Fonds number Name of the fonds Date from Date to
Showing 521 to 540 of 2,240 entries.
Fonds number Name of the fonds Border dates Number of
files
Number of scans Unroll
all
69/376/0 Sąd Obwodowy w Toruniu [1903, 1909]1939-1945 [1950] 0 0 Unroll
0 Number of files1099
69/377/0 Starostwo Powiatowe w Brodnicy 1945-1950 7 0 Unroll
I. Referat Ogólny, (1945-1950), sygn. 1-17; Sprawozdania z działalności starosty, protokoły zebrań naczelników władz i urzędów, obchody i uroczystości, sprawy personalne, sprawozdania z działalności referatu. II. Referat Organizacyjny, (1945-1948), sygn. 18-26; Zarządzenia wewnętrzne starosty, organizacja Starostwa, sprawy gospodarcze powiatu. III. Referat Budżetowo-Gospodarczy, (1949-1950), sygn. 27-29; Zestawienie statystyczne budżetów administracyjnych jednostek samorządowych. IV. Referat Administracyjno-Prawny, (1945-1950),sygn. 30-50; Ewidencja i kontrola ruchu ludności, poszukiwania osób, poświadczenia i uznania obywatelstwa, przejęcia nieruchomości, klęski żywiołowe, spółki wodne, sprawozdania referatu. V. Referat Społeczno-Polityczny, (1945-1950), sygn. 51-145; Stosunki ludnościowe, stowarzyszenia, organizacje i partie polityczne, sprawy wyznaniowe, łowieckie, sprawozdania sytuacyjne, zbrodnie niemieckie, groby wojenne, rehabilitacje, repatriacja, wykazy Niemców, sprawy cudzoziemców, przesiedleńcze, milicji, sprawozdania referatu. VI. Referat Karno-Administracyjny, (1945-1949), sygn. 146; Sprawozdania z działalności referatu. VII. Referat Wojskowy, (1948-1949), sygn. 147; Sprawozdania z działalności referatu. VIII. Referat Świadczeń Rzeczowych, (1945-1947), sygn. 148-149; Wykazy majątków i repatriantów w powiecie. IX. Referat Przemysłowy, (1945-1950), sygn. 150-249; Komisja Notowań Cen, Komisja Usprawnienia Zaopatrzenia, statystyka, sprawy cechowe, plany techniczne, wykazy przedsiębiorstw, warsztatów i placówek handlowych, sprawozdania referatu. X. Referat Kultury i Sztuki, (1945-1950), sygn. 250-268; Monografia miasta i powiatu, straty wojenne w zakresie dzieł sztuki i zabytków kultury, rzemiosło i szkoły artystyczne. XI. Referat Zdrowia, (1947-1950), sygn. 269-298; Sprawozdania służby zdrowia, poradnie lekarskie, zakłady opiekuńcze, statystyka USC, sprawozdania referatu. XII. Referat Weterynaryjny, (1947-1950), sygn. 299-300; Statystyka i sprawozdania referatu. XIII. Referat Aprowizacyjny, (1945-1949), sygn. 301-309; Straty wojenne, wykazy przedsiębiorstw handlowych i usługowych, sprawozdania. XIV. Referat Budowlany, (1945-1950), sygn. 310-345; Zniszczenia wojenne, odbudowa wsi i miast, wykazy nieruchomości państwowych, statystyka, sprawy inwestycji, cmentarze wojenne, gospodarka komunalna, sprawozdania. XV. Referat Pomiarów, (1948-1949), sygn. 346; Sprawozdania z działalności referatu. XVI. Referat Motoryzacyjny, (1948-1950), sygn. 347-356; Statystyka dot. gospodarki samochodowej, Powiatowy Zarząd Drogowy, sprawozdania. XVII. Referat Rolnictwa i Reform Rolnych, (1945-1950), sygn. 357-394; Reforma Rolna, wykazy gospodarstw, gospodarka rybna, hodowla, pszczelarstwo, Pow.Inspektorat Oświaty Rolniczej, sprawozdania. Dział Samorządowy. I. Referat Ogólno-Samorządowy, (1945-1950), sygn. 395-448; Administracja samorządowa, sprawy rad narodowych, oświaty i szkolnictwa, sprawy gospodarcze powiatu, pożarnictwo, sprawozdania referatu. II. Referat Inspekcji, (1945-1950), sygn. 449-487; Inspekcje gmin i zarządzenia polustracyjne, sprawy osobowe pracowników jednostek samorządowych, protokoły posiedzeń Gminnych Rad Narodowych, sprawy administracyjno-gospodarcze, budżety i sprawozdania rachunkowe gmin, wykazy jednostek terytorialnych w powiecie, zmiany granic gmin, sprawozdania referatu. III. Referat Podatkowy, (1945-1950), sygn. 488-500; Wymiar i pobór podatków, regulaminy i statuty podatkowe. IV. Referat Opieki Społecznej, (1945-1950), sygn. 501-515; Zakłady opieki społecznej, pomoc UNRRA, Pow. Komitet Opieki Społ., świadczenia i inwestycje, sprawozdania referatu. V. Referat Rachunkowo-Kasowy, (1945-1950), sygn. 516-529; Rozrachunek z gminami i samorządem wojewódzkim, pożyczki, wykonanie budżetów administracyjnych gmin, sprawy organizacyjne i sprawozdania referatu. Number of files532
69/378/0 Prezydium Powiatowej Rady Narodowej i Urząd Powiatowy w Brodnicy [1945-1949] 1950-1975 [1987] 0 0 Unroll
0 Number of files2805
69/379/0 Starostwo Powiatowe w Chełmnie 1945-1950 [1951] 94 0 Unroll
