Fonds number | Name of the fonds | Border dates | Number of files | Number of scans | Unroll all Roll all |
52/284/0 | Zakład Mechanizacji Rolnictwa w Łęczycy | 1957-1969 | 45 | 0 | Unroll Roll |
| 0 Number of files45 |
52/285/0 | Spółdzielnia Kółek Rolniczych w Poddębicach | 1958-1992 | 718 | 0 | Unroll Roll |
| 0 Number of files718 |
52/286/0 | Spółdzielnia Kółek Rolniczych w Zadzimiu | 1968-1994 | 381 | 0 | Unroll Roll |
| 0 Number of files381 |
52/287/0 | Państwowy Ośrodek Maszynowy w Daszynie | 1951-1970 | 97 | 0 | Unroll Roll |
| 0 Number of files97 |
52/288/0 | Państwowy Ośrodek Maszynowy w Łęczycy | 1968-2001 | 305 | 0 | Unroll Roll |
| 0 Number of files305 |
52/289/0 | Kartoteka mieszkańców pow. łęczyckiego | [1922] 1939-1945 [1950] | 439 | 0 | Unroll Roll |
| Kartoteka mieszkańców-gm. Leśmierz [1923] 1939-1945 [1950] od sygnatury 1 do sygnatury 135, Kartoteka mieszkańców-gm. Poddębice [1926] 1939-1945 [1946] od sygnatury 136 do sygnatury 328, Kartoteka mieszkańców-inne [1922] 1939-1945 [1950] od sygnatury 329 do sygnatury 439. Zachowany materiał aktowy w wyżej wymienionych seriach zawiera ten sam rodzaj informacji tzn.: imię i nazwisko, nazwisko panieńskie, data i miejsce urodzenia, powiat, data ślubu, wyznanie, zawód, przynależność państwowa, zgon, dane dotyczące rodziców - daty i miejsca urodzenia, wyznanie, miejsce zamieszkania ewentualnie zgonu, personalia małżonka, rodziców i dzieci oraz na odwrocie karty informacje o zmianach miejsca zamieszkania, zameldowanie-data przybycia, data zameldowania, poprzedni adres-data, obecne miejsce zamieszkania, wymeldowanie-data ubycia i data wymeldowania, dokąd i uwagi. Karty (rubryki napisane w języku niemieckim) różnią się kolorem, a także głębią informacji (wypełnienienia). Zauważyć można, iż karty koloru niebieskiego przeznaczono dla kobiet natomiast białego dla mężczyzn. Karty z gminy Poddębice dodatkowo umieszczano w zakładce, w której widnieje nazwa miejscowości oraz imiona i nazwiska. Większa ilość zachowanych kart dotyczy obywateli polskich. Liczba kart dla gminy Leśmierz to 9 527, dla gminy Poddębice to 6 676 i dla pozostałych to 8 120. Ogólnie zespół tworzy taka ilość kart 24 324. Number of files439 |
52/290/0 | Dowody meldunkowe | 1931, 1951 | 97 | 0 | Unroll Roll |
| 0 Number of files97 |
52/291/0 | Prezydium Gromadzkiej Rady Narodowej w Budzynku | 1955 | 3 | 0 | Unroll Roll |
| 0 Number of files3 |
52/292/0 | Prezydium Gromadzkiej Rady Narodowej w Dalikowie | 1953-1969 | 12 | 0 | Unroll Roll |
| 0 Number of files12 |
52/293/0 | Prezydium Gromadzkiej Rady Narodowej w Marynkach | 1955-1960 | 3 | 0 | Unroll Roll |
| 0 Number of files3 |
52/294/0 | Prezydium Gromadzkiej Rady Narodowej Brużycy Wielkiej | 1968 | 1 | 0 | Unroll Roll |
| 0 Number of files1 |
52/295/0 | Prezydium Miejskiej Rady Narodowej w Poddębicach | 1951 | 1 | 0 | Unroll Roll |
| 0 Number of files1 |
