Fonds number | Name of the fonds | Border dates | Number of files | Number of scans | Unroll all Roll all |
13/337/0 | Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Maszyn Przędzalnictwa Wełny "Belmatex" w Bielsku-Białej | [1946-1972] 1972-2012 | 27601 | 0 | Unroll Roll |
| 0 Number of files60985 |
13/338/0 | Państwowe Gospodarstwo Rybackie Nowy Dwór w Czechowicach-Dziedzicach | [1859]1956-1974 | 19 | 0 | Unroll Roll |
| 0 Number of files19 |
13/339/0 | Zakłady Przemysłu Wełnianego "Krepol" w Bielsku-Białej | [1945-1949]1950-1995 [1995-2001] | 0 | 0 | Unroll Roll |
| 0 Number of files671 |
13/340/0 | Centrala Handlu Detalicznego Polskiego Związku byłych Więźniów Politycznych Dyrekcja Naczelna w Warszawie | 1946-1950 | 822 | 0 | Unroll Roll |
| I. Rada Gospodarcza PZbWP z lat 1946-1949 /sygn.1 - 5/ sprawozdania z działalności CHD, preliminarze Dyrekcji Naczelnej CHD oraz sprawozdania z ich wykonania, wykazy przedsiębiorstw związkowych oraz korespondencja. II. Główna Komisja Rewizyjna PZbWP z lat 1947-1949 /sygn.6/ sprawozdania Dyrekcji Naczelnej CHD oraz sprawozdania z kontroli jej działalności i likwidacji III. Dyrekcja Naczelna Centrali Handlu Detalicznego PZbWP z lat 1946-1950 /sygn.7 - 822/ 1. Sprawy organizacyjne Dyrekcji CHD z lat 1946-1949 /sygn.7 - 21/ statut PZbWP, statut tymczasowy CHD, statut Centrali Handlowo - Gospodarczej oraz statut i regulaminy Spółdzielni Gospodarczej, okólniki, schematy organizacyjne i instrukcje kancelaryjne, protokoły z posiedzeń DNCHD, Rady Nadzorczej CHD oraz protokoły z różnych zebrań, konferencji, zjazdów i odpraw, materiały przygotowane na Radę Gospodarczą, protokoły Rady Gospodarczej, korespondencja z Główną Komisją Rewizyjną PZbWP, rejestr członków ND CHD, sprawozdania z działalności Dyrekcji, materiały dot. Przekształcenia CHD w Spółdzielnię Gospodarczą PZbWP 2. Sekretariat Główny z lat 1946-1950 /sygn.22 - 369/ korespondencja z terenowymi zarządami Kół PZbWP, urzędami, Delegaturami wojew. Oraz z poszczególnymi sklepami CHD rozmieszczonymi na terenie całego kraju, życzenia świąteczne oraz wycinki prasowe. 3. Referat Osobowy z lat 1946-1950 /sygn.370 - 408/ wykazy pracowników DN CHD oraz delegatur wojew., kwestionariusze personalne, podania i umowy o pracę, zaszeregowania i uposażenia, sprawy urlopowe, zaświadczenia o pracy w CHD 4. Referat Gospodarczy z lat 1946-1949 /sygn.409 -413/ umowy handlowe, umowy o najem lokali, wykazy ruchomości poszczególnych sklepów, sprawy remontowo - inwestycyjne, korespondencja 5. Wydział Kontroli i Sprawozdawczości z lat 1946-1950 /sygn.414 - 432/ dane statystyczne czynnych placówek CHD, wykazy sklepów CHD, sprawozdania z działalności placówek CHD, materiały z kontroli i zarządzenia pokontrolne, sprawozdania z kontroli sklepów CHD, korespondencja 6. Wydział Finansowy z lat 1946-1950 /sygn.433 - 771/ instrukcje finansowe, korespondencja z delegaturami wojew., protokoły badania rachunkowości, preliminarze budżetowe, bilanse, finansowe zastawienia Delegatur, miesięczne sprawozdania finansowe sklepów CHD z terenu całego kraju, listy płac DN CHD i jej delegatur 7. Wydział Likwidacyjny z lat 1946-1950 /sygn.772 - 814/ regulaminy i wytyczne Komisji Likwidacyjnej CHD, protokoły z posiedzeń Dł. Kom. Likwidacyjno -Szacunkowej, korespondencja Komisji z Państwowym Muzeum w Oświęcimiu w sprawie przekazania akt CHD, uwagi i opinie kontrolerów o likwidacji poszczególnych sklepów, ankiety albumowe sklepów, materiały dot. Likwidacji sklepów CHD, protokoły zdawczo - odbiorcze tych sklepów. 8. Wydział Handlowy z lat 1946-1950 /sygn.15 -822/ sprawy ogólno - handlowe, wykazy placówek CHD, sprawozdania z wystawy w Czechosłowacji, korespondencja. Number of files822 |
13/341/0 | Centrala Handlu Detalicznego Polskiego Związku byłych Więźniów Politycznych Wojewódzka Delegatura w Krakowie | 1946-1950 | 118 | 0 | Unroll Roll |
| Centrala Handlu Detalicznego Polskiego Związku byłych Więźniów Politycznych Wojewódzka Delegatura w Krakowie z lat 1946-1950 /sygn.823-940/ 1. Wydział Ogólno - Organizacyjny z lat 1946-1950 /sygn.823 - 840/ zarządzenie i okólniki DN CHD, sprawozdania delegata wojew. Delegatury Kraków, protokoły rewidentów, korespondencja ze sklepani i DN, sprawy osobowe Delegatury Kraków 2. Wydział Finansowo - Rachunkowy z lat 1946-1949 /sygn.841 - 920/ rozliczenia finansowe Delegatury CHD Kraków, korespondencja finansowa, księgi główna Delegatury CHD Kraków i poszczególnych sklepów z terenu woj.krakowskiego, miesięczne sprawozdania finansowe sklepów CHD /woj.krakowskie/ 3. Sprawy likwidacyjne Delegatury Kraków z lat 1949 /sygn.921 - 940/ protokoły zdawczo - odbiorcze poszczególnych sklepów CHD z terenu województwa Number of files118 |
13/342/0 | Akta miasta Lanckorony | [1766] 1795-1934 [1939] | 329 | 0 | Unroll Roll |
| I. Magistrat miasta Lanckorony z lat 1766-1866 /sygn. 1-51/ 1. Sprawy organizacyjno - administracyjne z lat 1766,1795-1866 /sygn. 1-20/ koncept petycji do króla Stanisława Poniatowskiego i odpowiedź z kancelarii królewskiej, ustalenie i opisanie granic miasta, protokoły z sesji magistratu, akta dot. uprawnień i posiadłości miasta, księgi obywateli, akta sądowe magistratu, ogłoszenia licytacji i protokoły z licytacji dzierżawy dochodów miejskich, opisy majątku miasta, inwentarze majątku miasta, książka likwidacyjna wydatków, 2. Sprawy finansowe z lat 1833-1864 /sygn. 21-51/ sprawy podatkowe, dzienniki kasowe, preliminarze, księgi kontowe kasy miejskiej, protokoły czynności kasy, księgi przychodów i rozchodów, rozliczenia kasowe, skontrum kasy, zestawienia rachunków i protokół podawczy II. Rada i Urząd Miejski miasta Lanckorony z lat 1867-1918 /sygn. 52-180/ 1. Sprawy organizacyjno - administracyjne z lat 1867-1918 /sygn. 52-94/ protokoły z posiedzeń rady, księgi uchwał, okólniki i zarządzenia, korespondencja, orzeczenia C.K. Rady Szkolnej Krajowej w sprawie organizacji szkoły ludowej w Lanckoronie, protokoły ewidencji sądownie karanych, rejestry kar, protokoły czynności urzędu, listy roczne przysięgłych w C.K. Sądzie Obwodowym w Wadowicach, obwieszczenia i protokoły licytacji dochodów miejskich, protokół z lustracji majątku gminnego, sprawy ubezpieczeniowe, opis gruntów przynależnych do miasta, inwentarze majątku miasta, księgi meldunkowe, materiały dot. pospolitego ruszenia, księga meldunkowa 54 pułku obrony krajowej, sprawy gospodarcze, budowlane i drogowe, sprawy mieszkaniowe, wykazy właścicieli budynków, rejestr pozwoleń budowlanych, księga zapisów poboru kart na cukier i naftę, wykaz stanu bydła rogatego w gminie, sprawy podwód 2. Sprawy finansowe z lat 1867-1918 /sygn. 95-154/ sprawy podatkowe, preliminarz przychodu i rozchodu, preliminarz budżetowy, preliminarz dochodów i wydatków zwyczajnych funduszu szkolnego, budżet miasta, dzienniki kasowe przychodów i wydatków, księgi kontowe, księgi kontowe funduszu zarodowego, księgi kontowe funduszu majątku zakładowego, dzienniki kasowe majątku zakładowego, zamknięcie rachunków majątku zakładowego, sumaryczny rachunek kasy miejskiej, książki likwidacyjne dochodów i wydatków kasy miejskiej, książka kwitowa, wykazy i raporty kasowe, korespondencja 3. Pomoce kancelaryjne z lat 1873-1917 /sygn. 155-180/ dzienniki podawcze, indeksy do dziennika podawczego, indeks do