Fonds number Name of the fonds Date from Date to
Showing 181 to 200 of 1,173 entries.
Fonds number Name of the fonds Border dates Number of
files
Number of scans Unroll
all
41/100/20 Zespół Uprawy Ziemi w Rowach 1954-1956 0 0 Unroll
0 Number of files1
41/100/21 Rolnicza Spółdzielnia Wytwórcza w Tubądzinie 1950-1957 0 0 Unroll
0 Number of files7
41/100/22 Rolnicze Zrzeszenie Wytwórcze w Witowie 1953-1957 0 0 Unroll
0 Number of files5
41/100/23 Rolnicze Zrzeszenie Spółdzielcze w Woli Będkowskiej 1953 0 0 Unroll
0 Number of files1
41/100/24 Rolnicze Zrzeszenie Spółdzielcze w Woźnikach 1955 0 0 Unroll
0 Number of files1
41/100/25 Rolnicze Zrzeszenie Spółdzielcze w Zapolu 1950 0 0 Unroll
0 Number of files1
41/101/0 Liga Obrony Powietrznej i Przeciwgazowej w Sieradzu 1927-1939 96 0 Unroll
odpisy protokołów walnych zgromadzeń z lat 1935-1936, protokoły z posiedzenia Zarządu Powiatowego LOPP z lat 1933-1939, zebrania sieradzkiego obwodu z lat 1935-1939, 4 j.a., akta dot. „Tygodni LOPP” oraz sprawozdania z lat 1927-1939, 17 j.a., książka ewidencyjna członków LOPP z lat 1932-1933, 1 j.a., okólniki i odezwy z lat 1928-1939, przepisy, statut, instrukcje z lat 1938-1939, 5 j.a., programy szkolenia i kursów oraz akta egzaminacyjne i dot. osób przeszkolonych na kursach z lat 1932-1939, sprawozdania z lat 1928-1939, 13 j.a., dziennik instruktora z lat 1932-1936, 1 j.a., dzienniki korespondencyjne z lat 1927-1939, dziennik podawczy pism poufnych i akta poufne z lat 1933-1938, 10 j.a., księga inwentarza ruchomego z 1937 roku, 1 j.a., subsydium samorządów z lat 1928-1930, 1 j.a., sprawy propagandy i listy ofiar oraz akta Ośrodka Propagandy i Sprzedaży i Komitetu Fundacji Proporca z lat 1931-1939, 3 ja., akta służby dozorowania z lat 1933-1939, akta dot. modelarstwa lotniczego z lat 1936-1939, akta ochrony przeciwlotniczej z lat 1936-1938, akta subkolektury Loterii Państwowej z lat 1936-1939, sprawy różne i korespondencja z lat 1930-1939, 15 j.a., protokoły z lustracji z 1936 roku, 1 j.a., księgi kasowa, wydatków oraz dzienniki główna z lat 1929-1938, ewidencja wpłat oraz dowody przychodowe i rozchodowe z lat 1927-1937, bilanse i preliminarze budżetowe z lat 1934-1939, 23 j.a., akta Sieradzkiego Koła LOPP Nr 5 w Złoczewie z lat 1936-1937, 1 j.a. Number of files96
41/102/0 Liga Obrony Powietrznej i Przeciwgazowej Miejscowe Koło nr 18 w Korczewie gm. Wojsławice 1929-1939 7 0 Unroll
statuty z 1929 i 1934 roku, sygn. 1; akta dot. działalności Miejscowego Koła Nr 18 w Korczewie gm. Wojsławice z lat 1929-1939, sygn. 2 – 3; sprawozdania miesięczne, kasowe oraz księga kasowa z lat 1931-1937, sygn. 4 – 7. Number of files7
41/103/0 Związek Bojowników o Wolność i Demokrację Oddział Powiatowy w Sieradzu [1945-1948] 1949-1965 [1983] 89 0 Unroll
akta z lat 1945-1949 dotyczą organizacji kombatanckich, które utworzyły w 1949 roku ZBoWiD, m.in.: Związek b. Więźniów Politycznych Hitlerowskich Więzień i Obozów Koncentracyjnych, Związek Uczestników Walki Zbrojnej o Niepodległość i Demokrację, Związek Bojowników z Faszyzmem i Nacjonalizmem Hitlerowskim o Niepodległość i Demokrację (protokoły z posiedzeń zarządów, komisji rewizyjnej i walnych zjazdów, deklaracje członkowskie, okólniki, regulaminy, komunikaty, sprawozdania, odpisy z akt osób zmarłych, akta Komisji Weryfikacyjnej, akta Komitetu Obywatelskiego Ziemi Sieradzkiej Fundacji Sztandaru, wnioski