Bestandssignatur | Bestandsname | Laufzeit | Anzahl der Einheiten | Anzahl der Scans | Alles erweitern Alles verstecken |
6/1/0 | Deputacja Kamery Wojennej i Domen w Bydgoszczy | 1772-1806 | 446 | 0 | erweitern verstecken |
| Organizacja, budżety, nominacje landratów, magistraty (ordynacje, członkowie, obywatelstwo), majątki szlacheckie i ziemskie (właściciele, granice, gospodarka, prawo własności), sądownictwo (organizacja, radcy sądowi, sądownictwo w majątkach królewskich, urzędnicy), Kościół (dobra, należności, utrzymanie, wizytacje), kataster z lat 1772-1773 (właściciele i użytkownicy gruntów, nieruchomości, stan posiadania), szkoły (sieć, utrzymanie, nauczyciele, wizytacje), Żydzi (wykazy, koncesje handlowe i rzemieślnicze), leśnictwo, radcy podatkowi, tartaki, młyny i karczmy, leśnictwo. Anzahl der Einheiten445 |
6/2/0 | Rejencja w Bydgoszczy | [1737-1814] 1815-1919 [1920-1943] | 30593 | 0 | erweitern verstecken |
| 1.Wydział I Spraw Wewnętrznych (j.a.) 1.1. Registratura prezydialna - sprawy prezesa Rejencji (j.a.): edykty królewskie, nobilitacje i odznaczenia, granice państwowe i administracyjne (m.in. przyłączenie ziem Księstwa Warszawskiego do Prus), wytyczanie granicy, wybory parlamentarne, finanse władz i urzędów, budżety miast, urzędnicy departamentu bydgoskiego, regencyjni i powiatowi, statystyka ludnościowa i narodowościowa właścicieli, księgi ludności (1833-1835), organizacje i prasa, cenzura, rewizje, sprawozdania sytuacyjne (1833-1890), polska agitacja, działalność socjalistyczna, sołtysi, wystąpienia antyżydowskie, handel i przemysł, izby rzemieślnicze, banki, rolnictwo, Komisja Kolonizacyjna i Komisja Generalna, wojskowość (mobilizacja, rekwizycje, jeńcy francuscy, inwalidzi, organizacje i fundacje kombatanckie), zabytki, pomniki, wykopaliska, Kanał Bydgoski, poczta 1.2. Registratura policyjna - sprawy administracji państwowej (765 j.a.): podział administracyjny, miejscowości, organizacja władz i urzędów administracji państwowej i samorządowej, urzędnicy, charakterystyki powiatów, zarząd policyjny, wydawnictwa urzędowe, wydawnictwa, ewidencja zasobów archiwów miejskich i klasztornych (1820-1834) 1.3. Registratura policyjna - zagadnienia polityczne (70 j.a.): ruch narodowy polski, informacje o wydarzeniach z 1848 r. i powstaniu wielkopolskim, socjaldemokracja (propaganda, rewizje i konfiskaty, raporty policyjne, konferencje Socjaldemokracji Prowincji Poznańskiej, manifestacje, organizacje młodzieżowe), emigranci polscy z Królestwa, niemieckie organizacje nacjonalistyczne, biblioteki, instytucje naukowo-kulturalne, rolnictwo, obrót ziemią, Komisja Kolonizacyjna, organizacje kombatanckie i bractwa strzeleckie, zabytki, służba zdrowia, uroczystości kościelne, sekty i związki wyznaniowe 1.4. Registratura policyjna - bezpieczeństwo i porządek publiczny ( j.a.): granice z Królestwem Polskim (statystyka i kontrola ludności, spis powszechny, naturalizacja, emigracja, konfiskaty i rekwizycje, represje, jeńcy, sądownictwo (organizacja, obwody, adwokaci i notariusze, więzienia, statystyka), policja (organizacja, przepisy, egzekucja należności, ruch drogowy), bezpieczeństwo i porządek publiczny (handel bronią, osoby zbiegłe, przestępczość, dochodzenia) przemysł hutniczy i wydobywczy, nadzór sanitarny, sieć kolejowa, poczta i telegraf, mapy, kataster dróg, straż pożarna, usc 1.5. Registratura policyjna-przemysł i handel (323 j.a.): administracja przemysłowa, samorząd przemysłu i handlu, produkcja, inspekcje, sąd przemysłowy i kupiecki, urzędy probiercze, wydobycie kopalin, cegielnie, Urząd Solny w Inowrocławiu, handel, koncesje (Żydzi), targi, jarmarki, kontrola cen, wynalazczość, wykorzystanie energii elektrycznej, wystawy przemysłowe, organizacje gospodarcze, cechy, nauka rzemiosła, żegluga morska i śródlądowa 1.6. Registratura policyjna - rolnictwo (233 j.a.): produkcja roślinna i zwierzęca, majątki ziemskie (separacje gruntów, zmiany własności, podatki, recesy, Komisja Generalna), majątki wspólnot gminnych (seperacje, recesy, należności, statystyka), parcelacja i komasacja gruntów (podziały, klasyfikacja, hipoteki, podatki, statystyka), sadownictwo, hodowla, rybołówstwo, towarzystwa i szkoły rolnicze 1.7. Registratura policyjna - budownictwo (249 j.a.): organizacja władz, finanse, subwencje, urzędy katastralne, ekspertyzy budowlane, koncesje, ruch budowlany, statystyka, gmachy państwowe, garnizon, zakłady karne, instytuty naukowe, szkoły, utrzymanie i statystyka dróg i mostów, mierniczy, ubezpieczenia, ochrona przeciwpożarowa 1.8. Registratura policyjna - budownictwo wodne (690 j.a.): inspekcja budownictwa melioracyjnego, finanse, nieruchomości, droga wodna, Wisła-Odra-Brda-Noteć, szlak żeglowny na Brdzie, Kanale Bydgoskim i Noteci, regulacja rzek, melioracje, wykup i wywłaszczenia gruntów, powodzie 1.9. Registratura policyjna-ubezpieczenia i pomoc społeczna ( j.a.): towarzystwa i zakłady ubezpieczeniowe (koncesje, rzeczoznawcy, sądy rozjemcze, odszkodowania), kasy chorych (statuty, członkowie, statystyka, kontrole), ubezpieczenia, organizacje dobroczynne i wychowawcze, pomoc społeczna (mieszkalnictwo, osadnictwo, zatrudnianie) 1.10. Registratura wojskowa (599 j.a.): organizacja dowództwa, dyslokacja jednostek, garnizonów i żandarmerii, ochrona granic, szkoły kadetów, pobór i mobilizacja, dezercja, transport, zaopatrzenie i zakwaterowanie wojsk, budowa koszar, fortyfikacje, jeńcy, szpitale, inwalidzi wojskowi i kombatanci, medale i odznaczenia 1.11. Registratura miejska ( j.a.): miasta w obwodzie regencyjnym (organizacja i działalność urzędów, finanse i budżety, przemysł, handel i rzemiosło, budownictwo, nadzór policyjny, polska działalność polityczna, cenzura, zabytki, akta personalne burmistrzów i urzędników miejskich) 1.12. Registratura medyczna ( j.a.): organizacja, finanse, stan sanitarny i zdrowotny, zakłady opieki medycznej, szpitale, instytuty naukowe, pracownia badań bakteriologicznych, sanatoria, ziołolecznictwo, wody mineralne, kształcenie lekarzy i położnych, izba aptekarska, apteki i drogerie, higiena w szkołach, obserwacje meteorologiczne (1816-1860), profilaktyka, zanieczyszczenie wód 1.13. Registratura weterynaryjna ( j.a.): statystyka, powiatowi lekarze weterynarii, nadzór, choroby zwierząt, epidemie, obrót zwierzętami, eksport i import zwierząt i mięsa, przetwórnie, handel, koncesje 2. Wydział II Szkół i Kościołów ( j.a.) 2.1. Registratura kościelna (j.a.): Kościół katolicki (patronat, parafie i klasztory, obsada stanowisk, wizytacje kanoniczne, stan posiadania, rady parafialne kościelne), gminy ewangelickie (patroni kościołów, obsada, kasa pogrzebowa), finanse (dochody klasztorne, fundusz kościelny, legaty), własność Żydów i menonitów, zmiany wyznań, budowa szkół, domów parafialnych i kościelnych, towarzystwa biblioteczne i oświatowe, wydawnictwa, prowadzenie ksiąg stanu cywilnego 2.2. Registratura szkolna-akta ogólne ( j.a.): inspekcje szkolne, szkoły wyznaniowe, symultaniczne, prywatne (budowa, budżety, egzaminy, programy nauki, pomoce szkolne, kontrole, fundacje, stypendia, zapomogi, wykazy Żydów, zakaz nauczania w języku polskim, kroniki szkolne), nauczyciele (kształcenie, kursy i konferencje, zatrudnianie, mobilizacja), drukowane przeglądy prasy polskiej (1894-1918), zatrudnianie dzieci 2.3.. Registratura szkolna-akta szkół i personalne nauczycieli ( j.a.) szkoły powszechne i średnie (obwody szkolne, budowa i utrzymanie, budżety, podręczniki, zatrudnianie nauczycieli, wizytacje) 3. Wydział III domen, lasów, podatków bezpośrednich ( j.a.) 3.1. domeny (majątek, hipoteki, obciążenia, właściciele działek, dzierżawcy i osadnicy, klasyfikacje i pomiary gruntów, podatki, budowa i utrzymanie dróg, mostów i wałów, urzędnicy) 3.2. Oddział lasów ( j.a.): organizacja, majątek leśnictw i nadleśnictw, gospodarka leśna, łowiectwo, personel, akta osobowe 4. Obwodowe Biuro Katastralne (920 j.a.) obwody katastralne, odpisy hipoteczne i map katastralnych, wymiar podatku gruntowego 5. Mapy i plany ( 181 j.a.) mapa drukowana obwodu regencyjnego, plany: miejscowości, lasów, graniczne, komunikacyjne Anzahl der Einheiten30577 |