protokołu czynności III. Zarząd Miejski w Lanckoronie z lat1918-1934 /1939/ /sygn. 181-282/ 1. Sprawy organizacyjne i administracyjno-gospodarcze z lat 1918-1939 /sygn. 181 - 226/ okólniki i zarządzenia, protokoły z posiedzeń, księgi uchwał, sprawozdania z lustracji majątku gminy, księgi inwentarzowe majątku, ubezpieczenia, projekt regulacji i upiększania miasta, wykaz budynków wraz z przedmieściami Jastrzębią i Łaśnicą, sprawy społeczno - kulturalne, poświadczenia przynależności do gminy, korespondencja w sprawach organizacyjno - administracyjnych, księgi meldunkowe, spisy wyborców do Sejmu i Senatu oraz zwierzchności gminnej, ankiety rejestracji studzien na terenie gminy, spis obowiązkowych świadczeń w naturze, wykazy osób które otrzymały przydziały żywnościowe i paszowe, korespondencja w sprawach administracyjno - gosp. 2. Sprawy finansowe z lat 1918-1936 /sygn. 227-272/ preliminarz budżetowy, budżet miasta, sprawozdanie rachunkowe z wykonania budżetu administracyjnego, dziennik główna, księgi dochodów i wydatków budżetowych, księgi kontowe, dzienniki zestawień, dzienniki ogólne przychodu dziennego, podręczne księgi kasowe, ewidencja należności czynnych i biernych, preliminarz gminnego funduszu drogowego, dziennik poboru składki ogniowej, księgi, dzienniki i arkusze podatkowe, korespondencja. 3. Pomoce kancelaryjne z lat 1916-1931 /sygn. 273-282/ dzienniki podawcze, indeks do exhibitu IV Zakłady i fundusze przy Zarządzie Miejskim w Lanckoronie z lat 1845-1934 /sygn. 283-321/ 1. Gminna Kasa Pożyczkowa z lat 1845...1914 /sygn. 283-298/ wykazy członków Kasy, księga poręczeń, księgi kontowe, dzienniki kasy pożyczkowej, skrypty dłużne, księgi dłużników, zamknięcie rachunków, kwitariusze, korespondencja finansowa, 2. Fundusz Ubogich z lat 1894-1930 /sygn. 299-309/ inwentarz majątku funduszu ubogich, księgi kasowe, zamknięcie rachunków, księga kwitowa, ewidencja należności czynnych i biernych 3. Szpital i Zakład Domu Ubogich z lat 1870...1893 /sygn. 310-312/ dziennik przychodu i wydatków, księga likwidacyjna dochodów i wydatków 4. Konkurencja z lat 1888...1925 /sygn. 313-319/ dziennik konkurencyjny na odrestaurowanie kościoła parafialnego, dzienniki zabranych ofiar i datków, księga biercza konkurencji kościelnej na budowę wikarówki, dziennik kasowy kaplicy na Dziale w gminie Lanckorona, dziennik rozchodów i dochodów funduszu kościoła p.w. Św. Krzyża 5. Inne z lat 1902-1903, 1921-1923 /sygn. 320-321/ dzienni kasowy czytelni ludowej, dziennik straży ogniowej Number of files329 |
13/343/0 | Szpital im. Jerzego Gromkowskiego w Oświęcimiu-Rajsku | 1953-1955 | 1 | 0 | Unroll Roll |
| 0 Number of files1 |
13/344/0 | Bank Inwestycyjny w Oświęcimiu | 1950-1970 | 402 | 0 | Unroll Roll |
| 0 Number of files402 |
13/345/0 | Sąd Grodzki w Oświęcimiu | 1919-1939 [1946] | 131 | 0 | Unroll Roll |
| I. Sąd Powiatowy w Oświęcimiu z lat 1919-1928 /sygn.1 - 1358/ 1. Akta cywilne sporne z lat 1920-1921 /sygn.1 - 3/ akta cywilne sporne o uznanie i przeniesienie prawa własności parcel gruntowych 2. Akta cywilne niesporne z lat 1919-1928 /sygn.4 - 1327/ akta pertraktacji spadkowych i akta opiekuńcze 3. Rejestry, indeksy i inne pomoce ewidencyjne z lat 1919-1928 /sygn.1328 - 1358/ podziały czynności Sądu, rejestry i dzienniki prezydialne, spisy imienne, rejestry do poszczególnych grup rzeczowych II. Sąd Grodzki w Oświęcimiu z lat 1929-1939 /sygn.1359 - 3298/ 1. Akta cywilne sporne z lat 1929-1939 /sygn.1359 - 1622/ akta cywilne sporne o: uznanie prawa własności, ochronę stanu posiadania, dopuszczenie do zarządu, przywrócenia zakłóconego posiadania, rozwiązanie umowy najmu, zaprzeczenie prawa przejazdu, dzierżawy gruntów, unieważnienia kontraktów sprzedaży, zwrot pożyczek i odszkodowania zgłoszone przez zakłady przemysłowe, firmy, fabryki i spółki, spółdzielnie rolnicze i kółka rolnicze, bank handlowy, PKP, sanatoria i ubezpieczalnie społeczne, gminy miejskie i wyznaniowe, majątki ziemskie, szkoły zawodowe i zakłady rzemieślnicze, stowarzyszenia i osoby prywatne, sprawy o ojcostwo i alimentację 2. Akta cywilne niesporne z lat 1929-1939 /sygn.1623 - 3117/ akta pertraktacji spadkowych /A/ i akta opiekuńcze /P/ 3. Akta cywilne egzekucyjne z lat 1930-1939 /sygn.3118 - 3131/ sprawy egzekucji i przymusowej sprzedaży dóbr, licytacje realności, wnioski o wszczęcie egzekucji nieruchomości 4. Akta karne 1930-1939 /sygn.3132 - 3204/ sprawy karno - skarbowe, fałszerstwo monety, wyłudzenia pieniędzy, uszkodzenia ciała i wymuszenia, nielegalna działalność stowarzyszeń, zaburzenia robotnicze 5. Rejestry, indeksy i inne pomoce ewidencyjne z lat 1929-1939 /sygn.3205 - 3283/ podziały czynności Sądu, dzienniki prezydialne, terminarze rozpraw, spisy imienne, rejestry do poszczególnych grup rzeczowych 6. Komornik Sądu Grodzkiego w Oświęcimiu z lat 1935-1939 /sygn.3284 - 3298/ zarządzenia, wykazy i korespondencja, terminarz czynności, księgi pieniężne, repertoria i skorowidze. III. Dopływy z roku 1996 (po skontrum). Akta z lat 1919-1936 /sygn.3299-3311/ Akta pertraktacji spadkowych /A/, Akta opiekuńcze /P/ IV. Dopływ z roku 2006 /z zespołu nr 16/222/ . Akta z lat1925-1939 / sygn.3312-3318/ Akta opiekuńcze /P/, Akta spraw kuratelarnych, Akta karne, Pomoce ewidencyjne. V. Przesunięcie 2010 (Sąd Powiatowy w Oświęcimiu) z lat 1920, 1925, 1926, 1929, 1931 /sygn.3319-3320/ Akta spraw cywilnych C. VI. Podział jednostki 1992 a. Akta z lat 1932-1936 /sygn.3321-3324/ Akta spraw spadkowych A. VII. Przesunięcia z 2010 r. akta z lat 1926-1939 /sygn.3325-3331/ Akta spraw cywilnych P i N, wykazy osób aresztowanych, akta prezydialne. VIII. Przesunięcia z 2013 r. akta z lat 1919-1921 /sygn.3332/ Akta sprawy kuratelarnej L. IX. Przesunięcie z 2016 r. akta z lat 1930, 1936 [1936] /sygn. 3333-3334/ Akta spraw spadkowych A. Number of files3339 |
13/346/0 | Komunalna Kasa Oszczędności Powiatu Wadowickiego w Wadowicach | 1898-1951 | 73 | 0 | Unroll Roll |
| I. Okres galicyjski z lat 1898-1918 /sygn.1-15/ 1. Sprawy organizacyjne z lat 1909-1910 /sygn.1-2/ statuty emertytalne 2. Sprawy finansowe z lat 1906-1918 /sygn.3-14/ zamknięcia rachunków 3. Sprawy kredytowe z lat 1898-1901 /sygn.15/ księga dłużników hipotecznych II. Okres międzywojenny z lat 1919-1939 [1940] /sygn.16-54/ 1. Sprawy organizacyjno-administracyjne z lat 1919,1929-1939 /sygn.6-27/ statut KKO, statut ubezpieczeniowy pracowników KKO, polisy ubezpieczeniowe, rejestr handlowy, sprawozdania Dyrekcji KKO i Komisji Rewizyjnej, wybory rady, księga uchwał, sprawozdania z lustracji i zarządzenia poinspekcyjne 2. Sprawy finansowe z lat 1919...1926-1939 /sygn.28-45/ preliminarze budżetowe, bilanse, zamknięcia rachunków 3. Sprawy kredytowe z lat 1930-1940 /sygn.46-54/ księga pożyczek, arkusz pożyczek hipotecznych, księga zastawów pożyczek hipotecznych dolarowych, ekskonto weksli, instrukcja dotycząca kredytu akceptacyjnego, zestawienie rachunkowe III. Okres PRL z lat 1945-1951 /sygn.55-69/ 1. Sprawy organizacyjno-administracyjne z lat 1945-1948 /sygn.55-58/ statut KKO, sprawa rejestru handlowego, protokół z posiedzenia Komisji Rewizyjnej, sprawozdania z działalności 2. Sprawy kredytowe z lat 1947-1951 /sygn.59-64/ wykazy zarejestrowanych przedwojennych książeczek oszczędnościowych, układy konwersyjne 3. Likwidacja KKO z lat 1949-1951 /sygn.65-68/ zarządzenia i korespondencja dotycząca likwidacji KKO, rejestracja dokumentów na okaziciela, zgłoszenia na listę wierzytelności 4. Fundusz emerytalny z lat 1936-1951 /sygn.69/ protokoły z posiedzenia komisji, wykazy emerytów i korespondencja IV. Skontrum 1996 akta z lat 1935-1938 /sygn.70/ księga zamknięcia rachunków V. Przesunięcie z 2011 r. akta z lat 1937-1939 /sygn.71-73/ statut Kasy, księgi posiedzeń Dyrekcji oraz Rady Kasy. Number of files77 |
