Bestandssignatur Der Name des Bestandes Datum von Datum bis
Zeige 856 bis 900 von 4.708 Einträgen.
Bestandssignatur Bestandsname Laufzeit Anzahl der
Einheiten
Anzahl der Scans Alles
erweitern
10/1125/0 Miejski Urząd Pomiarowy w Gdańsku 1928 - 1943 44 0 erweitern
Plany miasta Gdańska (matryce i światłokopie). Anzahl der Einheiten46
10/1126/0 Kolekcja pomorskich planów i map 1634 - 1950 0 0 erweitern
0 Anzahl der Einheiten875
10/1129/0 Powiatowy Urząd Budowlany w Kartuzach 1843 - 1920 [ 1921] 164 0 erweitern
Plany budowy szkół, kościołów katolickich, ewangelickich, plebanii. Budownictwo sądowe, celne, rolnicze, drogowe. Mapy sztabowe. Anzahl der Einheiten164
10/1130/0 Powiatowy Urząd Budowlany w Kościerzynie 1860 - 1869 19 0 erweitern
Budowa, dzierżawa, inwentaryzacja majątków państwowych. Plany szkół, plebanii, leśniczówki, więzienia, domeny. Anzahl der Einheiten19
10/1132/0 Powiatowy Urząd Budowlany w Kartuzach 1921 - 1937 37 0 erweitern
Zarządzenia. Okólniki. Umowy na roboty budowlane. Kredyty. Budowa, remonty budynków urzędowych: celnych, skarbowych, inspektoratu szkolnego, starostwa. Anzahl der Einheiten37
10/1133/0 Powiatowy Urząd Budowlany w Wejherowie 1836 - 1918 0 0 erweitern
Inwentarze budowlane domen. Budowa, remonty szkół. Państwowy Urząd Meteorologiczny w Gdyni (1930). Plany kościołów (w tym Gdynia Chylonia, Żarnowiec), szkół, mieszkań dla robotników leśnych. Szosy, mosty. Anzahl der Einheiten81
10/1148/0 Urząd Budownictwa Miejskiego w Elblągu 1650 - 1911 336 0 erweitern
Plany ogólne miasta Elbląga. Plany szczegółowe: drogi, ulice. Zabudowania dzielnic, ulic, parcel. Nabrzeża portowe. Dworzec kolejowy. Działki budowlane. Sieć wodna. Okolice Elbląga, poszczególne wsie. Zbiorniki wodne. Delta Nogatu. Zalew Wiślany. Biała Góra. Plany gruntów, łąk, lasów miejskich. Anzahl der Einheiten332
10/1151/0 Kolekcja elbląskich planów i map 1554 - 1935 0 0 erweitern
Plany miasta Elbląga i jego części: Stare Miasto, Nowe Miasto, Wyspa Spichrzów. Plany poszczególnych dzielnic, ulic i pojedynczych nieruchomości. Przebudowa ulic. Mosty. Rozbudowa miasta. Zagospodarowanie przestrzenne. Likwidacja fortyfikacji. Tereny pod budowę budynków użyteczności publicznej, cmentarzy, ogrodów. Budownictwo obronne, wały, fosy, bramy, mosty. Kościoły w mieście i posiadłościach wiejskich. Projekty odbudowy kościołów oraz ratusza. Zabudowania szpitala. Szkoły (w tym gimnazjum). Budynki mieszkalne. Łaźnie miejskie. Więzienie. Giełda. Dworzec kolejowy. Hala sportowa. Młyny, wiatraki. Cegielnia. Tkalnia. Farbiarnia. Przędzalnia. Magazyny amunicji. Studnie. Wodociągi, kanalizacja. Hydrografia, budownictwo wodne. Mapy Zalewu wiślanego i elbląskich wód przybrzeżnych. Plany dolnej Wisły i Nogatu oraz dopływów i rzek w okolicach Elbląga. Rozwidlenia i prace hydrograficzne na Wiśle i Nogacie. Sieć wodna w rejonie Tolkmicka. Jezioro Drużno. Kanały odwadniające (i młyny). Melioracje. Rozdział wód. Wejście z redy do portu elbląskiego. Plany spichrzów portowych. Place składowe, magazyny portowe. Nabrzeża. Stocznie. Jazy, tamy, śluzy. Majątki ziemskie, posiadłości wiejskie Elbląga. Majątki stanowiące własność miasta i osób prywatnych. Plany wsi miejskich, szpitali, kościołów. Ustalanie i wytyczanie granic. Mapy przeglądowe lasów elbląskich. Klasyfikacja gleb. Plany dotyczące gospodarki rolnej i rybnej. Plany pojedynczych gospodarstw, gruntów dzierżawnych, nieużytków, piasków, pustkowi. Mapy geograficzne Pomorza: Prusy (K. Henneberger – 1627 znajduje się w zbiorze gdańskim). Pomorze i Prusy Wschodnie (Schrötter-Engelhardt 1796-1802). Pomorze i terytorium miasta Elbląga w granicach historycznych. Żuławy. Diecezja Warmińska (druki XIX w.). Mapy topograficzne regionu koszalińskiego (druki). Ikonografia: Widoki (panoramy) miasta Elbląga. Sztychy i rysunki fortyfikacji. Wyspa Spichrzów. Ratusz. Kościoły. Wodowanie statku. Rysunki wsi i folwarków, jako elementy dekoracyjne na mapach posiadłości wiejskich (np. Berndta, z początków XVII w.). Album modeli statków handlowych ze stoczni Schichaua w Elblągu. Anzahl der Einheiten808
10/1152/0 Kolekcja fotogramów elbląskich 1909 - 1941 334 0 erweitern
Fotokopie dokumentów ikonograficznych od XVII do XX w. obejmujące terytorium elbląskie. Żuławy, panoramy miasta, fortyfikacje miejskie, wydarzenia historyczne. Fotografie oryginalne: ogólne widoki miasta. Poszczególne dzielnice i ulice. Gmachy szkolne. Kościoły. Szpitale. Ratusz. Sąd. Starostwo. Dworzec. Urzędy miejskie. Przedsiębiorstwa gospodarcze (rzeźnia, elewator, browar). Tramwaje, zajezdnia tramwajowa. Obiekty wyróżniające się rozwiązaniami architektonicznymi. Koszary. Hotel. Kino. Basen pływacki. Plany zagospodarowania przestrzennego mieszkaniowego i gospodarczego. Zieleńce miejskie. Fotografie ogólnych widoków miejscowości i wybranych obiektów w okolicach Elbląga. Fotografie rozwiązań architektonicznych wnętrz. Budownictwo wiejskie. Portale domów mieszkalnych. Stroje i typy ludowe. Fragmenty przedstawień teatralnych Teatru w Elblągu. Fotografie burmistrzów, radnych, urzędników miejskich. Anzahl der Einheiten354
10/1153/0 Dyrekcja Budowy Osiedli Robotniczych w Gdańsku [1945-] 1948-1992 9827 0 erweitern
1)Dokumentacja aktowa : Akty normatywne własne i jednostek podległych ( 1949-1991 ) - poz. inw. 1 – 17. Organy kolegialne oraz komisje własne i jednostek podległych ( 1947-1972 ) - poz. inw.18-29. Organizacja własnej jednostki i jednostek podległych ( 1948-1985 ) - poz. inw. 30-42. Plany i sprawozdania własne oraz jednostek podległych : plany i sprawozdania finansowe oraz inwestycyjne, preliminarze budżetowe, bilanse, analizy ( 1948-1991 ) - poz. inw. 43-617. Statystyka : finansowa, inwestycyjna, kadrowa ( 1952-1991 ) - poz. inw. 618-799. Skargi i wnioski ( 1965-1989 ) – poz. inw. 800-804. Serwis prasowy : wycinki prasowe o działalności własnej jednostki, odpowiedzi na krytykę prasową ( 1949-1981 ) - poz. inw. 805-808 Biurowość i archiwum zakładowe ( 1949-1987 ) - poz. inw. 809-815 Kontrole własnej jednostki i jednostek nadzorowanych ( 1950-1989 ) - poz. inw. 816-849. Kadry : zasady pracy i płac, szkolenia pracowników, racjonalizacja i postęp techniczny, sprawy socjalno-bytowe ( 1952-1990 ) - poz. inw. 850-867. Środki rzeczowe, ekonomika ( 1951-1971 ) – poz. inw. 868-869 Przygotowanie oraz realizacja inwestycji : przygotowanie dokumentacyjne, przygotowanie terenowo-prawne, korespondencja ( 1947-1991 ) – poz. inw. 870-1451 2)Dokumentacja techniczna : zagospodarowanie przestrzenne, obiekty ( 1945-1989 ) – poz. inw. 1452-9586 3)Dokumentacja kartograficzna : zagospodarowanie przestrzenne ( 1954-1975 ) – poz. inw. 9587-9753 4)Fotografie : elewacje budynków - ul. Długa i Długi Targ ( 1957-1957 ) – poz. inw. 9754-9914 Anzahl der Einheiten9827
10/1154/0 Kolekcja fotogramów i szkiców Waltera Sutkowskiego z Berlina 1892 - 1895 0 0 erweitern
0 Anzahl der Einheiten17
10/1155/0 Kolekcja przezroczy 1923 - 1944 704 0 erweitern
Gdańsk budownictwo świeckie i sakralne (zabytki architektoniczne, fragmenty miasta, kościoły, bramy, ulice) I/1-124; Gdańsk i najbliższe okolice (szkoły, osiedla, kąpieliska, zabytki - Wrzeszcz, Oliwa, Sopot, Stogi, Brzeźno) II/1-93; Gdańsk port, urządzenia przeładunkowe, infrastruktura III/1-43, 50-77, 108-117; Gdańsk stocznia III/44-49; Gdynia port III/78-107; statystyka portów, Gdańsk-Gdynia, wykresy IV/1-38; plany i widoki miast Gdańsk, miasta obce IV/39-88; Żuławy, Prusy Wschodnie V/1-68; kopie dokumentów historycznych: portrety, sztuka, nauka VI/1-101; monety, medale, herby odznaki, niemiecki materiał propagandowy VII/1-114. Anzahl der Einheiten782
10/1156/0 Zbiór fotogramów Narodowsocjalistycznej Niemieckiej Partii Robotniczej pow. Gdańsk-Miasto 1943 - 1944 0 0 erweitern
0 Anzahl der Einheiten4
10/1157/0 Kolekcja klisz i matryc metalowych 1901 - 1940 0 0 erweitern
0 Anzahl der Einheiten530
10/1158/0 Kolekcja fotogramów i eksponatów 1840 - 2002 0 0 erweitern
0 Anzahl der Einheiten1421
10/1159/0 Biuro Projektowo-Badawcze Budownictwa Ogólnego "Miastoprojekt" w Gdańsku [1949-] 1951 - 1996 0 0 erweitern
Zawartość zespołu stanowią akta organizacyjne własne oraz dokumentacja techniczna obiektów. Anzahl der Einheiten19762
10/1161/0 Kolekcja odlewów pieczętnych, pieczęci, medali i monet 1401 - 1901 0 0 erweitern
0 Anzahl der Einheiten72
10/1164/0 Urząd Wojewódzki Gdański [1934] 1945 - 1950 [-1954 ] 2184 0 erweitern