6/3/0 | Podkomisariat Naczelnej Rady Ludowej w Gdańsku | 1918-1920 | 116 | 11220 | erweitern verstecken |
| Organizacja i działalność polskich rad ludowych na Pomorzu, wykonanie postanowień traktatu pokojowego w Wersalu - przejęcie Pomorza, podział administracyjny, organizacja władz i urzędów polskiej administracji państwowej, konflikty z Grenzschutzem, trudności aprowizacyjne Anzahl der Einheiten117 |
6/4/0 | Urząd Wojewódzki Pomorski w Toruniu | 1919-1939 | 28671 | 61829 | erweitern verstecken |
| 1. Wydział Ogólny (2751 j.a.) 1.1. Oddział Organizacyjny (1968 j.a.): Referat ogólny (237 j.a.) - przepisy, reprezentacja rządu, pobyt Prezydenta RP, sprawy konsularne i dyplomatyczne, zebrania władz, zjazdy wojewodów i starostów, posłowie i senatorowie, polskie organizacje społeczne, odznaczenia, Referat organizacyjny (489 j.a.) - organizacja administracji, statuty, działalność urzędu, administracja niezespolona, podziały terytorialne województwa, siedziby urzędów, miejscowości, urzędnicy, biurowość, Referat osobowy (1163 j.a.) - urzędnicy, zatrudnienie, akta osobowe, Redakcja Pomorskiego Dziennika Wojewódzkiego (5 j.a.) - publikacja dziennika, Sekretariat ( 69 j.a.) - korespondencja osobista, teksty przemówień, dokumentacja prasowa, Biblioteka (5 j.a.) - biblioteki w starostach, zakup, wydawnictwa urzędowe 1.2. Oddział Budżetowo-Gospodarczy (69 j.a.): przepisy, budżety, finanse, gospodarka urzędów, urzędnicy 1.3. Oddział Administracyjno - Prawny (714 j.a.): Referat ogólno-prawny (270 j.a.) - postępowania karno-administracyjne i przymusowe, szkody wojenne, przewłaszczenia, dzierżawy, Referat obywatelstwa i stanu cywilnego (361 j.a.) - organizacja, urzędnicy, obywatelstwo, opcje, księgi stanu cywilnego, Referat wywłaszczeń (30 j.a.) - postępowania wywłaszczeniowe przymusowe, budowa Gdyni, linii kolejowych, lotnisk, Inspektorat (53 j.a.) - lustracje starostw i wydziałów powiatowych 2. Wydział Społeczno-Polityczny (4550 j.a.) 2.1. Oddział Polityczno-Narodowościowy (2744 j.a.): Referat polityczny (568 j.a.) - przepisy, sprawozdania sytuacyjne, polskie partie polityczne, organizacje polityczne i społeczne, wybory parlamentarne i samorządowe, posłowie i senatorowie, działacze pomorscy, gospodarka, kultura, bezrobocie, pomoc społeczna, Referat prasowy (353 j.a.) - cenzura, konfiskaty, sprostowania, drukarnie i wydawnictwa, debit, Referat narodowościowy (428 j.a.) - przepisy, polityka narodowościowa państwa, stan posiadania mniejszości, niemiecka i żydowska mniejszość narodowa, partie polityczne i stowarzyszenia, zebrania i wiece, Referat wyznaniowy (1395 j.a.) - kościół katolicki, budżety kapituły chełmińskiej, biskup chełmiński, ewangelickie i żydowskie gminy wyznaniowe, dozory kościelne, majątki parafii, obsada probostw, podatki, budowle patronackie, cmentarze 2.2. Oddział Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego (1806 j.a.): Referat bezpieczeństwa (633 j.a.) - ruch wywrotowy, przestępczość, organizacje nielegalne i antypaństwowe, ruch komunistyczny, działacze, bezrobocie, strajki, szpiegostwo, dywersja, policja państwowa i polityczna, Referat policji porządkowej (129 j.a.) - przepisy, policja sanitarna i obyczajowa, porządek publiczny, widowiska, zrzeszenia kulturalne, posiadanie broni i materiałów wybuchowych, kwesty, obchody świąt i uroczystości, Referat dowodów osobistych i meldunków (69 j.a.) - ruch naturalny ludności, statystyka, Referat cudzoziemców (326 j.a.) - rejestracja, osiedlenia, deportacja i ekstradycja, azyl, Referat stowarzyszeń i związków (285 j.a.) - przepisy ogólne, rejestracja i legalizacja, nadzór, sprawozdawczość, Referat ochrony granic (364 j.a.) - przepisy ogólne, urządzanie i zabezpieczanie granic, wody graniczne, punkty graniczne, ruch graniczny, komisje graniczne, nielegalne przekraczanie granicy, repatriacja i ekstradycja, ruch graniczny z Niemcami i Wolnym Miastem Gdańskiem, pozwolenia na budowę w strefie nadgranicznej 3. Wydział Samorządowy (3622 j.a.) 3.1. Oddział Administracji Samorządowej (1495 j.a.): Referat organizacyjno-administracyjny (1172 j.a.) - organizacja i działalność organów samorządu, wybory rad powiatowych, miejskich, gminnych, szkolnictwo, pieczęcie i herby organów samorządu, podział terytorialny, Sejmik Wojewódzki, Wydział Wojewódzki, protokoły, sprawozdania rad powiatowych, miejskich, podwody i powinności gminne, Referat spraw dyscyplinarnych (323 j.a.) - komisje dyscyplinarne, sprawy dyscyplinarne i odpowiedzialności służbowej 3.2. Oddział Finansów i Gospodarki Samorządowej (1909 j.a.): Referat gospodarki finansowej związków samorządowych (1165 j.a.) - przepisy ogólne, budżety powiatów, miast i gmin, sprawy finansowe wojewódzkiego związku samorządowego, miasta Gdyni, nadzór w zakresie zatwierdzania i realizacji budżetów, podatki, sprawy oszczędnościowo - oddłużeniowe, Referat polityki gospodarczej związków samorządowych (362 j.a.) - zakłady komunalne, sprawy pożarnictwa, samorządu szkolnego, zwalczanie bezrobocia, rozbudowa miast i osiedli, plany gospodarcze, Referat komunalnych kas oszczędności (382 j.a.) - przepisy, statuty kas, lustracje, statystyka, akcje oszczędnościowe, banki 3.3. Inspektorat Samorządowy (218 j.a.): organizacja, inspekcje związków samorządowych, dochodzenia, szkolenia, notatki prasowe 4. Wydział Wojskowy (133 j.a.): Referat powszechnego obowiązku wojskowego (42 j.a) - przepisy, pobór do wojska, ćwiczenia, meldunki wojskowe, Referat innych spraw wojskowych (19 j.a.) - sprawy kwaterunkowe, świadczenia osobowe i rzeczowe na rzecz wojska, zwierzęta pociągowe, gołębie pocztowe, Referat przysposobienia wojskowego i wychowania fizycznego (40 j.a.) - komitety PW i WF, budżety, sprawozdania, subwencje, propaganda, Referat obrony przeciwlotniczo-gazowej (16 j.a.) - szkolenia, sprzęt, budowa schronów, Referat komunikacyjny (5 j.a.) - ewidencja dróg, mostów, przepraw na cele wojskowe, Referat mobilizacyjny (11 j.a.) - plany mobilizacji w zakładach, wykazy inżynierów 5. Wydział Przemysłowy (1101 j.a.): Referat ogólno-gospodarczy (399 j.a.) - przepisy, bogactwa naturalne, przemysł, przedsiębiorstwa, produkcja, kredyty, cudzoziemcy, kryzys, ceny, pomoc dla przemysłu, statystyka, zatrudnieni w przemyśle, porty i żegluga morska i rzeczna, odznaczenia, Referat administracji przemysłowej (203 j.a.) - Izba Przemysłowo-Handlowa, zrzeszenia kupieckie, sądy kupieckie i przemysłowe, wystawy i targi, koncesje, lichwa, eksport, potrzeby przedsiębiorstw handlowych, narzędzia miernicze, sprawy kominiarskie, Referat techniczny (34 j.a.) - projekty, Referat rzemiosł (200 j.a.) - nadzór nad rzemiosłem, nauka w rzemiośle i przemyśle, szkolnictwo