Fonds number Name of the fonds Date from Date to
Showing 331 to 360 of 1,486 entries.
Fonds number Name of the fonds Border dates Number of
files
Number of scans Unroll
all
13/337/0 Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Maszyn Przędzalnictwa Wełny "Belmatex" w Bielsku-Białej [1946-1972] 1972-2012 27601 0 Unroll
0 Number of files60985
13/338/0 Państwowe Gospodarstwo Rybackie Nowy Dwór w Czechowicach-Dziedzicach [1859]1956-1974 19 0 Unroll
0 Number of files19
13/339/0 Zakłady Przemysłu Wełnianego "Krepol" w Bielsku-Białej [1945-1949]1950-1995 [1995-2001] 0 0 Unroll
0 Number of files671
13/340/0 Centrala Handlu Detalicznego Polskiego Związku byłych Więźniów Politycznych Dyrekcja Naczelna w Warszawie 1946-1950 822 0 Unroll
I. Rada Gospodarcza PZbWP z lat 1946-1949 /sygn.1 - 5/ sprawozdania z działalności CHD, preliminarze Dyrekcji Naczelnej CHD oraz sprawozdania z ich wykonania, wykazy przedsiębiorstw związkowych oraz korespondencja. II. Główna Komisja Rewizyjna PZbWP z lat 1947-1949 /sygn.6/ sprawozdania Dyrekcji Naczelnej CHD oraz sprawozdania z kontroli jej działalności i likwidacji III. Dyrekcja Naczelna Centrali Handlu Detalicznego PZbWP z lat 1946-1950 /sygn.7 - 822/ 1. Sprawy organizacyjne Dyrekcji CHD z lat 1946-1949 /sygn.7 - 21/ statut PZbWP, statut tymczasowy CHD, statut Centrali Handlowo - Gospodarczej oraz statut i regulaminy Spółdzielni Gospodarczej, okólniki, schematy organizacyjne i instrukcje kancelaryjne, protokoły z posiedzeń DNCHD, Rady Nadzorczej CHD oraz protokoły z różnych zebrań, konferencji, zjazdów i odpraw, materiały przygotowane na Radę Gospodarczą, protokoły Rady Gospodarczej, korespondencja z Główną Komisją Rewizyjną PZbWP, rejestr członków ND CHD, sprawozdania z działalności Dyrekcji, materiały dot. Przekształcenia CHD w Spółdzielnię Gospodarczą PZbWP 2. Sekretariat Główny z lat 1946-1950 /sygn.22 - 369/ korespondencja z terenowymi zarządami Kół PZbWP, urzędami, Delegaturami wojew. Oraz z poszczególnymi sklepami CHD rozmieszczonymi na terenie całego kraju, życzenia świąteczne oraz wycinki prasowe. 3. Referat Osobowy z lat 1946-1950 /sygn.370 - 408/ wykazy pracowników DN CHD oraz delegatur wojew., kwestionariusze personalne, podania i umowy o pracę, zaszeregowania i uposażenia, sprawy urlopowe, zaświadczenia o pracy w CHD 4. Referat Gospodarczy z lat 1946-1949 /sygn.409 -413/ umowy handlowe, umowy o najem lokali, wykazy ruchomości poszczególnych sklepów, sprawy remontowo - inwestycyjne, korespondencja 5. Wydział Kontroli i Sprawozdawczości z lat 1946-1950 /sygn.414 - 432/ dane statystyczne czynnych placówek CHD, wykazy sklepów CHD, sprawozdania z działalności placówek CHD, materiały z kontroli i zarządzenia pokontrolne, sprawozdania z kontroli sklepów CHD, korespondencja 6. Wydział Finansowy z lat 1946-1950 /sygn.433 - 771/ instrukcje finansowe, korespondencja z delegaturami wojew., protokoły badania rachunkowości, preliminarze budżetowe, bilanse, finansowe zastawienia Delegatur, miesięczne sprawozdania finansowe sklepów CHD z terenu całego kraju, listy płac DN CHD i jej delegatur 7. Wydział Likwidacyjny z lat 1946-1950 /sygn.772 - 814/ regulaminy i wytyczne Komisji Likwidacyjnej CHD, protokoły z posiedzeń Dł. Kom. Likwidacyjno -Szacunkowej, korespondencja Komisji z Państwowym Muzeum w Oświęcimiu w sprawie przekazania akt CHD, uwagi i opinie kontrolerów o likwidacji poszczególnych sklepów, ankiety albumowe sklepów, materiały dot. Likwidacji sklepów CHD, protokoły zdawczo - odbiorcze tych sklepów. 8. Wydział Handlowy z lat 1946-1950 /sygn.15 -822/ sprawy ogólno - handlowe, wykazy placówek CHD, sprawozdania z wystawy w Czechosłowacji, korespondencja. Number of files822
13/341/0 Centrala Handlu Detalicznego Polskiego Związku byłych Więźniów Politycznych Wojewódzka Delegatura w Krakowie 1946-1950 118 0 Unroll
Centrala Handlu Detalicznego Polskiego Związku byłych Więźniów Politycznych Wojewódzka Delegatura w Krakowie z lat 1946-1950 /sygn.823-940/ 1. Wydział Ogólno - Organizacyjny z lat 1946-1950 /sygn.823 - 840/ zarządzenie i okólniki DN CHD, sprawozdania delegata wojew. Delegatury Kraków, protokoły rewidentów, korespondencja ze sklepani i DN, sprawy osobowe Delegatury Kraków 2. Wydział Finansowo - Rachunkowy z lat 1946-1949 /sygn.841 - 920/ rozliczenia finansowe Delegatury CHD Kraków, korespondencja finansowa, księgi główna Delegatury CHD Kraków i poszczególnych sklepów z terenu woj.krakowskiego, miesięczne sprawozdania finansowe sklepów CHD /woj.krakowskie/ 3. Sprawy likwidacyjne Delegatury Kraków z lat 1949 /sygn.921 - 940/ protokoły zdawczo - odbiorcze poszczególnych sklepów CHD z terenu województwa Number of files118
13/342/0 Akta miasta Lanckorony [1766] 1795-1934 [1939] 329 0 Unroll
I. Magistrat miasta Lanckorony z lat 1766-1866 /sygn. 1-51/ 1. Sprawy organizacyjno - administracyjne z lat 1766,1795-1866 /sygn. 1-20/ koncept petycji do króla Stanisława Poniatowskiego i odpowiedź z kancelarii królewskiej, ustalenie i opisanie granic miasta, protokoły z sesji magistratu, akta dot. uprawnień i posiadłości miasta, księgi obywateli, akta sądowe magistratu, ogłoszenia licytacji i protokoły z licytacji dzierżawy dochodów miejskich, opisy majątku miasta, inwentarze majątku miasta, książka likwidacyjna wydatków, 2. Sprawy finansowe z lat 1833-1864 /sygn. 21-51/ sprawy podatkowe, dzienniki kasowe, preliminarze, księgi kontowe kasy miejskiej, protokoły czynności kasy, księgi przychodów i rozchodów, rozliczenia kasowe, skontrum kasy, zestawienia rachunków i protokół podawczy II. Rada i Urząd Miejski miasta Lanckorony z lat 1867-1918 /sygn. 52-180/ 1. Sprawy organizacyjno - administracyjne z lat 1867-1918 /sygn. 52-94/ protokoły z posiedzeń rady, księgi uchwał, okólniki i zarządzenia, korespondencja, orzeczenia C.K. Rady Szkolnej Krajowej w sprawie organizacji szkoły ludowej w Lanckoronie, protokoły ewidencji sądownie karanych, rejestry kar, protokoły czynności urzędu, listy roczne przysięgłych w C.K. Sądzie Obwodowym w Wadowicach, obwieszczenia i protokoły licytacji dochodów miejskich, protokół z lustracji majątku gminnego, sprawy ubezpieczeniowe, opis gruntów przynależnych do miasta, inwentarze majątku miasta, księgi meldunkowe, materiały dot. pospolitego ruszenia, księga meldunkowa 54 pułku obrony krajowej, sprawy gospodarcze, budowlane i drogowe, sprawy mieszkaniowe, wykazy właścicieli budynków, rejestr pozwoleń budowlanych, księga zapisów poboru kart na cukier i naftę, wykaz stanu bydła rogatego w gminie, sprawy podwód 2. Sprawy finansowe z lat 1867-1918 /sygn. 95-154/ sprawy podatkowe, preliminarz przychodu i rozchodu, preliminarz budżetowy, preliminarz dochodów i wydatków zwyczajnych funduszu szkolnego, budżet miasta, dzienniki kasowe przychodów i wydatków, księgi kontowe, księgi kontowe funduszu zarodowego, księgi kontowe funduszu majątku zakładowego, dzienniki kasowe majątku zakładowego, zamknięcie rachunków majątku zakładowego, sumaryczny rachunek kasy miejskiej, książki likwidacyjne dochodów i wydatków kasy miejskiej, książka kwitowa, wykazy i raporty kasowe, korespondencja 3. Pomoce kancelaryjne z lat 1873-1917 /sygn. 155-180/ dzienniki podawcze, indeksy do dziennika podawczego, indeks