Fonds number Name of the fonds Date from Date to
Showing 1,171 to 1,215 of 4,708 entries.
Fonds number Name of the fonds Border dates Number of
files
Number of scans Unroll
all
10/1569/0 Akta stanu cywilnego parafii katolickiej Wielki Garc, pow. Tczew 1818 - 1874 3 0 Unroll
Rejestry (odpisy sądowe) urodzeń, małżeństw, zgonów 1818-1874, sygn. 1-3. Number of files3
10/1570/0 Akta stanu cywilnego parafii ewangelickiej Gniew 1834 - 1874 3 0 Unroll
Rejestry (odpisy sądowe) urodzeń, małżeństw, zgonów 1834-1874, sygn. 1-3. Number of files3
10/1571/0 Akta stanu cywilnego parafii ewangelickiej Zakładu Karnego w Gniewie 1861 - 1874 1 0 Unroll
Rejestry (odpisy sądowe) urodzeń 1866 i zgonów 1861-1874, sygn. 1. Number of files1
10/1572/0 Akta stanu cywilnego parafii ewangelickiej Rudno 1799 - 1874 5 0 Unroll
Rejestry (odpisy sądowe) urodzeń, małżeństw, zgonów 1799-1874, sygn. 1-5. Number of files5
10/1573/0 Wojewódzki Związek Rolniczych Spółdzielni Produkcyjnych w Gdańsku 1957 - 1964 34 0 Unroll
0 Number of files34
10/1575/0 Instytut Morski w Gdańsku 1948 - 1986 2528 0 Unroll
0 Number of files2541
10/1576/0 Rada Adwokacka w Gdańsku 1945 - 1972 28 0 Unroll
I. Akta Rady Adwokackiej w Gdańsku ( do 1951 r. - Okręgowa Rada Adwokacka w Gdańsku) z lat 1945-1965, 1970, sygn. 1 - 24, 27: protokoły posiedzeń Rady, preliminarze, bilanse, sprawozdania roczne, biuletyny informacyjne, listy adwokatów i zespołów, materiały z działalności Komisji Weryfikacyjnej. II. Protokoły Komisji Rewizyjnej Rady ( 1946-1964 , sygn. 25 ). III. Wycinki prasowe ( 1952-1961, sygn. 26 ). IV. Sprawozdanie z działalności organów Wojewódzkiej Izby Adwokackiej ( 1971 - 1972, sygn. 28 ). Number of files28
10/1577/0 Zakłady Okrętowe Urządzeń Elektrycznych w Gdańsku 1948 - 1968 58 0 Unroll
0 Number of files58
10/1578/0 Żegluga Gdańska w Gdańsku 1946 - 1976 379 0 Unroll
0 Number of files379
10/1579/0 Zbiór fotogramów "RYSIA" - Mariana Dobrzykowskiego z Gdańska 1945 - 1950 113 0 Unroll
Fotografie miast: Gdańska, Gdyni, Sopotu, Malborka, Tczewa - ulice, obiekty zabytkowe, komunikacja, wydarzenia, uroczystości, powódź na Żuławach, porty, stocznie ( 1945 - 1950, sygn. 1 - 113 ). Number of files113
10/1580/0 Akta wsi Koniecwałd, pow. Sztum 1762 - 1800 0 0 Unroll
potwierdzenie przywileju lokacyjnego z 1284 roku 1762-1800, sygn. 1 Number of files1
10/1581/0 Prezydium Powiatowej Rady Narodowej i Urząd Powiatowy w Tczewie [ 1945 ] 1950 - 1975 752 0 Unroll
I. Wydział Organizacyjno-Prawny ( 1950-1973, sygn. 1-243 ): protokoły z sesji Powiatowej Rady Narodowej, realizacja uchwał Powiatowej Rady Narodowej, spotkania posłów i radnych z wyborcami,wykaz kandydatów na radnych, interpelacje i postulaty radnych, akta dotyczące działalności poszczególnych komisji, protokoły z posiedzeń Prezydium Powiatowej Rady Narodowej, realizacja uchwał Prezydium PRN, konferencje i narady członków organów kolegialnych, zarządzenia Przewodniczącego Prezydium PRN, podział administracyjny powiatu tczewskiego, /zmiany nazw miejscowości i ulic /,analiza materiałów z sesji rad narodowych: miejskich i gromadzkich oraz ich prezydiów, ocena działalności gromadzkich rad narodowych, sprawy osobowe członków rad narodowych pow. tczewskiego, skargi i wnioski, kontrole jednostek podległych i nadzorowanych, protokoły posiedzeń Powiatowego Zespołu Kierowniczego Powiatowej Rady Narodowej, ewidencja spraw zastrzeżonych przez prezydium PRN, protokoły z narad kierowników zakładów pracy z terenu powiatu tczewskiego, ewidencja sołtysów, biuletyn informacyjny Prezydium PRN, przedzjazdowe czyny społeczne, działalność Powiatowego Komitetu Frontu Jedności Narodu, rozwój powiatu tczewskiego w liczbach w latach 1955 - 1966. II. Powiatowa Komisja Planowania Gospodarczego ( 1950-1972, sygn. 244--310 ): plany gospodarcze i sprawozdania, protokoły posiedzeń Powiatowej Komisji Planowania Gospodarczego, bilanse siły roboczej, bilanse dochodów i wydatków mieszkańców Tczewa, gospodarka mieszkaniowa, inwentaryzacja powiatu, aktywizacja małych miast. III. Wydział Finansowy ( 1950 - 1974, sygn. 311 - 445 ): sprawozdania statystyczne, kontrole