dokształcające i zawodowe, cechy rzemieślnicze, korporacje przemysłowe i rzemieślnicze, Izba Rzemieślnicza, kredyty, stypendia, przemysł domowy i sztuka ludowa, Referat elektryczny (265 j.a.) - elektryfikacja Pomorza, linie elektryczne, statystyka 6. Wydział Pracy, Opieki i Zdrowia (1996 j.a.) 6.1. Oddział Pracy i Opieki (1171 j.a.): Referat organizacji opieki społecznej (411 j.a.) - przepisy, organizacja i nadzór nad instytucjami opiekuńczymi, personel zakładów, placówki, opiekunowie społeczni, sprawozdania, kredyty, Referat opieki nad dzieckiem i matką (159 j.a.) - przepisy, zakłady opieki, opieka nad dziećmi, dożywianie, wypoczynek, subwencje, ewidencja dzieci pozostających na utrzymaniu Państwa, poszukiwania dzieci i ich rodzin, lustracje zakładów opieki, Referat opieki nad dorosłymi (90 j.a.) - inwalidzi wojenni, niezdolni do pracy, repatrianci i wychodźcy, azylanci, zwalczanie handlu kobietami i dziećmi, włóczęgostwo, zakłady opiekuńcze, subwencje, weterani powstań narodowych, ubezpieczenia społeczne, Referat pośrednictwa pracy (412 j.a.) - nadzór nad biurami pośrednictwa pracy, migracja zarobkowa, ochrona rynku pracy, subwencje, pomoc bezrobotnym, statystyka, Referat inwalidów wojennych (99 j.a.) - przepisy, rejestracja inwalidów, szkolenia i reedukacja, opieka nad sierotami, pomoc, subwencje, zrzeszenia i związki inwalidów wojennych, opieka zakładowa 6.2. Oddział Zdrowia (825 j.a.): Referat organizacji nadzoru nad personelem lekarskim i pomocniczym (250 j.a.) - przepisy, nadzór nad personelem, komisje lekarskie, poborowe, partactwo lekarskie, sprawozdania, zjazdy lekarzy, Referat zakładów leczniczych (197 j.a.) - szpitale, lecznice, sanatoria, przychodnie, pogotowia ratunkowe, ubezpieczenia społeczne, inspekcje zakładów, Referat uzdrowisk (18 j.a.) - uzdrowiska, kurorty na wybrzeżu, Referat walki z chorobami (186 j.a.) - profilaktyka, szczepienia ochronne, kwarantanny, badania, choroby zawodowe, statystyka walki z chorobami, Referat higieny społecznej (17 j.a.) - higiena szkolna, zawodowa, nadzór nad wychowaniem fizycznym, ruch naturalny ludności, Referat sanitarny (91 j.a.) - przepisy, nadzór nad stanem miast i wsi, grzebanie, ekshumacja, przewóz zwłok, nadzór nad artykułami spożywczymi, Referat pomocy lekarskiej dla pracowników państwowych (12 j.a.) - badania, komisje lekarskie, Referat farmaceutyczny (54 j.a.) - przepisy, personel, koncesje, apteki i laboratoria, wytwórnie napojów gazowanych i wód mineralnych, obrót, produkcja leków i środków opatrunkowych 7. Wydział Rolnictwa i Reform Rolnych (11689 j.a.): 7.1 Oddział Rolnictwa (351 j.a.) - Pomorska Izba Rolnicza, organizacje rolnicze, spółdzielczość rolnicza, wystawy rolnicze, przysposobienie rolnicze, oświata pozaszkolna w zakresie rolnictwa, zakłady doświadczalne, ogrodnictwo, sadownictwo, ochrona roślin, maszyny rolnicze, nawozy sztuczne, nadzór nad hodowlą koni, hodowla zwierząt, mleczarstwo, jajczarstwo, statystyka, hodowla ryb, ochrona wód 7.2. Oddział Urządzeń Rolnych (7832 j.a.) - obrót nieruchomościami ziemskimi, przewłaszczenia osad, przymusowe licytacje, wykazy majątków do przymusowego wykupu, orzecznictwo w sprawach parcelacji, zamiany gruntów, parcelacja gruntów państwowych i prywatnych, zapasy ziemi na parcelację, regulacja tytułów własności, zabudowa osad, osadnictwo z województwa krakowskiego, osadnictwo na wybrzeżu, przewłaszczenia, sprawy procesowe, przegminowania, sprawozdawczość 7.3. Oddział Pomiarów Rolnych (1645 j.a.): przepisy, plany, personel mierniczy, wykonanie pomiarów, map, rewizja pomiarów 7.4. Oddział Wodno - Melioracyjny (201 j.a.) - przepisy, zezwolenia, uprawnienia wodne, spółki wodne, związki wałowe, prace melioracyjne, budowa studni, eksploatacja torfu, sprawozdawczość 7.5. Oddział Finansowy (837 j.a.): preliminarze, sprawozdania FORR i Państwowego Funduszu Melioracyjnego, ściąganie należności za nadzór nad parcelacją, ściąganie należności od dzierżawców nieruchomości państwowych, rozrachunki z dłużnikami i wierzycielami, finansowanie zabudowy osad, pomoc kredytowa osadnikom, szacunki osad anulacyjnych 7.6. Inspektorat Ochrony Lasów (577 j.a.): zagospodarowanie lasów, lasy ochronne, statystyka leśna, zalesianie, zwalczanie szkodników leśnych, nadzór nad zagospodarowaniem lasów, łowiectwo 7.7. Inspektorat Weterynarii (125 j.a.): zwalczanie chorób zwierzęcych, nadzór weterynaryjny, ruch graniczny w dziedzinie weterynarii, wywóz zwierząt, badania zwierząt rzeźnych i mięsa, sprawy personalne, zakłady utylizacyjne, statystyka 7.8. Oddział Aprowizacyjny (121 j.a.) - zaopatrzenie w podstawowe w artykuły żywnościowe, węgiel i naftę, nadzór nad młynami, piekarniami, kontrola cen, sprawy mieszkaniowe, statystyka 8. Wydział Komunikacyjno-Budowlany (2567 j.a.) 8.1 Oddział Drogowy (899 j.a.): Referat dróg i mostów (814 j.a.) - policja drogowa, służba drogowa i kolejowa, budowa i utrzymanie dróg, mostów, linii kolejowych, zapory graniczne, spółki drogowe, Referat pojazdów mechanicznych (25 j.a.) rejestracja pojazdów, sprawy kierowców, kontrola ruchu, koncesje na przewóz osób, linie autobusowe, Referat funduszu drogowego (5 j.a.), Referat turystyki (55 j.a.) - przepisy, ewidencja miejscowości i obiektów turystycznych, propaganda turystyki i krajoznawstwa, subwencje, towarzystwa turystyczne i wydawnictwa, wycieczki, fotografie i plakaty propagandowe 8.2. Oddział Budowlany (1668 j.a.): Referat ogólno-budowlany (146 j.a.) - przepisy, nadzór nad personelem techniczno - budowlanym, inspekcje budowlane, budownictwo mieszkaniowe, produkcja materiałów budowlanych, sprawy osiedleńcze, preliminarze budżetowe, Referat budowy i remontów budynków państwowych (790 j.a.) - nadzór, kredyty, statystyka, Referat administracji budynków i placów państwowych (194 j.a.) - inwentaryzacja nieruchomości państwowych, lokalizacje, sprzedaż, dzierżawa, odstąpienia na rzecz samorządów, Referat policji budowlanej (5 j.a.) - przepisy, rzeczoznawcy budowlani, Referat urbanistyczny (90 j.a.) - przepisy, opiniowanie i zatwierdzanie planów zabudowań osiedli, rozbudowa Gdyni, zabudowa wybrzeża morskiego, Referat techniki sanitarnej (67 j.a.) - plany, sprawozdania, statystyka, sprawy wodociągów i kanalizacji, ochrona rzek, ujęcia wody, oczyszczalnie, spółki wodne, inspekcje, cmentarze, Referat pomiarowy (53 j.a.) - ochrona i utrzymanie znaków granicznych, aktualizowanie map, sprawy mierniczych przysięgłych, nadzór i kontrola pomiarów, Referat kultury i sztuki (236 j.a.) - zabytki architektoniczne, sztuki, wykopaliska archeologiczne, rejestracja zabytków, krajoznawstwo i ochrona przyrody, sztuka ludowa, muzea, archiwa i biblioteki, pomniki, subwencje, konserwacja, Referat grobownictwa wojennego (87 j.a.) - przepisy, ewidencja cmentarzy wojennych i mogił powstańców, żołnierzy z wojny światowej, polsko - bolszewickiej i o niepodległość, opieka nad cmentarzami i mogiłami, remonty 9. Wydział Dróg Wodnych (214 j.a.) 9.1. Oddział Ogólno - Wodny: ( 57 j.a.): Referat ogólny (14 j.a.) - organizacja administracji, stosunki polsko-gdańskie, sprawy administracji rzeki Wisły, spółki, Referat prawny (13 j.a.) - przepisy, procesy cywilne, spory administracyjne, Referat administracji gruntów państwowych (25 j.a.) - inwentaryzacja i aktualizacja planów, odgraniczenia wodno - prawne gruntów, ewidencja katastralna i hipoteczna, dzierżawy, opłaty i daniny publiczne, plantacje wiklinowe, Referat