Fonds number Name of the fonds Date from Date to
Showing 1 to 20 of 262 entries.
Fonds number Name of the fonds Border dates Number of
files
Number of scans Unroll
all
51/1/0 Akta miasta Krośniewice [1821-1860]1927-1950 72 0 Unroll
Urząd Municypalny w Krośniewicach 1821-1860 - nominacje urzędników sygn. 73 Miejska Rada Narodowa sygn. 2-11 Zarząd Miejski w Krośniewicach - USC sygn.1 - Ref. Ogólno - Organizacyjny sygn. 12-32 - Ref. Finansowo - Budżetowy sygn. 33 -45, 68-69 - Ref. Przemysłu i Handlu sygn. 46-66 - Ref. Związek Zawodowy Pracowników Samorządu Terytorialnego sygn. 67 - Ref. Ewidencji Ludności sygn. 70-72 Okres międzywojenny 1938 – 1939: Urzędnik Stanu Cywilnego: podania o wydanie metryki z akt urzędnika stanu cywilnego gminy wyznaniowej żydowskiej; Okres 1945 – 1952: Prezydium Miejskiej Rady Narodowej w Krośniewicach: powołanie Komitetów Obywatelskich Wystawy Ziem Odzyskanych, plany pracy Miejskiej Rady Narodowej, sprawy personalne członków Prezydium Miejskiej Rady Narodowej, oświata i kultura, sprawy pozbawienia obywatelstwa polskiego, przejęcie mienia państwowego przez organy samorządowe; Zarząd Miejski w Krośniewicach: Referat Ogólno – Organizacyjny: zebrania organów samorządowych, protokoły kontroli, sprawy organów kolegialnych, roczne sprawozdania z odbytych uroczystości, statystyka ogólna, wykaz nieruchomości poniemieckich oraz przejęcie ich na własność miasta, wykaz pracowników, sprawy granic miasta i gminy, sprawy pracowników (szkolenia, wynagrodzenia, nowe etaty), sprawy dzierżawy placów oraz budynków, uruchamianie szkół, oświata i kultura, korespondencja z Wydziałem Powiatowym dotycząca zatrudnienia pracowników; Referat Finansowo – Budżetowy: budżety, roczne sprawozdania rachunkowe, plan finansowy wykonania budżetu administracyjnego; Referat Przemysłu i Handlu: wykaz osób prowadzących przedsiębiorstwa handlowo – przemysłowe i rzemieślnicze; Referat Rolnictwa: zestawienia świadczeń rzeczowych, sprawy rolne, hodowlane, ogrodnicze i chorób zakaźnych, arkusz zbiorczy klasyfikacji gruntów; Referat Ewidencji Ludności: wymeldowania, sprawy obcokrajowców, repatriacja osób narodowości niemieckiej, Księgi Kontroli Ruchu Ludności, rejestr mieszkańców miasta, zestawienie aktów urodzeń, małżeństw i zgonów; Referat Techniczno – Drogowo – Budowlany: sprawy kredytu i dotacji, remonty, budowa i utrzymanie dróg i mostów; Referat Zdrowia Publicznego i Opieki Zdrowotnej: protokoły posiedzeń Zarządu Okręgowego Ośrodka Zdrowia w Krośniewicach i jego statut, adopcja dzieci ocalałych z powstania warszawskiego (wnioski na przyznanie dzieci), sprawy inwalidzkie (sprawa Edwarda Dynkowskiego); Referat Wojskowy: rejestracja poborowych, młodzież z organizacji „Służba Polsce”; Zarząd Miejski Związku Zawodowego Pracowników Samorządu Terytorialnego: protokoły posiedzeń, zarządzenia i okólniki, teczka Związków Zawodowych Number of files73
51/2/0 Akta miasta Kutna 1795-1951 391 3644 Unroll