finansowe, budżety i sprawozdania z ich wykonania. IV. Wydział Oświaty ( 1945-1973, sygn. 446 - 489, 618-630 ): protokoły z konferencji i odpraw instruktorów metodycznych, plany ruchu służbowego w szkolnictwie, organizacja i sieć szkół i placówek oświatowo-wychowawczych w powiecie, sprawozdania z działalności Wydziału, sprawozdania z działalności szkół i placówek opieki nad dzieckiem, ocena i analiza pracy szkół i nauczycieli w powiecie, kontrole i wizytacje, walka z analfabetyzmem, akta osobowe nauczycieli oraz pracowników Wydziału, arkusze ocen oraz wyniki egzaminów uczniów szkoły dla pracujących w Rudnie, skargi, zażalenia, postulaty , wnioski skierowane do środków masowego przekazu. V. Wydział Kultury ( 1951-1965, sygn. 490-508 ): protokoły z posiedzeń Komisji Koordynacyjnej przy Wydziale Kultury PPRN w Tczewie, analiza działalności kulturalno -oświatowej, plany gospodarcze w resorcie kultury, sprawozdania z wykonania planów, zarządzenia i okólniki własnej jednostki, kontrola jednostek podległych, konserwacja zabytków, imprezy artystyczne, wycinki prasowe.VI. Powiatowy Komitet Kultury Fizycznej i Turystyki ( 1950 - 1965, sygn. 509-525 ): protokoły z posiedzeń i zebrań, uchwały Komitetu, plany pracy i posiedzeń, ocena wychowania fizycznego i sportu, sprawozdania z działalności, obiekty sportowe miasta Tczewa, sprawozdania z realizacji czynów społecznych. VII. Wydział Spraw Wqewnętrznych ( 1952-1973, sygn. 526-541 ): sprawozdania z działalności Wydzialu, sprawy organizacyjne, sprawozdania statystyczne dotyczące stanu i ruchu ludności, zmiany imion i nazwisk oraz ustalenie pisowni, kontrola jednostek podległych, ewidencja i nadzor nad stowarzyszeniami, poświadczenia obywatelstwa, sprawy repatriacji, wyjazdów za granicę i przyjazdów z zagranicy ). VIII. Wydział Rolnictwa i Leśnictwa ( 1955-1975, sygn. 542-566 ): plany i sprawozdania z zakresu produkcji rolnej i inwestycji, kontrole własnej jednostki i jednostek podległych, skargi i wnioski, materiały monograficzne. IX. Wydział Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej ( 1950 - 1974, sygn. 567 - 582 ): plany i sprawozdania, kontrole, inwestycje i kapitalne. X. Wydział Handlu, Przemysłu i Usług ( 1949-1972, sygn. 583-617 ): sprawy organizacyjne Wydziału, rejestr wydanych potwierdzeń na wykonywanie rzemiosła, plany i sprawozdania, wykaz placówek handlowych i usługowych i ich lokalizacja na terenie powiatu, protokoły pokontrolne warsztatów rzemieślniczych i przemysłowych, protokoly kontroli i postanowuienia Komisji do Walki ze Spekulacją i Nadużyciami w Handlu. Dopływ akt z 2008 r.( 1964 -1973, sygn. 631-674 ): skargi i wnioski, akta Powiatowej Komisji Poborowej w Tczewie: rejestry przedpoborowych roczników 1948 - 1952, akta spraw Kolegium do spraw Wykroczeń przy PPRN w Tczewie, rejestr przybyłych pojazdów samochodowych. Dokumentacja kartograficzna poszczególnych miejscowości powiatu tczewskiego ( 1958 - 1972, sygn. 675 - 750 ). Number of files753
10/1582/0 Prezydium Powiatowej Rady Narodowej i Urząd Powiatowy w Pruszczu Gdańskim [1945-] 1950 - 1976 1136 0 Unroll
1.Wydział Organizacyjno-Prawny (1950-1975, sygn. 1 - 597): protokoły z sesji Powiatowej Rady Narodowej, rejestr uchwał, spotkania radnych z wyborcami, protokoły i sprawozdania Komisji Budownictwa i Gospodarki Komunalnej, protokoły i sprawozdania poszczególnych komisji, protokoły posiedzeń Prezydium Powiatowej Rady Narodowej, zarządzenia i okólniki własne oraz władz zwierzchnich, decyzje, wytyczne w zakresie problematyki sesji i posiedzeń prezydiów rad narodowych niższego stopnia, sprawy organizacji i metod pracy prezydiów rad narodowych, struktura organizacyjna wydziałów, prezydiów rad narodowych, organizacja i zakres działania biur gromadzkich, organizacja Urzędu Powiatowego, nadzór organizacyjny nad wydziałami Prezydium , nadzór organizacyjny nad jednostkami niższego szczebla, instruktaże organizacyjne, sprawy podziału terytorialnego i nazw miejscowości, zbieranie i analizowanie wyników sesji, uchylanie uchwał, sprawozdania z zakresu działania rad narodowych i ich organów, działalność komitetów blokowych, sprawy osobowe członków Prezydium oraz radnych, sprawy etatowe, sprawozdania z zakresu działania Referatu Spraw Pracowniczych, skargi, wnioski, zażalenia, biuletyny informacyjne, kroniki i monografie, kontrole, protokoły posiedzeń Powiatowej Komisji Planowania Gospodarczego, charakterystyka gospodarcza powiatu gdańskiego, plany gospodarcze, inwestycje, sprawozdania, bilanse siły roboczej, zaświadczenia lokalizacyjne, rewizje inwestycji, sprawy demograficzne. 