I. Referat Ogólno-organizacyjny (1945-1950), sygn. 1-51; Zarządzenia wewnętrzne, sprawozdania z działalności starosty i poszczególnych referatów, protokóły inspekcji starostwa, instrukcje,regulaminy, statuty, wykazy radnych, struktura ludności, szkolenie młodzieży, zatrudnienie, podział powiatu na gminy i gromady oraz zmiany terytorialne. II. Referat Budżetowo-gospodarczy (1945-1949), sygn. 52-57; Plan gospodarczy, wymiar i realizacja kontyngentu z majątków, wymiar i pobór podatku gruntowego. III. Referat Społeczno-Polityczny (1945-1950), sygn. 58-61; Zestawienie ofiar II wojny światowej, ewidencja zapomóg,sprawozdania sytuacyjne. IV. Referat Wojskowy (1947), sygn. 62; Kontrola porzuconego sprzętu wojennego oraz miejsc zagrożonych. V. Referat Przemysłu i Handlu (1947-1950), sygn. 63-70; Pow. Komisja Cennikowa i usprawnienia Zaopatrzenia-protokóły i sprawozdania, wykaz przedsiębiorstw i placówek handlowych. VI. Referat Kultury i Sztuki (1947-1948), sygn. 71-74; Organizacja bibliotek i protokół Kontroli Inspektoratu szkolnego VII. Referat Zdrowia (1946-1947), sygn. 75; Sprawozdania Ośrodków Zdrowia. VIII. Referat Budowlany (19450-1949), sygn. 76; Odbudowa budynków zniszczonych w okresie II wojny światowej. IX. Referat Rolnictwa i Reform Rolnych (1945-1949), sygn. 77-82; Wykazy i produkcja gospodarstw, spis powierzchni użytków i zasiewów. X. Referat Opieki Społecznej (1945-1949), sygn. 83-101; Regulaminy-protokoły z posiedzeń Powiatowej Komisji Opieki Społecznej, wykazy zakładów opiekuńczych i pensjonariuszy, sprawozdania i protokóły z lustracji zakładów. XI. Powiatowy Komitet Opieki Społecznej (1946-1949), sygn. 102-110; Protokóły, preliminarze budżetowe, sprawozdania z inspekcji gminnych Komitetów Opieki Społecznej. Number of files128
69/380/0 Powiatowa Rada Narodowa i Wydział Powiatowy w Chełmnie 1945-1950 0 0 Unroll
A. Powiatowa Rada Narodowa (1945-1950), sygn. 1-20: protokoły z posiedzeń PRN i PPRN, plany pracy i sprawozdania z działalności PRN i jej komisji, skład rady, wykaz naturalnego ruchu ludności, analfabetów i półanalfabetów. B. Wydział Powiatowy I. Referat Ogólny - Samorządowy (1945-1949), sygn. 21-35: organizacja i protokoły z posiedzeń Wydziału Powiatowego, statuty, sprawozdanie z działalności Biblioteki Publicznej, ogłoszenia rehabilitacyjne, wykaz nieruchomości poniemieckich. II. Referat Rachunkowo-Kasowy (1944/45-1950), sygn. 36-100: budżety i sprawozdania rachunkowe Powiatowego Związku Samorządowego. Number of files100
69/381/0 Prezydium Powiatowej Rady Narodowej i Urząd Powiatowy w Chełmnie [1931, 1945-1947] 1950-1975 [1978, 1989] 0 0 Unroll
Prezydium Powiatowej Rady Narodowej Wydział Organizacyjno-prawny 1. Sesje PRN,sygn.1-35 2. Uchwały z sesji PRN,sygn.36-41 3. Wykazy statystyczne i personalne członków PRN, komisji i rad narodowych niższych stopni,sygn.42-49 4. Komisje: a) wykazy i informacja o działalności,sygn.50-51 b) plany pracy,sygn.52-54 c) akta poszczególnych komisji,sygn.55-96 d) statystyka i skład osobowy,sygn.97-102 5. Sprawozdania z działalności PRN i jej organów,sygn.103-106 6. Interpelacje i postulaty radnych,sygn.107 7. Spotkania posłów, radnych WRN i PRN z wyborcami,sygn.108-117 8. Posiedzenia PPRN,sygn.118-215 9. Uchwały PPRN,sygn.216-231 10. Realizacja wniosków PPRN,sygn.232-235 11. Plany pracy PPRN, organów kolegialnych i administracyjnie podległych,sygn.236-249 12. Wykonanie planów pracy wydziałów,sygn.250 13. Zarządzenia wewnętrzne przewodniczącego PPRN,sygn.251-252 14. Konferencje i narady członków organów kolegialnych,sygn.253-256 15. Konwent Seniorów,sygn.257 16. Sprawozdawczość w sprawach pracowniczych i zatrudnienia,sygn.258-264 17. Podział administracyjny powiatu,sygn.265-283 18. Kontrole: a) zewnętrzne,sygn.284-297 b) jednostek podległych i nadzorowanych,sygn.298-326 19. Nadzór nad radami narodowymi niższych stopni,sygn.327-337 20. Skargi i wnioski oraz analiza z ich wykonania,sygn. 338-351 II. Powiatowa Komisja Planowania Gospodarczego 1. Posiedzenia kolegium,sygn.352-364 2. Plany i programy wieloletnie,sygn.365-371 3. Plany roczne i ich wykonanie,sygn.372-388 4. Opracowania monograficzne,sygn.389 5. Bilans siły roboczej,sygn.390-392 III. Wydział finansowy 1. Budżety a)jednostkowe,sygn.393-403 b) zbiorcze,sygn.404-409 2. Bilanse,sygn.410-420 3. Sprawozdania analityczno-opisowe z wykonania budżetu ,sygn.421-434 4. Kontrole a) zewnętrzne,sygn.435-443 b) jednostek podległych i nadzorowanych,sygn.444-449 IV. Wydział Oświaty 1. Organizacja wydziału,sygn.450 2. Komisja do spraw młodzieży studiującej,sygn.451 3. Wykaz akt dla szkółi placówek oświatowo-wychowawczych,sygn.452 4. Narady,sygn.453-456 