ubezpieczeń społecznych (1 j.a.), Referat administracji budynków państwowych i telefonów (2 j.a.), Referat przewozów (2 j.a.) - prom przez rzekę Drwęcę 9.2. Oddział Regulacji Rzek (44 j.a.): Referat ogólny (17 j.a.) - przepisy, regulacja rzeki Drwęcy, utrzymanie rzek, sprawy wałów, Referat pomiarów i studiów (9 j.a.) - pomiary hydrologiczne, studia morfologiczne koryta, pomiary terenowe i niwelacyjne, hydrografia i meteorologia, Referat budowlany (18 j.a.) - plany regulacji Wisły i dopływów, budowa i utrzymanie portów i przystani, szkody powodziowe 9.3. Oddział Mechaniczno - Nurtowy: (113 j.a.): Referat ogólny (3 j.a.) - patenty statkowe, Referat budowy, przebudowy i konserwacji taboru (4 j.a.) - projekty i kosztorysy na budowę i konserwację taboru, Referat dozoru kotłów (1 j.a.), Referat nurtowy ogólny (98 j.a.) - przepisy, patenty żeglarskie, Referat utrzymania szlaku żeglownego i urządzeń żeglugowych (4 j.a.), Referat rejestracji statków i łodzi (1 j.a.), Referat ochrony przeciwlodowej i przeciwpowodziowej (2 j.a.) 10.Dokumentacja kartograficzna (1667 j.a.): mapy Polski, administracyjne, plany miast, mapy specjalne - KPP na Pomorzu, prasa, przemysł, energetyka, szkolnictwo, porty i urządzenia portowe, turystyka, parcelacja, cmentarze 11. Dokumentacja techniczna (844 j.a.): Wydział Komunikacyjno-Budowlany - gmachy państwowe, Gdynia, letniska nadmorskie, zabytki, stacje i linie kolejowe, cmentarze, mosty i wiadukty, drogi, szkoły i przedszkola, miejscowości turystyczne, sieci przesyłowe, cmentarze, Wydział Rolnictwa i Reform Rolnych - budynki gospodarcze, melioracje, Wydział Dróg Wodnych - szlaki wodne, mosty, śluzy, dorzecza, porty, Wydział Przemysłu i Handlu - porty: Gdynia, Czarna Woda, Gródek, Toruń, Włocławek i inne Anzahl der Einheiten31134 |
6/5/0 | Rejencja w Bydgoszczy | 1939-1945 | 59 | 0 | erweitern verstecken |
| 1. Sprawy organizacyjne 2. Niemiecka Lista Narodowa: zarządzenia, posiedzenia komisji i Oddziału Okręgowego DVL, wykazy osób, odwołania i decyzje, skreślenia z niemieckiej listy narodowej 3. Sprawy policyjne: wysiedlenia Polaków, konfiskata mienia polskiego, osiedlenia Niemców, jeńcy wojenni, nastroje społeczne, osoby zaginione, rewizje, akta urzędów polskich, organizacja gmin 4. Dokumentacja techniczna: miasteczka w powiecie wyrzyskim 5. Kartografiki: mapa regencji, powiatu toruńskiego, kolejki bydgoskiej i wyrzyskiej Anzahl der Einheiten199 |
6/6/0 | Rejencja w Inowrocławiu | 1939-1944 | 127 | 0 | erweitern verstecken |
| Normatywy, finanse, gospodarka, odszkodowania wojenne, osiedlenia, plany zabudowy Włocławka, budowa i utrzymanie mostów, szkolnictwo, ośrodki zdrowia, pracownicy, akta personalne Anzahl der Einheiten143 |
6/7/0 | Starostwo Powiatowe w Bydgoszczy | 1816-1920 | 134 | 0 | erweitern verstecken |
| 1. Administracja gmin: sprawy finansowe i gospodarcze gmin, wybory sołtysów, wójtów, zebrania gminne, opieka społeczna 2. Administracja szkół: sprawozdania szkół, sprawy gospodarcze, opinie o nauczycielach 3. Sprawy kościelne: budowa obiektów sakralnych, ewangelicka gmina w Koronowie 4. Sprawy budowlane: budowa dróg, szos, mostów, budżety Bydgoskiej Kolejki Powiatowej, zezwolenia budowlane 5. Rejestry poborowych Anzahl der Einheiten134 |
6/8/0 | Starostwo Powiatowe w Bydgoszczy | 1920-1939 | 0 | 0 | erweitern verstecken |
| 1. Sprawy organizacyjne: spis ludności, budżety miast i gmin 2. Sprawy wyborów i stowarzyszeń: wybory do rady powiatowej, działalność stowarzyszeń 3. Sprawy administracyjne: obywatelstwo, opcje, zgłoszenia przedsiębiorstw handlowych i przemysłowych, organizacja spółek wodnych, cechy rzemieślnicze, ewidencja rzemieślników, szkoły, obwody rybackie 4. Sprawy rolne: spis gospodarstw, parcelacje, przewłaszczenia, zalesienia 5. Sprawy budowlane: utrzymanie dróg i szos, budowa zakładów Anzahl der Einheiten246 |
6/9/0 | Starostwo Powiatowe w Bydgoszczy | 1939-1945 | 383 | 0 | erweitern verstecken |
| 1. Ogólna administracja: przepisy w sprawach organizacyjnych i kadrowych, statystyka ludności z 1939 r. 2. Policja: przepisy dotyczące organizacji policji, paszporty i przepustki na wyjazd, sprawy kryminalne, wysiedlenia, rejestracja obcokrajowców, opinie o Polakach, poszukiwania osób zaginionych, prasa, sprawy przeciwpożarowe i drogowe, listy gończe, komunikaty śledcze 3. Sprawy szkolne: sprawy szkół i kościołów 4. Opieka społeczna: odszkodowania za straty poniesione podczas działań wojennych we wrześniu 1939 r., opieka nad dziećmi 5. Sprawy zdrowia: urząd zdrowia na powiat bydgoski 6. Sprawy budowlane, mieszkaniowe i osadnicze: planowanie budownictwa i rozbudowy miast, budownictwo mieszkaniowe, budowa obiektów użyteczności publicznej, dróg, ulic i mostów, rozbudowa urządzeń wodnych, zaopatrzenie w materiały, obrona przeciwlotnicza, zaopatrzenie w wodę 7. Urządzenia publiczne i sprawy gospodarcze: dzierżawa i sprzedaż parcel państwowych, zezwolenia na prowadzenie zakładów przemysłowych, handlowych i rzemieślniczych 8. Sprawy finansowe i podatkowe: budżety, wycinki prasowe 9. Niemiecka lista narodowa: przepisy, statystyka, wnioski, odwołania 10. Wydział Powiatowy: przepisy o organizacji urzędów stanu cywilnego, informacje o działalności Anzahl der Einheiten19481 |
6/10/0 | Starostwo Powiatowe w Chojnicach | 1772-1919 | 2167 | 0 | erweitern verstecken |
| 1. Registratura Policyjna: nadzór administracyjny, wójtostwa, sprawy bezpieczeństwa, przemysłu, budownictwa, rolnictwa, zdrowia publicznego, weterynaryne, leśne, przeciwpożarowe, pocztowe 2. Registratura Wojskowa: statystyka wojskowa, mobilizacja, pobór do wojska, manewry, dezercje, reklamacje, opieka nad rodzinami żołnierzy 3. Registratura Finansowa: sprawy finansowe, kredyty i podatki, instytucje kredytowe 4. Registratura Kościelna: budowa i remont kościołów, kościoły w powiecie 5. Registratura Szkolna: budownictwo szkolne, płace nauczycieli, sprawy emerytalne, żmudy szkolne, matrykuły szkół 6. Wydział ds. Dysmembracji: dysmembracja gruntów w Kiełpinie 7. Registratura Wojenna: sprawy gospodarcze, listy poborowych, reklamacje Anzahl der Einheiten2151 |
6/11/0 | Starostwo Powiatowe w Chojnicach | 1904-1910, 1920-1939 | 1098 | 0 | erweitern verstecken |
| 1. Referat Ogólno-Organizacyjny: organizacja i finanse, obywatelstwo, statystyka ludnościowa, emigracja i reemigracja, sprawozdania zakładów opiekuńczych i fundacji 2. Referat Bezpieczeństwa: sprawozdania sytuacyjne ze stanu bezpieczeństwa, działalność stowarzyszeń i związków, niemiecki ruch polityczny, opcje, wybory do Sejmu i Senatu, strajki, sprawy graniczne, komunikacja, prasa, konfiskaty 3. Referat Administracyjno-Gospodarczy: sytuacja przemysłu, rolnictwa i rzemiosła, ewidencja zakładów i warsztatów, handel domokrążny, licencje, cechy, targi, statystyka produkcji rolnej, ceny, walka z chorobami i szkodnikami, rybołówstwo, łowiectwo 4. Referat Administracyjno-Karny: przepisy w sprawach administracyjno-karnych, rejestry karne 5. Referat Wojskowy: pobór, uchylanie się od obowiązku wojskowego, odszkodowania wojenne, emerytury i renty wojskowe 6. Referat Zdrowia i Opieki Społecznej: statystyka, organizacja i działalność służby zdrowia, nadzór nad placówkami, personel, zwalczanie chorób 7. Referat Weterynaryjny: nadzór weterynaryjny, zwalczanie chorób, ochrona zwierząt 8. Referat Rolnictwa i Reform Rolnych: obrót ziemią, osadnictwo, zapas ziemi, przymusowy wykup nieruchomości, parcelacja gruntów państwowych i prywatnych, osady rentowe i likwidacyjne, przewłaszczenia, kredyty 9. Referat Wodno-Melioracyjny: uprawnienia rybackie, utrzymanie wód, sprawy sporne 10. Referat Ochrony Lasów: gospodarka w lasach prywatnych, gospodarstwa leśne 11. Referat Budowlany: nadzór i zezwolenia budowlane, urządzanie zakładów przemysłowych i rzemieślniczych Anzahl der Einheiten1094 |