2. Wydział Finansowy (1952-1975, sygn. 598 – 814 ): sprawozdawczość i statystyka, planowanie, analizy, biuletyny, zarządzenia, sprawozdania dotyczące podatku gruntowego, plany kontroli źródłowych, nadzór i kontrole, sprawy budżetowe, dochody i wydatki, likwidacja spółdzielni produkcyjnych. 3. Wydział Oświaty i Kultury (1954-1964, sygn. 815 – 827 ): przepisy i zarządzenia, sprawozdawczość, statystyka, planowanie, dokumentacja techniczna i prawna, grunty szkolne, organizacja świetlic i domów ludowych, lustracje świetlic, festiwal zespołów amatorskich. 4. Powiatowy Komitet Kultury Fizycznej i Turystyki (1964-1967, sygn. 828 ): sprawozdanie, korespondencja 5. Wydział Spraw Wewnętrznych (1954-1975, sygn. 829 - 901): organizacja i zakres działania Wydziału, organizacja innych jednostek nadzorowanych, planowanie, sprawozdawczość, współdziałanie z organizacjami politycznymi, organami rad narodowych i innymi jednostkami organizacyjnymi, protokoły kontroli Wydziału, kontrole jednostek podległych i nadzorowanych, sprawy wywłaszczeń i odszkodowań, kartoteki i kwestionariusze osobowe kierowników i zastępców USC, odtwarzanie i ustalanie treści aktów stanu cywilnego, unieważnianie aktów stanu cywilnego, zezwolenia dotyczące aktów zagranicznych, sprawy konsularne, sprawy obywatelstwa polskiego, zmiany imion i nazwisk, sprawy stowarzyszeń, związków i kół, sprawozdanie z działalności Rezerwy Milicji Obywatelskiej, statut Ligi Przyjaciół Żołnierza, sprawy straży pożarnej, sprawy dotyczące zgromadzeń, sprawy autochtonów, zaświadczenia na stały przyjazd do Polski z ZSRR, sprawy związane z wyjazdem za granicę i przyjazdem, sprawy ludności cygańskiej, ankietyzacja zbrodni hitlerowskich. 6. Wydział Rolnictwa i Leśnictwa (1951-1975, sygn.902 - 1028): wytyczne i wskaźniki władz nadrzędnych oraz własne, zarządzenia i uchwały, struktura organizacyjna i zakresy czynności, protokoły z narad, konferencje, odprawy, plany i sprawozdania, analizy, ocena pracy kółek rolniczych, statystyka, kontrole, korespondencja, skargi i zażalenia, protokoły z posiedzeń Zespołu Rolnego, orzeczenia Powiatowej Komisji Ziemskiej, akcja osiedleńcza, repertoria nadanych gospodarstw, akta nadania, sprostowania dokumentów uwłaszczeniowych, decyzje o nadaniu nieruchomości rolnych, wykaz osadników, zwrot gospodarstw opuszczonych, ewidencja gospodarstw ludności rodzimej, dziedziczenie nieruchomości rolnych na rzecz Skarbu Państwa, korespondencja Powiatowego Zespołu ds. zagospodarowania nieruchomości Państwowego Funduszu Ziemi, skargi i zażalenia, szkolenia pracowników referatu urządzeń rolnych, elektryfikacja wsi, korespondencja dotycząca spółdzielni produkcyjnych, plany agrominimum, plany szkoleń, sprawy poufne- poz. 7. Wydział Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej (1967, sygn. 1029 - 1032): nadzór nad działalnością jednostek komunalnych, udziały jednostek w inwestycjach komunalnych, sprawy ośrodków wypoczynkowych, plany gospodarcze w zakresie urządzeń komunalnych, sprawozdawczość. 8. Wydział Handlu, Przemysłu i Usług (1951-1967, sygn. 1033 - 1053): instrukcje i zarządzenia ogólne, sprawy organizacyjne, statystyka, planowanie i sprawozdawczość, protokoły z kontroli, sprawy administracji przemysłowej, sprawy przemysłu i rzemiosła uspołecznionego, współpraca z Izbą Rzemieślniczą i Związkiem Spółdzielni Rzemieślniczej, sprawy rzemiosła i przemysłu prywatnego, plany produkcji cegielni, sprawy poufne. 