do protokołu czynności III. Zarząd Miejski w Lanckoronie z lat1918-1934 /1939/ /sygn. 181-282/ 1. Sprawy organizacyjne i administracyjno-gospodarcze z lat 1918-1939 /sygn. 181 - 226/ okólniki i zarządzenia, protokoły z posiedzeń, księgi uchwał, sprawozdania z lustracji majątku gminy, księgi inwentarzowe majątku, ubezpieczenia, projekt regulacji i upiększania miasta, wykaz budynków wraz z przedmieściami Jastrzębią i Łaśnicą, sprawy społeczno - kulturalne, poświadczenia przynależności do gminy, korespondencja w sprawach organizacyjno - administracyjnych, księgi meldunkowe, spisy wyborców do Sejmu i Senatu oraz zwierzchności gminnej, ankiety rejestracji studzien na terenie gminy, spis obowiązkowych świadczeń w naturze, wykazy osób które otrzymały przydziały żywnościowe i paszowe, korespondencja w sprawach administracyjno - gosp. 2. Sprawy finansowe z lat 1918-1936 /sygn. 227-272/ preliminarz budżetowy, budżet miasta, sprawozdanie rachunkowe z wykonania budżetu administracyjnego, dziennik główna, księgi dochodów i wydatków budżetowych, księgi kontowe, dzienniki zestawień, dzienniki ogólne przychodu dziennego, podręczne księgi kasowe, ewidencja należności czynnych i biernych, preliminarz gminnego funduszu drogowego, dziennik poboru składki ogniowej, księgi, dzienniki i arkusze podatkowe, korespondencja. 3. Pomoce kancelaryjne z lat 1916-1931 /sygn. 273-282/ dzienniki podawcze, indeks do exhibitu IV Zakłady i fundusze przy Zarządzie Miejskim w Lanckoronie z lat 1845-1934 /sygn. 283-321/ 1. Gminna Kasa Pożyczkowa z lat 1845...1914 /sygn. 283-298/ wykazy członków Kasy, księga poręczeń, księgi kontowe, dzienniki kasy pożyczkowej, skrypty dłużne, księgi dłużników, zamknięcie rachunków, kwitariusze, korespondencja finansowa, 2. Fundusz Ubogich z lat 1894-1930 /sygn. 299-309/ inwentarz majątku funduszu ubogich, księgi kasowe, zamknięcie rachunków, księga kwitowa, ewidencja należności czynnych i biernych 3. Szpital i Zakład Domu Ubogich z lat 1870...1893 /sygn. 310-312/ dziennik przychodu i wydatków, księga likwidacyjna dochodów i wydatków 4. Konkurencja z lat 1888...1925 /sygn. 313-319/ dziennik konkurencyjny na odrestaurowanie kościoła parafialnego, dzienniki zabranych ofiar i datków, księga biercza konkurencji kościelnej na budowę wikarówki, dziennik kasowy kaplicy na Dziale w gminie Lanckorona, dziennik rozchodów i dochodów funduszu kościoła p.w. Św. Krzyża 5. Inne z lat 1902-1903, 1921-1923 /sygn. 320-321/ dzienni kasowy czytelni ludowej, dziennik straży ogniowej Number of files329
13/343/0 Szpital im. Jerzego Gromkowskiego w Oświęcimiu-Rajsku 1953-1955 1 0 Unroll
0 Number of files1
13/344/0 Bank Inwestycyjny w Oświęcimiu 1950-1970 402 0 Unroll
0 Number of files402
13/345/0 Sąd Grodzki w Oświęcimiu 1919-1939 [1946] 131 0 Unroll
I. Sąd Powiatowy w Oświęcimiu z lat 1919-1928 /sygn.1 - 1358/ 1. Akta cywilne sporne z lat 1920-1921 /sygn.1 - 3/ akta cywilne sporne o uznanie i przeniesienie prawa własności parcel gruntowych 2. Akta cywilne niesporne z lat 1919-1928 /sygn.4 - 1327/ akta pertraktacji spadkowych i akta opiekuńcze 3. Rejestry, indeksy i inne pomoce ewidencyjne z lat 1919-1928 /sygn.1328 - 1358/ podziały czynności Sądu, rejestry i dzienniki prezydialne, spisy imienne, rejestry do poszczególnych grup rzeczowych II. Sąd Grodzki w Oświęcimiu z lat 1929-1939 /sygn.1359 - 3298/ 1. Akta cywilne sporne z lat 1929-1939 /sygn.1359 - 1622/ akta cywilne sporne o: uznanie prawa własności, ochronę stanu posiadania, dopuszczenie do zarządu, przywrócenia zakłóconego posiadania, rozwiązanie umowy najmu, zaprzeczenie prawa przejazdu, dzierżawy gruntów, unieważnienia kontraktów sprzedaży, zwrot pożyczek i odszkodowania zgłoszone przez zakłady przemysłowe, firmy, fabryki i spółki, spółdzielnie rolnicze i kółka rolnicze, bank handlowy, PKP, sanatoria i ubezpieczalnie społeczne, gminy miejskie i wyznaniowe, majątki ziemskie, szkoły zawodowe i zakłady rzemieślnicze, stowarzyszenia i osoby prywatne, sprawy o ojcostwo i alimentację 2. Akta cywilne niesporne z lat 1929-1939 /sygn.1623 - 3117/ akta pertraktacji spadkowych /A/ i akta opiekuńcze /P/ 3. Akta cywilne egzekucyjne z lat 1930-1939 /sygn.3118 - 3131/ sprawy egzekucji i przymusowej sprzedaży dóbr, licytacje realności, wnioski o wszczęcie egzekucji nieruchomości 4. Akta karne 1930-1939 /sygn.3132 - 3204/ sprawy karno - skarbowe, fałszerstwo monety, wyłudzenia pieniędzy, uszkodzenia ciała i wymuszenia, nielegalna działalność stowarzyszeń, zaburzenia robotnicze 5. Rejestry, indeksy i inne pomoce ewidencyjne z lat 1929-1939 /sygn.3205 - 3283/ podziały czynności Sądu, dzienniki prezydialne, terminarze rozpraw, spisy imienne, rejestry do poszczególnych grup rzeczowych 6. Komornik Sądu Grodzkiego w Oświęcimiu z lat 1935-1939 /sygn.3284 - 3298/ zarządzenia, wykazy i korespondencja, terminarz czynności, księgi pieniężne, repertoria i skorowidze. III. Dopływy z roku 1996 (po skontrum). Akta z lat 1919-1936 /sygn.3299-3311/ Akta pertraktacji spadkowych /A/, Akta opiekuńcze /P/ IV. Dopływ z roku 2006 /z zespołu nr 16/222/ . Akta z lat1925-1939 / sygn.3312-3318/ Akta opiekuńcze /P/, Akta spraw kuratelarnych, Akta karne, Pomoce ewidencyjne. V. Przesunięcie 2010 (Sąd Powiatowy w Oświęcimiu) z lat 1920, 1925, 1926, 1929, 1931 /sygn.3319-3320/ Akta spraw cywilnych C. VI. Podział jednostki 1992 a. Akta z lat 1932-1936 /sygn.3321-3324/ Akta spraw spadkowych A. VII. Przesunięcia z 2010 r. akta z lat 1926-1939 /sygn.3325-3331/ Akta spraw cywilnych P i N, wykazy osób aresztowanych, akta prezydialne. VIII. Przesunięcia z 2013 r. akta z lat 1919-1921 /sygn.3332/ Akta sprawy kuratelarnej L. IX. Przesunięcie z 2016 r. akta z lat 1930, 1936 [1936] /sygn. 3333-3334/ Akta spraw spadkowych A. Number of files3339
13/346/0 Komunalna Kasa Oszczędności Powiatu Wadowickiego w Wadowicach 1898-1951 73 0 Unroll
I. Okres galicyjski z lat 1898-1918 /sygn.1-15/ 1. Sprawy organizacyjne z lat 1909-1910 /sygn.1-2/ statuty emertytalne 2. Sprawy finansowe z lat 1906-1918 /sygn.3-14/ zamknięcia rachunków 3. Sprawy kredytowe z lat 1898-1901 /sygn.15/ księga dłużników hipotecznych II. Okres międzywojenny z lat 1919-1939 [1940] /sygn.16-54/ 1. Sprawy organizacyjno-administracyjne z lat 1919,1929-1939 /sygn.6-27/ statut KKO, statut ubezpieczeniowy pracowników KKO, polisy ubezpieczeniowe, rejestr handlowy, sprawozdania Dyrekcji KKO i Komisji Rewizyjnej, wybory rady, księga uchwał, sprawozdania z lustracji i zarządzenia poinspekcyjne 2. Sprawy finansowe z lat 1919...1926-1939 /sygn.28-45/ preliminarze budżetowe, bilanse, zamknięcia rachunków 3. Sprawy kredytowe z lat 1930-1940 /sygn.46-54/ księga pożyczek, arkusz pożyczek hipotecznych, księga zastawów pożyczek hipotecznych dolarowych, ekskonto weksli, instrukcja dotycząca kredytu akceptacyjnego, zestawienie rachunkowe III. Okres PRL z lat 1945-1951 /sygn.55-69/ 1. Sprawy organizacyjno-administracyjne z lat 1945-1948 /sygn.55-58/ statut KKO, sprawa rejestru handlowego, protokół z posiedzenia Komisji Rewizyjnej, sprawozdania z działalności 2. Sprawy kredytowe z lat 1947-1951 /sygn.59-64/ wykazy zarejestrowanych przedwojennych książeczek oszczędnościowych, układy konwersyjne 3. Likwidacja KKO z lat 1949-1951 /sygn.65-68/ zarządzenia i korespondencja dotycząca likwidacji KKO, rejestracja dokumentów na okaziciela, zgłoszenia na listę wierzytelności 4. Fundusz emerytalny z lat 1936-1951 /sygn.69/ protokoły z posiedzenia komisji, wykazy emerytów i korespondencja IV. Skontrum 1996 akta z lat 1935-1938 /sygn.70/ księga zamknięcia rachunków V. Przesunięcie z 2011 r. akta z lat 1937-1939 /sygn.71-73/ statut Kasy, księgi posiedzeń Dyrekcji oraz Rady Kasy. Number of files77
