Fonds number Name of the fonds Date from Date to
Showing 721 to 740 of 4,596 entries.
Fonds number Name of the fonds Border dates Number of
files
Number of scans Unroll
all
29/712/0 Najwyższa Izba Kontroli Delegatura w Krakowie 1950-2004 10282 0 Unroll
Kontrola poszczególnych instytucji państwowych, spółdzielczych i innych, kontrola przekrojowa rynku, inwestycji, budżetu itp., plany kontroli i sprawozdania, statystyka, organizacja Delegatury, skargi i anonimy, kontrola w wyniku zażaleń. Number of files10282
29/713/0 Centralny Urząd Planowania Biuro Regionalne w Krakowie 1947-1949 [1950] 76 0 Unroll
I. Administracja i organizacja: 1. Okólniki kancelarii Rady Państwa i Rady Ministrów 1947-1948 (sygn. CUPKr 1). 2. Normatywy władz resortowych 1947-1949 (sygn. CUPKr 2). 3. Zarządzenia Centralnego Urzędu Planowania 1947-1949 (sygn. CUPKr 3). 4. Biuletyny informacyjne GUS 1948-1949 (sygn. CUPKr 4). 5. Przepisy i zarządzenia normatywne, materiały dot. spraw administracyjnych i organizacyjnych Biura Regionalnego CUP 1947-1949 (sygn. CUPKr 5-6). 6. Preliminarze budżetowe 1948-1949 (sygn. CUPKr 7). 7. Sprawozdania miesięczne 1948-1949 (sygn. CUPKr 8). 8. Sprawa zmian granic administracyjnych województw 1948 (sygn. CUPKr 9). 9. Materiały dot. strat po powodzi 1948 (sygn. CUPKr 10). II. Ogólne: 10. Protokoły posiedzeń Prezydium Komitetu Ekonomicznego Rady Ministrów, projekty do akt prawodawczych, materiały ze zjazdów przedstawicieli urzędów CUP, projekty planu 6-letniego i roczne plany inwestycyjnych i sprawozdanie 1947-1948 (sygn. CUPKr 11-18). 11. Miesięczne raporty inwestycyjne z inwestycji prowadzonych przez terenowe władze, uczelnie wyższe i placówki naukowe, różne instytucje gospodarcze i finansowe (korespondencja) 1948-1949 (sygn. CUPKr 19-29). 12. Raporty inwestycyjne i analizy banków krakowskich 1948-1949 (sygn. CUPKr 30-32). 13. Korespondencja w sprawie wykonania zaplanowanych inwestycji 1948-1949 (sygn. CUPKr 33). 14. Dochód Narodowy Polski 1947 (sygn. CUPKr 34). 15. Wycinkowe materiały sprawozdawcze dot. w sprawie stanu gospodarczego Polski 1947-1949 (sygn. CUPKr 35). 16. Statystyka samorządu terytorialnego, gospodarka finansowa związku samorządu 1948-1949 (sygn. CUPKr 36-37). 17. Statystyki dot. zakładów przemysłowych i rzemieślniczych, rolnictwa, szkolnictwa, kultury, pocztowa i telekomunikacyjne 1945-1949 (sygn. CUPKr 38-42). 18. Sprawozdania z działalności Dyrekcji Przemysłu Miejscowego 1949 (sygn. CUPKr 43). 19. Sprawozdania z działalności oddziałów i delegatur central spółdzielczych 1949 (sygn. CUPKr 44). 20. Rolnictwo: przydziały kredytów, budowa nowych obiektów rolniczych, sprawy dotyczące przetwórstwa, hodowli i lecznictwa zwierząt; hodowli i kontraktacji roślin; korespondencja 1947-1949 (sygn. CUPKr 45-50). 21. Wiadomości Korespondenta Rolnego 1948-1950 (sygn. CUPKr 51). 22. Przebudowa ustroju rolnego i osadnictwo: materiały statystyczne, dot. osadnictwa i przesiedleń, sytuacji gospodarczej 1947-1949 (sygn. CUPKr 52-56). 23. Sprawy hodowli zwierząt 1948 (sygn. CUPKr 57). 24. Leśnictwo: korespondencja 1948-1949 (sygn. CUPKr 58). 25. Odbudowa: dane odnośnie budownictwa szkolnego i gospodarki mieszkaniowej 1949 (sygn. CUPKr 59). 26. Samorząd: kwestionariusze dot. spisu przedsiębiorstw będących własnością lub administrowanych przez samorząd 1949 (sygn. CUPKr 60). 27. Sprawy zakładów komunalnych, zakładów przemysłowych, dróg, placówek zdrowia i opieki społecznej, instytucji kulturalno-oświatowych będących własnością samorządu 1947-1949 (sygn. CUPKr 61-63). 28. Sprawa elektryfikacji wsi 1949 (sygn. CUPKr 64). 29. Ludność: dane statystyczne, zestawienia liczby mieszkańców i osób z pobytem czasowym, materiały sprawozdawcze o stanie zatrudnienia 1948-1949 (sygn. CUPKr 65-67). 30. Materiały dot. stanu uzdrowisk, obiektów uzdrowiskowo-turystycznych, sprawy zdrowia, socjalne i opieki społecznej 1947-1949 (sygn. CUPKr 68-69). 31. Chałupnictwo i rzemiosło: sprawy upaństwowienia małych zakładów 1947-1949 (sygn. CUPKr 70). 32. Obrót towarowy: materiały w sprawie obrotu zbożem i mięsem oraz ich przetworami 1948-1949 (sygn. CUPKr 71). 33. Przemysł: spisy zakładów spółdzielczych, materiały dot. odbudowy i rozbudowy zakładów przemysłowych min. Nowej huty i osiedli robotniczych, korespondencja 1947-1949 (sygn. CUPKr 72-75). 34. Materiały dot. komunikacji 1948-1949 (sygn. CUPKr 76). Number of files76
29/714/0 Wojewódzka Komisja Planowania Gospodarczego w Krakowie 1949-1956 738 0 Unroll
1. Dział Planów Zbiorowych (zbiorcze plany gospodarcze, finansowe, produkcyjne, zatrudnienia, spółdzielczości, Dyrekcji Przemysłu Miejscowego, rolnictwa, leśnictwa, drobnej wytwórczości; sprawozdania z wykonania, opinie, analizy) 1949-1953 (sygn. 1-30). 2. Dział Inwestycji i Budownictwa (protokoły z narad i konferencji; wnioski, plany, raporty inwestycyjne z różnych dziedzin gospodarki; dokumentacja finansowa banków) 1949-1952 (sygn. 31-135). 3. Dział Lokalizacji (sprawy zagospodarowania przestrzennego województwa, lokalizacje gruntów, nieruchomości, surowców mineralnych 1949-1950 (sygn. 136-149). 4. Dział Statystyki (sprawozdania gospodarcze, sytuacyjne; wykazy, spisy, zestawienia porównawcze przemysłu, rolnictwa i innych dziedzin gospodarki, spisy narodowe powszechne, sprawy demograficzne) 1949-1952 (sygn. 150-308). 5. Sekcja Przemysłu i Rzemiosła (plany wieloletnie, roczne, sprawozdania z ich wykonania, oceny, opnie, analizy i ankiety sprawozdawcze) 1949-1952 (sygn. 309-366). 6. Sekcja Rolnictwa i leśnictwa (plany wieloletnie, roczne, sprawozdania z ich wykonania, oceny, opnie, analizy i ankiety sprawozdawcze) 1949-1952 (sygn. 367-420). 7. Sekcja Komunikacji i Łączności (plany wieloletnie, roczne, sprawozdania z ich wykonania, oceny, opnie, analizy i ankiety sprawozdawcze) 1949-1951 (sygn. 421-441). 8. Sekcja Obrotu Towarowego (plany wieloletnie, roczne, sprawozdania z ich wykonania, oceny, opnie, analizy i ankiety sprawozdawcze) 1949-1952 (sygn. 442-559). 9. Sekcja Urządzeń Kulturalnych i Socjalnych (plany wieloletnie, roczne, sprawozdania z ich wykonania, oceny, opnie, analizy i ankiety sprawozdawcze) 1949-1952 (sygn. 560-631). 10. Sekcja Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej (plany wieloletnie, roczne, sprawozdania z ich wykonania, oceny, opnie, analizy i ankiety sprawozdawcze) 1950-1952 (sygn. 632-644). 11. Sekcja Finansów (plany wieloletnie, roczne, sprawozdania z ich wykonania, oceny, opnie, analizy i ankiety sprawozdawcze) 1950-1951 (sygn. 645-650). 12. Referat Organizacyjno-Administracyjny (zarządzenia, statuty, regulaminy, instrukcje kancelaryjne, sprawozdania z działalności, plany pracy) 1949-1951 (sygn. 651-672). 13. Sekretariat (zarządzenia i instrukcje) 1950-1954 (sygn. 673-675). Number of files738
