Fonds number Name of the fonds Date from Date to
Showing 321 to 340 of 1,486 entries.
Fonds number Name of the fonds Border dates Number of
files
Number of scans Unroll
all
13/326/0 Otto Hack Fabryka Wyrobów Metalowych w Bielsku 1950 1 0 Unroll
0 Number of files1
13/327/0 Karol Schwabe i Spółka Odlewnia Dzwonów w Białej 1947-1950 7 0 Unroll
0 Number of files7
13/328/0 August Gross Fabryka Wyrobów Żelaznych i Metalowych w Białej Krakowskiej 1946-1950 15 0 Unroll
0 Number of files15
13/329/0 Fabryka Wyrobów Metalowych H. Hoffmann w Kamienicy 1938-1950 16 0 Unroll
0 Number of files16
13/330/0 Jan Ochsner Fabryka Maszyn i Odlewnia Żelaza w Białej Krakowskiej 1949 1 0 Unroll
0 Number of files1
13/331/0 Kolegium Odwoławcze Sejmiku Samorządowego Województwa Bielskiego w Bielsku-Białej [1982] 1990-1993 0 0 Unroll
0 Number of files34
13/332/0 Powiatowy Zakład Weterynarii w Bielsku-Białej 1960-1975 39 0 Unroll
0 Number of files39
13/333/0 Wojewódzki Zakład Weterynarii w Bielsku-Białej [1974] 1975-1999 186 0 Unroll
0 Number of files186
13/334/0 Zrzeszenie Lekarzy i Techników Weterynarii Oddział w Bielsku-Białej 1972-1984 3 0 Unroll
0 Number of files3
13/335/0 Powiatowa Komisja Klasyfikacyjna przy 2 Urzędzie Skarbowym w Bielsku 1937-1938 19 0 Unroll
0 Number of files19
13/337/0 Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Maszyn Przędzalnictwa Wełny "Belmatex" w Bielsku-Białej [1946-1972] 1972-2012 27601 0 Unroll
0 Number of files60985
13/338/0 Państwowe Gospodarstwo Rybackie Nowy Dwór w Czechowicach-Dziedzicach [1859]1956-1974 19 0 Unroll
0 Number of files19
13/339/0 Zakłady Przemysłu Wełnianego "Krepol" w Bielsku-Białej [1945-1949]1950-1995 [1995-2001] 0 0 Unroll
0 Number of files671
13/340/0 Centrala Handlu Detalicznego Polskiego Związku byłych Więźniów Politycznych Dyrekcja Naczelna w Warszawie 1946-1950 822 0 Unroll
I. Rada Gospodarcza PZbWP z lat 1946-1949 /sygn.1 - 5/ sprawozdania z działalności CHD, preliminarze Dyrekcji Naczelnej CHD oraz sprawozdania z ich wykonania, wykazy przedsiębiorstw związkowych oraz korespondencja. II. Główna Komisja Rewizyjna PZbWP z lat 1947-1949 /sygn.6/ sprawozdania Dyrekcji Naczelnej CHD oraz sprawozdania z kontroli jej działalności i likwidacji III. Dyrekcja Naczelna Centrali Handlu Detalicznego PZbWP z lat 1946-1950 /sygn.7 - 822/ 1. Sprawy organizacyjne Dyrekcji CHD z lat 1946-1949 /sygn.7 - 21/ statut PZbWP, statut tymczasowy CHD, statut Centrali Handlowo - Gospodarczej oraz statut i regulaminy Spółdzielni Gospodarczej, okólniki, schematy organizacyjne i instrukcje kancelaryjne, protokoły z posiedzeń DNCHD, Rady Nadzorczej CHD oraz protokoły z różnych zebrań, konferencji, zjazdów i odpraw, materiały przygotowane na Radę Gospodarczą, protokoły Rady Gospodarczej, korespondencja z Główną Komisją Rewizyjną PZbWP, rejestr członków ND CHD, sprawozdania z działalności Dyrekcji, materiały dot. Przekształcenia CHD w Spółdzielnię Gospodarczą PZbWP 2. Sekretariat Główny z lat 1946-1950 /sygn.22 - 369/ korespondencja z terenowymi zarządami Kół PZbWP, urzędami, Delegaturami wojew. Oraz z poszczególnymi sklepami CHD rozmieszczonymi na terenie całego kraju, życzenia świąteczne oraz wycinki prasowe. 