Fonds number Name of the fonds Date from Date to
Showing 161 to 180 of 476 entries.
Fonds number Name of the fonds Border dates Number of
files
Number of scans Unroll
all
86/126/0 Prezydium Gromadzkiej Rady Narodowej w Jagodzinie 1954 - 1959 14 0 Unroll
1-3. Protokoły z sesji, 1954-58 4-7. Protokoły z posiedzeń Prezydium, 1955-58 8-11. Budżety, 1955-57. Number of files14
86/127/0 Urząd Katastralny w Zgorzelcu 1861 - 1945 323 0 Unroll
Matrykuły, księgi łanowe, nieruchomości i zabudowań, wykazy ich właścicieli i rejestry parcel, klasyfikacja i pomiary gruntów, mapy i plany katastralne. Księgi i mapy dotyczą tylko polskiej części byłego Kreis Görlitz. Number of files3276
86/128/0 Urząd Katastralny w Żytawie 1837 - 1946 0 0 Unroll
Na zawartość zespołu składają się podstawowe typy dokumentacji usystematyzowane w dwóch seriach: serii 1 dokumentacji aktowej serii 2 mapach Każda seria dzieli się na podserie odpowiadające okręgom podatkowym (Flurbezirk). Dokumentacja nie jest kompletna i niekiedy brakuje dla danego okręgu podatkowego jakiegoś jej typu. Najstarszą jej część stanowi dokumentacja komisji szacunkowych przygotowujących materiał źródłowy do ksiąg parcel (Fludbücher) wytworzony jeszcze przez ustawą o nowym systemie podatkowym z 1844 r. o nazwie: Comission - Acten die Klsification und Einschätzung des Grundeigenthums in der Flur [nazwa gminy] wytworzone pomiędzy 1842-1843 rokiem oraz rejestry oceny budynków, zawierające wyliczone informacje o możliwym rocznym dochodzie z wynajmu, o nazwie Gebäudeabschätzungsverzeichniss von [nazwa miejscowości] im Steuerbezierk Zittau z lat 1837 - 1843, często nie datowane oraz zawierające dopiski z późniejszego niż wyżej wskazanego okresu. Zdarzało się, że później zakładano nowe księgi tego typu. Księgi parcel (Flurbücher) były rejestrem parcel rejestrowanych wedle kolejności występowania w ternie. Dla każdej działki podawano nazwę właściciela, szacunkową i zajętą powierzchnię budynków i podwórek, wielkość gruntów ornych i innych powierzchni użytkowych, powierzchnię i klasę jakości gruntu, a także w stosownych przypadkach, istniejące strome wzniesienia; dochód netto i jednostki podatkowe. W 1922 r. pominięto wszelkie informacje dotyczące starego podatku od nieruchomości, takie jak rubryki o jednostkach podatkowych. Dodano kolumnę zawierającą numer odpowiedniego arkusza księgi wieczystej. Flurbuchy (Księgi parcel) były podstawą wymiaru podatku gruntowego do końca saskiego władztwa. Aneksy do ksiąg parcel (Anträge zum Flurbuch [nazwa miejscowości]) służyły natomiast do odnotowywania wszelkich zmian w księgach parcel. Księgi katastralne, o nazwie Kataster über [nazwa miejscowości], miały za zadanie przejmować dane z ksiąg parcel (Flurbuch) w sposób uporządkowany, dotyczące indywidualnego właściciela (pojedynczy właściciel mógł w jednym okręgu -Flurbezirk- mieć więcej nieruchomości). Uporządkowane w ten sposób informacje o stanie własności w danym momencie były podstawą poboru podatku. Rejestry te zawierały informacje o wszystkich