29/715/0 Fundusz Aprowizacyjny Oddział w Krakowie [1946] 1947-1949 98 0 Unroll
A. Wydział Administracyjny. I. Referat Ogólno-organizacyjny. 1. Przepisy, zarządzenia ogólne okólniki i instrukcje własne i władz nadrzędnych 1947-1949 (sygn. Fa Kr 1-2). 2. Statut organizacyjny Funduszu Aprowizacyjnego Oddziału w Krakowie, sprawy organizacyjne Oddziału i placówek podległych 1947-1949 (sygn. FA Kr 3-5). 3. Plany pracy komórek organizacyjnych FA Oddziału w Krakowie 1947-1948 (sygn. FA Kr 6). 4. Sprawozdania miesięczne z działalności FA Oddziału w Krakowie i agentury w Rzeszowie 1947-1949 (sygn. FA Kr 7-9). 5. Sprawozdania miesięczne z przebiegu prac likwidacyjnych FA Oddziału w Krakowie 1948-1949 (sygn. FA Kr 10). 6. Sprawy osobowe pracowników biurowych i terenowych 1947-1949 (sygn. FA Kr 11). 7. Zebrania, zjazdy, odprawy i konferencje pracowników FA oraz władz, urzędów i jednostek zainteresowanych akcją aprowizacyjną 1947-1949 (sygn. FA Kr 12). 8. Nadzór i kontrola organów FA oraz spraw Funduszu Aprowizacyjnego 1947-1949 (sygn. FA Kr 13). 9. Korespondencja w sprawach ogólno-administracyjnych 1947-1948 (sygn. FA Kr 14). II. Referat Prasowy. 10. Korespondencja dot. spraw ogólno-prasowych, ewidencji wydawnictwa, publikacji prasowych, sprawozdania z działalności prasowej, ulotki 1947-1948 (sygn. FA Kr 15). 11. Księga wycinków prasowych dot. rolnictwa, przemysłu, handlu i zaopatrzenia ludności 1947 (sygn. FA Kr 16). III. Referat Transportowy. 12. Protokół zdawczo-odbiorczy z likwidacji referatu 1948 (sygn. FA Kr 17). IV.Referat Gospodarczy. 13. Sprawy majątku ruchomego i nieruchomego, inwentarz ruchomości FA Oddział w Krakowie 1947-1948 (sygn. FA Kr 18-19). B. Wydział Zbożowy i Przetworów Zbożowych. V. Referat Handlowy. 14. Protokoły inwentaryzacyjne, zestawienia przychodu i rozchodu zbóż i przetworów. W magazynach, młynach i punktach skupu 1947-1948 (sygn. FA Kr 20-21). VI. Referat Statystyki i Sprawozdawczości. 15. Statystyka i sprawozdawczość dot. zakupu, dostaw, zbytu oraz z wykonania planu dyspozycyjnego zbóż 1947-1948 (sygn. FA Kr 22-23). VII.Referat Artykułów Przemysłowych. 16. Sprawy organizacyjne referatu 1947-1948 (sygn. FA Kr 24-27). 17. Sprawozdania z obrotu skórą, węglem i cementem w ramach specjalnych akcji 1947-1948 (sygn. FA Kr 28-29). C. Wydział Zaopatrzenia. VIII. Referat Planowania. 18. Korespondencja w sprawie organizacji i działalności Wydziału, plany dystrybucyjne 1947 (sygn. FA Kr 30). IX. Referat Zaopatrzenia i Statystyki . 19. Okólniki, pisma okólne, zarządzenia i instrukcje władz nadrzędnych oraz własne 1947-1948 (sygn. FA Kr 31-32). 20. Sprawozdania dystrybutorów z rozdziału przetworów zbożowych 1948 (sygn. FA Kr 33). 21. Sprawozdania Wydziału Zaopatrzenia z rozprowadzenia i sprzedaży zbóż 1948 (sygn. FA Kr 34). 22. Plany i sprawozdania miesięczne z zaopatrzenia wolnego rynku w zboże 1947-1948 (sygn. FA Kr 35). 23. Księga kontroli dystrybucji przetworów zbożowych 1947-1948 (sygn. FA Kr 36). X. Referat Kontroli i Sprawozdawczości. 24. Sprawozdania delegatów powiatowych FA i rozdzielniki w sprawie zaopatrzenia i rozdziału przetworów zbożowych 1948 (sygn. FA Kr 37). D. Wydział Artykułów Zwierzęcych. XI. Referat Ogólno-kancelaryjny. 25. Zarządzenia i instrukcje Ministerstwa Aprowizacji i Handlu Biura FA w sprawie dysponowania artykułami zwierzęcymi 1946-1947 (sygn. FA Kr 38). 26. Wykazy cen mięsa ustalone przez Biuro FA w Warszawie 1946-1947 (sygn. FA Kr 39). 27. Korespondencja w sprawie dostaw kontraktowych i zaopatrzenia w mięso 1947-1948 (sygn. FA Kr 40). 28. Korespondencja dot. organizacji i personelu Wydziału 1947-1948 (sygn. FA Kr 41). XII. Referat Przyjęć i wydawek. 29. Sprawozdania miesięczne w sprawie obrotu mięsem 1946-1949 (sygn. FA Kr 42-43). 30. Rozdzielniki miesięczne Urzędu Woj. Krakowskiego Wydz. Aprowizacji - mięsa i tłuszczów 1948 (sygn. FA Kr 44). XIII. Referat Mleczarski. 31. Korespondencja w sprawach organizacyjnych, zakupu i premiowania paszami dostaw oraz rozdziału mleka 1947-1948 (sygn. FA Kr 45). E. Wydział Kontroli i Ochrony rynku. XIV. Referat Organizacji Rynku. 32. Okólniki, zarządzenia, instrukcje Ministerstwa Przemysłu i Handlu regulujące sprawy rynkowe 1947-1948 (sygn. FA Kr 47-48). 33. Sprawy ogólno organizacyjne rynku, planowanie kontroli terenowej 1947-1958 (sygn. FA Kr 49-50). 34. Protokoły z odpraw inspektorów i delegatów powiatowych 1947-1948 (sygn. FA Kr 51). XV. Referat Kontroli Rynku. 35. Sprawy organizacyjne kontroli i ochrony rynku, kontrola całokształtu gospodarki produkcyjnej, analiza rynku województwa krakowskiego 1947-1948 (sygn. FA Kr 52-54). 36. Sprawozdania zbiorcze aparatu kontrolnego rynku woj. krakowskiego 1947-1948 (sygn. FA Kr 55). 37. Zwalczanie nielegalnego handlu zbożem, protokoły rekwizycyjne zboża 1947-1948 (sygn. FA Kr 57). 38. Sprawozdania i protokoły inspektorów wojewódzkich FA 1947-1948 (sygn. FA Kr 58-59). 39. Korespondencja z inspektorami w sprawach kontroli i ochrony rynku 1947 (sygn. FA Kr 60). XVI. Referat Sprawozdawczości o rynku. 40. Materiały sprawozdawcze o sytuacji rynku w woj. krakowskim, sprawozdania delegatów powiatowych 1947-1948 (sygn. FA Kr 61-61). 41. Wykazy przeciętnych cen wolnorynkowych artykułów spożywczych i przemysłowych 1947-1949 (sygn. FA Kr 63). F. Wydział Finansowo-Rozrachunkowy. XVII. Referat Rachunkowy. 42. Bilanse F.A. Oddział w Krakowie, Delegatury w Rzeszowie, Pełnomocnika zbóż 1948-1949 (sygn. FA Kr 64-70). 43. Dziennik Główna 1947 (sygn. FA Kr 71-72). 44. Dzienniki zakupu i sprzedaży, towarowe, zbiorowe, miesięczne, ogólne 1947-1948 (sygn. FA Kr 71-74). 45. Rejestry kont 1948-1949 (sygn. FA Kr 75-76). 46. Korespondencja wydziału w sprawach finansowych 1948 (sygn. FA Kr 77-79). XVIII. Referat Kasowy. 47. Okólniki, zarządzenia, instrukcje normujące działalność finansową Oddziału 1947-1949 (sygn. FA Kr 80-84). 48. Księgi obrotów i sald, rozliczeń z dostawcami 1947-1948 (sygn. FA Kr 85-92). 49. Indeksy dla odbiorców i dostawców 1947 (sygn. FA Kr 93-96). 50. Obliczenia wynagrodzeń pracowników Oddziału, korespondencja dot. rozliczeń przemiałów zbóż 1948-1949 (sygn. FA Kr 97-98). Number of files98