I. Okres zaboru pruskiego 1795-1806 od sygn.1 do 29: sprawy administracyjne, finansowe, wojskowe, regulacja stanu prawnego Żydów. II. Okres Księstwa Warszawskiego 1807-1815 od sygn. 30 do 53: statystyka ludności miasta, pogorzele miasta, sprawy podatkowe i finansowe miasta. III. Okres zaboru rosyjskiego i okupacji niemieckiej 1815-1918 od sygn. 54 do 146: spisy obywateli do sejmików powiatowych i zgromadzeń gminnych, opis historyczno-topograficzny miasta, ubezpieczenia od pogorzeli, sprawy kasy miejskiej, budynków miejskich i obiektów komunalnych, kwaterunku wojska, podwodów i furażu, remontu kościoła i cmentarza, cen na targowisku miejskim, ewidencja ludności miasta , wykazy rzemieślników, sprawy ludności żydowskiej, wybory do Dumy Państwowej, zmiany granic terytorialnych miasta, sprawy fabryki A. Vedtke, posiedzenia magistratu. IV. Okres 1918-1939 od sygn. 147 do 814: posiedzenia Rady Miejskiej, lustracja samorządu miejskiego, plakaty i druki dotyczące wojny polsko bolszewickiej i odbudowy kraju, budżety miasta, sprawy obiektów komunalnych, szkolnictwo i opieka socjalna, ewidencja ludności, spisy wyborców, plany budynków i pozwolenia na budowę. V. Okres 1945-1951 od sygn. od 815 do 936: protokoły posiedzeń Rady Miasta, wykazy ludności, przydziały mieszkań, aprowizacja, budżety, opieka społeczna. Number of files975
51/4/0 Różne cechy miasta Krośniewice - zbiór szczątków zespołów cechu piekarzy i szewców w Krośniewicach 1820-1892 2 0 Unroll
Zespół zawiera: książki protokołów, korespondencję, rachunki, kwity kasowe, spisy czeladników Number of files2
51/4/1 Cech Piekarzy w Krośniewicach 0 0 Unroll
0 Number of files1
51/4/2 Cech Szewców w Krośniewicach 0 0 Unroll
0 Number of files1
51/5/0 Cech Piekarzy miasta Kutno 1818-1840 5 67 Unroll
Zespół zawiera: książki protokołów, korespondencji, rachunków i kasowe, kwity kasowe Number of files5
51/7/0 Akta gminy Dąbrowice 1915-1952 216 0 Unroll
-- Akta Dąbrowickiego Urzędu Gminnego 1915-1918 sygn. od 1 do 23: sprawy poszkodowanych przez wojsko w czasie wojny, rozkład i ściąganie podatków skarbowych i gminnych, rozporządzenia dla sołtysów, szkół i nauczycieli, statystyka. - Zarząd Gminy w Dabrowicach 1932-1940 sygn. od 24 do 27: pozwolenia na budowę, ubezpieczenia domów, ksiega biercza Zarządu Gminy - Gminna Rada Narodowa w Dąbrowicach 1945-1950, sygn. od 28 do142 Dział Ogólno Organizacyjny sygn. od 28 do 70: protokoły posiedzeń GRN, komisji, Zarządu Gminy, protokoły i zarządzenia kontrolne,sprawy organizacyjne, sprawy osobowe członków organów gminy, sprawy ogólno - społeczne, sprawy oświaty Dział Finansowo- Budżetowy sygn. od 71do 108: Budżety roczne, sprawozdania rachunkowe, wymiar i pobór podatków Dział Gospodarki Gminnej sygn. od 109 do131: sprawy rolne, wykazy powierzchniowe użytków i zasiewów, statystyka rolna, wykazy majątków poniemieckich, odbudowa gospodarstw, sprawy ektryfikacji. Dział Administracyjno - Prawny sygn. od 132 do142: wykazy osób zaginionych w czasie wojny, wykazy repatriantów, przesiedleńców, sprawy karno-administracyjne. - Prezydium Gminnej Rady Narodowej w Dąbrowicach 1950-1952 sygn. od 143 do187 Dział Ogólno-Organizacyjny sygn. od 143 do176: protokoły posiedzeń prezydium i komisji, protokoły zebrań aktywu gminnego, odprawy sołeckie, plany pracy prezydium, komisji, sprawy organizacyjne i osobowe. Dział Finansowy sygn. 177, od syg. 201 do 216 Dział Socjalno - Kulturalny sygn. od 178 do180 Dział Rolny sygn. od 181do186 Akta płacowe sygn. od 187 do 200 Number of files216