6/12/0 | Starostwo Powiatowe w Chojnicach | 1939-1945 | 0 | 0 | erweitern verstecken |
| 1. Administracja landratury: przepisy dotyczące organizacji landratury i spraw osobowych 2. Ogólna administracja - sprawy policyjne: przepisy, zwalnianie jeńców wojennych 3. Policja ds. meldunkowych, przepustek i obcokrajowców: sprawy meldunkowe, wydawanie paszportów, ucieczki z pracy przymusowej, ewidencja obcokrajowców zatrudnionych w powiecie chojnickim 4. Policja ds. ruchu: przepisy, wypadki drogowe, wydawanie prawa jazdy 5. Policja ds. przemysłu, handlu i rzemiosła: przepisy, zezwolenia na prowadzenie zakładów 6. Policja ds. zdrowia: przepisy, ewidencja weterynarzy, choroby, szczepienia ochronne 7. Policja ds. politycznych: sprawozdania sytuacyjne ze stanu bezpieczeństwa i spraw narodowościowych, zawiadomienia o przestępstwach, zezwolenia na słuchanie radia 8. Przynależność narodowa: przepisy, wnioski o przyjęcie na niemiecką listę narodową, opinie, wysiedlanie, wnioski o Kennkarte 9. Sprawy ludnościowe: przepisy, spisy ludności z 1939 r. i 1940 r., zmiana nazwisk i imion 10. Odznaczenia: odznaczenia urzędników, niemieckich matek i z okazji 50-lecia pożycia małżenskiego 11. Sprawy wojskowe: pobór, statystyka poległych, przymusowa praca młodzieży niemieckiej 12. Samorząd powiatowy - ogólna administracja: przepisy dotyczące ubezpieczeń, płac i dodatków, zatrudnienia, spraw socjalnych 13. Wydział Finansowy: budżety 14. Nadzór nad gminami, administracja szkół, sprawy kulturalne: nauczanie, wychowanie fizyczne, nadzór nad administracją gminną 15. Powiatowy Urząd ds. Gospodarczych i Urząd Żywnościowy: sprawy leśne, własnościowe, sprzedaż produktów rolnych, hodowla koni, drobiu, rybołówstwo, zezwolenia na polowania 16. Powiatowy Urząd Opieki Społecznej: przepisy, wsparcie dla ubogich i poszkodowanych wskutek bombardowań 17. Powiatowy Urząd Młodzieżowy: przepisy, odpisy wyroków 18. Powiatowy Urząd Budowlany: osadnictwo niemieckie 19. Niemiecka lista narodowa: rejestry wpisanych i uchylających się od wpisu, akta osobowe Anzahl der Einheiten2715 |
6/13/0 | vacat - Starostwo Powiatowe w Grudziądzu przekazany do AP w Toruniu | | 0 | 0 | erweitern verstecken |
| 0 Anzahl der Einheiten0 |
6/14/0 | vacat - Starostwo Powiatowe w Inowrocławiu przekazany do AP w Bydgoszczy Oddział w Inowrocławiu | | 0 | 0 | erweitern verstecken |
| 0 Anzahl der Einheiten0 |
6/15/0 | vacat - Starostwo Powiatowe w Rypinie przekazany do AP w Toruniu | | 0 | 0 | erweitern verstecken |
| 0 Anzahl der Einheiten0 |
6/16/0 | Starostwo Powiatowe w Szubinie | [1890-1895] 1919-1939 | 906 | 0 | erweitern verstecken |
| 1. Referat Ogólny: sprawy reprezentacyjne, odznaczenia, korespondencja dotycząca plebiscytu 2. Referat Organizacyjny: rozporządzenia, podział administracyjny, sprawy finansowe, ruch graniczny, nadzór nad samorządem i urzędami, zatrudnienie, szkody wojenne 3. Referat Społeczno-Polityczny, Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego: sprawozdania ze stanu bezpieczeństwa, wybory do Sejmu i Senatu, sprawy dotyczące Policji Państwowej, przestępczość, działalność partii, towarzystw i stowarzyszeń, strajki, cenzura, sprawy dotyczące granic, osiedlenia obcokrajowców, sprawy wyznaniowe, poczta i telegraf 4. Referat Administracyjny: sprawy obywatelskie, opcje, spisy ludności, przemysł i handel, hodowla, targi, sprawy policyjne, podatki, działalność straży pożarnej, sprawy wodne, spółki melioracyjne, szkolnictwo, sprawy wyznaniowe 5. Referat Wojskowy: świadczenia wojskowe, sądy doraźne, sprawy kwaterunkowe, mobilizacja i demobilizacja, Straż Obywatelska, pobór, uchylanie się od służby wojskowej, reklamacje, jeńcy, inwalidzi wojenni, szkody wojenne, cmentarze 6. Referat Karno-Administracyjny: sprawy karne, sądowe i adwokackie, administracyjne, postępowanie przymusowe w administracji, wybory ławników 7. Referat Opieki Społecznej: ubezpieczenia, zakłady społeczne i dobroczynne, renty, opieka nad inwalidami wojennymi, bezrobotni 8. Referat Zdrowia Publicznego: aprowizacja, policja sanitarna, nadzór nad artykułami spożywczymi, placówki i personel, zwalczanie chorób 9. Referat Weterynaryjny: policja weterynaryjna, zwalczanie chorób 10. Referat Rolnictwa i Reform Rolnych: osadnictwo, reforma rolna, izba rolnicza, oświata rolnicza, likwidacja majątków, przymusowy wykup, parcelacja poszczególnych majątków, osady anulacyjne 11. Referat Ochrony Lasów: statystyka leśna i ziemiopłodów, policja leśna, danina leśna, łowiectwo, gospodarstwa leśne 12. Referat Budowlany: policja budowlana, drogi i mosty, budowa dróg wodnych Anzahl der Einheiten876 |
6/17/0 | Starostwo Powiatowe w Świeciu | 1773-1920 [1925] | 1160 | 0 | erweitern verstecken |
| 1. Registratura Generalna: przepisy i instrukcje 2. Registratura Genaralna-Policyjna: utrzymanie mostów, przemysł, sadownictwo, uprawa owoców i warzyw 3. Registratura Policyjna: wybory gminne, sprawy dotyczące obywatelstwa, żandarmów, sądowe, przemysłowe i rolne, budowa i utrzymanie szos, dróg i mostów, melioracje, polowania 4. Registratura Wojskowa: dezerterzy, pomoc dla inwalidów, zarazy u zwierząt 5. Registratura Finansowa: dysmembracja, regulacja stosunków własnościowych, podział wspólnot 6. Registratura Szkolna: budowa i utrzymanie szkół, zatrudnianie i pobory nauczycieli 7. Registratura Kościelna: budowa kościołów, finanse, wybory członków dozorów kościelnych Anzahl der Einheiten1155 |
6/18/0 | Starostwo Powiatowe w Świeciu | 1920-1939 | 1953 | 35977 | erweitern verstecken |
| 1. Referat Ogólny: sprawy reprezentacyjne, odznaczenia, uroczystości państwowe, wybory gminne, akcje społeczne 2. Referat Ogólno-Administracyjny: organizacja, podział terytorialny, zjazdy starostów, sprawy usc 3. Referat Administracyjno-Prawny: sprawy obywatelstwa, zmiany nazwisk, spisy ludności, sprawy wyznaniowe i szkolne, kultura i sztuka 4. Referat Administracyjno-Gospodarczy: sytuacja handlu, przemysłu i rzemiosła, ewidencja i budowa zakładów, elektryfikacja powiatu, budowa portów, nauka w rzemiośle i przemyśle, korporacje rzemieślnicze, jarmarki i targi, statystyka produkcji rolnej, rybołówstwo, hodowla, ceny, koleje, kredyty 5. Referat Funduszu Pracy: statystyka stanu zatrudnienia, bezrobocie, zatrudnianie młodocianych, pośrednictwo pracy, emigracje 6. Referat Bezpieczeństwa Publicznego: stan bezpieczeństwa, bezrobocie, rejestr i działalność stowarzyszeń, działalność partii politycznych i związków zawodowych, ruch wywrotowy, sprawy narodowościowe, wybory do Sejmu, Senatu i samorządu, nadzór i konfiskata prasy, sprawy cudzoziemców, ewidencja optantów, nabycia nieruchomości rolnych, działalność policji i straży pożarnej, ochrona granic, ruch graniczny, strajki 7. Referat wojskowy: demobil wojskowy, przysposobienie wojskowe i wychowanie fizyczne, ochrona przeciwlotnicza i gazowa, przysposobienie wojskowe kobiet, jeńcy wojenni i cywilni 8. Referat Administracyjno-Karny: postępowania dyscyplinarne, zażalenia 9. Referat Opieki Społecznej: zakłady