52/296/0 | Powiatowy Zarząd Gminnych Ośrodków Maszynowych w Poddębicach | 1950, 1970 | 38 | 0 | Unroll Roll |
| 0 Number of files38 |
52/297/0 | Stowarzyszenie Inżynierów Techników Górnictwa Koło Zakładowe przy Łęczyckich Zakładach Górniczych | 1963-1989 | 4 | 0 | Unroll Roll |
| 0 Number of files4 |
52/298/0 | Gminna Rada Narodowa w Leśmierzu | 1945-1952 | 176 | 0 | Unroll Roll |
| Gminna Rada Narodowa 1945-1950 od sygn. 1 do sygn. 7 sprawy organizacyjne, protokóły z sesji Zarząd Gminy Dział Ogólno-Organizacyjny 1945-1950 od sygn. 8 do sygn.34 Instrukcja kancelaryjna, rozporzadzenia, sprawy organizacyjne, protokółysprawy ogólno- osobowe, zarządzenia polustracyjne, kontrola wewnętrzna nadzór, majątek gminy i gromad, Dział Finansowo - Budżetowy 1945-1950 od sygn. 35 do sygn.57 Budżet, roczne sprawozdania rachunkowe, dzienniki główna, protokóły Komisji Finansowo-Budżetowej, rejestry wymiaru podatku gruntowego, podatek od widowisk i zabaw itp. Dział Gospodarki - Gminnej 1945-1950 od sygn. 58 do sygn.86 Sprawozdawczość z działalności gminy, sprawy organizacyjne, protokóły, komisje rolne,stowarzyszenia,reforma rolna,statystyka rolna, sprawy przemysłowe, popieranie przemysłu i handlu, Dział Administracji Społecznej 1945-1950 od sygn.87 do sygn. 117 Oświata, kultura, sztuka, szkoły zawodowe, powszechne, zapomogi biednym, danina narodowa, osadnictwo i repartiacjaszkody wojenne, Dział Administracyjny 1945-1950 od sygn. 118 do sygn.161Świadectwa urodzeń, Akta Stanu Cywilnego , sprawy wyznaniowe,akta budowlane i odbudowy,sprawy karno-administracyjne Prezydium Gminnej Rady Narodowej Dział Ogólno-Administracyjny 1946-1952 od sygn. 162 do sygn,165 Księgi protokółów, protokóły, karty wynagrodzeń, Dział Socjalno-Kulturalny 1951-1952 od sygn.166 do sygn. 167 Kultura, sztuka, oświata Dział Gospodarki Gminnej 1950-1951 od sygn. 168 do sygn169 Akta odbudowy i budowlane, komisja przeciwpożarowa Dział Rolnictwo 1931 sygn. 170 Akcja likwidacji zadłużenia wsi Akta Stanu Cywilnego 1949-1952 od sygn. 171 do sygn.174 Akta stanu cywilnego, sprawy wyznaniowe 1953-1954 od sygn. 175 do sygn. 176 Protokoły z sesji, protokoły z posiedzeń Number of files176 |
52/299/0 | Zakład Karny w Łęczycy | [1935]1945 - 2006[2012] | 455 | 0 | Unroll Roll |
| 1.Narady i odprawy służbowe (sygn. 2 - 19 z lat 1991 - 2006); 1.1.Narady i odprawy wewnętrzne w jednostkach organizacyjnych służby więziennej (sygn. 2 - 19, z lat 1991 - 2006); 2.Podstawy prawne działania jednostek organizacyjnych Służby Więziennej (sygn. 20 - 42, z lat 1960 - 2000) 2.1.Przepisy stanowiące podstawę funkcjonowania własnej jednostki i jednostek podległych (sygn. 20 - 42, z lat 1960 - 2000); 3.Organizacja obsługi kancelaryjnej (sygn. 43 - 45, z lat 1970 - 2006); 3.1.Wzory odcisków pieczęci (sygn. 43 - 45, z lat 1970 - 2006); 4.Organizacja archiwów zakładowych i składnic akt w jednostkach organizacyjnych Służby Więziennej (sygn. 46 - 62, z lat 1968 - 2012); 4.1.Ewidencja zasobu archiwów