51/9/0 Akta Wójta Gminy Kaleń 1824-1862 7 0 Unroll
Zespół zawiera: zezwolenia na przesiedlenie do innej gminy, świadectwa przesiedleń, korespondencja dotycząca zmian miejsca pobytu stałego oraz w sprawach bezpieczeństwa, taksa zabudowań do Towarzystwa Ogniowego Wsiów w obwodzie gostyńskim, opisy zabudowań dworskich i włościańskich, zarządzenia Wydziału Policyjnego Gubernatora Cywilnego w Warszawie, doniesienia o osobach podburzających mieszkańców, notatka dotycząca Adama Czartoryskiego. Number of files7
51/12/0 Akta gminy Krzyżanówek z siedzibą w Krzyżanowie 1847-1952 230 86 Unroll
I. Akta Urzędu Gminnego 1847-1913, sygn. od 1 do 35, od 206 do 250: świadectwa przesiedleń, wykazy nowonrodzonych, zaślubionych i zmarłych, sprawy sądu gminnego, kontrola cudzoziemców, dozory kościelne, ksiegi ludności stałej II. Zarząd Gminy Krzyżanówek z siedzibą w Krzyżanowie 1919-1939, sygn. od 36 do 58: protokoły posiedzeń rady gminy, zarządu gminy i zebrań sołtysów, sprawy urzędników gminnych, ewidencja ludniości, sprawy USC, budżety i sprawozdania finansowe, scalanie gruntów i melioracja rzeki Ochni. III. Gminna Rada Narodowa w Krzyżanowie 1945-1952 sygn. od 59 do 181 - Organy kolegialne sygn. od 59 do 74: protokoły posiedzeń rady, komisji i prezydium GRN - Dział Ogólno- Organizacyjny sygn. od 75 do 94: sprawy organizacyjne, kontrole nadzór, wykazy gromad i zmiana granic gminy, sprawy personalne, kultura i oświata w gminie - Dział Finansowo- Budżetowy sygn. od 95 do 150: budżety, sprawozdania finansowe, wymiary podatkowe, wykazy nieruchomości. - Dział Gospodarki Gminnej sygn. od 151 do 171 wykazy statystyczne powierzchni gospodarstw, klasyfikacja gruntów, sprawy budowlane i odbudowy, sprawy rolne i weterynaryjne. - Dział Administracyjno-Prawny sygn. od 172 do 181 - Dział Organizacyjno Administracyjny sygn. od 182 do 190 - Dział Finansowy sygn. 191 - Dział Socjalno -Kulturalny sygn. 192 - Dział Rolny sygn. od 193 do 196 - Akta osobowe i płacowe sygn. od 197 do 205 Number of files250
51/14/0 Akta gminy Łanięta 1945-1953 226 0 Unroll
Dział Ogólno – Organizacyjny: przepisy i zarządzenia ogólne, protokoły posiedzeń Gminnej Rady Narodowej, Zarządu Gminnego, Prezydium Gminnej Rady Narodowej i Komisji, protokoły zebrań sołtysów, Komitetu Odbudowy Warszawy, Komitetu Prac Służba Polsce i Komitetu Bibliotecznego, protokoły posiedzeń Gminnej Rady Kobiecej oraz Gminnego Komitetu Obrońców Pokoju w Łaniętach, kontrola wewnętrzna i nadzór, plany pracy GRN, PGRN i Komisji, umowy, korespondencja z władzami nadrzędnymi, sprawy osobowe członków organów gminy i pracowników gminnych, wykaz miejscowości wchodzących w skład gminy, majątek gminy i gromad, sprawy ziemi poniemieckich, zaopatrzenie oraz budowa szkół, zorganizowanie