5. Konferencje metodyczne nauczycieli,sygn.457-460 6. Konferencje kierowników szkół,sygn.461 7. Plan pracy,sygn.462 8. Plany gospodarcze,sygn.463-465 9. Sprawozdania z wykonania planu 5-cio letnigo w resorcie kultury,sygn.466 10. Praogramy rozwoju kultury,sygn.467-469 11. Dane liczbowe z projektu organizacji szkół,sygn.470-471 12. Program wychowania młodzieży,sygn.472 13. Ststystyka dot. bibliotek,sygn.473 14. Ruch amatorski,sygn.474 15. Sprawozdania z zatrudnienia i funduszu płac,sygn.475-478 16. Sprawozdania dot. Działalności placówek kulturalno-oświatowych,sygn.479-480 17. Walka z analfabetyzmem,sygn.481-483 18. Kontrole: a) zewnętrzne,sygn.484-486 b) jednostek podległych,sygn.487-493 19. Skargi,sygn.494-498 20. Powiatowy Obywatelski Komitet Ochrony Pomników Walk i Męczeństwa,sygn.499-501 V. Powiatowy Komitet Kultury Fizycznej i Turystyki 1. Ogranizacja,sygn.502 2. Sprawozdania z działalności,sygn.503 3. Przygotowanie do sezonu turystycznego,sygn.504 VI. Wydział Spraw Wewnętrznych 1. Akta tajne a) sprawy kancelarii tajnej,sygn.505 b) spisy wybrakowanych lub przekazanych akt do WAP Bydgoszcz,sygn.506 c) sprawozdania z działalności Referatu Wojskowego,sygn.507-513 d) sprawozdania z przebiegu orzecznictwa karno-administracyjnego,sygn.514-518 e) sprawy wyznaniowe,sygn.519-526 f) zgromadzenia i zbiórki publiczne,sygn.527-531 g) statystyka ludności,sygn.532 h) sprawozdania z poboru,sygn.533-539 i) opis sanitarny miasta Chełmna i os. Unisław,sygn.540 j) zabezpieczenie p. pożarowe powiatu,sygn.541 k) wykaz obywateli radzieckich,sygn.542 l) zmizna nazwisk,sygn.543 2. Sprawozdania z orzecznictwa karno-administracyjnego,sygn.544-552 3. Organizacje i stowarzyszenia,sygn.553-574 4.Kontrole: a) zewnętrzne,sygn.575-576 b) jednostek podległych i nadzorowanych,sygn.577-581 5. Zmiana imion i nazwisk, ustalenie pisowni nazwisk,sygn.582-595 VII. Wydział Skupu: 1. Organizacja Wydziału,sygn.596-601 2. Powiatowy Zespół Koordynacji i Skupu,sygn.602-611 3. Obowiązkowe dostawy,sygn.612-621 4. Skup produktów rolnych,sygn.622-642 5. Kontraktacja,sygn.643-644 6. Analiza towarowości zboża,sygn.645 7. Kontrole a) zewnętrzne,sygn.646-654 b) jednostek podległych i nadzorowanych,sygn.655-674 c) informacje o działalności kontrolnej,sygn.675-677 8. Analiza skarg i wniosków,sygn.678 VIII. Wydział Rolnictwa i Leśnictwa 1. Organizacja Wydziału,sygn.679 2. Plany pracy,sygn.680 3. Sprawozdania z działalności wydziału,sygn.681-682 4. Powiatowy Zespół Rolny,sygn.683-684 5. Charakterystyka gromad,sygn.685 6. Programy i wykonanie zadań w rolnictwie,sygn.686-688 7. Plany urządzenia gospodarstw leśnych i inwentaryzacja lasów,sygn.689-710 8. Plany hodowlane zwierzyny łownej,sygn.711-719 9. Czerwcowy spis rolny,sygn.720 10. Realizacja inwestycji,sygn.721-723 11. Oświata rolnicza,sygn.724 12. Spółdzielnie produkcyjne,sygn.725-727 13. Sprawozdawczość statystyczna,sygn.728-729 14. kontrole,sygn.730-737 IX. Wydział Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej 1. Normatywy kancelaryjne,sygn.738 2. Plany pracy wydziału,sygn.739 3. Plany gospodarcze i ich wykonanie,sygn.740-747 4. Sprawozdawczość statystyczna,sygn.748-753 5. Kontrole a)zewnętrzne,sygn.754-755 b) jednostek podległych i nadzorowanych,sygn.755-763 6. Skargi i wnioski,sygn.764 X. Wydział Handlu, Przemysłu i Usług 1. Powiatowy zespół koordynacyjny ds. usług,sygn.765 2. Narady robocze,sygn.766 3. Protokoły z narad handlowych,sygn.767-773 4. Plany pracy wydziału,sygn.774-775 5. Plany gospodarcze i ich wykonanie,sygn.776-792 6. Plany i programy rozwoju sieci handlowej i gastronomicznej,sygn.793-797 7. Programy rozwoju usług i pracy nakładczej,sygn.798-802 8. Sprawozdania z działalności wydziału,sygn.803 9. Realizacja podstawowych kierunków działania wydziału,sygn.804 10. Sprawozdawczość statystyczna,sygn.805-810 11. Kontrole a) zewnętrzne,sygn.811-812 b) jednostek podlegych i nadzorowanych,sygn.813-818 12. Skargi,sygn.819 XI. Wydział Zdeowia i Opieki Społecznej 1. Protokoły z narad,sygn.820 2. Plany gospodarcze i ich wykonanie,sygn.821-830 3. Sprawozdawczość statystyczna,sygn.831 4. Sprawozdawczość obrazująca absencję chorobową,sygn.832-833 5. Informacje dot. działalności na odcinku pomocy społecznej,sygn.834 6. Działalność pionu pediatrycznego i położniczego,sygn.835 7. Sytuacja kadrowa w lecznictwie,sygn.836 8. Rozwój usług służby zdrowia,sygn.837 9. Analiza pracy służby zdrowia,sygn.838 10. Ocena pracy wiejskich ośrodków zdrowia,sygn.839 11. kontrole zewnętrzne, jednostek podległych i