., wykazy czł. GRN, komisji, sołtysów i podsołtysów, sprawozd. o stanie zatrudnienia i funduszu płac, wybory sołtysów, plany pracy GRN, sprawozd. z działalności GRN, protokoły posiedzeń GRN, PGRN, komisji, kontroli, sprawozd. poinspekcyjne, spr. p. - poż., spr. karno - adm., rejestr ludności, koresp. w spr. skarg i zażaleń, akcja przedwyborcza do Sejmu i rad narodowych 2. Referat finansowy z lat 1951-1954 /sygn.96-104/ koresp. w spr. finansowych, sprawozdania. z wpływów podatkowych, preliminarz budżet., budżety, karty dochodów i wydatków budżet., dziennik główna, spr. podatkowe 3. Referat spraw socjalnych i kulturalnych z lat 1950-1954 /sygn.105-112/ walka z analfabetyzmem, korespondencja dot. spr. kulturalno-ośw., zdrowotnych, elektryfikacji wsi, budownictwa i spraw lokalowych, rzemiosła handlu i sportu 4. Referat rolny z lat 1951-1954 /sygn.113-123/ klasyfikacja gruntów, spr. akcji przesiedleńczej, statystyka rolna, spr. rolne, leśne, weterynaryjne III. Gminne organizacje społeczne z lat 1949-1954 /sygn.126-131/ protokoły zebrań wyborczych Gromadzkiego Komitetu FJN, plan pracy GK FJN, zarządzenia i protokoły z zebrań Gminnego Komitetu Obrońców Pokoju, protokoły z posiedzeń Gm. Kasy Oszczędności, spr. różnych stowarzyszeń społecznych z terenu gm. IV. Akta osobowo-płacowe, budowlane i podatkowe z lat 1945-1954 /sygn.132-149/ akta osobowe, listy płac, zezwolenia na budowę, księga biercza daniny narodowej Number of files149
13/403/0 Akta gminy Chocznia 1576-1907, 1935-1939, 1945-1954 87 0 Unroll
I. Zarząd Gminny w Choczni z lat 1945, 1947-1950 /sygn.1-11/ 1. Dział ogólno-organizacyjny z lat 1945, 1947-1950 /sygn.1-7/ zarządzenia władz zwierzchnich, wykazy przysiółków gm. Chocznia, spr. osobowe, protokoły posiedzeń komisji rolnej, sprawozdania i zarządzenia pokontrolne, kwestionariusze szkód wojennych 2. Dział gospodarki gminnej z lat 1948-1950 /sygn.8-11/ koresp. w spr. kult.-oświat., zdrowia publicznego, roln., wykazy posiadaczy lasów II. Prezydium GRN w Choczni z lat 1950-1954 /sygn.12-31/ 1. Referat ogólno-administracyjny z lat 1950-1954 /sygn.12-24/ zarządzenia, okólniki, plany pracy, sprawozdania z działalności PGRN, wykazy kurnych chat i budynków kościelnych, spr. osobowe, protokoły z zebrań PGRN, sesji GRN i komisji gminnych, z inspekcji, instrukcje w spr. bezpieczeństwa publicznego, rejestr spraw karno-adm. 2. Referat spraw socjalnych i kulturalnych z lat 1951-1954 /sygn.25-28/ instrukcje, korespondencja dot. spr. kulturalno - ośw., walka z analfabetyzmem, spr. zdrowia publ., zwalczanie prostytucji, spr. akcji sanitarno - porządkowe, place publicz. 3. Referat rolny z lat 1951-1954 /sygn.29-31/ wytyczne i koresp. w spr. rolnych i leśnych III. Gminne organizacje społeczne z lat 1946, 1949-1950, 1954 /sygn.32-34/ spr. Gminnego Komitetu Elektryfikacyjnego Kom. Fund. Budowy Szkół, protokoły z zebrań różnych komitetów IV. Sprawy osobowe, pozwolenia na budowę z lat 1950-1954 /sygn.35-36/ V. Dopływ 2009 z lat 1949-1954 /sygn.37-47/ Sprawy ogólne, organizacja rad narodowych, zaświadczenia wydawane dla ludności, sprawy administracyjne dot. szkół, elektryfikacji, handlu, sprawy karne i karno-administracyjne ludności gminy VI. Przesunięcie nr 360/2014 z lat 1844, 1859, 1935-1939, 1945-1954 /sygn.48-87/ 1. Akta gminy do 1950 roku. Protokoły parcelowe gminy z 1844 roku, księgi protokołów rady gromadzkiej, Zarządu Gminnego w Choczni, Gminnej Rady Narodowej w Choczni, oraz Prezydium Gminnej Rady Narodowej w Choczni. Księgi dochodów i wydatków budżetowych, księgi kasowe, wykazy podatkowe oraz szarwarkowe, księga pamiątkowa elektryfikacji Choczni. 2. Akta Prezydium Gminnej Rady Nardowej w Choczni z lat 1950-1954. Protokoły Gminnej Rady Narodowej w Choczni i jej Prezydium, akta komisji gminnych, budżet i jego wykonanie, rozliczenia szarwarków, skargi i zażalenia, podania w sprawie dostaw obowiązkowych. VII. Dopływ 2024 z lat 1576-1907 /sygn.88-92/ Sądowe księgi gromadzkie wsi Chocznia, oraz Barwałd, Jaroszowice, Gołuchowice, księga uchwał Rady Gminnej Choczni. Number of files92
13/404/0 Akta gminy Kalwaria 1931-1954 130 0 Unroll