13/347/0 | Komunalna Kasa Oszczędności w Oświęcimiu | 1919-1952 | 55 | 0 | Unroll Roll |
| I. Okres międzywojenny z lat 1919-1939 /sygn.1-23/ 1. Sprawy finansowo-budżetowe z lat 1928,1932-1936 /sygn.1-6/ okólniki, inwentarze nieruchomości funduszu obrotowego i zasobowego, bilanse KKO 2. Sprawy kredytowe z lat 1919-1939 /sygn.7-23/ prośby o pożyczki, umowy o przeliczenie na podstawie skryptów dłużnych, zapisy kaucyjne, układy konwersyjne, papiery wartościowe, pożyczki terminowe, skrypty dłużne II. Okres okupacji hitlerowskiej z lat 1939-1943 /sygn.24-35/ 1. Sprawy organizacyjne z lat 1940-1943 /sygn.24/ zarządzenia m.in.w sprawie likwidacji KKO w Oświęcimiu 2. Sprawy finansowe z lat 1939-1943 /sygn.25-32/ inwentarz kosztów administracyjnych, pożyczek hipotecznych, bilanse miesięczne 3. Sprawy kredytowe z lat 1940-1942 /sygn.33-35/ zestawienie udzielonych pożyczek III. Okres PRL z lat 1945-1951 /sygn.36-53/ 1. Sprawy finansowo-administracyjne z lat 1945-1949 /sygn.36-44/ bilanse, inwentarz sum przechodnich, zamknięcia rachunków, protokoły z przeprowadzonej rejestracji dokumentów na okaziciela, rozliczenia z ukończonej akcji upłynniania weksli redyskontowanych przed wojną 2. Likwidacja KKO w Oświęcimiu z lat 1949-1951 /sygn.45-53/ zarządzenia i korespondencja, bilans otwarcia likwidacji, protokoły z nieściągniętych należności, wykaz nieruchomości KKO znajdujących się w administracji Banku Rolnego, protokół z przejęcia ruchomości przez NBP Oddział w Oświęcimiu, rejestracja dokumentów na okaziciela IV. Przesunięcie z 2011 r. akta z lat 1948-1952 /sygn.54,55/ bilanse i inwentarz Kasy, informacje o losach dokumentacji po likwidacji Kasy. Number of files55 |
13/348/0 | Wadowickie Zakłady Przemysłu Terenowego w Wadowicach | [1941] 1945-1958 | 62 | 0 | Unroll Roll |
| 0 Number of files62 |
13/349/0 | Fabryka Wyrobów Bawełnianych "Bracia Czeczowiczka" w Andrychowie | [1893-1902] 1906-1944 | 148 | 0 | Unroll Roll |
| I. Okres międzywojenny z lat 1920-1939 /sygn.1-37/ 1. Zarządzanie z lat 1920,1928-1939 /sygn.1-7/ wnioski o ubezpieczenie od wypadku, wyciąg hipoteczny stanu posiadania, sprawy dzierżaw, sprawozdania z kontroli, ceny i warunki ustalone przez niemiecki instytut tkanin bawełnianych w Lipsku, korespondencja 2. Finanse i księgowość z lat 1925-1939 /sygn.8-32/ zestawienia bilansu, wykaz wyników produkcji przemysłowej, roczne sprawozdania rachunkowe, sprawozdania z działalności fabryki, plan amortyzacyjny urządzeń fabryki, wierzytelności amortyzacyjne, wykaz dłużników, zapisy kaucyjne, wykazy depozytów, rozliczenia prowizji, zestawienia inwestycji maszyn, wartość szacunkowa maszyn i urządzeń fabryki, zestawienie inwentarza urządzeń i wyrobów, sprawa zwrotu nadpłaconych należności celnych za aparaty, protokół w sprawie odbioru kasy 3. Zaopatrzenie rzeczowe z lat 1934,1939/sygn.33-35/ protokół zdawczo - odbiorczy towarów fabryki, zapas bawełny w magazynach, zobowiązanie dostaw towarowych 4. Realizacja produkcji z lat 1932, 1938 /sygn.36-37/ instrukcje dotyczące metod badania tkanin, protokoły wykonania i przejęcia urządzeń II. Okres II wojny światowej z lat 1939-1944 /sygn.38-98/ 1. Zarządzanie z lat 1939-1944 /sygn.38-49/ projekt statutu firmy, korespondencja w sprawach administracyjno - gospodarczych, wyciąg z księgi gruntowej, umowy, sprawozdania roczne z działalności fabryki, sprawozdania z kontroli, plan sytuacyjny fabryki, mapa katastralna gminy Andrychów 2. Finanse i księgowość z lat 1939-1944 /sygn.50-88/ zarządzenia, bilanse roczne, sprawozdania rachunkowe, rachunki nadzwyczajne, sprawozdania z kontroli bilansu, wykaz zakupionych surowców, stan majątku, zyski i straty, zestawienia poręczycieli, amortyzacja maszyn i urządzeń, zapas surowca i towarów, inwentaryzacja surowców, inwentarz urządzeń zakładu, magazynu przędzalni, tkalni, remanent przędzy i bawełny 3. Zaopatrzenie rzeczowe z lat 1939-1944 /sygn.89-99/ zestawienie zapasów towarowych, cenniki na wyroby bawełniane, zestawienie i rozmieszczenie maszyn do pisania i liczenia, oferty, stan towarów. 4. Dopływ 2009 r. z lat 1893-1936 /sygn.100-148/ Próbki materiałów włókienniczych. Number of files148 |
13/350/0 | Narodowy Bank Polski Oddział w Wadowicach | [1945-1949] 1950-1989 | 686 | 0 | Unroll Roll |
| 0 Number of files686 |
13/351/0 | Związek Bojowników o Wolność i Demokrację Zarząd Powiatowy w Wadowicach | 1946-1956 | 7 | 0 | Unroll Roll |
| 0 Number of files7 |
13/352/0 | Powiatowa Komenda Powszechnej Organizacji "Służba Polsce" w Wadowicach | 1945-1955 | 10 | 0 | Unroll Roll |
| 0 Number of files10 |
13/353/0 | Komunalna Kasa Oszczędności w Kętach | 1945-1951 | 12 | 0 | Unroll Roll |
| I. Okres PRL z lat 1949-1951 /sygn.1 - 7/ 1. Sprawy organizacyjne z lat 1949-1951 /sygn.1-7/ zarządzenia, protokoły zdawczo - odbiorcze Banku, korespondencja, bilanse otwarcia likwidacji, plan uregulowania wierzytelności, lista zgłoszonych i przyjętych wierzytelności, zestawienie zobowiązań, rejestracja dokumentów na okaziciela. II. Przesunięcie z 2011 r. akta z lat 1945-1949 /sygn.8-12/ korespondencja organizacyjna, protokoły przekazania agend Kasy, protokoły rewizji Kasy, sprawy ubezpieczeniowe Kasy. Number of files12 |
13/354/0 | Państwowe Gospodarstwo Rolne Okręg Krakowski Zespół nr 10 w Jawiszowicach | 1949-1951 | 4 | 0 | Unroll Roll |
| 0 Number of files4 |
13/355/0 | Bank Mieszczańsko - Ludowy w Kalwarii Zebrzydowskiej | 1926-1950 | 67 | 0 | Unroll Roll |
| Bank Mieszczańsko-Ludowy w Kalwarii Zebrzydowskiej z lat 1926-1949 /sygn.1-67/ 1. Sprawy organizacyjne z lat 1933-1943 /sygn.1-8/ okólniki, protokoły z posiedzeń Rady Nadzorczej, Walnego Zgromadzenia, protokoły z rewizji i rejestr członków 2. Sprawy finansowo-kredytowe z lat 1926-1949 /sygn.9-67/ wykaz imienny układów konwersyjnych, księgi wkładów i udziałów, zleceń obcych, pożyczek wekslowych i weksli, księgi dłużników i zgłoszeń o pożyczki, księga debetowa, bilanse, księgi rachunków przejściowych i kosztów administracji, dzienniki główna i księgi kasowe. Number of files67 |
13/356/0 | Bank Ludowy w Oświęcimiu | 1925-1950 | 20 | 0 | Unroll Roll |
| I .Bank Ludowy w Oświęcimiu z lat 1925-1950 /sygn.1-20/ 1. Sprawy organizacyjne z lat 1925-1949 /sygn.1-7/ statut Banku, zarządzenia i korespondencja, protokoły z posiedzeń, list porewizyjny, statystyka, sprawozdania z działalności i rejestr członków 2. Sprawy finansowo-kredytowe z lat 1925-1950 /sygn.8-20/ księgi udziałów, wkładów i pożyczek, inwentarz układów konwersyjnych, księgi główna. Number of files20 |
13/357/0 | Bank Ludowy w Zatorze | 1925-1947 | 15 | 0 | Unroll Roll |
| I. Bank Ludowy w Zatorze z lat 1925-1947 /sygn.1-15/ 1. Sprawy organizacyjne z lat 1936-1938 /sygn.1/ korespondencja Banku 2. Sprawy finasnowo-kredytowe z lat 1925-1947 /sygn.2-15/ księgi udziałów, wkładów i pożyczek oraz skorowidz do ksiąg udziałów i wkładów Number of files15 |