3. Referat Osobowy z lat 1946-1950 /sygn.370 - 408/ wykazy pracowników DN CHD oraz delegatur wojew., kwestionariusze personalne, podania i umowy o pracę, zaszeregowania i uposażenia, sprawy urlopowe, zaświadczenia o pracy w CHD 4. Referat Gospodarczy z lat 1946-1949 /sygn.409 -413/ umowy handlowe, umowy o najem lokali, wykazy ruchomości poszczególnych sklepów, sprawy remontowo - inwestycyjne, korespondencja 5. Wydział Kontroli i Sprawozdawczości z lat 1946-1950 /sygn.414 - 432/ dane statystyczne czynnych placówek CHD, wykazy sklepów CHD, sprawozdania z działalności placówek CHD, materiały z kontroli i zarządzenia pokontrolne, sprawozdania z kontroli sklepów CHD, korespondencja 6. Wydział Finansowy z lat 1946-1950 /sygn.433 - 771/ instrukcje finansowe, korespondencja z delegaturami wojew., protokoły badania rachunkowości, preliminarze budżetowe, bilanse, finansowe zastawienia Delegatur, miesięczne sprawozdania finansowe sklepów CHD z terenu całego kraju, listy płac DN CHD i jej delegatur 7. Wydział Likwidacyjny z lat 1946-1950 /sygn.772 - 814/ regulaminy i wytyczne Komisji Likwidacyjnej CHD, protokoły z posiedzeń Dł. Kom. Likwidacyjno -Szacunkowej, korespondencja Komisji z Państwowym Muzeum w Oświęcimiu w sprawie przekazania akt CHD, uwagi i opinie kontrolerów o likwidacji poszczególnych sklepów, ankiety albumowe sklepów, materiały dot. Likwidacji sklepów CHD, protokoły zdawczo - odbiorcze tych sklepów. 8. Wydział Handlowy z lat 1946-1950 /sygn.15 -822/ sprawy ogólno - handlowe, wykazy placówek CHD, sprawozdania z wystawy w Czechosłowacji, korespondencja. Number of files822
13/341/0 Centrala Handlu Detalicznego Polskiego Związku byłych Więźniów Politycznych Wojewódzka Delegatura w Krakowie 1946-1950 118 0 Unroll
Centrala Handlu Detalicznego Polskiego Związku byłych Więźniów Politycznych Wojewódzka Delegatura w Krakowie z lat 1946-1950 /sygn.823-940/ 1. Wydział Ogólno - Organizacyjny z lat 1946-1950 /sygn.823 - 840/ zarządzenie i okólniki DN CHD, sprawozdania delegata wojew. Delegatury Kraków, protokoły rewidentów, korespondencja ze sklepani i DN, sprawy osobowe Delegatury Kraków 2. Wydział Finansowo - Rachunkowy z lat 1946-1949 /sygn.841 - 920/ rozliczenia finansowe Delegatury CHD Kraków, korespondencja finansowa, księgi główna Delegatury CHD Kraków i poszczególnych sklepów z terenu woj.krakowskiego, miesięczne sprawozdania finansowe sklepów CHD /woj.krakowskie/ 3. Sprawy likwidacyjne Delegatury Kraków z lat 1949 /sygn.921 - 940/ protokoły zdawczo - odbiorcze poszczególnych sklepów CHD z terenu województwa Number of files118
13/342/0 Akta miasta Lanckorony [1766] 1795-1934 [1939] 329 0 Unroll
I. Magistrat miasta Lanckorony z lat 1766-1866 /sygn. 1-51/ 1. Sprawy organizacyjno - administracyjne z lat 1766,1795-1866 /sygn. 1-20/ koncept petycji do króla Stanisława Poniatowskiego i odpowiedź z kancelarii królewskiej, ustalenie i opisanie granic miasta, protokoły z sesji magistratu, akta dot. uprawnień i posiadłości miasta, księgi obywateli, akta sądowe magistratu, ogłoszenia licytacji i protokoły z licytacji dzierżawy dochodów miejskich, opisy majątku miasta, inwentarze majątku miasta, książka likwidacyjna wydatków, 2. Sprawy finansowe z lat 