29/716/0 Państwowe Nieruchomości Ziemskie Okręg w Krakowie 1946-1947 77 0 Unroll
1. Okólniki i zarządzenia organów nadrzędnych 1946-1947 (sygn. 1-4). 2. Protokoły ze zjazdów dyrektorów 1946-1947 (sygn. 4-5). 3. Sprawy organizacyjne 1946-1947 (sygn. 6-10). 4. Biuletyn Zarządu 1946 (sygn. 11-12). 5. Likwidacja Zarządu Okręgu 1947 (sygn. 13). 6. Korespondencja w sprawach socjalnych i społecznych 1946-1947 (sygn. 14-15). 7. Sprawy lokalowe 1946-1947 (sygn. 16). 8. Sprawy personalne, wykazy pracowników 1946-1947 (sygn. 17-22). 9. Okólniki w sprawach rolnych 1947 (sygn. 23-28). 10. Korespondencja w sprawach przemysłu rolno-spożywczego1946-1947 (sygn. 29-34). 11. Korespondencja z majątkami (układ alfabetyczny) 1946-1947 (sygn. 35-39). 12. Preliminarze gospodarcze 1946-1947 (sygn. 40-45). 13. Wykaz inwentarza 1945-1947 (sygn. 46-48). 14. Hodowla zwierząt 1946-1947 (sygn. 49-51). 15. Uprawa chmielu 1946-1947 (sygn. 52). 16. Łowiectwo 1946-1947 (sygn. 53). 17. Zaopatrzenie robotników w cukier 1946-1947 (sygn. 54). 18. Park samochodowy 1946-1947 (sygn. 55). 19. Zarządzenia w sprawach finansowych 1946-1947 (sygn. 56-60). 20. Preliminarze budżetowe 1946-1947 (sygn. 61-62). 21. Planowanie i sprawozdawczość 1946-1947 (sygn. 63-65). 22. Sprawozdania z inspekcji majątków, hodowli i zakładów produkcyjnych 1946-1947 (sygn. 66-77). Number of files77
29/717/0 Państwowe Nieruchomości Ziemskie Zarząd Okręgowy w Łodzi Delegatura w Krakowie 1947-1949 16 0 Unroll
1. Sprawy organizacyjne 19471948 (sygn. 1). 2. Sprawy personalne 1947-1948 (sygn. 2). 3. Inspekcje majątków 1947-1948 (sygn. 3). 4. Protokoły z posiedzeń administratorów majątków 1947-1948 (sygn. 4). 5. Sprawozdania z działalności 1947-1948 (sygn. 5-6). 6. Korespondencja w sprawach administracji rolnej w majątkach 1947-1948 (sygn. 7-15). 7. Preliminarz budżetowy 1947 (sygn. 16). Number of files16
29/718/0 Okręgowy Zarząd Państwowych Gospodarstw Rolnych w Krakowie [1945] 1949-1956 223 0 Unroll
Zarządzenia, zjazdy i narady, sprawy organizacyjne, plany i sprawozdania, skargi i zażalenia, kontrola, wykazy gospodarstw, sprawy własnościowe majątków ziemskich, mapy sytuacyjne, przejmowanie gruntów, zamiany gruntów, melioracja, budżety i bilanse gospodarstw, inwestycje, sprawy osobowe, przemysł rolny, produkcja roślinna, produkcja zwierzęca, transport. Number of files223
29/719/0 Wojewódzki Urząd Ziemski w Krakowie [1923] 1945-1947 [1948] 350 50415 Unroll
1. Wydział I Administracyjny (normatywy wewnętrzne, sprawy płacowe) 1945-1947 (sygn. 1-2). 2. Wydział II Rolniczy (plany i sprawozdania, preliminarze budżetowe, ankiety, wykazy i zestawienia, korespondencja, protokoły z lustracji) 1945-1947 (sygn. 3-22). 3. Wydział III Urządzeń Rolnych (zarządzenia oraz instrukcje własne i władz nadrzędnych, wykazy majątków ziemskich i rozparcelowanych gruntów, protokoły parcelacyjne, opisy nieruchomości, sprawozdania opisowe i statystyczne) 1945-1947 (sygn. 23-40). 4. Wydział IV Techniczno-Pomiarowy (zarządzenia władz nadrzędnych, sprawy personalne, sprawozdania, rejestry, protokoły przejęcia majątków, korespondencja) 1945-1947 (sygn. 41-46). 5. Wydział VI Finansowy (preliminarze budżetowe, sprawy personalne, księgi finansowe, sprawozdania finansowe, zestawienia kontroli finansowych , rozliczenia majątków) 1945-1947 (sygn. 47-58). 6. Wydział VII Prawny (zarządzenia i okólniki, zaświadczenia o przejęciu majątków, regulacja spraw własności, dokumentacja hipoteczna, sprawozdania z prac, protokoły z posiedzeń, korespondencja) 1945-1947 (sygn. 59-79). 7. Wydział VIII Weterynaryjny (zarządzenia i okólniki, sprawy personalne, sprawozdania, statystyki) 1945-1947 (sygn. 80-86). 8. Wydział X Wydział Państwowego Funduszu Ziemi (wykazy i zestawienia majątków, zestawienia zakładów przemysłu rolnego, sprawozdania, sprawy finansowe, protokoły z lustracji majątków, protokoły z przejęć, raporty, dzienniki dzierżaw akta personalne, korespondencja) 1945-1947 (sygn. 87-120). 9. Akta majątków państwowych w administracji WUZ (księgi główne, akta rachunkowo-kasowe, księgi biercze, sprawozdania, zestawienia, wykazy, korespondencja) 1944-1947 (sygn. 121-186). 10. Pełnomocnik Rządu Tymczasowego dla spraw reformy rolnej na województwo krakowskie (akta dotyczące parcelacji, sprawozdania, wykazy, druki, korespondencja) 1945 (sygn. 187-189). 11. Materiały nieuporzadkowane (sygn. 190-353). Number of files353
29/720/0 Wojewódzki Urząd Informacji i Propagandy w Krakowie 1945-1947 90 0 Unroll
1. Wydział I Ogólny (okólniki i zarządzenia, sprawozdania, korespondencja) 1945-1947 (sygn. WUIP 1-23). 2. Wydział II Społeczno-Wychowawczy (materiały ewidencyjne, wykazy, instrukcje, sprawozdania, materiały propagandowe) 1945-1947 (sygn. WUIP 24-37). 3. Wydział III Propagandy (okólniki i zarządzenia, sprawozdania, instrukcje, materiały propagandowe, korespondencja, kwestionariusze personalne) 1945-1947 (sygn. WUIP 38-46). 4. Wydział IV Informacyjno-Prasowy (okólniki i zarządzenia, materiały propagandowe, wykazy, fotografie) 1945-1947 (sygn. WUIP 47-65). 5. Wydział V Administracyjno-Finansowy (okólniki, instrukcje, sprawy budżetowo-gospodarcze, korespondencja) 1945-1947 (sygn. WUIP 66-68). 6. Referat Personalny (okólniki i zarządzenia, korespondencja, wykazy, akta personalne) 1945-1947 (sygn. WUIP 69-90). Number of files90
29/721/0 Powiatowy Urząd Informacji i Propagandy w Krakowie 1945-1947 11 0 Unroll