świetlic, lista składek; Dział Finansowo – Budżetowy: budżety, kredyty komunalne, zapomogi, dotacje, plan finansowy, obrót pieniężny; Dział Gospodarki Gminnej: sprawy rolne – klasyfikacja, użytkowanie i scalanie ziemi, wykaz nieruchomości i gospodarstw rolnych, wykazy zwierząt hodowlanych, opieka społeczna, wykaz sierot i inwalidów, koszty leczenia, sprawy ubezpieczeń społecznych, sprawy budowlane (odbudowa obiektów zniszczonych przez działania wojenne oraz placów i dróg, podania w sprawie wybudowania budynków); Dział Administracyjny: ewidencja i kontrola ruchu ludności, sprawy obywatelstwa, ewidencja Niemców, rejestr zmarłych Niemców w obozie w Łaniętach, majątki przejęte przez gminę, akta Urzędu Stanu Cywilnego, doniesienia o zawartych związkach małżeńskich, orzeczenia sądowe w spawie nadania nazwiska, uznania za zmarłego i alimentów. Number of files259
51/15/0 Akta gminy Oporów 1937-1953 22 0 Unroll
Zespół zawiera: sprawy budżetowe, podatki gminne, listy płac. Number of files22
51/16/0 Akta gminy Błonie z siedzibą w Ostrowach 1913-1954 109 0 Unroll
Protokoły posiedzeń Rady Gminy, Zarządu i komisji, kontrole gminy, sprawy osobowe członków organów gminy, budżety i sprawozdania finansowe, spisy ludności niemieckiej, statystyka mieszkańców, szkolnictwo i oświata rolnicza, statystyka rolna, straty wojenne, podatki gminne, świadczenia rzeczowe, klasyfikacja gruntów, akta meldunkowe. Number of files111
51/17/0 Akta gminy Plecka Dąbrowa 1928-1953 119 0 Unroll
Zarząd Gminy 1928-1944 - akta wyborcze do Sejmu, sprawozdania finansowe, dziennik główna, księga kontowa, sygn. od 1do 4 Gminna Rada Narodowa 1945-1950: Referat Ogólno-organizacyjny, sygn. od 5 do 37, od 117 do 119 Referat Zdrowia i Opieki Społecznej, sygn. 38 Referat Administracyjno-Karny, sygn. od 39 do 44 Dział Finansowo-Podatkowy, sygn. od 45 do 69 Dział Techniczno-Gospodarczy Referat techniczno-Drogowo-Budowllany, sygn. od 70 do79 Dział Aprowizacji i Rolnictwa, Referat Świadczeń Rzeczowych, sygn. od 80 do 81 Referat Rolny, sygn. od 82 do 98 Prezydium Gminnej Rady Narodowej 1951-1953 Dział Ogólno-Administracyjny sygn. od 99 do 115 Listy płac pracowników gminy Plecka Dąbrowa sygn. 116 Number of files119
51/18/0 Akta gminy Rdutów z siedzibą w Czerwonce 1807-1953 208 0 Unroll
I. Akta Wójta gminy Rdutów, 1807/1809-1869 . 0 sygn. od 1 do 10, Acta generalia, sprawa opłat stemplowych, pogorzeli i odszkodowań, sprawy żołnierzy dymisjonowanych i urlopowanych, spisowych, świadectwa przesiedleń, wezwania do Sądu Policji Poprawczej II. Gminna Rada Narodowa Gminy Rdutów z siedzibą w Czerwonce, 1945-1950 sygn. od 11 do 135, - Organy kolegialne, sygn.od 11do 26, Protokoły posiedzeń Gminnej Rady Narodowej i komisji. - Dział organizacyjno-administracyjny, sygn. od 27 do 58, Protokoły posiedzeń Zarządu Gminy, protokoły lustracyjne urzędu, sprawy organizacyjne, statystyka, zmiany granic gminy, rejestr szkód wojennych, sprawy personalne, opinie o ludności niemieckiej, zaświadczenia o karalności i stosunku do władz okupacyjnych, sprawy kultury i oświaty. - Dział