13/347/0 Komunalna Kasa Oszczędności w Oświęcimiu 1919-1952 55 0 Unroll
I. Okres międzywojenny z lat 1919-1939 /sygn.1-23/ 1. Sprawy finansowo-budżetowe z lat 1928,1932-1936 /sygn.1-6/ okólniki, inwentarze nieruchomości funduszu obrotowego i zasobowego, bilanse KKO 2. Sprawy kredytowe z lat 1919-1939 /sygn.7-23/ prośby o pożyczki, umowy o przeliczenie na podstawie skryptów dłużnych, zapisy kaucyjne, układy konwersyjne, papiery wartościowe, pożyczki terminowe, skrypty dłużne II. Okres okupacji hitlerowskiej z lat 1939-1943 /sygn.24-35/ 1. Sprawy organizacyjne z lat 1940-1943 /sygn.24/ zarządzenia m.in.w sprawie likwidacji KKO w Oświęcimiu 2. Sprawy finansowe z lat 1939-1943 /sygn.25-32/ inwentarz kosztów administracyjnych, pożyczek hipotecznych, bilanse miesięczne 3. Sprawy kredytowe z lat 1940-1942 /sygn.33-35/ zestawienie udzielonych pożyczek III. Okres PRL z lat 1945-1951 /sygn.36-53/ 1. Sprawy finansowo-administracyjne z lat 1945-1949 /sygn.36-44/ bilanse, inwentarz sum przechodnich, zamknięcia rachunków, protokoły z przeprowadzonej rejestracji dokumentów na okaziciela, rozliczenia z ukończonej akcji upłynniania weksli redyskontowanych przed wojną 2. Likwidacja KKO w Oświęcimiu z lat 1949-1951 /sygn.45-53/ zarządzenia i korespondencja, bilans otwarcia likwidacji, protokoły z nieściągniętych należności, wykaz nieruchomości KKO znajdujących się w administracji Banku Rolnego, protokół z przejęcia ruchomości przez NBP Oddział w Oświęcimiu, rejestracja dokumentów na okaziciela IV. Przesunięcie z 2011 r. akta z lat 1948-1952 /sygn.54,55/ bilanse i inwentarz Kasy, informacje o losach dokumentacji po likwidacji Kasy. Number of files55
13/348/0 Wadowickie Zakłady Przemysłu Terenowego w Wadowicach [1941] 1945-1958 62 0 Unroll
0 Number of files62
13/349/0 Fabryka Wyrobów Bawełnianych "Bracia Czeczowiczka" w Andrychowie [1893-1902] 1906-1944 148 0 Unroll
I. Okres międzywojenny z lat 1920-1939 /sygn.1-37/ 1. Zarządzanie z lat 1920,1928-1939 /sygn.1-7/ wnioski o ubezpieczenie od wypadku, wyciąg hipoteczny stanu posiadania, sprawy dzierżaw, sprawozdania z kontroli, ceny i warunki ustalone przez niemiecki instytut tkanin bawełnianych w Lipsku, korespondencja 2. Finanse i księgowość z lat 1925-1939 /sygn.8-32/ zestawienia bilansu, wykaz wyników produkcji przemysłowej, roczne sprawozdania rachunkowe, sprawozdania z działalności fabryki, plan amortyzacyjny urządzeń fabryki, wierzytelności amortyzacyjne, wykaz dłużników, zapisy kaucyjne, wykazy depozytów, rozliczenia prowizji, zestawienia inwestycji maszyn, wartość szacunkowa maszyn i urządzeń fabryki, zestawienie inwentarza urządzeń i wyrobów, sprawa zwrotu nadpłaconych należności celnych za aparaty, protokół w sprawie odbioru kasy 3. Zaopatrzenie rzeczowe z lat 1934,1939/sygn.33-35/ protokół zdawczo - odbiorczy towarów fabryki, zapas bawełny w magazynach, zobowiązanie dostaw towarowych 4. Realizacja produkcji z lat 1932, 1938 /sygn.36-37/ instrukcje dotyczące metod badania tkanin, protokoły wykonania i przejęcia urządzeń II. Okres II wojny światowej z lat 1939-1944 /sygn.38-98/ 1. Zarządzanie z lat 1939-1944 /sygn.38-49/ projekt statutu firmy, korespondencja w sprawach administracyjno - gospodarczych, wyciąg z księgi gruntowej, umowy, sprawozdania roczne z działalności fabryki, sprawozdania z kontroli, plan sytuacyjny fabryki, mapa katastralna gminy Andrychów 2. Finanse i księgowość z lat 1939-1944 /sygn.50-88/ zarządzenia, bilanse roczne, sprawozdania rachunkowe, rachunki nadzwyczajne, sprawozdania z kontroli bilansu, wykaz zakupionych surowców, stan majątku, zyski i straty, zestawienia poręczycieli, amortyzacja maszyn i urządzeń, zapas surowca i towarów, inwentaryzacja surowców, inwentarz urządzeń zakładu, magazynu przędzalni, tkalni, remanent przędzy i bawełny 3. Zaopatrzenie rzeczowe z lat 1939-1944 /sygn.89-99/ zestawienie zapasów towarowych, cenniki na wyroby bawełniane, zestawienie i rozmieszczenie maszyn do pisania i liczenia, oferty, stan towarów. 4. Dopływ 2009 r. z lat 1893-1936 /sygn.100-148/ Próbki materiałów włókienniczych. Number of files148
13/350/0 Narodowy Bank Polski Oddział w Wadowicach [1945-1949] 1950-1989 686 0 Unroll
0 Number of files686
13/351/0 Związek Bojowników o Wolność i Demokrację Zarząd Powiatowy w Wadowicach 1946-1956 7 0 Unroll
0 Number of files7
13/352/0 Powiatowa Komenda Powszechnej Organizacji "Służba Polsce" w Wadowicach 1945-1955 10 0 Unroll
0 Number of files10
13/353/0 Komunalna Kasa Oszczędności w Kętach 1945-1951 12 0 Unroll
I. Okres PRL z lat 1949-1951 /sygn.1 - 7/ 1. Sprawy organizacyjne z lat 1949-1951 /sygn.1-7/ zarządzenia, protokoły zdawczo - odbiorcze Banku, korespondencja, bilanse otwarcia likwidacji, plan uregulowania wierzytelności, lista zgłoszonych i przyjętych wierzytelności, zestawienie zobowiązań, rejestracja dokumentów na okaziciela. II. Przesunięcie z 2011 r. akta z lat 1945-1949 /sygn.8-12/ korespondencja organizacyjna, protokoły przekazania agend Kasy, protokoły rewizji Kasy, sprawy ubezpieczeniowe Kasy. Number of files12
13/354/0 Państwowe Gospodarstwo Rolne Okręg Krakowski Zespół nr 10 w Jawiszowicach 1949-1951 4 0 Unroll
0 Number of files4
13/355/0 Bank Mieszczańsko - Ludowy w Kalwarii Zebrzydowskiej 1926-1950 67 0 Unroll
Bank Mieszczańsko-Ludowy w Kalwarii Zebrzydowskiej z lat 1926-1949 /sygn.1-67/ 1. Sprawy organizacyjne z lat 1933-1943 /sygn.1-8/ okólniki, protokoły z posiedzeń Rady Nadzorczej, Walnego Zgromadzenia, protokoły z rewizji i rejestr członków 2. Sprawy finansowo-kredytowe z lat 1926-1949 /sygn.9-67/ wykaz imienny układów konwersyjnych, księgi wkładów i udziałów, zleceń obcych, pożyczek wekslowych i weksli, księgi dłużników i zgłoszeń o pożyczki, księga debetowa, bilanse, księgi rachunków przejściowych i kosztów administracji, dzienniki główna i księgi kasowe. Number of files67
13/356/0 Bank Ludowy w Oświęcimiu 1925-1950 20 0 Unroll
I .Bank Ludowy w Oświęcimiu z lat 1925-1950 /sygn.1-20/ 1. Sprawy organizacyjne z lat 1925-1949 /sygn.1-7/ statut Banku, zarządzenia i korespondencja, protokoły z posiedzeń, list porewizyjny, statystyka, sprawozdania z działalności i rejestr członków 2. Sprawy finansowo-kredytowe z lat 1925-1950 /sygn.8-20/ księgi udziałów, wkładów i pożyczek, inwentarz układów konwersyjnych, księgi główna. Number of files20
13/357/0 Bank Ludowy w Zatorze 1925-1947 15 0 Unroll
I. Bank Ludowy w Zatorze z lat 1925-1947 /sygn.1-15/ 1. Sprawy organizacyjne z lat 1936-1938 /sygn.1/ korespondencja Banku 2. Sprawy finasnowo-kredytowe z lat 1925-1947 /sygn.2-15/ księgi udziałów, wkładów i pożyczek oraz skorowidz do ksiąg udziałów i wkładów Number of files15
13/358/0 Prokuratura Sądu Okręgowego w Wadowicach 1921-1952 43 0 Unroll
0 Number of files726