1. Referat Ogólny (okólniki, sprawozdania, akta finansowe korespondencja) 1945–1947 (sygn. PUIP 1-4). 2. Referat Świetlicowy (okólniki, sprawozdania, wykazy, dokumentacja personalna, raporty, korespondencja) 1945-1947 (sygn. PUIP 5-8). 3. Referat Propagandy (wykazy, materiały propagandowe) 1945-1947 (sygn. PUIP 9-10). 4. Referat Techniczny (dokumentacja dot. zakładów pracy, kin) 1945-1946 (sygn. PUIP 11). Number of files11
29/722/0 Wojewódzki Urząd Kontroli Prasy, Publikacji i Widowisk w Krakowie 1960-1968 32 0 Unroll
0 Number of files32
29/723/0 Państwowy Urząd Repatriacyjny Wojewódzki Oddział w Krakowie [1944] 1945-1951 266 88 Unroll
I. Dział Ogólny: 1. Dekrety i uchwały władz centralnych (KRN, PKWN, Rady Ministrów) 1944-1950 (sygn. 1-3). 2. Okólniki i zarządzenia Zarządu Centralnego PUR 1945-1950 (sygn. 4-5). 3. Instrukcje i zarządzenia PUR WO w Krakowie 1945-1950 (sygn. 6-9). 4. Sprawozdania z działalności PUR WO w Krakowie 1945-1950 (sygn. 10-16). 5. Protokoły z odpraw Naczelników Powiatowych Oddziałów PUR 1945-1950 (sygn. 17). 6. Zarządzenia,, informacje o transportach, kontrole, sprawy nadużyć 1945-1949 (sygn. 23). 7. Przesiedlenia Cyganów, Niemców, obywateli radzieckich, sprawy akcji „Wisła” 1945-1950 (sygn. 24-27). 8. Sprawy prasowe dot. repatriacji (reportaże, wycinki prasowe) 1945-1947 (sygn. 28). 9. Korespondencja PUR WO w Krakowie z Zarządem Centralnym 1945-1948 (sygn. 29). 10. Korespondencja PUR WO w Krakowie oddziałami powiatowymi 1945-1950 (sygn. 30-36). 11. Organizacja archiwum PUR 1948-1949 (sygn. 37). 12. Korespondencja w sprawach personalnych (wykazy pracowników, zarządzenia) 1945-1949 (sygn. 38-39). 13. Wykazy pracowników, szkolenia 1945-1950 (sygn. 40-43). 14. Korespondencja w sprawach gospodarczych (okólniki, zarządzenia) 1945-1948 (sygn. 44). 15. Sprawozdania i statystyka 1945-1949 (sygn. 45-46). 16. Plany w sprawie przesiedlenia 1945-1950 (sygn. 47). 17. Sprawozdania Powiatowych Oddziałów PUR z akcji przesiedlenia 1945-1950 (sygn. 48-60). 18. Zestawienia miesięczne repatriantów 1945-1948 (sygn. 61-64. 19. Wykazy miejscowości przeznaczonych na cele przesiedleńcze 1945-1946 (sygn. 65-66). 20. Wykazy imienne przesiedleńców z terenu Krakowa 1945 (sygn. 67-69). 21. Wykazy imienne przesiedleńców z powiatów woj. krakowskiego1945-1950 (sygn. 70-72). 22. Wykazy imienne repatriantów przybyłych do Pow. Oddziałów PUR 1945-1950 (sygn. 73-78). 23. Wykazy repatriantów przybyłych na punkty etapowe PUR w Krakowie 1945-1948 (sygn. 79-80). 24. Poszukiwania osób przez repatriantów 1945-1950 (sygn. 81-84). 25. Korespondencja z Pow. Oddziałami PUR (zarządzenia, relacje o transportach, zezwolenia na objęcie gospodarstw (sygn. 85-87). 26. Spis alfabetyczny repatriantów 1945-1950 (sygn. 88-92). 27. Kartoteka repatriantów 1945-1950 (sygn. 93-118). 28. Dziennik podawczy 1945,1947,1950 (sygn. 119-121). II. Dział Finansowo-Budżetowy: 29. Sprawy finansowe (okólniki, preliminarze budżetowe, rozliczenia)1945-1949 (sygn. 122-124). 30. Księga kredytów 1946, 1947 (sygn. 125-126). 31. Wykazy zatrudnionych, listy płac, angaże 1945 (sygn. 127). 32. Wydatki budżetowe 1945-1947 (sygn. 128). 33. Dział prawny (okólniki, instrukcje, sprawozdania) 1945-1949 (sygn. 129-130). 34. Orzeczenia w sprawie odszkodowań repatriantów 1945-1948 (sygn. 131-169). 35. Akta spraw niezałatwionych (wykazy repatriantów, wnioski o przydział, odmowy przydziału nieruchomości, oświadczenia świadków, opisy mienia)1945-1950 (sygn. 170-176). 36. Sprawy najmu lokali dla urzędów PUR, sprawy sądowe 1945-1950 (sygn. 177). III. Dział Osadnictwa: A. Referat Osadnictwa. 37. Okólniki, instrukcje Zarządu Centralnego PUR dot. osadnictwa i przesiedlenia 1945-1949 (sygn. 178-179). 38. Okólniki, zarządzenia PUR WO w Krakowie dot. osadnictwa i przesiedlenia 1945-1950 (sygn. 180-181). 39. Materiały sprawozdawcze dot. akcji osiedleńczej 1945-1950 (sygn. 182). 40. Materiały sprawozdawcze Powiatowych Oddziałów PUR z akcji przesiedleńczej 1945-1950 (sygn. 183-196). 41. Wykazy obiektów poniemieckich, połemkowskich i pożydowskich 1945-1948 (sygn. 197). 42. Wykazy repatriantów, którym przydzielono obiekty miejskie 1945-1950 (sygn. 198). 43. Akta repatriantów, którym przydzielono obiekty miejskie w poszczególnych powiatach woj. krakowskiego 1945-1948 (sygn. 199-210). 44. Akta repatriantów, którym nie przydzielono nieruchomości odszkodowawczych w poszczególnych powiatach woj. krakowskiego 1945-1948 (sygn. 211-215). 45. Korespondencja z repatriantami w sprawach przydziału nieruchomości 1945-1950 (sygn. 216-220). 46. Sprawy zniszczenia gospodarstw przez repatriantów 1946-1947 (sygn. 221). 47. Korespondencja ogólna w sprawach osadnictwa 1945-1948 (sygn. 223-224). B. Referat Przesiedlenia. 48. Okólniki i zarządzenia Ministerstwa dot. przesiedlenia 1946-1948 (sygn. 225). 49. Wykazy majątków poniemieckich na Ziemiach Odzyskanych 1947 (sygn. 226). 50. Wykazy robotników rolnych, materiały propagandowe 1947-1950 sygn. PUR227-232). 51. Korespondencja ogólna w sprawach przesiedlenia 1946-1950 (sygn. 233-235). IV. Dział Etapowy: A. Referat Administracji Etapowej. 52. Okólniki i zarządzenia Zarządu Centralnego PUR 1945-1946 (sygn. 236). 53. Korespondencja w sprawach organizacyjnych 1945 (sygn. 237). 54. Sprawy likwidacji placówek PUR 1946-1950 (sygn. 238). 55. Sprawozdania z działalności etapowej Powiatowych Oddziałów PUR 1945-1948 (sygn. 239-245). 56. Korespondencja ogólna w sprawach etapowych 1945-1950 (sygn. 246). B. Referat Zaopatrzenia. 57. Sprawozdania miesięczne gospodarcze Powiatowych Oddziałów PUR 1945-1950 (sygn. 247-249). 58. Sprawozdania dotyczące zapomóg, paczek żywnościowych, paszy, opału 1945-1950 (sygn. 250-252). C. Referat Zdrowia. 59. Korespondencja ogólna w sprawach zdrowia 1945-1948 (sygn. 253). 60. Sprawozdania miesięczne z akcji sanitarnej, pociąg sanitarny, skierowania na wczasy 1945-1950 (sygn. 254-258). V. Dział Transportowy: 61. Korespondencja z Ministerstwem Administracji dot. organizacji transportów 1945-1947 (sygn. 259). 62. Sprawozdania miesięczne z działalności Dz. Transportu 1945-1949 (sygn. 260). 63. Wykazy imienne przesiedleńców i robotników rolnych 1946-1949 (sygn. 261). 64. Transport kolejowy i samochodowy (zarządzenia, wykazy transportów, samochodów, sprawozdania (sygn. 262-263). VI. Likwidatura Wojewódzkiego Oddziału Państwowego Urzędu Repatriacyjnego w Krakowie. 65. Materiały ogólne likwidatury ( zarządzenia, instrukcje, wykazy) 1947-1951 (sygn. 264). 66. Akta w sprawie likwidacji Powiatowych Oddziałów PUR 1945-1950 (sygn. 265). 67. Akta osobowe pracowników (sygn. 266-310). Number of files1223
