Fonds number Name of the fonds Date from Date to
Showing 1 to 45 of 797 entries.
Fonds number Name of the fonds Border dates Number of
files
Number of scans Unroll
all
79/1/0 Archiwum konwentu płocko-pułtuskiego benedyktynów 1566, XVII w.-1864 [1865-1875] 439 5124 Unroll
Dokumenty dotyczące głównie spraw wewnętrznych konwentu oraz przywilej króla Zygmunta Augusta z 1566 r. dla miasta Mogielnicy (sygn. 1–8). Ekstrakty z ksiąg ziemskich, grodzkich i konsystorskich spraw sądowych i majątkowych konwentu, akta majątkowe (ekstrakty i kopie nadań książąt mazowieckich, inwentarze, transakcje, rachunki, kwity, umowy) głównie z XVIII w. dotyczące: klucza Szczepankowo (sygn. 9–97), ekonomii „nadwiślańskiej” (sygn. 98–186), ekonomii nadnarwiańskiej (sygn. 187–196), dóbr i prepozytur południowomazowieckich (sygn. 197–215), prepozytury szpitalnej św. Ducha w Rawie (sygn. 216–253), innych dóbr i spraw majątkowych konwentu (sygn. 254–301). Materiały, głównie z XVIII w., dotyczące spraw wewnętrznych konwentu, Kongregacji Benedyktyńskiej, życia religijnego i różnych spraw kościelnych, w tym kopie bulli i breve papieskich, bliżej nierozpoznane fragmenty łacińskich traktatów, kazań, memoriałów, fragmenty akt konsystorza pułtuskiego (sygn. 302–358), korespondencja urzędowa z władzami z lat 1796–1865 (sygn. 359–365), akta gospodarcze konwentu i klasztoru pułtuskiego z lat 1779–1865, w tym plan sytuacyjny klasztoru z 1865 r. (sygn. 366–378). Akta różne z XIX w., m. in. dokumenty odnalezione pod fundamentami majątku Chrcynno w 1859 r., wypis hipoteczny dotyczący domu przy ul. Brzozowej w Warszawie, fragmenty zeszytów szkolnych, protokoły przesłuchań świadków i podejrzanych w Karniewku i Wyszkowie, pisma i rachunki władz miejskich i powiatowych Pułtuska dotyczące remontu lazaretu, dziennik korespondencji biskupa płockiego z 1829 r., rejestry folwarku św. Krzyża w Pułtusku (sygn. 379–393), korespondencja osobista mnichów z lat 1730–1825 (sygn. 394–439). Number of files439
79/2/0 Hipoteka w Pułtusku 1759-1976 880 0 Unroll
Księgi, wykazy i akta hipoteczne z terenu powiatu pułtuskiego w granicach z XIX w. (bez miasta Pułtuska) wraz ze zbiorami dokumentów: akty kupna-sprzedaży, darowizn, plany, rejestry pomiarowe i sytuacyjne dóbr ziemskich, folwarków itp., plany gruntów rozparcelowanych, plany komasacyjne dóbr i tabele likwidacyjne, odpisy wyroków sądowych różnych instancji w sprawach majątkowych oraz odpisy aktów notarialnych. Number of files880
79/3/0 Zarząd Powiatowy Pułtuski 1867-1917 912 0 Unroll
Oddział Ogólny (1867–1916): sprawy organizacji Zarządu, dzienniki kancelaryjne, okólniki i korespondencja dotyczące m.in. epidemii cholery, aptek, spraw medycznych i weterynaryjnych, spraw kultu religijnego, emerytur, kultury i szkolnictwa, organizacja szkolnictwa na terenie powiatu, wybory administracji gminnej (wójtów, sołtysów, sędziów i ławników gminnych), wykazy stowarzyszeń i organizacji oraz ich statuty, akta dotyczące działalności przedstawicieli władz miejskich i powiatowych, protokoły posiedzeń Zarządy Powiatowego (1910, 1913–1914), materiały dotyczące podziału gruntów, stanu zaludnienia, produkcji roślinnej i zwierzęcej, liczby majątków ziemskich i gospodarstw chłopskich, liczby warsztatów rzemieślniczych, sklepów, składów i magazynów, akta osobowe pracowników Zarządu i magistratów miejskich Pułtuska i Nasielska, sprawy wydawania paszportów i dowodów tożsamości, akta kontroli Zarządu, magistratów miejskich i urzędów gminnych (sygn. 1–191). Oddział Ekonomiczno-Administracyjny (1870–1916): korespondencja w sprawach podatkowych i wymiaru kar, akta dotyczące gospodarki finansowej miast i gmin powiatu, korespondencja i okólniki w sprawach finansowo-administracyjnych, m.in. korespondencja dotycząca opracowania planu regulacyjnego Nasielska (1876–1912), akta budowy fortu w Pułtusku (1891–1901), akta wywłaszczeń gruntów (1892–1913) pod budowę szos strategicznych Pułtusk–Wyszków i Nieporęt–Beniaminów oraz nadnarwiańskiej linii kolejowej, melioracja bagien, dane o władzach cechów rzemieślniczych oraz o rzemieślnikach w powiecie, akta dotyczące oświetlenia Nasielska, remontów budynków, budowy kościołów, działalności mariawitów, utrzymania i budowy dróg (sygn. 192–579). Oddział Wojskowo-Policyjny (1880–1917): okólniki i korespondencja dotyczące zakwaterowania i zaopatrzenia wojska oraz postępowania z ludnością cygańską, żydowską i więźniami, zarządzenia i pozwolenia (m.in. określające zasady ruchu rowerów i pojazdów mechanicznych w Pułtusku, działalności kin, posiadania broni), konfiskata nielegalnej broni, sprawy akt stanu cywilnego i meldunkowych, nadzór nad działalnością Straży Ziemskiej, akta dotyczące działalności towarzystw, organizacji społecznych i związków religijnych, akta osób znajdujących się pod nadzorem policji, korespondencja w sprawach duchowieństwa rzymskokatolickiego i organizacji uroczystości kościelnych, karty mobilizacyjne (1914–1915), dokumentacja strat poniesionych w czasie działań wojennych (1915), nadzór nad szkołami, w tym akta dotyczące strajku szkolnego w Pułtusku (1905) (sygn. 580–864). Akta Sekwestratora Powiatowego (1896–1915): akta dotyczące egzekucji należności, w tym korespondencja, protokoły, wykazy, rejestry podręczne, arkusze podatkowe, dzienniki wyjazdów, dzienniki kancelaryjne, katalog książek biblioteki Zarządu (sygn. 865–911). Number of files912
79/4/0 Akta stanu cywilnego Parafii Rzymskokatolickiej w Pniewie 1853, 1874-1921 83 6471 Unroll
Akta urodzeń, małżeństw i zgonów. Aneksy do akt małżeństw. Number of files95
79/5/0 Akta stanu cywilnego Parafii Rzymskokatolickiej w Pułtusku 1855, 1869, 1874-1920 93 12704 Unroll
Akta urodzeń, małżeństw i zgonów. Aneksy do akt małżeństw Number of files93
79/6/0 Akta stanu cywilnego Parafii Ewangelicko-Augsburskiej w Nasielsku 1852-1940 80 4521 Unroll
Akta urodzeń, małżeństw i zgonów. Aneksy do akt małżeństw. Number of files91
79/7/0 Urząd Starszych Zgromadzenia Kowalskiego w Pułtusku 1819-1902 5 254 Unroll
Książki protokółów sesji cechu, wybory starszych i zapisy czeladników, zapisy uczniów, przychody i rozchody cechu. Number of files5