13/359/0 Sanatoryjna Szkoła Podstawowa w Kętach 1946-1964 139 0 Unroll
0 Number of files139
13/360/0 Akta miasta Zatora 1493, 1523-1945 [1946-1947] 1741 1494 Unroll
I. Akta miasta Zatora z lat 1574...1772/1773-1775 /sygn.1-31/ odpisy dokumentów królewskich dotyczących przywilejów dla miasta i kościoła parafialnego w Zatorze, pismo burmistrza i rady dotyczące pożaru Zatora w 1630 r., zapisy dla kościoła parafialnego, sprawa utrzymania szkółki miejskiej, księga radziecka, akta dotyczące sporu gruntowego miasta Zatora z Konwentem OO Dominikanów w Krakowie z 1768 r. II. Magistrat miasta Zatora z lat 1772-1866 /sygn.32 - 294/ 1. Sprawy ogólno-administracyjne z lat 1772-1866 /sygn.32 - 104/ cyrkularze cyrkułu myślenickiego i wadowickiego oraz obwodu wadowickiego, protokoły z posiedzeń magistratu miasta Zatora, odpisy przywilejów miasta, akta dotyczące sporów gruntowych miasta, opis granic miasta, spis parcel zabudowanych m. Zatora, wykaz parcel gruntowych, spis rzemieślników w mieście, wykaz numerów domów z podziałem Zatora na dzielnice, akt odnowienia figury św. Rocha w Zatorze 2. Sprawy finansowe z lat 1799-1866 /sygn.105-223/ dzienniki kasowe, protokoły kontroli kasy miejskiej, księgi kontowe, preliminarze budżetowe, inwentarze majątkowe, sprawy podatkowe, depozyty w kasie miejskiej 3. Luźna korespondencja z lat 1801-1866 /sygn.224-269/ akta dotyczące: funkcjonowania magistratu, wyboru rady gminnej i wydziałowej, spraw karnych i sądowych, porządku i bezpieczeństwa w mieście, spraw drogowych i polowych, spraw szupasowych, rzemiosła i handlu, propinacji, gospodarki wodnej i rybołówstwa, łowiectwa i myślistwa, wycinania wikliny gminnej, nieruchomości i gruntów, rolnictwa i hodowli, licytacji i dzierżaw, spraw wojskowych, ewidencji ludności, spraw budowlanych, spraw szkolnych i sanitarnych, opieki nad ubogimi i chorymi, spraw kultury o ochrony zabytków, świąt i uroczystości. Spraw kościelnych, straży pożarnej, spraw przeciwpożarowych i studni miejskich, spraw spadkowych, klęsk żywiołowych i nieszczęśliwych wypadków, świadectw moralności i ubóstwa, dóbr zatorskich i podziału administracyjnego. 4. Pomoce kancelaryjne z lat 1789-1801, 1832-1844, 1855-1864 /sygn.270-292/ dzienniki podawcze, indeksy do dzienników podawczych, dzienniki podawcze kasy miejskiej 5. Inne z lat 1815,1848 /sygn.293, 294/ protokoły posiedzeń Rady Narodowej miasta Zatora i jego okręgu/1848/, korespondencja z Radą Narodową Obwodu Wadowickiego i magistratem, statut Rady Narod. , akt nobilitacji Józefa Bischan de Ebenberg III. Rada i Urząd Miejski w Zatorze z lat [1841]1867-1918[1928] /sygn.295-1149/ 1. Sprawy organizacyjno - administracyjne z lat 1867-1918 /sygn.295-476/ a/ ogólne z lat 1867-1918 /sygn.295-351/ okólniki c.k. Starostwa Powiatowego w Wadowicach i w Oświęcimiu oraz Wydziału Powiatowego w Wadowicach, protokoły uchwał z posiedzeń rady gminnej, indeks do księgi uchwał, protokoły z posiedzeń zwierzchności gminnej, organizacja posiedzeń rady i zwierzchności gminnej b/ ewidencja i ruch ludności z lat 1867-1918 /sygn.352-372/ arkusze spisowe ludności, indeksy do spisów ludności, sprawy przynależności do gminy, protokoły obcych i służących c/ sprawy wyborcze z lat 1867-1918 /sygn.373-416/ wybory naczelnika gminy i zwierzchności gminnej, rady gminnej, rady powiatowej, do Sejmu Krajowego i Rady Państwa d/ sprawy wojskowe z lat 1881-1918 /sygn.417-440/ księgi meldunkowe żołnierzy i urlopowanych, spisy ewidencyjne żołnierzy, spisy rezerwistów i urlopowanych, wykazy pospolitaków wykazy pojemności kwaterunkowej miasta, luźna korespondencja e/ sprawy sądowe i policji z lat 1861-1918 /sygn.441-476/ książka spraw załatwianych przez policję, instrukcja służbowa i regulamin dla policji miejskiej, protokół ewidencyjny sądownie karanych, rejestr kar, wykazy szupasowe i koszty szupasu, korespondencja luźna 2. Sprawy finansowe z lat 1867-1918 /sygn.477-786/ instrukcja rachunkowo - kasowa dla kasjera i kontrolera, dzienniki kasowe, księgi kontowe na przychody i rozchody, księga kontowa majątku zakładowego gminy, protokoły kontroli kasy miejskiej, preliminarze budżetowe, budżety funduszu administracyjnego, zamknięcia rachunków funduszu administracyjnego i majątku zakładowego, inwentarze majątku gminy, sprawy podatkowe; wykazy podatników, wykazy należności podatkowych, klucz do obliczania podatku, korespondencja podatkowa, książki kwitowe, kwity kasowe. 3. Luźna korespondencja z lat 1867-1918 /sygn.787-945/ akta dotyczące: funkcjonowania magistratu, zadłużenia i oszczędności miasta, podziału administracyjnego, urzędu pocztowego, spraw polowych i gajowych, licytacji i dzierżaw, handlu i rzemiosła, aprowizacji, propinacji i prowadzenia szynków, spraw przemysłowych, spraw drogowych, kolei żelaznych, spraw budowlanych, opieki nad chorymi i ubogimi, spraw weterynaryjnych i sanitarnych, spraw szkolnych, obchodów świąt i uroczystości, działalności stowarzyszeń i organizacji, spraw statystycznych, nieruchomości i lokali miejskich, rolnictwa, hodowli i uboju zwierząt, kasy chorych i nieszczęśliwych wypadków, straży pożarnej, spraw przeciwpożarowych i studni miejskich, spraw kościelnych, Żydów w Zatorze, cmentarzy, dóbr ziemskich, a także akt erekcyjny Kopca Grunwaldzkiego w Palczowicach, akt erekcyjny figury św. Jana Kantego w Zatorze. 4. Pomoce kancelaryjne z lat 1882-1918 /sygn.946-985/ dzienniki podawcze, indeksy do dzienników podawczych 5. Zakłady i Fundusze przy Zarządzie Miejskim z lat 1841-1928 /sygn.986-1149/ a/ Fundusz Ubogich z lat 1841-1918 /sygn.986-1087/ dzienniki kasowe funduszu, księgi kontowe, inwentarze majątku, zamknięcia rachunków, dziennik kasy szpitalnej, wykaz stanu chorych, kalek i ubogich, dziennik podawczy funduszu, luźna korespondencja b/ Fundusz sanitarny z lat 1906-1907/sygn.1088/ dziennik kasowy c/ Fundusz cmentarny z lat 1870-1918 /sygn.1089-1100/ dzienniki kasowe, księga kontowa, księga oględzin pośmiertnych, księga zmarłych d/ Fundusz drogowy z lat 1888-1908 /sygn.1101-1102/ księga kasowa i kontowa e/ Fundusz zarodowy z lat 1902-1923 /sygn.1103-1106/ księgi kontowe i zamknięcia rachunków f/ Fundusz depozytowy z lat 1893-1928 /sygn.1107-1120/ dzienniki kasowe, księgi kontowe, luźna korespondencja g/ Fundusz lodowni z lat 1891-1911 /sygn.1121-1124/ dzienniki kasowe, księgi kontowe, luźna korespondencja h/ Czytelnia Zatorska z lat 1903-1917 /sygn.1125/ i/ Pogotowie miejskie i strażackie z lat 1913-1921 /sygn.1126/ j/ Fundusz przebudowy domu gminnego w Zatorze z lat 1903-1910 /sygn.1127/ dziennik kasowy k/ Towarzystwo Pomocy Przemysłowej w Zatorze z lat 1906-1913 /sygn.1128-1130/ dziennik podawczy, protokoły z posiedzeń, korespondencja luźna l/ Miejska Fabryka Wyrobów Betonowych w Zatorze z lat 1906-1919 /sygn.1131-1149/ dziennik podawczy, inwentarz majątku, księgi kontowe, zamknięcie rachunków, księgi kasowe, księga towarów, księga straca, księga magazynowa ł/ inne z lat 1857-1917 /sygn.1148-1149/ materiały po Ferdynandzie Dobrzańskim nauczycielu w Zatorze, druki: obwieszczeń, regulaminów, ogłoszeń IV. Zarząd Miejski w Zatorze z lat.1918-1939 /sygn.1150-1573/ 1. Dział Ogólno - Organizacyjny z lat 1918-1939 /sygn.1150-1207/ okólniki i zarządzenia, księga uchwał