I. Zarząd Gminny w Kalwarii z lat 1931-1950 /sygn.1-82/ 1. Dział ogólno-organizacyjny z lat 1935-1937, 1945-1950 /sygn.1-18/ sprawy podziału administracyjnego, składy osobowe Zarządu i PGRN, wykazy radnych, sołtysów i podsołtysów, wybory sołtysów, zarządzenia i koresp. w spr. szkoleniowych, sprawozdania. z działalności. GRN, protokoły z posiedzeń Zarządu, GRN, PGRN, Rady Gromadzkiej w Lanckoronie, komisji gminnych, protokoły inspekcji, spr. dot. majątku gminy i gromad, akta dot. zniszczeń wojennych i szkód wyrządzonych przez wojska radzieckie. 2. Dział finansowo-budżetowy z lat 1931-1950 /sygn.19-66/ preliminarze budżet., budżety, księga główna, dzienniki główna, księgi dochodów i wydatków budżet., roczne sprawozdania budżetowe, księgi biercze podatków, Danina Narodowa 3. Dział gospodarki gminnej z lat 1945-1950 /sygn.67-79/ zarządzenia i koresp. w spr. kulturalno - oświat., orzeczenia organizacyjne szkół podst., walka z analfabetyzmem, koresp. w sprawie zdrowia publ. i repatriacji dzieci, statystyka gminna, akcja przesiedleńcza i werbunkowa do pracy w przemyśle i górnictwie, plan gospodarczy w rolnictwie, spr. katastralne, zarządzenia i koresp. w spr. rolno - leśnych 4. Dział administracyjny z lat1942, 1945-1950 /sygn.80-82/ rejestr wydanych w Lanckoronie kenkart, rejestr mieszkańców gminy Kalwaria, zarządzenia i koresp. w spr. bezp. publ. II. Prezydium GRN w Kalwarii z lat 1950-1954 /sygn.83-115/ 1. Referat ogólno-administracyjny z lat 1950-1954 /sygn.83-99/ wybory sołtysów, wykazy członków Zarządu Gminnego, PGRN, radnych oraz sołtysów, szkolenie pracowników gminnych, sprawozdania z działalności GRN, komisji gminnych, protokoły z sesji GRN i posiedzeń PGRN, komisji, książka kontroli, protokoły inspekcji, spr. bezp. publ., rejestr spraw karno-adm., protokoły z rozpraw karno-adm. 2. Referat finansowy z lat 1950-1954 /sygn.100-104/ preliminarz budżetowy, budżet, dziennik główna, księga biercza podatku, księga świadczeń w naturze 3. Referat spraw socjalnych i kulturalnych z lat 1950-1954 /sygn.105-110/ koresp. w spr. kulturalno - oświat., spr. zdrowia publ., karty rzemieślnicze 4. Referat rolny z lat 1951-1954 /sygn.111-115/ wykazy gospodarstw rolnych, akcja przesiedleńcza, plan techniczno - eksploatacyjny SOM, spr. katastralne, koresp. dot. rolnictwa, leśnictwa i rybołówstwa III. Gminne organizacje społeczne z lat 1938-1939, 1945-1954 /sygn.116-120/ projekt budżetu Pow. Zw. Samorząd., protokoły z zebrań organizowanych przez gminne komisje i komitety, dziennik podawczy Koła TSL w Lanckoronie, spr. grobownictwa, wytwórstwa meblowego i drobnego rzemiosła wiejskiego, spr. Towarzystwa Przyjaciół ORMO IV. Listy płac, zezwolenia na budowę z lat 1948-1954 /sygn.121-123/ V. Nabytki 2008 r., z lat 1950-1954 /sygn.124-130/ książki meldunkowe wsi Lanckorona, Izdebnik, Jastrzębia Number of files130
13/405/0 Akta gminy Maków 1939-1954 100 0 Unroll
I. Zarząd Gminny w Makowie z lat 1939-1950/51 /sygn.1-54/ 1. Dział ogólno-organizacyjny z lat 1939-1950 /sygn.1-22/ spr. dot. podziału terytorialnego, sprawozdania ze stanu zatrudnienia w gm., spr. osobowe, wybory sołtysów i podsołtysów, protokoły z posiedzeń Zarządu, GRN, PGRN, poszczególnych komisji, księgi uchwał, protokoły z zebrań gromadzkich i sołtysów, sprawozdania z działalności GRN, Zarządu Gminnego, komisji, księga inspekcyjna, spr. nieruchomości ziemskich, ogólna charakterystyka gminy 2. Dział finansowo - budżetowy z lat 1939-1943, 1945-1949 /sygn.23-33/ preliminarze budżetowe, sprawozdania finansowe, księgi biercze podatku 3. Dział gospodarki gminnej z lat 1941-1943, 1945-1950 /sygn.34-50/ spr. budowy dróg i mostów, koresp. dot. urządzeń komunalnych, spr. kulturalno - oświatowe, orzeczenia o organizacji szkół podstawowych, walka z analfabetyzmem, spr. przesiedleńcze, statystyka gminna, spr. gospodarstw chłopskich i spółdzielczości produkcyjnej 4. Dział administracyjny z lat 1942-1944, 1948-1950 /sygn.51-54/ rejestr kenkart, rejestry spraw karno - administracyjnych, sprawa budowy kaplicy kościelnej bez zezwolenia II. Prezydium GRN w Makowie z lat 1950-1954 /sygn.55-89/ 1. Referat ogólno-administracyjny z lat 1950-1954 /sygn.55-77/ koresp. w spr. ogólno - adm., spr. podziału adm., wybory sołtysów i