79/8/0 Urząd Starszych Zgromadzenia Szewskiego w Pułtusku 1822-1928 5 374 Unroll
Książki zapisów majstrów i uczniów, przychody i rozchody cechu. Number of files5
79/9/0 Kancelaria Szczepana Balińskiego, notariusza w Nasielsku 1919-1933 28 0 Unroll
Akta notarialne, skorowidze. Number of files28
79/10/0 Kancelaria Ludwika Choromańskiego, notariusza w Nasielsku 1875-1886 4 0 Unroll
Akta notarialne (1875–1876), skorowidz (1875–1886). Number of files4
79/11/0 Kancelaria Jana Dembowskiego, notariusza w Nasielsku 1916-1918 2 0 Unroll
Akta notarialne. Number of files2
79/12/0 Kancelaria Jana Kiersnowskiego, notariusza w Nasielsku 1909-1911 3 0 Unroll
Akta notarialne. Number of files3
79/13/0 Kancelaria Henryka Kokoszko, notariusza w Nasielsku 1876-1887 23 0 Unroll
Akta notarialne (1876–1887), skorowidze (1878, 1882, 1887). Number of files23
79/14/0 Kancelaria Henryka Markowskiego, notariusza w Nasielsku 1887-1918 32 0 Unroll
Akta notarialne (1887–1909), skorowidze (1887, 1890–1918). Number of files32
79/15/0 Kancelaria Antoniego Smolińskiego, notariusza w Nasielsku 1934-1947 14 0 Unroll
Akta notarialne (1934–1939), repertorium (1936–1938), skorowidze (1934–1947). Number of files14
79/16/0 Kancelaria Aleksandra Szymańskiego, notariusza w Nasielsku 1912-1914 4 0 Unroll
Akta notarialne, skorowidz (1913). Number of files4
79/17/0 Kancelaria Tomasza Szymańskiego, notariusza w Nasielsku 1915-1916 2 0 Unroll
Akta notarialne Number of files2
79/18/0 Kancelaria Ottona Missuny, notariusza w Pułtusku 1935 2 0 Unroll
Akta notarialne, skorowidz. Number of files2
79/19/0 Kancelaria Jana Sączewskiego, notariusza w Pułtusku 1918-1919, 1922 3 0 Unroll
Akta notarialne Number of files3
79/20/0 Gimnazjum Męskie w Pułtusku 1864-1946 395 8679 Unroll
Akta do 1918 r.: sprawy wynagrodzeń i zaopatrzenia nauczycieli w dodatki mieszkaniowe, stypendia uczniowskie i zapomogi, wydalanie uczniów ze szkół (sygn. 1–6), akta osobowe nauczycieli z lat 1876–1918 (sygn. 7–23), akta osobowe uczniów z lat 1902–1918 (sygn. 24–385), plany i kosztorysy związane z adaptacją klasztoru benedyktyńskiego na potrzeby szkoły, protokoły posiedzeń Rady Pedagogicznej z lat 1914–1916, dziennik posiedzeń Komitetu Gospodarczego Szkoły. Akta z okresu II Rzeczypospolitej: protokoły egzaminów dojrzałości i świadectwa dojrzałości (1922–1939), arkusze ocen (1915–1946). Number of files395
79/21/0 Gimnazjum Żeńskie w Pułtusku 1911-1915 12 371 Unroll
Podania o przyjęcie do szkoły wraz z dokumentami, wyniki egzaminów wstępnych, spisy uczennic w poszczególnych klasach, zaświadczenia popów o odbytych przez uczennice rekolekcjach, protokoły posiedzeń Rady Pedagogicznej, sprawozdania z działalności, dane statystyczne, listy płacy nauczycieli, rachunki, korespondencja w sprawach przeniesienia i mianowania nauczycieli. Number of files12
79/22/0 Akta miasta Pułtuska 1889-1950 804 0 Unroll
Akta do 1918 r.: akta zastawów za dzierżawy i umowy (1889–1913), przychody i wydatki kasy miejskiej (1915) (sygn. 1–2). Akta po 1945 r.: protokoły posiedzeń Prezydium i sesji MRN i (sygn. 3–7). Referat Organizacyjny: Statut (1948), zarządzenia i okólniki władz zwierzchnich, zarządzenia wewnętrzne, akta organizacyjne, protokoły posiedzeń Zarządu, kontrole zewnętrzne i wewnętrzne, sprawy osobowe pracowników, szkolenia i narady, afisze i obwieszczenia, akcje społeczne, zjazdy burmistrzów (sygn. 8–23). Referat Budżetowo-Finansowy: preliminarze, materiały do budżetów, budżety miasta i przedsiębiorstw miejskich oraz sprawozdania rachunkowe, instrukcje, zarządzenia i okólniki w sprawach finansowych, statuty podatkowe (sygn. 24–46). Referat Administracyjny: zniszczenia wojenne, majątek opuszczony, ogłoszenia o amnestii i wyroki na członków podziemia (1947), akcja przesiedleńcza, działalność organizacji społeczno-kulturalnych i politycznych, sprawy szkolnictwa, oświaty, kultury i sztuki, grobownictwo, ochrona zdrowia i opieka społeczna, komitet przeciwpowodziowy, ewidencja i kontrola ruchu ludności, świadczenia na rzecz wojska, rejestr poborowych, wykazy rezerwistów, sprawy uruchomienia obiektów użyteczności publicznej i przedsiębiorstw, sprawy przemysłu, handlu i rzemiosła, ustalanie cen i cenniki, sprawy majątku miasta, pomiary, sprawy rolnictwa, w tym klasyfikacja gruntów (sygn. 47–94). Akta dotyczące mienia opuszczonego w układzie alfabetycznym wg ulic (sygn. 95–238). Książki meldunkowe w układzie alfabetycznym wg nazw ulic (sygn. 239–791). Spis roboczy: spisy poborowych roczników 1929–1933, książka meldunkowa, budżet i sprawozdania finansowe, wydatki i dochody z nieruchomości, protokoły sesji MRN i posiedzeń Prezydium (sygn. 792–804). Number of files884
79/23/0 Urząd Powiatowy Pułtuski do Spraw Powinności Wojskowej 1874-1918 180 0 Unroll
Sprawy organizacji urzędu, księgi protokołów posiedzeń urzędu, dzienniki podawcze, zarządzenia, instrukcje i okólniki dotyczące przeprowadzania poborów i mobilizacji oraz przyznawania świadczeń finansowych, korespondencja w sprawach organizacyjnych, spisy poborowych, spisy poborowych odroczonych z różnych przyczyn, wykazy poborowych pozostających pod nadzorem sądowym, spisy poborowych, którzy nie stawili się do odbycia służby, kontrole osób zwolnionych z obowiązku wojskowego, spisy rezerwistów objętych mobilizacją (1914–1916), spisy mężczyzn zakwalifikowanych do pospolitego ruszenia (1893–1916), spisy właścicieli koni z gmin Gzy, Kozłowo, Somianka i Winnica, sprawy poszukiwania dezerterów (1914–1916), sprawy zwolnień i odroczeń osób niesłusznie wcielonych, skargi, apelacje, zażalenia, odwołania, sprawy wydawania duplikatów dokumentów, sprawy przyznawania zapomóg i rent dla emerytowanych wojskowych, książki dochodów i rozchodów, akta dotyczące wypłat zasiłków i kredytów zaciągniętych ze skarbu państwa. Number of files179
79/24/0 Rada Opieki Społecznej Powiatu Pułtuskiego [1801-1869] 1870-1915 96 0 Unroll