1833-1864 /sygn. 21-51/ sprawy podatkowe, dzienniki kasowe, preliminarze, księgi kontowe kasy miejskiej, protokoły czynności kasy, księgi przychodów i rozchodów, rozliczenia kasowe, skontrum kasy, zestawienia rachunków i protokół podawczy II. Rada i Urząd Miejski miasta Lanckorony z lat 1867-1918 /sygn. 52-180/ 1. Sprawy organizacyjno - administracyjne z lat 1867-1918 /sygn. 52-94/ protokoły z posiedzeń rady, księgi uchwał, okólniki i zarządzenia, korespondencja, orzeczenia C.K. Rady Szkolnej Krajowej w sprawie organizacji szkoły ludowej w Lanckoronie, protokoły ewidencji sądownie karanych, rejestry kar, protokoły czynności urzędu, listy roczne przysięgłych w C.K. Sądzie Obwodowym w Wadowicach, obwieszczenia i protokoły licytacji dochodów miejskich, protokół z lustracji majątku gminnego, sprawy ubezpieczeniowe, opis gruntów przynależnych do miasta, inwentarze majątku miasta, księgi meldunkowe, materiały dot. pospolitego ruszenia, księga meldunkowa 54 pułku obrony krajowej, sprawy gospodarcze, budowlane i drogowe, sprawy mieszkaniowe, wykazy właścicieli budynków, rejestr pozwoleń budowlanych, księga zapisów poboru kart na cukier i naftę, wykaz stanu bydła rogatego w gminie, sprawy podwód 2. Sprawy finansowe z lat 1867-1918 /sygn. 95-154/ sprawy podatkowe, preliminarz przychodu i rozchodu, preliminarz budżetowy, preliminarz dochodów i wydatków zwyczajnych funduszu szkolnego, budżet miasta, dzienniki kasowe przychodów i wydatków, księgi kontowe, księgi kontowe funduszu zarodowego, księgi kontowe funduszu majątku zakładowego, dzienniki kasowe majątku zakładowego, zamknięcie rachunków majątku zakładowego, sumaryczny rachunek kasy miejskiej, książki likwidacyjne dochodów i wydatków kasy miejskiej, książka kwitowa, wykazy i raporty kasowe, korespondencja 3. Pomoce kancelaryjne z lat 1873-1917 /sygn. 155-180/ dzienniki podawcze, indeksy do dziennika podawczego, indeks do protokołu czynności III. Zarząd Miejski w Lanckoronie z lat1918-1934 /1939/ /sygn. 181-282/ 1. Sprawy organizacyjne i administracyjno-gospodarcze z lat 1918-1939 /sygn. 181 - 226/ okólniki i zarządzenia, protokoły z posiedzeń, księgi uchwał, sprawozdania z lustracji majątku gminy, księgi inwentarzowe majątku, ubezpieczenia, projekt regulacji i upiększania miasta, wykaz budynków wraz z przedmieściami Jastrzębią i Łaśnicą, sprawy społeczno - kulturalne, poświadczenia przynależności do gminy, korespondencja w sprawach organizacyjno - administracyjnych, księgi meldunkowe, spisy wyborców do Sejmu i Senatu oraz zwierzchności gminnej, ankiety rejestracji studzien na terenie gminy, spis obowiązkowych świadczeń w naturze, wykazy osób które otrzymały przydziały żywnościowe i paszowe, korespondencja w sprawach administracyjno - gosp. 2. Sprawy finansowe z lat 1918-1936 /sygn. 227-272/ preliminarz budżetowy, budżet miasta, sprawozdanie rachunkowe z wykonania budżetu administracyjnego, dziennik główna, księgi dochodów i wydatków budżetowych, księgi kontowe, dzienniki zestawień, dzienniki ogólne przychodu dziennego, podręczne księgi kasowe, ewidencja należności czynnych i biernych, preliminarz gminnego funduszu drogowego, dziennik poboru składki ogniowej, księgi, dzienniki i arkusze podatkowe, korespondencja. 