opiekuńczo-wychowawcze, personel, pomoc dla bezrobotnych i reemigrantów, kasy chorych 10. Referat Zdrowia: stan sanitarny, zakłady lecznicze i ambulatoryjne, apteki, drogerie, personel, szczepienia ochronne, choroby zakaźne 11. Referat Inwalidów Wojennych: renty, zatrudnianie inwalidów 12. Referat Rolnictwa i Reform Rolnych: zarządzenia i okólniki, statystyka rolna, grunty państwowe i obszary dworskie, nieużytki, organizacje rolnicze, działalność komisarzy ziemskich, parcelacja poszczególnych majątków, przewłaszczenia nieruchomości rolnych, nabycie i sprzedaż osad, likwidacja majątków niemieckich, pierwokup, przymusowy wykup, obrót nieruchomościami, cesje praw do działek, obciążenia nieruchomości, renty i pożyczki, zalesienia 13. Referat Ochrony Lasów: działalność policji leśnej i polnej, zalesienia, danina lasowa 14. Referat Wodno-Melioracyjny: spółki wodne, melioracyjne i drenarskie, związki wałowe, kredyty, uprawnienia wodne, przewozy rzeczne, budowa tam, grobli, wałów ochronnych, zanieczyszczenia wód, sprawy sporne 15. Referat Weterynaryjny: statystyka chorób, personel, badanie mięsa Anzahl der Einheiten1926 |
6/19/0 | Starostwo Powiatowe w Świeciu | 1939-1945 | 42 | 0 | erweitern verstecken |
| 1. Sprawy organizacyjno-administracyjne: okólniki, odznaczenia, akta personalne 2. Sprawy policyjne: osadnictwo Niemców nadbałtyckich w powiecie, żebractwo 3. Sprawy szkolne: przejęcie poniemieckich szkół w powiecie na własność państwa 4. Sprawy gospodarcze i budowlane: zezwolenia na prowadzenie zakładów przemysłowych, budowa mleczarń, rozbudowa szpitala w Świeciu, pożyczki na cele budowlane 5. Sprawy wojskowe: pomoc dla rodzin żołnierzy 6. Finanse i sprawy majątkowe: budżety gmin, straty wojenne z 1939 r. 7. Statystyka ludnościowa: spis ludności z 1940 r. 8. Niemiecka lista narodowa: wnioski 9. Sprawy urzędu opieki społecznej Anzahl der Einheiten10917 |
6/20/0 | Starostwo Powiatowe w Sępólnie Krajeńskim | [1897-1902] 1920-1939 | 1055 | 0 | erweitern verstecken |
| 1. Sprawy ogólno-administracyjne: sprawy reprezentacyjne, samorząd, statystyka powiatu, akcje społeczne 2. Sprawy administracyjno-prawne: zmiany nazwisk, obywatelstwo, opcje, spisy ludności, przewłaszczenia i kary administracyjne 3. Opieka społeczna: zakłady opiekuńcze, bezrobotni, reemigranci, domy poprawcze, ubezpieczenia i kasy chorych 4. Kultura i sztuka: teatry, domy kultury, kina, zabytki 5. Sprawy szkolne i wyznaniowe: szkoły, nauczyciele, sprawy kościelne, sekty wyznaniowe, ewidencja parafii i gmin wyznaniowych, nabożeństwa 6. Bezpieczeństwo publiczne: stan bezpieczeństwa, stowarzyszenia, policja, granice państwa, emigracja, wybory, meldunki 7. Sprawy wojskowe: pobór, mobilizacja, rekwizycje, wychowanie fizyczne, ochrona przeciwlotnicza i przeciwgazowa 8. Referat zdrowia: personel, lecznice, choroby, higiena, kontrole 9. Sprawy weterynaryjne: służba weterynaryjna, nadzór, choroby 10. Sprawy administracyjno-gospodarcze: rozporządzenia, statystyka gospodarcza, bogactwa naturalne, rzemiosło, handel, aprowizacja, komunikacja 11. Rolnictwo i reforma rolna: zarządzenia, statystyka, izba i towarzystwa rolnicze, majątki państwowe, wytwórczość roślinna i zwierzęca, osadnictwo, parcelacja poszczególnych majątków, obrót ziemią, kredyty 12. Ochrona lasów: lasy prywatne, łowiectwo 13. Sprawy rybackie: obwody rybackie 14. Sprawy wodno-melioracyjne Anzahl der Einheiten1049 |
6/22/0 | Starostwo Powiatowe w Tucholi | [1903-1916] 1920-1939 | 1606 | 0 | erweitern verstecken |
| 1. Referat ogólno-organizacyjny: organizacja, odznaczenia, podział administracyjny, sprawy administracyjno-prawne, obywatelstwo, opcje, emigracja i imigracja, ruch ludności, przewłaszczenia, oświata, kultura i sprawy wyznaniowe 2. Referat Administracyjno-Karny: przepisy, wykroczenia, statystyka 3. Referat Bezpieczeństwa: policja, sądy, przestępczość, sprawozdania sytuacyjne, zgromadzenia, bezrobocie, mniejszości narodowe, ruch niemiecki, towarzystwa, związki stowarzyszeń, ruch zawodowy, sprawy graniczne, prasa, wybory 4. Referat Wojskowy: pobór, ćwiczenia, mobilizacja, wychowanie fizyczne, przysposobienie wojskowe 5. Referat Zdrowia: placówki, higiena, kontrola sanitarna, cmentarze 6. Referat Weterynaryjny: statystyka, nadzór, zwalczanie chorób 7. Referat Przemysłu i Handlu: sprawozdawczość i statystyka, zakłady, komunikacja, handel, aprowizacja, ceny, targi 8. Referat Rolnictwa i Reform Rolnych: osady anulacyjne i likwidacyjne, spisy majątków 9. Referat Ochrony Lasów: gospodarka leśna, lasy prywatne 10. Referat Wodno-Melioracyjne: melioracje, uprawnienia wodne, rybołówstwo Anzahl der Einheiten1596 |
6/23/0 | Starostwo Powiatowe w Tucholi | 1939-1945 | 199 | 0 | erweitern verstecken |
| 1. Ogólna administracja: przepisy dotyczące organizacji wewnętrznej i administracji landratury 2. Policja: organizacja żandarmerii i policji, poszukiwania osób zaginionych 3. Sprawy szkolne: administracja szkół, obsada szkół, sprawy finansowo-gospodarcze szkół, kroniki szkolne 4. Kultura i ochrona niemczyzny: wykazy poległych, sprawy meldunkowe, sprawy niemieckiej siły roboczej, zatrudnianie obcokrajowców 5. Opieka społeczna i opieka nad młodzieżą: przepisy dotyczące rent i pomocy społecznej, statystyka, sekwestr majątku klasztornego w Bysławku 6. Sprawy zdrowia: zwalczanie chorób, szczepienia ochronne, położne 7. Sprawy budowlane, mieszkaniowe i osadnicze: wykazy majątku polskiego, opieka nad Niemcami z Rzeszy 8. Sprawy finansowe i podatkowe: budżety, bilanse powiatowe i gminne, pożyczki, kredyty, pobór podatku 9. Sprawy gospodarcze Anzahl der Einheiten267 |
6/24/0 | Starostwo Powiatowe w Wyrzysku | 1831-1919 | 65 | 0 | erweitern verstecken |
| 1. Sprawy państwowe: wykazy wyborców do Sejmu Pruskiego, odznaczenia 2. Sprawy podatkowe: wykazy płatnitków podatku, księgi biercze 3. Sprawy aprowizacji: aprowizacja w czasie wojny i bezpośrednio po wojnie 4. Listy dusz 5. Sprawy dysmembracyjne 6. Sprawy rolne: matrykuły powiatu, dóbr, rybołówstwo, melioracje, spółki wodne, młyny 7. Sprawy budowlane: budowa synagogi w Łobżenicy Anzahl der Einheiten65 |
6/25/0 | Starostwo Powiatowe w Wyrzysku | [1881-1919] 1920-1939 | 1481 | 0 | erweitern verstecken |
| 1. Sprawy ogólne: sprawy reprezentacyjne, święta narodowe i kościelne 2. Sprawy organizacyjne: wybory, podział administracyjny, polskie nazwy gmin i miejscowości, odznaczenia, sprawy osobowe urzędników 3. Sprawy społeczno-polityczne, bezpieczeństwa i porządku publicznego: wybory do ciał ustawodawczych i samorządowych, obywatelstwo, opcje, rejestry cudzoziemców, policja państwowa, sprawy wyznaniowe, działalność stowarzyszeń i związków, wydawanie gazet i czasopism, strajki, ochrona granic i ruch graniczny, przedsięwzięcia rozrywkowe, teatry i kina, żegluga, sprawy usc, zmiany nazwisk, statystyka przemysłowa, koncesje, ewidencja zakładów, korporacje rzemieślnicze, sprawy górnicze i kolejowe, spółki wodne i drenarskie, młyny wodne, łowiectwo, obwody rybackie, aprowizacja, ceny, przewłaszczenia obiektów miejskich i przemysłowych, szkolnistwo, pożyczki państwowe, instytuty meteorogiczne 5. Sprawy Wojskowe: uchylanie się od służby, jeńcy wojenni, dezercje, pozbawianie obywatelstwa, przysposobienie wojskowe i wychowanie fizyczne 6. Sprawy opieki społecznej: kasy chorych, ochronki, zakłady opiekuńcze, personel, bezrobocie, pośrednictwo pracy, emigracja i reemigracja 7. Sprawy zdrowia publicznego: organizacja służby zdrowia, stan sanitarny, zakłady lecznicze, apteki, drogerie, personel lekarski, zaopatrzenie w wodę, kontrole artykułów żywnościowych, nadzór nad ubojem i rzeźniami, cmentarze 8. Sprawy weterynaryjne: dozór weterynaryjny, personel 9. Sprawy rolnictwa i reform rolnych: zarządzenia, przewłaszczenia, parcelacja rządowa i prywatna poszczególnych majątków, przymusowy wykup, zapas ziemi, kredyty, obrót nieruchomościami, osady rentowe, anulacyjne i likwidacyjne 10. Sprawy ochrony lasów: zalesianie, lasy prywatne 11. Sprawy budowlane: statystyka budowlana, roboty publiczne, ewidencja grobów i cmentarzy wojennych Anzahl der Einheiten1473 |