rady miejskiej, księga uchwał zwierzchności gminnej, księgi uchwał Zarządu Miejskiego, sprawozdania o stanie miasta, funkcjonowanie urzędu, granice administracyjne miejscowości i powiatów, sprawy używania pieczęci, wybory do rady gminnej miasta Zatora, wybory Zarządu Miejskiego, sprawy osobowe pracowników, regulamin czynności rady, komisji i zarządu, księga protokołów komisji gospodarczej, księgi inwentarzowe majątku gminy, przedsiębiorstwa gminne, eksploatacja żwirowisk gminnych 2. Dział Finansowo - Budżetowy z lat 1918-1939 /sygn.1208-1294/ dzienniki kasowe, księgi kasowe, dzienniki kontowe, dzienniki główna, księgi dochodów i wydatków budżetowych, preliminarze budżetowe, budżety i zamknięcia rachunków, księgi biercze podatków, kredyty komunalne, podatki państwowe, egzekucja administracyjna opłat i kar, pożyczka państwowa 3. Dział Gospodarki Gminnej z lat 1918-1939 /sygn.1295-1371/ drogi i place publiczne, spisy obowiązanych do świadczeń drogowych, dziennik kasowy funduszu drogowego, sprawy oświatowe, sprawy dotyczące kultury, zdrowie publiczne, akcja sanitarna, opieka nad chorymi i ubogimi, działalność towarzystw opiekuńczych, sprawy powodziowe, bezrobocie, rolnictwo i łowiectwo, ubój zwierząt, popieranie przemysłu i handlu, elektrownia w Zatorze 4. Dział Administracyjny /spraw poruczonych/ z lat 1918-1939 /sygn.1372-1458/ wybory do Sejmu i Senatu /zarządzenia, listy wyborców, spisy wyborców, protokoły wyborów, sprawy związane z reperacją kościoła parafialnego w Zatorze, sprawy wyznaniowe /gmina żydowska/, księgi meldunkowe i skorowidze, ewidencja i kontrola ruchu ludności, sprawy bezpieczeństwa i porządku publicznego, sprawy wojskowe i świadczeń wojennych, sprawy drogowe, sprawy budowlane, aprowizacja, sprawy karne i sądowe. 5. Pomoce kancelaryjne z lat 1918-1939 /sygn.1459-1488/ dzienniki podawcze, indeksy do dzienników, rejestry kancelaryjne i korespondencyjne, książki doręczeń pism 6. Zakłady i Fundusze przy Zarządzie Miejskim z lat 1918-1939 /sygn.1489-1503/ a/ Fundusz Ubogich z lat 1919-1935 /sygn.1489-1500/ dzienniki podawcze, księgi kontowe b/ Fundusz depozytowy z lat 1919-1926 /sygn.1501-1502/ sprawy finansowe c/ Fundusz zarodowy z lat 1920-1924 /sygn.1503/ zamknięcie rachunków 7. Stowarzyszenia i organizacje z lat 1918-1939 /sygn.1504-1562/ m.in. Macierz Szkolna, Towarzystwo Szkoły Ludowej, Związek Nauczycielstwa Polskiego, Czytelnia Zatorska, Koło Przyjaciół Harcerzy, Związek Miast Małopolskich i Śląska Cieszyńskiego, Związek Miast Polskich, Towarzystwo Kasynowe, Związek Strzelecki, Fundusz Obrony Narodowej, Liga Morska i Kolonialna, Związek Peowiaków, Związek Oficerów Rezerwy RP, Związek Rezerwistów, Ogólny Związek Podoficerów Rezerwy RP, Związek Legionistów Polskich, związki zawodowe, towarzystwa rolne, handlowe i przemysłowe, stowarzyszenia żydowskie, towarzystwa opiekuńcze, organizacje charytatywne, towarzystwa turystyczne i sportowe, Ochotnicza Straż Pożarna. 8. Inne z lat 1918-1939 /sygn.1563-1573/ obchody świąt i rocznic, plebiscyt na Górnym Śląsku, komitety popierania różnych inwestycji, korespondencja w sprawach ważnych osobistości, Ignacy Wielgus adwokat w Zatorze, Dyrekcja Dóbr h. Potockiego, Zygmunt Lowe adwokat w Zatorze. V. Akta miasta Zatora / Burgermeister der Stadt Zathor/ z lat 1939-1945 /sygn.1574 - 1711/ okólniki i zarządzenia, korespondencja w sprawach funkcjonowania urzędu i spraw administracyjno - organizacyjnych, ewidencja ludności, osadnictwo wojenne, sprawy wojskowe, sprawy karne i sądowe, sprawy osobowe pracowników urzędu, sprawy szkolne, ubezpieczenia, sprawy handlu i przemysłu, plany budowlane, podatki, kasa miejska, straż pożarna. Przesunięcia z 2008 r. z lat 1891-1946 /sygn.1712-1728/ książka robotnicza, książeczka wkładowa Towarzystwa "Pomoc Przemysłowa", sprawozdania rachunkowe, sprawy grobownictwa wojennego, korespondencja w sprawach meldunkowych, rejestr wydanych dowodów osobistych (1929-1935), podania o wydanie dowodu osobistego, sprawy rzeźni i targowicy miejskiej, sprawy Muzeum historii Zatora (Dr. Rużiczka), kwestionariusze dla ustalenia prawa do niemieckiej listy narodowościowej. Przesunięcia z 2009 r. z lat 1931-1939/sygn.1729-1733/ Koperty z ankietami osób zamieszkujących w gminie wraz z arkuszami zbiorczymi i podaniami o wydanie dowodów osobistych. Przesunięcia z 2011 r. z lat 1806-1868 (sygn.1734-1737) Korespondencja administracyjno-gospodarcza. Nabytek z AN w Krakowie z lat 1493...-1793 (sygn. 1738-1741) Przywileje dla miasta Zatora, Protocollum viceadvocatiale Zathoriense, księga radziedzka zatorska, akta consularia. Nabytek z 2024 r. z lat 1523-1786 /sygn. 1742,1743/ Księga uposażenie szpitala św. Krzyża w Zatorze, księga wpisów dokumentów w sprawach spornych sporządzonych na zamku zatorskim. Number of files1743
13/361/0 Państwowa Obrona Przeciwlotnicza Grupa Gminy Oświęcim 1941-1944 3 0 Unroll
0 Number of files3
13/362/0 Akta miasta Oświęcimia 1509-1944 527 1706 Unroll
I. Magistrat miasta Oświęcimia /1807 - 1866/ 1. Sprawy organizacyjne z lat 1838 - 1866 /sygn.1 - 9/ -protokoły z sesji magistratu, protokoły czynności, sprawy administracyjno - gospodarcze, kataster gruntowy 2.Kasa miejska z lat 1807, 1838 - 1866 /sygn. 10 - 33/ -instrukcja, księgi dzienniki kasowe II. Rada i Urząd Miejski miasta Oświęcimia /1867 - 1918/ 1. Sprawy organizacyjno - administracyjne z lat 1867 - 1918 /sygn. 34 - 104/ - księgi uchwał rady gminnej miasta Oświęcimia, księga funkcjonariuszy gminnych, zarządzenia i korespondencja w sprawach adm. - gosp. , sprawy opieki społecznej, nielegalnych przekroczeń granicy, szupasu, inwentarze majątku gminnego, księgi meldunkowe, certyfikaty przynależności do gminy, listy popisowych, rejestracja rezerwistów i pospolitaków, arkusze spisowe ludności, sprawy certyfikatów i paszportów dla bydła, podwody, wykazy cen targowych, sprawy budowlane, zamknięcie rachunków majątku obrotowego, księga uwolnień od podatku 2. Kasa Miejska z lat 1867 - 1918 /sygn. 105 - 222/ - zamknięcie rachunkowe kaucji, wadiów i depozytów, księga likwidacyjna przychodów i rozchodów, księgi główna, dzienniki kasowe, księgi kontowe, sumaryczne rachunki kasy, korespondencja, protokół podawczy i dzienniki podawcze, indeksy do dziennika podawczego. III. Zarząd Miejski w Oświęcimiu /1918 - 1939/ 1. Sprawy organizacyjno - administracyjne z lat /1866 - 1917/ 1918 - 1939 /sygn. 223 - 291/ księgi uchwał Rady, instrukcja kancelaryjna, zarządzenia, kwestionariusze majątkowe mieszkańców miasta, sprawy dzierżawy dóbr miejskich, ceny, zarządzenia i rejestracja stowarzyszeń z terenu miasta, sprawy zdrowia publicznego, akcji sanitarno - porządkowej, rejestr wydawanych świadectw moralności, sprawy opieki społecznej, księgi sług i czeladzi, sprawy rekwizycji mieszkań, sprawy karno - administracyjne, rejestry kar, sprawy bezrobotnych, rejestr spraw przemysłowych, sprawy budowlane, podania o wydanie dowodów osobistych, księgi meldunkowe, ewidencja przynależności do gminy, listy popisowych, spisy poborowych, taksy wojskowe, wykazy domów do zakwaterowania, wykazy dezerterów z wojska, zasiłki dla rodzin żołnierzy, listy wyborcze i spisy wyborców do Sejmu i Senatu. 