9. Wydział Zdrowia i Opieki Społecznej (1950-1960, sygn. 1054 - 1067): protokoły z narad, plany gospodarcze Wydziału, plany pracy, statystyka, sprawozdawczość, w tym sprawozdania z akcji sanitarnej oraz szczepień ochronnych, wykazy chorób zakaźnych, nadzór i kontrole placówek służby zdrowia w powiecie, oświata sanitarna 10. Wydział Zatrudnienia i Spraw Socjalnych (1952-1969, sygn. 1068 - 1081): narady zawodowe, odprawy, konferencje, posiedzenia, zjazdy, plany pracy, plany wyjazdów służbowych i sprawozdania z ich wykonania, sprawy zatrudnienia, statystyka-pośrednictwa pracy, analiza zatrudnienia i rynku pracy, bilans siły roboczej, kontrole i inspekcje, współpraca z innymi jednostkami, skargi i zażalenia, realizacja uchwały Nr 18/59 PRN. 11. Dopływy akt ( 1945-1976, sygn. 1082 - 1136): m.in.: zarządzenia, uchwały, okólniki , protokoły z obrad komisji, planowanie, sprawozdawczość, statystyka, budżet, normatywy kancelaryjne, wybory do rad narodowych, spis personalny członków rad narodowych, wycinki prasowe, ewidencja odznaczonych, rejestr wniosków o nadanie odznaczeń, ewidencja zabytków, decyzje o wpisaniu do rejestru zabytków, biuletyny informacyjne, mapa powiatu gdańskiego oraz obszarów miejskich Gdańsk - Sopot-Gdynia, wykonanie uchwal dotyczących sprzedaży nieruchomości zabudowanych, protokoły i sprawozdania z przeprowadzonej kontroli w jednostkach służby zdrowia, ewidencja akt z lat 1945-1956 przekazanych do archiwum zakładowego. Number of files1136
10/1583/0 Prezydium Powiatowej Rady Narodowej i Urząd Powiatowy w Kartuzach [ 1938 -] 1950 - 1975 [1976] 0 0 Unroll
Wydział Organizacyjno - Prawny (1949 - 1975, sygn. 1 - 234): protokoły z sesji Powiatowej Rady Narodowej, spotkania posłów i radnych z wyborcami, interpelacje i postulaty radnych, protokoły z posiedzeń i sprawozdania komisji, protokoły z posiedzeń Prezydium Powiatowej Rady Narodowej, zarządzenia, decyzje i okólniki Naczelnika Powiatu, organizacja Urzędu Powiatowego, zmiany w podziale terytorialnym powiatu, protokoły zdawczo - odbiorcze zlikwidowanych prezydiów gromadzkich rad narodowych powiatu kartuskiego, analizy wyników sesji gromadzkich rad narodowych, sprawozdania i analizy działalności rad narodowych i ich organów, sprawy radnych, sprawy personalne pracowników skargi i wnioski, wywiady, konferencje prasowe, protokoły z kontroli i sprawozdania z realizacji zaleceń pokontrolnych, materiały ze zjazdów, konferencji, referaty, normatywy kancelaryjno - archiwalne. Powiatowa Komisja Planowania Gospodarczego (1951 - 1975, sygn. 235 - 312): protokoły z posiedzeń Komisji, plany gospodarcze i sprawozdania z ich realizacji, plany inwestycyjne, czyny społeczne, programy, analizy gospodarcze, kontrole i inspekcje zewnętrzne, kontrole i inspekcje urzędów gmin. Wydział Finansowy (1951 - 1975, sygn. 313 - 449, 809 - 813): biuletyny informacyjne, informacje z realizacji funduszu gromadzkiego, podatku gruntowego, świadczeń Społecznego Funduszu Szkół Tysiąclecia, sprawozdania z zakresu wymiaru i wyników zobowiązań pieniężnych (podatków), inspekcje i kontrole zewnętrzne, budżety i sprawozdania z ich realizacji, sprawozdania z zakresu zatrudnienia i płac, plany i sprawozdania z zakresu rewizji gospodarczych. Wydział Oświaty i Kultury (1945 - 1973, sygn. 450 - 591): konferencje, narady kierowników szkół i pracowników nadzoru pedagogicznego, sprawozdania z konferencji wychowawców przedszkoli, plany rozwoju szkolnictwa, wykazy szkół i nauczycieli w powiecie, organizacja nadzoru pedagogicznego nad szkołami i placówkami oświatowo - wychowawczymi, organizacja szkół podstawowych w latach 1955 - 1959, zestawienia liczbowe z projektów organizacyjnych szkół podstawowych, przygotowania do wprowadzenia reformy szkolnej w r. 1966/1967 (szkoła ośmioklasowa), arkusze organizacyjne przedszkoli, sprawozdania statystyczne z zakresu szkolnictwa i placówek oświatowo - wychowawczych, szkolne i pozaszkolne formy oświaty dorosłych, analizy wyników nauczania, sprawozdania z ruchu służbowego nauczycieli, sprawozdania z zakresu zatrudnienia i funduszu płac, protokoły z kontroli Wydziału oraz jednostek podległych Wydziałowi, walka z analfabetyzmem, kursy w zakresie nauczania początkowego dla głuchoniemych, skargi i wnioski, wycinki prasowe. Powiatowy Komitet Kultury Fizycznej i Turystyki (1966 - 