podsołtysów, protokoły z posiedzeń ,PGRN, sesji GRN, księgi uchwał, protokoły z zebrań gromadzkich i posiedzeń komisji, zarządzenia polustracyjne, plany pracy, sprawozdania z działalności PGRN, rejestry spraw karno - administracyjnych, skargi i zażalenia 2. Referat finansowy z lat 1951,1953 /sygn.78-79/ budżety 3. Referat spraw socjalnych i kulturalnych z lat 1951-1954 /sygn.80-83/ zarządzenia i koresp. dot. spr. kulturalno – oświatowo, urządzeń komunalnych .i elektryfikacji 4. Referat rolny z lat 1951-1954 /sygn.84-89/ spr. przesiedleńcze, koresp. w spr. rolnych, statystyka gminna, sprawozdania z akcji żniwno - omłotowej, protokoły z posiedzeń gromadzkich rad kontrolno - doradczych, spr. komisji podziału administracyjnego III. Gminne organizacje społeczne z lat 1945, 1947-1954 /sygn.90-92/ protokoły z posiedzeń komitetu oddłużenia wsi, protokoły z zebrań różnych komitetów i zespołów, sprawozdania Koła Gospodyń Wiejskich w Żarnówce IV. Akta osobowe, zezwolenia na budowę z lat 1937-1954 /sygn.93-99/ V. Dopływ 2009 z lat 1951-1953 /sygn.100/ Sprawy ściągania podatków. Number of files100
13/406/0 Akta gminy Mucharz 1939-1954 38 0 Unroll
I. Zarząd Gminny w Mucharzu z lat 1939, 1945-1950 /sygn.1-26/ 1. Dział ogólno-organizacyjny z lat 1949-1950 /sygn.1/ księga protokołów PGRN 2. Dział finansowo-budżetowy z lat 1939, 1945-1950 /sygn.2-21/ budżet adm. i gromadzki, dziennik główna, księgi dochodów i wydatków, roczne sprawozdania rachunkowe 3. Dział gospodarki gminnej z lat 1945-1948, 1950 /sygn.22-26/ akcja przesiedleńcza na tereny Ziem Zachodnich, wykazy mieszkańców poszczególnych gromad, sprawozdania w ruchu budowlanym, książka wydanych koncesji budowlanych i rejestr wydanych zezwoleń na budowę II. Prezydium GRN w Mucharzu z lat 1950-1951 /sygn.27-28/ 1. Referat spraw socjalnych i kulturalnych z lat 1950-1951 /sygn.27/ wykazy budynków kościelnych na terenie gminy 2. Referat rolny z lat 1951 /sygn.28/ statystyka rolna III. Gminne organizacje społeczne z lat 1947-1951 /sygn.29-30/ działalność Komitetu Budowy Domu Kultury i Elektryfikacyjnego w Tarnawie Dolnej IV. Dopływy do zespołu 1987. Akta z lat 1945-1954 /sygn.31-34/ księga uchwał GRN w Mucharzu, protokoły z sesji GRN, protokoły posiedzeń PGRN, budżet GRN w Mucharzu V. Zezwolenia na budowę z roku 1951 /sygn.35/ VI. Dopływ 2009 z lat 1949-1952 /sygn.36-38/ Szkolenia pracowników, preliminarze budżetowe. Number of files38
13/407/0 Akta gminy Ryczów 1945-1954 [1955-1956] 77 0 Unroll
I. Zarząd Gminny w Ryczowie z lat 1945-1950 /sygn.1-44/ 1. Dział ogólno-organizacyjny z lat 1945-1950 /sygn.1-13/ spr. dot. podziału terytorialnego gminy, plany i sprawozdania z działalności GRN, księgi protokołów Zarządu Gminnego, GRN, komisji, zarządzenia poinspekcyjne, spr. majątku gminy i gromad 2. Dział finansowo-budżetowy z lat 1945-1950 /sygn.14-36/ budżet adm., dzienniki główna, księgi dochodów i wydatków, roczne sprawozdania budżetowe 3. Dział gospodarki gminnej z lat 1946-1950 /sygn.37-41/ statystyka gminna, spr. kulturalno-oświatowe, orzeczenia o organizacji szkół na terenie gromad, 4. Dział administracyjny z lat 1945-1948 /sygn.42-44/ rejestr osób opuszczających gminę, kwestionariusze szkód wojennych, rejestry spraw karno-adm. II. Prezydium GRN w Ryczowie z lat 1950-1954 /sygn.45-71/ 1. Referat ogólno-administracyjny z lat 1950-1954 /sygn.45-62/ spr. podziału terytorialnego gminy, plany i sprawozdania z działalności PGRN, protokoły z posiedzeń GRN, PGRN, komisji, ewidencja wykonywania uchwał, wybory sołtysów i podsołtysów, księga inspekcyjna i zarządzenia poinspekcyjne, rejestry spraw karno - administracyjnych, ewid. ruchu ludności 2. Referat finansowy z lat 1950-1952 /sygn.63-66/ budżet adm. i gromadzki, dziennik główna, 3. Referat spraw socjalnych i kulturalnych z lat 1951-1954 /sygn.67-71/ zarządzenia i koresp. dot. szkolnictwa i walki z analfabetyzmem oraz obchodów rocznic narodowych, opieki społ., zdrowia publicznego., zestawienia ludności, obszaru i gospodarstw, spr. sprzedaży majątku gromadzkiego III. Gminne organizacje społeczne z lat 1945, 1949-1954 /sygn.72-73/ protokoły z posiedzeń organizowanych z różnych okazji oraz wykaz członków gminnego i gromadzkich Komitetów Obrońców Pokoju IV. Dopływy 2006 . Akta z lat 1951-1956 /sygn.74-76/ księgi meldunkowe gromady Woźniki V. Sprawy osobowe z lat 1947-1953 /sygn.77/ sprawy osobowe pracowników Zarządu Gminnego i PGRN, wykazy członków prezydium, sołtysów, podsołtysów, korespondencja Number of files77
