I - Akta najwcześniejsze: testamenty, lustracje, kolonizacja pruska, sprawy graniczne, organizacyjne, przywileje; II - Okres Księstwa Warszawskiego: Wydział Administracyjny: zarządzenia władz, instrukcje, korespondencja, sprawy obywateli miasta, nieruchomości miejskie – ubezpieczenia od ognia, remonty, ceny materiałów budowlanych, urządzenia komunalne, lekarze, higiena, przedsiębiorstwa miejskie, sprawy kasy miejskiej, dochody z podatków, ludność żydowska, statystyka; Wydział Administracyjny – Sekcja Fabryczna: umowy z osadnikami, spisy fabryk, licencje na przewóz towarów z zagranicy, cechy; Wydział Administracyjny – Sekcja Leśna: gajowi, lasy miejskie; Wydział Administracyjny – Sekcja Oświecenia: szkoły elementarne, budowa kościoła katolickiego, kościół ewangelicki; Wydział Policyjny: teatry, bezpieczeństwo publiczne, korespondencja z władzami zagranicznymi i urzędami w kraju, choroby, lekarze, ceny na zboże; Wydział Wojskowy: zarządzenia władz wojskowych, wydatki na wojsko, kwatery, szpitale wojskowe; Wydział Skarbowy: przenoszenie własności, dochody skarbu państwa, konfiskaty, sekwestry, fundusz emerytalny; III - Okres kancelarii rosyjskiej: Wydział Administracyjny: zarządzenia władz, hipoteczna regulacja nieruchomości, budowa ratusza, fabryk, domów, urządzenia komunalne; Wydział Administracyjny – Sekcja Fabryczna: uruchamianie fabryk, cechy, rzemieślnicy; Wydział Administracyjny – Sekcja Leśna: lasy miejskie, służba leśna; Wydział Administracyjny – Sekcja Oświecenia: sprawy szkolne, wyznaniowe, straży pożarnej, towarzystw, budżet miejski, statystyka, stowarzyszenia i cechy, służba zdrowia, zaopatrzenie w żywność, spis ludności, podatki; Wydział Skarbowy: majątek nieruchomy, kasa miejska, podatki; Wydział Policyjny: sprawy bezpieczeństwa publicznego, targi, zdrowotność, cudzoziemcy, aresztowania, poszukiwanie osób, kontrola ruchu ludności, teatry, wojsko; IV – Okres I wojny światowej: zarządzenia władz, zaopatrzenie w żywność, budownictwo, pomoc socjalna; V - Okres II Rzeczypospolitej i okupacji hitlerowskiej: organa kolegialne, protokoły posiedzeń Rady Miejskiej, sprawozdania, wybory, protokoły posiedzeń magistratu, współpraca ze Związkiem Miast Polskich, sprawy osobowe pracowników, budżet miejski, lasy miejskie, stowarzyszenia i cechy, służba zdrowia, szkolnictwo, przemysł i handel, wojsko, komunikacja, statystyka, spis ludności, podatki. Akta kat. B – akta osobowe.