1975, sygn. 592 - 613): protokoły z posiedzeń, budżety, plany, sprawozdania własne i jednostek nadzorowanych, informacje dotyczące kultury fizycznej i turystyki, protokoły z kontroli, zagospodarowanie turystyczne powiatu, sprawozdania z imprez sportowych. Wydział Spraw Wewnętrznych (1945 - 1975, sygn. 614 - 638, 751 - 808, 814 - 820): sprawozdania i informacje dotyczące działalności Wydziału i jednostek podległych, sprawozdania statystyczne ze stanu i ruchu ludności, kontrole własnej jednostki oraz jednostek podległych i nadzorowanych w zakresie ewidencji i ruchu ludności, zmiany imion i nazwisk, nadzór nad stowarzyszeniami, poświadczenia obywatelstwa polskiego, odpisy aktów urodzeń, małżeństw i zgonów, sprawy wywłaszczeniowe, teczki osadników. Wydział Skupu (1961 - 1975, sygn. 639 - 663): protokoły i sprawozdania Powiatowego Zespołu Koordynacyjnego do spraw Skupu, koordynacja i ocena działalności w skupie i kontraktacji, plany, sprawozdania, analizy, protokoły z kontroli. Wydział Rolnictwa i Leśnictwa (1951 - 1975, sygn. 664 - 712): plany rozwoju rolnictwa, plany gospodarcze i inwestycyjne w zakresie rolnictwa, koordynacja usług produkcyjnych, regulaminy wewnętrzne spółdzielni produkcyjnych, protokoły z kontroli, inwentaryzacja zadrzewień, organizacja jednostek oświaty rolniczej, sprawozdania z zakresu oświaty rolniczej, kontrole szkól rolniczych. Wydział Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej (1964 - 1975, sygn. 713 - 716): plany z zakresu urządzeń gospodarki komunalnej, mieszkaniowej, kapitalnych remontów i inwestycji, sprawozdania z wykonania planów, analizy gospodarcze, statystyka. Wydział Handlu, Przemysłu i Usług (1945 - 1975, sygn. 717 - 729): rejestr wydanych kart rzemieślniczych za lata 1945 - 1972, rejestry zezwoleń na wykonywanie rzemiosła, ewidencja zakładów rzemieślniczych i usługowych, analizy ekonomiczne i sprawozdania z działalności, protokoły z kontroli. Wydział Zdrowia i Opieki Społecznej (1950 - 1972, sygn. 730 - 744): protokoły z posiedzeń kolegium Wydziału, sprawozdania o stanie lecznictwa i personelu na terenie powiatu, analizy ekonomiczne inwestycji, sprawozdania statystyczne z zakresu zatrudnienia i funduszu płac, wykazy imienne personelu medycznego, protokoły z kontroli jednostki własnej oraz jednostek podległych. Wydział Zatrudnienia i Spraw Socjalnych (1953 - 1958, sygn. 745 - 750):plany pracy, sprawozdania, kontrole. Karty ewidencyjno - adresowe mieszkańców powiatu kartuskiego (1950 - 1974, sygn. 821 - 1139). Number of files1266
10/1584/0 Prezydium Powiatowej Rady Narodowej i Urząd Powiatowy w Starogardzie Gdańskim 1945 - 1975 1628 0 Unroll
Wydział Organizacyjno - Prawny (1950 - 1975, sygn. 1 - 311, 350 - 366, 1569 - 1570). Powiatowa Komisja Planowania Gospodarczego (1951 - 1974, sygn. 312 – 349). Wydział Finansowy (1946-; 1950 - 1975, sygn. 367 - 881, 1599 – 1622). Wydział Oświaty (1945-; 1950 - 1975, sygn. 882 - 923, 1571 - 1596, 1623). Wydział Kultury (1950 - 1956, sygn. 924 - 945).Wydział Spraw Wewnętrznych (1952 - 1975, sygn. 946 - 990). Wydział Skupu (1950 - 1975, sygn. 991 - 1025). Wydział Rolnictwa i Leśnictwa (1945-, 1950 - 1975, sygn. 1026 - 1468, 1624 - 1627). Wydział Budownictwa (1950 - 1959, sygn. 1469 - 1470). Wydział Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej (1945-; 1950 - 1975, sygn. 1471 - 1542). Wydział Przemysłu, Handlu i Usług (1946 - 1949; 1960 - 1962; sygn. 1543 - 1563). Wydział Zdrowia i Opieki (1951 - 1954, sygn. 1564 - 1568). Wydział Architektury i Budownictwa (1947-1948, 1963; sygn. 1597 - 1598). W zespole znajduje się także 114 j.a. akt kat. B z Wydziału Architektury i Budownictwa - głównie dokumentacja techniczna budynków mieszkalnych. Number of files1660
10/1585/0 Prezydium Powiatowej Rady Narodowej i Urząd Powiatowy w Kościerzynie [1949] 1950 - 1975 506 0 Unroll