2. Kasa Miejska z lat 1918 - 1939 /sygn.292 - 328/ księgi kontowe, księgi ewidencyjne należności czynnych i biernych, księgi biercze dodatków, dzienniki kasowe, korespondencja Kasy, rejestr nakazów płatniczych, 3. Pomoce kancelaryjne z lat 1919 - 1936 /sygn. 329 - 358/ dzienniki podawcze, indeksy do dzienników, spisy spraw. IV. Akta miasta Oświęcimia/ Bürgermeister der Stadt Auschwitz./ 1939 - 1944/ 1.Sprawy administracyjno - gospodarcze z lat 1939 - 1944 /sygn. 359 - 361, 377 - 418/ podania w sprawach podatków, sprawy pobytu czasowego Polaków w Oświęcimiu, wytyczne w sprawach meldunkowych, sprawy pomocy zimowej, sprawy rodzin członków NSDAP, szkolenie wojskowe dziewcząt niemieckich, odznaczenia dla funkcjonariuszy policji zasłużonych w walce z wrogami III Rzeszy, zarządzenia w sprawach kontroli robotników polskich, sprawy remontów i prac budowlanych na terenie miasta / rachunki i faktury wystawiane przez firmy/ , sprawy przydziału kartek mieszkaniowych, przepisy dot. Prowadzenia kartotek narodowościowych, korespondencja w sprawie konfiskaty majątków, wykazy firm z tereniu Oświęcimia. V. Zakłady i Fundusze przy Zarządzie Miejskim z lat 1869 - 1927 /sygn. 363 - 367/ zamknięcie rachunkowe Funduszu szpitala św. Mikołaja, akta po Franciszku Karasińskim, Straż Pożarna w Oświęcimiu, księga uchwał Rady Szkolnej Miejscowej w Oświęcimiu. Dopływy wyłączone w trakcie skontrum z lat 1869 - 1925 /sygn. 368 - 376/ Korespondencja administracyjno gospodarcza m.in. sprawy gruntowe, budowa dróg i mostów, sprawy szkolne, wypas bydła, sprawy rolne. Dopływy 2006 z lat 1930,1931, 1940-1944 /sygn.429 – 513/ 1.Plany i mapy z lat 1940,1941, 1943, 1944 /sygn.429 – 434/ plan ogólny miasta Oświęcimia, plany zabudowy miasta, mapy obrębu miejskiego, 2.Dokumentacja techniczna z lat 1930, 1931, 1940 – 1944 / sygn.434 – 513/ 1. Opracowania ogólne z lat 1940 – 1941/sygn.435 – 437/ 2. Zaopatrzenie w wodę z lat 1941 – 1943 /sygn.438 – 443/ plany sytuacyjne stacji wodociągów, przekroje instalacji , schemat sieci elektrycznej stacji wodociągów, 3.Wodociągi z lat 1942, 1944 /sygn.444 - 448/ plany sytuacyjne rozbudowy wodociągów, wniosek o odstąpienie od zakazu budowy odcinka wodociągów. 4.Odprowadzanieścieków i deszczówki z lat 1942 – 1944 /sygn.449 – 466/ plany ogólne, plany sytuacyjne, przekroje, rzuty, obliczenia statyczne, zestawienia materiałów, kosztorysy 5. Kanały ściekowe do Wisły z lat 1941 – 1944 /sygn. 467 – 470/ projekt odprowadzenia kanalizacji i deszczówki do Wisły / plany, szkice, przekroje, obliczenia/, instrukcja obsługi pompy głębinowej 6.Oczyszczalnia ścieków z 1944 r. /sygn.471 – 472/ dokumentacja osadnika szlamu 7.Przebudowa ulic i placów z lat 1941 – 1944 /sygn.473 – 488/ profile ulic, plany rzuty przekroje dotyczące przebudowy ulic: Kolejowej, Krakowskiej, Glückaufstrasse /Sienkiewicza/, Friedrichstrasse /B.Joselewicza/, Hauptstrasse /Jagiełły/, Teichstrasse /Górnickiego/, Torweg /Plebańska/, Wikingerstrasse /Klucznikowska/, oraz dróg dojazdowych do miasta, 8.Przebudowa i budowa osiedli z lat 1931, 1944 /sygn.489 - 492/ zabudowania przy Małym Rynku, w okolicach IG Fraben, osiedle Babice, osiedla kolejowego, 9.Pojedyncze obiekty z lat 1930, 1940-1944 /sygn.492 – 513/ przebudowa Zamku, mostu na Sole, koncepcja zagospodarowania Rynku, szkoła ludowa w Oświęcimiu, wodociąg dla straży pożarnej, gospoda w Monowicach, rowy przeciwlotnicze. Przesunięcie z 2011 r. odpis dokumentu z 1796 r. /sygn 514/ Nabytek z AN w Krakowie z lat 1518, 1760-1845 /sygn. 515-527? Dokument pergaminowy Jana Konarskiego, biskupa krakowskiego, księgi radzieckie i łąwnicze, księgi magistratu, korespondencja Nabytek 2018 z roku 1906 /sygn. 528/ Plan stacji kolejowej w Oświęcimiu Number of files528
13/363/0 Kopalnia Węgla Kamiennego "Brzeszcze" w Brzeszczach 1898-2000 730 0 Unroll
0 Number of files731
13/364/0 Starostwo Powiatowe w Wadowicach [1944] 1945-1950 [1951-1955] 627 0 Unroll
I Starostwo Powiatowe w Wadowicach z lat 1945 - 1950 /1951/ 1. Referat ogólny z lat 1945 - 1950 /sygn. 1 - 33/ - zbiór przepisów i zarządzeń normatywnych, statut organizacyjny i instrukcja kancelaryjna, regulamin pracy i obrad, sprawy reprezentacyjne, protokoły z zebrań kierowników urzędów niezespolonych, wykazy władz i urzędów I instancji, plany pracy, sprawozdania z działalności własnej, organizacja starostwa i zasady urzędowania, zarządzenia polustracyjne, nadzorowanie i kontrola podległych urzędów, szkolenie pracowników, "wyścig pracy", podział terytorialny, sprawy rejestracji szkód wojennych. 2. Referat budżetowo - gospodarczy z lat 1945 - 1950 /sygn. 34 - 50/ - opracowywanie preliminarza i budżetu, księgi rachunków i depozytów, zamknięcia rachunkowo - kasowe, zarządzenia, korespondencja spisy spraw referatu. 3. Referat społeczno - polityczny z lat 1945 - 1950 /sygn.51 - 85/ - zbiór przepisów i zarządzeń, rozkazy wojenne komendanta miasta, sprawozdania sytuacyjne, sprawy Referendum/1946/ i wyborów /1947/, walka z przeciwnikami politycznymi, raporty sytuacyjne posterunków MO, akcje masowe, sprawy narodowościowe i wyznaniowe, deklaracje wierności, sprawa obozu dla Volksdeutschów w Wadowicach, rejestracja i nadzór nad stowarzyszeniami, sprawozdania z działalności organizacji politycznych i społecznych , zbiórki publiczne, zebrania i zjazdy, akcje przesiedleńcze, danina narodowa, wykazy grobów żołnierzy sowieckich, spisy spraw referatu. 4. Referat administracyjno - prawny z lat 1945 - 1950 /sygn. 86 - 110/ - sprawy utraty obywatelstwa, emigracja obywateli sowieckich, wyjazdy zagraniczne, wydawanie dowodów tożsamości, sprawy USC i ewidencji ludności, nadania i zmiana nazwisk, sprawy wyznaniowe, uwłaszczenia, walka z alkoholizmem, zezwolenia na zgromadzenia, sprawy ochrony granic, nabywanie nieruchomości w pasie granicznym, sprawozdania z działalności referatu. 5. Referat karno - administracyjny z lat 1948 - 1950 /sygn.. 111 - 119/ - orzecznictwo karno - adm., areszty gminne, wykroczenie, protokoły z rozpraw karno - adm., statystyka wykroczeń, egzekucja świadczeń pieniężnych 6. Referat przemysłu z lat 1945 - 1949 / sygn. 120 - 131/ - spisy zakładów przemysłowych, sprawozdania z produkcji, rejestracja strat poniesionych przez zakłady, sprawy urządzeń w zakładach, organizacje rzemieślnicze i zrzeszenia przemysłowe, rejestr wydanych kart rzemieślniczych, ankiety wiejskiego i miejskiego chałupnictwa, przemysł ludowy, sprawozdania z działalności. 7. Referat handlu z lat 1947 - 1950 /sygn. 132 - 162/ - zbiór przepisów i zarządzeń, sprawozdania z działalności placówek handlowych związki i stowarzyszenia handlowe, legalizacja narzędzi mierniczych, handel targowiskowy, ankiety sklepów mięsnych, rejestr zakładów mleczarskich, zbiorowe żywienie, transport, inspekcja handlu, współpraca z powiatowymi komisjami, statystyka handlowa 8. Referat opieki społecznej z lat 1945 - 1950 /sygn. 163 - 211/ - przepisy i zarządzenia, plany działania, ewidencja i kontrola działalności organizacji opieki społ., finansowanie opieki społecznej, plany inwestycyjne, pomoc z UNRA, opieka nad matką i dzieckiem, opieka zakładowa, ochronki, regulaminy zakładów opiekuńczych, szkody wojennej w opiece społecznej, akcja pomocy powodziowej, zwalczanie żebraków i włóczęgów, dożywianie ubogich, opieka nad repatriantami, powoływanie opiekunów społecznych, fundacje, zbiórki na cele opieki społecznej, opieka nad grobami żołnierzy, sprawozdania z działalności własnej 9. Referat zdrowia z lat 1945 - 1949 /sygn.212 - 223/ - przepisy i zarządzenia, wykaz instytucji zdrowia, uzdrowiska stacje klimatyczne, zezwolenia na otwieranie aptek, szkolenie personelu służby zdrowia, , grobownictwo wojenne i ekshumacja zwłok, finansowanie służby zdrowia, sprawozdania sanitarne. 