13/358/0 | Prokuratura Sądu Okręgowego w Wadowicach | 1921-1952 | 43 | 0 | Unroll Roll |
| 0 Number of files726 |
13/359/0 | Sanatoryjna Szkoła Podstawowa w Kętach | 1946-1964 | 139 | 0 | Unroll Roll |
| 0 Number of files139 |
13/360/0 | Akta miasta Zatora | 1493, 1523-1945 [1946-1947] | 1741 | 1494 | Unroll Roll |
| I. Akta miasta Zatora z lat 1574...1772/1773-1775 /sygn.1-31/ odpisy dokumentów królewskich dotyczących przywilejów dla miasta i kościoła parafialnego w Zatorze, pismo burmistrza i rady dotyczące pożaru Zatora w 1630 r., zapisy dla kościoła parafialnego, sprawa utrzymania szkółki miejskiej, księga radziecka, akta dotyczące sporu gruntowego miasta Zatora z Konwentem OO Dominikanów w Krakowie z 1768 r. II. Magistrat miasta Zatora z lat 1772-1866 /sygn.32 - 294/ 1. Sprawy ogólno-administracyjne z lat 1772-1866 /sygn.32 - 104/ cyrkularze cyrkułu myślenickiego i wadowickiego oraz obwodu wadowickiego, protokoły z posiedzeń magistratu miasta Zatora, odpisy przywilejów miasta, akta dotyczące sporów gruntowych miasta, opis granic miasta, spis parcel zabudowanych m. Zatora, wykaz parcel gruntowych, spis rzemieślników w mieście, wykaz numerów domów z podziałem Zatora na dzielnice, akt odnowienia figury św. Rocha w Zatorze 2. Sprawy finansowe z lat 1799-1866 /sygn.105-223/ dzienniki kasowe, protokoły kontroli kasy miejskiej, księgi kontowe, preliminarze budżetowe, inwentarze majątkowe, sprawy podatkowe, depozyty w kasie miejskiej 3. Luźna korespondencja z lat 1801-1866 /sygn.224-269/ akta dotyczące: funkcjonowania magistratu, wyboru rady gminnej i wydziałowej, spraw karnych i sądowych, porządku i bezpieczeństwa w mieście, spraw drogowych i polowych, spraw szupasowych, rzemiosła i handlu, propinacji, gospodarki wodnej i rybołówstwa, łowiectwa i myślistwa, wycinania wikliny gminnej, nieruchomości i gruntów, rolnictwa i hodowli, licytacji i dzierżaw, spraw wojskowych, ewidencji ludności, spraw budowlanych, spraw szkolnych i sanitarnych, opieki nad ubogimi i chorymi, spraw kultury o ochrony zabytków, świąt i uroczystości. Spraw kościelnych, straży pożarnej, spraw przeciwpożarowych i studni miejskich, spraw spadkowych, klęsk żywiołowych i nieszczęśliwych wypadków, świadectw moralności i ubóstwa, dóbr zatorskich i podziału administracyjnego. 4. Pomoce kancelaryjne z lat 1789-1801, 1832-1844, 1855-1864 /sygn.270-292/ dzienniki podawcze, indeksy do dzienników podawczych, dzienniki podawcze kasy miejskiej 5. Inne z lat 1815,1848 /sygn.293, 294/ protokoły posiedzeń Rady Narodowej miasta Zatora i jego okręgu/1848/, korespondencja z Radą Narodową Obwodu Wadowickiego i magistratem, statut Rady Narod. , akt nobilitacji Józefa Bischan de Ebenberg III. Rada i Urząd Miejski w Zatorze z lat [1841]1867-1918[1928] /sygn.295-1149/ 1. Sprawy organizacyjno - administracyjne z lat 1867-1918 /sygn.295-476/ a/ ogólne z lat 1867-1918 /sygn.295-351/ okólniki c.k. Starostwa Powiatowego w Wadowicach i w Oświęcimiu oraz Wydziału Powiatowego w Wadowicach, protokoły uchwał z posiedzeń rady gminnej, indeks do księgi uchwał, protokoły z posiedzeń zwierzchności gminnej, organizacja posiedzeń rady i zwierzchności gminnej b/ ewidencja i ruch ludności z lat 1867-1918 /sygn.352-372/ arkusze spisowe ludności, indeksy do spisów ludności, sprawy przynależności do gminy, protokoły obcych i służących c/ sprawy wyborcze z lat 1867-1918 /sygn.373-416/ wybory naczelnika gminy i zwierzchności gminnej, rady gminnej, rady powiatowej, do Sejmu Krajowego i Rady Państwa d/ sprawy wojskowe z lat 1881-1918 /sygn.417-440/ księgi meldunkowe żołnierzy i urlopowanych, spisy ewidencyjne żołnierzy, spisy rezerwistów i urlopowanych, wykazy pospolitaków wykazy pojemności kwaterunkowej miasta, luźna korespondencja e/ sprawy sądowe i policji z lat 1861-1918 /sygn.441-476/ książka spraw załatwianych przez policję, instrukcja służbowa i regulamin dla policji miejskiej, protokół ewidencyjny sądownie karanych, rejestr kar, wykazy szupasowe i koszty szupasu, korespondencja luźna 2. Sprawy finansowe z lat 1867-1918 /sygn.477-786/ instrukcja rachunkowo - kasowa dla kasjera i kontrolera, dzienniki kasowe, księgi kontowe na przychody i rozchody, księga kontowa majątku zakładowego gminy, protokoły kontroli kasy miejskiej, preliminarze budżetowe, budżety funduszu administracyjnego, zamknięcia rachunków funduszu administracyjnego i majątku zakładowego, inwentarze majątku gminy, sprawy podatkowe; wykazy podatników, wykazy należności podatkowych, klucz do obliczania podatku, korespondencja podatkowa, książki kwitowe, kwity kasowe. 3. Luźna korespondencja z lat 1867-1918 /sygn.787-945/ akta dotyczące: funkcjonowania magistratu, zadłużenia i oszczędności miasta, podziału administracyjnego, urzędu pocztowego, spraw polowych i gajowych, licytacji i dzierżaw, handlu i rzemiosła, aprowizacji, propinacji i prowadzenia szynków, spraw przemysłowych, spraw drogowych, kolei żelaznych, spraw budowlanych, opieki nad chorymi i ubogimi, spraw weterynaryjnych i sanitarnych, spraw szkolnych, obchodów świąt i uroczystości, działalności stowarzyszeń i organizacji, spraw statystycznych, nieruchomości i lokali miejskich, rolnictwa, hodowli i uboju zwierząt, kasy chorych i nieszczęśliwych wypadków, straży pożarnej, spraw przeciwpożarowych i studni miejskich, spraw kościelnych, Żydów w Zatorze, cmentarzy, dóbr ziemskich, a także akt erekcyjny Kopca Grunwaldzkiego w Palczowicach, akt erekcyjny figury św. Jana Kantego w Zatorze. 4. Pomoce kancelaryjne z lat 1882-1918 /sygn.946-985/ dzienniki podawcze, indeksy do dzienników podawczych 5. Zakłady i Fundusze przy Zarządzie Miejskim z lat 1841-1928 /sygn.986-1149/ a/ Fundusz Ubogich z lat 1841-1918 /sygn.986-1087/ dzienniki kasowe funduszu, księgi kontowe, inwentarze majątku, zamknięcia rachunków, dziennik kasy szpitalnej, wykaz stanu chorych, kalek i ubogich, dziennik podawczy funduszu, luźna korespondencja b/ Fundusz sanitarny z lat 1906-1907/sygn.1088/ dziennik kasowy c/ Fundusz cmentarny z lat 1870-1918 /sygn.1089-1100/ dzienniki kasowe, księga kontowa, księga oględzin pośmiertnych, księga zmarłych d/ Fundusz drogowy z lat 1888-1908 /sygn.1101-1102/ księga kasowa i kontowa e/ Fundusz zarodowy z lat 1902-1923 /sygn.1103-1106/ księgi kontowe i zamknięcia rachunków f/ Fundusz depozytowy z lat 1893-1928 /sygn.1107-1120/ dzienniki kasowe, księgi kontowe, luźna korespondencja g/ Fundusz lodowni z lat 1891-1911 /sygn.1121-1124/ dzienniki kasowe, księgi kontowe, luźna korespondencja h/ Czytelnia Zatorska z lat 1903-1917 /sygn.1125/ i/ Pogotowie miejskie i strażackie z lat 1913-1921 /sygn.1126/ j/ Fundusz przebudowy domu gminnego w Zatorze z lat 1903-1910 /sygn.1127/ dziennik kasowy k/ Towarzystwo Pomocy Przemysłowej w Zatorze z lat 1906-1913 /sygn.1128-1130/ dziennik podawczy, protokoły z posiedzeń, korespondencja luźna l/ Miejska Fabryka Wyrobów Betonowych w Zatorze z lat 1906-1919 /sygn.1131-1149/ dziennik podawczy, inwentarz majątku, księgi kontowe, zamknięcie rachunków, księgi kasowe, księga towarów, księga straca, księga magazynowa ł/ inne z lat 1857-1917 /sygn.1148-1149/ materiały po Ferdynandzie Dobrzańskim nauczycielu w Zatorze, druki: obwieszczeń, regulaminów, ogłoszeń