I. Wydział Organizacyjno-Prawny (1950-1975): zarządzenia i pisma okólne Przewodniczącego PPRN, zarządzenia i decyzje Naczelnika Powiatu, pisma okólne i postanowienia naczelnika Powiatu, sprawy organizacyjne PRN, ewidencja radnych - kwestionariusze, rejestr uchwał Powiatowej Rady Narodowej, protokoły sesji PRN, spotkania radnych z wyborcami, postulaty i wnioski wyborców i ich realizacja, interpelacje i postulaty radnych, protokoły posiedzeń oraz działalność poszczególnych komisji, rejestry uchwał Prezydium PRN, protokoły posiedzeń Prezydium PRN, konferencje i narady, organizacja Urzędu Powiatowego, podział administracyjny-wykaz miejscowości powiatu kościerskiego, plany pracy Urzędu Powiatowego, analizy skarg i wniosków, normatywy kancelaryjne, kontrole zewnętrzne, kontrole jednostek podległych, ogólne zasady pracy i płac - poz. 1-190. II. Wydział Finansowy(1954-1975): sprawozdania statystyczne, sprawozdania opisowe, ewidencja inspekcji zewnętrznych, inspekcje zewnętrzne Wydz. Finansowego, inspekcje w jednostkach nadzorowanych, budżet powiatu, sprawozdania z wykonania budżetu, ewidencja zmian kredytów budżetowych, zmiany w budżecie, planowanie - poz. 191-314. III. Wydział Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej (1950-1975): plany, sprawozdania, analizy skarg i wniosków, kontrole zewnętrzne, kontrole własne organów niższego stopnia oraz jednostek podległych i nadzorowanych - poz. 315-329. IV. Wydział Handlu, Przemysłu i Usług: organizacja Wydziału, planowanie, sprawozdawczość, sieć handlu i gastronomii, sieć punktów sprzedaży napojów alkoholowych-zezwolenia-sprawozdania, handel prywatny i prywatne zakłady gastronomiczne, kontrola zewnętrzna Wydziału, kontrola jednostek podległych i nadzorowanych- poz. 330-337. V. Wydział Rolnictwa i Leśnictwa (1950-1975): organizacja Wydziału, planowanie i sprawozdawczość, w tym także jednostek nadzorowanych, działalność rolniczych spółdzielni produkcyjnych-analizy, programy, sprawozdania, analizy Banku Rolnego w zakresie działalności finansowo-kredytowej, bilanse dochodów i wydatków gospodarki chłopskiej, kontrole zewnętrzne, kontrole jednostek podległych i nadzorowanych, programy w zakresie produkcji rolnej, ustalenia rejonizacyjne, zespoły rolników indywidualnych, inwentaryzacja i plany urządzenia poszczególnych gospodarstw leśnych, inwentaryzacja zadrzewień, inwentaryzacja zwierzyny-poz. 338-408. VI. Wydział Oświaty (1949-1975): konferencje i narady, organizacja oraz sieć szkół i placówek oświatowo-wychowawczych, zbiór aktów normatywnych własnej jednostki, planowanie i sprawozdawczość, wykaz dokumentacji przechowywanej w szkołach podstawowych na terenie powiatu, kontrole zewnętrzne własnej jednostki, kontrole jednostek podległych i nadzorowanych, wyniki nauczania i klasyfikacji - poz. 409-422. VII. Wydział Kultury (1966-1974): organizacja Wydziału, plany perspektywiczne, plany roczne i sprawozdania z ich wykonania - poz. 423-425. VIII. Wydział Spraw Wewnętrznych (1959-1975): organizacja i zakres działania Wydziału, plany i sprawozdania z ich wykonania, metodyka i tematyka prac statystycznych, kontrola zewnętrzna własnej jednostki, kontrole i instruktaże jednostek podległych i nadzorowanych, odtworzenie i ustalenie treści aktów stanu cywilnego, zmiany imion i nazwisk oraz ustalenie ich pisowni, wykazy ksiąg stanu cywilnego, miejsca upamiętnienia walki i męczeństwa narodu polskiego, Cyganie-poz. 426-451. IX. Wydział Zatrudnienia ( 1963-1975): plany pracy i sprawozdania z ich realizacji, bilanse siły roboczej, okresowe informacje i analizy o sytuacji na rynku pracy, opracowania statystyczne- poz. 452-454. X. Dopływ do zespołu ( 1951-1975): akta Referatu Budżetowego- sprawy budżetow-preliminarze, sprawozdania, budżety jednostkowe, środki specjalne; posiedzenia Komisji Komunikacji, plany pracy i posiedzeń Prezydium PRN, posiedzenia Prezydium PRN, uchwały Przezydium PRN, rejestr gruntów Skarbu Państwa, odszkodowania za grunty przejęte na rzecz Skarbu Państwa , sprawy rolne, spotkania posłów z wyborcami, statut organizayjny Urzędu Powiatowego, regulamin organizacyjny Urzędu Powiatowego, budżet zbiorczy Urzędu Powiatowego, plany kontroli terenowych organow administracji państwowej, ewidencja zasobu archiwum zakładowego - poz. 485-506. Number of files506
10/1588/0 Urząd Stanu Cywilnego w Koszwałach 1874 - 1936 169 0 Unroll