I. Wydział Ogólny ( 1945 - 1952, sygn. 1 - 280 ): 1. Oddział Administracyjny Sekretariat " A"/wojewody/: okólniki i zarządzenia, protokoły z konferencji prezydentów miast i starostów, sprawozdania z działalności wydziałów Urzędu Wojewódzkiego Gdańskiego oraz innych urzędów i zakładów pracy, sprawy poufne wojewody, wybory 1946, akcja odbudowy Gdańska, akcja "333", świadczenia rzeczowe, wydatki reprezentacyjne. 2. Sekretariat "B" /wicewojewody/ : okólniki i zarządzenia, sprawozdania z działalności zarządów miejskich i starostw, sprawozdania z działalności wicewojewody oraz z delegacji służbowych naczelników wydziałów, protokoły z posiedzeń Prezydium Wojewódzkiej Rady Narodowej, plany pracy PWRN, plany pracy i sprawozdania rad narodowych miejskich i powiatowych, lista radnych, sprawozdania prezydenta miasta Gdańska, organizacja wewnętrzna PPRN w Tczewie, korespondencja wicewojewody z Urzędem Bezpieczeństwa, delegacje służbowe, zaświadczenia personalne, upoważnienia, pisma i interwencje do komendantów wojennych, konferencje, rezolucje, sprawozdania z posiedzeń Gdańskiego Wojewódzkiego Komitetu Osiedleńczego, organizacja linii lotniczej i portu lotniczego w woj. gdańskim, korespondencja z Urzędem Ziemskim, akcja żniwna i siewna, sprawozdania z działalności Urzędu Informacji i Propagandy Województwa Gdańskiego, wybory 1946 r., sprawozdania sytuacyjne Inspektoratu Spraw Morskich i Wisły, sprawy UNRRA, zażalenia, polecenia i zaproszenia. 3. Referat Ogólnoorganizacyjny: przepisy i zarządzenia ogólne, organizacja poszczególnych wydziałów, tworzenie Urzędu Wojewódzkiego Gdańskiego, statuty organizacyjne i regulaminy służbowe, instrukcja kancelaryjna, sprawy organizacyjne , sprawozdania z posiedzeń WRN, schemat organizacyjny Wojewódzkiej Izby Rolniczej w Gdańsku, konferencje. 4. Oddział Statystyczno - Sprawozdawczy : sprawozdania sytuacyjne Urzędu Wojewódzkiego Gdańskiego i jednostek podległych , sprawozdania z działalności Prezydium WRN, statystyka województwa , spis zakładów wodnych na terenie województwa gdańskiego, sprawozdania Wojewódzkiej Izby Rolniczej, Izby Skarbowej w Gdańsku, Głównego Urzędu Morskiego, zestawienia ruchu statków, protokoły z przeprowadzonych inspekcji starostw na terenie województwa gdańskiego, sprawy konsularne i dyplomatyczne, przemówienie wiceministra Ziem Odzyskanych J. Dubiela, akcja " R" 1949, wykazy ruchu spraw UWG. 5. Redakcja Gdańskiego Dziennika Wojewódzkiego : okólniki i rozporządzenia / różne/ i okólniki wojewody gdańskiego. 6. Oddział Administracyjno - Prawny : zarządzenia organizacyjne, postępowania karno - administracyjne, opinie prawne, zażalenia, wykazy ruchu spraw i czynności Referatu Karno - Administracyjnego, przepisy i zarządzenia ogólne, wykonywanie nadzoru nad urzędami stanu cywilnego, mianowanie urzędników stanu cywilnego, nadanie specjalnych uprawnień urzędnikom stanu cywilnego, upoważnienia cudzoziemców do zawierania małżeństw, zawieranie małżeństw za granicą, wpisywanie do ksiąg krajowych zdarzeń, które miały miejsce za granicą, legalizacja i wymiana dokumentów, zezwolenia na dodatkowe sporządzenie aktu, zezwolenia na dodatkowe zapisanie aktu zgonu, odtwarzanie ksiąg stanu cywilnego, sprostowania aktów usc, opóźnione zgłoszenie urodzeń i zgonów, uznanie obywatelstwa, nadanie obywatelstwa . 7. Oddział Personalny : przepisy w sprawach personalnych, zarządzenia i okólniki, sprawozdania i statystyka, książka protokołów Wydziału, księga protokołów Wojewódzkiego Ośrodka Szkoleniowego, programy kursów: administracyjnego, kancelaryjnego i biurowego, konferencje szkoleniowe, skorowidz pracowników pracujących, sprawozdania z akcji socjalnej. 8. Inspektorat Odszkodowań Wojennych : przepisy i zarządzenia ogólne, statystyka strat wojennych i osobowych, sprawozdania i plany , rejestracja szkód wojennych, ustalanie i szacowanie szkód wojennych, rewindykacja zagrabionego lub wywiezionego mienia. 9. Inspektorat do Spraw Morskich i Wisły : regulamin Komisji Morskiej Gdańskiej, zarządzenie wojewody gdańskiego w sprawie organizacji Inspektoratu dla Spraw Morskich i Wisły, sprawozdania z działalności Wydziału Morskiego, plany pracy i sprawozdania z działalności Inspektoratu, rybołówstwo morskie, Główny Urząd Morski, inspekcje portów, firmy portowe, sprawy UNRRA. II. Wydział Społeczno - Polityczny ( 1945 - 1954, sygn. 281 - 398): przepisy i zarządzenia ogólne, instrukcje, okólniki, wysiedlenia, sprawy graniczne, ewidencja ludności niemieckiej, repatriacja Niemców, repatriacja obywateli radzieckich, powroty do kraju obywateli Polski, sprawy rehabilitacji, sprawy narodowościowe, Wojewódzka Komisja Weryfikacyjna, stosunki polsko - radzieckie, sprawy Referatu Bezpieczeństwa Ogólnego, zezwolenia na posiadanie broni, świadkowie Jehowy, stowarzyszenia i związki, spis partii politycznych i ich członków, Komisja Egzaminacyjna przy Urzędzie Wojewódzkim Gdańskim dla egzaminowania kandydatów na mechaników do obsługi aparatów kinomatograficznych, sprawy konsularne, wyjazdy za granicę, poszukiwania obywateli obcych zaginionych w czasie wojny na terenie województwa gdańskiego, sprawy relacjonowane przez prof. Bukowskiego, podania petentów, korespondencja. III. Wydział Samorządowy. 1. Oddział Administracji Samorządowej ( 1945 - 1949, sygn. 399 - 532 ): instrukcje, regulaminy, zarządzenia, okólniki, podział terytorialny i zmiany granic, sprawy nazw miejscowości, ulic i placów publicznych, zebrania, posiedzenia, zjazdy kolegialne organów samorządowych, wybory do samorządu terytorialnego, koordynacja działalności związków samorządowych, nadzór nad działalnością związków samorządowych, sprawy odwołań i zażaleń, protokoły z inspekcji dokonanych przez Inspektorat Wojewódzki w związkach samorządowych, sprawy personalne, szkolenia pracowników samorządowych, egzaminy i kursy dla pracowników, sprawy uposażenia i emerytur pracowników samorządowych, sprawy dyscyplinarne i porządkowe pracowników. 2. Oddział Polityki Komunalnej ( 1945 - 1949, sygn. 533 - 569 ): instrukcje, okólniki, zarządzenia, współdziałanie z Wydziałem Kultury i Sztuki UWG, biblioteki samorządowe, współpraca z Towarzystwem Przyjaciół Szkół Wyższych, szkolnictwo i przedszkola, walka z analfabetyzmem, przejmowanie majątków poniemieckich, zagadnienia zagospodarowania przestrzennego, przejmowanie na własność państwa podstawowych gałęzi gospodarki, przemysł , majątek komunalny, zakłady użyteczności publicznej i przedsiębiorstw samorządowych, instrukcje, okólniki i zarządzenia instytucji kredytowych, bilanse, sprawozdania i protokoły Komisji Rewizyjnej, elektryfikacja miast i wsi, sprawy rozrachunku związków samorządowych z tytułu świadczeń na rzecz Armii Czerwonej, uchwały rad narodowych, sport i przysposobienie wojskowe, służba zdrowia / szpitale, ośrodki zdrowia, stacje opieki nad matką i dzieckiem, żłobki, apteki, położne/, mleczarnie, ubezpieczalnia, łaźnie, kąpieliska, uzdrowiska, wypoczynek letni, zakłady wychowawcze, sierocińce, domy starców. 3. Oddział Finansów Samorządowych / Referat Budżetowy / ( 1945 - 1948, sygn. 570 - 630 ): okólniki i zarządzenia w sprawach gospodarczych, finansowych i budżetowych, budżety związków samorządowych, sprawozdania rachunkowe związków samorządowych i miast wydzielonych, sprawy pożyczek, sprawozdania z wykonania budżetu, zestawienia wydatków i dochodów gmin. 4. Oddział Finansów Samorządowych / Referat II Podatkowy / ( 1946 - 1948, sygn. 531 - 652 ): okólniki i zarządzenia w sprawach podatkowych, statuty i uchwały podatkowe, wymiar podatków komunalnych. 5. Oddział Samorządu Wojewódzkiego Referat I Ogólno - Organizacyjny ( 1945 - 1949, sygn. 653 - 667): okólniki i zarządzenia ogólne, organizacja Biura Prezydium WRN, projekty statutów organizacyjnych i regulaminów zakładów związku samorządowego, sprawozdania z działalności Wydziału Wojewódzkiego, księga protokołów posiedzeń Wydziału Wojewódzkiego, sprawy osobowe członków Wydziału Wojewódzkiego, kontrola wewnętrzna samorządu wojewódzkiego. 6. Referat II Społeczno - Gospodarczy ( 1946 - 1949, sygn. 668 - 678 ): sprawy majątkowe samorządu wojewódzkiego, zakłady opieki społecznej, zakład psychiatryczny w Kocborowie, ośrodek letniskowy w Krynicy Morskiej, kultura, sztuka, oświata, ochrona zdrowia. 7. Referat III Finansowo - Budżetowy ( 1946 - 1949, sygn. 679 - 694 ): okólniki i zarządzenia, budżety i sprawozdania z ich wykonania, sprawozdania rachunkowe i opisowe, pożyczki, subwencje i dotacje, realizacja inwestycji, podatki i opłaty komunalne. 8. Oddział Inspekcji Samorządowej ( 1945 - 1952, sygn. 695 - 817 ): okólniki i zarządzenia, instrukcje w sprawach inspekcji, planowanie, sprawozdawczość, statystyka, protokoły ze zjazdów starostw powiatowych i prezydentów miast, protokoły z konferencji inspektorów wydziałów UWG, sprawozdania z inspekcji, sprawozdania i plany pracy inspektorów, sprawozdania z inspekcji i zarządzenia poinspekcyjne, akta dochodzeń w sprawach przestępstw finansowych, dochodzenia i zlecenia specjalne, walka ze spekulacją, skargi i zażalenia, sprawy osobowe, akcja siewna 1946. IV. Wydział Opieki Społecznej ( 1945 - 1950, sygn. 818 - 1023 ). 1. Oddział Opieki Społecznej: przepisy i zarządzenia, okólniki, zabezpieczenie majątku opuszczonego i poniemieckiego, ewidencja majątków przeznaczonych na cele społeczne, nadzór nad zapisami na cele opieki społecznej, , sprawy personalne, sprawozdania Wydziału, sprawozdania zakładów opieki społecznej, sprawozdania z lustracji Referatu Opieki Społecznej, sprawozdania i protokoły poinspekcyjne w ośrodkach rolnych, akcja oszczędnościowa, statystyka udzielonych subwencji państwowych, przepisy i zarządzenia inwestycyjno - budowlane, plany inwestycyjne, plany pracy, sprawozdania z realizacji inwestycji dla celów społecznych, kredyty, rozliczenia, zakłady wychowawcze, zakłady opieki społecznej, domy starców, schroniska, domy dziecka, żłobki, ewidencja fundacji, nadzór nad fundacjami, darowizny, opieka nad ofiarami wojny, opieka nad inwalidami, starcami, bezdomnymi, opieka nad dziećmi i młodzieżą, opieka nad dotkniętymi klęskami żywiołowymi, akcja przeciwpowodziowa, opieka nad byłymi więźniami, organizacja i subsydiowanie zakładów opieki nad dorosłymi, opieka nad repatriantami, opieka nad cudzoziemcami, Akcja Pomocy Zimowej, pomoc doraźna indywidualna, stypendia dla studentów, pomoc w ramach zagranicznych misji charytatywnych, dary UNRRA.2. Oddział Spraw Inwalidzkich: przepisy i zarządzenia, organizacja Oddziału , sprawozdawczość , statystyka, sprawy lustracji i inspekcji, sprawy nadań uprawnień inwalidzkich, szkolenia inwalidów, zatrudnienie inwalidów, pośrednictwo pracy, pomoc finansowa. V. Wydział Zdrowia ( 1945 - 1950, sygn. 1024 - 1108 ). 