IV. Zarząd Miejski w Zatorze z lat.1918-1939 /sygn.1150-1573/ 1. Dział Ogólno - Organizacyjny z lat 1918-1939 /sygn.1150-1207/ okólniki i zarządzenia, księga uchwał rady miejskiej, księga uchwał zwierzchności gminnej, księgi uchwał Zarządu Miejskiego, sprawozdania o stanie miasta, funkcjonowanie urzędu, granice administracyjne miejscowości i powiatów, sprawy używania pieczęci, wybory do rady gminnej miasta Zatora, wybory Zarządu Miejskiego, sprawy osobowe pracowników, regulamin czynności rady, komisji i zarządu, księga protokołów komisji gospodarczej, księgi inwentarzowe majątku gminy, przedsiębiorstwa gminne, eksploatacja żwirowisk gminnych 2. Dział Finansowo - Budżetowy z lat 1918-1939 /sygn.1208-1294/ dzienniki kasowe, księgi kasowe, dzienniki kontowe, dzienniki główna, księgi dochodów i wydatków budżetowych, preliminarze budżetowe, budżety i zamknięcia rachunków, księgi biercze podatków, kredyty komunalne, podatki państwowe, egzekucja administracyjna opłat i kar, pożyczka państwowa 3. Dział Gospodarki Gminnej z lat 1918-1939 /sygn.1295-1371/ drogi i place publiczne, spisy obowiązanych do świadczeń drogowych, dziennik kasowy funduszu drogowego, sprawy oświatowe, sprawy dotyczące kultury, zdrowie publiczne, akcja sanitarna, opieka nad chorymi i ubogimi, działalność towarzystw opiekuńczych, sprawy powodziowe, bezrobocie, rolnictwo i łowiectwo, ubój zwierząt, popieranie przemysłu i handlu, elektrownia w Zatorze 4. Dział Administracyjny /spraw poruczonych/ z lat 1918-1939 /sygn.1372-1458/ wybory do Sejmu i Senatu /zarządzenia, listy wyborców, spisy wyborców, protokoły wyborów, sprawy związane z reperacją kościoła parafialnego w Zatorze, sprawy wyznaniowe /gmina żydowska/, księgi meldunkowe i skorowidze, ewidencja i kontrola ruchu ludności, sprawy bezpieczeństwa i porządku publicznego, sprawy wojskowe i świadczeń wojennych, sprawy drogowe, sprawy budowlane, aprowizacja, sprawy karne i sądowe. 5. Pomoce kancelaryjne z lat 1918-1939 /sygn.1459-1488/ dzienniki podawcze, indeksy do dzienników, rejestry kancelaryjne i korespondencyjne, książki doręczeń pism 6. Zakłady i Fundusze przy Zarządzie Miejskim z lat 1918-1939 /sygn.1489-1503/ a/ Fundusz Ubogich z lat 1919-1935 /sygn.1489-1500/ dzienniki podawcze, księgi kontowe b/ Fundusz depozytowy z lat 1919-1926 /sygn.1501-1502/ sprawy finansowe c/ Fundusz zarodowy z lat 1920-1924 /sygn.1503/ zamknięcie rachunków 7. Stowarzyszenia i organizacje z lat 1918-1939 /sygn.1504-1562/ m.in. Macierz Szkolna, Towarzystwo Szkoły Ludowej, Związek Nauczycielstwa Polskiego, Czytelnia Zatorska, Koło Przyjaciół Harcerzy, Związek Miast Małopolskich i Śląska Cieszyńskiego, Związek Miast Polskich, Towarzystwo Kasynowe, Związek Strzelecki, Fundusz Obrony Narodowej, Liga Morska i Kolonialna, Związek Peowiaków, Związek Oficerów Rezerwy RP, Związek Rezerwistów, Ogólny Związek Podoficerów Rezerwy RP, Związek Legionistów Polskich, związki zawodowe, towarzystwa rolne, handlowe i przemysłowe, stowarzyszenia żydowskie, towarzystwa opiekuńcze, organizacje charytatywne, towarzystwa turystyczne i sportowe, Ochotnicza Straż Pożarna. 8. Inne z lat 1918-1939 /sygn.1563-1573/ obchody świąt i rocznic, plebiscyt na Górnym Śląsku, komitety popierania różnych inwestycji, korespondencja w sprawach ważnych osobistości, Ignacy Wielgus adwokat w Zatorze, Dyrekcja Dóbr h. Potockiego, Zygmunt Lowe adwokat w Zatorze. V. Akta miasta Zatora / Burgermeister der Stadt Zathor/ z lat 1939-1945 /sygn.1574 - 1711/ okólniki i zarządzenia, korespondencja w sprawach funkcjonowania urzędu i spraw administracyjno - organizacyjnych, ewidencja ludności, osadnictwo wojenne, sprawy wojskowe, sprawy karne i sądowe, sprawy osobowe pracowników urzędu, sprawy szkolne, ubezpieczenia, sprawy handlu i przemysłu, plany budowlane, podatki, kasa miejska, straż pożarna. Przesunięcia z 2008 r. z lat 1891-1946 /sygn.1712-1728/ książka robotnicza, książeczka wkładowa Towarzystwa "Pomoc Przemysłowa", sprawozdania rachunkowe, sprawy grobownictwa wojennego, korespondencja w sprawach meldunkowych, rejestr wydanych dowodów osobistych (1929-1935), podania o wydanie dowodu osobistego, sprawy rzeźni i targowicy miejskiej, sprawy Muzeum historii Zatora (Dr. Rużiczka), kwestionariusze dla ustalenia prawa do niemieckiej listy narodowościowej. Przesunięcia z 2009 r. z lat 1931-1939/sygn.1729-1733/ Koperty z ankietami osób zamieszkujących w gminie wraz z arkuszami zbiorczymi i podaniami o wydanie dowodów osobistych. Przesunięcia z 2011 r. z lat 1806-1868 (sygn.1734-1737) Korespondencja administracyjno-gospodarcza. Nabytek z AN w Krakowie z lat 1493...-1793 (sygn. 1738-1741) Przywileje dla miasta Zatora, Protocollum viceadvocatiale Zathoriense, księga radziedzka zatorska, akta consularia. Nabytek z 2024 r. z lat 1523-1786 /sygn. 1742,1743/ Księga uposażenie szpitala św. Krzyża w Zatorze, księga wpisów dokumentów w sprawach spornych sporządzonych na zamku zatorskim. Number of files1743 |
13/361/0 | Państwowa Obrona Przeciwlotnicza Grupa Gminy Oświęcim | 1941-1944 | 3 | 0 | Unroll Roll |
| 0 Number of files3 |
13/362/0 | Akta miasta Oświęcimia | 1509-1944 | 527 | 1706 | Unroll Roll |
| I. Magistrat miasta Oświęcimia /1807 - 1866/ 1. Sprawy organizacyjne z lat 1838 - 1866 /sygn.1 - 9/ -protokoły z sesji magistratu, protokoły czynności, sprawy administracyjno - gospodarcze, kataster gruntowy 2.Kasa miejska z lat 1807, 1838 - 1866 /sygn. 10 - 33/ -instrukcja, księgi dzienniki kasowe II. Rada i Urząd Miejski miasta Oświęcimia /1867 - 1918/ 1. Sprawy organizacyjno - administracyjne z lat 1867 - 1918 /sygn. 34 - 104/ - księgi uchwał rady gminnej miasta Oświęcimia, księga funkcjonariuszy gminnych, zarządzenia i korespondencja w sprawach adm. - gosp. , sprawy opieki społecznej, nielegalnych przekroczeń granicy, szupasu, inwentarze majątku gminnego, księgi meldunkowe, certyfikaty przynależności do gminy, listy popisowych, rejestracja rezerwistów i pospolitaków, arkusze spisowe ludności, sprawy certyfikatów i paszportów dla bydła, podwody, wykazy cen targowych, sprawy budowlane, zamknięcie rachunków majątku obrotowego, księga uwolnień od podatku 2. Kasa Miejska z lat 1867 - 1918 /sygn. 105 - 222/ - zamknięcie rachunkowe kaucji, wadiów i depozytów, księga likwidacyjna przychodów i rozchodów, księgi główna, dzienniki kasowe, księgi kontowe, sumaryczne rachunki kasy, korespondencja, protokół podawczy i dzienniki podawcze, indeksy do dziennika podawczego. III. Zarząd Miejski w Oświęcimiu /1918 - 1939/ 1. Sprawy organizacyjno - administracyjne z lat /1866 - 1917/ 1918 - 1939 /sygn. 223 - 291/ księgi uchwał Rady, instrukcja kancelaryjna, zarządzenia, kwestionariusze majątkowe mieszkańców miasta, sprawy dzierżawy dóbr miejskich, ceny, zarządzenia i rejestracja stowarzyszeń z terenu miasta, sprawy zdrowia publicznego, akcji sanitarno - porządkowej, rejestr wydawanych świadectw moralności, sprawy opieki społecznej, księgi sług i czeladzi, sprawy rekwizycji mieszkań, sprawy karno - administracyjne, rejestry kar, sprawy bezrobotnych, rejestr spraw przemysłowych, sprawy budowlane, podania o wydanie dowodów osobistych, księgi meldunkowe, ewidencja przynależności do gminy, listy popisowych, spisy poborowych, taksy wojskowe, wykazy domów do zakwaterowania, wykazy dezerterów z wojska, zasiłki dla rodzin żołnierzy, listy wyborcze i spisy wyborców do Sejmu i Senatu. 