3. Pomoce kancelaryjne z lat 1916-1931 /sygn. 273-282/ dzienniki podawcze, indeks do exhibitu IV Zakłady i fundusze przy Zarządzie Miejskim w Lanckoronie z lat 1845-1934 /sygn. 283-321/ 1. Gminna Kasa Pożyczkowa z lat 1845...1914 /sygn. 283-298/ wykazy członków Kasy, księga poręczeń, księgi kontowe, dzienniki kasy pożyczkowej, skrypty dłużne, księgi dłużników, zamknięcie rachunków, kwitariusze, korespondencja finansowa, 2. Fundusz Ubogich z lat 1894-1930 /sygn. 299-309/ inwentarz majątku funduszu ubogich, księgi kasowe, zamknięcie rachunków, księga kwitowa, ewidencja należności czynnych i biernych 3. Szpital i Zakład Domu Ubogich z lat 1870...1893 /sygn. 310-312/ dziennik przychodu i wydatków, księga likwidacyjna dochodów i wydatków 4. Konkurencja z lat 1888...1925 /sygn. 313-319/ dziennik konkurencyjny na odrestaurowanie kościoła parafialnego, dzienniki zabranych ofiar i datków, księga biercza konkurencji kościelnej na budowę wikarówki, dziennik kasowy kaplicy na Dziale w gminie Lanckorona, dziennik rozchodów i dochodów funduszu kościoła p.w. Św. Krzyża 5. Inne z lat 1902-1903, 1921-1923 /sygn. 320-321/ dzienni kasowy czytelni ludowej, dziennik straży ogniowej Number of files329
13/343/0 Szpital im. Jerzego Gromkowskiego w Oświęcimiu-Rajsku 1953-1955 1 0 Unroll
0 Number of files1
13/344/0 Bank Inwestycyjny w Oświęcimiu 1950-1970 402 0 Unroll
0 Number of files402
13/345/0 Sąd Grodzki w Oświęcimiu 1919-1939 [1946] 131 0 Unroll
I. Sąd Powiatowy w Oświęcimiu z lat 1919-1928 /sygn.1 - 1358/ 1. Akta cywilne sporne z lat 1920-1921 /sygn.1 - 3/ akta cywilne sporne o uznanie i przeniesienie prawa własności parcel gruntowych 2. Akta cywilne niesporne z lat 1919-1928 /sygn.4 - 1327/ akta pertraktacji spadkowych i akta opiekuńcze 3. Rejestry, indeksy i inne pomoce ewidencyjne z lat 1919-1928 /sygn.1328 - 1358/ podziały czynności Sądu, rejestry i dzienniki prezydialne, spisy imienne, rejestry do poszczególnych grup rzeczowych II. Sąd Grodzki w Oświęcimiu z lat 1929-1939 /sygn.1359 - 3298/ 1. Akta cywilne sporne z lat 1929-1939 /sygn.1359 - 1622/ akta cywilne sporne o: uznanie prawa własności, ochronę stanu posiadania, dopuszczenie do zarządu, przywrócenia zakłóconego posiadania, rozwiązanie umowy najmu, zaprzeczenie prawa przejazdu, dzierżawy gruntów, unieważnienia kontraktów sprzedaży, zwrot pożyczek i odszkodowania zgłoszone przez zakłady przemysłowe, firmy, fabryki i spółki, spółdzielnie rolnicze i kółka rolnicze, bank handlowy, PKP, sanatoria i ubezpieczalnie społeczne, gminy miejskie i wyznaniowe, majątki ziemskie, szkoły zawodowe i zakłady rzemieślnicze, stowarzyszenia i osoby prywatne, sprawy o ojcostwo i alimentację 2. Akta cywilne niesporne z lat 1929-1939 /sygn.1623 - 3117/ akta pertraktacji spadkowych /A/ i akta opiekuńcze /P/ 3. Akta cywilne egzekucyjne z lat 1930-1939 /sygn.3118 - 3131/ sprawy egzekucji i przymusowej sprzedaży dóbr, licytacje realności, wnioski o wszczęcie egzekucji nieruchomości 4. Akta karne 1930-1939 /sygn.3132 - 3204/ sprawy karno - skarbowe, fałszerstwo monety, wyłudzenia pieniędzy, uszkodzenia ciała i wymuszenia, nielegalna działalność stowarzyszeń, zaburzenia robotnicze 5. Rejestry, indeksy