13/408/0 Akta gminy Spytkowice, powiat wadowicki 1926-1946 74 0 Unroll
I. Zarząd Gminny w Spytkowicach z lat 1926-1946 /sygn.1-17/ 1. Dział finansowo-budżetowy z lat 1938-1939, 1945-1946 /sygn.1-2/ księga różnych sum pozabudżetowych, dziennik główna 2. Dział administracyjny z lat 1926-1946 /sygn.3-17/ rejestry mieszkańców i skorowidze do rejestrów II Dopływy 1997 Akta z lat 1927-1944 /sygn.18-67/ okólniki dot. pracy GR oraz wyborów, wybory wójta i podwójcich, zarządzenia poinspekcyjne, budżety, bilanse, dzienniki główna, księgi kontowe i kasowe, podatki, koresp. dot. kultury i sztuki, akcje sanitarno-porządkowe, opieka społ., bezrobotni, akta USC, ewidencja ludności, sprawy wyznaniowe, spr. bezpieczeństwa .i porządku publicznego, spr. wojskowe, rejestry poborowych, zezwolenia na budowę, regulacja cen, spr. sądowo - majątkowe, plany budowy niektórych obiektów. Przesunięcie 2008 z lat 1935-1939 /sygn.68-73/ podania o wydanie dowodów osobistych, korespondencja w sprawach meldunkowych. Przesunięcie 2010 z lat (b.d. okres międzywojenny) /sygn.74/ Skorowidz rejestracji koni wsi Woźniki. Number of files74
13/409/0 Akta gminy Stryszów 1940-1954 74 0 Unroll
I. Zarząd Gminny w Stryszowie z lat 1940-1950 /sygn.1-40/ 1. Dział ogólno-organizacyjny z lat 1943-1950 /sygn.1-19/ zarządzenia i okólniki, regulaminy i statuty, sprawy osobowe pracowników, sprawozdania z działalności GRN, protokoły posiedzeń PGRN, sesji GRN, komisji, zebrań gromadzkich, wybory wójta i sołtysów, zarządzenia poinspekcyjne, spr. majątku gminnego i gromadzkich, szkody wojenne, kwestionariusze inwestycji, skargi i zażalenia 2. Dział finansowo-budżetowy z lat 1940-1949 /sygn.20-26/ preliminarze, budżety, książeczki kasowe 3. Dział gospodarki gminnej z lat 1946-1950 /sygn.27-36/ spr. kultury, orzeczenia w spr. organizacji szkół, spr. remontów i budowy dróg i mostów, opieki społecznej i zdrowia, spr. parcelacji i akcji przesiedleńczej, spr. rolne, statystyka rolna 4. Dział administracyjny z lat 1940, 1945-1946, 1948-1950 /sygn.37-40/ spr. dot. straży pożarnej i elektryfikacji wsi, ewidencja przepustek granicznych, spr. karno - adm. II. Prezydium GRN w Stryszowie z lat 1950-1954 /sygn.41-69/ 1. Referat ogólno-administracyjny z lat 1950-1954 /sygn.41-58/ zarządzenia i okólniki, spr. podziału terytorialnego, sprawy osobowe pracowników, sprawozdania z działalności PGRN, protokoły posiedzeń PGRN, sesji GRN, komisji, zebrań gromadzkich, wybory wójta i sołtysów, skargi i zażalenia, rejestr spr. karno-adm. 2. Referat spraw socjalnych i kulturalnych z lat 1951-1954 /sygn.59-66/ spr. kulturalno-oświatowe, gospodarczo-administracyjne, majątku gminnego i gromad, budowy i remontu dróg i mostów, plan techniczno-eksploatacyjny Spółdzielczego Ośrodka Maszynowego w Stryszowie 3. Referat rolny z lat 1951-1954 /sygn.67-69/ spr. dot. parcelacji i akcji przesiedleńczej, statystyka rolna III. Gminne organizacje społeczne z lat 1947-1953 /sygn.70/ protokoły posiedzeń org. z różnych okazji IV. Zezwolenia na budowę, plany sytuacyjne z lat 1944-1954 /sygn.71-74/ zezwolenia na budowę, ich rejestr, plany sytuacyjne Stryszowa z okresu okupacji Number of files74
13/410/0 Akta gminy Wadowice 1840, 1882-1900, 1928-1954 [1955-1959] 177 0 Unroll
I. Zarząd Gminny w Wadowicach z lat 1928, 1931, 1940-1950 /sygn.1-73/ 1. Dział ogólno-organizacyjny z lat 1928, 1931, 1944-1950 /sygn.1-27/ okólniki, instrukcje, statuty, karty personalne pracowników, wybory sołtysów, protokoły posiedzeń Zarządu Gminnego, GRN, PGRN, z zebrań gromadzkich i poszczególnych komisji, księgi uchwał, protokoły i zarządzenia pokontrolne, spr. dot. majątku gminy, skargi i zażalenia, korespondencja 2. Dział finansowo-budżetowy z lat 1945-1950 /sygn.28-64/ preliminarze budżet., budżety, księgi główna, dzienniki główna, księgi dochodów i wydatków budżet., roczne sprawozd. rachunk., wykaz podatników