2. Kasa Miejska z lat 1918 - 1939 /sygn.292 - 328/ księgi kontowe, księgi ewidencyjne należności czynnych i biernych, księgi biercze dodatków, dzienniki kasowe, korespondencja Kasy, rejestr nakazów płatniczych, 3. Pomoce kancelaryjne z lat 1919 - 1936 /sygn. 329 - 358/ dzienniki podawcze, indeksy do dzienników, spisy spraw. IV. Akta miasta Oświęcimia/ Bürgermeister der Stadt Auschwitz./ 1939 - 1944/ 1.Sprawy administracyjno - gospodarcze z lat 1939 - 1944 /sygn. 359 - 361, 377 - 418/ podania w sprawach podatków, sprawy pobytu czasowego Polaków w Oświęcimiu, wytyczne w sprawach meldunkowych, sprawy pomocy zimowej, sprawy rodzin członków NSDAP, szkolenie wojskowe dziewcząt niemieckich, odznaczenia dla funkcjonariuszy policji zasłużonych w walce z wrogami III Rzeszy, zarządzenia w sprawach kontroli robotników polskich, sprawy remontów i prac budowlanych na terenie miasta / rachunki i faktury wystawiane przez firmy/ , sprawy przydziału kartek mieszkaniowych, przepisy dot. Prowadzenia kartotek narodowościowych, korespondencja w sprawie konfiskaty majątków, wykazy firm z tereniu Oświęcimia. V. Zakłady i Fundusze przy Zarządzie Miejskim z lat 1869 - 1927 /sygn. 363 - 367/ zamknięcie rachunkowe Funduszu szpitala św. Mikołaja, akta po Franciszku Karasińskim, Straż Pożarna w Oświęcimiu, księga uchwał Rady Szkolnej Miejscowej w Oświęcimiu. Dopływy wyłączone w trakcie skontrum z lat 1869 - 1925 /sygn. 368 - 376/ Korespondencja administracyjno gospodarcza m.in. sprawy gruntowe, budowa dróg i mostów, sprawy szkolne, wypas bydła, sprawy rolne. Dopływy 2006 z lat 1930,1931, 1940-1944 /sygn.429 – 513/ 1.Plany i mapy z lat 1940,1941, 1943, 1944 /sygn.429 – 434/ plan ogólny miasta Oświęcimia, plany zabudowy miasta, mapy obrębu miejskiego, 2.Dokumentacja techniczna z lat 1930, 1931, 1940 – 1944 / sygn.434 – 513/ 1. Opracowania ogólne z lat 1940 – 1941/sygn.435 – 437/ 2. Zaopatrzenie w wodę z lat 1941 – 1943 /sygn.438 – 443/ plany sytuacyjne stacji wodociągów, przekroje instalacji , schemat sieci elektrycznej stacji wodociągów, 3.Wodociągi z lat 1942, 1944 /sygn.444 - 448/ plany sytuacyjne rozbudowy wodociągów, wniosek o odstąpienie od zakazu budowy odcinka wodociągów. 4.Odprowadzanieścieków i deszczówki z lat 1942 – 1944 /sygn.449 – 466/ plany ogólne, plany sytuacyjne, przekroje, rzuty, obliczenia statyczne, zestawienia materiałów, kosztorysy 5. Kanały ściekowe do Wisły z lat 1941 – 1944 /sygn. 467 – 470/ projekt odprowadzenia kanalizacji i deszczówki do Wisły / plany, szkice, przekroje, obliczenia/, instrukcja obsługi pompy głębinowej 6.Oczyszczalnia ścieków z 1944 r. /sygn.471 – 472/ dokumentacja osadnika szlamu 7.Przebudowa ulic i placów z lat 1941 – 1944 /sygn.473 – 488/ profile ulic, plany rzuty przekroje dotyczące przebudowy ulic: Kolejowej, Krakowskiej, Glückaufstrasse /Sienkiewicza/, Friedrichstrasse /B.Joselewicza/, Hauptstrasse /Jagiełły/, Teichstrasse /Górnickiego/, Torweg /Plebańska/, Wikingerstrasse /Klucznikowska/, oraz dróg dojazdowych do miasta, 8.Przebudowa i budowa osiedli z lat 1931, 1944 /sygn.489 - 492/ zabudowania przy Małym Rynku, w okolicach IG Fraben, osiedle Babice, osiedla kolejowego, 9.Pojedyncze obiekty z lat 1930, 1940-1944 /sygn.492 – 513/ przebudowa Zamku, mostu na Sole, koncepcja zagospodarowania Rynku, szkoła ludowa w Oświęcimiu, wodociąg dla straży pożarnej, gospoda w Monowicach, rowy przeciwlotnicze. Przesunięcie z 2011 r. odpis dokumentu z 1796 r. /sygn 514/ Nabytek z AN w Krakowie z lat 1518, 1760-1845 /sygn. 515-527? Dokument pergaminowy Jana Konarskiego, biskupa krakowskiego, księgi radzieckie i łąwnicze, księgi magistratu, korespondencja Nabytek 2018 z roku 1906 /sygn. 528/ Plan stacji kolejowej w Oświęcimiu Number of files528 |
13/363/0 | Kopalnia Węgla Kamiennego "Brzeszcze" w Brzeszczach | 1898-2000 | 730 | 0 | Unroll Roll |
| 0 Number of files731 |
13/364/0 | Starostwo Powiatowe w Wadowicach | [1944] 1945-1950 [1951-1955] | 627 | 0 | Unroll Roll |
| I Starostwo Powiatowe w Wadowicach z lat 1945 - 1950 /1951/ 1. Referat ogólny z lat 1945 - 1950 /sygn. 1 - 33/ - zbiór przepisów i zarządzeń normatywnych, statut organizacyjny i instrukcja kancelaryjna, regulamin pracy i obrad, sprawy reprezentacyjne, protokoły z zebrań kierowników urzędów niezespolonych, wykazy władz i urzędów I instancji, plany pracy, sprawozdania z działalności własnej, organizacja starostwa i zasady urzędowania, zarządzenia polustracyjne, nadzorowanie i kontrola podległych urzędów, szkolenie pracowników, "wyścig pracy", podział terytorialny, sprawy rejestracji szkód wojennych. 2. Referat budżetowo - gospodarczy z lat 1945 - 1950 /sygn. 34 - 50/ - opracowywanie preliminarza i budżetu, księgi rachunków i depozytów, zamknięcia rachunkowo - kasowe, zarządzenia, korespondencja spisy spraw referatu. 3. Referat społeczno - polityczny z lat 1945 - 1950 /sygn.51 - 85/ - zbiór przepisów i zarządzeń, rozkazy wojenne komendanta miasta, sprawozdania sytuacyjne, sprawy Referendum/1946/ i wyborów /1947/, walka z przeciwnikami politycznymi, raporty sytuacyjne posterunków MO, akcje masowe, sprawy narodowościowe i wyznaniowe, deklaracje wierności, sprawa obozu dla Volksdeutschów w Wadowicach, rejestracja i nadzór nad stowarzyszeniami, sprawozdania z działalności organizacji politycznych i społecznych , zbiórki publiczne, zebrania i zjazdy, akcje przesiedleńcze, danina narodowa, wykazy grobów żołnierzy sowieckich, spisy spraw referatu. 4. Referat administracyjno - prawny z lat 1945 - 1950 /sygn. 86 - 110/ - sprawy utraty obywatelstwa, emigracja obywateli sowieckich, wyjazdy zagraniczne, wydawanie dowodów tożsamości, sprawy USC i ewidencji ludności, nadania i zmiana nazwisk, sprawy wyznaniowe, uwłaszczenia, walka z alkoholizmem, zezwolenia na zgromadzenia, sprawy ochrony granic, nabywanie nieruchomości w pasie granicznym, sprawozdania z działalności referatu. 5. Referat karno - administracyjny z lat 1948 - 1950 /sygn.. 111 - 119/ - orzecznictwo karno - adm., areszty gminne, wykroczenie, protokoły z rozpraw karno - adm., statystyka wykroczeń, egzekucja świadczeń pieniężnych 6. Referat przemysłu z lat 1945 - 1949 / sygn. 120 - 131/ - spisy zakładów przemysłowych, sprawozdania z produkcji, rejestracja strat poniesionych przez zakłady, sprawy urządzeń w zakładach, organizacje rzemieślnicze i zrzeszenia przemysłowe, rejestr wydanych kart rzemieślniczych, ankiety wiejskiego i miejskiego chałupnictwa, przemysł ludowy, sprawozdania z działalności. 7. Referat handlu z lat 1947 - 1950 /sygn. 132 - 162/ - zbiór przepisów i zarządzeń, sprawozdania z działalności placówek handlowych związki i stowarzyszenia handlowe, legalizacja narzędzi mierniczych, handel targowiskowy, ankiety sklepów mięsnych, rejestr zakładów mleczarskich, zbiorowe żywienie, transport, inspekcja handlu, współpraca z powiatowymi komisjami, statystyka handlowa 8. Referat opieki społecznej z lat 1945 - 1950 /sygn. 163 - 211/ - przepisy i zarządzenia, plany działania, ewidencja i kontrola działalności organizacji opieki społ., finansowanie opieki społecznej, plany inwestycyjne, pomoc z UNRA, opieka nad matką i dzieckiem, opieka zakładowa, ochronki, regulaminy zakładów opiekuńczych, szkody wojennej w opiece społecznej, akcja pomocy powodziowej, zwalczanie żebraków i włóczęgów, dożywianie ubogich, opieka nad repatriantami, powoływanie opiekunów społecznych, fundacje, zbiórki na cele opieki społecznej, opieka nad grobami żołnierzy, sprawozdania z działalności własnej 9. Referat zdrowia z lat 1945 - 1949 /sygn.212 - 223/ - przepisy i zarządzenia, wykaz instytucji zdrowia, uzdrowiska stacje klimatyczne, zezwolenia na otwieranie aptek, szkolenie personelu służby zdrowia, , grobownictwo wojenne i ekshumacja zwłok, finansowanie służby zdrowia, sprawozdania sanitarne. 