29/724/0 Dyrekcja Przemysłu Miejscowego w Krakowie [1939] 1945-1952 2475 0 Unroll
I. Naczelny dyrektor 1. Sekretariat Naczelnego Dyrektora a) Protokoły i sprawozdana z konferencji, narad, zjazdów, sprawozdania z odpraw, wyjazdów służbowych, korespondencja w sprawach organizacyjnych z władzami nadrzędnymi i podlegającymi zakładami 1945-1950 (sygn. DPM 1-23) 2. Dział Personalny a) Sprawy osobowe, wykazy pracowników, analizy kwalifikacji zatrudnianych, sprawozdania z kontroli, karty personalne, ewidencyjne, nominacje pracowników DPM i podległych zakładów, korespondencja w sprawie przyjęcia i zwolnień z pracy oraz zmiany zajmowanych stanowisk służbowych w podległych zakładach 1945-1951 (sygn. DPM 24-184) 3. Dział Organizacyjny a) Zarządzenia, okólniki, wytyczne różnych ministerstw i urzędów, zarządzenia wewnętrzne 1945-1951 (sygn. DPM 185-215 ) b) Tymczasowe Regulaminy Organizacyjne dla podległych zakładów przemysłowych 1945-1951 (sygn. DPM 216-241) c) Wykazy zakładów przemysłowych woj. krakowskiego - zakładów państwowych i pod zarządem państwowym, spółdzielczych i samorządowych i prywatnych oraz podlegających DPM (kartoteki, ewidencje) 1945-1951 (sygn. DPM 242-244) d) Szczegółowe dane dot. poszczególnych zakładów przemysłowych podległych DPM 1945-1951 (sygn. DPM 242-298) e) Korespondencja wewnętrzna Działu Organizacyjnego 1950-1951 (sygn. DPM 299) 4. Referat prawny a) Korespondencja w sprawach związanych z poszczególnymi zakładami przemysłowymi podległymi DPM w Krakowie 1947-1948 (sygn. DPM 300) 5. Samodzielny Referat Prasowy a) Sprawy dotyczące powstania referatów prasowych w DPM i podległych jej zakładach, współpraca z prasą branżową i związkową, materiały prasowe 1947,1949-1950 (sygn. DPM 301-306) 6. Dział Planowania a) Wytyczne dotyczące planowania Dyrekcji PM: terminarz sprawozdawczości i zarządzeń, wyjaśnienia i urgensy w sprawie statystyk, wzory statystyczne, plany terminowo-robocze 1948-1950 (sygn. DPM 307-311) b) Sprawozdania z działalności DPM i podległych zakładów (miesięczne, opisowe, GUS) 1946-1950 (sygn. DPM 312-318) c) Plany finansowo-gospodarcze Dyrekcji i zakładów (zbiorcze i branżowe oraz dot. poszczególnych przedsiębiorstw) 1946-1951 (sygn. DPM 319-594) d) Sprawozdawczość produkcyjna : sprawozdania miesięczne i kwartalne z produkcji, zużycia surowców i energii, zestawienia zakładów, analizy 1945-1959 (sygn. DPM 595-613) e) Sprawozdania o stanie zatrudnienia i wypłatach brutto 1948-1950 (sygn. DPM 614-623) f) Sprawozdania dla GUS: zużycie energii, wykonanie planów produkcyjnych w przedsiębiorstwach, wyjaśnienia do sprawozdań 1949-1950 (sygn. DPM 624-680) 7. Komisarz oszczędnościowy Dyrekcji PM a) Wytyczne dot. akcji oszczędnościowej, plan oszczędności, sprawozdania, zestawienia obniżenia kosztów rocznych 1949-1950 (sygn. DPM 681-685) 8. Inspektor Kontroli a) Zarządzenia pokontrolne dla poszczególnych zakładów, korespondencja, opinie dot. umów najmów 1946-1951 (sygn. DPM 686-762) II. Dyrekcja Techniczna DPM w Krakowie 1.Sekretariat Dyrektora Technicznego a) Analizy porównawcze produkcje w podległych zakładach; projekty rozwoju i przebudowy; sprawozdania z produkcji; plany obrotów; protokoły dot. awarii, zaopatrzenia i zbytu; zarządzenia dyrekcji; korespondencja 1946-1949 (sygn. DPM 763-772) 2.Dział Produkcji Metalowej a) Oddział Organizacji Produkcji: wykazy produkcji, zestawienia planów produkcyjnych, preliminarze budżetowe, sprawozdania z produkcji, zapotrzebowanie i zbyt, zestawienia dochodów i rozchodów, kalkulacje wynikowe poszczególnych zakładów 1946-1951 (sygn. DPM 773-832) b) Oddział Inspekcji Produkcji: sprawozdania z kontroli w zakładach; wykazy pracowników i stawki płac 1947-1950 (sygn. DPM 833-838) c) Sprawy organizacyjno-administracyjne Działu Metalowego: notatki z odpraw, sprawozdania, wykaz ruchu, korespondencja 1946-1950 ( sygn. DPM 839-847) 3.Dział produkcji Mieszanej a) Oddział organizacji Produkcji: wytyczne do programu uzdrowienia gospodarczego, wykazy obrotów, opisy zakładów, wykresy produkcji, normy, plany i sprawozdania produkcyjne, kalkulacje wynikowe, zapotrzebowanie i zbyt 1946-1949 (sygn. DPM 873-879) b) Sprawy organizacyjno-administracyjne Działu Produkcji Mieszanej: sprawozdania, protokoły z narad, korespondencja 1947-1950 (sygn. DPM 880-906) c) Dział Produkcji Mieszanej-Referat Budowlany: zestawienia produkcji i obrotów zakładów branży budowlanej 1945-1946 (sygn. DPM 907) d) Referat Chemiczny: wykazy i analizy zakładów, sprawy organizacyjne, sprawozdania 1945-1946, 1950 (sygn. DPM 908-913) e) Referaty Przemysłu Drzewnego i Galanteryjnego, Papierniczego, Tekstylnego: sprawozdania miesięczne 1945-1946 (sygn. DPM 914-918) 4. Dział Techniki Ruchu a) Oddział Urządzeń Technicznych: kontrola techniczna w zakładach, kapitalne remonty budynków oraz maszyn i urządzeń mechanicznych w podległych zakładach - plany wykonawstwo, kredyty, sprawozdania 1949-1951 (sygn. DPM 919-949) b) Sekcja Mechanizacji Maszyn: gospodarka maszynami i urządzeniami technicznymi, sprawozdania, kontrole 1950 (sygn. DPM 947) c) Sekcja Gospodarki Materiałami ruchu: gospodarka paliwem - protokoły z kontroli, miesięczne raporty, korespondencja 1946-1950 (sygn. DPM 948-950) d) Samodzielny Referat Bezpieczeństwa Pracy: zarządzenia, dozór w zakresie BHP, sprawozdania, protokoły kontroli, statystyka wypadkowa, sprawy BHP w poszczególnych zakładach 1946-1950 (sygn. DPM 951-9885) 5. Dział Konstrukcyjny a) Sekcja Projektowań Rozbudowy Zakładów: plany i projekty budynków, korespondencja, badania torfowiska 1946-1950 (sygn. DPM 