Okólniki i zarządzenia władz zwierzchnich, dzienniki posiedzeń rady (1907, 1911), dzienniki uchwał rady (1909–1910, 1912, 1915), sprawozdania statystyczne i raporty, preliminarze budżetowe i budżety szpitala św. Wincentego à Paulo i Domu Starców w Pułtusku, sprawozdania z działalności zakładów dobroczynnych, sprawozdania miesięczne i roczne ze stanu i ruchu chorych, spisy imienne żołnierzy leczonych w pułtuskim szpitalu (1907), alfabetyczny wykaz leczących się w szpitalu (1913), przetargi, remonty, inwestycje (m.in. budowa sierocińca w Pułtusku, szpitala w Wyszkowie), utrzymywanie chorych i opłaty za leczenie, egzekucja należności za leczenie, sprawy folwarku szpitalnego w Płocochowie, korespondencja w sprawie pobierania deputatu drzewnego z lasów dóbr Górki (1801–1902). Number of files96
79/25/0 Naczelnik Straży Ziemskiej Powiatu Pułtuskiego 1874-1916 63 0 Unroll
Zarządzenia i okólniki władz zwierzchnich, zarządzenia dotyczące zabezpieczenia twierdzy Modlin, przygotowania do wprowadzenia stanu wojennego, skorowidz pism wychodzących i wpływających, korespondencja i okólniki w sprawie uposażenia strażników ziemskich, wykazy strażników ziemskich i ich uposażeń, akta dotyczące przebiegu służby strażników, materiały śledcze, nakazy rewizji, aresztowań i śledzenia osób, obserwacja cudzoziemców, raporty o posiadaniu broni, wyroki sądowe, skargi na strażników, zezwolenia na organizację zebrań, raporty o rezerwistach. Number of files63
79/26/0 Komisja Powiatowa Pułtuska do Spraw Wyborów do Dumy Państwowej 1906-1907 6 0 Unroll
Spisy wyborców według gmin, wykazy osób mających prawo do uczestniczenia w zjeździe właścicieli ziemskich w sprawie wyborów. Number of files6
79/27/0 Zarząd Żandarmerii Powiatów Pułtuskiego i Płońskiego 1894-1917 284 0 Unroll
Korespondencja (z Departamentem Policji Ministerstwa Spraw Wewnętrznych, Kancelarią Warszawskiego Generał-Gubernatora, Naczelnikiem Wydziału Ochrony i Bezpieczeństwa, Prokuratorem Warszawskiego Okręgu Sądowego, władzami żandarmerii, naczelnikami więzień, burmistrzami, wójtami gminnymi i władzami wojskowymi) dotycząca przestępstw politycznych, działalności partii politycznych, członków partii, kolportażu literatury partyjnej, działalności rewolucyjnej w wojsku. Sprawozdania i doniesienia o działalności urzędu, inwigilacja i nadzór policyjny osób podejrzanych pod względem politycznym i obyczajowym, doniesienia o osobach podejrzanych, cudzoziemcach, dezerterach, raporty i meldunki o pożarach, zabójstwach, wypadkach, epidemiach i klęskach żywiołowych, wykazy liczbowe przestępstw, śledztw, obserwacji, sprawozdania z działalności władz gminnych, sprawy wydawania paszportów, nadużycia służbowe. Podania, zażalenia, donosy, akta śledcze osób oskarżonych o popełnienie przestępstw (protokoły śledztw, akta oskarżenia, przesłuchania świadków, dowody rzeczowe), akta partii, stowarzyszeń, związków religijnych i rewolucyjnych organizacji (m.in. Poalej-Syjon, Bund, PPS, PPS-Lewica, PPS b. FR, SDKPiL, Socjaldemokratyczna Partia Robotnicza Rosji ruch ludowy, baptyści, narodowa demokracja i in.), sprawy osobowe żandarmów posterunku płońskiego, sprawy organizacyjne. Number of files284
79/28/0 Starszy Strażnik Rewiru Nasielskiego Powiatu Pułtuskiego 1910-1912 7 0 Unroll
Rozporządzenia Warszawskiego Gubernatora i Naczelnika Ziemskiej Straży w sprawie śledzenia nastrojów społeczeństwa, inwigilacji organizacji i działaczy politycznych, zarządzenia Straży Ziemskiej Guberni Warszawskiej, okólniki i telegramy, wykazy strażników. Number of files7
79/29/0 Starszy Strażnik Rewiru Kozłowskiego Powiatu Pułtuskiego 1912-1915 5 0 Unroll
Wykazy strażników ziemskich oraz stan ich służby, materiały dochodzeniowe, śledztwa przeciw różnym osobom, nakazy aresztowania, korespondencja. Number of files5
79/30/0 Starszy Strażnik Rewiru Pułtuskiego Powiatu Pułtuskiego 1910, 1915 2 0 Unroll
Wykazy mieszkańców Pułtuska i innych miast powiatu zajmujących się furmaństwem (1910), zarządzenia dotyczące aresztowań różnych osób (1915). Number of files2
79/31/0 Starostwo Powiatowe w Pułtusku 1944-1950 580 0 Unroll
Referat Ogólny (1944–1950): akta dotyczące organizacji starostwa i jego pracy biurowej, zarządzenia wewnętrzne, protokoły posiedzeń Wydziału Powiatowego, wykazy burmistrzów i wójtów, protokoły zjazdów starostów, odpraw burmistrzów i wójtów, narad gospodarczych, sprawozdania z działalności komisji kontroli społecznej, sprawozdania wójtów i własnych referatów, akta inspekcji przeprowadzonych w starostwie oraz w zarządach miejskich i gminnych, sprawy nadawania odznaczeń i orderów, dane statystyczne powiatu i gmin, akta dotyczące sytuacji społeczno-politycznej, współpracy z armią radziecką, organizacja obchodów 70-lecia urodzin J. Stalina (sygn. 1–83). Referat Budżetowo-Gospodarczy (1945–1949): sprawozdania finansowe z odbudowy powiatu, spis spraw referatu, dane statystyczne w sprawach gospodarczych, akta Komunalnej Kasy Oszczędności w Pułtusku (sygn. 84–89). Referat Społeczno-Polityczny (1944–1949): sprawy organizacyjne referatu, organizacja wieców, zjazdów, wyborów do sejmu, korespondencja w sprawie wykroczeń członków PPR, wykazy działających związków i stowarzyszeń, sprawozdania z działalności partii politycznych, organizowanych imprez i uroczystości politycznych, sprawozdania o stanie bezpieczeństwa (informacje o działaniach zbrojnego podziemia), współpraca z PUBP, MO i ORMO, sprawy wyznaniowe, sprawy kontroli ruchu ludności, korespondencja w sprawie klęsk żywiołowych i powodzi (sygn. 90–136). Referat Administracyjno-Prawny (1944–1950): korespondencja dotycząca spraw konsularnych oraz kontroli ruchu ludności, m.in. spisy ludności, wykazy wysiedlonych Niemców, repatriantów z Niemiec i ZSRR, sprawy przesiedleń i wyjazdów na Ziemie Odzyskane, organizacji USC (sygn. 137–168). Referat Karno-Administracyjny (1944–1949): protokoły i korespondencja w sprawach karno-administracyjnych, odpisy wyroków sądowych, orzeczeń ustalających narodowość obywateli, sprawozdanie z działalności referatu (1949) (sygn. 169–178). Referat Przemysłowy (1945–1948): wykazy zakładów przemysłowych, rzemieślniczych i chałupniczych, akta kontroli młynów, rejestry rzemieślników, statut cechu szewców w Nasielsku (sygn. 179–198). Referat Aprowizacji i Handlu (1944–1950): korespondencja w sprawach rolnictwa i zaopatrzenia ludności oraz dotycząca kontroli cen (w tym protokoły posiedzeń i sprawozdania Powiatowej Komisji Cen, cenniki), protokoły narad w sprawie zaopatrzenia i ustalania