właścicielach w danym okręgu. W 1922 r. księgi te przemianowano na "Księgi majątkowe" Besitzstandsbücher. Z każdą księgą parcel (Flurbuch) związana była mapa Flurkrokis, (wcześniej zachowywano oryginalną francuską pisownię Flurcoquis (fr. croquis - szkic). Nazwa szkic jest adekwatna ponieważ plany te miały za zadanie pokazać lokalizację poszczególnych parcel w terenie i nie umiejscawiały jej w skali. Skala pojawiła się szkicach w ostatniej ćwiartce XIX w. Beikroki to dodatkowy arkusz mapy zawierający albo jedną nieruchomość (często nazwa Beikrokis uzupełniona jest o numer nieruchomości) albo fragment okręgu. Flur [Nazwa miejscowości] Blatt [nr] - w późniejszym okresie pojawiły się precyzyjne mapy geodezyjne najpierw w skalach 1:2730, a po 1922 r. 1:1000. Number of files840
86/130/0 Prezydium Gromadzkiej Rady Narodowej w Warcie Bolesławieckiej 1954 - 1972 59 0 Unroll
1-3. Protokoły z sesji, 1968-72 4-8. Protokoły z posiedzeń Komisji, 1968-72 9-12. Protokoły z posiedzeń Prezydium, 1968-72 13-14. Protokoły z zebrań wiejskich, 1968-72 15-20. Plany, programy rozwoju gromady, 1961-66 21-22. Protokoły z kontroli, 1963-69 23-27. Budżety, 1966-71 28-29. Sprawozdania GUS, 1967-72 30-36. Ewidencja, dokumentacja podstawowa nieruchomości, 1954-65 37. Klasyfikacja gruntów, 1965 38-39. Rejestr własnościowy, 1965-70 40-41. Księga ewidencyjna, analizy i oceny ruchu budowlanego, 1965-72 42. Analiza potrzeb i efektów pomocy społecznej, 1970 Dopływ: 43. Budżet gromady, 1956 44-46. protokoły z sesji, 1955-67 47-50. Protokoły z posiedzeń Komisji, 1954-67 51-55. Protokoły z posiedzeń Prezydium, 1954-67 56. Zebrania wiejskie, 1963-67 57-59. Budżety gromady, 1955-57. Number of files59
86/131/0 Akta miasta Bogatyni 1729 - 1945 371 0 Unroll
1. Dział ogólny 1- 126 2. Służba zdrowia, szkoły, kościoły 127- 153 3. Wojsko i policja 147- 184 4. Sprawy budowlane 185- 223 5. Opieka społeczna, ubezpieczenia 224- 253 6. Finanse 254- 325 7 Przedsiębiorstwa, przemysł, handel 326- 356 8. Rolnictwo 357- 365 9. Aneks 7ja 10 Kancelaria Prawna w Rybarzowicach 851ja Number of files371
86/132/0 Akta miasta Zgorzelca 1558 - 1944 631 0 Unroll
1. Część ogólna: przywileje i zarządzenia, sądownictwo, podatki, militaria, prasa, bractwo strzeleckie 1- 25 2. Część katastralna 1- 605 Number of files631
86/133/0 Powiatowy Związek Kółek Rolniczych w Zgorzelcu 1957 - 1975 119 0 Unroll
I. Sprawy organizacji Samorządu, 1-27, II. Sprawy zatrudnienia 28-79, III. Działalność inwestycyjna mechanizacji usług, 80-88, IV. Lustracje i kontrole, 89-108, V. Organizacje zawodowe i społeczne rolników, 109-116, Inne: 117-119. Number of files119
86/134/0 Powiatowy Inspektorat Statystyczny w Bolesławcu 1962 - 1975 284 0 Unroll
I. Sprawy ogólne, 1-111 II. Budownictwo, 112-149 III. Rolnictwo i Leśnictwo, 150-170 IV. Przemysł, Handel i Usługi, 171-211 V. Transport i Łączność, 212-215 VI. Finanse, 216-220 VII. Oświata, Nauka i Kultura, 221-235 VIII. Ochrona Zdrowia i Opieka Społeczna, 236-243 IX. Ludność i Zatrudnienie, 244-272 Inne: 273-285 Number of files285