1. Oddział Zdrowia: okólniki i zarządzenia, uchwały Wydziału Wojewódzkiego, instrukcje, plany organizacyjne, organizacja służby zdrowia, wycinki prasowe, nadzór nad służbą zdrowia, szkody wojenne, leczenie obcokrajowców, spis lekarzy polskich i niemieckich, dokształcanie personelu lekarskiego i sanitarnego, sprawy budżetowe szpitali publicznych, zapotrzebowanie wydziałów powiatowych na kredyty, sprawozdania z działalności i stanu służby zdrowia, statystyka, sprawy ośrodków zdrowia, zjazdy i inspekcje, walka z chorobami społecznymi, sprawozdania Poradni Przeciwgruźliczej, sprawozdania z działalności referatu do walki z gruźlicą, sprawozdania lekarzy ze stanu sanitarnego, sprawy dotyczące błędów lekarskich i znachorstwa, zwalczanie alkoholizmu, sprawy wojskowe lekarskie, opieka nad matką i dzieckiem w Gdańsku.2. Oddział Walki z Epidemiami: zarządzenia, meldunki i okólniki, walka z chorobami zakaźnymi, meldunki i sprawozdania dotyczące chorób zakaźnych, sprawozdania lekarzy powiatowych i miejskich o chorobach zakaźnych. VI. Wydział Komunikacyjny ( 1945 - 1951, sygn. 1109 - 1130 ): sprawozdania z gospodarki drogowej, zarządzenia, meldunki, sprawozdania finansowe Państwowego Funduszu Drogowego, wykazy nieruchomości drogowych, budowa mostów, przepust Koszwały, Szkoła Szybowcowa w Strzebielinie, wykazy mienia nierolniczego będącego w administracji oddziału lotnictwa cywilnego, odszkodowania wojenne, projekt zmian granic powiatów. VII. Wydział Weterynarii ( 1945 - 1949, sygn. 1131 - 1153 ): organizacja służby weterynaryjnej, sprawozdania z działalności służby weterynaryjnej, działalność " składnicy weterynaryjnej ", nadzór nad mleczarniami, zakładami tuczenia zwierząt dla celów przemysłowych, pastwiskami, stajniami, preliminarze budżetowe i wykonanie budżetu, inspekcje służby weterynaryjnej, zjazdy i konferencje weterynarzy, dostawa koni i bydła z zagranicy, wykazy chorób zaraźliwych chorób zwierzęcych, zwalczanie zaraźliwych chorób zwierzęcych, współpraca z Wojewódzkim Zakładem Higieny Weterynaryjnej. VIII. Wydział Przemysłu ( 1945 - 1950, sygn. 1154 - 1163 ): okólniki i zarządzenia, działalność Wojewódzkiej Komisji do Spraw Upaństwowienia Przedsiębiorstw, przedsiębiorstwa przemysłowe na terenie województwa gdańskiego, sprawozdania GUS, Elbląska Fabryka Maszyn i Malborska Fabryka Wentylatorów. IX. Wydział Handlu ( 1945 - 1951, sygn. 1164 - 1221 ). 1. Oddział Ogólny: przepisy i zarządzenia własne i władz nadrzędnych. 2. Oddział Organizacji: pisma okólne wojewody i wydziałów, organizacja Oddziału Handlu, instrukcja kancelaryjna i wykaz akt, statuty zrzeszeń kupieckich, sprawozdania z działalności Wydziału Handlu, sprawozdania z działalności Izby Przemysłowej w Gdańsku, odszkodowania wojenne. 3. Oddział Planowania: statystyka i sprawozdawczość z zakresu planowania, sprawozdania z wyników kontroli z zakresu handlu, plany sieci handlowych, wnioski o otwarcie oraz likwidację sklepów prywatnych, likwidacja prywatnych przedsiębiorstw handlowych. 4. Oddział Inspekcji Handlowej: przepisy i zarządzenia ogólne, inspekcje sieci przedsiębiorstw handlu hurtowego i detalicznego. 5. Oddział Handlu Artykułami Rolnymi: przepisy i zarządzenia ogólne, plany pracy i sprawozdania. 6. Oddział Cen: zarządzenia ogólne w sprawie cen, walki z lichwą i spekulacją, sprawy organizacyjne i personalne Komisji Cennikowej, sprawozdania z działalności Komisji Cennikowej, przedsiębiorstw oraz sprawozdania z sytuacji zaopatrzeniowej, protokoły Wojewódzkiej Komisji Notowania Cen, protokoły z zebrań Komisji Notowania Cen i Społecznych Komisji Doradczych, ustalanie i ogłaszanie cen, statystyka cen. 6. Oddział Usług Handlowych: przepisy i zarządzenia własne oraz władz zwierzchnich, przepisy i zarządzenia dotyczące spraw gastronomicznych, plany sieci handlu. X. Wydział Kultury ( 1945 - 1949, sygn. 1222 - 1265 ): okólniki i zarządzenia, organizacja Wydziału Kultury i Sztuki, w tym rzeczowy wykaz akt, statut organizacyjny Wydziału Kultury, plan 6 letni, referaty , sprawozdania okresowe, Filharmonia Bałtycka, Teatr Miejski " Wybrzeże " w Gdyni, Teatr Dramatyczny w Sopocie, Teatr Dramatyczny - Dom Marynarki Wojennej, sprawy Teatrów Niezawodowych, Gdański Zespół Artystyczny, Polskie Radio, szkoły plastyczne, Ognisko Kultury Plastyki w Sopocie, Związek Zawodowy Polskich Artystów i Plastyków, muzea, ochrona zabytków, ochrona krajobrazu, Gdański Związek Śpiewaczy, fotografia, sztuka ludowa, Towarzystwo Uniwersytetów Ludowych, świetlice i domy ludowe, wywóz dzieł sztuki za granicę, wykaz imprez kulturalnych, miejsca pamięci narodowej, kontrole i inspekcje jednostek kulturalnych, stan zabytków po wyzwoleniu. XI. Wydział Odbudowy ( 1945 - 1950, sygn. 1266 - 1334 ): okólniki , zarządzenia instrukcje, przepisy policyjne budowlane, organizacja Wydziału Odbudowy, plany i sprawozdania z działalności przedsiębiorstw budowlanych, plany inwestycyjne, upaństwowienie przedsiębiorstw materiałów budowlanych, statystyka, umowy i wykonawstwo remontów, lokalizacja urzędów państwowych, przydział lokali dla urzędów i instytucji państwowych, przyjmowanie budynków od Tymczasowego Zarządu Anzahl der Einheiten2184
10/1165/0 Miejska Rada Narodowa i Zarząd Miejski w Gdańsku 1945 - 1950 [ 1953 ] 1387 0 erweitern
MIEJSKA RADA NARODOWA: I. Sekretariat Przewodniczącego ( 1945 - 1950, sygn. 1 - 23 ): okólniki i sprawozdania, sprawozdania z działalności wydziałów Zarządu Miejskiego, sprawozdania sytuacyjne obrazujące problemy miasta Gdańska, sprawozdania z działalności Prezydenta Miasta, sprawozdania ze stanu ludności w Gdańsku, Komitet Obchodów 950. lecia Gdańska, Muzeum Miejskie w Gdańsku, wnioski na Kolegium Zarządu Miejskiego w Gdańsku, Międzynarodowe Targi Gdańskie. II. Wydział Organizacyjny ( 1945 - 1950, sygn. 24 - 121 ). 1. Sekcja Zastępcy Przewodniczącego: regulaminy, protokoły i sprawozdania z konferencji i narad, projekty uchwał i sprawozdania z ruchu ludności, organizacja Miejskiej Rady Narodowej, okólniki i zarządzenia, sprawozdania z działalności Miejskiej Rady Narodowej, sprawozdania z inspekcji, protokoły z posiedzeń Miejskiej Rady Narodowej, protokoły z posiedzeń Kolegium Zarządu Miejskiego, wnioski i interpelacje na posiedzenia Prezydium Miejskiej Rady Narodowej, uchwały, decyzje Prezydium Miejskiej Rady Narodowej, wykazy członków Miejskiej Rady Narodowej i komisji, kandydaci na ławników, sprawy personalne pracowników MRN, wybory do Sejmu Ustawodawczego, sprawy mieszkaniowe, sprawy spółki " Gryf ", wykazy spółdzielni i przedsiębiorstw na terenie Gdańska, sprawy weryfikacyjne, planowanie, Komitet Obchodu 5 Rocznicy Wyzwolenia Gdańska sprawy Teatru " Łątek ", korespondencja MRN. 2. Akta poszczególnych komisji ( 1945 - 1950, sygn. 122 - 247 ): Komisja Kontroli Społecznej, Podkomisja Kontroli Przedsiębiorstw Miejskich, Podkomisja Kontroli Przedsiębiorstw Państwowych, Podkomisja Kontroli Samorządu, Podkomisja Kontroli Spółdzielni, Podkomisja Kontroli Władz Administracji Niezespolonej, Komisja Akcji Siewnej, Komisja Aprowizacji i Handlu, Komisja Finansowo - Budżetowa, Komisja Kolaudacyjna, Komisja Kontroli Cen, Komisja Kwalifikacyjna, Komisja Likwidacyjna, Komisja Lokalowa, Komisja Międzypartyjna, Komisja Morska, Komisja Odbudowy Miasta, Komisja Opieki Społecznej, Komisja Osiedleńcza, Komisja Oświatowa, Komisja Planowania Gospodarczego, Komisja Podatku Gruntowego, Komisja Regulaminowo - Prawna, Komisja Rewizyjna, Komisja Rolna, Komisja Wychowania Morskiego, Komisja Zdrowia. 3. Inne akta Rady Narodowej: komisja ds. szacunku inwentarza ruchomego " Agrilu ", przejmującej majątki " Agrilu" od dzierżawców, Gdański Komitet Budowy Pomnika Wdzięczności Żołnierzom Radzieckim, Danina Narodowa, Komitet Pomocy Ofiarom Powodzi, Wystawa poświęcona ziemiom odzyskanym, regulamin współzawodnictwa pracy w Zakładzie Wodociągów i Kanalizacji miasta Gdańska. II. Zarząd Miejski w Gdańsku. 1. Wydział Prezydialny ( 1945 - 1949, sygn. 255 - 409 ): Oddział Ogólny: przepisy i zarządzenia ogólne, zarządzenia normatywne i inne przepisy władz wojewódzkich i centralnych, okólniki Prezydenta Miasta, zarządzenia wewnętrzne, skargi i zażalenia, zaniedbania służbowe pracowników, zebrania, konferencje, zjazdy oraz posiedzenia kolegialne Zarządu Miejskiego i Miejskiej Rady Narodowej, sprawozdania Zarządu Miejskiego i poszczególnych wydziałów, sprawy gospodarcze, sytuacja finansowa, memorandum w sprawie komunikacji, Międzynarodowe Targi Gdańskie, tymczasowy spis inwentaryzacyjny zbiorów Muzeum w Gdańsku, księga wpływów Muzeum w Gdańsku. Referat Protokołów: posiedzenia Kolegium Zarządu Miejskiego, protokół przekazania prezydentury miasta Gdańska przez ustępującego Franciszka Kotus - Jankowskiego na rzecz Bolesława Nowickiego, brudnopis pierwszego posiedzenia Miejskiej Rady Narodowej w Gdańsku i przemówienie Prezydenta Miasta wygłoszone z okazji ukonstytuowania się Miejskiej Rady Narodowej, posiedzenia Miejskiej Rady Narodowej. Referat Biur Dzielnicowych: zarządzenia dotyczące biur dzielnicowych, organizacja biur dzielnicowych. Biuro Dzielnicowe w Nowym Porcie: okólniki, regulamin tymczasowy i rozporządzenia wewnętrzne, okólniki w sprawach przemysłowych, wykazy rzemiosł, sprawy plakatów, sprawy personalne, protokoły zebrań Komitetu Obywatelskiego, listy płac pracowników narodowości niemieckiej. Biuro Dzielnicowe w Oliwie: okólniki, sprawozdania z działalności Biura, sprawy personalne, gospodarcze, finansowe. Instruktorat: statuty, instrukcje i regulaminy z zakresu organizacji agend miejskich, koordynacja i nadzór nad działalnością instytucji miejskich, lustracje i zarządzenia polustracyjne, szkolenia pracowników, zasady urzędowania, godła, barwy i pieczecie urzędowe, wzory ksiąg, druków, obwieszczeń, sprawy organizacyjne. Biuro Prawne. Referat Administracyjny: sprawy ogólne, reprezentacja, organizacja, finanse, sprawy gospodarcze sprawy pracowników miejskich, statystyka, propaganda, administracja nieruchomości i przedsiębiorstw użyteczności publicznej, odbudowa, rozbudowa i zabudowa miasta, ochrona zabytków, gospodarka lokalami, policja budowlana, sprawy drogowe, sprawy komunikacyjne, wodno - melioracyjne, ludność, bezpieczeństwo i porządek publiczny, likwidacja skutków wojny, sprawy przemysłowe oraz sprawy aprowizacji i handlu. Biuro Statystyczne: sprawozdania statystyczne Zarządu Miejskiego, Miesięczniki Statystyczne. 