nadzorowanych,sygn.840-860 12. Skargi i wnioski,sygn.861 13. Stowarzyszenie do walki społecznej z gruźlicą,sygn.863 XII. Wydział Zatrudnienia i Spraw Socjalnych 1. Organizacja Wydziału,sygn.864-865 2. Normatywy kancelaryjne,sygn.866 3. Plany i analiza pracy wydziału,sygn.867-873 4. Pośrednictwo pracy,sygn.874-875 5. Źródłowe materiały statystyczne,sygn.876-881 6. Sytuacja na rynku pracy,sygn.882 7. Bilans siły roboczej,sygn.883-890 8. Kontrole a) zewnętrzne,sygn.891-896 b) jednostek podległych,sygn.897-902 XIII. Wydział Urbanistyki i Architektury 1. Organizacja wydziału,sygn.903 2. Plany pracy,sygn.904-908 3. Kontrole zewnętrzne,sygn.909 4. Wypadki i katastrofy,sygn.910-911 XIV. Wydział komunikacji 1. Organizacja wydziału,sygn.912 2. Normatyway kancelaryjne,sygn.913 3. Sprawozdania z działalności wydziału,sygn.914-915 4. Kontrole zewnętrzne,sygn.916 XV. Wydział Statystyki 1. Spisy powierzchni, użytków, zasiewów, drzew i krzewów owocowych, lasów, zwierząt gospodarczych itd..,sygn.917-928 2. Sprawozdania z zakresu przemysłu,sygn.929 Urząd Powiatowy I. Biuro Ogólno-Administracyjne,sygn.930-944 II. Powiatowa Komisja Planowania,sygn.945-946 III. Wydział Finansowy,sygn.947-948 IV. Wydział Oświaty i Wychowania oraz Kultury,sygn.949-968 V. Wydział Spraw Wewnętrznych a) akta tajne,sygn.969 b) akta jawne,sygn.970-974 VI. Wydział Rolnictwa, Leśnictwa i Skupu,sygn.975-979 VII. Wydział Gospodarki Komunalnej, Przestrzennej, Ochrony Środowiska i Komunikacji,sygn.980-981 VIII. Wydział Handlu, Przemusłu i Usług,sygn.982-985 IX. Wydział Zdrowia i Opieki Społecznej,sygn.986-991 X. Wydział Zatrudnienia i Spraw Socjalnych,sygn.992-996 Number of files4355
69/382/0 Prezydium Powiatowej Rady Narodowej i Urząd Powiatowy w Golubiu Dobrzyniu [1864-1949] 1950-1975 [1976-1983, 1985] 0 0 Unroll
I Wydział Organizacyjno – Prawny (1956-1975) 1. sesje PRN, sygn. 1-18 2. realizacje uchwał PRN, sygn. 19-20 3. zespoły radnych, sygn. 21-27 4. spotkania posłów i radnych WRN i PRN z wyborcami, sygn. 28-33 5. interpolacje i postulaty radnych, sygn. 34-42 6. komisje PRN, sygn. 43-154 7. posiedzenia PPRN, sygn. 155-209 8. konwent seniorów, sygn. 210-217 9. konferencje o narady, sygn.218-230 10. zarządzenia, sygn. 231-239 11. sprawy organizacyjne, sygn. 240-243 12. normatywy kancelaryjne, sygn. 244-245 13. Plany pracy PRN, PPRN i Wydziałów, sygn. 246-254 14. podział administracyjny powiatu, sygn. 255-262 15. sprawozdawczość statystyczna dot. członków organów kolegialnych PPRN i rad narodowych niższych stopni, sygn. 263-268 16. sprawozdanie statystyczne dot. spraw pracowniczych, sygn. 269-274 17. skargi i wnioski, sygn. 275-279 18. kroniki i monografie, sygn. 280 - 282 19. Biuletyny informacyjne, sygn. 283-288 20. kontrole, sygn. 289 21. odznaczenia państwowe, sygn. 290-291 II. Powiatowa Komisja Planowania Gospodarczego (1957-1975) 1. posiedzenie kolegium Państwowej Komisji Planowania, sygn. 292-306 2. plany gospodarcze i sprawozdanie z ich realizacji, sygn. 307-354 3. bilans siły roboczej, sygn. 355-361 4. opracowanie monograficzne III. Wydział Finansowy (1962-1975) 1. sprawozdanie Wydziału, sygn. 364-366 2. sprawozdanie statystyczne, sygn. 367-372 3. kontrole, sygn. 373-381 4. budżety i sprawozdanie z ich realizacji, sygn. 382-431 5. skargi i wnioski, sygn. 432-434 IV. Wydział Oświaty (1958-1974) 1. program rozwoju kultury, sygn. 435 2. plany pracy, sygn. 436-437 3. kontrole, sygn. 438-441 4. sprawozdawczość statystyczna, sygn. 442-446 5. sytuacja kadrowa, sygn. 447 V. Powiatowy Komitet Kultury Fizycznej i Turystyki (1969-1973) 1. plany pracy, sygn. 448 2. kontrole, sygn. 449-450 3. sprawozdawczość statystyczna, sygn. 451-453 VI. Wydział Spraw Wewnętrznych (1959-1973) [akta tajne] 1. sprawy kościelne, sygn. 45-476 2. kontrole i sprawozdania z działalności referatu wojskowego, sygn. 477-479 3. sprawy obronne, sygn. 480-484 VII. Wydział Handlu, Przemysłu i Usług (1970-1974) 1. narady robocze, sygn. 485-489 2. programy i plany wieloletnie, sygn. 490-491 3. analizy ekonomiczne, sygn. 492-493 4. kontrole, sygn. 494-504 VIII. Wydział Zdrowie i Opieki Społecznej (1965-1975) 1.plany perspektywiczne i roczne, sygn. 505-512 2. sprawozdanie statystyczne, sygn. 513-520 3. kontrole, sygn. 521-546 4. rejony w lecznictwie otwartym, sygn. 547 5. skargi i wnioski, sygn. 548 IX. Wydział Zatrudniania i Spraw Socjalnych (1959-1974) 1. normatywy kancelaryjne, sygn. 549 2. plany pracy, sygn. 550-551 3. opracowanie statystyczne, sygn. 552-557 4. kontrole, sygn. 558-560 X. Wydział Statystyki (1956-1961) 1. podział czynności, plany pracy i spawozdzanie z ich realizacji, sygn. 561-563 2. sprawozdanie z wykonania planów gospodarczych, sygn. 564-566 3. metryki statystyczne, sygn. 567-569 4. spis powszechny, sygn. 570-571 5. sprawozdanie dot. zatrudnienia, ruchu ludności, opieki społecznej oraz szkolnictwa, sygn. 572-578 6. sprawozdanie dot. przemysłu, sygn. 759-581 7. sprawozdanie z handlu i gastronomi, sygn. 582-584 8. sprawozdanie z rolnictwa, sygn. 585-591 9. spisy roku, sygn. 591-61 Number of files3702
