Fonds number | Name of the fonds | Border dates | Number of files | Number of scans | Unroll all Roll all |
7/41/0 | Notariusz Lewin Albert w Mogilnie | 1886 - 1890 | 0 | 0 | Unroll Roll |
| Księgi, rejestry notarialne Number of files3 |
7/42/0 | vacat | | 0 | 0 | Unroll Roll |
| 0 Number of files0 |
7/43/0 | vacat | | 0 | 0 | Unroll Roll |
| 0 Number of files0 |
7/44/0 | Notariusz Fryderyk Reintzch w Trzemesznie | 1865 - 1872 | 0 | 0 | Unroll Roll |
| Księgi notarialne Number of files12 |
7/45/0 | Notariusz Wilhelm Reymann w Trzemesznie | 1846 - 1867 | 8 | 0 | Unroll Roll |
| Księgi notarialne Number of files13 |
7/46/0 | Notariusz Theodor Warschauer w Trzemesznie | 1897 - 1919 | 0 | 0 | Unroll Roll |
| Księgi, rejestry notarialne Number of files88 |
7/47/0 | Notariusz Ludwig W.A. Zółtowski w Trzemesznie | 1864 - 1878 | 0 | 0 | Unroll Roll |
| Księgi, rejestry notarialne Number of files36 |
7/48/0 | Notariusz Paul Lengsfeld w Żninie | 1909 - 1920 | 0 | 0 | Unroll Roll |
| Księgi, rejestry notarialne Number of files38 |
7/49/0 | Notariusz Paul Scharlach w Żninie | 1909 - 1919 | 0 | 0 | Unroll Roll |
| Księgi, rejestry notarialne Number of files32 |
7/50/0 | Notariusz Heinrich von Werthern w Żninie | 1899 - 1909 | 0 | 0 | Unroll Roll |
| Księgi, rejestry notarialne Number of files40 |
7/51/0 | Posterunek Policji Państwowej w Gniewkowie | 1925 - 1939 | 34 | 0 | Unroll Roll |
| Zarządzenia, szkolenia szeregowych, imprezy publiczne Number of files34 |
7/52/0 | Inspekcja Budowlana w Inowrocławiu | 1824 - 1919[1931] | 14 | 0 | Unroll Roll |
| Korespondencja, sprawy ogólno - administracyjne, rozporządzenia, budynki szkolne (seminarium nauczycielskie w Inowrocławiu, inspektorat szkolny w Strzelnie), budowa kościołów ewangelickich w Inowrocławiu i Gniewkowie, budowle domenalne, budowa dróg - kosztorysy, szkice; inwentarze dróg, profile poziome, niwelacja, kosztorysy i rysunki mostów, budynki więzienne ( Inowrocław, Strzelno), nadleśnictwo w Osieku, budynki cukrowni w powiecie inowrocławskim, strażnica graniczna w Wójcinie Number of files714 |
7/53/0 | Państwowa Inspekcja Budowlana w Inowrocławiu | [1854]1919 - 1931[1932] | 0 | 0 | Unroll Roll |
| Przepisy i zarządzenia, budynki państwowe, opieka nad zabytkami, szkoły, domeny i leśnictwa, szacowanie nieruchomości, cmentarze, mosty, probostwa i kościoły, szkoły katolickie i ewangelickie, sądy i więzienia ( Mogilno, Strzelno, Trzemeszno), urząd celny i domy strażaków granicznych ( Wójcin, Berlinek ) Number of files134 |
7/54/0 | Inspekcja Budowlana w Mogilnie | 1828 - 1919[1930] | 52 | 0 | Unroll Roll |
| Zarządzenia, budynki szkolne ( Pakość, Trzemeszno, Szczepanowo ) - kosztorysy, dokumentacja techniczna, kościoły ( ewangelickie w Dąbrowie i Trzemesznie, katolicki w Szczepanowie ), budynki domenalne, młyny wodne ( Zieleń, Wylatowo, Redczyce - kosztorysy, plany sytuacyjne, sąd w Trzemesznie, drogi - przekroje poprzeczne i szkice sytuacyjne Number of files52 |