2. Wydział Kontroli ( 1945 - 1950, sygn. 410 - 557 ): zawiadomienia i komunikaty, organizacja i tryb urzędowania Wydziału Kontroli, sprawy personalne Wydziału, sprawy gospodarcze Wydziału, sprawozdania z działalności Wydziału, zebrania, konferencje, zjazdy, rewizje, lustracje i dochodzenia w poszczególnych wydziałach Zarządu Miejskiego, w Urzędzie Stanu Cywilnego, w Bibliotece Miejskiej i Muzeum Miejskim, Miejskiej Straży Pożarnej, Straży Miejskiej, Związku Zawodowym Pracowników Samorządu Terytorialnego i Instytucji Użyteczności Publicznej, w poszczególnych zakładach miejskich, w "AGRILU" - administracji gospodarstw rolnych i leśnych, sprawy biblioteki wydziałowej, sprawy przetargów i odbioru robót. 3. Wydział Gospodarczy ( 1946 - 1950, sygn. 558 - 567 ): sprawy budżetowe Wydziału, księga kasowa 1948/1949, spis pracowników Wydziału i ich pobory. 4. Wydział Plantacji Miejskich ( 1945 - 1950, sygn. 568 - 604 ): sprawy budżetowe, książki kasowe, kosztorysy z kredytu inwestycyjnego, kredyty interwencyjne, dotacje Delegatury Rządu, listy płac, korespondencja z Wydziałem Oświaty i Kultury Zarządu Miejskiego, zalesianie Trójmiasta, cmentarze. 5. Wydział Opieki Społecznej ( 1946 1949, sygn. 605 - 619 ): statystyka i sprawozdawczość Wydziału, wykazy zgonów, sprawy nadzoru nad obcymi zakładami, Kuchnia Ludowa Caritas Academica, sprawy gospodarcze Zakładu dla Ociemniałych, Dom Matki i Dziecka w Gdańsku - Wrzeszczu, żłobki, podania o pomoc, ekshumacja zwłok, akta karne. 6. Wydział Finansowy ( 1945 - 1950, sygn. 620 - 657 ): budżety i sprawy finansowe Zarządu Miejskiego i jednostek podległych, plany finansowo - gospodarcze, sprawozdania rachunkowe z wykonania budżetu. 7. Wydział Techniczny ( 1946 - 1951, sygn. 658 - 710 ): przetargi na roboty budowlano - remontowe i dostawy. 8. Wydział Zdrowia ( 1945 - 1950, sygn. 711 - 909 ): Oddział Administracyjny Referat Ogólny: okólniki i zarządzenia, zaświadczenia pracowników niemieckich, protokoły zdawcze szpitali, wycinki prasowe. Referat Rachunkowo - Budżetowy: zarządzenia i przepisy budżetowe, preliminarze budżetowe, budżety, sprawozdania z wykonania budżetu, akta szpitali, listy płac. Referat Statystyki i Propagandy: wykazy statystyczne szpitali. Oddział Lecznictwa: zarządzenia i okólniki, straty wojenne poniesione przez Sanitariat miasta Gdańska, protokoły z odpraw lekarzy i dyrektorów szpitali, sprawozdania ośrodków zdrowia i poradni, sprawozdania z poradni szkolnych, wykazy lekarzy , pielęgniarek i położnych z terenu miasta Gdańska, odpisy zaświadczeń i dyplomów personelu medycznego, komisje lekarskie. Oddział Sanitarny: sprawozdania i raporty dotyczące chorób zakaźnych. Oddział Weterynaryjny Referat Ogólny: zarządzenia i przepisy ogólne dotyczące pracy Oddziału, przepisy dotyczące lecznictwa weterynaryjnego, sprawy osobowe lekarzy weterynarii i personelu pomocniczego, rejestracja służby weterynaryjnej, sprawy budżetowe i gospodarcze, sprawozdawczość, podróże służbowe, sprawy biblioteki i wydawnictw fachowych, związek zawodowy, zwalczanie chorób zakaźnych zwierząt. Referat Nadzoru Weterynaryjnego: przepisy i zarządzenia ogólne, sprawy uboju zwierząt i badań mięsa, sprawy nadzoru nad mleczarniami, sprawy utylizacji, zwalczanie potajemnego uboju, nadzór nad przetwórniami mięsnymi i rybnymi, nadzór nad obrotem środkami spożywczymi pochodzenia zwierzęcego. Referat Lecznictwa Weterynaryjnego: przepisy i zarządzenia ogólne, walka z chorobami zwierzęcymi, sprawy związane z wykonywaniem praktyki lekarskiej weterynaryjnej, nadzór nad hodowlą, żywieniem, pielęgnacją zwierząt gospodarskich, pokazy i wystawy zwierząt, wyścigi konne, selekcje sztuk pod względem użyteczności hodowlanej i gospodarczej. 9. Oddział Rolny ( 1946 - 1949, sygn. 910 - 954 ): okólniki i zarządzenia, sprawy finansów rolnych, polityka rolna Miasta, zebrania i konferencje, akta nadania ziemi, przebudowa ustroju rolnego, sprawy sadowo - hipoteczne, parcelacja gospodarstw poniemieckich, urządzenia rolne, pożyczki i zapomogi dla rolników, sprawy produkcji zwierzęcej, produkcja roślinna, rybołówstwo, akcja żniwna, ochrona przyrody. Dopływy (1945 – 1953, sygn. 955 – 1360 ): protokoły z posiedzeń Prezydium MRN, protokoły z sesji Miejskiej Rady Narodowej, protokoły z posiedzeń kolegium Zarządu Miejskiego, protokoły z posiedzeń Komitetu Budowy Szkoły, wnioski i statuty zakładów pracy i stowarzyszeń, sprawozdanie z okazji odbudowy i zagospodarowania wybrzeża morskiego - XI 1946 r., reorganizacja i przydziały etatów, sprawozdanie Prezydium WRN - 1950 r., projekty podziału m. Gdańska na dzielnicowe rady narodowe - 1950 r., związki zawodowe poszczególnych branż, związki i stowarzyszenia, komitety, koła i zrzeszenia, sprawy rehabilitacyjne, repatriacja, rejestr deklaracji wierności, kwestionariusze poświadczające obywatelstwo polskie, zarządzenia ogólne niektórych wydziałów, sprawy dzieci rodziców nieznanych, wykazy dzieci narodowości niemieckiej, wykaz osób, które podpisały zobowiązanie nauczenia się języka polskiego, statut spółdzielni " Służba Ochrony Cudzego Mienia", korespondencja stowarzyszeń i związków zlikwidowanych, korespondencja dotycząca działalności Stronnictwa Demokratycznego, Naukowy Instytut Rzemieślniczy, plany działalności Wydziału Administracyjnego Biura Ewidencji Ludności, przepisy i zarządzenia Wydziału Administracyjnego Zarządu Miejskiego, statut organizacyjny Biura Zarządu Miejskiego, ewidencja osób poszukiwanych, przepisy dotyczące porządku publicznego w mieście, protokoły inspekcyjne dotyczące budynków mieszkalnych zniszczonych przez działania wojenne, sprawy budżetowe, zarządzenia i okólniki Ministerstwa Handlu i Aprowizacji, protokoły z narad komisji MRN, sprawozdania z działalności Wydziału Aprowizacji i Handlu, sprawozdania Wydziału Przemysłowego sprawozdanie z obrotu towarowego - 1949 r., przydział lokali, sprawy osobowo - płacowe, planowanie i sprawozdawczość, wykazy nieruchomości, sprawy hipoteczne, reaktywacja majątków miejskich, Gdański Dziennik Wojewódzki, Miesięcznik Statystyczny, sprawy inwestycyjne, wytyczne i zarządzenia Ministerstwa Zdrowia, sprawozdania przychodni dla dzieci, szkoleniowy ośrodek zdrowia przy Akademii Medycznej, sprawozdania z działalności ośrodków zdrowia, wykaz zachorowań i zgonów, raporty o chorobach zakaźnych, protokoły w sprawie ekshumacji zwłok żołnierzy francuskich poległych na terenie Polski, zarządzenia i okólniki Ministerstwa Oświaty, pisma okólne Ministerstwa Pracy i Opieki Społecznej, wypadki w pracy na terenie zakładów pracy w Trójmieście, układy zbiorowe między władzami resortowymi i związkami zawodowymi, Biuletyn Depertamentu Pracy, sprawozdania rzeźni dotyczące uboju zwierząt, protokoły z posiedzeń rady nadzorczej i bilanse Spółdzielni " Transmor" w Gdańsku, Głos Nauczycielski, Gazeta Handlowa, księga wieczysta Sądu Grodzkiego w Gdańsku, wykaz przedsiębiorstw budowlanych, rzeczowy wykaz akt, przejmowanie na własność gminy miasta Gdańsk przedsiębiorstw i zakładów oraz gdańskiej hali targowej. Dopływ akt Wydziału Handlu i Usług: ewidencja zakładów przemysłowych i rzemieślniczych, zakładów usługowych, gastronomicznych i handlowych, karty ewidencyjne aptek, statuty organizacyjne Wydziałów Zarządu Miejskiego oraz przedsiębiorstw miejskich, kontrola jednostek organizacyjnych Zarządu Miejskiego i organów podporządkowanych, spis ulic Gdańska z 1945 r., konferencje poselskie, budżety, przydział i nadawanie gospodarstw rolnych, opracowania statystyczne zbiorcze w zakresie ludności, okólniki i komunikaty Zarządu Miejskiego, zjazdy prezydentów miast i starostów powiatowych, koordynacja i nadzór nad działalnością administracyjną instytucji miejskich, godła, barwy, pieczęcie urzędowe i stemple, statuty organizacyjne, regulaminy, sprawy budżetowe, sprawozdawczość i statystyka, przejmowanie nieruchomości, związki i stowarzyszenia, komitety, sprawy opuszczenia granic państwa polskiego przez osoby zweryfikowane, sprawy konsularne, potwierdzenie obywatelstwa, nadanie obywatelstwa polskiego. Karty czynności pracowników Wydziału Organizacyjnego. Dopływ akt z 2011 r.: okólniki prezydenta miasta ( 1949, sygn. 1361 ), plany i sprawozdania gospodarcze i inwestycyjne ( 1949 - 1950, sygn. 1362 - 1364 ), Hale i targowiskie miejskie - sprawozdawczość, kontrole ( 1948 - 1949, sygn. 1365 ), Miejskie Warsztaty Mechaniczne - sprawozdania z działalności, kontrole, majątek ( 1945 - 1946 ), korespondencja dotycząca inwestycji ( 1949, sygn. 1367 ). Anzahl der Einheiten1387
10/1166/0 Prezydium Miejskiej Rady Narodowej w Gdańsku [1868-]1950-1973 [-1976 ] 1775 0 erweitern