69/383/0 Starostwo Powiatowe w Toruniu 1945-1950 [1963] 9 0 Unroll
I. Referat Ogólny (1945-1950), sygn. 1-12: zarządzenia, okólniki Starosty, zjazdy, zebrania, sprawozdania z działalności urzędów niezespolonych, akcje społeczne, obchody i uroczystości państwowe, sprawozdania z działalności referatu. II. Referat Organizacyjny (1945-1950), sygn. 13-29: opis monograficzny powiatu, podział na gminy i gromady, statuty organizacyjne starostwa, protokóły zdawczo-odbiorcze agend, lustracja starostwa. III. Referat Organizacyjno-Prawny (1945-1950), sygn. 30-42: nadzór nad USC i Biurami Ewidencji Ludności, sprawy zmian imion i nazwisk, nadania i pozbawiania obywatelstwa. IV. Referat Społeczno-Polityczny (1945-1950), sygn. 43-125: sprawy bezpieczeństwa publicznego, stowarzyszenia, głosowanie ludowe - okólniki, meldunki, spisy wyborców; reforma rolna - wykazy majątków parcelowanych, sprawozdania, wykazy osób pomordowanych przez hitlerowców, przestępcy wojenni - kwestionariusze GKBZH, rehabilitacja, sprawy cudzoziemców, wyznaniowe, przesiedleńcze. V. Referat Karno-Administracyjny (1945-1950), sygn. 126-128: sprawozdania z działalności referatu. VI. Referat Szkód Wojennych (1945-1947), sygn. 129-221: kwestionariusze strat poniesionych przez osoby prywatne i instytucje podczas wojny, zestawienia /niepełne/ strat; sprawozdania z działalności referatu. VII. Referat Przemysłowy (1945-1950), sygn. 222-239: spis przedsiębiorstw przemysłowych i handlowych wg sektorów i branż; akta dot. poszczególnych zakładów przemysłowych - protokoły przejęcia, spisy inwentarza, uruchomianie zakładów, kwestionariusze, ankiety. VIII. Referat Kultury i Sztuki (1945-1949), sygn. 240-249: zabezpieczanie zabytków, organizowanie życia kulturalnego - odczyty, przedstawienia teatralne, świetlice. IX. Referat Zdrowia (1946-1948), sygn. 250-261: sprawozdania z działalności służby zdrowia, nadzór nad zakładami leczniczymi; walka z chorobami zakaźnymi i społecznymi. X. Referat Weterynaryjny (1945-1948), sygn. 262-267: organizowanie służby weterynaryjnej w powiecie, sprawozdania z działalności referatu. XI. Referat Aprowizacyjny (1945), sygn. 268-270: organizacja referatu, aprowizacja wojska i ludności cywilnej; sprawozdania. XII. Referat Budowlany (1945-1950), sygn. 271-282: statystyka budowlana, odbudowa szkół, grobownictwo wojenne, sprawozdania. XIII. Referat Świadczeń Rzeczowych (1945-1949), sygn. 283-288: sprawozdania, zestawienia z akcji świadczeń rzeczowych. XIV. Referat Rolnictwa i Reform Rolnych (1945-1949), sygn. 289-295: spisy gospodarstw poniemieckich; osadnictwo - sprawozdania, zestawienia, wykazy osób osiedlonych, klasyfikacja gruntów. XV. Powiatowy Inspektorat Oświaty Rolniczej (1945-1949), sygn. 296-304: plany i sprawozdania, wykazy szkół rolniczych, organizacje i wykazy zespołów przysposobienia rolniczego. XVI. Akta osobowe pracowników gmin. pow. toruńskiego (1945-1950) 167 j.a. kat. B-50 XVII. Akta nieruchomości - Referat Rolnictwa i Reform Rolnych (1945-1963) 39 j.a. kat. B-50 Number of files527
69/384/0 Powiatowa Rada Narodowa w Toruniu 1945-1949 0 0 Unroll
1. Regulamin PRN, (1948), sygn. 1 2. Protokóły posiedzeń PRN i PPRN, (1947–1950), sygn. 2-9 3. Komisje, (1946–1949), sygn. 10-18 4. Sprawozdania z działalności PRN, (1947–1950), sygn. 19-22 5. Nadzór nad gminnymi radami narodowymi, (1946–1949), sygn. 23-32: skład osobowy, kontrola działalności, sprawozdania 6. Sprawy oświaty, (1948–1950), sygn. 33-35: walka z analfabetyzmem, sieć i działanie bibliotek 7. Obchody i uroczystości, (1948-1949), sygn. 36-37. Number of files40
69/385/0 Wydział Powiatowy w Toruniu 1945-1950 0 0 Unroll