989-998) 6.Referat Współzawodnictwa Pracy a) Narady racjonalizatorskie, sprawozdania ze współzawodnictwa 1949-1951 (sygn. DPM 999-1060) 7. Dział Inwestycyjny: a) Zestawiania i analiza planów inwestycyjnych, wnioski o włączenie do Państwowego Planu Inwestycyjnego, sprawozdania i raporty, zaopatrzenie inwestycji zestawienia realizowanych inwestycji 1946-1951 (sygn. DPM 1061-1089) III. Dyrekcja Handlowa 1. Sekretariat Dyrektora Handlowego a) Sprawozdania, korespondencja 1948-1950 (sygn. DPM 1090-1093) 2. Centrala Zaopatrzenia i Zbytu a) Wytyczne dot. działalności centrali, sprawozdania o stanie zapasów, korespondencja z władzami zwierzchnimi i podległymi zakładami, notatki służbowe i sprawozdania z lustracji, cenniki 1946-1949 (sygn. DPM 1093-1100) 3. Dział Zaopatrzenia i Zbytu a) Oddział Zapotrzebowania Produkcji: plan zapotrzebowania materiałowego, raporty zapasów, remanenty, korespondencja 1949-1950 (sygn. DPM 1101-1108) IV. Dyrekcja Finansowo-Administracyjna 1.Dział Finansowo-Księgowy a) Plany i sprawozdania finansowe dla poszczególnych branż przemysłu, kontrola finansowa, plany normatywów, protokół z inwentaryzacji 1947-1951 (sygn. DPM 1109-1131) b) Preliminarze budżetowe DPM i podległych jej zakładów 1947-1949 (sygn. DPM 1132-1227) c) Bilanse z DPM oraz podległych zakładów (majątkowe, roczne, zamknięcia) 1945-1951 (sygn. DPM 1132-1227) d) Bilanse DPM i podległych zakładów (majątkowe, roczne, kwartalne, otwarcia zamknięcia) 1945-1951 (sygn. DPM 1228-1444) e) Sprawy finansowe: zestawienia zbiorcze kosztów, należności i obrotów, fundusz nagród, plan kont, zestawienie ekwiwalentu gotówkowego na węgiel, zbiorcze wyniki działalności zakładów podległych 1945-1950 (sygn. 1445-1461 DPM) f) Sprawozdania z działalności Działu Finansowego, korespondencja 1947-1951 (sygn. DPM 1462-1476) 2. Dział Administracyjny a) Sprawy administracyjno-prawne i lokalowe (zarządzenia, wytyczne, korespondencja, zmiana nazw zakładów, rejestry handlowe, wykazy nieruchomości, gospodarka mieszkaniami służbowymi 1946-1951 (sygn. DPM 1477-1494) b) Przejecie zakładów przemysłowych przez DPM: wykazy zakładów podlegających DPM, protokoły oględzin przejmowanych przedsiębiorstw, przejecie upaństwowionych zakładów, przekazanie zjednoczeniom branżowym, upaństwowienie i reprywatyzacja zakładów, rewindykacja maszyn 1945-1951 (sygn. DPM 1495-1651) c) Sprawy ubezpieczeniowe: protokoły z kontroli ubezpieczeń, sprawozdania ubezpieczeniowe, ubezpieczenia, ubezpieczenia poszczególnych zakładów, korespondencja 1947-1951 (sygn. DPM 1652-1680) d) Inspekcje i zarządzenia pokontrolne w DPM i zakładach podlegających 1948-1950 (sygn. 1681-1696) e) Sekcja Transportu: korespondencja, plany przewozów kolejowych, sprawozdawczość i statystyka transportu samochodowego 1948-1951 (sygn. DPM 1697-1702) f) Sprawy ogólne Działu Administracyjno-Gospodarczego: zarządzenia wewnętrzne, sprawozdania z działalności, korespondencja, sprawy zlecone przez Naczelnego Dyrektora 1948-1950 (sygn. DPM 1703-1727) g) Składnica akt DPM: spisy zdawczo-odbiorcze 1945-1951 (sygn. DPM 1728) h) Kancelaria Główna DPM: dziennik główny DPM, spis spraw rewindykacji i odszkodowań, wykazy korespondencji Dyrektorów i Działów DPM 1945-1951 (sygn. DPM 1729-1742) 3. Samodzielny Oddział Socjalny a) Sprawy organizacyjne i finansowe: podział organizacyjny i wykaz rzeczowy oddziału, regulaminy okólniki, pisma dot. prowadzenia akcji socjalnych, plany i preliminarze budżetowe akcji socjalnych, zestawienia finansowe, sprawozdania z akcji, pomoc finansowa odzież ochronna i robocza, pomoc doraźna , dotacje dla kas oszczędnościowo-pożyczkowych, sprawy stołówek pracowniczych, świetlic, przedszkoli, ogródków działkowych, koloni, prewentoriów, organizacji służby zdrowia 1946-1951 (sygn. 1743-1775) 4. Samodzielny Oddział Zatrudnienia i Płac a) Zbiorowe układy pracy: zarządzenia, okólniki, instrukcje dot. zatrudnienia i płac, układy zbiorowe obowiązujące w poszczególnych branżach przemysłowych, regulaminy płac kierowców, wykazy zaszeregowania przedsiębiorstw 1945-1950 (sygn. DPM 1776-1789) b) Plany etatów DPM i projekty zaszeregowań pracowników, tabele stanowisk służbowych i etatów w podlegających zakładach 1945-1951 (sygn. DPM 1790-1795) c) Zaszeregowania i uposażenia pracowników poszczególnych zakładów podlegających DPM 1945-1950 (sygn. DPM 1796-1859) d) Plany zatrudnienia i płac, wartości produkcji w przedsiębiorstwach 1946-1950 (sygn. DPM 1860-1905) e) Sprawozdania miesięczne przedsiębiorstw z wykonania planu płac 1945-1950 (sygn. DPM 1906-1953) f) Zakładowe fundusze płac 1948-1951 (sygn. DPM 1954-2073) g) Sprawozdania miesięczne z wykonania planów funduszu plac (zbiorcze i dla poszczególnych zakładów) 1949-1951 (sygn. DPM 2074-2171) h) Sprawozdania z wypłat brutto pracownikom Dyrekcji i zakładów podległych 1947, 1949-1950 (sygn. 2172-2269) i) Premie i fundusze nagród, wynagrodzenia specjalne 1945-1951 (sygn. DPM 2270-2289) 5. Samodzielna Sekcja Szkolenia Zawodowego a) Referat szkolenia zawodowego- sprawozdania okresowe, kształcenie młodocianych, organizacja kursów zawodowych- plany, programy, korespondencja 1947,1949-1950 (sygn. DPM 2290-2293) 6. Referat Nadzoru P.O. „Służba Polsce” a) Zestawienia wydatków i należności 1950 (sygn. DPM 2294) 7. Referat Migracyjny a) Akcja przesiedleńcza (korespondencja) 1945-1946 (sygn. DPM 2295) V. Komitety, komisje i organizacje działające przy DPM 1.Komisja Współzawodnictwa Pracy a) Regulaminy, wytyczne, protokoły z zebrań, sprawozdania z działalności, korespondencja 1957-1951 (sygn. DPM 2296-2303) 2. Komisja Usprawnień Technicznych i Racjonalizatorskich a) Wytyczne w sprawie organizacji komisji, protokoły z posiedzeń, korespondencja, wnioski racjonalizatorskie 1949-1951(sygn. DPM 2304-2309) 3. Podkomisja bilansowa przy DPM a) Powołanie podkomisji, protokoły z posiedzeń, badań bilansów i wyników, wnioski o zatwierdzenie bilansów zakładowych, korespondencja 1949-1950 sygn. DPM 2310 4. Komisja Inwetaryzacyjna DPM a) Zarządzenia i wytyczne, protokoły z posiedzeń, sprawozdania z działalności, zarządzenia poinwentaryzacyjne 1950-1951 (sygn. DPM 2311-2315) 5. Związek Zawodowy Pracowników Państwowych PR przy DPM a) Sprawy organizacyjne - regulamin grup związkowych, protokoły zebrań, instrukcje, wytyczne, sprawozdania i korespondencja; szkolenia związkowe, sad koleżeński 1946,1949-1951 (sygn. DPM 2316-2319) 6. POP PZPR przy DPM a) Sprawozdania produkcyjne opracowane przez I sekretarzy POP PZPR zakładów podlegających DPM 1950 (sygn. DPM 2320) 7. Sekcja Ekonomiczna DPM w Krakowie przy Komitecie Wojewódzkim PZPR w Krakowie a) Wytyczne, protokoły z narad, sprawozdania 1950 (sygn. DPM 2321) VI. Aneks 1. Okólniki i pisma okólne 1948-1949 (sygn. DPM 2322-2323) 2. Akta wyłączone z Wydziału Aprowizacji, Handlu i Przemysłu w Krakowie: a) Sprawy upaństwowienia, reprywatyzacji i likwidacji zakładów przemysłowych 1945-1945 (sygn. tymcz. 