podatku gruntowego 3. Dział gospodarki gminnej z lat 1942-1944, 1947-1950 /sygn.65-71/ zarządzenia i koresp. w spr. kulturalno-oświatowych, orzeczenia organiz. szkół podst., statystyka gminna 4. Dział administracyjny z lat 1940-1945, 1950 /sygn.72-73/ rejestr mieszkańców, akta dot. spisu powszechnego II. Prezydium GRN w Wadowicach z lat 1949-1954 /sygn.74-123 1. Referat ogólno-administracyjny z lat 1949-1954 /sygn.74-108/ okólniki, sprawy osobowe pracowników, protokoły z posiedzeń i narad pracowniczych GRN, wybory sołtysów, protokoły z posiedzeń PGRN, sesji GRN, komisji GRN, zebrań sołtysów, księgi uchwał, protokoły i zarządzenia polustracyjne, skargi i zażalenia, rejestr spr. karno-adm. 2. Referat finansowy z lat 1950-1954 /sygn.109-115/ budżety adm.i gromadzkie, dzienniki główna, 3. Referat spraw socjalnych i kulturalnych z lat 1949-1954 /sygn.116-121/ koresp. w spr. kulturalno- światowych, spr. dot. majątku gromad i gminy, karty rzemieślnicze 4. Referat rolny z lat 1951-1953 /sygn.122-123/ wykaz szczegółowy użytków, luźna statystyka gminna III. Gminne organizacje społeczne z lat 1945-1954 /sygn.124-136/ protokoły z zebrań organizacyjnych gromadzkich kół odbudowy Warszawy, Związek. Samopomocy Chłopskiej, spr. Wszechnicy Radiowej, sprawozdania z zebrań gromadzkich komitetów obywatelskich, luźne zarządzenia, protokoły i koresp. IV. Dopływy 2006. Akta z lat 1951-1959 /sygn.137-142/ gromadzkie księgi meldunkowe gromad Radocza, Tomice, Witanowice V. Akta z lat 1946-1954 /sygn.143-151/ ewidencja obsługi szkolnej, listy płac, akta osobowe, zezwolenia na budowę VI. Dopływ 2009 r. z lat 1948-1949 /sygn.152/ Korespondencja w sprawach finansowych. VII. Dopływ 2010 r. z lat 1949-1940 /sygn.153-155/ Ankiety klasyfikacji gruntów. VIII. Dopływ 2021 r. z lat 1882-1952 /sygn. 156-180/ Akta dotyczące Jaroszowic IX. Dopływ 2023 r. z 1840 roku /sygn. 181/ Protokół w sprawie testamentu X. Dopływ 2024 r. z 1820 roku /sygn. 182/ Wyciąg z metryki gruntowej wsi Jaroszowice Number of files182
13/411/0 Akta gminy Wieprz, powiat wadowicki 1890-1954 209 0 Unroll
I. Zarząd Gminny w Wieprzu z lat 1933-1941, 1945-1950 /sygn.1-72/ 1. Dział ogólno-organizacyjny z lat 1945-1950 /sygn.1-17/ zarządzenia, protokoły z posiedzeń Zarządu Gminnego, GRN, z zebrań gromadzkich, posiedzeń komisji i z odpraw sołtysów, protokoły i zarządzenia pokontrolne, spr. majątku poniemieckiego 2. Dział finansowo-budżetowy z lat 1938-1940, 1945-1950 /sygn.18-45/ statuty stanowisk służbowych, preliminarze budżet., budżety adm. i gromadzkie, sprawozdania. rachunkowe. z wykonania budżetu, dzienniki główna, księgi dochodów i wydatków budżet., księgi biercze podatków, protokoły kontroli referatu podatkowego 3. Dział gospodarki gminnej z lat 1946-1950 /sygn.46-63/ koresp. w spr. kultury, orzeczenia w spr. organizacyjnych szkół na terenie gromad., spr. zdrowia publicznego, akcji sanitarno - porządkowe., rolne: parcelacja, akcja przesiedleńcza, obowiązkowe dostawy, pomoc sąsiedzka, melioracja, ochrona i uprawa roślin, akcje siewne i żniwno - omłotowe, spr. leśne i rybackie 4. Dział administracyjny z lat 1933-1941, 1946-1950 /sygn. 64-72/ spr. USC i wyznaniowe, rejestr dowodów osobistych i przynależności do gminy, koresp. w spr. bezp. publicznego II. Prezydium GRN w Wieprzu z lat 1950-1954 /sygn.73-120/ 1. Referat ogólno-administracyjny z lat 1950-1954 /sygn.73-98/ sprawy osobowe pracowników, sprawozdania ze spotkań z radnymi, protokoły z posiedzeń PGRN, sesji GRN, sprawozdania z działalności GRN, plany pracy PGRN, protokoły z posiedzeń komisji, protokoły z lustracji, spr. bezpieczeństwa publicznego, protokoły i rejestr spr. karno - adm., spr. ewidencji ruchu, świadectwa przynależności, spr. USC, wykazy obwodowych komisji wyborczych, koresp. w spr. organizacyjnych 2. Referat finansowy z lat 1950, 1952-1954 /sygn.99-103/ budżet adm. i terenowy, rejestr poboru składek za obowiązkowe ubezpieczenia mienia 3. Referat spraw socjalnych i kulturalnych z lat 1950-1954 /sygn.104-111/ zarządzenia i koresp. w spr. kulturalno-oświatowych, zdrowia publicznego, akcji sanitarno-porządkowej, spr. wychowania fizycznego, imprez sportowych, gospodarki gminnej 4. Referat