1. Referat Ogólno–Samorządowy, (1945–1950), sygn. 1-10: protokóły posiedzeń Wydziału Powiatowego, lustracja PZS, sprawy KKO, szkolnictwo, biblioteki. 2. Referat Inspekcji, (1945–1950), sygn. 11-37: inspekcje poszczególnych gmin, plany i sprawozdania, skład rad gminnych, zmiana granic gmin i gromad, powiatowe zebrania burmistrzów, wójtów i sekretarzy gminnych. 3. Referat Opieki Społecznej (1945–1949), sygn. 38-52: księgi opieki społecznej, pomoc dla osób powracających z obozów, walka z żebractwem i włóczęgostwem, klęski żywiołowe /powódź/, zakłady opiekuńcze, sprawozdawczość i statystyka. 4. Referat Rachunkowo–Kasowy (1946–1950), sygn. 53-58: preliminarze, budżety, sprawozdania rachunkowe PZS /niekompletne/ Number of files58
69/386/0 Prezydium Powiatowej Rady Narodowej i Urząd Powiatowy w Toruniu [1914-1949] 1950-1975 [1976-1980] 0 0 Unroll
Prezydium Powiatowej Rady Narodowej I. Wydział Organizacyjno – Prawny (1950-1973), sygn. 1-641 Sesje PRN, wykazy członków PRN, PPRN, Komisji i rad narodowych niższych stopni, plany pracy PRN, PPRN i Wydziałów, ocena działalności PRN, Komisje, radni – spotkania, wnioski i postulaty, posiedzenia PPRN, uchwały PPRN i ich realizacja, narady, zarządzenia i decyzje PPRN, sprawy organizacyjne, sprawozdawczość opisowa i statystyczna, podział administracyjny powiatu, kontrole zewnętrzne, nadzór nad radami narodowymi niższych stopni, skargi i wnioski. II. Powiatowa Komisja Planowania Gospodarczego (1953-1973), sygn. 642-847 Posiedzenia Komisji, plany gospodarcze i sprawozdania z ich realizacji – własne i jednostek nadzorowanych, bilanse – siły roboczej oraz dochodów i wydatków ludności, zatrudnienie, czyny społeczne. III. Wydział Finansowy (1951-1973), sygn. 848-929 Organizacja Wydziału, opracowania statystyczne, kontrole i inspekcje zewnętrzne oraz jednostek nadzorowanych, plany dochodów i inwestycji, budżety terenowe oraz sprawozdania z ich wykonania, skargi i zażalenia. IV. Wydział Kultury (1951-1959), sygn. 930-967 Narady, zebrania, Komisje, plany i sprawozdania Wydziału, plany i sprawozdania z działalności jednostek podległych, skargi i zażalenia, kontrole i lustracje jednostek podległych i nadzorowanych, ośrodki kultury i ich praca, uroczystości, konkursy oraz zabytki. V. Wydział Spraw Wewnętrznych ([1949]-1972), sygn. 968-1063 Akta tajne – zarządzenia, sprawy organizacyjne kancelarii tajnej, społeczno-administracyjne i karne, kościelne, wojskowe i szkolne, dokumentacja techniczna i geodezyjna; kontrole zewnętrzne, zmiana imion i nazwisk, skargi, nadzór nad stowarzyszeniami i urzędami stanu cywilnego, sprawy społeczno-administracyjne i wojskowe, księgi meldunkowe Cyganów. VI. Wydział Skupu (1951-1970), sygn. 1064-1155 Sprawy organizacyjne, posiedzenia Powiatowego Zespołu Koordynacji Skupu, plany roczne, obowiązkowe dostawy, opracowania statystyczne, skargi i wnioski, kontrole zewnętrzne jednostek podległych i nadzorowanych. VII. Wydział Rolnictwa i Leśnictwa (1953-1973), sygn. 1156-1356 Sporawy organizacyjne, plany pracy, zarządzenia i decyzje, zespoły rolne i komisje, zebrania i narady, plany i sprawozdania dot. rolnictwa, produkcji zwierzęcej, ogrodnictwa, inwestycji oraz zadrzewień. Łowiectwo – plany i sprawozdania, inwentaryzacja zwierzyny łownej, obwody łowieckie, statystyka, kontrole, skargi i wnioski, prasa, radio, pomniki przyrody, Komitety, sprawy finansowe. VIII. Wydział Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej (1950-1972), sygn. 1357-1381 Organizacja Wydziału, plany i sprawozdania, normatywy kancelaryjne, skargi i wnioski, kontrole, budowa dróg, cmentarze. IX. Wydział Handlu, Przemysłu i Usług (1950-1973), sygn. 1382-1425 Plan działania Wydziału, komisje zmiany cen, plany i sprawozdania, statystyka, nadzór i współdziałanie z cechami, legalizacja narzędzi pomiarowych, wykazy zakładów rzemieślniczych, punktów usługowych, gastronomicznych i handlu wewnętrznego, kontrole, skargi i wnioski. X. Wydział Zdrowia i Opieki Społecznej (1952-196), sygn. 1426-1452 Protokoły z odpraw pracowników sanitarno-epidemiologicznych, plany i sprawozdania, kontrole własnej jednostki, podległych i nadzorowanych, skargi i zażalenia. Komitety. XI. Wydział Urbanistyki i Architektury (1961-1964), sygn. 1453-1455 Lokale prywatne XII. Wydział Statystyki ([1949]-1962), sygn. 1453-1567 Sprawy ogólno-administracyjne, realizacja planów gospodarczych, sprawozdania dotyczące stanu i ruchu naturalnego ludności, rolnictwa, zadrzewień, przemysłu, budownictwa i gospodarki komunalnej, dróg, mostów i przepustów, transportu i łączności, oświaty i kultury, służby zdrowia i opieki społecznej, handlu i spółdzielni produkcyjnych, czyny społeczne. Urząd Powiatowy I. Biuro Ogólno-Organizacyjne (1974-1975), sygn. 1568-1981 Sesje PRN, interpolacje i postulaty radnych, narady kierownictwa, informator PRN, normatywy kancelaryjne, notatki prasowe, kontrole wewnętrzne, jednostek podległych i nadzorowanych. II. Powiatowa Komisja Planowania Gospodarczego (1974), sygn. 1582-1592 Planowanie i sprawozdawczość III. Wydział Finansowy (1974), sygn. 1593 Organizacja Wydziału. IV. Wydział Rolnictwa (1974), sygn. 1594 Plany rolnictwa V. Wydział Spraw Wewnętrznych – tajne (1974-1975), sygn. 1595-1601 Sprawy organizacyjne kancelarii tajnej, sprawy karne i społeczno-administracyjne, sprawy wojskowe VI. Akta Kategorii B50 Wydziału Spraw Wewnętrznych (1964-1968), sygn. 1-7 Decyzje odtworzenia treści aktu stanu cywilnego, sprawy obywatelskie, sprawy wywłaszczeniowe Number of files2861