86/135/0 Prezydium Powiatowej Rady Narodowej w Zgorzelcu 1947 - 1973 1508 0 Unroll
I. Wydział Organizacyjny, 1-193 II. Powiatowa Komisja Planowania Gospodarczego, 194-302 III. Wydział Budżetowo-Gospodarczy, 303-327 IV. Wydział Rolnictwa, 328-341 V. Wydział Skupu, 342-364 VI. Wydział Spraw Wewnętrznych, 365-475 VII. Wydział Gospodarki Komunalnej, 476-487 VIII. Wydział Przemysłu, Handlu i Usług, 488-530 IX. Wydział Komunikacji, 531-535 X. Wydział Oświaty i Kultury, 536-539 XI. Wydział Zdrowia i Opieki Społecznej, 540-554 XII. Wydział Zatrudnienia, 555-559 XIII. Referat Statystyki, 560-626 XIV. Wydział Budownictwa Urbanistyki i Architektury, 627-1079: część tematyczna Zgorzelca, dokumentacja Zgorzelca wg ulic, dokumentacja Bogatyni, dokumentacja przedsiębiorstw powiatu Inne: 1080-1232 Number of files1508
86/136/0 Parafia ewangelicka w Bogatyni 1596 - 1944 191 0 Unroll
1. Zarządzenia, pisma okólne i korespondencja; 2. Sprawy organizacyjne, budowlane, dzwony, organy, cmentarz; 3. Sprawy parafialne; 4. Sprawy metrykalne; 5. Sprawy rachunkowe; 6. Sprawy sporne i procesowe Number of files191
86/137/0 Prezydium Miejskiej Rady Narodowej w Bogatyni 1950 - 1973 95 0 Unroll
Prezydium Miejskiej Rady Narodowej w Bogatyni, które funkcjonowało w latach 1950-1973 jest zespołem archiwalnym prostym. Zespół tworzą: protokoły z sesji MRN - 19 ja Komisje - 20 ja sprawy organizacyjne Prezydium - 2 ja protokoły z posiedzeń Prezydium - 21 ja realizacja uchwał - 1 ja program aktywizacji gospodarczej na lata 1966-1970 - 1 ja plany gospodarcze - 2 ja sprawozdania - 2 ja kontrole - 3 ja budżety - 13 ja rejestr pomiarowo-klasyfikacyjny miejscowości Działoszyn - 1 ja inwentaryzacja obiektów budowlanych 1967 rok - 1 ja rejestr klasyfikacyjny gruntów i wykazy gospodarstw, 1 ja. Dokumentacja rejestracyjna kółeg roolniczych 1957 - 1976, 1 ja archiwum zakładowe, 1967 - 1991, 2 ja. Number of files95
86/139/0 Powiatowy Inspektorat Statystyczny w Lubaniu [1960 - 1961] 1962 - 1974 293 0 Unroll
1) Sprawy ogólne, 1 - 100, 2) Inwestycje i budownictwo, 101 - 133, 3) Rolnictwo i leśnictwo, 134 - 160, 4) Przemysł, handel, usługi, 161 - 209, 5) Transport i łączność, 210 - 224, 6) Finanse, 225 - 226, 7) Oświata, nauka i kultura, 227 - 242, 8) Ochrona zdrowia i opieka społeczna, 243 - 254, 9) Ludność, 255 - 287, 10) Aneks 288 - 293. Number of files293
86/140/0 Powiatowy Związek Kółek Rolniczych w Bolesławcu 1957 - 1975 213 0 Unroll
I. Sprawy organizacji i samorządu, 1-29 II. Sprawy zatrudnienia, 30-34 III. Działalność gospodarcza i finansowa, 35-157 IV. Lustracje i kontrole, 158-203 V. Organizacje zawodowe i społeczne rolników, 204-212 Inne: 213. Number of files213
86/141/0 Powiatowy Związek Kółek Rolniczych w Lubaniu 1957 - 1975 66 0 Unroll
I. Sprawy organizacji i samorządu, 1-93 II. Sprawy zatrudnienia, 94-98 III. Działalność gospodarcza i finansowa jednostek zrzeszonych w PZKR, 99-143 IV. Mechanizacja i usługi, 144-147 V. Lustracje i kontrole, 148-174 VI. Organizacje zawodowe i społeczne rolników, 175-180 Inne: 181. Number of files181