akta urodzeń 1874-1914, 41 j.a.; akta małżeństw 1874-1914, 41 j.a.; akta zgonów 1874-1914, 41 j.a. Number of files169
10/1589/0 Urząd Stanu Cywilnego w Żuławie 1875 - 1937 167 1381 Unroll
akta urodzeń 1875-1914, 40 j.a.; akta małżeństw 1875-1914, 40 j.a.; akta zgonów 1875-1914, 40 j.a. Number of files167
10/1590/0 Urząd Stanu Cywilnego w Łęgowie 1874 - 1938 173 2769 Unroll
akta urodzeń 1874-1914, 40 j.a.; akta małżeństw 1874-1889, 1891-1914, 40 j.a.; akta zgonów 1874-1914, 41 j.a.; duplikaty 1881, 1 j.a. Number of files173
10/1591/0 Urząd Stanu Cywilnego w Pruszczu Gdańskim 1874 - 1914 176 0 Unroll
akta urodzeń 1874-1914, 40 j.a.; akta małżeństw 1874-1882, 1884-1914, 40 j.a.; akta zgonów 1874-1904, 1906-1914, 40 j.a., duplikaty 1875-1876, 1979, 1882-1884, 1894, 1898, 8 j.a. Number of files130
10/1592/0 Urząd Stanu Cywilnego w Bogatce 1874 - 1914 162 0 Unroll
akta urodzeń 1874-1891, 1893-1908,1914, 39 j.a.; akta małżeństw 1874-1891, 1895-1911, 1913-1914, 37 j.a.; akta zgonów 1874-1914, 41 j.a. Number of files120
10/1593/0 Urząd Stanu Cywilnego w Straszynie 1874 - 1914 167 0 Unroll
akta urodzeń 1874-1912, 1914, 40 j.a.; akta małżeństw 1874-1914, 41 j.a.; akta zgonów 1874-1914, 41 j.a. Number of files124
10/1594/0 Urząd Stanu Cywilnego w Żukczynie 1874 - 1933 164 811 Unroll
akta urodzeń 1874-1914, 41 j.a.; akta małżeństw 1874-1914, 41 j.a.; akta zgonów 1874-1885, 1887-1914, 40 j.a. Number of files164
10/1595/0 Urząd Stanu Cywilnego w Wocławach 1874 - 1937 167 0 Unroll
akta urodzeń 1874-1875, 1877-1914, 40 j.a.; akta małżeństw 1874-1879, 1881-1907,1909-1914, 39 j.a.; akta zgonów 1874-1907, 1909-1914, 39 j.a. Number of files167
10/1596/0 Powiatowy Inspektorat Statystyczny w Pruszczu Gdańskim 1956 - 1975 [-1978 ] 39 0 Unroll
0 Number of files39
10/1597/0 Zrzeszenie Kaszubsko-Pomorskie w Gdańsku 1948 - 1972 15 0 Unroll
0 Number of files15
10/1598/0 Centralny Związek Spółdzielni Budownictwa Mieszkaniowego Oddział w Gdańsku 1954 - 1965 28 0 Unroll
0 Number of files28
10/1599/0 Izba Rzemieślnicza w Gdańsku [ 1899 ] 1905 - 1920 0 0 Unroll
Wykazy zakładów rzemieślniczych. Wykazy uczniów, czeladników i mistrzów. Współpraca z władzami powiatowymi i miejskimi w sprawie rozwoju rzemiosła. Egzaminy czeladnicze i mistrzowskie. Nadzór nad kształceniem uczniów. Wysokość zarobków i czas pracy. Spory i zażalenia w sprawie uprawnień produkcyjnych, tytułów mistrzowskich oraz warunków pracy uczniów i czeladników. Number of files852
10/1602/0 Wojewódzki Związek Kółek Rolniczych w Gdańsku 1955 - 1975 135 0 Unroll
0 Number of files135
10/1607/0 Inspektorat Kontrolno - Rewizyjny w Gdańsku 1951 - 1975 336 0 Unroll
Akta dotyczące organizacji własnej jednostki i jednostek podległych, akty normatywne, zarządzenia wewnętrzne, zarządzenia władz nadrzędnych, zasady i programy szkoleń pracowników, materiały dotyczące rocznych planów kontroli, sprawozdania z działalności Inspektoratu, sprawozdania budżetowe i plany finansowe, analiza skarg i wniosków, normatywy kancelaryjne ( 1951 – 1975, sygn. 1 – 40 ). Akta kontroli i inspekcji przeprowadzonych w IKR, akta kontroli finansowych przeprowadzonych w poszczególnych przedsiębiorstwach, , akta spraw karnych skarbowych ( 1952 – 1975, sygn. 41 – 336 ). Number of files336
10/1608/0 Urząd Stanu Cywilnego w Błoniach 1874 - 1914 106 0 Unroll
akta urodzeń 1874-1900, 1903-1914, 36 j.a.; akta małżeństw 1874-1900, 1902, 1905-1907, 33 j.a.; akta zgonów 1874-1914, 36 j.a. Number of files105
10/1609/0 Urząd Stanu Cywilnego w Gdańsku 1874 - 1914 1065 0 Unroll
m/akta urodzeń 1874-1914, 458 j.a.; akta małżeństw 1874-1914, 232 j.a.; akta zgonów 1874-1914, 350 j.a.; skorowidze 1900-1914, 1942, 21 j.a.; duplikaty 1888, 1 j.a. Number of files1062
10/1610/0 Urząd Stanu Cywilnego w Przegalinie, obecnie część Gdańska 1874 - 1914 122 0 Unroll
akta urodzeń 1874-1888, 1890, 1892-1896, 1898-1914, 38 j.a.; akta małżeństw 1874-1914, 42 j.a.; akta zgonów 1874-1891, 1893-1914, 40 j.a.; dyplikaty 1902, 2 j.a. Number of files122
10/1611/0 Urząd Stanu Cywilnego w Stogach, obecnie część Gdańska 1874 - 1945 117 0 Unroll