69/387/0 Starostwo Powiatowe w Wąbrzeźnie 1945-1950 4 0 Unroll
I. Referat Organizacyjny (1945-1949), sygn. 1-13: statut organizacyjny, zarządzenia wewnętrzne, sprawozdania z działalności starosty i poszczególnych referatów, zatrudnienie, monografia i statystyka powiatu. II. Referat Administracyjno- Prawny (1945-1950), sygn. 14-424: ewidencja urodzin, pozbawienie obywatelstwa, poświadczenia i uznania obywatelstwa polskiego. III. Referat Społeczno-Polityczny (1945-1950), sygn. 425-456: sprawozdania i materiały do sprawozdań sytuacyjnych, sprawozdania z uroczystości, zbrodnie hitlerowskie, ewidencja i sprawozdania z działalności stowarzyszeń; wykazy Reichsdeutschów, Volksdeutschów, Eingedeutschów, listy rehabilitacyjne osób wpisanych do III i IV grupy narodowości niemieckiej, sprawy mniejszości narodowych, zaświadczenia przesiedleńcze, sprawy cudzoziemców. IV. Referat Wojskowy (1946), sygn. 457: statystyka powiatu. V. Referat Szkód Wojennych (1945-1946), sygn. 458-526: rejestracja szkód wojennych. VI. Referat Zdrowia (1949), sygn. 527: sprawozdanie z działalności sanitariatu powiatowego. VII. Referat Weterynaryjny (1949), sygn. 528: sprawozdanie. VIII. Referat Rolnictwa (1945), sygn. 529: statystyka rolna. IX. Referat Budowlany (1947-1948, 1951), sygn. 530. X. Referat Opieki Społecznej (1946-1948), sygn. 531-532: statystyka i sprawozdania. XI. Powiatowy Komitet Opieki Społecznej (1945-1949), sygn. 533-538: protokoły z zebrań PKOSi GKOS, sprawozdania PKOS, statystyka PKOS, lustracja GKOS. Number of files542
69/388/0 Powiatowa Rada Narodowa i Wydział Powiatowy w Wąbrzeźnie 1945-1950 0 0 Unroll
A. Powiatowa Rada Narodowa Protokoły z posiedzeń PRN, PPRN i Komisji PRN, plany pracy i sprawozdania PRN i jej komisji, skład rady, nadzór nad GRN, spis miast i zarządów gminnych, sprawy oświaty, kościelne, przemysłu, spółek wodnych i rolnictwa, protokoły i sprawozdania Powiatowego, Miejskiego i Dzielnicowego Komitetu Obrońców Pokoju. B. Wydział Powiatowy I. Referat Ogólny-Samorządowy, (1946-1947, 1949), sygn. 45-50: Sprawozdania przewodniczącego Wydziału Powiatowego i referatu ogólnego, statystyka ogólna, zatrudnienie w Powiatowym Związku Samorządowym. II. Referat Rachunkowo-Kasowy, (1945-1950), sygn. 51-90: Stan finansowy, plany działalności finansowo-gospodarczej, budżety, sprawozdania rachunkowe Powiatowego Związku Samorządowego. Number of files90
69/389/0 Prezydium Powiatowej Rady Narodowej i Urząd Powiatowy w Wąbrzeźnie [1930-1949] 1950-1975 [1976-1991] 0 0 Unroll
0 Number of files4008
69/390/0 Miejska Rada Narodowa i Zarząd Miejski w Chełmnie 1945-1950 0 0 Unroll
I. Miejska Rada Narodowa a/ protokoły i kurendy MRN, sygn. 1-2 b/ protokoły PMRN, sygn. 3-4 c/ Komisje, sygn. 5-9 d/ wykazy członków MRN, PMRN i Zarządu, sygn. 10 II. Zarząd Miejski 1. Referat Ogólny a/ protokoły i sprawozdania Zarządu, sygn. 11-15 b/ wybory burmistrza i wiceburmistrza, sygn. 16 2. Referat Finansowy a/ preliminarz budżetowy, sygn. 17 b/ statuty podatkowe, sygn. 18 c/ opłaty targowe, sygn. 19 d/ podatek gruntowy, sygn. 20-28 3. Referat Administracyjno- Ogólny a/ sprawozdanie z działalności referatu Meldunkowego oraz Bezpieczeństwa i porządku Publicznego, sygn. 29 b/ wykaz akt referatu Porządku Publicznego, sygn. 30 c/ wykaz strat przemysłu spożywczego, sygn. 31 d/ spisy- przedsiębiorstw, sklepów, budowli i ulic, sygn. 32-34 e/ sprawy o odzyskanie własności sprzed 1939 r., sygn. 35 4. Referat Społeczny a/ sprawozdanie referatu Zdrowia i Opieki Społecznej, sygn. 36 b/ tabele statystyczne, sygn. 37 c/ pomoc społeczna dla ofiar wojny, sygn. 38 d/ pomoc społeczna dla ludności (teczki przykładowe), sygn. 39-48 e/ sprawy Oświaty i Kultury - konserwacja zabytków, sygn. 49 III. Komitety Miejskie a/ Współdziałania, sygn. 50 b/ Obrońców Pokoju, sygn. 51 c/ Premiowej Pożyczki Odbudowy Kraju, sygn. 52 d/ Odbudowy Warszawy, sygn. 53 Number of files63