10. Referat weterynaryjny z lat 1946 - 1949 /sygn. 224 - 230/ - przepisy i zarządzenia, organizacja służby weteryn., lecznice zwierząt, opieka nad stadninami, nadzór nad targami spędami i pokazami, sprawozdania i statystyka. 11. Referat odbudowy z lat 1945 - 1950 /sygn. 231 - 251/ - realizacja planów odbudowy, plany inwestycyjne, rozdział materiałów bud. budowa i remont budynków państwowych, opieka nad grobami poległych partyzantów i żołnierzy, ochrona zieleńców, nadzór techniczno - budowlany, zatwierdzanie projektów budowlanych, sprawozdania z rejestracji szkód wojennych, przydział baraków poniemieckich, sprawozdania, powołanie Powiatowego Komitetu Odbudowy. 12. Referat rolnictwa i reform rolnych z lat 1946 - 1950 /sygn.252 - 262/ - przepisy i zarządzenia plany zagospodarowania łąk i pastwisk, mechanizacja i elektryfikacja rolnictwa, budownictwo wiejskie, statystyka rolna, działalność Powiatowego Komitetu Akcji Siewnej i Powiatowego Komitetu Likwidacji Zadłużenia Wsi. 13. Referat Inspektora Oświaty Rolniczej z lat 1945 - 1950 /sygn. 263 - 301/ - przepisy i zarządzania, plany działania, sprawozdania ze stanu organizacji szkół przysposobienia rolniczego, wykazy szkół rolniczych, uniwersytety ludowe i domy ludowe, programy nauczania w szkołach, kontrole i wizytacje szkół, protokoły z egzaminów przysposobienia rolniczego, nominacje na nauczycieli i kierowników szkół, finansowanie szkół, zagospodarowywanie szkolnych ośrodków rolnych, umowy dzierżawne, sprawozdania i statystyka, powołanie Komitetu Oświaty Rolniczej. 14. Referat aprowizacji z lat 1945 - 1948 /sygn. 302 - 327/ - przepisy i zarządzenia, spółdzielnie i sklepy spółdzielcze, sklepy prywatne, hotele, stołówki i zakłady gastronomiczne, Kongregacja Kupiecka, organizowanie targów, sprawy skupu, świadczenia rzeczowe, korespondencja w sprawach świadczeń na rzecz Armii Czerwonej, sprawozdania z działalności własnej, statystyka, dostawy obowiązkowe, rozdział materiałów pędnych 15. Referat kultury i sztuki z 1945 r. /sygn. 328 - 331/ - konserwacja zabytków, zezwolenie na imprezy artystyczne, wnioski i sprawozdania z działalności własnej, korespondencja 16. Referat ruchu drogowego z 1945 r. /sygn. 332,333/ - zarządzenia, organizowanie sieci kolejowe i naprawa dróg II. Komitety działające przy Starostwie Powiatowym w Wadowicach z lat 1946, 1949 /sygn. 334 - 335/ - Komitety Obywatelskie Premiowanej Pożyczki Odbudowy Kraju, Powiatowe, Miejskie i Gminne Komitety Współdziałania III. Zarząd Powiatowego Koła Związku Zawodowego Pracowników Państwowych RP w Wadowicach z lat 1946 - 1947 /sygn. 336/ - korespondencja IV. Dopływy roku 2005 . Akta z lat 1945 - 1951 /sygn.392-433/ 1. Referat Społeczno - Polityczny z lat 1946 - 1949 /sygn.392 - 398/ Sprawy przeprowadzenia wyborów 1947 r., zaświadczenia o niekarności wydawane przez starostwo, przeprowadzanie zbiórek publicznych. 2. Referat Administracyjno - Prawny z lat 1948 -1949 /sygn.399 - 416/ Pozwolenia na organizację imprez masowych przez stowarzyszenia i organizacje, wnioski o wyjazdy na roboty rolne do Czechosłowacji wraz z opiniami PUB 3. Referat Odbudowy z lat 1946 - 1949 /sygn. 417 - 418/ Korespondencja w sprawie odbudowy i remontu szkół i budynków państwowych 4. Referat Przemysłu i Handlu z lat 1945 - 1951 /sygn. 419 - 426/ Sprawy niepaństwowych firm z terenu powiatu wadowickiego, likwidacja tych firm 5. Referat Kultury i Sztuki z 1946 r. / sygn. 427 - 432/ Akty normatywne oraz sprawy organizacyjne, zezwolenia na organizację widowisk teatralnych i muzycznych, korespondencja w sprawach zbiorów muzealnych, konserwacji zabytków, martyrologii 6. Referat Rolnictwa i Reform Rolnych z lat 1946 - 1948 /sygn. 433/ Korespondencja referatu leśnego, walka ze szkodnikami leśnymi, wyrąb drzewa, wykazy lasów niepaństwowych. 7. Akta osobowe pracowników z lat 1945 - 1950 /sygn.434 - 445/ V. Przesunięcie z 2009 r. Akta z lat 1944-1955 /sygn.446-757/ 1. Referat Ogólny z lat 1945-1955 /sygn.446-575/ Podział czynności i regulamin pracy Starostwa. Protokoły z odpraw szkoleniowych pracowników. Protokoły posiedzeń i sprawozdania WRN w Krakowie. Zestawienia gminne wpływów i zaległości podatku gruntowego. Akta osobowe pracowników Starostwa. 2. Referat Administracyjno-Prawny z lat 1945-1951 /sygn.576-591/ Sprawy poświadczeń obywatelskich i pozbawienia obywatelstwa polskiego. Świadectwa zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa. Sprawy użytkowania wód publicznych, regulowania i utrzymania wód. Sprawy nabywania nieruchomości w pasie granicznym. 3. Referat Karno-Administracyjny z lat 1945-1948 /sygn.592-594/ Kontrola i nadzór nad orzeczeniami organów gminnych, statystyka wykroczeń administracyjnych, areszty gminne. Sprawa zakłócenia spokoju w UG w Kalwarii. 4. Referat Przemysłu i Handlu z lat 1945-1952 /sygn.595-624/ Charakterystyka gmin. Okólniki i zarządzenia UW Krakowskiego w sprawie przemysłu, spisy spraw. Rejestry i ankiety zakładów przemysłowych, rejestry licencji na przemysł okrężny, karty rzemieślnicze. Zatwierdzenia urządzeń zakładów. 5. Referat Odbudowy z lat 1945-1950 /sygn.625-647/ Protokoły policji budowlanej. Plany inwestycyjne. Rozdział materiałów budowlanych. Remonty kapitalne budynków w Andrychowie, Kalwarii i Wadowicach. 6. Referat Pomiarów z lat 1944-1950 /sygn.648-698/ Rozgraniczenia, wyciągi z arkuszy posiadłości gruntowych, podręczniki pomiarowe, kopie map katastralnych, wykazy operatów, dokumentacja pomiarów zmian przejęta ze zlikwidowanego biura mierniczego, wykazy zmian do rejestrów gruntów, zapiski do arkuszy rejestrów gruntów, uchwały i postanowienia sądowe dotyczące poszczególnych miejscowości z terenu powiatu wadowickiego. Rejestr pomiarowo klasyfikacyjny po scaleniu gromady Jaroszowice. 7. Referat Rolnictwa i Reform Rolnych z lat 1945-1950 /sygn.699-728/ Struktura gospodarstw na terenie poszczególnych miast/gmin. Spis rolny. Akta parcelacyjne majątku ziemskiego Paszkówka i Bęczyn, parcelacja majątków kościelnych. Sprawy przydziału lokali i kwestionariusze szkód wojennych w Kalwarii i Brodach. Scalanie gruntów w gromadzie Chocznia. Dzierżawy majątków opuszczonych pożydowskich i poniemieckich. 8. Referat Inspektora Oświaty Rolniczej z lat 1947-1950 /sygn.729-730/ Protokoły Powiatowego Komitetu Oświaty Rolniczej. Sprawy szkół rolniczych z terenu powiatu wadowickiego. 9. Referat Kultury i Sztuki z lat 1947-1950 /sygn.731-749/ Instrukcja kancelaryjna, podział czynności, zarządzenia wewnętrzne dot. referatu. Wykazy świetlic, sal teatralnych, kinowych. Zezwolenia na drukowanie afiszy. Protokoły posiedzeń Komitetów organizacyjnych imprez, rocznic, wykazy przedstawień, datków, zbiórek. Podania o wydanie zgody na wystawianie przedstawień i organizację imprez. Sprawy przydziału instrumentów muzycznych, koncertów, zespołów i szkół muzycznych. Wykaz szkół artystycznych.. Związek Literatów, Plastyków i Muzyków, pomniki, wystawy, wykaz rękodzielników, dochodzenia w sprawie obrazów. Sprawy zabytków. Sprawozdania dot. życia artystyczno-kulturalnego. Plany inwestycyjne świetlic. 10. Dział Samorządowy z lat 1949-1950 /sygn.750-757/ Szczegółowy podział czynności Referatu Ogólnego, Referatu Pomocy Społecznej. Dane statystyczne Powiatowego Związku Samorządowego w Wadowicach. Statut Związku Międzykomunalnego dla popierania kalwaryjskiego wytwórstwa meblowego. Rozrachunki z powodu zmian terytorialnych dokonanych przez okupanta, Spisy spraw. Sprawy osobowe personelu lekarskiego. Ankiety i wykazy pracowników Zarządów M/GRN. Number of files757 |