4. I. Wydział Organizacyjno - Prawny ( 1950-1973, sygn. 1-657, 1654-1670, 2593-2594): protokoły z sesji Miejskiej Rady Narodowej, materiały na sesje MRN, komisje MRN, spotkania posłów i radnych z wyborcami, postulaty i wnioski wyborców, interpelacje radnych i wnioski komisji, protokoły z posiedzeń Prezydium Miejskiej Rady Narodowej z załącznikami, księgi uchwał Prezydium, uchwały Prezydium i kontrola ich wykonania, decyzje, zarządzenia i pisma okólne Przewodniczącego MRN, organizacja MRN i Prezydium MRN, podział administracyjny, kroniki, monografie, wydawnictwa własne, kontrole i inspekcje, skargi i zażalenia, wycinki prasowe. II. Miejska Komisja Planowania Gospodarczego ( 1950-1973, sygn. 658-784, 1671): protokoły posiedzeń komisji, protokoły posiedzeń Zespołu ds.Terenowej Koordynacji Inwestycji, protokoły posiedzeń Komisji Oceny Projektów Inwestycyjnych przy MKPG, plany i sprawozdania roczne i wieloletnie, sprawozdawczość inwestycyjna, lokalizacje, bilanse siły roboczej, czyny społeczne, analizy ekonomiczno - techniczne Stoczni Gdańskiej. III. Wydział Finansowy ( 1950-1973, sygn. 785-1042, 1672-1691, 2600 ): uchwały i wnioski, narady pracowników Wydz. Finansowego, organizacja Wydziału, plany i sprawozdania finansowe, sprawozdania z poboru podatków i opłat, opracowania statystyczne, kontrole i inspekcje, budżety jednostkowe, zbiorcze i sprawozdania z ich wykonania, skargi i zażalenia, rejestracja przedsiębiorstw, rozliczanie z budżetem przedsiębiorstw. IV. Wydział Handlu, Przemysłu i Usług ( 1945, 1950-1973,-1976 , sygn. 1043-1114, 1692-1706 ): uchwały WRN i MRN w sprawach handlu, sprawozdania z obrotu towarowego, rzemiosła i usług, ewidencja punktów wytwórczych, handlowych i usługowych, ewidencja zakładów przemysłowych, rzemieślniczych i usługowych. V. Wydział Kultury ( 1953-1969, sygn. 1115-1130 ): plany pracy i sprawozdania z ich wykonania, budżety, bilanse, informacje o działalności bibliotek i domów kultury, upowszechnianie kultury na terenie Trójmiasta, obchody świąt i rocznice, informacje o ofiarach zbrodni krzyżackich na terenie miasta Gdańska, wykaz książek wycofanych z obiegu. VI. Wydział Rolnictwa Leśnictwa i Skupu ( 1945-1950-1973, sygn. 1149-1170, 1727-1743 ): plany pracy Wydziału i sprawozdania z ich wykonania, statystyka, analizy, klasyfikacja gruntów, kontrole i inspekcje, skargi i zażalenia, wycinki prasowe, przydział gospodarstw rolnych. VII. Wydział Zatrudnienia i Spraw Socjalnych ( 1950-1973, sygn. 1171-1268 ): zarządzenia, instrukcje, okólniki, organizacja Wydziału, sprawozdania z zakresu pośrednictwa pracy, zatrudnienie kobiet, młodocianych i absolwentów szkół, pośrednictwo pracy, werbunek, fundusz interwencyjny. VIII. Wydział Zdrowia i Opieki Społecznej (1951-1973, sygn. 1269-1318, 1747-1750 ): plany pracy i sprawozdania z ich wykonania, sprawozdania statystyczne, zapobieganie chorobom zawodowym i wypadkom przy pracy, protokoły z kontroli sprawozdania statystyczne z działalności przychodni. IX. Wydział Oświaty / Kuratorium Okręgu Szkolnego/ ( 1951-1972, sygn. 1319-1350, 1708-1726, 2595-2599 ): organizacja Wydziału Oświaty, protokoły z posiedzeń kolegialnych, sprawozdania opisowe i statystyczne, sprawozdania finansowe szkół, sieć szkół, wykaz dzieci autochtonów, wykaz młodzieży nie uczącej się i nie pracującej, kontrole i inspekcje, skargi i zażalenia, oświata dla dorosłych, protokoły z rad pedagogicznych, komitety rodzicielskie, referaty dotyczące pedagogiki wieku szkolnego, żłobek nr 1 - dochodzenie w sprawie nieprawidłowości. X. Wydział Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej ( 1954-1973, sygn. 1351-1383 ): protokoły z posiedzeń Komisji ds. Mieszkaniowych, plan 5 letni budownictwa komunalnego, plany pracy wydziału, sprawozdania GUS, kontrola jednostek podległych, urządzenia komunalne miasta. XI. Wydział Statystyki ( 1949-1963, sygn. 1384-1434 ): plany pracy, sprawozdania. XII. Wydział Spraw Wewnętrznych ( 1950-1973, sygn. 1435-1653, 1777 ): organizacja Wydziału, narady, współpraca z instytucjami, skargi, sprawozdania Wydziału, sprawy narodowościowe, repatriacja, sprawy obywatelstwa polskiego, ewidencja i kontrola ruchu ludności, zmiana imion i nazwisk, sprawy ludności rodzimej, wyjazdy do Niemiec i powroty do kraju, zamieszkanie w strefie nadgranicznej, wywłaszczenia, sprawy własnościowe, odtwarzanie akt stanu cywilnego, stowarzyszenia, Kolegium ds. Wykroczeń, kontrole i inspekcje, Kolegium ds.Kultury Fizycznej. XIII. Miejska Komisja Planowania Gospodarczego ( 1951-1954, sygn. 1671 ): plany pracy i sprawozdania z ich realizacji. XIV. Wydział Inspekcji ( 1952, sygn. 1707): przepisy i zarządzenia w sprawie kontroli. XV. Referat Morski ( 1946-1953, 1969, sygn. 1744-1746 ). XVI. Miejski Komitet Frontu Jedności Narodu ( 1957-1966, sygn. 1751-1755 ). Dopływ do zespołu: akta Wydziału Budżetowo - Gospodarczego : sprawozdania finansowe, budżety zbiorcze i ich realizacja, analizy z wykonanych budżetów ( 1955-1972, sygn. 1756-1771 ); uchwały MRN ( 1962-1964, sygn. 1772 ), sprawozdania i protokoły z wykonania wniosków podjętych na sesji Dzielnicowej RN, zarządzenia PMRN, wybrane sprawozdania z działalności Dzielnicowej RN ( 1955, sygn. 1773-1774 ); protokoły rewizji finansowych ( 1963, 1966-1971, sygn. 1775-1776 ); album z fotografiami z wizyty członków kierownictwa partii i rządu w Gdańsku w związku z obchodami X wieków Gdańska ( 1962, sygn. 1778 ); zbiór fotografii, fotomap i fotokopii planów Pracowni Urbanistycznej PMRN (II poł. XIX w., 1945-l960., sygn. 1779-2190 ); zbiór planów Gdańska i poszczególnych terenów miasta ( 1944 -1956, sygn. 2191-2582 ); dokumentacja techniczna ( 1950-1954, sygn. 2583-2592 ). Wyciąg z protokołu VIII Sesji MRN w Gdańsku z 1953 r. w sprawie nadania nowych nazw ulicom miasta Gdańska ( 1953, sygn. 2584 ). Anzahl der Einheiten2600
10/1167/0 Państwowy Urząd Repatriacyjny Wojewódzki Oddział Gdański 1945 - 1951 0 0 erweitern
Oddział Ogólny (1945-1950, sygn. 146-291): zarządzenia, okólniki, instrukcje, inspekcje kierowników oddziałów, protokoły i sprawozdania pokontrolne, sprawozdania z terenu dotyczące osadników, inspekcje oddziałów PUR, sprawozdania z działalności PUR, korespondencja, repatriacja Niemców, Rosjan i Polaków, poszukiwania i sprowadzanie rodzin (ewidencja repatriantów, korespondencja), sprawozdania statystyczne, szkolenie pracowników PUR, sprawy dzierżawy budynków i lokali PUR, sprawozdania w zakresie wydanych orzeczeń odszkodowawczych. Oddział Personalny (1945-1950, sygn. 292-317): okólniki, przeszeregowania, wykazy pracowników, księgi inspekcji i wizytacji, protokoły z kontroli powiatowych oddziałów PUR, wykazy do sprawozdań i zestawień, sprawozdania, korespondencja tajna i poufna. Oddział Finansowo - Budżetowy (1945-1950, sygn. 318-398): preliminarze finansowe, zestawienia kredytów, książki wydatków, księgi kasowe i rachunkowe, księgi wydatków i dochodów budżetowych, akcja oszczędnościowa. Oddział Etapowy (1945-1950, sygn. 399-479): okólniki i zarządzenia, sprawozdania z przydziału żywności, odzieży, zapomóg, remonty budynków PUR, korespondencja dotycząca ochrony zdrowia, protokoły zdawczo - odbiorcze Oddziału Etapowego.Oddział Osadniczy (1945-1950, sygn. 480-533): sprawozdania opisowe i statystyczne dotyczące osadnictwa miejskiego i wiejskiego, wykazy przejętych majątków, wykazy osadników, pomoc dla osadników, korespondencja dotycząca osadnictwa, w tym nierolniczego, zamiana nieruchomości, protokoły z zebrań i konferencji Oddziału Osadniczego, protokoły z inspekcji, protokoły zdawczo - odbiorcze akt przekazanych przez oddziały terenowe. Oddział Planowania i Statystyki (1945-1947, sygn. 534-549): sprawozdania statystyczne, korespondencja i referaty sytuacyjne dotyczące ruchu ludności, wykazy gospodarstw poniemieckich, wykazy ludności polskiej. Oddział Prawny (1945-1950, sygn. 550-575): zaświadczenia repatriacyjne, wykazy imienne repatriantów, korespondencja dotycząca wydania orzeczeń odszkodowawczych, sprawozdania Radcy Prawnego. Oddział Transportowy (1945-1950, sygn. 576-590): sprawozdania z działalności Oddziału, korespondencja, płace szoferów i pracowników warsztatowych, księgi inwentarzowe taboru samochodowego.Oddział Zdrowia (1945-1948, sygn. 591-608): sprawozdania z działalności Oddziału szczebla wojewódzkiego oraz oddziałów powiatowych, wykazy chorych, pomoc sanitarna. Akta oddziałów powiatowych w: Elblągu, Gdańsku - Wrzeszczu, punkcie etapowym Port - Narwik, Gdyni - Grabówku, Kartuzach, Kościerzynie, Kwidzynie, Lęborku, Malborku - Nowym Stawie - Sztumie, Tczewie - Starogardzie Gdańskim, Wejherowie (1945-1951, sygn. 609-1083, 1091). Akta likwidacyjne PUR (1947-1951, sygn. 1084-1090). Akta osobowe pracowników PUR (1945-1950, sygn. 1094-2536). Orzeczenia odszkodowawcze (1945-1948, sygn. 1-145, 1092). Anzahl der Einheiten2535
10/1169/0 Komisja Specjalna do Walki z Nadużyciami i Szkodnictwem Gospodarczym- Delegatura w Gdańsku 1946 - 1950 0 0 erweitern
0 Anzahl der Einheiten1957
10/1170/0 Wojewódzka Rada Związków Zawodowych w Gdańsku 1946 - 1980 0 0 erweitern