rolny z lat 1951-1954 /sygn.112-120/ spr. dot. oświaty rolniczej, parcelacji i wymiany gruntów, akcji przesiedleńczej, melioracji, akcji siewnej, żniwno-omłotowej i ziemniaczanej, uprawy i ochrony roślin, pomocy sąsiedzkiej, obowiązkowych dostaw, spr. leśnych i rybackich III. Gminne organizacje społeczne z lat 1945-1954 /sygn.121-125/ spr. dot. aktywu związkowego ZZPP Pow. Zw. Młodzieży Wiejskiej "Wici", protokoły klasyfikacji gruntów prowadzone przez Komisję Współdziałania, spr. Koła Wszechnicy Radiowej, spółdzielczego ośrodka maszynowego, spr. rozwoju spółdzielń produkcyjnych IV. Dopływy 1997. Akta z lat 1890-1954 /sygn.126-192/ spisy wyborców, budżety, roczne sprawozdania rachunkowe, księgi kontowe i kasowe, księgi kontroli ruchu ludności, rejestry pospolitego ruszenia, księgi meldunkowe rezerwistów, księgi ewidencji koni niezdatnych, rejestr mieszkańców gminy Głębowice, księga uchwał Rady Narodowej V. Zezwolenia na budowę z lat. 1946-1947 /sygn.193-197/ VI. Dopływ 2008 z lat 1932-1954 /sygn.198-204/ Rejestry mieszkańców Wieprza i Głębowic, gromadzka książka meldunkowa wsi Wieprz, domowe książki meldunkowe wsi Nidek i Przybradz. VII. Przesunięcie 2008 z lat 1925-1933 rejestry osiemnastolatków z urodzonych w lat 1907-1910, 1912-1915 z Gierałtowiczek /sygn.205/ VII. Przesunięcie 2009 z lat 1931-1938 /sygn.206-208/ Koperty z ankietami osób zamieszkujących w gminie wraz z arkuszami zbiorczymi i podaniami o wydanie dowodów osobistych. VIII. Przesunięcie 2011 z lat 1948-1951 /sygn.209/ Księga zarządzeń wójta gminy Wieprz. Number of files209
13/412/0 Akta gminy Zawoja 1919-1954 129 0 Unroll
I. Zarząd Gminny w Zawoji z lat 1919-1951 /sygn.1-66/ 1. Dział ogólno-organizacyjny z lat 1943, 1945-1950 /sygn.1-16/ zarządzenia, spr. dot. podziału terytorialnego, sprawozdania z działalności Zarządu Gminnego, wykazy imienne członków Zarządu Gminnego, protokoły z posiedzeń GRN i komisji, zarządzenia pokontrolne, dziennik koresp., ogłoszenia gminne 2. Dział finansowo - budżetowy z lat 1937-1950 /sygn.17-45/ zarządzenia, budżet adm., dzienniki główna, księgi dochodów i wydatków budżet., księgi różnych sum pozabudżetowych, sprawozdania i zamknięcia budżetowe, protokoły kontroli podatku gruntowego 3. Dział gospodarki gminnej z lat 1932-1950 /sygn.46-54/ koresp. w spr. gospodarczych gminy, kulturalno - oświatowych, szkolnych i zdrowotnych, spr. rolne: zarządzenia i instrukcje, plany zasiewów, melioracja, klęski żywiołowe, hodowla, wykazy przesiedleńców i zestawienia miejscowości na Ziemie Zachodnie 4. Dział administracyjny z lat 1919-1951 /sygn.55-66/ koresp. w spr. USC, ewidencja Żydów z terenu gminy, wnioski o wydanie kart rozpoznawczych w Generalnym Gubernatorstwie, rejestry dowodów osobistych, księgi kontroli ruchu ludności, spr. bezpieczeństwa publicznego, skargi i zażalenia II. Prezydium GRN w Zawoji z lat 1949-1954 /sygn.67-117/ 1. Referat ogólno-administracyjny z lat 1950-1954 /sygn.67-95/ zarządzenia, podział terytorialny, plany pracy i sprawozdania z działalności GRN, wykazy imienne członków GRN, protokoły z posiedzeń PGRN, sesji GRN, uchwały i wnioski, analiza protokołów GRN, protokoły z posiedzeń komisji i zebrań gromadzkich, zarządzenia pokontrolne, spr. bezpieczeństwa publicznego, handlu i aprowizacji, rejestr spr. karno - adm., sprawozdania z akcji karnej dot. obowiązkowych dostaw, skargi i zażalenia, wykazy mieszkańców gminy, zaświadczenia i opinie, książki meldunkowe, ogłoszenia gminne 2. Referat finansowy z lat 1950-1954 /sygn.96-106/ zarządzenia, budżety, bilanse, dziennik główna, karty dochodów i wydatków budżet., sprawozdania o dochodach budżetowych 3. Referat spraw socjalnych i kulturalnych z lat 1949-1954 /sygn.107-114/ koresp. w spr. kulturalno-oświatowych, meldunki o likwidacji analfabetyzmu, spr. sanitarne i gospodarcze gminy 4. Referat rolny z lat 1950-1954 /sygn.115-117/ zestawienia obszarów gruntów, spr. przesiedlenia ludności rolniczej z terenu gminy na tereny ZO, sprawozdania z akcji przesiedleńczej, koresp. w spr. leśnych III. Gminne organizacje społeczne z lat 1940, 1945-1947, 1950-1954 /sygn.118-122/ regulamin i okólnik PCK, protokoły z zebrań aktywu gminnego, zespołu gminnego i gromadzkiego, różne protokoły z różnych posiedzeń IV. Dopływy 1987. Akta z lat 1948-1954 /sygn.123-124/ księga uchwał Rady Narodowej, księga uchwał Zarządu Gminnego w Zawoji V. Listy płac pracowników GRN w Zawoji z lat 1950-1951 /sygn.125/ VI. Dopływ 2009 z 1952 r. /sygn.126/ Zarządzenia ogólne. VII. Przesunięcie z 2016 r. z 1943 r. /sygn. 127/ Wyrysy z mapy katastralnej dotyczące nabycia nieruchomości po wysiedlonych Żydach Number of files129