1-4) b) Sprawy ogólno-administracyjne: plany inwestycyjne, ankiety, wytyczne w sprawie budownictwa przemysłowego, wykazy zakładów, zarządzenia i okólniki, statystyka, straty wojenne, likwidacja zakładów, koncesje, organizacja wystaw i targów, korespondencja 1945-1947 (sygn. 5-17) c) Referaty przemysłu rożnych branż oraz Ref. Surowców i Odpadków: sprawozdania z działalności referatów, zebrania, nominacje i zaświadczenia dla os. zabezpieczających zakłady przemysłowe, informacje o zakładach chemicznych, korespondencja, zarządzenia i instrukcje 1945-1947 (sygn. tymcz.18-40) d) Plany produkcyjne i zatrudnienia, sprawozdania, wnioski o premie 1946-1947 (sygn. tymcz. 41-42) e) Sprawozdania z działalności Oddziału Ekonomicznego, sprawy kredytów, preliminarze budżetowe, cenniki na art. przemysłowe, statystyka zakładów 1946-1946 (sygn. tymcz. 43-45) Number of files2475
29/725/0 Państwowa Centrala Handlowa w Krakowie 1946 6 0 Unroll
0 Number of files6
29/726/0 Regionalna Dyrekcja Planowania Przestrzennego w Krakowie 1945-1949 192 0 Unroll
1. Oddział Ogólny (materiały dot. organizacji jednostek planowania, preliminarze budżetowe, kredyty, korespondencja) 1945-1949 (sygn. 1-7). 2. Sekretariat Naukowy (programy, sprawozdania, statystyki, referaty) 1946-1949 (sygn. 8-14). 3. Oddział Studiów (zestawienia, wyciągi, kwestionariusze, wykazy, plany sytuacyjne, korespondencja, rysunki) 1945-1949 (sygn. 15-42). 4. Oddział Planu Regionalnego (plany, projekty, wykazy, korespondencja) 1945- 1950 (sygn. 43-63). 5. Oddział Planowania Osiedli Miejskich (ankiety, zarządzenia, wykazy) 1945-1949 (sygn. 64-124). 6. Oddział Planowania Wsi (plany, szkice, wykazy, kwestionariusze) 1945- 1950 (sygn. 125-186). 7. Pracownia Planu Skalnego Podhala (materiały do planów) 1945-1948 (sygn. 187-189). 8. Lista personelu 1948 (sygn. 190). 9. Zezwolenia Dyrekcji na podział nieruchomości 1949 (sygn. 191). 10. Opiniowanie zezwoleń 1948-1949 (sygn. 192). Number of files192
29/727/0 Izba Skarbowa w Krakowie 1945-1950 246 0 Unroll
A. Wydział Ogólny. 1. Normatywy władz nadrzędnych 1945-1950 (sygn. ISKr 1-4). 2. Normatywy własne 1945-1950 (sygn. ISKr 5). 3. Sprawy organizacyjne Izby skarbowej w Krakowie i podległych jej urzędów 1945-1950 (sygn. ISKr 6). 4. Sprawy personalne związane z reorganizacja Izby skarbowej w Krakowie i podległych jej urzędów 1950 (sygn. ISKr 7). 5. Wykazy ulic i adresy krakowskich urzędów skarbowych (sygn. ISKr 8). 6. Wykazy cyfrowe pracowników skarbowych w urzędach skarbowych 1945 (sygn. ISKr 9). 7. Wykazy imienne pracowników Izby i podległych urzędów skarbowych 1945 (sygn. ISKr 11- 58). 8. Komisje egzaminacyjne dla Izby skarbowej dla kandydatów na stanowiska w państwowej służbie skarbowej 1945-1947 (sygn. ISKr 59). 9. Kursy szkoleniowe dla urzędników 1947 (sygn. ISKr 60-61). 10. Odznaczenia pracowników skarbowych 1947 (sygn. ISKr 62). 11. Uwagi Dyrektora Izby skarbowej dot. zarządzanego okręgu 1946 (sygn. ISKr 63). 1. Referat Dyscyplinarny. 12. Komisje dyscyplinarne ds. pracowniczych 1945-1947 (sygn. ISKr 64). 13. Akta dochodzeniowe przeciwko pracownikom 1945-1950 (sygn. ISKr 65-79). B. Wydział II Podatków. II. Oddział Administracyjny. 14. Normatywy władz naczelnych 1945-1950 (sygn. ISKr 80-86). 15. Normatywy własne 1945-1950 (sygn. ISKr 87-99). 16. Protokoły obrad Zjazdu Naczelników wydziałów Izb skarbowych, Naczelników Urzędów Rewizyjnych, Dyrektorów Banków odbytego w 1947 r. (sygn. ISKr 100). 17. Protokoły z konferencji odbytych w Urzędzie Rewizyjnym w Krakowie 1946-1948 (sygn. ISKr 101). 18. Akta inspekcji urzędów skarbowych i agend Izby skarbowej w sprawach podatkowych 1946-1950 (sygn. ISKr 102). 19. Akta dot. wykonania zarządzeń polustracyjnych przez urzędy skarbowe 1946 (sygn. ISKr 103). 20. Akta dot. doraźnej kontroli ksiąg handlowych dla celów ustalenia zaliczek miesięcznych 1946 (sygn. ISKr 104). 21. Akta dot. działalności Biura Informacyjnego w wydziale II 1945-1949 (sygn. ISKr 105). 22. Zestawienia wyników czynności rewizyjnych buchalterów 1945-1946 (sygn.. ISKr 106). 23. Preliminarze budżetowe oraz sprawozdania Wojewódzkiego Związku Samorządowego krakowskiego na rok 1946 (sygn. ISKr 108). 24. Sprawozdania z wykonania budżetu Powiatowych Związków Samorządowych 1950 (sygn. ISKr 109-128). 25. Opisy gospodarcze okręgów Izb Skarbowych 1946-1949 (sygn. ISKr 129-147). III. Oddział podatków dochodowego i obrotowego. 26. Normatywy , statuty dot. podatków 1945-1949 (sygn. ISKr 148-153). 27. Sprawozdania z akcji ściągania nadzwyczajnych podatków 1946-1948 (sygn. ISKr 154-155). 28. Sprawy ustalenia przedpłat i zaliczek na podatki 1948-1949 (sygn. ISKr 156-157). IV. Oddział podatków realnych. 29. Statuty dot. opłat administracyjnych, podatków i dopłat specjalnych 1948-1949 (sygn. ISKr 158-163. 30. Sprawy przekazania zaległości w podatku przemysłowym 1946 (sygn. ISKr 164). 31. Korespondencja w sprawach podatkowych, zakładów, przedsiębiorstw i osób prywatnych (sygn. ISKr 165). V. Oddział Bilansowy. 32. Sprawy przyznania ulg podatkowych osobom prywatnym, umorzenia podatków repatriantom 1945-1947 (sygn. ISKr 166-167). VI. Oddział Egzekucyjny. 33. Akta dot. nadużyć podatkowych w związku z działalnością Polskiego Biura Podróży „Orbis” 1946-1947 (sygn. ISKr 168). C. Wydział III Rachunkowo-Kasowy. VII.Oddział Administracyjny. 