i inne pomoce ewidencyjne z lat 1929-1939 /sygn.3205 - 3283/ podziały czynności Sądu, dzienniki prezydialne, terminarze rozpraw, spisy imienne, rejestry do poszczególnych grup rzeczowych 6. Komornik Sądu Grodzkiego w Oświęcimiu z lat 1935-1939 /sygn.3284 - 3298/ zarządzenia, wykazy i korespondencja, terminarz czynności, księgi pieniężne, repertoria i skorowidze. III. Dopływy z roku 1996 (po skontrum). Akta z lat 1919-1936 /sygn.3299-3311/ Akta pertraktacji spadkowych /A/, Akta opiekuńcze /P/ IV. Dopływ z roku 2006 /z zespołu nr 16/222/ . Akta z lat1925-1939 / sygn.3312-3318/ Akta opiekuńcze /P/, Akta spraw kuratelarnych, Akta karne, Pomoce ewidencyjne. V. Przesunięcie 2010 (Sąd Powiatowy w Oświęcimiu) z lat 1920, 1925, 1926, 1929, 1931 /sygn.3319-3320/ Akta spraw cywilnych C. VI. Podział jednostki 1992 a. Akta z lat 1932-1936 /sygn.3321-3324/ Akta spraw spadkowych A. VII. Przesunięcia z 2010 r. akta z lat 1926-1939 /sygn.3325-3331/ Akta spraw cywilnych P i N, wykazy osób aresztowanych, akta prezydialne. VIII. Przesunięcia z 2013 r. akta z lat 1919-1921 /sygn.3332/ Akta sprawy kuratelarnej L. IX. Przesunięcie z 2016 r. akta z lat 1930, 1936 [1936] /sygn. 3333-3334/ Akta spraw spadkowych A. Number of files3339
13/346/0 Komunalna Kasa Oszczędności Powiatu Wadowickiego w Wadowicach 1898-1951 73 0 Unroll
I. Okres galicyjski z lat 1898-1918 /sygn.1-15/ 1. Sprawy organizacyjne z lat 1909-1910 /sygn.1-2/ statuty emertytalne 2. Sprawy finansowe z lat 1906-1918 /sygn.3-14/ zamknięcia rachunków 3. Sprawy kredytowe z lat 1898-1901 /sygn.15/ księga dłużników hipotecznych II. Okres międzywojenny z lat 1919-1939 [1940] /sygn.16-54/ 1. Sprawy organizacyjno-administracyjne z lat 1919,1929-1939 /sygn.6-27/ statut KKO, statut ubezpieczeniowy pracowników KKO, polisy ubezpieczeniowe, rejestr handlowy, sprawozdania Dyrekcji KKO i Komisji Rewizyjnej, wybory rady, księga uchwał, sprawozdania z lustracji i zarządzenia poinspekcyjne 2. Sprawy finansowe z lat 1919...1926-1939 /sygn.28-45/ preliminarze budżetowe, bilanse, zamknięcia rachunków 3. Sprawy kredytowe z lat 1930-1940 /sygn.46-54/ księga pożyczek, arkusz pożyczek hipotecznych, księga zastawów pożyczek hipotecznych dolarowych, ekskonto weksli, instrukcja dotycząca kredytu akceptacyjnego, zestawienie rachunkowe III. Okres PRL z lat 1945-1951 /sygn.55-69/ 1. Sprawy organizacyjno-administracyjne z lat 1945-1948 /sygn.55-58/ statut KKO, sprawa rejestru handlowego, protokół z posiedzenia Komisji Rewizyjnej, sprawozdania z działalności 2. Sprawy kredytowe z lat 1947-1951 /sygn.59-64/ wykazy zarejestrowanych przedwojennych książeczek oszczędnościowych, układy konwersyjne 3. Likwidacja KKO z lat 1949-1951 /sygn.65-68/ zarządzenia i korespondencja dotycząca likwidacji KKO, rejestracja dokumentów na okaziciela, zgłoszenia na listę wierzytelności 4. Fundusz emerytalny z lat 1936-1951 /sygn.69/ protokoły z posiedzenia komisji, wykazy emerytów i korespondencja IV. Skontrum 1996 akta z lat 1935-1938 /sygn.70/ księga zamknięcia rachunków V. Przesunięcie z 2011 r. akta z lat 1937-1939 /sygn.71-73/ statut Kasy, księgi posiedzeń Dyrekcji oraz Rady Kasy. Number of files77
Showing 321 to 340 of 1,486 entries.