13/413/0 Akta gminy Zembrzyce 1945-1953 35 0 Unroll
I. Zarząd Gminny w Zembrzycach z lat 1945-1950 /sygn.1-10/ 1. Dział ogólno-organizacyjny z lat 1949-1950 /sygn.1-6/ protokoły z posiedzeń Zarządu Gminnego, GRN, PGRN, regulamin GRN i komisji, protokoły polustracyjne, zestawienia imienne osób typowanych na członków GRN 2. Dział gospodarki gminnej z lat 1949-1950 /sygn.7-8/ zarządzenia i koresp. dot. kultury i oświaty, zdrowia publicznego, spraw sanitarnych 3. Dział administracyjny z lat 1945-1950 /sygn.9-10/ spr. meldunkowe II. Prezydium GRN w Zembrzycach z lat 1950-1953 /sygn.11-32/ 1. Referat ogólno-administracyjny z lat 1950-1953 /sygn.11-21/ zarządzenia, sprawozdania z działalności PGRN, wykazy imienne pracowników PGRN, protokoły z sesji GRN i posiedzeń PGRN, komisji, protokoły polustracyjne, spr. karno - adm., meldunkowe 2. Referat finansowy z lat 1951 /sygn.22/ sprawozdania z wykonania budżetu 3. Referat spraw socjalnych i kulturalnych z lat 1950-1952 /sygn.23-24/ zarządzenia i korespondencja 4. Referat rolny z lat 1950-1951 /sygn.25-32/ zarządzenia, instrukcje, korespondencja III. Gminne organizacje społeczne z lat 1951-1952 /sygn.33-34/ protokoły z zebrań Komitetu Obywatelskiego Odbudowy Miasta Stołecznego Warszawy, protokoły z zebrań organizacyjnych zwołanych z różnych okazji IV. Listy płac pracowników PGRN w Zembrzycachz lat 1951 /sygn.35/ Number of files35
13/414/0 Akta miasta Kalwarii Zebrzydowskiej 1882-1939 [1951] 29 0 Unroll
I. Rada i Urząd Miejski w Kalwarii Zebrzydowskiej z lat 1882-1915 /sygn.1-6/ 1. Akta organizacyjno- administracyjne z lat 1882-1910 /sygn.1-3/ protokoły z posiedzeń rady gminnej miasta, uchwały i okólniki dot. akcji sanitarnej 2. Akta gospodarcze z lat 1903, 1913, 1915 /sygn.4-6/ - budowa wodociągu, stadionu sportowego, zezwolenia na budowę domów mieszkalnych II. Zarząd Miejski miasta Kalwarii Zebrzydowskiej z lat 1919-1939 /sygn.7-25/ 1. Akta organizacyjno-administracyjne z lat 1919, 1934-1939 /sygn.7-14/ instrukcje i przepisy kancelaryjne, plany miasta i sąsiednich gmin, wybory samorządowe, spr. zw. z popularyzacją historii miasta, szkolnictwem zawodowym i akcją sanitarną 2. Akta gospodarcze z lat 1923-1937 /sygn.15-25/ zezwolenia na budowę domów mieszkalnych III. Stowarzyszenia i fundusze działające przy Zarządzie Miejskim w Kalwarii Zebrzydowskiej z roku 1934 /sygn.26-27/ statut Związku Międzykomunalnego dla popierania kalwaryjskiego wytwórstwa meblowego i drobnego rzemiosła wiejskiego, koresp. dot. pożyczki narodowej IV. Dopływ z 2014 roku z lat 1925, 1934 /sygn. 28-29/ Sprawa budowy drogi do rzeźni miejskiej, sprawa ustalenia wyznania mieszkańca Kalwarii Number of files29
13/415/0 Cech Kowali, Ślusarzy i Stelmachów w Andrychowie 1844-1940 13 0 Unroll
1. Sprawy organizacyjne z lat 1878 – 1939 /sygn. 1- 2, 9 – 11/ księgi protokołów i uchwał, zarządzenia i statuty 2. Sprawy osobowe z lat 1844 – 1920 / sygn. 3 – 7/ księga wpisowa pryncypałów, księga zapisów wyzwolonych terminatorów, ugody terminatorów, książki dniówek czeladników 3. Sprawy finansowe z lat 1889 – 1908 /sygn. 8/ książka rachunkowa 4. Sprawy administracyjne z lat 1887 – 1908 /sygn. 12/ dziennik podawczy 5. Dopływ z 2010 r. z lat 1933-1940 /sygn.12a/ Umowy o naukę. Number of files13
13/416/0 Cech Krawców, Kuśnierzy, Kapeluszników, Powroźników i Golarzy w Andrychowie 1850-1940 8 0 Unroll
1. Sprawy organizacyjne z lat 1886 – 1940 /sygn. 13/ księga uchwał 2. Sprawy osobowe z lat 1850 – 1939 /sygn. 14 – 15/ księga ewidencji majstrów i księga wpisów 3. Sprawy finansowe z lat 1886 – 1940 /sygn. 16 – 19/ księga przychodów i rozchodów, książka kasowa, kwitariusz 4. Sprawy administracyjne z lat 1907 – 1939 /sygn. 20/ księga podawcza Number of files8