13/365/0 | Powiatowa Rada Narodowa i Wydział Powiatowy w Wadowicach | 1945-1950 | 120 | 0 | Unroll Roll |
| A. Powiatowa Rada Narodowa w Wadowicach z lat1945 - 1950 /sygn.1-32/ I. Dział Ogólno-Organizacyjny z lat 1945-1950 /sygn.1-27/ 1. Organizacja samorządu powiatowego z lat1945-1949 /sygn.1-7/ reorganizacja gminnych i miejskich rad narodowych, zmiany terytorialne, wykazy pracowników i członków PRN, wydziału powiatowego, GRN, burmistrzów, wójtów i sołtysów, odznaczenia, statuty opłat administracyjnych, listy kandydatów na ławników, upaństwowienie lasów samorządowych 2. Funkcjonowanie organów ustrojowych z lat 1945-1950 /sygn.8-24/ sprawozdania PRN, protokoły z posiedzeń PRN, MRN i GRN oraz poszczególnych komisji 3. Kontrola społeczna PRN z lat 1945-1949 /sygn.25-27/ protokoły z kontroli rad, sprawozdania z działalności komisji kontroli społecznej II. Dział nadzoru nad gminami z lat 1945-1950 /sygn.28-32/ uchwały i statuty GRN, sprawozdania z zebrań gromadzkich B. Wydział Powiatowy w Wadowicach z lat 1945-1950 /sygn.33-91/ I. Dział ogólno-organizacyjny z lat 1945-1950 /sygn.33-45/ 1. Organizacja samorządu powiatowego z lat 1945-1950 /sygn.33-34/ zarządzanie i sprawy podziału administracyjnego 2. Funkcjonowanie organów ustrojowych z lat 1945-1950 /sygn.35-36/ księga protokołów i uchwał Wydziału Powiatowego 3. Organizacja oddziału adm.samorządowego z lat 1945-1950 /sygn.37-38/ instrukcje kancelaryjne, podział czynności, spisy spraw 4. Sprawy osobowe z lat 1945-1950 /sygn.39-40/ zarządzenia, ewidencja osobowa/ 5. Kontrola wewnętrzna i władzy nadzorczej z lat 1945-1950 /sygn.41/ protokoły i zarządzenia polustracyjne 6. Majątek samorządu powiatowego z lat 1945-1949 /sygn.42/ wniosek o rozszerzenie terenów na rozbudowę Andrychowa, wykaz czynnych zakładów przemysłowych i gmachów zniszczonych, dzierżawa gruntów gromadzkich 7. Przedsiębiorstwa samorządu powiatowego z lat 1946-1948 /sygn.43/ zarządzenia 8. Komunalna Kasa Oszczędności z lat 1946-1948 /sygn.44/ zarządzenia, rewizja KKO 9. Statystyka ogólna z lat 1949-1950 /sygn.45/ wykazy samorządowych gospodarstw rolnych, plany przedsiębiorstw komunalnych II. Dział Finansowo - Gospodarczy z lat 1945-1950 /sygn.46-60/ 1. Budżety z lat 1947-1950 /sygn.46-50/ planowanie budżetowe GRN wykonanie budżetów GRN i ośrodków zdrowia 2. Dochody samorządu powiatowego 1945,1947-1950 /sygn.51-52/ sprawozdania GRN z wpływów podatkowych, wymiar i pobór podatków, opłaty adm. 3. Kredyt komunalny 1946-1949 /sygn.53-54/ zestawienia i sprawy dotacji 4. Dochody obce z lat 1946-1949 /sygn.55-58/ rozliczenia, zadłużenia przedwojenne samorządów, wytyczne i korespondencja dot. ubezpieczeń rzeczowych/ 5. Sprawy ogólno - gospodarcze z lat 1947-1948 /sygn.59-60/ ankiety GRN, kontrola gospodarczo - rachunkowa III. Dział ogólnej polityki komunalnej z lat 1945-1950 /sygn.61-68/ 1. Oświata z lat 1945-1950 /sygn.61/ uruchamianie szkół, nauczanie, dojazdy młodzieży, sprawy teatru i kin 2. Opieka społeczna z lat 1945-1947 /sygn.62/ statuty ośrodków zdrowia., letniska, zdrojowiska, kolonie letnie 3. Rolnictwo z lat 1945-1950 /sygn.63-64/ sprawy wodno - melioracyjne, akcja oddłużania wsi, hodowla bydła, organizacja lasów samorządowych/ 4. Oświata rolnicza z lat 1945-1949 /sygn.65/ 5. Weterynaria z lat 1947-1949 /sygn.66/ 6. Popierania przemysłu i handlu z lat 1945-1949 /sygn.67/ ograniczanie spożycia, sieć handlowa, dotacje na popieranie drobnego przemysłu na Podhalu, zwiększanie produkcji mebli w Kalwarii 7. Różne sprawy społeczne i statystyczne działu z lat 1945-1949 /sygn.68/ sprawy szkód samorządowych, zadłużeń, wykazy gmin i gromad, cmentarze, budowa domów ludowych łaźni i kąpielisk IV. Dział nadzoru nad gminami z lat 1945-1950 /sygn.69-89/ 1. Organizacja nadzoru nad samorządami gminnymi z lat 1946-1948 /sygn.69/ skład organizacyjny i personalny GRN, wykazy nieruchomości opuszczonych i poniemieckich 2. Inspekcje gmin z lat 1945-1950 /sygn.70-73/ sprawozdania, protokoły i zarządzenia polustracyjne 3. Wytyczne dot. szkoleń pracowników gminnych z lat 1946-1950 /sygn.74/ 4. Współpraca w nadzorze nad zadaniami społeczno - gospodarczymi gmin z lat 1945-1950 /sygn.75/ sprawy elektryfikacji wsi, gminna gospodarka lokalami, używanie dawnych herbów miast 5. Organizacja samorządu gminnego z lat 1945-1950 /sygn.76-79/ podział terytorialny powiatu, tworzenie nowych gmin i gromad, rozbudowa miasta Kalwarii, utworzenie powiatu oświęcimskiego, protokoły z wyborów burmistrzów, wójtów i sołtysów oraz ich zastępców. 6. Funkcjonowanie gminnych organów ustrojowych z lat 1948 /sygn.80/ protokoły z posiedzeń: burmistrzów, wójtów i sekretarzy gminnych, Międzypartyjnej Konferencji Porozumiewawczej trzech Stronnictw Demokratycznych w Zatorze, Delegatów Komisarzy pow.wadowickiego oraz roków starościńskich w Makowie Podhalańskim. 7. Organizacja urzędów gminnych z lat 1946 /sygn.81/ 8. Sprawy osobowe pracowników gminnych z lat 1945-1950 /sygn.82-83/ wykazy pracowników, którzy wyjechali na ziemie zachodnie do prac samorządowych, statutu etatów i stanowisk 9. Budżety gminne i gromadzkie z lat 1946-1950 /sygn.84/ 10. Finanse gminne z lat 1945-1948 /sygn.85/ nadzór nad poborem danin 11. Świadczenia w naturze /szarwarki/ z lat 1948 /sygn.86/ 12. Majątek gmin i gromad z lat 1945-1950 /sygn.87/ nadzór nad gospodarką gminną 13. Budownictwo mieszkaniowe i nadzór budowlany z lat 1945-1947 /sygn.88/ projekt odbudowy powiatu wadowickiego 14. Różne sprawy gminne i statystyka działu z lat 1946-1950 /sygn.89/ wykazy gromad wchodzące w skład III Rzeszy, materiały dotyczące działalności oddziałów leśnych na terenie gmin, niszczenie akt gmin, gospodarka leśna V. Dział Pożarnictwa z lat 1945-1950 /sygn.90/ wytyczne, zaopatrzenie gmin w wodę, subwencje VI. Miejscowy Urząd Planowania Przestrzennego z lat 1948-1949 /sygn.91/ sprawy organizacyjne, plany inwestycyjne, zagospodarowanie przestrzenne, zalesianie nieużytków VII. Sprawy osobowe, pozwolenia na budowę z lat 1945-1950 /sygn.92-94/ sprawy osobowe pracowników, członków PRN oraz miejskich i gminnych rad narodowych, zezwolenia na budowę budynków w gminach Wieprz i Wadowice. IX. Dopływ z 2009 r. , akta z lat 1945-1950 /sygn.117-120/ Księgi uchwał Prezydium PRN, protokoły posiedzeń komisji. Number of files120 |
13/366/0 | Prezydium Powiatowej Rady Narodowej w Wadowicach | [1937-1949] 1950-1973 [1974-1983] | 8120 | 0 | Unroll Roll |
| 0 Number of files9457 |