zakładowych i składnic akt (sygn. 46 - 62, z lat 1968 - 2012); 5.Zbiór aktów legislacyjnych służby więziennej (sygn. 1, 63 - 136, z lat 1968, 2006); 5.1.Akty prawne Ministra Sprawiedliwości dotyczące bezpośrednio Służby Więziennej (sygn. 63, z lat 1993 - 2000); 5.2 Akty prawne dyrektora zakładu karnego i aresztu (sygn. 1, 64 - 136, z lat 1968 - 2006); 6.Plany wieloletnie oraz sprawozdania z ich realizacji (sygn.137 - 186, z lat 1991 - 1997, z lat 1985 - 2006); 6.1.Opracowania zakładów karnych i aresztów śledczych (sygn. 137 - 140, z lat 1991 - 1997); 6.2.Sprawozdania i informacje statystyczne zbiorcze (sygn. 155, 157, z lat 2003 - 2005); 6.3.Sprawozdania statystyczne własnej jednostki (sygn. 141 - 154, 156, 186 z lat 1991 - 2005); 6.4.Analizy podstawowej działalności własnej jednostki (sygn. 158 - 185, z lat 1985 - 2006); 7.Prośby, skargi i wnioski (sygn. 187 - 214 , z lat 1975 - 2006); 7.1.Prośby skargi i wnioski (sygn. 187 - 202, z lat 1992 - 2006); 7.2.Analizy skarg i wniosków (sygn. 203 - 214, z lat 1975 - 2005); 8.Współpraca z krajowymi instytucjami (sygn. 215 - 218, z lat 2004 - 2006); 8.1.Współpraca z z samorządem terytorialnym i administracją terenową (sygn. 215 - 218, z lat 2004 - 2006); 9.Kontrole (sygn. 219 - 225, 453 - 503 z lat 1984 - 2006); 9.1.Kontrole zewnętrzne (dokonywane przez Najwyższą Izbę Kontroli, organy nadzoru sądowego i prokuratorskiego itp.) (sygn. 219 - 221, z lat 1995 - 2006); 9.2.Kontrole przeprowadzone przez CZSW w jednostkach podległych i nadzorowanych (sygn. 222 - 225, z lat 1984 - 2006); 9.3.Kontrole przeprowadzone przez okręgowe inspektoraty Służby Więziennej (sygn. 453 - 481, z lat 1993 - 2006); 9.4.Kontrole wewnętrzne (sygn. 482 - 503, z lat 1985 - 2006); 10.Zatrudnienie i etaty (sygn. 226, z lat 1991 - 2008); 10.1.Wykazy etatów (sygn. 226, z lat 1991 - 2008); 11.Bezpieczeństwo i higiena pracy funkcjonariuszy i pracowników służby więziennej (sygn. 227, z roku 1983); 11.1.Wypadki przy pracy (sygn. 227, z roku 1983); 12.Nauczanie, szkolenie i doskonalenie zawodowe. Działalność wychowawcza (sygn. 228 - 231 z lat 1996 - 2006); 12.1.Organizacja szkolenia i doskonalenia zawodowego (sygn. 228, z lat 1996 - 1998); 12.2.Pomoce szkoleniowe i naukowe (sygn. 229 - 230, z lat 2005 - 2006); 12.3.Dokumentacja dotycząca rekrutacji oraz realizacji nauczania i szkolenia (sygn. 231, z lat 1997 - 2005); 13. Sprawy socjalno - bytowe pracowników (sygn. 232 - 233, z lat 1999 - 2006); 13.1.Analizy i sprawozdania z realizacji akcji socjalno - bytowej (sygn. 232 - 233, z lat 1999 - 2006); 14.Dokumentacja prawna i techniczna obiektów więziennych (sygn. 234 - 245, 504 - 523, z lat 1935 - 2006); 14.1.Budowle nietypowe i zabytkowe (sygn. 234 - 245, 504 - 523 z lat 1935 - 2006); 15. Zaopatrzenie żywnościowe (sygn. 246 - 247, z lat 2000 - 2006); 15.1.Jadłospisy, raporty stanu żywionych (sygn. 246 - 247, z lat 2000 - 2006); 16.Podstawowe zasady ekonomiczno - finansowe (sygn. 248 - 286 , z lat 1992 - 2007); 16.1.Przepisy dotyczące gospodarki finansowo - księgowej jednostek Służby Więziennej (sygn. 248 - 251, z lat 1998 - 2006); 16.2.Projekty zatwierdzonego budżetu jednostek Służby Więziennej (sygn. 252 - 262, z lat 1996 - 2006); 16.3.Bilanse roczne jednostek Służby Więziennej (sygn. 263 - 277, z lat 1992 - 2007); 16.4.Roczne sprawozdania finansowe (sygn. 278 - 286, z lat 1998 - 2007); 17.Pojemność jednostek penitencjarnych (sygn. 287 - 289, z lat 1966 - 1996); 17.1.Wykazy pomieszczeń w budynkach mieszkalnych (sygn. 287 - 289, z lat 1966 - 1996); 18.Organizacja i zakres służby ochronnej (sygn. 290 - 372, z lat 1971 - 2000); 18.1.Wypadki nadzwyczajne (sygn. 290 - 372, z lat 1971 - 2000); 19.Podstawowe dokumenty dotyczące ewidencji tymczasowo aresztowanych, skazanych i ukaranych (sygn. 373 - 452, z lat 1945 - 2006); 19.1.Księga główna osadzonych (sygn. 373 - 376, z lat 1992 - 2006); 19.2.Skorowidz alfabetyczny osadzonych (sygn. 377 - 429, z lat 1945 - 2006); 19.3.Książka ruchu osadzonych (sygn. 430 - 452, z lat 1975- 2001). Number of files523 |
52/300/0 | Zespół Opieki Zdrowotnej w Łęczycy | 1934-1999 | 209 | 0 | Unroll Roll |
| 0 Number of files404 |
52/301/0 | Gminna Rada Narodowa w Piaskowicach | 1945-1953 | 73 | 0 | Unroll Roll |
| Gminna Rada Narodowa 1946-1950 s. 1-6 Protokóły GRN, komisje GRN Zarząd Gminy Dział Ogólno- Organizacyjny 1945-1950 s. 7-11 Protokóły z posziedzenia Zarządu Gminnego,sprawy osobowe członków organów gminy Dział Finansowo- Budżetowy 1945-1950 s. 12-49 Budżet i jego wykonanie,, rocznne sprawozdania rachunkowe, wymiary podatku gruntowego, księga biercza podatku gruntowego, rejestr wymiarowy podatku gruntowego, Dział Gospodarki Gminnej 1946-1947 s. 50-51 Wykaz osób posiadających gospodarstwa rolne, grunty Dział Administracji Społecznej 1946 s. 52 Wykaz budynków poniemieckich Prezydium Gminnej Rady Narodowej Dział Ogólno-Organizacyjny 1947-1954 s.53-67 Instrukcja kanelaryjna, sprawy obsługi rady, sesje i sprawy organizacyjne, protokóły Gminnej Komisji Finansowo-Budżetowej, Listy płac pracowników , akta członków Prezydium Gminnej Rady Narodowej , Dział Finansowo- Budżetowy 1950-1952 s. 68-73 Roczne sprawozdania rachunkowe, budżet i jego wykonanie Number of files73 |
52/302/0 | Sąd Grodzki w Łęczycy | [1939] 1945-1950 [1952] | 0 | 0 | Unroll Roll |
| Wydział Cywilny, l. 1945-1952, od sygn. 1 do sygn. 1814, od sygn. 2206 do sygn. 2220. Repertoria, l. 1945-1950, 1952, od sygn. 2206 do sygn. 2208, od sygn. 2211 do sygn. 2220. Skorowidz, l. 1945-1948, od sygn. 2209 do sygn. 2210. Akta spraw "C", l. 1945-50, od sygn. 1 do sygn. 132 o: zwrot, przywrócenie posiadania i wydanie inwentarza żywego, przywrócenie praw własności do nieruchomości, eksmisję, alimenty, uznanie i ustalenie ojcostwa. Akta spraw "N", l. 1949-1950, od sygn. 133 do sygn. 174 o: należność z weksla. Akta spraw "E", l. 1950-1950, od sygn. 