34.Normatywy władz nadrzędnych i własne 1945-1947 (sygn. ISKr 169-171). VIII. Oddział Kontroli Rachunkowości. 35. Zestawienia sumaryczne- zamknięć ksiąg bierczy miast i gmin 1950 (sygn. ISKr 172-173). IX. Oddział Dochodów Budżetowych. 36. Sprawozdanie o dochodach budżetowych urzędu akcyzowego 1946 (sygn. ISKr 174). D.Wydział IV Akcyz i Monopolów. X. Oddział Administracyjny. 37. Normatywy Ministerstwa skarbu i własne 1946-1947 (sygn. ISKr 175-176). 38. Sprawy obsady stanowisk pracowników akcyzowych 1947-1950 (sygn. ISKr 177). 39. Szkolenie urzędników 1948-1949 (sygn. ISKr 178). 40. Sprawozdania miesięczne z działalności Wydziału IV i urzędów akcyzowych 1945 (sygn. ISKr 179-180). 41. Wykazy czynności urzędów skarbowych, akcyz i monopoli 1945 (sygn. ISKr 181). 42. Lustracje i inspekcje 1945,1947 (sygn. ISKr 182). 43. Ewidencja urzędowych pieczęci skarbowych, narzędzi kontrolnych i mierniczych 1947-1949 (sygn. ISKr 183-184). XI. Oddział Akcyzowo-Monopolowy. 44. Korespondencja w sprawach monopolu spirytusowego 1945-1948 (sygn. ISKr 185-186). 45. Wykazy przedsiębiorstw gastronomicznych, punktów sprzedaży alkoholi i wydanych zezwoleń na sprzedaż alkoholu 1946-1947 (sygn. ISKr 187). 46. Sprawozdania dot. nasycenia rynku w wyroby PMS, ustalenie cen spirytusu , sprawy sprzedaży i przydziału spirytusu, nielegalnego wyrobu wódek 1946-1948 (sygn. ISKr 188-195). 47. Sprawy gorzelnictwa , korespondencja, sprawozdania miesięczne, kontyngenty, kalkulacja cen 1946-1948 (sygn. ISKr 1196-202). 48. Korespondencja w sprawach wyrobu artykułów tytoniowych, browarów, soli 1945-1948 (sygn. ISKr 202-207). 49. Sprawy spożycia sacharyny 1945 (sygn. ISKr 208). 50. Sprawy pobierania podatków od olejów mineralnych 1945 (sygn. ISKr 209). 51. Akta dot. nowelizacji przepisów dot. środków słodzących 1945 (sygn. ISKr 210). 52. Sprawy artykułów perfumeryjno-kosmetycznych: wyrób, zezwolenia, wzory etykiet 1945-1949 (sygn. ISKr 211-213). 53. Akta dot. cen artykułów akcyzowo-monopolowych 1947 (sygn. ISKr 214). XII. Oddział Karny Skarbowy. 54. Wykazy spraw karno-skarbowych, przestępstw zaistniałych w monopolu tytoniowym 1945 (sygn. ISKr 215-216). 55. Fundusz na walkę z przestępczością 1945 (sygn. ISKr 217). 56. Doniesienia karne i walka z przestępczością, sprawy dobrowolny poddanie się karze 1945 (sygn. ISKr 218). XIII. Wydział V Opłat stemplowych. 57. Normatywy władz nadrzędnych i własne 1945-1950 (sygn. ISKr 220-221). XIV. Varia. 58. Akta dot. działalności Związków zawodowych i towarzystw zrzeszających urzędników oddziału krakowskiego 1945-1948 (sygn. ISKr 222-223). Number of files246
29/728/0 Okręgowy Inspektorat Ochrony Skarbowej w Krakowie 1945-1949 14 0 Unroll
I. Oddział Administracyjny: 1. Referat Ogólny (normatywy wewnętrzne, sprawozdania, sprawy organizacyjne, wykazy jednostek, wykazy czynności, akta inspekcji) 1945-1949 (sygn. OIOSKr 1-8). 2. Referat Osobowy (statystyka, szkolenia, wewnętrzne sprawy dochodzeniowe) 1946-1948 (sygn. OIOSKr 9-11). 3. Referat Budżetowo-Rachunkowy (projekty preliminarzy budżetowych) 1946-1947 (sygn. OIOSKr 12). II. Oddział Spraw Specjalnych: 1. Referat Wywiadu Skarbowego (sprawozdania sytuacyjne, sprawozdania z rewizji) 1947-1948 (sygn. OIOSKr 13-14). Number of files14
29/729/0 vacat - Pierwszy Urząd Skarbowy w Krakowie - wybrakowano w całości 0 0 Unroll
0 Number of files0
29/730/0 Komisja Specjalna do walki z nadużyciami i szkodnictwem gospodarczym przy Radzie Państwa Delegatura w Krakowie 1946-1954 [1955] 0 0 Unroll
1. Akta administracyjne ogólne dot. organizacji: normatywy protokoły z konferencji, sprawozdania statystyczne miesięczne i roczne, sprawozdania z akcji specjalnych, komunikaty prasowe, korespondencja ogólna 1946-1954 (sygn. 1-13). 2. Akta prezydialne dot. społecznych Komisji kontroli Cen: protokoły z posiedzeń i kontroli, sprawozdania z działalności, korespondencja 1947-1950 (sygn. 14-21). 3. Dzienniki prezydialne 1946-1950 (sygn. 22-26). 4. Rachuba: księgi dochodów budżetowych, roczne zamknięcia rachunkowe, księgi kredytów 1946-1950 (sygn. 27-32). 5. Akta spraw karnych: sprawy dochodzeniowe 1946-1950 (sygn. 33-52). 6. Sprawy o nadużycia 1947-1951 (sygn. 53-93). 7. Sprawy dochodzeniowe śledczo-karne 1950-1953 (sygn. 94-260, 377-384). 8. Postanowienie końcowe Delegatury Komisji Specjalnej kończące sprawy 1946-1950 (sygn. 261-311). 9. Repertoria do spraw śledczo-dochodzeniowych 1946-1954 (sygn. 312-346). 10. Skorowidze podejrzanych o wykroczenia 1946-1954 (sygn. 347-372). 11. Akta dot. spraw personalnych pracowników Delegatury Krakowskiej 1948-1954 (sygn. 373). 12. Karty uposażeniowe pracowników Delegatury Krakowskiej 1946-1950 (sygn. 374-376). Number of files398
29/731/0 Izba Przemysłowo-Handlowa w Krakowie [1871] 1945-1951 [1952] 526 0 Unroll
1. Dyrekcja (organizacja Izby, zjazdy dyrektorów, protokoły posiedzeń, sytuacja gospodarcza okręgu Izby, zrzeszenia kupieckie, akcja przesiedleńcza, organizacja Izby we Wrocławiu, delegatura w Białej, likwidacja) 1945-1951 (sygn. 1-54). 2. Referat prawno-skarbowy (opinie prawne, podatki, daniny, odbudowa Warszawy, rzeczoznawcy) 1945-1950 (sygn. 55-83). 3. Referat personalny (pracownicy, radcy i korespondenci Izby, listy płac, akcja socjalna, przydziały, emerytury) 1945-1951 (sygn. 84-92). 4. Wydział administracyjno-finansowy (budżety i preliminarze, gmach Izby, dom wypoczynkowy "Soplicowo", dzienniki podawcze) 1944-1951 (sygn. 93-115). 5. Wydział przemysłu i handlu (produkcja przemysłowa, kredyty inwestycyjne, zrzeszenia przemysłowe, nacjonalizacja przemysłu, rejestracja przedsiębiorstw, handel wewnętrzny i zagraniczny, cenniki, wystawy i targ) 1945-1951 (sygn. 116-178). 6. Wydział planowania i statystyki (rejestracja przedsiębiorstw, kataster handlowy i przemysłowy, kongregacje kupieckie, opinie o przedsiębiorstwach) 1945-1951 (sygn. 179-373). 7. Referat szkolnictwa zawodowego (Liceum Hotelarskie, Liceum Przemysłu Gospodniego, szkoły zawodowe, kursy zawodowe, umowy o naukę) 1945-1950 (sygn. 374-381). Number of files527
Showing 721 to 740 of 4,596 entries.