6/26/0 | Starostwo Powiatowe w Szubinie | 1880-1895 | 6 | 0 | erweitern verstecken |
| 1. Młyn w Chobielinie 2. Przemysłowa Szkoła Dokształcająca w Szubinie 3. Kościół ewangelicki w Rynarzewie: budowa 4. Szkoła dla Dziewcząt w Szubinie Anzahl der Einheiten6 |
6/27/0 | Więzienie Karne w Koronowie, pow. Bydgoszcz | 1842-1874 | 51 | 0 | erweitern verstecken |
| Budżety i preliminarze, listy więźniów z lat 1848-1850, 1872, parcele pod cmentarz. Anzahl der Einheiten51 |
6/28/0 | Urząd Domenalno-Rentowy w Czersku, pow. Chojnice | 1786-1874 [1875] | 99 | 0 | erweitern verstecken |
| 1. Organizacja - ordynacja powiatowa, statystyka ludności 2. Nadzór policyjny - obywatelstwo, regulacja granic, budownictwo, cechy rzemieślnicze, opieka medyczna, stan sanitarny, pomoc społeczna 3. Szkolnictwo - zarządzenia, statystyka szkolna, akta dot. poszczególnych szkół 4. Sprawy kościołów - budowa i utrzymanie, organizacja parafii 5. Sprawy podatków, domen i lasów - przewłaszczenia i regulacje stosunków własnościowuych, parcelacja i osadnictwo, utrzymanie dróg i mostów Anzahl der Einheiten97 |
6/29/0 | Starostwo Powiatowe w Wyrzysku | 1939-1945 | 5 | 0 | erweitern verstecken |
| Akta niemieckiej listy narodowej w powiecie wyrzyskim, sprawy budowlane Anzahl der Einheiten6019 |
6/30/0 | vacat - Prokuratura Sądu Obwodowego w Grudziądzu - przekazany do AP w Toruniu | | 0 | 0 | erweitern verstecken |
| 0 Anzahl der Einheiten0 |
6/31/0 | vacat - Urząd Domenalno-Rentowy w Grudziądzu - przekazany do AP w Toruniu | | 0 | 0 | erweitern verstecken |
| 0 Anzahl der Einheiten0 |
6/32/0 | vacat - Urząd Domenalno-Rentowy w Lidzbarku z siedzibą w Brodnicy - przekazany do AP w Toruniu | | 0 | 0 | erweitern verstecken |
| 0 Anzahl der Einheiten0 |
6/33/0 | vacat - Urząd Domenalno-Rentowy w Radzyniu - przekazany do AP w Toruniu | | 0 | 0 | erweitern verstecken |
| 0 Anzahl der Einheiten0 |
6/34/0 | Urząd Domenalno-Rentowy w Nowem, pow. Świecie | 1774-1874 | 127 | 0 | erweitern verstecken |
| Stosunki gimnne w poszczególnych wsiach, budowa i utrzymanie dróg gminnych i przeprawy promowej przez Wisłę, dzierżawa guntów i pobór podatków, budowa i utrzymanie szkół, statystyka szkolna, nauczyciele, budowa i utrzymanie świątyń ewangelickich i katolickich dot. m.in. klasztoru bernardynów w Nowem. Anzahl der Einheiten127 |
6/35/0 | Urząd Domenalno-Rentowy w Kamieniu, pow. Złotów | 1801-1844 | 24 | 0 | erweitern verstecken |
| Statystyka ludności, podatki i ciężary gminne, zarządzanie i koszty utrzymania szkół i kościołów. Anzahl der Einheiten24 |
6/36/0 | Urząd Domenalno-Rentowy w Świeciu | 1777-1875 | 499 | 0 | erweitern verstecken |
| Obsada urzędników gminnych, tabele statystyczne, utrzymanie szkół i kościołów, regulacja stosunków własnościowych. Anzahl der Einheiten498 |
6/37/0 | Powiatowy Urząd Ziemski w Bydgoszczy | 1921-1939 | 451 | 0 | erweitern verstecken |
| 1. Powiat Bydgoszcz - parcelacje 2. Powiat Inowrocław - obrót nieruchomościami 3. Powiat Mogilno - osadnictwo 4. Powiat Strzelno - parcelacje 5. Powiat Szubin - obrót ziemią, parcelacje, osadnictwo, dzierżawa 6. Powiat Wyrzysk - statystyka, obrót, parcelacje, dzierżawa, osadnictwo 7. Powiat Żnin - parcelacje, osadnictwo, obrót, dzierżawa 8. Powiat Chojnice - przewłaszczenia majątków Anzahl der Einheiten451 |
6/38/0 | Urząd Domenalno-Rentowy w Tucholi | 1773-1874 [1898] | 151 | 0 | erweitern verstecken |
| 1. Organizacja i funkcjonowanie urzędu (sygn. 1-9) 2. Sprawy policyjne (sygn. 10-25) 3. Podatki i finanse (sygn. 26-30) 4. Sprawy wojskowe (sygn. 31-35) 5. Utrzymanie dróg, szos i mostówsygn. (sygn. 36-43) 6. Dysmembracja i zmiany własności (sygn. 44-72) 7. Rolnictwo i leśnictwo (sygn. 73-95) 8. Szkolnictwo (sygn. 96-127) 9. Sprawy kościelne (sygn. 128-140) 10. Sprawy zdrowia i opieki (sygn. 141-151) Anzahl der Einheiten151 |
6/39/0 | Urząd Domenalno-Rentowy w Więcborku, pow. Złotów | 1820-1874 | 21 | 0 | erweitern verstecken |
| Obsada i wynagrodzenie urzędników gminnych, statystyka i finanse szkolne i kościelne, oszacowania majątków i regulacja stosunków własnościowych. Anzahl der Einheiten21 |
6/40/0 | Komisariat Obwodowy Bydgoszcz-Okole, pow. Bydgoszcz | 1836-1900 | 12 | 0 | erweitern verstecken |
| Sprawy szkół, dysmembracje i zmiany własności gruntów. Anzahl der Einheiten13 |
6/41/0 | Komisariat Obwodowy Bydgoszcz II | [1835]1836-1920 | 36 | 0 | erweitern verstecken |
| Urzędnicy gminni, pobór podatków gminnych, obwody szkolne, kontrole szkół, budowa kościołów. Anzahl der Einheiten36 |
6/42/0 | Komisariat Obwodowy Bydgoszcz III | 1860-1920 | 26 | 0 | erweitern verstecken |
| Statuty gmin, budowa i utrzymanie szkół. Anzahl der Einheiten26 |
6/43/0 | Komisariat Obwodowy Koronowo, pow. Bydgoszcz | 1888-1920 | 7 | 0 | erweitern verstecken |
| Statystyka szkolna, żmudy szkolne. Anzahl der Einheiten5 |
6/44/0 | Komisariat Obwodowy Białośliwie, pow. Wyrzysk | 1843-1913 | 8 | 0 | erweitern verstecken |
| Budowa dróg, utrzymanie szkół, melioracje, dysmembracje. Anzahl der Einheiten8 |
6/45/0 | Komisariat Obwodowy Łobżenica, pow. Wyrzysk | 1852-1904 | 6 | 0 | erweitern verstecken |
| Przegminowania, dysmembracje. Anzahl der Einheiten7 |
6/46/0 | Komisariat Obwodowy Mrocza, pow. Wyrzysk | 1834-1935 | 9 | 0 | erweitern verstecken |
| Nadzór sanitarny i policyjny, obwody sołeckie. Anzahl der Einheiten9 |
6/47/0 | Komisariat Obwodowy Nakło, pow. Wyrzysk | 1867-1932 | 162 | 0 | erweitern verstecken |
| Organizacja urzędu, granica polsko-niemiecka, ruch graniczny, obywatelstwo i opcje, godła i pieczęcie, urzędnicy gminni, budżety i podatki gminne, opieka medyczna, statystyka gminna, kontrole sanitarne, rolnictwo i melioracje, rybołówstwo, nadzór nad przemysłem i handlem, ruch kolejowy i drogowy, budownictwo, pożary, wybory parlamentrane i samorządowe, działalność organizacji i stowarzyszeń, prasa, pobór wojskowy, nadzór policyjny, szkoły i kościoły. Anzahl der Einheiten162 |
6/48/0 | Komisariat Obwodowy Sadki, pow. Wyrzysk | 1908-1923 | 4 | 0 | erweitern verstecken |
| Urzędnicy gminni, doniesienia policyjne, paszporty. Anzahl der Einheiten4 |
6/49/0 | Komisariat Obwodowy Wyrzysk | 1868-1914 | 4 | 0 | erweitern verstecken |
| Szkoły, dysmembracje. Anzahl der Einheiten4 |
6/50/0 | Komisariat Obwodowy Wysoka, pow. Wyrzysk | 1835-1924 | 31 | 0 | erweitern verstecken |
| Statystyka, ruch zagraniczny, wybory gminne, dysmembracje, obcokrajowcy, osadnictwo, rolnictwo. Anzahl der Einheiten31 |
6/51/0 | Wójtostwo w Śliwicach, pow. Tuchola | 1869-1888 | 6 | 0 | erweitern verstecken |
| Pobór podatków, wykroczenia i kary policyjne, uchylanie się od obowiązku szkolnego, opieka społeczna i zatrudnianie ubogich, nadzór weterynatryjny. Anzahl der Einheiten6 |