odznaczeniowe, sprawy przydziału mieszkań, sprawy opieki społecznej, księga kasowa, akta historyczno-propagandowe, życiorysy uczestników ruchu oporu, korespondencja) - 35 j.a., akta z lat 1949-1965 dotyczą ZBoWiD (protokoły zebrań Oddziału, posiedzeń Zarządu, walnych zjazdów sprawozdawczo-wyborczych, plany pracy, sprawozdania z działalności Związku, ewidencja członków, okólniki, regulaminy, akta historyczno-propagandowe, sprawy personalne, finansowe, sprawy opieki społecznej, działalność kulturalno-oświatowa, sprawy odznaczeniowe, biuletyny informacyjne, korespondencja) – 44 j.a., akta z 1983 roku dotyczą Zarządu Wojewódzkiego ZBoWiD (akta członków ZBoWiD zmarłych w 1983 roku) – 4 j.a. Number of files89
41/104/0 Szpital Powiatowy w Sieradzu [1815] 1855-1941 124 0 Unroll
akta szpitala – przytułka z 1815 roku, (dowody do rachunku kasy szpitalnej) akta Szpitala pod wezwaniem św. Józefa z lat 1855-1929 oraz Publicznego Szpitala Powiatowego pod wezwaniem św. Józefa z lat 1929-1941, (rachunki przychodów i wydatków, księgi kasowe, dowody kasowe, sprawozdania z wykonania budżetu, dzienniki podawcze, sprawozdania szpitala, dowody przyjęcia chorych, karty szpitalne, księgi chorych, książka zmarłych, kontrola leczenia, księgi operacji, księgi ruchu chorych, akta dot. dostawy żywności do szpitala, skierowania chorych, statut Szpitala Powiatowego), sygn. 1 – 124. Number of files124
41/105/0 Akta cmentarzy wojennych z powiatu sieradzkiego 1914-1938 28 0 Unroll
0 Number of files28
41/106/0 Państwowy Ośrodek Maszynowy nr 138 Zespół Gminnych Ośrodków Maszynowych w Sieradzu [1949-1951] 1952-1957 121 0 Unroll
bilanse z lat 1952-1956, sygn. 1 – 3; sprawozdania finansowe za lata 1954-1956, sygn. 4 – 5; wykazy pełnomocników gromadzkich z lat 1954-1955, sygn. 6 listy płac z lat 1953-1957, skorowidz pracowników, zaangażowania pracowników Zespołu GOM z lat 1954-1957, zwolnienia z pracy z lat 1953-1957, akta osobowe pracowników z lat 1949-1957, sygn. 7 - 121 Number of files121
41/107/0 Rejonowe Przedsiębiorstwo Młynów Gospodarczych w Sieradzu 1952-1963 2 0 Unroll
Skorowidz alfabetyczny do akt osobowych, akta osobowe, przejęcie młyna Wodnego w Brzeskach na Skarb Państwa Number of files517
41/108/0 Starostwo Powiatowe Wieluńskie [1917-1918] 1919-1939 2866 0 Unroll
i. Ref. Ogólny – rozporządzenia i okólniki władz nadrzędnych, dot. samorządu gminnego, miejskiego i powiatowego, przepisy i zarządzenia, dzienniki korespondencyjne, dzienniki ds. poufnych, interpelacje posłów, reprezentacja Rządu, uroczystości oficjalne, zebrania periodyczne, odznaczenia, ordery, akcje społeczne kierowane i popierane przez Starostę, spisy akt; II. Ref. Organizacyjny – przepisy i zarządzenia, protokoły posiedzeń Rady Powiatowej i rad miejskich, protokoły komisji, protokoły Zarządu Patronatu nad Żołnierzem, wykazy radnych, wykazy członków Zarządu i urzędników gminnych, podział administracyjny powiatu, zmiana granic, wykazy miejscowości, zasady urzędowania, organizacja starostwa, sprawy osobowe urzędników, kontrola konferencji urzędniczych, szkolenie urzędników, ogólne dane o powiecie, roki urzędowe, straty wojenne, akta personalne, nadzór nad samorządem gminnym, wybory do ciał samorządu, rad gminnych i sołtysów; III. Ref. Budżetowo-Gospodarczy - budżety, książki przychodu i rozchodu, listy płacy, księga główna, preliminarze, dowody i wykazy depozytowe, księga depozytów rzeczowych, księga kredytów i wydatków budżetowych, prowizorium budżetowe, sprawy podatkowe; IV. Ref. Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego – przepisy i zarządzenia, wybory do Sejmu i Senatu, organizacja i uzbrojenie policji, wywiady policyjne, ustalenie strefy nadgranicznej, sprawozdania sytuacyjne, mniejszości narodowe, akta policyjno-kryminalne, sprawy cudzoziemców, akcja przeciwgazowa, odznaczenia, dzienniki spraw tajnych, klęski żywiołowe, opinie polityczne, przestępczość kryminalna, strajki i plany przeciwstrajkowe, nadzór nad zakładami drukarskimi, konfiskata prasy, druków i czasopism, paszporty zagraniczne i emigracyjne, spółki i obwody łowieckie, zezwolenia na posiadanie broni i polowania, zezwolenia na zabawy, kwesty, zbiórki, poszukiwanie osób, sprawy mobilizacyjne, ekscesy antyżydowskie, godziny policyjne, ochrona i świadectwa moralności publicznej, nadzór nad meldunkami, utrata i fałszowanie dowodów osobistych spis związków zawodowych i organizacji politycznych, znaki graniczne, osoby podejrzane, inwigilacje, akta dot. OSP, kółek rolniczych, KGW, związków, stowarzyszeń, towarzystw i cechów z pow. wieluńskiego; V. Ref. Administracyjny – przepisy i zarządzenia, wykazy rejestrów karnych, nadawanie i utrata obywatelstwa, poświadczenia obywatelstwa, ewidencja i kontrola ruchu ludności, statystyka naturalnego ruchu ludności, akta konsularne, świadectwa zawarcia małżeństwa za granicą, protokoły z rewizji ksiąg ludności stałej, dowody osobiste, nadawanie imion i nazwisk, powszechne spisy ludności; VI. Ref. Opieki Społecznej - przepisy i zarządzenia, opieka nad weteranami, więźniami, ubogimi, sierotami, inwalidami, ubezpieczenia społeczne, zakłady opiekuńcze, wypadki przy pracy, przytułki i schroniska, organizacja kolonii, cmentarze, grzebanie zmarłych, ekshumacje i przewożenie zwłok; VII. Ref. Sanitarny - przepisy i zarządzenia, nadzór sanitarny, świadectwa zdrowia, szczepienia ochronne, rejestracje lekarzy i placówek służby zdrowia, sprawozdawczość, wykazy chorób wenerycznych i zakaźnych i walka z nimi, protokoły komisji sanitarnych, koszty kuracyjne; VIII. Ref. Budowlany - przepisy i zarządzenia, protokoły z remontów, orzeczenia i oszacowanie nieruchomości, grobownictwo wojenne, sprawy architektoniczno-budowlane i kontrola budynków prywatnych, administrowanie gmachami państwowymi, plany budowlane domów; IX. Ref. Ochrony Lasów – programy i plany gospodarstwa leśnych, zadrzewianie miast i wsi; X. Ref. Rolnictwa i Reform Rolnych - przepisy i zarządzenia, wykazy gospodarstw rolnych, statystyka produkcji roślinnej i zwierzęcej, kredyty rolne, kontrola wykupu gruntów, ewidencja decyzji o wymiarze opłat za prace scaleniowe, sprawozdawczość, wykup gruntów dzierżawnych, wywłaszczenia, parcelacja, przewłaszczenia, scalenia, zamiana gruntów, zniesienie służebności, nabycie działek i zniżek kolejowych; XI. Ref. Melioracji – wykaz właścicieli młynów i wiatraków, akta spółek wodnych i młynów wodnych, rowu odpływowe, uprawnienia wodne i wywłaszczenia, powodzie, projekty drenowania gruntów spółek wodnych; XII. Ref. Wyznaniowy - przepisy i zarządzenia, sekty i sprawy wyznaniowe, domy modlitwy, akta wyborów do gmin wyznaniowych żydowskich, budżety i składki gmin wyznaniowych, kartoteka wyznaniowa; XIII. Ref. Przemysłowy – przepisy i zarządzenia, wykazy przedsiębiorstw, akta zakładów przemysłowych, kotłów parowych, zakładów elektrycznych, koncesje samochodowe, statystyka przemysłowa i handlowo-gospodarcza, rejestry i karty rzemieślnicze; XIV. Dział Aprowizacyjny – przepisy i zarządzenia, ustalanie cen, zaopatrzenie ludności w art… Pierwszej pomocy, ewidencja zakładów przemysłu żywnościowego, kontrola nad wykonywaniem rozporządzeń aprowizacyjnych. Number of files2867