cen, spisy powierzchni użytkowych, wykazy zwierząt, dane statystyczne dotyczące zaopatrzenia, sprawozdania placówek handlowych (sygn. 199–227). Referat Świadczeń Rzeczowych (1945–1947): sprawy realizacji obowiązkowych dostaw (korespondencja, wykazy, dane statystyczne, sprawozdania), scalanie gruntów i pobór podatku gruntowego (sygn. 228–255). Referat Opieki Społecznej (1947–1948): sprawy przydziału wyprawek dla niemowląt, korespondencja dotycząca organizacji ośrodków zdrowia, nadzoru nad aptekami oraz przydziału baraków, sprawy Międzynarodowego Funduszu Pomocy Dzieciom (sygn. 256–261). Referat Zdrowia (1944–1948): korespondencja dotycząca organizacji sieci placówek medycznych, zwalczania chorób zakaźnych, szczepień oraz ekshumacji zwłok żołnierzy, dane statystyczne na temat zdrowia i opieki medycznej, sprawozdania placówek medycznych, sprawozdania lekarza powiatowego (sygn. 262–288). Referat Odbudowy (1944–1949): akta dotyczące odbudowy powiatu ze zniszczeń wojennych, w tym sprawy odbudowy zamku i kościołów w Pułtusku, budowy cmentarza żołnierzy armii radzieckiej oraz budowy kolejki wąskotorowej Pułtusk–Nasielsk (sygn. 289–313). Referat Kultury i Sztuki (1945–1950): sprawozdania z działalności stowarzyszeń i instytucji kulturalnych, organizacja imprez, uroczystości, wystaw, afisze widowisk, sprawy lokali szkolnych, wykazy świetlic (sygn. 314–331). Referat Pomiarów (1946–1949): sprawozdania z działalności referatu, korespondencja i wykazy punktów stałych, plany osiedli, spisy powierzchni użytkowych, korespondencja w sprawie rozgraniczenia gruntów (sygn. 332–342). Referat Rolnictwa (1946–1949): sprawozdania z realizacji dekretu o reformie rolnej, wykazy zniszczeń wojennych, sprawy skupu, akcji siewnej, zwalczania pożarów, zmiany właścicieli gospodarstw, sprawozdanie referatu (sygn. 343–351). Referat Wojskowy (1944–1948): korespondencja w sprawie świadczeń dla wojska, rozminowania powiatu oraz ekshumacji i porządkowania grobów, wykazy grobów i cmentarzy, sprawy zatrudniania byłych wojskowych, protokół posiedzenia Towarzystwa Przyjaciół Żołnierza (sygn. 352–365). Referat Odszkodowań Wojennych (1945): kwestionariusz rejestracji szkód wojennych w poszczególnych wsiach powiatu, rejestr zbiorczy szkód wojennych, sprawozdanie dyrektora UNRRA z objazdu po terenach przyczółkowych (sygn. 366–580). Number of files580
79/32/0 Powiatowa Rada Narodowa i Wydział Powiatowy w Pułtusku [1939] 1944-1950 [1951] 242 0 Unroll
Powiatowa Rada Narodowa (1944–1950): sprawy organizacyjne, protokoły sesji PRN i posiedzeń Prezydium, nadzór nad działalnością miejskich i gminnych rad narodowych, w tym protokoły sesji, posiedzeń prezydiów i zarządów, wykazy radnych, sprawozdania (sygn. 1–27). Wydział Powiatowy. Dział Ogólny ([1939] 1945–1950): sprawy organizacyjne, sprawozdania z działalności, sprawozdania i korespondencja dotycząca spraw podatkowych, spraw remontów, sytuacji gospodarczej wsi, zniszczeń wojennych, gospodarki komunalnej, usuwania z urzędów gminnych „kułaków i wyzyskiwaczy”, działalności OSP w Świerczach, miejsc pamięci narodowej, służby zdrowia (w tym statystyka chorób zakaźnych, budżety szpitali zakaźnych) i opieki społecznej, spraw mieszkaniowych, subwencji dla związków komunalnych, elektryfikacji, bibliotek, szkolnictwa (w tym działalności szkoły rolniczej w Golądkowie), sprawy osobowe i dyscyplinarne pracowników własnych i zarządów miejskich i gminnych, odprawy burmistrzów i wójtów, szkolenia, zmiany granic powiatu i jego podziału administracyjnego (w tym wykazy gmin i gromad, dane statystyczne, zmiany granic gmin, tworzenie i likwidacja gromad, charakterystyka gminy Gołębie), sprawozdania o stanie bezpieczeństwa publicznego, realizacja reformy rolnej, akcja przesiedleńcza, organizacja imprez politycznych, działalność Komunalnej Kasy Oszczędności (sygn. 28–90). Dział Nadzoru nad Gminami (1945–1949): wybory wójtów i podwójtów (m.in. życiorysy, skargi na nadużycia), wybory sołtysów i podsołtysów, ich wykazy, zebrania sołtysów przed wyborami do sejmu (1947), wykaz pracowników zarządów miejskich i gminnych (1947), działalność komisji kontroli społecznej (powiatowej i gminnych), kontrole zarządów miejskich i gminnych, protokoły posiedzeń zarządów miejskich i gminnych (sygn. 91–117). Dział Rachunkowy (1944–1950 [1951]): korespondencja w sprawach budżetowych wydziału oraz miast i gmin, zestawienia budżetowe i rachunkowe, budżety i sprawozdania budżetowe Powiatowego Związku Samorządowego, budżet administracyjny wydziału, budżety Wojewódzkiego Związku Samorządowego, budżety zakładów zdrowia i opieki społecznej, budżety administracyjne i sprawozdania rachunkowe miast i gmin, sprawozdanie rachunkowe przedsiębiorstw miejskich (1948), książka kasowa (1949–1951) (sygn. 118–227). Referat Podatkowy (1945–1949): sprawy wymiaru i poboru podatków, odwołania, sprawozdania, rejestr ulg podatku gruntowego w gminie Kleszewo (1949) (sygn. 228–242). Number of files242
79/33/0 Prezydium Powiatowej Rady Narodowej i Urząd Powiatowy w Pułtusku 1950-1975 932 0 Unroll
Wydział Organizacyjny (1950–1975): protokoły sesji PRN (sygn. 1–95), uchwały PRN (1962–1974), działalność komisji PRN, spotkania posłów i radnych z wyborcami oraz interpelacje, postulaty ludności i ich realizacja, działalność Powiatowego Komitetu Społecznego Radiofonizacji Kraju, Komitetu Wystawy Rolniczej, Komitetu Frontu Jedności Narodowej, KP PZPR i POP, Komitetu Odbudowy Stolicy, Komitetu Obchodów 1000-lecia Państwa Polskiego i Miasta (sygn. 107–169), protokoły posiedzeń Prezydium (sygn. 170–360), uchwały Prezydium, sprawozdania z realizacji uchwał PRN, plany pracy Prezydium, PRN, komisji i wydziałów, sprawozdania z działalności PRN i jej organów, program Prezydium PRN w zakresie przygotowania młodzieży do samodzielnego życia, sprawy organizacyjne, zarządzenia, decyzje i okólniki, postanowienia i wnioski, decyzje naczelników urzędów miast i gmin, zarządzenia naczelnika powiatu, sprawozdania starosty, informacje i sprawozdania wydziałów, informacje o wynikach kontroli gmin i w jednostkach podległych, sprawozdania z Konwentu Seniorów, sprawozdania statystyczne dotyczące rozpatrywania skarg i