10. Referat weterynaryjny z lat 1946 - 1949 /sygn. 224 - 230/ - przepisy i zarządzenia, organizacja służby weteryn., lecznice zwierząt, opieka nad stadninami, nadzór nad targami spędami i pokazami, sprawozdania i statystyka. 11. Referat odbudowy z lat 1945 - 1950 /sygn. 231 - 251/ - realizacja planów odbudowy, plany inwestycyjne, rozdział materiałów bud. budowa i remont budynków państwowych, opieka nad grobami poległych partyzantów i żołnierzy, ochrona zieleńców, nadzór techniczno - budowlany, zatwierdzanie projektów budowlanych, sprawozdania z rejestracji szkód wojennych, przydział baraków poniemieckich, sprawozdania, powołanie Powiatowego Komitetu Odbudowy. 12. Referat rolnictwa i reform rolnych z lat 1946 - 1950 /sygn.252 - 262/ - przepisy i zarządzenia plany zagospodarowania łąk i pastwisk, mechanizacja i elektryfikacja rolnictwa, budownictwo wiejskie, statystyka rolna, działalność Powiatowego Komitetu Akcji Siewnej i Powiatowego Komitetu Likwidacji Zadłużenia Wsi. 13. Referat Inspektora Oświaty Rolniczej z lat 1945 - 1950 /sygn. 263 - 301/ - przepisy i zarządzania, plany działania, sprawozdania ze stanu organizacji szkół przysposobienia rolniczego, wykazy szkół rolniczych, uniwersytety ludowe i domy ludowe, programy nauczania w szkołach, kontrole i wizytacje szkół, protokoły z egzaminów przysposobienia rolniczego, nominacje na nauczycieli i kierowników szkół, finansowanie szkół, zagospodarowywanie szkolnych ośrodków rolnych, umowy dzierżawne, sprawozdania i statystyka, powołanie Komitetu Oświaty Rolniczej. 14. Referat aprowizacji z lat 1945 - 1948 /sygn. 302 - 327/ - przepisy i zarządzenia, spółdzielnie i sklepy spółdzielcze, sklepy prywatne, hotele, stołówki i zakłady gastronomiczne, Kongregacja Kupiecka, organizowanie targów, sprawy skupu, świadczenia rzeczowe, korespondencja w sprawach świadczeń na rzecz Armii Czerwonej, sprawozdania z działalności własnej, statystyka, dostawy obowiązkowe, rozdział materiałów pędnych 15. Referat kultury i sztuki z 1945 r. /sygn. 328 - 331/ - konserwacja zabytków, zezwolenie na imprezy artystyczne, wnioski i sprawozdania z działalności własnej, korespondencja 16. Referat ruchu drogowego z 1945 r. /sygn. 332,333/ - zarządzenia, organizowanie sieci kolejowe i naprawa dróg II. Komitety działające przy Starostwie Powiatowym w Wadowicach z lat 1946, 1949 /sygn. 334 - 335/ - Komitety Obywatelskie Premiowanej Pożyczki Odbudowy Kraju, Powiatowe, Miejskie i Gminne Komitety Współdziałania III. Zarząd Powiatowego Koła Związku Zawodowego Pracowników Państwowych RP w Wadowicach z lat 1946 - 1947 /sygn. 336/ - korespondencja IV. Dopływy roku 2005 . Akta z lat 1945 - 1951 /sygn.392-433/ 1. Referat Społeczno - Polityczny z lat 1946 - 1949 /sygn.392 - 398/ Sprawy przeprowadzenia wyborów 1947 r., zaświadczenia o niekarności wydawane przez starostwo, przeprowadzanie zbiórek publicznych. 2. Referat Administracyjno - Prawny z lat 1948 -1949 /sygn.399 - 416/ Pozwolenia na organizację imprez masowych przez stowarzyszenia i organizacje, wnioski o wyjazdy na roboty rolne do Czechosłowacji wraz z opiniami PUB 3. Referat Odbudowy z lat 1946 - 1949 /sygn. 417 - 418/ Korespondencja w sprawie odbudowy i remontu szkół i budynków państwowych 4. Referat Przemysłu i Handlu z lat 1945 - 1951 /sygn. 419 - 426/ Sprawy niepaństwowych firm z terenu powiatu wadowickiego, likwidacja tych firm 5. Referat Kultury i Sztuki z 1946 r. / sygn. 427 - 432/ Akty normatywne oraz sprawy organizacyjne, zezwolenia na organizację widowisk teatralnych i muzycznych, korespondencja w sprawach zbiorów muzealnych, konserwacji zabytków, martyrologii 6. Referat Rolnictwa i Reform Rolnych z lat 1946 - 1948 /sygn. 433/ Korespondencja referatu leśnego, walka ze szkodnikami leśnymi, wyrąb drzewa, wykazy lasów niepaństwowych. 7. Akta osobowe pracowników z lat 1945 - 1950 /sygn.434 - 445/ V. Przesunięcie z 2009 r. Akta z lat 1944-1955 /sygn.446-757/ 1. Referat Ogólny z lat 1945-1955 /sygn.446-575/ Podział czynności i regulamin pracy Starostwa. Protokoły z odpraw szkoleniowych pracowników. Protokoły posiedzeń i sprawozdania WRN w Krakowie. Zestawienia gminne wpływów i zaległości podatku gruntowego. Akta osobowe pracowników Starostwa. 2. Referat Administracyjno-Prawny z lat 1945-1951 /sygn.576-591/ Sprawy poświadczeń obywatelskich i pozbawienia obywatelstwa polskiego. Świadectwa zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa. Sprawy użytkowania wód publicznych, regulowania i utrzymania wód. Sprawy nabywania nieruchomości w pasie granicznym. 3. Referat Karno-Administracyjny z lat 1945-1948 /sygn.592-594/ Kontrola i nadzór nad orzeczeniami organów gminnych, statystyka wykroczeń administracyjnych, areszty gminne. Sprawa zakłócenia spokoju w UG w Kalwarii. 4. Referat Przemysłu i Handlu z lat 1945-1952 /sygn.595-624/ Charakterystyka gmin. Okólniki i zarządzenia UW Krakowskiego w sprawie przemysłu, spisy spraw. Rejestry i ankiety zakładów przemysłowych, rejestry licencji na przemysł okrężny, karty rzemieślnicze. Zatwierdzenia urządzeń zakładów. 5. Referat Odbudowy z lat 1945-1950 /sygn.625-647/ Protokoły policji budowlanej. Plany inwestycyjne. Rozdział materiałów budowlanych. Remonty kapitalne budynków w Andrychowie, Kalwarii i Wadowicach. 6. Referat Pomiarów z lat 1944-1950 /sygn.648-698/ Rozgraniczenia, wyciągi z arkuszy posiadłości gruntowych, podręczniki pomiarowe, kopie map katastralnych, wykazy operatów, dokumentacja pomiarów zmian przejęta ze zlikwidowanego biura mierniczego, wykazy zmian do rejestrów gruntów, zapiski do arkuszy rejestrów gruntów, uchwały i postanowienia sądowe dotyczące poszczególnych miejscowości z terenu powiatu wadowickiego. Rejestr pomiarowo klasyfikacyjny po scaleniu gromady Jaroszowice. 7. Referat Rolnictwa i Reform Rolnych z lat 1945-1950 /sygn.699-728/ Struktura gospodarstw na terenie poszczególnych miast/gmin. Spis rolny. Akta parcelacyjne majątku ziemskiego Paszkówka i Bęczyn, parcelacja majątków kościelnych. Sprawy przydziału lokali i kwestionariusze szkód wojennych w Kalwarii i Brodach. Scalanie gruntów w gromadzie Chocznia. Dzierżawy majątków opuszczonych pożydowskich i poniemieckich. 8. Referat Inspektora Oświaty Rolniczej z lat 1947-1950 /sygn.729-730/ Protokoły Powiatowego Komitetu Oświaty Rolniczej. Sprawy szkół rolniczych z terenu powiatu wadowickiego. 9. Referat Kultury i Sztuki z lat 1947-1950 /sygn.731-749/ Instrukcja kancelaryjna, podział czynności, zarządzenia wewnętrzne dot. referatu. Wykazy świetlic, sal teatralnych, kinowych. Zezwolenia na drukowanie afiszy. Protokoły posiedzeń Komitetów organizacyjnych imprez, rocznic, wykazy przedstawień, datków, zbiórek. Podania o wydanie zgody na wystawianie przedstawień i organizację imprez. Sprawy przydziału instrumentów muzycznych, koncertów, zespołów i szkół muzycznych. Wykaz szkół artystycznych.. Związek Literatów, Plastyków i Muzyków, pomniki, wystawy, wykaz rękodzielników, dochodzenia w sprawie obrazów. Sprawy zabytków. Sprawozdania dot. życia artystyczno-kulturalnego. Plany inwestycyjne świetlic. 10. Dział Samorządowy z lat 1949-1950 /sygn.750-757/ Szczegółowy podział czynności Referatu Ogólnego, Referatu Pomocy Społecznej. Dane statystyczne Powiatowego Związku Samorządowego w Wadowicach. Statut Związku Międzykomunalnego dla popierania kalwaryjskiego wytwórstwa meblowego. Rozrachunki z powodu zmian terytorialnych dokonanych przez okupanta, Spisy spraw. Sprawy osobowe personelu lekarskiego. Ankiety i wykazy pracowników Zarządów M/GRN. Number of files757