69/391/0 Prezydium Miejskiej Rady Narodowej w Chełmnie 1950-1973 0 0 Unroll
I. Referat Ogólno-Administracyjny, 1950-1973. 1. Protokoły sesji MRN, sygn. 1-22. 2. Księgi Uchwał MRN, sygn. 23-25. 3. Komisje MRN, sygn.26-55. 4. Protokoły posiedzeń PMRN, sygn. 56-81. 5. Sprawy archiwum, sygn. 82-84. 6. Statystyka, sygn. 85-88. II. Referat finansowy, 1952-1973. 7. Budżet i jego wykonanie, sygn. 89-110. III. Referat Spraw Socjalnych i Kulturalnych, 1953-1973. 8. Sprawozdania z działalności referatu, sygn. 111-112. 9. Sprawy gospodarcze, sygn. 113-114. Number of files115
69/392/0 Zarząd Miejski w Chełmży 1945-1950 0 0 Unroll
I. Referat Organizacyjny(1945-1950) 1. Tymczasowy Komitet Ludowy (1945), sygn.1. 2. Miejska Rada Narodowa (1945-1950), sygn.2-22; wybory, skład osobowy, protokoły posiedzeń, sprawozdania. 3. Biuro Zarządu Miejskiego (1945-1950), sygn.23-42; organizacja biura-statut ZM, skład osobowy, protokoły posiedzeń, przejęcie i administracja nieruchomości poniemieckich, uruchomienie i organizacja zakładów i przedsiębiorstw miejskich, lustracja ZM. II. Referat Finansowo-Budżetowy (1945-1950), sygn.43-63; zarządzenia, statuty podatków, budżety, plany finansowo-gospodarcze, wymiar podatków miejskich, sprawozdania rachunkowo-kasowe. III. Referat Administracyjny (1945-1950), sygn.64-351; bezpieczeństwo i porządek publiczny, rolnictwo, zniszczenia wojenne, przydział gospodarstw poniemieckich, akcje siewne, statystyka rolna, opieka społeczna, gospodarka mieszkaniowa, sprawy zatrudnienia, aprowizacja, przemysł i handel-rejestry zakładów i przedsiębiorstw, przejęcie, zabezpieczenie i uruchomienie poszczególnych przedsiębiorstw, ewidencja ruchu ludności-księgi meldunkowe. IV. Referat Spraw Technicznych i Majątkowych (1945-1950), sygn. 352-367; budownictwo-sprawozdania o ruchu budowlanym, odbudowa szkół, pomiary miasta, spółka wodna, plany inwestycyjne, klęski żywiołowe. V. Organizacje, stowarzyszenia kulturalne i zawodowe (1945-1950), sygn. 368-372; protokoły, sprawozdania z działalności. Number of files401
69/393/0 Prezydium Miejskiej Rady Narodowej w Chełmży 1951-1973 120 0 Unroll
I. Referat Ogólno-Administracyjny, 1951-1973. 1. Protokoły sesji MRN, sygn. 1-31. 2. Interpelacje i postulaty radnych, sygn. 32-33. 3. Komisje MRN, sygn. 34-46. 4. Protokoły Posiedzeń Prezydium MRN, sygn. 47-79. 5. Organizacja wewnętrzna Prezydium-plany pracy, wykazy pracowników, sygn. 80-82. 6. Sprawy rolne, statystyka, sygn. 83-89. II. Referat Finansowy, 1951-1959, sygn. 90-102. 7. Budżet i jego wykonanie. III. Referat Spraw Socjalnych i Kulturalnych, 1950-1968. 1. Sprawy kultury, organizacje w mieście, sygn. 103-108. IV. Książki meldunkowe mieszkańców Chełmży, 1950-1953, sygn. 109-120. Number of files326
69/394/0 Zarząd Miejski w Golubiu dla miast Golubia i Dobrzynia 1945-1950 0 0 Unroll
1. Miejska Rada Narodowa, (1945-1951), sygn. 1-7: Protokóły z posiedzeń MRN i Prezydium, protokoły, sprawozdania Komisji MRN. 2. Zarząd Miejski, a. Referat Organizacyjno-Administracyjny, (1946-1949), sygn. 8-11: Statut organizacyjny Biura Zarządu Miejskiego, protokoły, głosowanie ludowe, wybory do Sejmu Ustawodawczego. b. Referat Finansowo-Budżetowy, (1946-1950), sygn. 12-23: Statuty podatkowe, budżety, sprawozdania rachunkowe, inwentarze z załącznikami. c. Referat Administracyjny, (1946-1950), sygn.24: Statystyka rolna. Number of files28
69/395/0 Prezydium Miejskiej Rady Narodowej w Golubiu-Dobrzyniu 1950-1973 0 0 Unroll
1. Sprawy organizacyjne MRN (1950-1960), sygn. 1-2: plany i sprawozdania. 2. Protokoły sesji MRN (1952-1972), sygn. 3-21: protokoły z l. 1950-51 patrz: ZM w Golubiu 1945-50, sygn.2. 3. Realizacja uchwał MRN (1957-1958), sygn. 22. 4. Spotkania posłów i radnych z wyborcami (1965-1973), sygn. 23-26. 5. Komisje MRN (1950-1972), sygn. 27-48: protokoły posiedzeń, skład, plany i sprawozdania, regulaminy Komisji. 6. Sprawy organizacyjne PMRN (1951-1970), sygn. 49-51: plany i sprawozdania. 7. Protokoły posiedzeń Prezydium (1950-1972), sygn. 52-73: protokoły do 4.12.50 r. patrz: ZM w Golubiu 1945-50, sygn. 3. 8. Księgi uchwał PRMN (1957-1958), sygn. 74-75. 9. Komitety Blokowe (1964-1973), sygn. 76-77. 10. Plany gospodarcze (1959-1972), sygn. 78-87. 11. Skargi i wnioski (1957), sygn. 88. 12. Kontrole zewnętrzne i sprawozdania (1950-1973), sygn. 89-92. 13. Budżet i jego wykonanie (1950-1972), sygn. 93-124. 14. Sprawy cmentarzy (1968-1972), sygn. 125: karty ewidencyjne mogił wojennych, protokoły ekshumacji, dok. techniczna. Number of files125
Showing 521 to 540 of 2,240 entries.