finansowo-podatkowy, sygn. od 59 do 81, Budżety, roczne sprawozdania rachunkowe, składka ogniowa, podatki. - Dział techniczno-gospodarczy, sygn. od 82 do 95, Budowa i utrzymanie mostów i dróg, sprawy budowlane i odbudowy zniszczenia, pozwolenia na budowę. - Dział aprowizacji i rolnictwa, sygn. od 96 do 135, Statystyka rolna, realizacja reformy rolnej, wykazy gospodarstw i zatrudnienia, sprawy rolne i hodowlane, księgi dostaw obowiązkowych. III. Prezydium Gminnej Rady Narodowej 1950-1953 - Dział ogólno-administracyjny, sygn. od 136 do 149, od 181 do 208, Obsługa Rady i sprawy organizacyjne, sprawy osobowe, szkolenia pracowników, plany sprawozdania, protokoły komisji. - Dział finansowo-budzetowy, sygn. od 150 do162, Budżet, księgi biercze, podatki, daniny publiczne IV. Listy płac 1954-1953 sygn. od 163 do180 Number of files208
51/21/0 Akta gminy Żychlin 1833-1931 222 1076 Unroll
I. Akta wójta gminy Żychlin 1833-1869 sygn.od 1 do - 22 - akta ubezpieczeń budynków dworskich i fabrycznych cukrowni w 64-1907; Dobrzelinie, sprawy dozoru kościelnego, cyrkularze w sprawie uroczystości dworskich, polowań, wystawy 86, 86, 18, 86, 18, 18, 18, 18 rolniczej, uwłaszczenia, dziennik korespondencyjny, księgi ludności, akta wójta z okresu powstania styczniowego; II. Urząd Gminny w Żychlinie 1857-1915 sygn. od 23 do 209 i od 213 do 230- protokoły zebrań wiejskich, formularze statystyczne, księgi ludności stałej i niestałej, sprawy żołnierzy dymisjonowanych i urlopowanych, kwaterunek wojsk i pobór rekruta, szacunki ubezpieczeniowe budynków, podatki powinności, sprawy szkół, przytułków i szpitali, zbiór tabel likwidacyjnych 1864-1907, plan Żychlina z 1886 r; III. okupacja niemiecka 1915 do sygn. od 210 do 211- rozkład składki miesięcznej na szpital, aprowizacja; IV. Zarząd Gminy Żychlin 1923-1926 sygn. 212 - księgi protokołów posiedzeń Rady Gminy Żychlin; zbiór tabel likwidacyjnych 1864-1907; akta wójta z okresu powstania styczniowego, księga ludności stałej, plan Żychlina z 1886 r. Number of files240
51/22/0 Kutnowski Zarząd Powiatowy 1869-1917 48 798 Unroll
I. Dział ogólny 1882-1915r., sygn. 1-4, Statystyki, zarządzenia okólniki. II. Oddział administracyjno-ekonomiczny 1869-1915, sygn.5-19 Referat Miejski sprawa pożaru w Cukrowni Konstancja, sprawy remontów, mieszkaniowe, mobilizacja Referat Finansowy 1911-1915 sygn.20-27 sprawozdania finansowe, sprawy wypłat i delegacji pracowników III. Oddział Wojskowo-Policyjny 1908-1917 sygn. 28-48 paszporty, sprawy transportu więźniów, sprawy finansowe wydziału Number of files48
51/23/0 Kutnowska Powiatowa Komisja do spraw wyborów do Dumy 1905-1912 15 0 Unroll
I. Akta wyborów do Dumy Państwowej, 1905/1906-1912, sygn.1-15, spisy wyborców, protokoły z przeprowadzonych wyborów,okólniki Number of files15
51/24/0 Starostwo Powiatowe w Kutnie 1917-1941 445 2630 Unroll