Okręgowa Komisja Związków Zawodowych (1946-1970,sygn.1-8): okólniki, zarządzenia, protokoły z posiedzeń Prezydium, sprawozdania z działalności Wydz.Kulturalno-Oświatowego.Okręgowa Rada Związków Zawodowych (1949-1955,sygn.9-81): protokoły z posiedzeń Plenum i posiedzeń Prezydium , protokoły z narad, konferencji, odpraw, protokoły z kontroli, informacje, plany pracy i sprawozdania z działalności, statystyka, wykazy zakładów pracy i członków związków zawod., bezpieczeństwo i higiena pracy, sprawozdania z działalności Inspekcji Pracy, wykazy świetlic, bibliotek oraz klubów techniki i racjonalizacji oraz sprawozdania z ich działalności, pracownicze ogródki działkowe, sprawy finansowe.Wojewódzka Rada Związków Zawodowych (1954-1958,sygn.82-147): protokoły z posiedzeń Plenum i Prezydium, protokoły z konferencji, narad i odpraw, protokoły z kontroli działalności rad zakładowych, Komisja Rewizyjna ORZZ i WRZZ, rady robotnicze i samorządy robotnicze (oceny, informacje, plany działania, narady i konferencje), plany pracy, sprawozdania z działalności, informacje o działalności związków zawod., referaty, notatki, współpraca naukowców z robotnikami w zakresie racjonalizatorstwa i wynalazczości, sport i turystyka, analizy skarg i zażaleń, sprawozdania z działalności inspektorów ochrony pracy, akcja żniwno - wykopkowa, zobowiązania 1 Majowe,wykazy pracowników aparatu związkowego, sprawy finansowe.Wojewódzka Komisja Związków Zawodowych (1959-1963,sygn.148-164): sprawy organizacyjne, protokoły z posiedzeń Plenum i Prezydium, plany pracy, sprawozdania z kampanii sprawozdawczo - wyborczej w instancjach związkowych, samorządy robotnicze, działalność kulturalno-oświatowa związków zawodowych, sprawy budownictwa mieszkaniowego, wypoczynek po pracy, bezpieczeństwo i higiena pracy, wnioski dotyczące usunięcia przyczyn hamujących rozwój przemysłu okrętowego.Akta dotyczące działalności zarządów wojewódzkich branżowych związków zawod. -34 związki zawodowe (1946-1962,sygn.165-245).Konferencje sprawozdawczo-wyborcze (1953-1980,sygn.246-256): protokoły, materiały z obrad.Materiały z kampanii wyborczych do innych instancji związków zawodowych (1958-1980,sygn.257-276): informacje dotyczące kampanii wyborczych, oceny, IV i VI Kongres Związków Zawodowych-album z fotografiami imprez artystycznych, konferencje sprawozdawczo-wyborcze, sytuacja w zakładach pracy po wydarzeniach grudniowych 1970, postulaty, listy rannych i zabitych w grudniu 1970, protokoły z zebrań zakładowych organizacji związkowych, materiały ze strajku w Stoczni Gdańskiej, wykazy delegatów na VIII Kongres Związków Zawodowych.Narady i konferencje wojewódzkiego aktywu związkowego (1957-1979,sygn.277-282). Protokoły z posiedzeń plenarnych WKZZ i WRZZ(1952 - 1980,sygn.283-314).Protokoły z posiedzeń Prezydium WKZZ i WRZZ (1964-1980,sygn. 315-334).Protokoły z posiedzeń Sekretariatu WKZZ i WRZZ (1963-1977, sygn.335-336).Protokoły z obrad oraz materiały organów opiniodawczych i doradczych: klubów, komisji, rad i zespołów (1946-1980,sygn.337-549). Normatywy, materiały dotyczące organizacji WRZZ i jednostek podległych (1946-1980,sygn.550-561).Materiały dotyczące pracy archiwum zakładowego (1949-1980,sygn.562-567). Programy działania WRZZ i WKZZ, plany posiedzeń (1959-1973,sygn.568-571). Współpraca z jednostkami krajowymi i z zagranicą (1950-1980,sygn.572-605).Sprawozdania z działalności, bilanse (1956-1980, sygn.606-624). Wojewódzka Szkoła Związków Zawodowych (1948-1980,sygn.625-630): bilanse, informacje dotyczące kształcenia aktywu związkowego, plany pracy, programy szkoleń i sprawozdania z ich realizacji.Materiały dotyczące działalności jednostek podległych (1954-1980,sygn.631-654): statystyka, sprawozdania opisowe zarządów okręgowych związków branżowych, sprawozdania organizacji rad zakładowych, ankiety - ocena pracy zarządów okręgowych związków branżowych, plany pracy zarządów okręgowych, protokoły i materiały z konferencji sprawozdawczo - wyborczych, sprawozdania finansowe.Dopływ akt do zespołu (1949-1962,sygn.675-684, 687): akta normatywne, protokoły posiedzeń, sprawozdawczość, kampanie sprawozdawczo-wyborcze, materiały z okresu strajków w sierpniu 1980 r. Anzahl der Einheiten689
10/1171/0 Okręgowa Komisja Badania Zbrodni Hitlerowskich w Gdańsku [1936-] 1945-1947 2 0 erweitern
0 Anzahl der Einheiten2
10/1172/0 Delegatura Rządu dla Spraw Wybrzeża w Gdańsku 1945 - 1949 25 0 erweitern
Akta dotyczące organizacji i działalności Delegatury Rządu do Spraw Wybrzeża, sprawozdania z akcji odbudowy i zagospodarowania wybrzeża morskiego, sprawozdania finansowo - budżetowe, skorowidze, akta dotyczące odbudowy portów, miast, komunikacji, energetyki, przemysłu, rybołówstwa, rzemiosła, rolnictwa, sprawozdania dotyczące eksploatacji portów, analizy i koncepcje dotyczące budowy polskiej floty rybackiej i handlowej oraz portów morskich. Akta obrazują ponadto: rynek pracy, repatriację i osadnictwo, bankowość i wpływy skarbowe ( 1945 – 1949, sygn. 1-25). Anzahl der Einheiten25
10/1173/0 Urząd Informacji i Propagandy Województwa Gdańskiego w Gdańsku 1945 - 1947 33 0 erweitern
Wydział Organizacyjny ( 1946 ): okólniki Ministerstwa Informacji i Propagandy, sprawozdania oddziałów powiatowych z wieców z posłami - poz. 1-2; Wydział Polityczno - Wychowawczy ( 1945-1947 ): organizacja pracy polityczno -wychowawczej, plany pracy i sprawozdania z działalności oddziałów powiatowych, przestępczość i bezpieczeństwo w pow. kwidzynskim - poz. 3-11; akta Wydziału Propagandy Masowej ( 1945-1947): instrukcja i okólniki Ministerstwa Informacji i Propagandy, uroczystości ku czci obrońców Poczty Polskiej w Gdańsku, Westerplatte, PKP - poz. 12-14; Wydział Informacyjno - Prasowy ( 1945-1947 ): okólniki Ministerstwa Informacji i Propagandy, ocena prasy, materiały do referatów i pogadanek - poz. 15-19; Wydział Administracyjno - Finansowy ( 1945-1947 ): okólniki regulujące zakres i organizację Urzędu Informacji i Propagandy Województwa Gdańskiego - poz. 20-21; Wydział Personalny ( 1945-1947 ): okólniki i zarządzenia, wykazy pracowników - poz. 22-24; Biuro Historyczne ( 1945 ): sprawozdania z działalności, rejestracja zabytków, gromadzenie dokumentacji dotyczącej martyrologii narodu polskiego - poz. 25; Oddziały Powiatowe ( 1945-1947 ): okólniki i instrukcje ( dot. m.in.. referendum ), plany pracy i sprawozdania oraz raporty Wydziałów: Informacyjno - Prasowego i Zagranicznego - poz. 26-33. Anzahl der Einheiten33
10/1174/0 Wojewódzki Zespół Poselski w Gdańsku 1952 - 1980 59 0 erweitern
0 Anzahl der Einheiten59
10/1175/0 Uniwersyteckie Studium Przygotowawcze do Szkół Wyższych w Gdańsku 1946 - 1952 0 0 erweitern
Akta osobowe słuchaczy (1946 - 1962, sygn. 1 - 3363). Katalogi okresowe, prace pisemne słuchaczy (1948 - 1952, sygn. 3364 - 3398). Dokumentacja techniczna obiektów i urządzeń należących do Studium (1949 - 1951, sygn. 3399 - 3439). Dokumentacja finansowa Studium (1949 - 1951, sygn. 3440 - 3443). Sprawozdania z działalności Studium, protokoły z narad, związki zawodowe, sprawy młodzieżowe, stypendia, organizacja pracy wychowawczej, protokoły z posiedzeń rad pedagogicznych, sprawy personalne pracowników, umowy o pracę, listy płac, księgi kasowe, rekrutacja (1946 - 1952, sygn. 3444 - 3490). Anzahl der Einheiten3492
10/1176/0 Komenda Wojewódzka Powszechnej Organizacji "Służba Polsce" w Gdańsku 1948 - 1956 805 0 erweitern
Akta Wydziału Budowlanego (sygn. 1-103); akta Wydziału Ogólnego - Sekcja Budowlana (sygn. 104-195); akta Wydziału Finansowego (sygn. 196-198); akta Wydziału Kadr (sygn. 199-207); akta Wydziału Ogólno-Organizacyjnego (sygn. 208-213); akta Wydziału Organizacyjnego (sygn. 214-257); akta Wydziału Organizacyjnego - Planowanie (sygn. 258-262); akta Wydziału Organizacyjno-Szkoleniowego (sygn. 263-278); akta Wydziału Sprawozdawczego (sygn. 279-312); akta Wydziału Poboru i Zatrudnienia (sygn. 313-317); akta Wydziału Polityczno-Wychowawczego (sygn. 318-324); akta Wydziału Propagandy, Szkolenia i Sportu (sygn. 325-347); akta Kancelarii Ogólnej (sygn. 348-358); akta Referatu Organizacyjno-Operacyjnego (sygn. 359-365); akta Wydziału Technicznego (sygn. 366-368); akta Wydziału Uzbrojenia (sygn. 369-372); akta Wydziału Wyszkolenia (sygn. 373-381); akta Wydziału Zdrowia (sygn. 382-395); akta Oddziału Brygad KW PO SP (sygn. 396-399); akta Zarządu Polityczno-Wychowawczego (sygn. 400-408); akta Oddziału Zaopatrzenia Gospodarczego (sygn. 409-428); Kancelaria Tajna (sygn. 429-433); Rozakazy i zarządzenia Komendy Głównej SP (sygn. 434-458); akta Komendy Powiatowej PO SP Gdańsk (sygn. 459-662); teczki pracownicze, listy płac i karty uposażeń (sygn. 663-1998); spisy zdawczo-odbiorcze stempli i pieczęci przedazanych do Archiwum Państwowego w Gdańsku (sygn. 1999). Anzahl der Einheiten1999
10/1177/0 Starostwo Powiatowe Gdańskie w Pruszczu Gdańskim 1945 - 1950 [ - 1954 ] 0 0 erweitern
1. Wydział Administracji Rządowej (1945-1954): przepisy i zarządzenia ogólne, sprawy organizacyjne, sprawy osobowe pracowników Starostwa, sprawozdawczość statystyczna i opisowa, okólniki i zarządzenia kancelarii Rady Państwa, księgi protokołów Powiatowej Rady Narodowej i Prezydium PRN, sprawy rehabilitacyjne, sprawy weryfikacyjne, sprawy wywłaszczeń, sprawy osiedleńcze- w tym m.in.sprawy przydziału gospodarstw,wykazy mienia nierolniczego i rolniczego, księgi protokołów Powiatowej Komisji Osadnictwa Rolnego, programy zagospodarowania terenów, przepisywanie hipotek poszczególnych gospodarstw i hipotek na Skarb Państwa i nabywców, sprawy sporne o grunty, wykazy użytkowników gruntów w gromadach, sprawy administracyjno - prawne o charakterze ogólnym, rejestry spraw karno - administracyjnych, , sprawy polityczno - społeczne,stronnictwa polityczne, wykazy osiedleńców, sprawy repatriantów, wykazy członków PRN, burmstrzów, wójtów, sprawy ewidencji i spisów ludności, wykazy kościołów i duszpasterzy, sprawy bezpieczeństwa publicznego, sprawy ludności narodowości niemieckiej, w tym m.in.podania o wyjazd do Niemiec, wykazy imienne Niemców, karty wystawione przez Starostwo wzywające Niemców do opuszczenia granic państwa polskiego, sprawy UNRRA, sprawy wodno - prawne, rzemiosło, przemysł- w tym m.in..akta przedsiębiorstw , handel- w tym m.in.akta prywatnych sklepów, kultura i sztuka, turystyka - poz. 1-630; 2. Dział Administracji Samorządowej (1945-1951): sprawy administracji samorządowej- m.in.: koordynacja działalności związków samorządowych, zarządzenia ogólne, instrukcje, regulaminy z zakresu organizacji związków samorządowych, sprawy zebrań, posiedzeń i zjazdów kolegialnych organów samorządowych, dobór i szkolenie pracowników samorządowych, gospodarka finansowa - w tym m.in.sprawy budżetu, wykazy właścicieli gospodarstw rolnych, sprawy