wniosków, plany pracy naczelnika i wydziałów oraz sprawozdania z ich realizacji, informacje z wykonania zadań objętych planem społeczno-gospodarczym, narady, zebrania, konferencje, zjazdy i odprawy organizowane przez Prezydium, zebrania wiejskie, sprawy podziału administracyjnego powiatu, w tym charakterystyka gromad i miast, projekt podziału administracyjnego, protokoły i zarządzenia, reforma podziału wsi powiatu, sprawy wyborów do sejmu, (sygn. 476–483), kontrole zewnętrzne Prezydium, kontrole jednostek podległych (m.in. sprawozdania z działalności, analizy zagadnień omawianych na sesjach i posiedzeniach prezydiów rad niższego stopnia, sprawozdania z przeprowadzonych kontroli jednostek podległych, protokoły sesji i posiedzeń prezydiów rad niższego stopnia, sprawy personalne, sprawy dotyczące MO, Kolegium Karno-Administracyjnego, straży pożarnej oraz strat powodziowych, czyny społeczne, program współdziałania z organizacjami społecznymi, wnioski o nadanie odznaczeń i odznak (sygn. 1–525). Powiatowa Komisja Planowania Gospodarczego (1961–1975): protokoły posiedzeń Kolegium Zespołu ds. Koordynacji Inwestycji, sprawy organizacyjne, plany rozwoju gospodarki powiatu pułtuskiego (1966–1970, 1971–1975), wskaźniki i zadania rozwoju, plany gospodarcze i sprawozdania z ich wykonania, sprawozdania z wykonania Narodowego Planu Gospodarczego, plan gospodarczy i plan rozwoju miasta Nasielska, spisy zadań inwestycyjnych, lokalizacja pod budowę zakładów przemysłowych, opinie lokalizacyjno-koordynacyjne, materiały dotyczące lokalizacji zakładów im. Róży Luksemburg, czyny społeczne (1971–1972), podział dotacji finansowych i materiałów budowlanych, bilans siły roboczej, wykaz pracowników i plany urlopowe (sygn. 526–609). Wydział Spraw Wewnętrznych (1950–1975): organizacja i zakres działania wydziału, akta spraw ogólno-organizacyjnych komórek wojskowych, rejestracja poboru, listy poborowych, odroczenia, przedterminowe zwolnienia, protokoły Powiatowej Komisji Poborowej, sprawozdania i protokoły z narad, sprawy budżetowo-gospodarcze dotyczące pracy referatu wojskowego, kontrole przeprowadzone w urzędach gmin i USC, nadzór nad działalnością stowarzyszeń, głównie kółek rolniczych i klubów sportowych (1962–1973, informacja w sprawie nielegalnego wyrobu i sprzedaży alkoholu (1972) (610–627). Wydział Finansowy (1955–1975): uchwały GRN w sprawach finansowych, budżet PRN (1973–1974), plany finansowe, sprawozdania z realizacji zadań finansowych i gospodarczych, protokoły z przeprowadzonych kontroli jednostek podległych, gospodarka i administracja lokalowa, remonty, program rozwoju Spółdzielni Ogrodniczej (1971) (sygn. 628–640). Wydział Oświaty (1950–1964): umowy o pracę nauczycieli, programy działania placówek oświatowych, kultury i turystyki, sprawozdania, realizacja postulatów (sygn. 641–646). Wydział Rolnictwa, Leśnictwa i Skupu (1952–1975): protokoły posiedzeń Powiatowego Zespołu Rolnego i Powiatowego Zespołu Koordynacji i Skupu, umowy o dzierżawę obwodów łowieckich, nadzór nad gospodarką łowiecką w obwodach, sprawozdania z inspekcji prezydiów rad niższego stopnia przez wydział, protokoły, sprawozdania i informacje dotyczące rolnictwa, protokoły z kontroli gminnych spółdzielni i kółek rolniczych, plany gospodarczo-finansowe, inwestycje i remonty, uwłaszczenia (sygn. 647–672). Wydział Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej (1950–1971): dokumentacja fizjologiczna i geotechniczna „Pułtusk-Wyspa”, projekt drogowy „Pułtusk-Wyspa”, zastawienia kosztów projektu „Pułtusk-Wyspa”, projekt zagospodarowania rynku, inwentaryzacja urbanistyczna Skarpy, kanalizacja miasta, dokumentacja hydrogeologiczna ujęcia wód podziemnych, projekt i kosztorys oczyszczalni ścieków, projekty kotłowni w dzielnicy przemysłowej (zazielenienie terenu, drogi, place chodniki, sieć zewnętrzna, odpylarka spalin, gospodarka wodno-ściekowa, gospodarka elektroenergetyczna), Dom Nauczyciela (projekt konstrukcyjno-budowlany, instalacja wodno-kanalizacyjna, centralne ogrzewanie, instalacja wentylacyjna, kosztorys), projekty przebudowy sądu powiatowego oraz budynków gospodarczo-mieszkalnych (zagospodarowanie terenu), budynek PZU (projekty budowlane), Komenda Powiatowa MO (przebudowa), budynek mieszkalny przy placu Zjednoczenia 1 (rysunki konstrukcyjne i projekty techniczne, projekt odbudowy skrzydła „Stare Miasto”), budownictwo jednorodzinne (ulice Kościuszki i Zastodolna), korespondencja w sprawie Domu Kultury, budynek weterynaryjny, remonty budynków przy ulicach 1-go Maja 4, 14, 10, 19, 21 oraz Staszica 17, wykaz żołnierzy radzieckich poległych na terenie powiatu, budowa cmentarza żołnierzy radzieckich w Kleszewie, umowy najmu mieszkań, działek, gruntów, mienie opuszczone w Pułtusku (w układzie alfabetycznym wg ulic) (sygn. 673–762). Książki meldunkowe (1950–1965): książki meldunkowe miasta Pułtuska, wiosek w pobliżu Pułtuska, książka meldunkowa internatu Liceum Pedagogicznego (1958–1961), skorowidz pobytu czasowego, książki meldunkowe miasta Wyszkowa (sygn. 763–932). Number of files932
79/37/0 Miejska Rada Narodowa i Zarząd Miejski w Nasielsku 1945-1950 99 0 Unroll
MRN i Prezydium: protokoły sesji MRN, posiedzeń Prezydium i Komisji Współdziałania (sprawy podatku gruntowego), sprawy organizacyjne i osobowe (sygn. 1–6). Zarząd Miejski. Referat Organizacyjny: sprawy organizacyjne, protokoły posiedzeń Zarządu, protokoły pokontrolne i zalecenia, sprawy osobowe pracowników, obchody świąt i uroczystości, sprawy odbudowy, sprawy przedsiębiorstw gminnych, przesiedlenia, działalność spółdzielni i stowarzyszeń (sygn. 7–26). Referat Finansowo-Budżetowy: budżety miasta i przedsiębiorstw miejskich oraz sprawozdania z realizacji, książka kasowa, sprawy wymiaru i poboru podatków (sygn. 27–65). Referat Administracyjny: sprawy odbudowy, ewidencja i kontrola ruchu ludności, działalność komisji cennikowej, sprawy mieszkaniowe (w tym rejestr budynków mieszkalnych i użytkowych), wynajem i czynsze, sprawy rolnictwa, zdrowia i opieki społecznej, akcji sanitarnej, organizacja wyborów do sejmu (1947), sprawy karno-administracyjne, korespondencja w sprawie utworzenia ewidencji zamordowanych przez Niemców (sygn. 66–83). Dział Gospodarki Gminnej: sprawy budowlane, szkolnictwa (w tym nominacje nauczycieli), przemysłu i handlu, rolnictwa, zdrowia i opieki społecznej, drogownictwo (sygn. 84–95). Spis roboczy: posiedzenia Prezydium i Zarządu, zaświadczenia wydane przez Zarząd w różnych sprawach (1949) (sygn. 96–99). Number of files99