41/109/0 Starostwo Powiatu Wieluńskiego 1939-1945 22 0 Unroll
0 Number of files22
41/110/0 Starostwo Powiatowe Wieluńskie 1945-1950 580 0 Unroll
0 Number of files582
41/111/0 Wydział Powiatowy w Wieluniu 1945-1950 188 0 Unroll
0 Number of files188
41/112/0 Powiatowy Urząd Ziemski w Wieluniu 1945-1947 [1948-1949] 82 0 Unroll
akta administracyjne z lat 1945-1946 (dziennik korespondencyjny i kontrolki przychodzącej korespondencji), sygn. 1 – 3; akta dot. gospodarstw poniemieckich z lat 1945-1946 (kontrola i administracja gospodarstw poniemieckich, wykazy zniszczonych wsi, sprawy inwentarza żywego, wykaz ziemskich obiektów przemysłowych), sygn. 4 – 15; akta dot. przebudowy ustroju rolnego z lat 1945-1947 (parcelacje gruntów państwowych, majątków ziemskich, nieparcelacyjny obrót ziemią), sygn. 16 – 22; akta dot. scalania gruntów poszczególnych wsi z gmin pow. wieluńskiego z lat 1945-1949 (gm: Działoszyn, Galewice, Kiełczygłów, Mokrsko, Praszka, Radoszewice, Rudniki, Skomlin, Starzenice, Wydrzyn), sygn. 23 – 32; zaświadczenia przesiedleńcze z 1945 roku, sygn. 33 – 36; akta tymczasowych administratorów gospodarstw opuszczonych poszczególnych gmin pow. wieluńskiego z lat 1945-1946 (gm: Bolesławiec, Czastary, Działoszyn, Dzietrzkowice, Galewice, Kamionka, Kiełczygłów, Konopnica, Kurów, Kuźnica Grabowska, Lututów, Mierzyce, Mokrsko, Naramice, Praszka, Radoszewice, Rudniki, Skomlin, Skrzynki, Skrzynno, Sokolniki, Starzenice, Wieruszów), sygn. 37 – 60; akta dot. Osadnictwa na obszarach zachodnich z poszczególnych gmin pow. Wieluńskiego z lat 1945-1947 (gm: Czastary, Działoszyn, Dzietrzkowice, Galewice, Kamionka, Kiełczygłów, Konopnica, Kurów, Kuźnica Grabowska, Mierzyce, Mokrsko, Naramice, Praszka, Radoszewice, Rudniki, Skomlin, Skrzynki, Skrzynno, Sokolniki, Starzenice, Wydrzyn i miasto Wieluń), sygn. 61 – 82. Number of files82
41/113/0 Państwowy Urząd Repatriacyjny Powiatowy Oddział w Wieluniu 1945-1951 19 0 Unroll
akta Powiatowej Komisji Prawno - Likwidacyjnej Ministerstwa Rolnictwa i Reform Rolnych z 1945 roku, protokoły i zaświadczenia PUR, opinie przesiedleńców, sprawozdania z ruchu repatriantów i przesiedleńców, sprawozdania z werbunku i transportu robotników rolnych, spisy inwentarza, wykazy mienia punktu etapowego, wykazy i sprawozdania z akcji przesiedleńczej z lat 1945-1951, sygn. 1 – 16. Number of files19
41/114/0 Prezydium Powiatowej Rady Narodowej i Urząd Powiatowy w Wieluniu [1948-1949] 1950-1975 4342 0 Unroll
Wydz. Organizacyjno-Prawny - 1949-1975 (protokoły sesji, spotkania posłów i radnych z wyborcami, interpelacje i postulaty radnych, protokoły komisji, realizacja i sprawozdania z wykonania uchwał, zespoły radnych i konwent seniorów, składy radnych i członków, protokoły posiedzeń Prezydium, konferencje i narady członków organów kolegialnych, decyzje i zarządzenia naczelnika powiatu, organizacja poszczególnych wydziałów i referatów, skargi, wnioski i zażalenia, podział administracyjny powiatu, kroniki, monografie, kontrole