13/365/0 Powiatowa Rada Narodowa i Wydział Powiatowy w Wadowicach 1945-1950 120 0 Unroll
A. Powiatowa Rada Narodowa w Wadowicach z lat1945 - 1950 /sygn.1-32/ I. Dział Ogólno-Organizacyjny z lat 1945-1950 /sygn.1-27/ 1. Organizacja samorządu powiatowego z lat1945-1949 /sygn.1-7/ reorganizacja gminnych i miejskich rad narodowych, zmiany terytorialne, wykazy pracowników i członków PRN, wydziału powiatowego, GRN, burmistrzów, wójtów i sołtysów, odznaczenia, statuty opłat administracyjnych, listy kandydatów na ławników, upaństwowienie lasów samorządowych 2. Funkcjonowanie organów ustrojowych z lat 1945-1950 /sygn.8-24/ sprawozdania PRN, protokoły z posiedzeń PRN, MRN i GRN oraz poszczególnych komisji 3. Kontrola społeczna PRN z lat 1945-1949 /sygn.25-27/ protokoły z kontroli rad, sprawozdania z działalności komisji kontroli społecznej II. Dział nadzoru nad gminami z lat 1945-1950 /sygn.28-32/ uchwały i statuty GRN, sprawozdania z zebrań gromadzkich B. Wydział Powiatowy w Wadowicach z lat 1945-1950 /sygn.33-91/ I. Dział ogólno-organizacyjny z lat 1945-1950 /sygn.33-45/ 1. Organizacja samorządu powiatowego z lat 1945-1950 /sygn.33-34/ zarządzanie i sprawy podziału administracyjnego 2. Funkcjonowanie organów ustrojowych z lat 1945-1950 /sygn.35-36/ księga protokołów i uchwał Wydziału Powiatowego 3. Organizacja oddziału adm.samorządowego z lat 1945-1950 /sygn.37-38/ instrukcje kancelaryjne, podział czynności, spisy spraw 4. Sprawy osobowe z lat 1945-1950 /sygn.39-40/ zarządzenia, ewidencja osobowa/ 5. Kontrola wewnętrzna i władzy nadzorczej z lat 1945-1950 /sygn.41/ protokoły i zarządzenia polustracyjne 6. Majątek samorządu powiatowego z lat 1945-1949 /sygn.42/ wniosek o rozszerzenie terenów na rozbudowę Andrychowa, wykaz czynnych zakładów przemysłowych i gmachów zniszczonych, dzierżawa gruntów gromadzkich 7. Przedsiębiorstwa samorządu powiatowego z lat 1946-1948 /sygn.43/ zarządzenia 8. Komunalna Kasa Oszczędności z lat 1946-1948 /sygn.44/ zarządzenia, rewizja KKO 9. Statystyka ogólna z lat 1949-1950 /sygn.45/ wykazy samorządowych gospodarstw rolnych, plany przedsiębiorstw komunalnych II. Dział Finansowo - Gospodarczy z lat 1945-1950 /sygn.46-60/ 1. Budżety z lat 1947-1950 /sygn.46-50/ planowanie budżetowe GRN wykonanie budżetów GRN i ośrodków zdrowia 2. Dochody samorządu powiatowego 1945,1947-1950 /sygn.51-52/ sprawozdania GRN z wpływów podatkowych, wymiar i pobór podatków, opłaty adm. 3. Kredyt komunalny 1946-1949 /sygn.53-54/ zestawienia i sprawy dotacji 4. Dochody obce z lat 1946-1949 /sygn.55-58/ rozliczenia, zadłużenia przedwojenne samorządów, wytyczne i korespondencja dot. ubezpieczeń rzeczowych/ 5. Sprawy ogólno - gospodarcze z lat 1947-1948 /sygn.59-60/ ankiety GRN, kontrola gospodarczo - rachunkowa III. Dział ogólnej polityki komunalnej z lat 1945-1950 /sygn.61-68/ 1. Oświata z lat 1945-1950 /sygn.61/ uruchamianie szkół, nauczanie, dojazdy młodzieży, sprawy teatru i kin 2. Opieka społeczna z lat 1945-1947 /sygn.62/ statuty ośrodków zdrowia., letniska, zdrojowiska, kolonie letnie 3. Rolnictwo z lat 1945-1950 /sygn.63-64/ sprawy wodno - melioracyjne, akcja oddłużania wsi, hodowla bydła, organizacja lasów samorządowych/ 4. Oświata rolnicza z lat 1945-1949 /sygn.65/ 5. Weterynaria z lat 1947-1949 /sygn.66/ 6. Popierania przemysłu i handlu z lat 1945-1949 /sygn.67/ ograniczanie spożycia, sieć handlowa, dotacje na popieranie drobnego przemysłu na Podhalu, zwiększanie produkcji mebli w Kalwarii 7. Różne sprawy społeczne i statystyczne działu z lat 1945-1949 /sygn.68/ sprawy szkód samorządowych, zadłużeń, wykazy gmin i gromad, cmentarze, budowa domów ludowych łaźni i kąpielisk IV. Dział nadzoru nad gminami z lat 1945-1950 /sygn.69-89/ 1. Organizacja nadzoru nad samorządami gminnymi z lat 1946-1948 /sygn.69/ skład organizacyjny i personalny GRN, wykazy nieruchomości opuszczonych i poniemieckich 2. Inspekcje gmin z lat 1945-1950 /sygn.70-73/ sprawozdania, protokoły i zarządzenia polustracyjne 3. Wytyczne dot. szkoleń pracowników gminnych z lat 1946-1950 /sygn.74/ 4. Współpraca w nadzorze nad zadaniami społeczno - gospodarczymi gmin z lat 1945-1950 /sygn.75/ sprawy elektryfikacji wsi, gminna gospodarka lokalami, używanie dawnych herbów miast 5. Organizacja samorządu gminnego z lat 1945-1950 /sygn.76-79/ podział terytorialny powiatu, tworzenie nowych gmin i gromad, rozbudowa miasta Kalwarii, utworzenie powiatu oświęcimskiego, protokoły z wyborów burmistrzów, wójtów i sołtysów oraz ich zastępców. 6. Funkcjonowanie gminnych organów ustrojowych z lat 1948 /sygn.80/ protokoły z posiedzeń: burmistrzów, wójtów i sekretarzy gminnych, Międzypartyjnej Konferencji Porozumiewawczej trzech Stronnictw Demokratycznych w Zatorze, Delegatów Komisarzy pow.wadowickiego oraz roków starościńskich w Makowie Podhalańskim. 7. Organizacja urzędów gminnych z lat 1946 /sygn.81/ 8. Sprawy osobowe pracowników gminnych z lat 1945-1950 /sygn.82-83/ wykazy pracowników, którzy wyjechali na ziemie zachodnie do prac samorządowych, statutu etatów i stanowisk 9. Budżety gminne i gromadzkie z lat 1946-1950 /sygn.84/ 10. Finanse gminne z lat 1945-1948 /sygn.85/ nadzór nad poborem danin 11. Świadczenia w naturze /szarwarki/ z lat 1948 /sygn.86/ 12. Majątek gmin i gromad z lat 1945-1950 /sygn.87/ nadzór nad gospodarką gminną 13. Budownictwo mieszkaniowe i nadzór budowlany z lat 1945-1947 /sygn.88/ projekt odbudowy powiatu wadowickiego 14. Różne sprawy gminne i statystyka działu z lat 1946-1950 /sygn.89/ wykazy gromad wchodzące w skład III Rzeszy, materiały dotyczące działalności oddziałów leśnych na terenie gmin, niszczenie akt gmin, gospodarka leśna V. Dział Pożarnictwa z lat 1945-1950 /sygn.90/ wytyczne, zaopatrzenie gmin w wodę, subwencje VI. Miejscowy Urząd Planowania Przestrzennego z lat 1948-1949 /sygn.91/ sprawy organizacyjne, plany inwestycyjne, zagospodarowanie przestrzenne, zalesianie nieużytków VII. Sprawy osobowe, pozwolenia na budowę z lat 1945-1950 /sygn.92-94/ sprawy osobowe pracowników, członków PRN oraz miejskich i gminnych rad narodowych, zezwolenia na budowę budynków w gminach Wieprz i Wadowice. IX. Dopływ z 2009 r. , akta z lat 1945-1950 /sygn.117-120/ Księgi uchwał Prezydium PRN, protokoły posiedzeń komisji. Number of files120
13/366/0 Prezydium Powiatowej Rady Narodowej w Wadowicach [1937-1949] 1950-1973 [1974-1983] 8120 0 Unroll
0 Number of files9457
Showing 331 to 360 of 1,486 entries.