79/38/0 Akta gminy Gołębie 1945-1954 157 0 Unroll
GRN (1945–1950): sesje GRN i posiedzenia Prezydium (sygn. 1–4). Zarząd Gminy. Dział Ogólno-Administracyjny (1945–1950): sprawy organizacyjne, posiedzenia Zarządu i komisji, kontrole wewnętrzne, sprawy osobowe, wybory radnych i sołtysów, narady sołtysów, kwestionariusze statystyczne gromad, opisy nieruchomości poniemieckich, działalność organizacji społecznych, obchody uroczystości (sygn. 5–21). Dział Finansowo-Budżetowy (1945–1950): budżety i sprawozdania rachunkowe, sprawy poboru podatków, księgi dochodów i wydatków budżetowych, świadczenia obowiązkowe, sprawy Państwowej Pożyczki Odbudowy Kraju, sprawy cen, wykaz lasów prywatnych, piekarni, spółdzielni (sygn. 22–37). Dział Gospodarki Gminnej (1945–1950): drogownictwo, sprawy rolnictwa, realizacji reformy rolnej, wykazy gospodarstw poniemieckich, dane statystyczne dotyczące rolnictwa, przemysłu, handlu, szkolnictwa, wykazy zakładów przemysłowych i rzemieślniczych, narady w sprawach rolnictwa (sygn. 38–50). Dział Administracji Społecznej (1945–1949): walka z analfabetyzmem, nauka dla pracujących, organizacja wypoczynku dla dzieci i młodzieży, kontrole przeprowadzone przez Komisję Oświatową i Komisję Kontroli Społecznej, nominacje nauczycieli, odbudowa szkoły w Świerczach (sygn. 51–54). Dział Administracyjny (1945–1949): sprawy referendum (1946) i wyborów do sejmu (1947), zestawienia wyników spisu powszechnego, zestawienia ludności pod względem wyznaniowym, nadzór nad USC i kontrola ruchu ludności, sprawy przesiedleńcze, repatriacja, wykazy ludności niemieckiej i nieruchomości poniemieckich, grobownictwo, sprawy wojskowe (rejestracja poborowych, rozminowanie, zasiłki dla rodzin rezerwistów), rejestracja szkód wojennych (sygn. 55–65). Prezydium GRN. GRN (1951–1953): sesje GRN, posiedzenia Prezydium i komisji (sygn. 66–72). Referat Ogólno-Administracyjny (1950–1954): sprawy organizacyjne, sprawozdania z działalności, zebrania i wybory sołtysów, spisy inwentarzowe wyposażenia szkół, dane statystyczne o gminie, sprawy werbunkowe, obowiązkowe dostawy, działalność Kolegium Orzekającego, kontrola ruchu ludności, książki meldunkowe gromad, organizacja wyborów do sejmu 1952 (sygn. 73–128). Referat Finansowy (1951–1954): budżety i sprawozdania (własne i przedsiębiorstw gminnych), sprawozdania z realizacji planu finansowego i obowiązkowych dostaw (sygn. 129–138). Referat Socjalny i Kulturalny (1951–1954): sprawy oświaty, kultury i sztuki (m.in. nominacje nauczycieli, odbudowa szkół, sprawy pomocy społecznej, drogownictwo, sprawy przemysłu, handlu i rzemiosła, grobownictwo wojenne, elektryfikacja wsi (sygn. 139–147). Referat Rolny (1951–1954): narady w sprawie rolnictwa, dane statystyczne, wykazy lasów (sygn. 148–151). Zarząd Gminy. Związek „Samopomoc Chłopska” (1946–1953): posiedzenia Zarządu Gminnego Związku „Samopomoc Chłopska”, wykazy członów, sprawozdania z działalności (sygn. 152–157). Number of files157
79/39/0 Akta gminy Gzowo 1945-1954 111 0 Unroll
GRN (1945–1950): sesje GRN, posiedzenia Prezydium i komisji (sygn. 1–8). Zarząd Gminny. Dział Ogólno-Organizacyjny (1945–1950): posiedzenia Zarządu, kontrole wewnętrzne i zewnętrzne, sprawy osobowe członków organów gminy i pracowników, wybory i narady sołtysów, odprawy burmistrzów, wójtów i sołtysów (odpisy), kwestionariusze szkód wojennych, dzierżawy, sprawy wyborów do rad narodowych, zebranie organizacyjne gminnego Komitetu Odbudowy Warszawy (sygn. 9–19). Dział Finansowo-Budżetowy (1945–1950): budżety i sprawozdania (sygn. 20–37). Dział Gospodarki Gminnej (1945–1949): drogownictwo, realizacja reformy rolnej, akcja scaleniowa, spisy powierzchni użytkowej i zasiewów (sygn. 38–39). Dział Administracji Społecznej (1945–1950): organizacje szkolnictwa, remonty, zaopatrzenie szkół, nominacje nauczycieli, walka z analfabetyzmem, ewidencja ludności — kwestionariusze spisu powszechnego (1946), rejestry szkód wojennych (sygn. 40–44). Prezydium GRN. GRN (1950–1954): sesje GRN (sygn. 45–49), posiedzenia Prezydium (sygn. 50–54), działalność komisji (sygn. 55–81). Referat Ogólno-Organizacyjny (1950–1954): sprawy organizacyjne, sprawozdania z działalności, kontrole wewnętrzne, wykazy członków GRN i sołtysów, posiedzenia Gminnego Zespołu Rolnego i aktywu PZPR, sprawy wyborów do sejmu (1952), wybory sołtysów, zebrania gromadzkie, dane statystyczne o gminie, sprawy Narodowej Pożyczki Rozwoju Sił Polski, działalność komitetów: Obrońców Pokoju i Odbudowy Warszawy (sygn. 82–93). Referat Finansowy (1950–1954): budżety i sprawozdania (sygn. 94–101). Referat Rolny (1950–1953): spisy rolne, akcja siewna, dane statystyczne o wysokości plonów (sygn. 102–104). Organizacje polityczne i społeczne (1946–1954): działalność OSP, Związku „Samopomoc Chłopska”, kół gospodyń wiejskich, TPPR, FN, ZMP, POP PZPR (sygn. 105–111). Number of files111
79/40/0 Akta gminy Kleszewo 1933-1954 192 0 Unroll