7/55/0 | vacat - Państwowa Inspekcja Budowlana w Mogilnie - połączono z zespołem nr 53 | | 0 | 0 | Unroll Roll |
| 0 Number of files0 |
7/57/0 | Akta miasta Inowrocławia | 1421 - 1733;1779 - 1945[1961] | 4860 | 0 | Unroll Roll |
| Okres staropolski – dokumenty wystawione przez królów: Zygmunta I w 1523 r., Augusta II, Stefana Batorego, Zygmunta III Wazę, Jana Kazimierza, Jana III Sobieskiego, Augusta II oraz Stanisława Augusta - w depozycie w AP w Bydgoszczy Magistrat ( 1779-1919) I. Sprawy ogólno-organizacyjne: wybory do Landtagu, urzędnicy państwowi, wyborcy, ordynacje sądowe, ordynacja gminna (1850 r.) i miejska (1853 r.), zjazdy miast Prowincji Poznańskiej, ordery i odznaczenia, statystyka, podatki, straty materialne mieszkańców w 1807 r., przestępczość, dzienniki spraw tajnych II. Miejska rada: zarządzenia, składy osobowe rady, posiedzenia, obwody wyborcze i wyborcy, protokólarz gminy Szymborze (1892-1913) i Deputacji Budowlanej (1896-1898) III. Podatki, sprawy finansowe: przepisy, budżety, kontrole kasy miejskiej, pobór podatków IV. Ewidencja ludności, sprawy meldunkowe:listy mieszkańców miasta z lat 1814, 1816, 1835, 1844, 1853, 1864, 1874, 1882 i 1892 V. Opieki społeczna: zarządzenia, ordynacje, statut szpitala, miejska kasa chorych, przytułek, dotacje, pomoc dla rodzin żołnierzy i inwalidów VI. Sprawy budowlane: koncesje budowlane, ratusz, budowa linii kolejowej i domów mieszkalnych, zabudowa placów, utrzymanie ulic, pomniki VII. Zakłady miejskie: zarządzenia policyjne, gazownia, elektrownia, budowa zajezdni i linii tramwajowej, plany sytuacyjne, rozbudowa uzdrowiska, kontrola stanu sanitarnego, ujęcie wody w Trzaskach VIII. Urzędy i urzędnicy: wybory burmistrzów, sekretarze i radcy miejscy, niżsi urzędnicy, architekt, policjanci, rendanci kasy, egzekutorzy, personel pomocniczy IX. Sprawy własnościowe: zakup i dzierżawa gruntów, umowy, łąki klasztorne, „Kozłówka”, zakłady komunalne, plany nieruchomości, wykazy działek, zmiany właścicieli, opłaty X. Ubezpieczenie od ognia: zarządzenia, ordynacje, opisy nieruchomości, zniszczenia budynków, wykazy właścicieli, pożar w Szymborzu (1813 r.) XI. Przemysł, handel, rzemiosło, cechy: piekarnie, młyny, wiatraki, koncesje na prowadzenie handlu, egzaminy czeladnicze, budowa kopalni soli w Górze, dzierżawa i wykup gruntów kopalnianych, poszukiwania złóż, wydobycie torfu XII. Żydzi: statut gminy wyznaniowej, wybory władz, kontrole, naturalizacja, utworzenie szkoły, uczniowie, rejestr faktów stanu zywilnego, cmentarz XIV. Sprawy sądów: organizacja, wypisy z rejestru sądowego, Sąd Kupców i Sąd Przemysłowy w Inowrocławiu, sądy polubowne XV. Sprawy kościelne, franciszkanie: budowa kościołów, budynki parafialne, grunty klasztorne, kontrole kasy XVI. Rolnictwo, łowiectwo, sprawy leśne: rozporządzenia, handel dziczyzną XVII. Zdrowie, sprawy sanitarne: powołanie lekarza, choroby zakaźne, budowa baraków XVIII. Sprawy wojskowe, I wojna światowa: zarządzenia, wykazy poborowych, ćwiczenia wojskowe, mobilizacja w 1914 r., aprowizacja, zakwaterowanie, zaopatrzenie wojska podczas wojny, wykazy koni, pomoc rodzinom żołnierzy XIX. Stowarzyszenia, towarzystwa: statuty, członkowie, korespondencja m. innymi - Czerwony Krzyż, Towarzystwo Zapobiegania Gruźlicy, „Sokół, Ewangelische Jungfrau-Verein,”Straż”, Towarzystwo Muzyczno-Orkiestrowe w Inowrocławiu XX. Szkoły, nauczyciele, biblioteki: budowa szkół, budżety, nauczyciele, szkolnictwo wyznaniowe, dokształcające, gimnazjum, szkółki niedzielne, uczniowie, programy nauczania XXI. Sprawy procesowe: akta procesów między miastem i mieszkańcami XXII. Sprawy policyjne: zarządzenia, rejestr kar, przestępczość, włóczęgostwo XXIII. Ulice, place, mosty, linie kolejowe: zarządzenia, zakup gruntów, budowa, remonty, zadrzewianie XXIV. Targi, jarmarki, ceny, żywność: umowy, zaopatrzenie w żywność XXV. Kasa Chorych, nieszczęśliwe wypadki, inwalidztwo: zarządzenia, nieszczęśliwe wypadki, ubezpieczenia, choroby, inwalidztwo, sprawy sporne, kontrole XXVI. Sprawy stanu cywilnego: zapowiedzi, zgłoszenia urodzeń, zgony Zarząd Miejski 1919-1939: I. Dział Ogólno-Organizacyjny: okólniki, herb, majątek miasta, urzędnicy, orzecznictwo, wydzielenie miasta z powiatu, sprawy hipoteczne, zakłady komunalne, nieruchomości i właściciele gruntów, obrót gruntami, (m.in. Huta Szkła, strzelnica w Mątwach, Zakłady Sodowe, młyn Grabskiego), budowa ulic, ogródki działkowe II. Dział Finansowo-Budżetowy: budżety, zadłużenie miasta, finanse zakładów komunalnych, pożyczki, dotacje, rachunki, opłaty administracyjne, komunalna kasa oszczędności, banki, pobór podatków, ubezpieczenie budynków, kontrole III. Dział Gospodarki Gminnej: rozbudowa zakładów przyrodoleczniczych, stan sanitarny miasta, badania wody, melioracje IV. Dział Administracyjny: stowarzyszenia, partie i stronnictwa polityczne, sprawozdania sytuacyjne, cudzoziemcy, statystyka, oszacowanie budynków, rozbudowa elektrowni, spis właścicieli domów, budowa lotniska, zezwolenia na koncerty i zgromadzenia, cechy, strajki, święta narodowe, sprawy wojskowe, opieka nad rodzinami żołnierzy, pobór, spisy koni, drogi państwowe i wojewódzkie, kary policyjne i sądowe, sprawy karne i procesowe, opieka społeczna, bezrobocie, utrzymanie ulic, działalność komitetów: Rozbudowy Miasta oraz Budowy Pomnika J. Kasprowicza Magistrat (1939-1945): budżety, urzędnicy, budynki mieszkalne, grunty miejskie, pobór podatków, zaopatrzenie w żywność Akta osobowe: pracownicy Magistratu, kartoteka meldunkowa, niemiecka lista narodowa Akta budowlane, fotografie (1883-1945[1959]) - dokumentacja techniczna, pozwolenia budowlane, korespondencja Number of files6083 |
7/58/0 | Akta m. Janowca Wlkp. pow. Żnin | 1768 - 1987 | 0 | 0 | Unroll Roll |