175 od sygn. 190 o: złożenie wykazu majątku oraz przyrzeczenia. Akta spraw Ns, l. 1946-1950, od sygn. 191 do sygn. 1251 o: przysposobienie nieletnich, sprostowanie, odtworzenie aktów stanu cywilnego, stwierdzenie praw własności przez zasiedzenie, nadanie nieślubnemu dziecku nazwiska ojca, zwolnienie od obowiązku przedstawiania metryki urodzenia przy zawarciu związku małżeńskiego. Akta spraw Zg, l. 1946-1950, od sygn. 1252 do sygn. 1495 o: uznanie za zmarłego i o stwierdzenie zgonu. Akta spraw Sp, l. 1947-1950, od sygn. 1496 do sygn. 1801 o: stwierdzenie praw do spadku, otwarcie i ogłoszenie testamentu, zabezpieczenie spadku, działy spadku, złożenie oświadczenia o przyjęciu lub odrzuceniu spadku, ustanowienie kuratorem nad spadkiem, ustalenie praw do spadku, oddzielenie spadku od majątku spadkowego, odebranie deklaracji spadkowej, przyjęcie spadku wprost, odebranie oświadczenia do spadku, zgłoszenie się do spadku. Akta spraw Op, l. 1948-1950, od sygn. 1802 do sygn. 1814 o: ustanowienie opieki i zezwolenie władzy opiekuńczej na rozporządzanie majątkiem nieletnich. Wydział Karny l. 1947-1950 od sygn. 1815 do sygn. 2204, sygn. 2221. Repertoria, l. 1947-1950, sygn. 1815, 2221. Akta spraw Kg, l. 1947-1950, od sygn. 1816 do sygn. 2204 o: kradzież, znieważenie osób, matactwo, pobicie, groźby, obrazę godności osobistej, dobrowolne opuszczenie miejsca pracy, pomówienie, nabycie, zbycie, przechowywanie kradzionych przedmiotów, uszkodzenie mienia, nie uiszczenie opłaty za przejazd koleją, zniesławienie, niedopełnienie obowiązków służbowych, uszkodzenie mienia, zbycie zakwestionowanych rzeczy przez Urząd Skarbowy w Łęczycy, nielegalna uprawa roślin tytoniowych, niezabezpieczenie psa i pogryzienie, nie zgłoszenie mienia poniemieckiego, nieumyślne spowodowanie wypadku i włóczęgostwo. Akta komornika Sądu Grodzkiego w Łęczycy l. 1939-1949, sygn. 2205. Repertorium Km, l. 1939-1949, sygn. 2205. Number of files2221 |
52/303/0 | Sąd Grodzki w Ozorkowie | [1931] 1945-1950 [2012] | 0 | 0 | Unroll Roll |
| Sąd Grodzki w Ozorkowie z lat [1931] 1945-1950 [2012] zachował się bez akt organizacyjnych. Zespół tworzą repertoria, skorowidz i akta spraw z wydziału cywilnego, a także repertoria i akta spraw z wydziału karnego oraz akta spraw komornika sądowego. 1. Wydział Cywilny l. 1938-2012, od sygn. 1 do sygn. 1410, od sygn. 2244 do sygn. 2249, vacat: od sygn. 2250 do sygn. 2261, sygn. 2312, od sygn. 2315 do sygn. 2371, od sygn. 2372 do sygn. 2382, od sygn. 2383 do sygn. 2398, - repertoria, l. 1938,1955, od sygn. 1 do sygn. 9, - skorowidze, l. 1946-1954, sygn. 10, vacat sygn. 2312, - akta spraw ”C”, l. 1945-1950, od sygn. 11 do sygn. 80 o: zwrot ruchomości, zapłata odszkodowania, ustalenie ojcostwa o alimenty, zapłata należności, unieważnienie aktu urodzenia i zaprzeczenie urodzenia dziecka z małżeństwa, komorne i eksmisję, - akta spraw ”N”, l. 1948-1949, od sygn. 81 do sygn. 103 o: nakaz