Akta z okresu II Rzeczypospolitej (1933–1942): rejestry poborowe podatków i opłat z poszczególnych sołectw (sygn. 34–81). Zarząd Gminny. Dział Ogólno-Organizacyjny (1945–1950): posiedzenia Zarządu, sprawozdania z działalności, sprawy organizacyjne, kontrole wewnętrzne i zewnętrzne, sprawy osobowe członków organów gminy i pracowników, wykazy sołtysów, zebrania sołtysów, sprawy majątku gminy i gromad, akcja przesiedleńcza (sygn. 1–20). Dział Finansowo-Budżetowy (1945–1950): budżety i sprawozdania, sprawy poboru podatku gruntowego (sygn. 21–33). Dział Gospodarki Gminnej (1945–1953): drogownictwo, dane statystyczne dotyczące rolnictwa, produkcji rolnej i realizacji reformy rolnej, rejestry pomiarowe wsi po scaleniu gruntów, sprawy klasyfikacji gruntów, obowiązkowe dostawy, sprawy hodowli, przemysłu i handlu (sygn. 82–100). Dział Administracji Społecznej (1945–1950): organizacja szkolnictwa, remonty i zaopatrzenie szkół, nominacje nauczycieli, walka z analfabetyzmem, sprawy opieki społecznej i ochrony zdrowia (sygn. 101–108). Dział Administracyjny (1945–1948): sprawy referendum (1946) i wyborów do sejmu (1947), ewidencja i kontrola ruchu ludności, grobownictwo, sprawy bezpieczeństwa i porządku publicznego, rejestracja szkód wojennych, odbudowa ze zniszczeń, dane statystyczne o handlu, rzemiośle i urzędach administracji, kopie wyroków z działalność przeciw „władzy ludowej” do ogłoszenia publicznego (1946–1947) (sygn. 109–122). Prezydium GRN. GRN (1945–1954): sesje GRN, sprawozdania z działalności, sprawy osobowe członków rady i pracowników gminnych, wykazy radnych i sołtysów (sygn. 123–139), posiedzenia Prezydium (sygn. 140–147), działalność komisji (sygn. 148–162). Referat Ogólno-Administracyjny (1950–1954): zebrania gromadzkie, narady i wybory sołtysów, obowiązkowe dostawy, sprawy podziału administracyjnego (sygn. 163–172). Referat Finansowy (1950–1954): pobór podatków, świadczenia w naturze, korespondencja w sprawach finansowych, m.in. etatów i funduszu płac (sygn. 173–176). Referat Rolny (1950–1954): spisy rolne, dane statystyczne o rolnictwie, plan produkcji rolnej (1951), sprawy oświaty, w tym zestawienia wyników nauczania, sprawozdania placówek oświatowych i kulturalnych, nominacje nauczycieli, walka z analfabetyzmem (sygn. 177–185). Różne (1946–1954): działalność komitetów: Premiowej Pożyczki Odbudowy Kraju i Obrońców Pokoju, TPPR, FN, Związku „Samopomoc Chłopska” (sygn. 186–192). Number of files192
79/41/0 Akta gminy Kozłowo 1945-1954 63 0 Unroll
. GRN (1945–1948, 1952): sesje GRN (sygn. 1–2). Dział Ogólno-Organizacyjny (1946–1953): posiedzenia Zarządu Gminnego, sprawy osobowe członków organów gminy i pracowników, kontrole wewnętrzne i zewnętrzne, zebrania i wybory sołtysów, akta referenta społeczno-politycznego, zniszczenia wojenne, działalność Komitetu Odbudowy Warszawy i Towarzystwa Burs i Stypendiów (sygn. 3–11). Dział Finansowo-Budżetowy (1946–1949): budżety i sprawozdania (sygn. 12–28). Dział Gospodarki Gminnej (1946–1951): drogownictwo, narady w sprawach rolnictwa, sprawy produkcji rolnej, wykazy zakładów rzemieślniczych, szkół, sklepów, narady w sprawach oświaty, angaże nauczycieli, akcja przesiedleńcza (sygn. 29–33). Prezydium GRN. GRN (1948–1954): posiedzenia Prezydium (sygn. 34–36), działalność komisji, sprawozdania z działalności, sprawy osobowe pracowników, zebrania wiejskie i wybory sołtysów, metryka statystyczna gminy (1953), sprawy podziału gminy na gromady (1954) (sygn. 37–51). Referat Finansowy: budżety (1950–1951) (sygn. 52–53). Referat Rrolny: korespondencja w sprawach rolnictwa (1951–1953), sprawy parcelacji majątków ziemskich (sygn. 54–63). Number of files63
79/42/0 Akta gminy Nasielsk 1941-1954 81 0 Unroll
GRN (1949–1953): sesje GRN (sygn. 1–5). Zarząd Gminny. Dział Ogólno-Organizacyjny (1947–1950): kwestionariusze personalne radnych, zebrania wiejskie, wybory sołtysów, kontrole zewnętrzne i wewnętrzne (sygn. 6–9). Dział Finansowo-Budżetowy (1941, 1945–1950): lista rozdziału podatku gruntowego (1941), budżety i sprawozdania, księgi obowiązkowych dostaw (sygn. 10–26). Dział Gospodarki Gminnej (1950): korespondencja w sprawach handlu, przemysłu i rzemiosła oraz rolnictwa, w tym spisy rolne (sygn. 27–28). Prezydium GRN (1949–1954): posiedzenia Prezydium (sygn. 29–34), działalność komisji (sygn. 35–56). Referat Ogólno-Administracyjny (1950–1954): sprawy obsługi rady i jej organów, sprawozdania z działalności, sprawy osobowe radnych i pracowników, zebrania gromadzkie i wybory sołtysów, kontrole, metryka statystyczna gminy (1953), akta Komitetu Obrońców Pokoju (sygn. 57–70). Referat Finansowy (1950–1953): budżety i sprawozdania (sygn. 71–76). Referat Rolny (1950–1951): korespondencja w sprawach rolnictwa (sygn. 78). Referat Spraw Socjalnych i Kulturalnych (1951–1954): korespondencja w sprawach szkolnictwa, odpisy nominacji nauczycieli, korespondencja w sprawach handlu, przemysłu i rzemiosła (sygn. 79–81). Number of files81
79/43/0 Akta gminy Obryte 1931-1954 169 0 Unroll
Akta z okresu II Rzeczypospolitej: protokoły sesji Rady Gminnej 1931–1933 (sygn. 1). Akta z lat 1939–1944: lista rozdziału podatku gruntowego (1940–1942) (sygn. 15), spis posiadaczy gospodarstw rolnych (1940) (sygn. 33). Akta po 1944 r. GRN (1944–1950): sprawy organizacyjne, sesje i uchwały GRN, sprawozdania z działalności, kontrole wewnętrzne i społeczne, sprawy osobowe radnych, wybory wójta (1945), korespondencja w sprawach oświaty i walki z analfabetyzmem, sprawy zdrowia publicznego (sygn. 2–14). Dział Ogólno-Organizacyjny (1944–1950): sprawy organizacyjne, zarządzenia i okólniki, posiedzenia Zarządu, kontrole wewnętrzne i społeczne, sprawy osobowe radnych i pracowników, ich wykazy, odprawy wójtów, burmistrzów i sołtysów, wybory i wykazy sołtysów, zmiany podziału administracyjnego, spisy rolne, dostawy dla Armii Czerwonej, organizacja świąt i uroczystości, decyzja w sprawie przekazania ziemi pod budowę szkoły, domu ludowego i cmentarza w Sokołowie, działalność komitetów: Premiowej Pożyczki Odbudowy Kraju, Odbudowy Warszawy PCK i Towarzystwa Burs i Stypendiów (sygn. 16–32, 34–44). Dział Finansowo-Budżetowy (1944–1950): budżety i sprawozdania, sprawy wymiaru i poboru podatków oraz świadczeń w naturze, wykazy strat spowodowanych przez Armię Czerwoną (sygn. 45–62). Dział Gospodarki Gminnej (1945–1950): plany gospodarcze, drogownictwo, sprawy rolnictwa (spisy rolne, wykaz wspólnot gruntowych, wykaz mienia opuszczonego, zestawienia zniszczeń wojennych i szkód wyrządzonych przez Armię Czerwoną, akcja werbunkowa, produkcja rolna, sprawy klasyfikacji gruntów, dane statystyczne), wykazy zakładów przemysłowych, rzemieślniczych i handlowych (sygn. 63–76). Dział Administracji Społecznej (1946, 1949–1950): instrukcje w sprawie kontroli ruchu ludności, akty zgonu milicjantów zabitych przez podziemie w akcji pod Lubielem (1946), korespondencja w sprawach oświaty i walki z analfabetyzmem, nominacje nauczycieli (sygn. 77–80). Dział Administracyjny (1945–1950): korespondencja w sprawach ogólno-administracyjnych, sprawy referendum (1946) i wyborów