| Okres staropolski – dokument wystawiony przez króla Stanisława Augusta ( 1786 r. ) nadający miastu prawo do jarmarków ( w depozycie w AP w Bydgoszczy ) Magistrat 1804-1919 [1938] 24.a.: posiedzenia magistratu ( protokoły), przemysł, rzemiosło, cechy, grunty, budownictwo, budowa kościoła katolickiego, ubezpieczenia od pożarów Zarząd Miejski [1900] 1919-1939 [1940] 261.a.: wybory burmistrza i rady miejskiej, protokoły magistratu (1923-33), rady miejskiej (1927-1932), komisji, budżet administracyjny, zmiany administracyjne, wybory do Sejmu, Senatu i Sejmiku Powiatowego, stowarzyszenia i organizacje ( nadzór), rejestry mieszkańców, sprawy gruntowe, podatki i podatnicy, leśnictwo, nauczyciele, majątek szkolny, zabytki, archiwum miejskie, targi i jarmarki, ceny, sprawy stanu cywilnego, sprawy osobowe Zarząd Miejski (1939-1940) 95 j.a.: budżet, sprawy narodowościowe, przejęcia nieruchomości, szkody wojenne, zaopatrzenie, podatki, dzierżawa gruntów, budowa dróg i ulic, sprawy stanu cywilnego Number of files538 |
7/59/0 | Akta miasta Kruszwicy powiat Inowrocław | 1806 - 1945 | 0 | 0 | Unroll Roll |
| Magistrat: Wydział I: zarządzenia, wyborcy (1893-1919), cudzoziemcy, obcokrajowcy, naturalizacja, rolnictwo, łowiectwo, rzemiosło, cechy, Urzęd Celny w Chełmcach, koncesje budowlane, budynki, grunty i zakłady komunalne, podatki, robotnicy polscy i rosyjscy (1852-1913), polscy zbiegowie, towarzystwa, wybory władz gminy żydowskiej, rejestry urodzeń, ślubów i zgonów Żydów, pobór podatków, , finanse szkoły katolickiej, remonty szos, dróg i ulic, ceny żywności, straż pożarna, żegluga na Gople, ochrona zdrowia (epidemia 1831 r.), targi i jarmarki Wydział II (1816-1919): wybory członków magistratu i miejskiej rady, deputacje, wprowadzenie miejskiej ordynacji, wybory do sejmiku powiatowego i prowincjonalnego, towarzystwa, budowa i remonty szkół Wydział III (1840-1919) [1924]: żandarmeria, sprawy Żydów, mobilizacja, zakup koni dla wojska Wydział IV (1796-1919 ): odpisy dokumentów (1592-1754), zarządzenia skarbnika i kontrole kasy miejskiej, towa-rzystwa niemieckie, zaopatrzenie wojska, nielegalne przekraczanie granicy, pomoc dla inwalidów i wdów Zarząd Miejski (1919-1939): Wydział Ogólno-Organizacyjny: statuty, wybory członków magistratu i rady miejskiej, wybory do Sejmu, Senatu i Sejmiku Powiatowego, protokólarz rady (1929-1939) i magistratu (1938-1939, 1945-49), kontrole starościńskie, uchodźcy z Kongresówki, sprawy procesowe, zmiany administracyjne granic miasta, obchody świąt i uroczystości państwowych Wydział Finansowo-Budżetowy (1894) 1919-1939: budżety i ich wykonanie, kontrole kasy miejskiej, pobór podatków i opłat, pożyczka narodowa Wydział Gospodarki Gminnej (1816) 1919-1939: okólniki, rozporządzenia, regulaminy, rozbudowa miasta, przedsiębiorstwa przemysłowe i zakłady budowlane, zezwolenia na budowę, dzierżawa gruntów miejskich, rolnictwo, produkcja rolna, ceny, aprowizacja, handel okrężny, targi i jarmarki, zakłady komunalne, wytwórnia win i soków owocowych, zabytki, Mysia Wieża, utrzymanie dróg i mostów, rejestry łodzi, kajaków i żaglówek na Gople, bezrobotni Wydział Administracyjny [1896] (1919-1939): spis i ruch ludności, towarzystwa i stowarzyszenia, cenzura, cechy, kursy rzemieślnicze, szkolnictwo, dozór szkolny, zatrudnianie nauczycieli, biblioteki polskie i niemieckie, budowa kościołów, gmina żydowska, fundusz obrony narodowej, weterani powstań narodowych, pobór, dezerterzy, inwalidzi wojenni, szkody wojenne, cmentarze, związki zawodowe Magistrat (1939-1945): rozporządzenia, wykazy Polaków, osiedlanie Niemców-czarnomorców, jeńcy wojenni, rekwizycja broni, przydziały żywności, szkody wojenne, sprawy stanu cywilnego Number of files1247 |
7/60/0 | Akta m. Pakości pow. Inowrocław | 1718 - 1756;1852 - 1942 | 0 | 0 | Unroll Roll |
| Archiwalia staropolskie (1718-1756) dokument jakuba z Kościelca Działyńskiego ( w depozycie w AP w Bydgoszczy ) Magistrat Referat Ogólno-Organizacyjny ( 1851-1942) : przepisy, zarządzenia ogólne, zarząd majątkiem gminy, sprawy osobowe członków organów miejskich, kontrola wewnętrzna i nadzór, obchody świąt narodowych, wybory do Sejmu i Senatu Referat Finansowo - Budżetowy (1846 - 1939): budżet administracyjny miasta, dochody, kredyt komunalny, obrót pieniężny, podatki ( przemysłowy, państwowy, obrotowy ), sprawozdania rachunkowe, ubezpieczenie nieruchomości Referat Gospodarki Gminnej (1847- 1939): opieka społeczna, związki, sprawy służby zdrowia, policja wodna i łowiecka, zakłady pzemysłowe, rzemiosło, szkoły (prywatne, powszechne i dokształcające), oświata, kultura, sztuka, bezrobocie, statystyka produkcji rolnej, Fundusz Bezrobocia Refarat Administracyjny (1846- 1943) - akta stanu cywilnego, sprawy wyznaniowe, spisy ludności, paszporty, widowiska, teatry, towarzystwa niemieckie, przysposobienie wojskowe, statystyka budowlana, aprowizacja, akta zapowiedzi, urodzin, chrztów, spisy mieszkańców Number of files768 |
7/61/0 | Akta miasta Mogilna | 1398 - 1732;1833 - 1945 | 1755 | 0 | Unroll Roll |
| Archiwalia staropolskie: dokument króla Jana Kazimierza, który potwierdza i transumuje wcześmiejsze przywileje, króla Augusta II oraz przywilej Andrzeja Wilczyńskiego, opata klasztoru benedyktynów w Mogilnie Magistrat (1795- 1919): zarządzenia, wybory miejskiej rady, urzędnicy miejscy, budżety, zakłady miejskie, sprawy hipoteczne, nieruchomości, szkoły wyznaniowe, towarzystwa, drogi i szosy, wykazy poborowych, przemysł, targi i jarmarki, zaopatrzenie, nadzór policyjny, policja łowiecka i obyczajowa, gmina żydowska - wybory, opieka społeczna, zdrowie, usc Zarząd Miejski (1919-1939 ): instrukcje, zarządzenia, wybory miejskiej rady, do Sejmu i Senatu, dzierżawa nieruchomości, rolnictwo, zakłady miejskie, sprawy wyznaniowe, szkolnictwo, ochrona przeciwpożarowa, obchody 10-lecia odzyskania niepodległości, gmina żydowska, bezrobocie, optanci, przemysł, handel, rolnictwo, policja budowlana, melioracja, ochrona zdrowia, opieka społeczna, zwalczanie chorób zakaźnych, sprawy stanu cywilnego. Magistrat (1939-1944) - budżety, urzędnicy miejscy Number of files1755 |