zapłaty, - akta spraw „Co” l.1946-1949, od sygn. 104 do sygn. 229 o: odtworzenie metryk urodzenia, ślubu, zgonu, przywrócenie posiadania nieruchomości, przyjęcie depozytu o alimenty, - akta spraw „Ns”, l. 1945-1952, od. sygn. 230 do sygn. 649, vacat od sygn. 2315 do sygn. 2371 o: odtworzenie akt stanu cywilnego, zezwolenie na sporządzenie aktu przysposobienia, stwierdzenie nabycia nieruchomości przez zasiedzenie, ustanowienie władzy rodzicielskiej, - akta spraw Zg, l. 1946-2012, od sygn. 650 do sygn. 1171, vacat od sygn. 2372 do sygn. 2382 o: stwierdzenie zgonu, - akta spraw „Sp”, l. 1947-1971, od sygn. 1172 do sygn. 1410, od sygn. 2244 do sygn. 2249, vacat od sygn. 2383 do sygn. 2398 o: stwierdzenie praw do spadku, ogłoszenie testamentu, spis inwentarza, zabezpieczenie spadku, dział spadku, odrzucenie spadku, - akta spraw Op, l. 1948-1949, od sygn. 2250 do sygn. 2261 o: wydanie zezwolenia na zawarcie związku małżeńskiego, zezwolenie na sporządzenie aktu przysposobienia, ustanowienie opieki, pozbawienie władzy rodzicielskiej. 2. Wydział Karny z lat 1931-1953 ,od sygn. 1411 do sygn. 2243, od sygn. 2262 do sygn. 2308, vacat: od sygn. 2313 do sygn. 2314, od sygn. 2399 do sygn. 2405, - repertoria z lat 1931,1950 od sygn. 1411 do sygn. 1413, - akta spraw Kg, l. 1945-1953, od sygn. 1414 do sygn. 2243, vacat od sygn. 2399 do sygn. 2405 o: używanie obelg, gróźb, pomówienie, pobicie, przywłaszczenie rzeczy, stawianie oporu Milicji Obywatelskiej, spowodowanie śmierci, zniesławienie, znieważenie słowne, kradzież, napad, urządzenie demonstracji przed gmachem Milicji Obywatelskiej, kupno rzeczy pochodzących z kradzieży, włamanie i zdewastowanie mieszkania, fałszywe zeznania, sprzedaż sfałszowanych produktów, najechanie samochodem, uprawianie nierządu w miejscu publicznym, ścięcie drzew w lesie, wyłudzenie przejazdu koleją, samowolne porzucenie pracy, uprawa tytoniu bez pozwolenia władz skarbowych, nieumyślne postrzelenie, ugodzenie nożem, wypłata alimentów, nieumyślne spowodowanie pożaru, zniszczenie mienia, prowadzenie restauracji bez posiadania karty rejestracyjnej na prowadzenie przedsiębiorstwa, ucieczka z obozu pracy, niezachowanie czystości w piekarni, nielegalne garbowanie skór cielęcych, niedopełnienie obowiązków służbowych, narażanie życia pracowników, - akta spraw "Ko”, rok 1950, od sygn. 2262 do sygn. 2308 o: kradzież, strzelanie w lesie z broni, sprzedaż sfałszowanych produktów, uszkodzenie nieruchomości, włóczęgostwo, groźby, żebractwo. 3. Akta komornika Sądu Grodzkiego w Ozorkowie, l. 1949-1950, od sygn. 2309 do sygn. 2311 o: alimenty, eksmisję, sprzedaż dowodów rzeczowych. W układzie zespołu podane są daty skrajne wydziałów, w tym również daty skrajne vacatów (akt przesuniętych do właściwych zespołów). Prawie całość zespołu stanowią akta spraw (99,5 %). Zachowały się również akta dotyczące kancelarii, czyli repertoria (12 j.a.) i skorowidze (1 j.a.). Number of files2311 |