86/142/0 Urząd Miasta w Lubaniu 1973 - 1991 0 0 Unroll
Protokoły z sasji Uchwały MRN Komisje Protokoły posiadzewń Prezydium MRN Kolegium Naczelnika Miasta Organizacja urzeędu Postanowienia i Zarządzenia naczelnika miasta Kontrole Number of files656
86/143/0 Urząd Gminy w Lubaniu 1973 - 1990 90 0 Unroll
Plany pracy Uchwały Rady Gminy Komisje Kontrole i plany kontroli Number of files95
86/144/0 Urząd Gminy w Olszynie Lubańskiej 1973 - 1989 117 0 Unroll
Plany pracy Protokoły z sesji Budżety Sprawozdania finansowe Number of files123
86/145/0 Gminna Rada Narodowa w Bolesławcu 1973 - 1990 75 0 Unroll
1. Referendum ogólnokrajowe, 1987, sygn. 1. 2. Sesje (protokoły z sesji wraz z załącznikami, uchwały i ich realizacja, rejestry uchwał) 1973-1990, sygn. 2-22. 3. Prezydium (protokoły z posiedzeń wraz z załącznikami, postanowienia i ich realizacja) 1973-1990, sygn. 23-34. 4. Komisje (protokoły z posiedzeń komisji wraz z załącznikami, rejestr i realizacja wniosków komisji, protokoły z kontroli), 1973-1990, sygn. 35-58. 5. Radni (spotkania kandydatów na radnych z wyborcami, rejestr wniosków i postulatów wyborców, interpelacje radnych, ewidencja radnych i listy obecności na sesjach), 1973-1990, sygn. 59-71. 6. Roczne plany pracy, 1988-1990, sygn. 72. 7. Sprawozdawczość GUS dotycząca działalności i zmian w składzie osobowym Gminnej Rady Narodowej w Bolesławcu, 1976-1983, sygn. 73. 8. Wybory ławników i członków Kolegium do spraw Wykroczeń, 1986, sygn. 74-75. Number of files75
86/146/0 Urząd Gminy w Bolesławcu 1972 - 1990 340 0 Unroll
Organizacja urzędu (statuty, regulaminy), akty normatywne sprawy radnych (opinie, wnioski, interwencje, rejestry) protokoły z sesji, akta komisji, protokoły z posiedzeń prezydium protokoły kontroli, plany gospodarcze i finansowe, sprawozdania finansowe, skargi i wnioski organizacja samorządów wsi dokumentacja techniczna Number of files340
86/147/0 Gminna Rada Narodowa i Urząd Gminy w Zgorzelcu [1958] 1973-1990 [1991] 179 0 Unroll
I. Gminna Rada Narodowa: protokoły z sesji, uchwały GRN, plany pracy Prezydium, protokoły z posiedzeń Prezydium, akta Komisji, wnioski i postulaty radnych oraz ich rejestr. II. Urząd Gminy: wybory sołtysów, zebrania wiejskie, statuty organizacyjne urzędu, regulaminy organizacyjne urzędu, zarządzenia Naczelnika Gminy, postanowienia Naczelnika Gminy, roczne programy działania urzędu gminy, programy realizacyjne urzędu gminy, sprawozdania GUS, spisy rolne, plany społeczno-gospodarczego rozwoju gminy, sprawozdania i analizy dotyczące planów, ogólne zasady zaopatrzenia rynku, rejestr stowarzyszeń i związków, sprawy OC, wykaz i dzierżawy gruntów PFZ, sprawy nieruchomości, sprzedaż gruntów rolnych, rejonizacja upraw, przekazanie gospodarstw rolnych, scalanie gruntów, sprzedaż domów i działek budowlanych, ewidencja użytków zielonych, plany zagospodarowania przestrzennego, program rozwoju budownictwa wiejskiego. Number of files179
Showing 161 to 180 of 476 entries.