jednostek podległych, sprawy osobowe), 808 j.a.; Powiatowa Komisja Planowania Gospodarczego - 1951-1975 (posiedzenia Kolegium PKPG, plany gospodarcze i sprawozdania z ich realizacji, programy rozwoju powiatu, opracowania monograficzne, okresowe oceny sytuacji gospodarczej, lokalizacja ogólna i szczegółowa, akty normatywne i opinie prawne), 468 j.a.; Wydz. Finansowy - 1952-1975 (bilanse siły roboczej, spis budynków gospodarczych, sprawy finansowe), 21 j.a.; Wydz. Oświaty - 1948-1975 (posiedzenia organów kolegialnych wydziału, okólniki, zjazdy, konferencje, narady, organizacja i sieć szkół i placówek oświatowo-wychowawczych, plany i sprawozdania, uniwersytety powszechne, kursy ogólnokształcące, walka z analfabetyzmem, doskonalenie nauczycieli, akta dot. szkół) 222 j.a.; Wydz. Kultury - 1951-1974 (zarządzenia, okólniki, działalność instytucji kulturalnych i artystycznych, plany i sprawozdania z ich wykonania, obchody i imprezy masowe, konkursy i wystawy, kontrola jednostek podległych, dokumentacja upamiętniająca miejsca walki i męczeństwa), 345 j.a.; Powiatowy Komitet Kultury Fizycznej i Turystyki - 1951-1975 (posiedzenia Komitetu, plany pracy, sprawozdania, karty rejestracyjne zespołów sportowych, kontrole i inspekcje, zagospodarowanie turystyczne), 79 j.a.; Wydz. Spraw Wewnętrznych - 1948-1975 (przepisy, zarządzenia, instrukcje, okólniki, rejestry spraw karno-administracyjnych, plany i sprawozdania, kontrole, opracowania statystyczne, zmiana imion i nazwisk, akta dot. Stowarzyszeń, zgromadzeń i zbiórek publicznych, kontrole dyscypliny meldunkowej, sprawy obywatelstwa, repatriacji, wywłaszczeniowe, rejestry spraw karno-administracyjnych), 500 j.a.; Wydz. Gospodarki Wodnej i Ochrony Powietrza - 1951-1972 (plany i sprawozdania, pozwolenia wodno-prawne, spółki wodne i związki tych spółek, kontrole, plany osad młynarskich), 79 j.a.; Wydz. Skupu - 1958-1975 (plany i sprawozdania, kontrole), 42 j.a.; Wydz. Rolnictwa i Leśnictwa - 1950-1975 (posiedzenia zespołów służby rolnej, plany i sprawozdania, uchwały, kontrole, sprawy elektryfikacji wsi, sprawy zalesień, łowiectwa, akta kół łowieckich, spisy rolne, sprawy przesiedleńcze, sprawy PFZ, zmiany ewidencji i pomiarów gruntów), 490 j.a.; Wydz. Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej - 1950-1974 (narady, odprawy, konferencje, przepisy i zarządzenia, uchwały, plany i sprawozdania, projekty techniczne, kontrole, akta Powiatowej Komisji Lokalowej, budżety, formularze spisowe grobów wojennych), 285 j.a.; Wydz. Komunikacji - 1950-1974 (narady, konferencje, plany i sprawozdania, kontrole, książki rejestracji samochodów i motocykli), 39 j.a.; Wydz. Handlu, Przemysłu i Usług - 1951-1975 (plany i sprawozdania, opracowania statystyczne, zarządzenia, okólniki, uchwały, akta zakładów i instytucji przemysłowych, kontrole), 286 j.a.; Wydz. Zdrowia i Opieki Społecznej - 1951-1975 (przepisy i zarządzenia, uchwały, plany i sprawozdania, kontrole, budżety, analiza potrzeb i efektów pomocy społecznej), 297 j.a.; Wydz. Zatrudnienia - 1951-1973 (pośrednictwo pracy, palny i sprawozdania, kontrola), 54 j.a.; Wydz. Statystyczny - 1948-1974 (sprawozdania statystyczne, biuletyny informacyjne, spisy powszechne, wykazy nieruchomości), 253 j.a.; Referat ds.. Wyznań - 1951-1958 (sprawy kleru, wyznaniowe), 4 j.a. Number of files4375
Showing 181 to 200 of 1,173 entries.