podatkowe, w tym: rejestry gospodarstw rolnych i wymiaru podatku gruntowego, rejestry wymiaru i poboru podatku gruntowego, obrotowego i dochodowego, zestawienia wyników wymiaru podatku gruntowego, protokoły poborców podatkowych; zestawienia wysokości wkładów oszczędnościowych i wpłat na fundusze BSFO; wykaz gospodarstw utworzonych przy regulacji gruntów; sprawy związane z rachunkami pozabudżetowymi, akta z posiedzeń Wydziału Powiatowego, sprawy inspekcji doraźnych i generalnych, zarządzenia polustracyjne; sprawy pożarnictwa wykazy sołtysów i podsołtysów, wykaz pracowników Starostwa Powiatowego z 1949 r.; protokoły i uchwały różnych Wydziałów PRN; Izba Skarbowa; podział terytorialny granic gmin i gromad, szkolnictwo; Powiatowy Komitet Elektryfikacji Wsi; Zarządy Nieruchomości; Związki Samorządowe - poz. 636-1215; 3. Dział Administracji Mieszanej (1945-1950): budowa dróg i mostów, sprawy zdrowia i opieki społecznej, w tym m.in.: imienne wykazy pracowników szpitali powiatowych, wykazy chorych, imienny wykaz dzieci narodowości niemieckiej urodzonych w latach 1938-1944; wykazy zachorowań i zgonów z powodu chorób zakaźnych; inspekcje sanitarne; sprawozdania z dzialalności ośrodków zdrowia, nadzór nad szpitalami; przepisy i zarządzenia ogólne; preliminarze budżetowe; subwencje państwowe; fundacje i darowizny na cele opieki społecznej ( darowizny UNRRA ), sprawy pomocy społecznej, akcja przeciwpowodziowa, sprawy dla ofiar klęsk żywiołowych, nadzór nad zakładami opiekuńczymi i opieki społecznej, akcje specjalne;sprawy powojennej odbudowy wsi, sprawy związane z pomiarami kraju - poz. 1216-1301; 4. Prezydium Powiatowej Rady Narodowej (1949-1953): protokoły posiedzeń Prezydium, uchwały Prezydium PRN, sprawy osobowe, sprawy mniejszości narodowych, poszukiwanie osób zaginionych i spadkobierców obywateli polskich, sprawy finansowe, statystyka i sprawozdawczość, sprawy podatku gruntowego, sprawozdania z kontroli Prezydium, inpekcje, współdziałanie z wydzialami i referatami, PPRN, prośby o zwolnienie z obowiązkowych dostaw ziemniaków i mleka, sprawy dotyczące spółdzielni produkcyjnych, przepisy i zarządzenia w sprawie koordynacji akcji osadniczej, spis powierzchni użytków i zasiewów, Gminne Spółdzielnie Samopomoc Chłopska, Fabryka Wyrobów Gumowych w Łapinie, Cukrownia w Pruszczu Gdańskim - poz. 1302-1355; 5. Teczki osadników powiatu gdańskiego (1945-1953): akta dotyczące poszczególnych gospodarstw oraz nieruchomości - w tym akty nadania ziemi - poz. 1356-3180; 6. Dopływ: protokoły z posiedzeń, nominacje, cenniki, rejestry przydzielonych gospodarstw, ewidencja i kontrola ruchu ludności, wykazy zmian gruntowych, indeks do ksiąg hipotecznych ( 1945-1951 ) - poz. 3181-3188. Anzahl der Einheiten3189
10/1178/0 Kuratorium Okręgu Szkolnego Gdańskiego w Gdańsku 1945 - 1950 [1951-1990] 589 0 erweitern
Wydział Ogólny (sygn. 1-17; 447-450); Oddział Organizacji Szkół (sygn. 18-44); Oddział Budżetowo-Gospodarczy (sygn. 45-52); Referat Bibliotek (sygn. 53-66); Referat Budownictwa (sygn. 67-83); Referat Statystyki (sygn. 84-104); Referat Wychowania Fizycznego (sygn. 105-120; 360); Wydział Szkolnictwa Podstawowego (sygn. 121-127; 368-375); Wydział Szkolnictwa Ogólnokształcącego (sygn. 128-160); Szkolnictwo Zawodowe (sygn. 161-163; 355-356; 528-533); Szkolnictwo Kształcenia Nauczycieli (sygn. 164-183); Oświata dorosłych (sygn. 184-229; 317; 452); Opieka nad dzieckiem (sygn. 230-236, 459-475); Sprawozdania, konferencje, zjazdy (237-246, 304-316); Wizytacje (sygn. 247-254); Służba Polsce (sygn. 255-301); Przedszkola (sygn. 302-303, 357-359, 367); Walka z analfabetyzmem (sygn. 318-339); Kształcenie nauczycieli (sygn. 340-341; 446); Oddział Administracyjno-Organizacyjny (syg,. 342-354); Oddział Planowania (sygn. 361-366; 454-455); Spis spraw przekazanych do Archiwum (sygn. 376); akta Państwowej Komisji Weryfikacyjno-Kwalifikacyjnej dla kandydatów do szkół wyższych i zakładów kształcenia nauczycieli (sygn. 377-411); akta Państwowej Komisji Weryfikacyjnej dotyczące legalizacji nauczania w okresie II wojny światowej (sygn. 412-445); Informatory (456-458); Dział Kształcenia Ogólnego (sygn. 451; 453; 476-480); Szkolnictwo Specjalne (sygn. 481-487), Licea Ogólnokształcące (sygn. 488-498); Dział Organizacji i Kadr (sygn. 499-518); Dział Inwestycji i Remontów (sygn. 519-527); Dział Ekonomiczny (sygn. 534-585); Bezpieczeństwo i Higiena Pracy (sygn. 586) Anzahl der Einheiten589
10/1179/0 Państwowy Zakład Ubezpieczeń Oddział Wojewódzki w Gdańsku [1929-] 1945 - 1986 352 0 erweitern
Instrukcje i okólniki, przepisy organizacyjne (1945-1950, sygn. 1-37), skargi i zażalenia (1952-1957, sygn. 38-44); kontrole (1946-1958, sygn. 45-53); planowanie i sprawozdawczość (1947-1959, sygn. 54-107); współzawodnictwo pracy (1945-1956, sygn. 108-116); finanse (1945-1956, sygn. 117-145), dokumentacja dotycząca rodzajów ubezpieczeń (1929-1959, sygn. 146-205); sprawozdawczość finansowa insektoratów terenowych (1953-1960, sygn. 206-224); akta Wydziału Kontroli (1955 - 1986, sygn. 225 - 281); akta Działu Administracyjno - Gospodarczego (1955 - 1977, sygn. 282 - 288); akta Wydziału Organizacyjno - Prawnego (1959 - 1976, sygn. 289 - 294); aktaWydziału Ubezpieczeń Wypadkowych i Życiowych (1962 - 1972, sygn. 295 - 302); aktaWydziału Ubezpieczeń na Życie (1965 - 1973, sygn. 303 - 308); akta Wydziału Akwizycji i Propagandy(1974, sygn. 309); akta Wydziału Kadr (1964 - 1965, sygn. 310); akta Wydziału Ubezpieczeń Osobowych (1959 - 1963, sygn. 311); akta Wydziału Handlu i Przemysłu (1959 - 1964, sygn. 312); akta Inspektoratu Miejskiego w Gdyni (1959 - 1961, sygn. 313); aktaWydziału Księgowości (1953 - 1982, sygn. 314 - 353). Anzahl der Einheiten352
10/1180/0 Gdańska Dyrekcja Odbudowy w Gdańsku 1945-1951 0 0 erweitern
0 Anzahl der Einheiten195
10/1181/0 Związek Nauczycielstwa Polskiego Zarząd Okręgowy w Gdańsku 1946 - 1957 151 0 erweitern
Protokoły z posiedzeń Prezydium Zarządu Okręgu i Zarządu Miejskiego ( 1948-1954 ) - poz. 1-9; referaty - poz. 10; mateiały Komisji Szkolno - Pedagogicznej- protokoły, plany pracy, wytyczne, sprawozdania i protokoły z posiedzeń ( 1952-1955) - poz. 11-14; informacje o pracy Zarządu Okręgu , biuletyn Zarządu Głównego, komunikaty informacyjne, ocena działalności Zarządu Okręgu ( 1955-1956) - poz. 15-16; dokumentacja statystyczna dotycząca działalności Związków Zawodowych ( 1946-1954) - poz. 17-23; protokoły z odpraw przewodniczących i sekretarzy z terenu wszystkich szkół Gdańska ( 1953-1955) - poz. 24; szkolenia związkowe ( 1953-1956) - poz. 25-27; realizacja podjętych zobowiązań związanych z obchodem 50 lecia ZNP (1955) - poz. 28; protokoły i sprawozdania z działalności związkowej ZO i jednostek podległych oraz w poszczególnych szkołach oraz ośrodkach opiekuńczo - wychowawczych,, sprawozdania i protokoły z zebrań sprawozdawczo - wyborczych (1947-1956) - poz. 29- 121, 139-150; księgi pomocnicze do zestawienia sprawozdań statystycznych - poz. 122-138, akta Komisji Rehabilitacyjnej ZNP ( 1957) - poz. 151. Anzahl der Einheiten151
10/1182/0 Miejska Rada Narodowa i Zarząd Miejski w Pruszczu Gdańskim 1945 - 1950; [1952] 345 0 erweitern
Akta Referatu Ogólno - Organizacyjnego ( 1945-1951): okólniki Min. Ziem Odzyskanych, sprawy organizacyjne, nazwy miejscowości w werski polskiej i niemieckiej, zarządzenia, sprawy wywłaszczeniowe, gospodarka mieszkaniowa, akta osobowe członków MRN - poz. 1-40; akta Referatu Ogólno-Administracyjnego (1945-1952): przepisy, zarzadzenia i okólniki o charakterze lokalnym, instrukcja kancelaryjna, tymczasowy statut organizayjny biur zarządów miejskich i gminnych, protokoły z posiedzeń poszczególnych Komisji MRN, protokoły z konferencji burmistrzów, wójtów, sołtysów, protokoły z posiedzeń MRN, sprawozdania z działalności MRN, protokoły z posiedzeń Zarządu Miejskiego, protokoły z posiedzeń komitetów o charakterze społecznym, zarządzenia poinspekcyjne Wydziału Powiatowego, protokoły klasyfikacyjne gruntów,protokoły z konferencji szkoleniowych pracowników, protokoły z posiedzeń Prezydnium MRN ( 1951 r.), rejestr wykonanych uchwał MRN, sprawy związane z sytuacją żywnościową, organizacją szkolnictwa, oświata pozaszkolna, szkolnictwo zawodowe, walka z analfabetyzmem, sprawy bezpieczeństwa publicznego, sprawy związane z akcją przeciwpożarową, aprowizacja i handel, odbudowa miasta, budownictwo mieszkaniowe, plany miasta, projekt budowy mostu, gospodarka komunalna, remont Rzeźni Miejskiej, notatki dotyczące pomocy poszkodowanym przez wojnę i wojska sowieckie, interwencja w sprawie przejęcia mienia polskiego od władz sowieckich, akcja ekshumacji zwłok żołnierzy radzieckich, sprawy wyznaniowe, ewidencja ludności, działalność USC, działalność służby weterynaryjnej, repatriacja Niemców i osadnictwo polskie, lista zgonów ludności niemieckiej, cenniki państwowe na materiały przemysłowe i rolne, zaopatrzenie i skup, plany pracy Zarządu Miejskiego na rok 1950. - poz. 41-177; akta Referatu Finansowo - Budżetowego ( 1946-1952): budżety i sprawozdania z ich wykonania, bilanse, sprawozdania finansowe, zarządzenia i protokoły z zakresu finansowego, sprawy podatkowe, Społeczny Fundusz Oszczędnościowy, księgi kasowe - poz. 178-298; akta Referatu Rolnego ( 1945-1951): dane statystyczne dotyczące rozwoju rolnictwa, osadnictwa, spis powierzchni użytków oraz zasiewów, przymusowe ubezpieczenie od klęsk żywiołowych, zestawienie zbiorcze dotyczące inwentarza żywego, zakaz wywozu zwierząt, przepisy dotyczące uboju, likwidacja odłogów, wykaz osób posiadających gospodarstwa rolne, protokoły i zarządzenia Miejskiej Komisji Rolnej, przepisy dotyczące łowiectwa, spis zwierząt gospodarskich, sprawy osiedleńcze, zalesianie nieużytków rolnych, rejestr gospodarstw rolnych i wymiaru podatku gruntowego - poz. 299-331; akta nie zakwalifikowane do żadnego z referatów ( 1945-1949): księgi biercze podatków, księga sum przechodnich, protokoły kontroli ksiąg kasowo - rachunkowych, okólniki i zarządzenia regulujące sprawy własnościowe, akcja odbudowy Warszawy, Zbiorowy Układ Pracy, sprawy podatkowe, regulacja spraw handlowych - poz. 332-345. Anzahl der Einheiten350