do sejmu (1947), dane statystyczne o gminie (m.in. zatrudnienie, struktura ludności, zakłady rzemieślnicze, szkody wyrządzone przez Armię Czerwoną), wykazy zabitych, aresztowanych, wywiezionych do Rzeszy, przesiedlonych, wykazy strat wojennych, kwestionariusze dotyczące przebiegu działań wojennych, sprawy bezpieczeństwa i porządku publicznego, grobownictwo wojenne, rejestracja poborowych, wykazy właścicieli koni i wozów, ufundowanie sztandaru dla jednostki wojskowej w Zegrzu, działalność PO „Służba Polsce”, aprowizacja i walka z drożyzną, sprawy karno-administracyjne, skargi o bezprawne rekwizycje mienia (sygn. 81–101). Prezydium GRN. Referat Ogólno-Administracyjny (1950–1954): posiedzenia Prezydium, sesje GRN i sprawozdania z działalności, działalność komisji GRN, ewidencja i kwestionariusze osobowe członków GRN, komisji i sołtysów, narady i wybory sołtysów, sprawozdania statystyczne, kontrole, sprawy obywatelstwa, książka meldunkowa gromady Rozdziały, sprawy sądowe, wykaz osób pozbawionych praw wyborczych, akta komitetów: Obrońców Pokoju i Odbudowy Warszawy (sygn. 102–138). Referat Finansowy (1951–1954): budżet (1952), sprawozdania statystyczne, korespondencja w sprawach finansowych, kontrole finansowe, Społeczny Fundusz Oszczędnościowy (sygn. 139–142). Referat Rolny (1952–1954): korespondencja w sprawach rolnictwa, narady, dane statystyczne o rolnictwie i strukturze gospodarstw, plany pracy i sprawozdania instruktora rolnego (sygn. 143–150). Referat Socjalny i Kulturalny (1950–1954): protokoły posiedzeń komisji oświatowej, korespondencja w sprawach szkolnictwa, nominacje nauczycieli, wywłaszczenia i mienie gromadzkie, drogownictwo, korespondencja w sprawach rolnictwa, aprowizacja, gospodarka lokalowo-mieszkaniowa, zebrania gromadzkie (sygn. 151–160). Związek „Samopomoc Chłopska” (1947–1953): zarządzenia, okólniki i korespondencja, wykazy członków, protokoły zebrań (sygn. 161–169). Number of files169
79/44/0 Akta gminy Winnica 1945-1954 76 0 Unroll
Dział ogólno-organizacyjny (1945–1950): sprawy organizacyjne, odpisy i wyciągi z protokołów i uchwał GRN, sprawozdania z działalności, sprawozdanie o stanie gminy (1946), zebrania gromadzkie, narady i wybory sołtysów, wykazy członków, kontrole wewnętrzne i społeczne, obchody świąt i uroczystości (sygn. 1–12). Dział Finansowo-Budżetowy (1945–1950): budżety i sprawozdania rachunkowe, obowiązkowe dostawy, wymiar i pobór podatków (sygn. 13–31). Dział Gospodarki Gminnej (1945–1947): sprawy lokalowe, drogownictwo, spisy rolne, realizacja reformy rolnej, dane statyczne o gminie, korespondencja w sprawie przemysłu i handlu (sygn. 32–37). Dział Administracyjno-Społeczny (1946–1950): sprawy szkolnictwa, zdrowia publicznego, akcja sanitarno-porządkowa, grobownictwo (sygn. 38–39). Dział Administracyjny (1946–1954): organizacja wyborów (1947), spis powszechny (1950) (m.in. wykazy wsi i nieruchomości), zniszczenia kościoła w Winnicy, działalność partii politycznych i organizacji społecznych, odbudowa ze zniszczeń, grobownictwo, aprowizacja i walka z drożyzną, rejestry spraw karno-administracyjnych (sygn. 40–49). Prezydium GRN. Referat Ogólno-Administracyjny (1951–1954): zebrania gromadzkie, odprawy sołtysów, kontrola podzielonych fikcyjnie gospodarstw, rejestr spraw karno-administracyjnych (sygn. 50–52). Referat Finansowy (1950–1954): budżety i sprawozdania, korespondencja w sprawach finansowych, sprawy podatkowe, remonty szkół, umowy o pracę nauczycieli, drogownictwo, akcja przeciwpożarowa (sygn. 53–65). Referat Rolny (1951–1954): korespondencja w sprawach rolnictwa, narady, sprawozdania (sygn. 66–67). Spis roboczy (1950–1954): sesje GRN i posiedzenia Prezydium (sygn. 68–76). Number of files76
79/45/0 Akta gminy Zatory 1944-1954 108 0 Unroll
GRN (1944–1952): sesje i uchwały GRN (sygn. 1–3). Dział Ogólno-Organizacyjny (1945–1950): protokoły posiedzeń Zarządu, protokoły kontroli i inspekcji, akta referenta społeczno-politycznego, księga inwentarzowa (sygn. 4–10). Dział Finansowo-Budżetowy (1945–1950): budżety i sprawozdania, księgi biercze podatków i świadczeń w naturze (sygn. 11–29), wykazy osób zamieszkałych i przebywających czasowo w gromadach (sygn. 30–51). Prezydium GRN (1945–1954): sesje GRN (sygn. 52–55), posiedzenia Prezydium (sygn. 56–62) i komisji GRN (sygn. 63–80). Referat Ogólno-Administracyjny (1951–1954): sprawy organizacyjne, plany pracy i sprawozdania, narady aktywu, odprawy sołtysów, zebrania wiejskie, sprawy podziału administracyjnego, działalność komitetów: Obrońców Pokoju i Odbudowy Warszawy, sprawozdania statystyczne (zatrudnienie, płace, struktura i ruch ludności, struktura gospodarstw rolnych), odpisy wyroków sądowych (sygn. 81–98). Referat Finansowo-Budżetowy (1951–1954): budżety i sprawozdania, księgi biercze podatków i świadczeń w naturze, sprawy elektryfikacji wsi, księga uzupełniająca USC (sygn. 99–108). Number of files108
79/46/0 Kasa Zapomogowo-Pożyczkowa im. Stefczyka w Nasielsku 1923-1939, 1945-1949 18 0 Unroll
Deklaracje przystąpienia do Kasy (1923–1939) (sygn. 9–18), bilanse i sprawozdania z działalności (1939, 1945–1946, 1948) (sygn. 1), dokumentacja dotycząca wznowienia działalności Kasy (1945–1947) (sygn. 2), księgi pożyczek, księga kasowa, dziennik główna (1945–1949) (sygn. 3–5, 8), korespondencja w sprawach pożyczek oraz ze Związkiem Rewizyjnym Spółdzielni (1945–1948) (sygn. 6–7). Number of files18
79/47/0 Bank Spółdzielczy w Nasielsku 1946-1950 9 0 Unroll
1. Postanowienie o zmianie nazwy Kasy Stefczyka w Nasielsku na Bank Spółdzielczy w Nasielsku z lat 1946-1950, sygn. 1 2. Sprawozdanie roczne za 1946 r., 1947 r., z lat 1946-1947, sygn. 2-3 3. Księga kosztów handlowych z lat 1947-50, sygn. 4 4. Inwentarz pożyczek z lat 1947 r., 1950 r., sygn. 5-6 5. Dziennik główna z lat 1947-1949, sygn. 7 6. Księga Główna z lat 1949-1950, sygn. 8 7. Dziennik Główna (należności dawne) z lat 1948-1950, sygn. 9 Number of files9
79/48/0 Spółdzielnia Rolniczo-Handlowa w Wyszkowie 1944-1945 1 0 Unroll
Skup ziemniaków i zboża według miejscowości i poszczególnych miesięcy (obejmuje także dane ze spółdzielni w Nasielsku). Number of files1
Showing 1 to 45 of 797 entries.