I. Urząd Powiatowy na Obwód Kutnowsko-Gostyński 1918-1920, sygn. od 1do 23, okólniki i zarządzenia, instrukcja biurowa, wykaz strat wojennych, sprawozdania tygodniowe, informacje o więzieniach i aresztowaniach, listy gończe, sprawy personalne, finansowe i straży ogniowych. II. Dział I Bezpieczeństwa Publicznego, 1918-1929, sygn. od 24 do 172, okólniki dotyczące spraw obywatelstwa/poświadczenia i utrata/,sprawy cudzoziemców,wysiedlenia,stowarzyszenia i związki,wiece,aresztowania polityczne,sprawozdania sytuacyjne,wybory do Sejmu i Senatu,sprawy policji powiatowej. III. Dział III Wojskowy, 1918-1920, sygn. Od 173 do 175, Komenda Wojska Polskiego, Polska Organizacja Wojskowa. IV. Dział IV Administracyjno-Karny, 1921-1927, sygn. od 176 do 179, Rejestry spraw karnych i osadów. V. Dział V Wyznaniowy, 1927-1928, sygn. od 180 do 190, zmiana wyznań,sprawy kościoła narodowego i wyznania mojżeszowego,akty metrykalne. VI. Dział VII Sanitarny, 1917-1925, sygn. od 191 do 215, rozporządzenia sanitarno-porządkowe,akta lekarza powiatowego,szpitalne,rejestracja chorób zakaźnych,szczepienia,świadectwa lekarskie,komisje sanitarne,sprawy higieny. VII. Dział IX Rolny, 1918-1927, sygn.216-223, wywłaszczenia pod budowę kolei,statystyka rolna,sprawy leśne. VIII. Dział X Weterynaryjny, 1918-1927, sygn. od 224 do 252, okresowe wykazy chorób zakaźnych,walka z epidemiami,transport. IX. Dział XI Aprowizacyjny, 1918-1919, sygn. od 253 do 254, aprowizacje, sprawy piekarni X. Dział XIII Praca i Opieka Społeczna, 1918-1927, sygn. od 255 do 261, inwalidzi i jeńcy wojenni, opieka nad jeńcami, dziećmi i starcami, zapomogi XI. Dział XIV Roboty Publiczne, 1918-1927, sygn. od 262 do 267, drogi kołowe i koleje- odbudowa, regulacja osiedli XII. Referat Ogólno-Organizacyjny, 1928-1930, sygn. od 268 do 272, sprawy ogólno-administracyjne, wybory do Sejmu i Senatu XIII.Referat Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego, 1928-1930, sygn. od 273 do 289, stowarzyszenia i związki, ewidencja, nadzór, wysiedlenia cudzoziemców, paszporty, dowody osobiste XIV.Referat Administracyjno-Prawny, 1928-1930, sygn. od 290 do 330, sprawy obywatelstwa, konsularne, metrykalne, reemigracja,sprawy wyznaniowe, cmentarne, uprawnienia i spółki wodne, statystyka rolna, klęski żywiołowe, majątki państwowe, działki szkolne, zakłady przemysłowe i rzemieślnicze, cechy i związki rzemieślnicze XV. Referat sanitarny, 1927-1928, sygn. od 331 do 336, sprawozdania lekarza powiatowego XVI. Referat Weterynaryjny, 1928-1929, sygn. od 337 do 349, rejestracja lekarzy weterynarii i służby pomocniczej, statystyka i sprawozdania XVII. Dzienniki korespondencyjne, 1918-1927, sygn. od 350 do 467 XVIII. Dokumentacja dotycząca majątków ziemskich i urządzenia lasów 1919-1939, sygn. od 468 do 475 Number of files475
51/25/0 Starosta Powiatu Kutnowskiego 1940-1944 3 0 Unroll
Wykazy wysiedlonej ludności polskiej, sprawy opieki nad przesiedleńcami niemieckimi, sprawy volkslisty. Number of files10
51/26/0 Burmistrz miasta Kutna 1940-1943 0 0 Unroll
Zespół zawiera: akta meldunkowe osiedlonej ludności niemieckiej, meldunki policji niemieckiej w różnych sprawach karnych, nakazy rewizji i wysiedleń ludności polskiej i niemieckiej, anonimowy donos. Number of files2
Showing 1 to 20 of 262 entries.