13/417/0 Cech Szewski w Andrychowie 1844-1882, 1947-1949 2 0 Unroll
1. Sprawy osobowe z lat 1844 – 1882 /sygn. 21/ księga mistrzów cechu szewskiego 2. Przesunięcie z 2013 r., akta z lat 1947-1949 /sygn.22/ Kwestionariusze rzemieślnicze szewców i cholewkarzy zrzeszonych w Cechu Szewców i Cholewkarzy w Andrychowie. Number of files2
13/418/0 Stowarzyszenie Zjednoczonych Rękodzielników Cechu t.j. Kowali, Ślusarzy itp. w Oświęcimiu 1831-1947 9 0 Unroll
1. Sprawy osobowe z lat 1890 – 1947 /sygn. 1 – 3/ księgi zapisów i wypisów uczniów, 2. Dopływy 1996 r. z lat 1831 – 1936 /sygn. 4 – 9 / księgi zapisu majstrów i czeladników i uczniów, księgi kasowe orzeczenie sądu polubownego, księga uchwał Number of files9
13/419/0 Cech Stolarzy, Bednarzy i Ślusarzy w Wadowicach 1776-1916 5 0 Unroll
1. Sprawy organizacyjne z lat 1886 – 1939 /sygn. 1 – 2/ księgi uchwał 2. Sprawy osobowe z lat 1776 – 1802 /sygn. 3/ fragment księgi przyjęć do cechu 3. Sprawy finansowe z roku 1924 /sygn. 4/ rejestr składki cechowej na msze św. 4. Dopływ z 2010 r. z lat 1886-1914 /sygn.4a/ Księga zapisu uczniów. Number of files5
13/420/0 Cech Piekarzy, Piernikarzy i Cukierników w Wadowicach 1884-1939 4 0 Unroll
1. Sprawy administracyjne z lat 1910 – 1939 /sygn. 5/ dziennik podawczy 2. Sprawy finansowe z lat 1884, 1910 – 1938 /sygn. 6 – 8/ książka kasowa, książka dochodów i wydatków oraz preliminarz budżetowy Number of files4
13/421/0 Stowarzyszenie Cechu Szewskiego w Wadowicach 1778-1939 16 31 Unroll
1. Sprawy organizacyjne z lat 1778, 1817 – 1939 /sygn. 9 – 13/ uniwersał wydany przez Marię Teresę, zarządzenia, ogłoszenia i instrukcje, statut cechu, książki protokołów i uchwał 2. Sprawy osobowe z lat 1840 – 1939 /sygn. 14 – 19/ księgi zapisów uczniów, terminatorów i pomocników, księga wyzwolin, świadectwa ukończenia terminu cechu szewskiego 3. Sprawy finansowe z lat 1831 – 1902 /sygn. 20 – 22/ księgi dochodów i rozchodów 4. Sprawy administracyjne z lat 1828 - 1850, 1907 /sygn. 23 – 24/ nekrolog w 90-tą rocznicę śmierci Jana Kilińskiego, dziennik podawczy Number of files16
13/422/0 Cech Krawców, Kuśnierzy, Kapeluszników, Powroźników i Golarzy w Wadowicach 1820-1939 17 0 Unroll
1. Sprawy organizacyjne z lat 1887 -1925, 1931 – 1936 / sygn. 25 – 27/ statut, księga okólnikowa i księga uchwał 2. Sprawy osobowe z lat 1820 – 1824 /sygn. 28 – 36/ książka wpisów uczniów i terminatorów, książka "maysterska", braci cechowych i wyzwolin czeladników i terminatorów, świadectwa nauki cechu krawieckiego 3. Sprawy finansowe z lat 1885 – 1886 /sygn. 37/ książka rachunkowa 4. Sprawy administracyjne z roku 1925 /sygn. 38/ książka pamięci poświęcenia sztandaru cechu. 4. Dopływ z 2010 r. z lat 1928-1939 /sygn.38a,-38c/ Umowy o naukę. Number of files17
13/423/0 Stowarzyszenie pod nazwą Cechu Rzeźniczego w Wadowicach 1805-1948 8 0 Unroll
1. Sprawy organizacyjne z lat 1884, 1894, 1939 /sygn. 39 – 41/ statuty i księga protokołów z posiedzeń 2. Sprawy osobowe z lat 1805, 1854 – 1928 / sygn. 42 – 44/ księga wpisów majstrów i uczniów, książka wyzwolin pomocników 3. Sprawy finansowe z lat 1854 – 1938 /sygn. 45/ książka rachunkowa cechu 4. Sprawy administracyjne z lat 1911 – 1948 /sygn. 46/ dziennik podawczy. Number of files8
13/424/0 Cech Szewski w Zatorze [1595] 1820-1908 13 0 Unroll
1. Sprawy organizacyjne z roku 1595 / sygn. 1/ Zygmunt III Waza, krół polski potwierdza przywileje cechu szewskiego w Zatorze /pergamin j. łac. i pol. brak pieczęci/ 2. Sprawy osobowe z lat 1820 – 1838, 1840 – 1908 /sygn. 5 – 6, 6a, 6b, 7 – 9, 9a, 9b/ księgi wpisów i przyjęć: członków stowarzyszenia, uczniów, majstrów, książka wyzwolin czeladników, książka zapisów na msze św. Number of files13
13/425/0 Cech Rzemieślniczy Zbiorowy w Zatorze 1910-1939 4 0 Unroll
1. Sprawy organizacyjne z roku 1930 / sygn. 10/ statut cechu 2. Dopływ z 2010 r. z lat 1910-1939 /sygn.10a,-10c/ Umowy o naukę. Number of files4
13/426/0 Stowarzyszenie Kramarskie w Zatorze 1886-1928 3 0 Unroll
1. Sprawy organizacyjne z lat 1886 – 1928 /sygn. 11 – 13/ statut Stowarzyszenia Kupców, statut Korporacji, księga uchwał i protokołów z posiedzeń Number of files3
Showing 391 to 420 of 1,486 entries.