akta urodzeń 1874-1912, 38 j.a.; akta małżeństw 1874-1912, 36 j.a.; akta zgonów 1874-1912, 38 j.a.; skorowidze 1874-1945, 4 j.a. Number of files116
10/1612/0 Urząd Stanu Cywilnego w Kiełpinie Górnym, obecnie część Gdańska 1874 - 1914 121 0 Unroll
akta urodzeń 1874-1914, 41 j.a.; akta małżeństw 1874-1891, 1893-1894, 1896-1914, 39 j.a.; akta zgonów 1874-1914, 41 j.a.; Number of files121
10/1613/0 Urząd Stanu Cywilnego w Oruni, obecnie część Gdańska 1874 - 1914 153 0 Unroll
akta urodzeń 1874-1914, 53 j.a.; akta małżeństw 1874-1914, 41 j.a.; akta zgonów 1874-1914, 45 j.a.; indeksy 1905-1914, 11 j.a. Number of files152
10/1614/0 Urząd Stanu Cywilnego w Oliwie, obecnie część Gdańska 1874-1914 125 0 Unroll
akta urodzeń 1874-1902, 1904-1906, 1908-1914, 39 j.a.; akta małżeństw 1874-1901, 1903-1914, 41 j.a.; akta zgonów 1874-1914, 41 j.a.; skorowidze 1900-1911, 3 j.a. Number of files124
10/1615/0 Urząd Stanu Cywilnego w Oliwie-Leśnictwie, obecnie część Gdańska 1874 - 1914 115 52 Unroll
akta urodzeń 1874-1882, 1884-1912, 1914, 39 j.a.; akta małżeństw 1874-1909, 1911, 37 j.a.; akta zgonów 1874-1901, 1903-1907,1909, 1911, 1913, 1914, 37 j.a. Number of files112
10/1617/0 Urząd Stanu Cywilnego w Zaspie, obecnie część Gdańska 1874 - 1914 123 0 Unroll
akta urodzeń 1874-1914, 41 j.a.; akta małżeństw 1874-1894, 1896-1905, 1907-1914, 39 j.a.; akta zgonów 1874-1894, 1896-1914, 40 j.a.; skorowidze 1900-1914, 3 j.a. Number of files123
10/1618/0 Urząd Stanu Cywilnego w Łostowicach, obecnie część Gdańska 1874 - 1914 123 0 Unroll
akta urodzeń 1874-1914, 41 j.a.; akta małżeństw 1874-1914, 41 j.a.; akta zgonów 1874-1914, 41 j.a. Number of files117
10/1619/0 Urząd Stanu Cywilnego w Wisłoujściu, obecnie część Gdańska 1874 - 1914 112 5133 Unroll
akta urodzeń 1874-1907, 35 j.a.; akta małżeństw 1874-1914, 40 j.a.; akta zgonów 1874-1907, 35 j.a.; duplikaty 1888, 2 j.a. Number of files112
10/1620/0 Urząd Stanu Cywilnego w Ujeścisku, obecnie część Gdańska 1874 - 1914 229 6375 Unroll
akta urodzeń 1874-1914, 38 j.a.; akta małżeństw 1874-1914, 37 j.a.; akta zgonów 1874-1913, 36 j.a.; duplikaty 1874-1913, 118 j.a. Number of files229
10/1621/0 Urząd Stanu Cywilnego w Cygańskiej Górze, obecnie część Gdańska 1874 - 1943 109 9527 Unroll
akta urodzeń 1874-1911, 35 j.a.; akta małżeństw 1874-1911, 35 j.a.; akta zgonów 1874-1914, 36 j.a.; skorowidze 1874-1943, 4 j.a. Number of files110
10/1622/0 Państwowa Opera i Filharmonia Bałtycka w Gdańsku [1947] 1953 - 1993 [2000] 0 0 Unroll
Całość archiwaliów Państwowej Opery i Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku stanowią materiały aktowe, plakaty, afisze, fotografie i druki ulotne. Number of files2155
10/1623/0 Państwowy Teatr Lalki i Aktora "Miniatura" w Gdańsku [1948 -] 1953 - 1998 732 0 Unroll
Protokoły z posiedzeń Zarządu, protokoły z posiedzeń Rady Zakładowej i Dyrekcji, regulaminy, statuty, zarządzenia wewnętrzne ( 1951 - 1988, poz. inw. 1 - 10). Rejestry widowisk, raporty z odbytych prób przedstwień, raporty dotyczące sztuk teatralnych, sprawozdania z wykonania planu widowisk i prób ( 1950 - 1989, poz. inw.11 - 42 ). Prace popularyzacyjne, opracowania monograficzne, matryce z symbolami " Miniatury" ( 1961 - 1987, poz. inw.43 - 50 ). Wycinki prasowe i zewnętrzne materiały informacyjne ( 1956 - 1991, poz. inw. 51 - 61 ). Działalność edukacyjna i popularyzatorska: prace i listy dzieci ( 1962 - 1982, poz. inw. 62 - 93 ). Współpraca z krajowymi jednostkami organizayjnymi ( 1950 - 1994, poz. inw. 94 - 135 ). Współpraca artystyczna z zagranicą ( 1957 -1996, poz. inw.136 - 185 ). Kontrola BHP ( 1973, poz. inw. 186 ). Wykazy i listy pracowników, sprawy socjalno - bytowe ( 1951 - 1991, poz. inw. 187 - 191 ). Sprawy dotyczące administrowania budynkiem teatry: ogrzewanie, sprawy sanitarno - porządkowe, remonty ( 1969 - 1981, poz. inw. 192 ). Finanse i księgowość ( 1953 - 1984, poz. inw.193 - 206 ). Powszechna inwentaryzacja środków trwałych ( 1959 - 1962, poz. inw. 207 ). Dokumentacja artystyczna widowisk - teczki widowisk, fotografie, projekty kostiumowe, scenograficzne ( 1948 - 1998, poz. inw. 208 - 732). Number of files732
Showing 1,171 to 1,215 of 4,708 entries.