10/1188/0 Wojewódzki Komitet Opieki Społecznej w Gdańsku 1945 - 1949 108 0 erweitern
Akta Powiatowych i Miejskich Komitetów Opieki Społecznej ( 1945-1949): protokoły i sprawozdania z posiedzeń MKOS i PKOS dot. pomocy dla poszkodowanych w hitlerowskich obozach koncentracyjnych lub osób powracajacych w frontu, rozdawnictwa darów UNRRA, sprawozdania z organizacji imprez charytatywnych - poz. 1-21; akta dotyczące Akcji Pomocy Zimowej ( 1946-1949): sprawozdania miesięczne MKOS i PKOS z akcji zbiórek pieniężnych, statystyka osób korzystających z przydziału odzieży, obuwia, żywności, opału, zapomogi pieniężnej - poz. 22-41, 99; sprawozdania finansowo - budżetowe ( 1945-1947) - poz. 42-57; akta dotyczące Domów Dziecka ( 1946-1949): sprawozdania z działalności Domów Dziecka, protokoły z lustracji dotyczącej obsady personalnej, ewidencji dzieci, zakładanie żłobków - poz. 58-69; Zarządzenia i Okólniki Centralnego Komitetu Opieki Społecznej ( 1945-1948 ) - poz. 70-77;96-97; protokoły z posiedzeń Zarządu WKOS ( 1945-1949): sprawozdania z posiedzeń WKOS Wydziału Opieki Społecznej Urzędu Wojewódzkiego, odezwy do zakładów pracy o zorganizowanie dobrowolnej zbiórki pieniężnej, sprawozdania opisowe WKOS - poz. 78-80; 100, 101; Protokoły z posiedzeń Powiatowego Komitetu Opieki Społecznej, sprawozdania z działalności ( 1945-1949) - poz. 81-91; protokoły i sprawozdania z lustracji , protokoły kontrolne o nadużycia( 1945-1949) - poz. 92-95, 98; akta dotyczące warsztatów rzemieślniczych ( 1948-1949) - poz. 102-108. Anzahl der Einheiten108
10/1189/0 Inspektorat Szkolny w Gdańsku /Miejski/ 1945 - 1960 300 0 erweitern
Akta Oddziału Szkolnictwa Podstawowego (1945-1960): protokoły rad pedagogicznych, protokoły z konferencji i narad kierowników szkół podstawowych, sprawozdania powizytacyjne szkół , formularze sprawozdawczo - statystyczne dla szkół podstawowych, sprawozdania statystyczne z wyborów do komitetów rodzicielskich, zestawienie wyników kontroli i powszechności nauczania, arkusze sprawozdawcze z wyników klasyfikacji uczniów, sprawozdania z wyników egzaminów ukończenia szkoły podstawowej na terenie Gdańska, nominacje nauczycieli, przeniesienia nauczycieli, skorowidze nazwisk nauczycieli, akta poufne dot. nauczycieli arkusze spostrzeżeń nauczycieli, okólniki i zarządzenia władz oświatowych, skargi i zażalenia, wykazy dzieci zaniedbanych pedagogicznie, problem chuligaństwa, referaty, projekty organizacyjne szkół, spisy dzieci, plany pracy Inspektoratu oraz Wydziału Oświaty Prezydium MRN w Gdańsku, hospitacje szkół, sprawozdania finansowe, sprawozdania z działalności organizacji szkolnych, sprawy mieszkań dla nauczycieli, wycinki prasowe dot. działalności szkół , budżety szkół - poz. 1-182; akta Oddziału Oświaty Dorosłych ( 1945-1958): materiały dydaktyczno - wychowawcze i organizacyjne szkół dla pracujących, rekrutacja uczniów, zarzadzenia i instrukcje dot szkół dla pracujących, odprawy kierowników szkół, egzaminy eksternistyczne, dane dot nauczycieli, sprawozdawczość i statystyka dot. różnych form pracy, sprawy budżetowe, protokoły z przeprowadzonych egzaminów, walka z analfabetyzmem, kursy jęz. rosyjskiego, sprawy poufne dot. przebiegu służby niektórych nauczyciel - poz. 183-239; akta Referatu Przedszkoli (1945-1958): dokumentacja personalna wychowawców, sprawozdania z wizytacji przedszkoli, protokoły powizytacyjne i kwalifikacja dzieci do przedszkoli, sprawozdania i zarzadzenia pokontrolne, Komitet Rodzicielski, formularze i wykazy statystyczne, sprawozdania z wykonania planów pracy, karty inwentaryzacyjne budynków i lokali, wykazy przedszkoli na terenie Gdańska, sprawy gospodarcze, sprawy kolonii - poz. 240-285; akta Oddziału Opieki nad Dzieckiem ( 1947-1955): wywiady społeczne, wykazy sierot, adopcje, ankiety rodzin zastępczych, podania o zapomogi, sprawy poufne, zarzadzenia władz - poz. 286-300. Anzahl der Einheiten300
10/1190/0 Gminna Rada Narodowa i Zarząd Gminny w Drewnicy 1947-1954 59 0 erweitern
1 - 4 Protokoły z posiedzeń GRN 5 - 10 Komisje GRN 11 - 15 Protokoły z posiedzeń Prezydium GRN 16 Ewidencja członków Rady i Komisji 17 Odprawy i szkolenia sołtysów 18 Uchwały władz zwierzchnich 19 - 20 Kluby Radnych 21 Sprawozdania z działalności Rad Narodowych i Komisji 22 Obowiązkowe dostawy 23 Przepisy i zarządzenie ogólne 24 - 25 Narodowy Spis Powszechny 26 - 27, 29 Protokoły z posiedzeń Zespołu Gminnego i Zarządu Gminnego 28, 30 Sprawy wyborów do Rad Narodowych 31 Rejestr uchwał Anzahl der Einheiten59
10/1191/0 Gminna Rada Narodowa i Zarząd Gminny w Kałdowie 1945-1954 0 0 erweitern
1 - 3 Protokoły z posiedzeń GRN 4 Protokoły z posiedzeń Zarządu Gminnego i z zebrań sołtysów 5 - 6 Sprawozdania 7 - 8 Komisje 9 Protokoły z zebrań gromadzkich 10 Protokoły z sesji wyjazdowych 11 - 12, Budżet 19 - 20 13 Sprawozdania 14 Listy płac 15 Sprawy stanu cywilnego 16 Zaświadczenia tymczasowego osadnictwa 17 Przydziały urzadzeń rolnych 18 Kontrola ruchu ludności stałej gminy Kałdowo Anzahl der Einheiten34
10/1192/0 Gminna Rada Narodowa w Kolbudach 1945 - 1951 78 0 erweitern
Okólniki i zarządzenia (1949, sygn. 1). Protokoły z posiedzeń GRN , wyciągi z protokołów posiedzeń GRN (1945-1954, sygn. 2, 7, 59-61). Protokoły z posiedzeń Zarządu Gminnego (1946-1949, sygn. 3). Protokoły z posiedzeń Prezydium Gminnej Rady Narodowej (1946-1953, sygn. 4-6, 62). Wykazy członków Prezydium GRN (1948-1950, sygn. 8). Protokoły z posiedzeń poszczególnych komisji GRN (1948-1954, sygn. 9-16,18, 64). Księga protokołów z sesji sołtysów (1947-1950, sygn. 17). Budżety, sprawozdania z wykonania budżetu administracyjnego, księgi dochodów budżetowych, księgi wydatków budżetowych, księgi sum pozabudżetowych, preliminarz( 1946-1954, sygn. 19-45, 67 70, 74). Wnioski o przyznanie prawa własności (1947-, sygn. 46-53). Wykazy powierzchniowe gospodarstw rolnych ( 1950, sygn. 54). Wykaz nieruchomości i gospodarstw rolnych (1950, sygn. 55). Wykaz właścicieli gospodarstw rolnych - sygn. 56. Podatek od nieruchomości - rejestr, zestawienie wyników wymiaru podatku ( 1948, sygn. 57-58). Protokoły z zebrań gromadzkich (1954) - sygn. 68. Sprawy organizacyjne, plany pracy, sprawozdawczość, instrukcja kancelaryjna, podział terytorialny ( 1947-1948, 1954, sygn. 69, 75 ). Protokoły Gminnej Komisji Kontroli (1949, sygn. 76). Majątek gminy - przejmowanie obiektów (1947, sygn. 77). Wybory, ewidencja członków organów kolegialnych, wybory sołtysów, protokoły zdawczo - odbiorcze z przekazania - przejęcia funkcji ( 1947 - sygn. 78). Anzahl der Einheiten79
10/1193/0 Gminna Rada Narodowa i Zarząd Gminny w Lisewie 1945-1954 0 0 erweitern
1 - 2, 10 Protokoły z posiedzeń GRN 3 Komisje 4 Sprawy bezpieczeństwa 5 Spisy wyborców 6 Rejestracja szkód, sprawy osiedleńcze 7 - 8 Budżet 9 Sprawozdania rachunkowe Anzahl der Einheiten29
10/1194/0 Gminna Rada Narodowa w Łęgowie 1946 - 1950 25 0 erweitern
Protokoły z posiedzeń GRN (1949-1950, sygn. 1-2). Wyciągi z protokołów, wykazy członków Prezydium GRN (1949-1950, sygn. 3). Budżety, zestawienia wykonania budżetów administracyjnych ( 1946-1950, sygn. 4-13). Roczne sprawozdania rachunkowe (1946-1949, sygn. 14-18). Wnioski o przyznanie prawa własności (1946-1948, sygn. 19-23). Wykaz gospodarstw poniemieckich o obszarze do 100 ha - sygn. 24. Wykaz powierzchniowy gospodarstw rolnych (1950, sygn. 25). Anzahl der Einheiten51
10/1195/0 Gminna Rada Narodowa w Łostowicach 1946 - 1952 59 0 erweitern
Sprawy organizacyjne dotyczące m.in. nazw miejscowości, radiofonizacji (1947-1949, sygn. 1). Sprawy organizacyjne: uroczystości, rocznice (1950 , sygn. 2 ). Nadzór nad działalnością gminnych i miejskich rad narodowych (1949, sygn. 3). Sprawy organizacyjne Prezydium: organizacja i metody pracy, koordynacja pracy (1952, sygn. 4). Sprawy obsługi Rady Narodowej i jej organów (1952, sygn. 5). Wyciągi z protokołów posiedzeń GRN ( 1946, 1949, sygn. 6-7). Statut etatów stanowisk służbowych dla pracowników Zarządu Gminnego (1947, sygn. 13). Budżety, sprawozdania z wykonania budżetów, księgi dochodów i wydatków budżetowych, zestawienia wykonania budżetów, roczne sprawozdania rachunkowe (1946-1950, sygn. 8-12, 14-27). Rejestr przypisów i odpisów podatku gruntowego (1948, sygn. 28). Wykaz powierzchniowy gospodarstw rolnych, wykaz nieruchomości gospodarstw rolnych , klasyfikacja gruntów ( 1949-1950, sygn. 29-31). Wnioski o przyznanie prawa własności ( 1947, sygn. 32-44). Arkusze ewidencyjne gospodarstw rolnych ( 1947, sygn. 45-59). Anzahl der Einheiten62
10/1196/0 Gminna Rada Narodowa i Zarząd Gminny w Marzęcinie 1947-1954 22 0 erweitern
1 - 2 Protokoły z posiedzeń GRN 3 - 7 Komisje GRN i prezydium 8 - 11, 21 Protokoły z posiedzeń Prezydium GRN 12 Zebrania organów samorządowych 13 - 15 Odprawy sołtysów 16 - 17 Plany pracy, kontrole 18 Instrukcje i zarządzenia 19 Skargi i zażalenia 20, 22 Sprawy narodowościowe Anzahl der Einheiten43
10/1197/0 Gminna Rada Narodowa i Zarząd Gminny w Mątowach 1945-1954 0 0 erweitern
1 - 6 Protokoły z posiedzeń GRN 7 - 9 Komisje GRN 10 Sprawy osobowe 11 Sprawozdania sytuacyjne, sprawy osiedleńcze i rolne 12 Budżety Anzahl der Einheiten20
Zeige 856 bis 900 von 4.708 Einträgen.