6/52/0 | Pruska Komisja Generalna dla Prowincji Zachodnio-Pruskiej i Poznańskiej w Bydgoszczy | 1812-1920 | 0 | 0 | erweitern verstecken |
| 1. Akta ogólne: zarządzenia (regulacja stosunków własnościowych), organizacja, działalność komisji specjalnych (plany, sprawozdania), ewidencja akt i map, biblioteka, biurowość i archiwum 2. Akta szczegółowe: recesy, uwłaszczenie, podział ziemi chłopskiej, nadania prawa własności, granice, klasyfikacja gruntów, oszacowania gospodarstw, włości rentowe, podział własności gminnej, obciążenia i należności, czynsze, opłaty na rzecz Kościoła, sołectwa dziedziczne, windykacje (większość miejscowości w powiatach): Babimost, Bydgoszcz, Brodnica, Bytów, Chełmno, Chodzież, Chojnice, Czarnków, Człuchów, Działdowo, Elbląg, Gdańsk Niziny, Gdańsk Miasto, Gniezno, Gostynin, Grodzisk, Grudziądz, Inowrocław, Kartuzy, Kościan, Kępno, Kościerzyna, Koźmin, Krotoszyn, Kwidzyń, Leszno, Lubawa, Malbork, Międzychód, Międzyrzecz, Mogilno, Nowy Tomyśl, Oborniki, Odolanów, Ostrów, Ostrzeszów, Pleszew, Poznań Miasto, Poznań Wschód, Poznań Zachód, Puck, Rawicz, Sępólno (Złotów), Starogard, Strzelno, Śmigiel, Śrem, Środa, Świecie, Szamotuły, Sztum, Susz, Szczecinek, Tczew, Toruń, Tuchola, Wałcz, Wąbrzeźno, Wągrowiec, Wieleń, Witkowo, Wejherowo Anzahl der Einheiten113255 |
6/54/0 | Urząd Kultury Rolnej w Bydgoszczy | 1939-1945 | 1248 | 0 | erweitern verstecken |
| 1. Akta ogólne (75 j.a.): organizacja, pracownicy, instrukcje i zarządzenia (osadnictwo, szacunek gospodarstw, zatrudnianie jeńców, osadnicy niemieccy - pomoc finansowa, nazwy miejscowości), narodowość właścicieli, majątki (likwidacja majątków żydowskich), zalesienia, biurowość i archiwum 2. Akta dotyczące poszczególnych miejscowości i osad (1184 j.a.): właściciele gospodarstw i gruntów (pow. bydgoski, chojnicki, sępoleński, świecki, tucholski, wyrzyski), gospodarstwa (szacunek, zamiana) 3. Kartografiki (105 j.a.) Anzahl der Einheiten1259 |
6/55/0 | vacat - Urząd Kultury Rolnej w Inowrocławiu - przekazany do AP Bydgoszcz Oddział w Inowrocławiu | | 0 | 0 | erweitern verstecken |
| 0 Anzahl der Einheiten0 |
6/56/0 | vacat - Urząd Kultury Rolnej w Toruniu - przekazany do AP w Toruniu | | 0 | 0 | erweitern verstecken |
| 0 Anzahl der Einheiten0 |
6/57/0 | vacat - Urząd Kultury Rolnej we Włocławku - przekazany do AP w Toruniu Oddział we Włocławku | | 0 | 0 | erweitern verstecken |
| 0 Anzahl der Einheiten0 |
6/58/0 | Prokuratura Sądu Apelacyjnego w Toruniu | [1908] 1920-1933 [1938] | 579 | 0 | erweitern verstecken |
| 1. Sprawy organizacyjno-administracyjne 2. Sprawy osobowe - zarządzenia, statystyka i ruch kadrowy, sprawy dyscyplinarne, akta osobowe (30 j.a.) 3. Finanse - preliminarze, zamknięcia rachunkowe, bilanse 4. Nadzór nad podległymi jednostkami - sprawozdania, wizytacje, kontrole, lustracje, zażalenia, wnioski o ułaskwienia i umorzenia 5. Nadzór nad więzieniami - kadra więzienna, warunki zdrowotne i sanitarne, kontrole placówek penitencjarnych Anzahl der Einheiten579 |
6/59/0 | Sąd Apelacyjny w Toruniu | 1923-1939 | 14 | 0 | erweitern verstecken |
| 1. Zarządzenia władz, organizacja i funkcjonowanie, obsada osobowa 2. Sprawy dyscyplinarne sędziów 3. Zażalenia na postępowanie organów sądowniczych 4. Akta spraw Anzahl der Einheiten63 |
6/60/0 | Wojewódzki Sąd Administracyjny w Toruniu | 1920-1939 | 2224 | 0 | erweitern verstecken |
| 1. Akta własne: organizacja i funkcjonowanie, akta osobowe, budżety i płace 2. Akta spraw: wybory i urzędnicy samorządowi, rozbieżność uchwał organów samorządowych, zmiany admnistracyjne, wysiedlenia, organizacje i stowarzyszenia - statuty, rejestracja, podatki i opłaty komunalne, pożyczki, zarządzenia policyjne, decyzje i uchwały - uchylanie, kupno, sprzedaż i dzierżawa, zajęcia mieszkań, wywłaszczenia pod budowę Gdyni i linii kolejowych, zamykanie jezior, spółki rybackie, obwody kominiarskie, obciążenia na rzecz szkół i opieki społecznej, zezwolenia na wykonywanie zawodu, handel i proceder przemysłowy Anzahl der Einheiten2225 |
6/61/0 | Królewski Zachodniopruski Sąd Nadworny w Bydgoszczy | 1784-1806 | 29 | 0 | erweitern verstecken |
| Księgi ingrosacji - wpisy o charakterze majątkowym dot. powiatu chojnickiego, sprawy sporne majątkowe, dzierżawa, sprawy kościołów. Anzahl der Einheiten30 |
6/62/0 | Archiwum Ksiąg Wieczystych w Bydgoszczy | [1743] 1772-1993 [2011] | 27924 | 0 | erweitern verstecken |
| 1. Akta hipoteczne parcel w Bydgoszczy i na przedmieściach: Gdańskim, Toruńskim, Kujawskim, Poznańskim, Okolu, Grodztwie, Bocianowie, Bielawach, Bartodziejach Małych, Żupie Solnej (odpisy z ksiąg grodzkich, inne akta staropolskie Bydgoszczy XVII- XVIII w., dokumenty notarialne, testamenty, inwentarze nieruchomości). 2. Księgi gruntowe dot miejscowości w pow. bydgoskim: Aleksandrowo, Augustowo, Bartodzieje Małe, Bartodzieje Wielkie, Białe Błota, Biedaszkowo, Bielice Nowe, Bolumin, Borki, Borówno, Bożenkowo, Brzeźno, Brzoza, Budy Rybackie, Buszkowo, Bydgoszcz, Bydgoszcz Las,Byszewo, Bytkowice, Chmielewo,Chrośna, Ciele,Cierplewo, Czarnówczyn, Czarnówko, Czarże, Czemlewo, Czersko Polskie, Czyżkówko, Dąbrowa Chełmińska, Dąbrowa Mała, Dąbrowa Wielka, Dąbrowy Małe, Dąbrowy Wielkie, Dąbrówczyn, Dąbrowa Chełmińska, Dąbrowa Mała, Dąbrówka Nowa, Dębinka, Dębowiec, Dobrcz, Dobromierz, Drzewce, Drzewianowo, Dziedno, Dziedzinek, Dziemionna, Elżbiecin, Emilianowo, Fordon, Fordonek, Glinki, Glinki Las, Gogolin, Gogolinek, Gorzeń, Gościeradz, Grochol, Gzin, Huta, Huta Wieś, Jachcice, Jachcice Las, Jakubowo, Janowo, Januszkowo, Jarużyn, Jasiniec, Jastrzębie, Jezioro Jezuickie, Kabat, Kadzionka, Kamionka, Kamionka - odcinek drogi, Kapuściska Dolne, Kapuściska Małe, Kapuściska Wielkie, Karczemka, Karolewo, Kobylarnia, Kolankowo, Kolonie nad Kanałem A, Kolonie nad Kanałem B, Koronowo, Kotomierz, Kozielec,Krąpiewo, Kruszyn, Kruszyn Krajeński, Kruszyniec, Kusowo, Leszyce, Lipinki, Lisi Ogon, Lucim, Łakomowo, Łącznica, Łąsko Małe, Łąsko Wielkie, Łążyn, Łochowice, Łochowo, Łoskoń, Łukowiec, Magdalenka, Makowiska, Maksymilianowo, Mariampol, Mąkowarsko, Miedzyń, Miedzyń Dwór, Minikowo, Mirowice, Mochelec, Mochle, Mozgowina, Mruczyn, Murowaniec, Myślęcinek, Nekla, Nieciszewo, Niecponie, Niemcz, Niwy, Nowa Wioska, Nowa Wieś, Nowa Wieś Szlachecka, Nowa Wieś Wlk., Nowaczkowo, Nowe Glinki, Nowe Smolno, Nowy Dwór, Nowy Jasiniec, Okole, Olszewko, Opławiec, Osiek, Osielsko, Osowa Góra, Ostromecko, Otorowo, Otowice, Pacery, Pałcz, Pauliny, Pawłówek, Piecki, Pień, Plątnowice, Plątnowo, Popielewo, Prądki, Prądocin, Prądy, Przyłęki, Przyłubie, Pyszczyn, Rafa, Rudy, Rupienica, Rybiniec, Serock, Salno, Samociążek, Samsieczno, Samsieczynek, Sicienko, Siedmiogóry, Sitno, Sitowiec, Skarbiewo, Słończ, Słupowo, Smolno Nowe, Smukała, Solec Kuj., Solec Las, Stary Dwór, Stary Jasiniec, Stefanów, Stopka, Stronno, Stryszek, Strzelce Dolne, Strzelce Górne, Strzelewo, Strzyżawa, Suczyn, Suponin, Szczutki, Szretery, Ślesin, Tryszczyn, Trzciniec, Trzeciewiec, Trzemiętowo, Trzemiętówko, Trzęsacz, Ugoda, Ulrychów, Wałdowo Król., Wałownica, Wielonek, Wierzchucice, Wierzchucin, Wierzchucinek, Więzowno, Wilczak, Wilcze, Witoldowo, Włóki, Wierzchucinek, Wojnowo, Wtelno, Wtelno-Las, Wudzyn, Wudzynek, Wymysłowo, Wypaleniska, Wyrza, Zamczysko, Zawada, Zawalidroga, Zielonczyn, Zielonka, Zła Wieś, Zofin, Zuzela, Żołędowo, Żółwin, kopalnie węgla brunatnego Murowaniec, Koronowo. Anzahl der Einheiten28014 |